מזג האוויר בסקופיה

מזג האוויר בסקופיה ועונה מומלצת לחופשה

סקופיה, בירת צפון מקדוניה, היא עיר מרתקת ומלאה באטרקציות תיירותיות, החל משווקים וקולינריה מעולה, ועד למוזיאונים וטבע יפהפה. השאלה הראשונה שכדאי לשאול בעת תכנון החופשה היא: מתי כדאי לטוס לסקופיה? על מנת לענות על השאלה, כתבנו עבורכם את המדריך למזג האוויר בסקופיה, שיעזור לכם למצוא את התשובה שמתאימה ביותר עבורכם, בין אם אתם מחפשים את הזמן הכי זול לטוס לסקופיה ובין אם אתם מחפשים את מזג האוויר המושלם.

מהו מזג האוויר בסקופיה?

האקלים בסקופיה מתאפיין בקיץ ארוך, יבש וחם, וחורף קצר יחסית, קר וגשום.

סקופיה נמצאת בצפון מקדוניה, בגובה של כ-245 מטר מעל פני הים. היא בנויה על עמק ומוקפת בהרים, והיא למעשה העיר הגדולה ביותר בצפון מקדוניה. רוב האטרקציות בסקופיה כוללות טיולים בטבע או בעיר, וזוהי הסיבה שעונה מומלצת לסקופיה עבור מטיילים היא בחודשי מעבר, ולא בשיא הקיץ, כך שיהיה נעים יותר לטייל בטבע וברחבי העיר מבלי להתעייף מהחום, עם מזג אוויר בסקופיה שנחשב לידידותי ומתון יותר.

 חופשה בסקופיה – עוד מידע חשוב

טיול משפחות בסקופיה בירת מקדוניה

מלונות מומלצים בסקופיה בירת מקדוניה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בסקופיה, בירת מקדוניה – השוואת מחירים ומידע שימושי

טיסות למקדוניה – השוואת מחיר וטיפים

העונה המומלצת לחופשה בסקופיה

עונה מומלצת לסקופיה היא בחודשי מעבר עם מזג אוויר קיצי, כמו מאי וספטמבר, או בעונת הקיץ.

עם זאת, לכל חודש מומלץ לחופשה בסקופיה יש יתרון וחיסרון משלו: מאי, יוני וספטמבר מומלצים יותר למי שמחפש מזג אוויר מתון יחסית, ועיר פחות עמוסה בתיירים (יחסית לשיא הקיץ). יולי ואוגוסט הם חודשים מלאים בתרבות ובאירועים, אך הם גם החמים ביותר והמבוקשים ביותר, עם ימים חמים מאוד ובתי מלון נמצאים אז בביקוש גבוה, ולכן יתכן שיהיו יקרים יותר.

למרות שהקיץ היא עונה מומלצת לסקופיה, גם לעונות האחרות יש יתרונות.

למשל, מטיילים שמעדיפים מזג אוויר קריר ורוצים לטייל בטבע וליהנות מפארקים מלאים בצבעי שלכת, החודש המומלץ לסקופיה עבורם יהיה אולי אוקטובר, בו ניתן לשוטט ולטייל בלי להיות מותשים מהחום.

החורף בסקופיה הוא אמנם קר מאוד, אך יכול להיות עונה מומלצת לסקופיה למי שמעוניין במחירים הכי זולים שאפשר למצוא (אחרי תקופת הכריסמס, כמובן, לקראת אמצע ינואר והלאה).

וכמובן, מי שרוצה לחוות את אווירת חג המולד האירופית, העונה המומלצת לסקופיה עבורו תהיה באמצע-סוף דצמבר.

עונות ומזג האוויר בסקופיה

מזג האוויר בסקופיה מתאפיין בארבע עונות מובהקות ושונות, ולכל עונה יש חסרונות ויתרונות משלה לחופשה בסקופיה.

מזג אוויר בסקופיה בקיץ

הקיץ הוא עונה מומלצת לסקופיה. הקיץ בסקופיה חם מאוד, והטמפרטורות עוברות מעל ל-30 מעלות צלזיוס בדרך כלל בשעות היום בחודשי יולי אוגוסט. עם זאת, הלילות עשויים להיות קרירים (מתחת לעשרים מעלות צלזיוס), כך שכדאי להביא גם קצת ביגוד חם. חודש יוני נוטה להיות עם מזג אוויר מתון יותר, ולכן הוא המומלץ יותר מבין חודשי הקיץ. החל מיוני ועד ספטמבר ניתן לצפות לביקוש הולך וגובר מבחינת תיירות בסקופיה, כאשר יולי ואוגוסט הם חודשי השיא בעונת התיירות בסקופיה. סקופיה שוקקת חיים בקיץ, עם מגוון אירועי מוזיקה ותרבות, וזהו זמן נפלא לבקר בעיר, ביעד שנחשב לזול יחסית לערי בירה אירופאיות אחרות.

מזג האוויר בסקופיה בסתיו

עונת הסתיו היא בהחלט עונה מומלצת לסקופיה.

מזג האוויר בימי ספטמבר בסקופיה עדיין קיצי, עם טמפרטורות שנעות באזור 30 מעלות צלזיוס במהלך שעות הצהריים. הלילות, אמנם, עדיין קרירים. באוקטובר בסקופיה הטמפרטורות מתחילות לרדת, ומזג האוויר מעט יותר הפכפך. לחופשה בסתיו בסקופיה, כדאי להביא לבוש שמתאים גם לימים קרירים וגם לימים חמימים. בחודש אוקטובר ניתן להרגיש עלייה בכמויות הגשם, עם כ23 מ"מ של גשם במהלך החודש וכשמונה ימי גשם. חודשי הסתיו הם חודשים נהדרים למי שרוצה להתהלך ברגל ולטייל ברחבי העיר ואפילו בטבע היפהפה וההררי שבאזור, מבלי לסבול מהחום הכבד של הקיץ. בנוסף, הסתיו הוא עונה מומלצת לסקופיה עבור מי שרוצה להנות מהפארקים העירוניים שנצבעים בצבעי שלכת יפהפיים. יתרון נוסף לחופשה בסקופיה בסתיו הוא פסטיבל הג'אז השנתי שמתקיים בעיר.

מזג האוויר בסקופיה בחורף

מזג אוויר בסקופיה בחורף הוא קר מאוד ואפילו קפוא לעיתים.

למרות שהחורף לא נחשב לעונה מומלצת לסקופיה, עדיין ישנן מספר סיבות להגיע לסקופיה בחורף:

פופובה שאפקה, אתר הסקי הפופולרי, שנמצא במרחק של כשעה נסיעה בלבד מסקופיה, וכמובן חגיגות חג המולד שכוללות שווקי חג מולד מרשימים, אורות חג מולד, נוף העיר המכוסה בשלג, טיולי טבע חורפיים בהרים, ועוד.

חשוב לזכור להצטייד היטב בביגוד חורפי יעיל, החל ממגפיים עמידות למים ועד למעיל טוב, מכיוון שהטמפרטורות הממוצעות בסקופיה בחודשי החורף צונחות גם אל מתחת לאפס לעיתים, בשעות הקרות של הלילה.

בחורף בסקופיה בשנה שעברה, הטמפרטורות הגיעו בדרך כלל עד לכ-10 מעלות צלזיוס בשעות היום, ונעו באזור 3- מעלות צלזיוס בשעות הקרות ביותר בלילה.

מזג אוויר בסקופיה באביב

מזג האוויר באביב בסקופיה בדרך כלל קריר במהלך היום (וקר בלילה), עם עלייה בטמפרטורת שמורגשת רק לקראת חודש מאי. למעשה, חודש מאי הוא חודש מומלץ לחופשה בסקופיה, עם טמפרטורות מתונות ומזג אוויר נעים לטיולים בעיר. גם בחודשי האביב בסקופיה ניתן לצפות למספר ימי גשם מדי חודש,  כך שמומלץ להצטייד במטרייה. יתרון נוסף של חופשה בסקופיה באביב הוא פריחת הדובדבן, שמתרחשת בדרך כלל לקראת סוף מרץ ובתחילת אפריל.

אירועים ופסטיבלים בסקופיה

סקופיה היא בירת התרבות של מקדוניה הצפונית, ומלבד מגוון המוזיאונים והאטרקציות התרבותיות בעיר, מתקיימים בעיר עצמה (וגם בערים קרובות) מגוון אירועים תרבותיים מסורתיים שחוגגים את תרבות הפולקלור במקדוניה לצד פסטיבלים מודרניים שחוגגים את המוזיקה, התרבות, האוכל והאמנות במדינה.

התשובה לשאלה מתי כדאי לטוס לסקופיה בדרך כלל מורכבת משיקולי מזג אוויר, אך יכולה להיות מושפעת גם מתאריכים של אחד מאירועי התרבות המתקיימים בעיר.

הנה רק כמה מהפסטיבלים במקדוניה שמתקיימים מדי שנה בעיר ויכולים להעשיר את החופשה שלכם בחוויה תרבותית בלתי נשכחת:

פסטיבל הג'אז של סקופיה Skopje Jazz Festival

פסטיבל הג'אז בסקופיה הוא פסטיבל מוזיקה ותיק, שמתקיים כבר מ-1982, והוא נחשב וידוע ברחבי אירופה. פסטיבל הג'אז של סקופיה מארח אמנים ממקדוניה ומרחבי העולם, ומתקיים מדי חודש אוקטובר בדרך כלל. ניתן לרכוש כרטיסים להופעות מסוימות בנפרד או כרטיס כללי לפסטיבל כולו.

ערבי אופרה במאי בסקופיה May Opera Evenings

פסטיבל ערבי אופרה במאי הוא פסטיבל מוזיקה קלאסית ותיק שנמשך לאורך כל חודש מאי בסקופיה. הפסטיבל מארח אמנים בינלאומיים ומציג הפקות אופרה מרשימות, והוא אירוע תרבותי חשוב, אליו הכרטיסים נמכרים לרוב זמן רב מראש.

פסטיבל טקסירט Taksirat Festival

פסטיבל טקסירט הוא פסטיבל למוזיקה אלטרנטיבית שמתקיים מדי שנה בסקופיה בסוף נובמבר ובתחילת דצמבר, ומארח אלפי אוהבי מוזיקה מדי שנה. מדובר בפסטיבל המוזיקה הגדול במקדוניה, שאירח בעבר שמות ענקיים כמו איגי פופ, הראמונס, קייזר צ'יפס ועוד.

פסטיבל הפולקלור הבלקני Balkan Folklore Festival

פסטיבל הפולקלור הבלקני מתקיים מדי שנה באוהריד, צפון מקדוניה, במרחק נסיעה של כשעתיים וחצי מסקופיה.

מדובר בפסטיבל ותיק שמתקיים כבר משנות השישים, ומארח מגוון הופעות ואמנים, החל מרקדנים ועד למוזיקאים ותלבושות מסורתיות.

פסטיבל OPEN סטרומיצ'ה Open Festival Strumica

סטרומיצ'ה אופן פסטיבל הוא פסטיבל תרבותי גדול וחדש יחסית, שהחל את פעילותו ב-2012 ומתקיים מדי שנה בקיץ. כיום, הפסטיבל מתקיים במשך עשרה ימים, עם למעלה משלושים אירועים ומגוון אורחים, כולל אורחים בינלאומיים, ואלפי מבקרים. הפסטיבל כולל תוכנית אירועים מגוונת, עם מגוון הקרנות של סרטים, הופעות מוזיקליות מגוונות, אירועים ספורטיביים כמו ריצות, רכיבות אופניים ואימוני כושר, ואפילו משחקי קופסא ושחמט.

פסטיבל הקיץ של סקופיה Skopje Summer Festival

פסטיבל הקיץ של סקופיה נחגג בעיר סקופיה מדי שנה כבר משנת 1979 וכולל חגיגה נהדרת של כל סוגי האומנויות, מוזיקאים, אמנים ומופעי בידור.

מזג האוויר בסקופיה לפי חודש

מזג אוויר בסקופיה הוא דינמי מאוד, ולכל חודש יש יתרונות וחסרונות משלו. למרות שלא ניתן לדעת למה לצפות, והתחזיות עשויות להשתנות (תחזיות מדויקות יותר כדאי לבדוק כארבעה ימים או פחות לפני התאריך הרלוונטי), ריכזנו עבורכם את מזג האוויר הצפוי (על פי מזג אוויר בסקופיה בשנים קודמות) לפי חודש, כדי שתוכלו להחליט מתי כדאי לטוס לסקופיה.

מזג האוויר בסקופיה בינואר

מזג האוויר בינואר בסקופיה הוא קר מאוד ואפילו קפוא, ולא אידיאלי לחופשה. זהו החודש הקר ביותר בסקופיה, והטמפרטורות צונחות אל מתחת לאפס לעיתים קרובות בשעות הקרות של הלילה, ונעות באזור כ-2-6 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים.

ניתן לצפות לכ-27 מ"מ של גשם במהלך חודש ינואר בסקופיה (כשמונה ימי גשם), וגם למספר ימי שלג בודדים.

מזג האוויר בסקופיה בפברואר

מזג האוויר בסקופיה בפברואר דומה מאוד לינואר: קר, גשום, עם סיכוי למעט שלג. ניתן לצפות לכשמונה ימי גשם בדרך כלל.

הטמפרטורות הממוצעות בסקופיה בפברואר נעות בין כ-4- מעלות צלזיוס לכ-10 מעלות צלזיוס (בשעות היום בדרך כלל). מזג האוויר כמובן לא אידיאלי, אך יש סיכוי טוב שזהו חודש עם הרבה פחות תיירים ומחירים זולים יותר.

מזג האוויר בסקופיה במרץ

מזג האוויר בסקופיה במרץ עדיין מאוד קר, עם טמפרטורות שנעות בין כ-3- מעלות צלזיוס (בשעות הלילה בדרך כלל) לכ-7 מעלות צלזיוס (בשעות היום). הטמפרטורות במהלך היום עולות מעט לקראת סוף החודש. יש מעט פחות גשם בסקופיה בחודש זה, עם מספר ימי גשם בודדים בלבד.

מזג האוויר בסקופיה באפריל

מזג האוויר בסקופיה באפריל מתחיל להיות ידידותי יותר למטיילים. הוא מעט הפכפך עם ימים קרירים לעיתים וימים נעימים לעיתים. הטמפרטורות בלילה נעות באזור 3 מעלות צלזיוס, ובמהלך היום נעות בין כ-14 לכ-20 בדרך כלל.

ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם במהלך חודש אפריל בסקופיה.

מזג האוויר בסקופיה במאי

עונת התיירות מתחילה בסקופיה במאי, אך בכל זאת ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם במהלך החודש. מזג האוויר בסקופיה במאי מושלם לחופשה אירופאית, לא חם מדי ולא קר מדי, בין כ-10 מעלות צלזיוס (בשעות הקרות) לבין כ-26 מעלות צלזיוס (בשעות היום). לקראת סוף החודש ניתן ליהנות מימים חמים וטמפרטורות שמגיעות עד כ-30 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסקופיה ביוני

מזג אוויר ביוני בסקופיה מעולה וידידותי למטיילים, אך גם מחירי הטיסות עלולים להתחיל לעלות והעיר מתחילה להתמלא בתיירים. הימים חמים מאוד, והלילות נעימים אך לעיתים גם קרירים, כך שכדאי להביא גם ז'קט ללילה.

מזג האוויר בסקופיה ביולי

מזג האוויר בסקופיה ביולי הוא חם מאוד. זהו למעשה החודש החם ביותר בשנה, וגם התקופה היבשה ביותר בשנה. הטמפרטורות נעות באזור 30 מעלות צלזיוס בשעות היום החמות, והלילות נעימים בדרך כלל.

זוהי התקופה המבוקשת והעמוסה ביותר מבחינת תיירות בסקופיה, כך שכדאי מאוד להזמין כרטיסי טיסה ובתי מלון לסקופיה מראש.

מזג האוויר בסקופיה באוגוסט

מזג האוויר באוגוסט בסקופיה ממשיך להיות חם מאוד במהלך היום, ונעים בלילה. כמו יולי, גם אוגוסט הוא חודש מבוקש ומומלץ להזמין בתי מלון, טיסות והעברות מראש.

מזג האוויר בסקופיה בספטמבר

מזג האוויר בספטמבר בסקופיה מעולה, וזהו חודש מומלץ לחופשה בסקופיה, עם טמפרטורות מעט מתונות יותר שבדרך כלל מגיעות עד לכ-30 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים, ולילות קרירים. ניתן לצפות למספר ימי גשם, ולמרות שזוהי עדיין עונה תיירותית, היא נחשבת לפחות עמוסה מיולי-אוגוסט.

מזג האוויר בסקופיה באוקטובר

הטמפרטורות באוקטובר מתחילות לרדת מעט, אך זהו עדיין חודש מומלץ לחופשה בסקופיה.

מזג האוויר בסקופיה באוקטובר נעים במהלך היום, וקר או קריר במהלך הלילה. ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסקופיה בנובמבר

בנובמבר בסקופיה כבר אפשר להרגיש את החורף קצת יותר, עם טמפרטורות קרירות באזור 10-15 מעלות צלזיוס במהלך היום, וטמפרטורות קרות יותר בלילה (בדרך כלל מעל האפס). ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך נובמבר בסקופיה, בערך כשבעה. בנובמבר בסקופיה יש סיכוי קטן לשלג, למרות שהשלג בסקופיה מתחיל בדרך כלל בדצמבר.

מזג האוויר בסקופיה בדצמבר

בדצמבר בסקופיה החורף מתחיל ומזג האוויר קר מאוד, עם טמפרטורות שנעות בין כאפס מעלות צלזיוס לכעשר מעלות צלזיוס (בצהריים בדרך כלל). הטמפרטורות לעיתים צונחות גם מתחת לאפס. ניתן לצפות לכעשרה ימי גשם בסקופיה במהלך דצמבר, ולמספר ימי שלג בודדים.

Skopje WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל