עונה מומלצת לטיול בלוקסמבורג

מזג האוויר בלוקסמבורג – מידע למטייל

כדי לעזור לכם לעשות את הצעדים הראשונים של תכנון טיול בלוקסמבורג, יצרנו עבורכם בכתבה זאת תמונה מלאה של תנאי מזג האוויר בלוקסמבורג והאקלים לאורך השנה. המדריך כולל מידע מפורט ונתונים מטאורולוגים, על כל עונות השנה בלוקסמבורג. לאחר הקריאה, יהיה לכם הרבה יותר קל להבין מהי העונה המומלצת לטיול בלוקסמבורג מבחינתכם 

לוקסמבורג Luxembourg – או בשמה הרישמי, הדוכסות הגדולה של לוקסמבורג, היא מדינה קטנה במערב אירופה, אשר גובלת בבלגיה, צרפת וגרמניה. עם שטח של 2586 קילומטרים מרובעים בסך הכל, ותוצר לאומי גולמי מהגבוהים בעולם, מדובר על מדינה מתקדמת ומיוחדת שנראית כאילו יצאה מן האגדות אבל בהחלט חיה את החיים המודרניים בצורה הכי מפנקת שיש. ללוקסמבורג אין בכלל גישה לחופי ים. זו היא מדינה המלאה בעמקים ירוקים, וגבעות מלאות פרחים, כאשר בצפון לוקסמבורג יש שטחי הרים גדולים יחסית. במרבית השנה, מזג האוויר בלוקסמבורג משחק תפקיד מפתח ביכולת שלכם להנות ולנצל את החופשה לטיולים איכותיים. טיול בלוקסמבורג הוא לא רק חוויה של נופים וטבע, אלא גם חוויה של תרבות והיסטוריה. עיירות קטנות וציוריות, כמו גם טירות עתיקות ומרחצאות מיוחדים, הם חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול בלוקסמבורג.

המלצת קריאה: השכרת רכב בלוקסמבורג

האקלים של לוקסמבורג

תנאי מזג האוויר בלוקסמבורג לאורך השנה, הם תנאי מזג אוויר שדומים מאוד לשאר מדינות אירופה המערביות. לפי ההגדרות המקצועיות, מדובר על מזג אוויר קונטיננטלי ממוזג אשר שורר במרבית עונות השנה בלוקסמבורג. ימי החורף הם קרים במיוחד, בעוד תקופת הקיץ בלוקסמבורג היא יחסית יציבה ונעימה מבחינת טמפרטורות. ההשפעה של האוקיינוס האטלנטי מורגשת לעיתים, בעיקר בחלקים הגבוהים יותר של המדינה. באזורים הגבוהים של לוקסמבורג, אשר יכולים לנוע בין 200 מטרים מעל פני הים לבין 500 מטרים באזור הצפון, ניתן לראות תנאי מזג אוויר קצת יותר קרים, שיכולים לבוא לידי ביטוי גם בירידת שלג במהלך החורף. מבחינת כמות המשקעים הממוצעת, לאורך השנה בלוקסמבורג ניתן לראות ממוצע של 700 מילימטרים של גשם באזור הצפון, וכ- 900 מילימטרים של גשם באזור דרום לוקסמבורג.

עונות השנה בלוקסמבורג

קיץ בלוקסמבורג

תקופת הקיץ בלוקסמבורג מתרחשת בין החודשים יוני לאוגוסט, והיא מתאפיינת בימים חמימים ונעימים, ולילות קרירים וצוננים. הטמפרטורה המינימלית שנמדדה בשנים האחרונות עומדת על 13 מעלות צלזיוס, כאשר הטמפרטורה המקסימלית הגיעה ל 23 מעלות צלזיוס. אומנם אי אפשר להבטיח לכם שמיים נקיים ובהירים, בגלל שיש כמה ימי גשם לאורך החודשים הללו, אבל בהחלט מדובר על שילוב מקסים שבין אור שמש חמימה לבין ימי גשם קלילים. לעיתים, הטמפרטורות בקיץ בלוקסמבורג גם יכולות להגיע לאזור 30 עד 32 מעלות צלזיוס, אף על פי שמדובר על אירועים קיצוניים למדי.

במהלך חודש יוני בלוקסמבורג, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 16 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות יכול לנוע בין 11 מעלות צלזיוס ל 21 מעלות צלזיוס. לצד זאת, ממוצע המשקעים הנמדד במדינה עומד על 80 מילימטרים של גשם, שהם 11 ימי גשם מתוך כל החודש. כמות ימי האור מגיעה לשיא שנתי ועומדת על שבע שעות של אור בממוצע מידי יום (בקיזוז שעות בהן השמש מוסתרת על ידי עננים), אשר מצטברות להיות כ 210 שעות אור לאורך החודש.

במהלך חודש יולי בלוקסמבורג הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 18.3 מעלות צלזיוס, כאשר טווח הטמפרטורות ממשיך לעלות ועומד על 13 מעלות צלזיוס עד 23 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 70 מילימטרים של גשם, ירידה קלה אל מול חודש יוני. ובסך הכל, מדובר על עשרה ימי גשם לאורך החודש כולו. כמות שעות האור במהלך חודש יולי נותרת יציבה ועומדת על 7 שעות ביממה, שהופכות להיות כ 215 שעות אור לאורך החודש כולו.

במהלך חודש אוגוסט בלוקסמבורג, הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 18 מעלות צלזיוס. ירידה קלה אל מול חודש יולי. כמו כן, טווחי הטמפרטורות האופייניים לעונה זו, עומדים על ממוצע של 13 מעלות צלזיוס עד 23 מעלות צלזיוס. מבחינת כמות המשקעים, ישנה עלייה קלה במהלך חודש אוגוסט, כאשר ממוצע המשקעים עומד על 75 מילימטרגשם, שהם עשרה ימים מתוך תקופת החודש כולה. באופן טבעי, כמות שעות האור ביממה מתחילה לרדת והיא עומדת על 6 שעות של אור מדי יום, שהן כ 185 שעות לאורך החודש.

סתיו בלוקסמבורג

תקופת הסתיו בלוקסמבורג מתרחשת בין החודשים ספטמבר לנובמבר, והיא מתאפיינת בשינוי קיצוני בטמפרטורה. במרבית התקופה הימים הופכים להיות ימים אפרוריים, לחים ומלאי גשמים. במיוחד במחצית השנייה של תקופת הסתיו, אשר מתאפיינת במשבי רוחות חזקים במיוחד.

עם בואו של חודש ספטמבר בלוקסמבורג, מתחיל להתרחש שינוי משמעותי במזג האוויר בלוקסמבורג. אחרי תקופת קיץ החמימה יחסית, הטמפרטורה הממוצעת מתחילה לרדת באופן דרסטי, ועומדת על 14.2 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות בעיר הבירה של לוקסמבורג במהלך חודש ספטמבר עומד על 10 מעלות צלזיוס עד 18 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, ממוצע המשקעים נשאר יחסית יציב, ועומד על 75 מילימטר גשם. בסך הכל, כמות המשקעים מקבילה לתשעה ימי גשם לאורך החודש. במהלך חודש ספטמבר בלוקסמבורג, נמשכת מגמת הירידה בכמות שעות האור ביממה, אשר עומדת על חמש שעות אור בלבד. בסופו של יום, מדובר על 150 שעות של אור לאורך כל החודש.

חודש אוקטובר בלוקסמבורג הוא החודש שמסמל את סיומה של תקופת הסתיו ולכן גם את השינוי המהותי ביותר מבחינת מזג האוויר בלוקסמבורג – ממוצע הטמפרטורות ממשיך לרדת, כאשר במדידות של השנים האחרונות נמדד ממוצע של 9.8 מעלות צלזיוס לאורך החודש. טווח הטמפרטורות, עומד על 6 מעלות צלזיוס עד 13 מעלות צלזיוס לאורך החודש. כמות המשקעים הממוצעת, עולה במקצת ועומדת על 85 מילימטר גשם לאורך אוקטובר בלוקסמבורג, שהם 11 ימי גשם בממוצע. לצד כל זאת, השינוי המהותי מגיע דווקא בכמות שעות האור ביממה. מדובר על שלוש שעות אור בלבד לאורך היממה, ובסך הכל 95 שעות אור לאורך כל תקופת החודש.

במהלך חודש נובמבר בלוקסמבורג תקופת הסתיו נמצאת בשיאה. הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה צונחת ועומדת על 4.7 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות מגיע כמעט לטמפרטורות של חורף בלוקסמבורג, ועומד על שתי מעלות צלזיוס עד 7 מעלות צלזיוס. במקביל, כמות המשקעים יורדת במקצת, ועומדת על 75 מילימטרים של גשם. יחד עם זאת, הפריסה של המשקעים לאורך החודש רק עולה, וכמות הימים הממוצעת שבהם יורד גשם היא 12 ימים מתוך כל החודש

חורף בלוקסמבורג

עונת החורף בלוקסמבורג מתרחשת בין החודשים דצמבר לפברואר. זו היא עונה קרה יחסית, אשר מתאפיינת בטמפרטורה ממוצעת אשר עומדת על אזור הקיפאון. לעיתים רבות ניתן לחוש את ההשפעה של רוחות האוקיינוס האטלנטי, עם משבי רוחות שמורידים את הטמפרטורה מתחת לאפס בתוך כמה שעות. כך או כך, מדובר על תקופה שבה מזג האוויר בלוקסמבורג אינו יציב, ולא תמיד מתאים לטיולים.

במהלך חודש דצמבר בלוקסמבורג, השינוי בתנאי מזג האוויר מגיע למצב הקיצוני ביותר שלו. ממוצע הטמפרטורות לאורך החודש עומד על 1.8 מעלות צלזיוס, כאשר טווח הטמפרטורות יכול לנוע בין 0 מעלות צלזיוס (טמפרטורת הקיפאון) לבין ארבע מעלות צלזיוס. כמות המשקעים לאורך החודש עולה ועומדת על 85 מילימטרים של גשם, אשר באים לידי ביטוי בפריסה של שלושה עשר ימי גשם לאורך החודש. מבחינת כמות שעות האור ביממה, עדיין מדובר על כמות מינימאלית של אור, אשר באה לידי ביטוי רק במהלך שעה אחת ביום וכ 30 שעות לאורך החודש.

במהלך חודש ינואר בלוקסמבורג הטמפרטורה צונחת ואפילו יורדת מתחת לטמפרטורת הקיפאון. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 0.8 מעלות צלזיוס, כאשר טווח התנועה של הטמפרטורות עומד על שתי מעלות צלזיוס מתחת לאפס, עד ל 3 מעלות צלזיוס מעל לאפס. כמות המשקעים הממוצעת עומדת על 75 מילימטרים של גשם, שהם 12 ימי גשם לאורך כל החודש. כמות שעות האור ביממה מתחילה לעלות בהדרגה ועומדת על שעתיים של אור במהלך חודש ינואר, שהם 60 שעות של אור לאורך החודש כולו.

במהלך חודש פברואר בלוקסמבורג, הטמפרטורות מתחילות לעלות. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 1.7 מעלות צלזיוס, כאשר טווח הטמפרטורות הממוצע עומד בין מעלת צלזיוס אחת מתחת לאפס לבין חמש מעלות צלזיוס מעל האפס. מבחינת כמות המשקעים, זהו חודש יחסית יבש. ממוצע המשקעים לאורך חודש פברואר עומד על 60 מילימטרים של גשם, אשר באים לידי ביטוי רק בעשרה ימים של גשמים לאורך החודש. כמות שעות האור ביממה נשארת יציבה ועומדת על שעתיים של אור בלבד. יחד עם זאת, בגלל שמדובר על חודש קצר, כמות שעות האור הכללית במהלך חודש פברואר עומדת על 55 שעות של אור.

אביב בלוקסמבורג

תקופת האביב בלוקסמבורג מתרחשת בין החודשים מרץ למאי והיא תקופה יחסית קרה. בהדרגה, שלב אחרי שלב, ימי הקור חולפים ומתחלפים בימים חמימים יותר. הטמפרטורה המקסימלית במהלך תקופת האביב בלוקסמבורג היא 18 מעלות צלזיוס, אך יחד עם זאת לא מדובר על תקופה מאוד יציבה. החל מהמחצית השנייה של חודש מאי, כמות ימי האור והחום עולה  וביחד איתה ניתן גם לראות סופות רעמים שמשפיעות על חוויית מזג האוויר כולה.

במהלך חודש מרץ, תנאי מזג האוויר בלוקסמבורג מתחממים בצורה משמעותית והתמונה מתחילה להתבהר. בעיר הבירה של לוקסמבורג ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש מרץ עומד על 5.4 מעלות צלזיוס. טווח הטמפרטורות הממוצע עובר את טמפרטורת הקיפאון ועומד על שתי מעלות צלזיוס מעל האפס, עד 9 מעלות צלזיוס. מבחינת כמות המשקעים מדובר על ממוצע של 70 מילימטרים של גשם לאורך החודש, אשר מתפרסים על פני שנים עשר ימי משקעים בתקופה זו. כמות שעות האור במהלך היממה עולה בצורה משמעותית ועומדת על חמש שעות של אור. בסך הכל לאורך חודש מרץ יש 155 שעות של אור יום.

במהלך חודש אפריל בלוקסמבורג הטמפרטורות ממשיכות להתחמם והתקופה הופכת לנעימה הרבה יותר למטיילים. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 8.9 מעלות צלזיוס, עם טווח טמפרטורות ממוצע של ארבע מעלות צלזיוס עד 13 מעלות צלזיוס. מבחינת כמות המשקעים, חודש אפריל הוא חודש יחסית יבש עם ממוצע של 60 מילימטרים של גשם. בסך הכל, מדובר על עשרה ימי גשם לאורך החודש כולו. כמות שעות האור ביממה עולה במקצת ועומדת על שש שעות של אור במהלך חודש אפריל בלוקסמבורג, שהן 180 שעות של אור בסך הכל.

חודש מאי בלוקסמבורג הוא החודש אשר חותם את תקופת האביב ומסמל את השינוי בדרך לקיץ. כמתבקש מהתקופה, הטמפרטורות עולות באופן קיצוני במהלך חודש והופכות להיות מאוד נעימות. ממוצע הטמפרטורות של חודש מאי עומד על 13.1 מעלות צלזיוס, עם טווח טמפרטורות שנע בין 8 מעלות צלזיוס ל 18 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עומדת על 77 מילימטרים של גשם לאורך החודש שהם 11 ימים מתוך התקופה. כמו כן, כמות שעות האור ביממה מגיעה לשיא השנתי שלה ועומדת על 7 שעות של אור לאורך היממה ובסך הכל הכללי 215 שעות של אור במהלך חודש מאי.

התקופה המומלצת לטיול בלוקסמבורג

עכשיו, כאשר אתם מבינים את תנאי מזג האוויר בלוקסמבורג, יש לכם את האפשרות לתכנן את החופשה שלכם בקלות יתרה. יחד עם זאת, כדי לא לטעות בהערכות ובהכנות שלכם, חשוב לדעת מהי העונה המומלצת לטיול בלוקסמבורג לפי דעתם של המומחים בתחום המטאורולוגיה ושל אנשי התיירות של לוקסמבורג.

באופן רשמי, הזמן הכי טוב לטיול בלוקסמבורג הוא בין אמצע חודש מאי לאמצע חודש ספטמבר. בדומה למדינות מערב אירופאיות אחרות, גם בלוקסמבורג תקופה זו נחשבת לתקופה הרגועה והיציבה ביותר לאורך השנה. במהלך תקופת סוף האביב ושיא הקיץ מזג האוויר בדרך כלל מסביר פנים, נוח ויחסית נגיש למטיילים. השמש נמצאת באופן קבוע בשמיים ומאפשרת לכם לצאת לימי טיול ארוכים, גם באזורי הכפר והטבע של לוקסמבורג. יחד עם זאת ישנם גם כמה ימים של עננות ואפילו גשם, אבל יחסית קלים, מה שמאפשר לכם להמשיך לטייל בלי הפרעה. לעיתים רחוקות ישנן סופות רעמים, אבל אתם בהחלט יכולים להתכונן אליהם עם הציוד המתאים לטובת הטיול.

במחצית השנייה של חודש ספטמבר, לוקסמבורג מתאפיינת במזג אוויר צונן וקר יותר, אשר מתאים במידה בלתי מבוטלת למי מאיתנו שלא ממש אוהב את ימי השיא של החום ורוצה להנות מיערות ירוקים ושדות מלאים בפרחים צבעוניים. זוהי העונה התיירותית ביותר בלוקסמבורג, אבל גם היפה ביותר של המדינה. כך שאתם צריכים לצפות לאתרי תיירות מלאים ולחוויה של טיול בטבע אותה תחלקו עם עוד קבוצות מטיילים רבות.

כדי להתכונן נכון בטיול שלכם בלוקסמבורג, מומלץ לקחת איתכם מעיל גשם ומטריה לאורך כל עונות השנה. הטמפרטורות כמובן משתנות בין החודשים, ובחורף זה אומר שאתם צריכים מעילים טרמיים ונעליים מתאימות להליכה בשלג. אך יחד עם זאת, כמות המשקעים נשארת יציבה לאורך כל ימות השנה. בדיוק מהסיבה הזאת, קחו את הזמן להכיר את תנאי מזג האוויר של לוקסמבורג ולתכנן את הטיול שלכם על הצד הטוב ביותר.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל