Luxembourg

לוקסמבורג עם ילדים – המלצות לטיול משפחתי

לקראת טיול בלוקסמבורג אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על חופשה בלוקסמבורג, במיוחד אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים – החל מהמלצות כלליות על טיול ללוקסמבורג (כולל סרטי וידאו ועד מידע מפורט על אטרקציות בלוקסמבורג למשפחות עם ילדים, כולל טיפים והסברים על מזג האוויר בלוקסמבורג והעונה המומלצת לטיול בלוקסמבורג, תחבורה בתוך לוקסמבורג ומידע למטייל הישראלי

לוקסמבורג, או בשמה הרשמי הדוכסות הגדולה של לוקסמבורג (נקראת בלוקסמבורגית: Groussherzogtum Lëtzebuerg, בצרפתית:  French:Grand-Duché de Luxembourg בגרמנית: Großherzogtum Luxemburg) היא מדינה קטנה במערב אירופה, אחת ממדינות בנלוקס (הברית הכלכלית בין בלגיה, הולנד ולוקסמבורג). טיול בלוקסמבורג היא חוויה מפתיעה – יש בלוקסמבורג המון יופי טבעי יחסית לגודלה הקטן, וכאחת משלוש המדינות העשירות ביותר בעולם, היא נהנית מרמת חיים גבוהה במיוחד (ומחירים בהתאם). הורים רבים אשר מתכננים טיולי משפחות באירופה בוחרים לכלול את הדוכסות במסלול ולהגיע אל לוקסמבורג עם ילדים לחופשה משפחתית באחד מהיעדים התיירותיים המסקרנים ביותר באירופה

מתכננים חופשה בלוקסמבורג עם ילדים? לפני הזמנת מלון מומלץ לקרוא את הרשימה המיוחדת שהכנו עבורכם של מלונות מומלצים בלוקסמבורג למשפחות עם ילדים

אם אתם מתכננים טיול בלוקסמבורג מומלץ לקרוא את הכתבה המיוחדת – כולל השוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים וטיפים חשובים על נהיגה בלוקסמבורג – על השכרת רכב בלוקסמבורג

לוקסמבורג היא מדינה ללא מוצא לים והיא גובלת עם בלגיה, צרפת וגרמניה כך שהיא יושבת על צומת הדרכים מבחינה תרבותית בין התרבויות הגרמאנית והלטינית. לוקסמבורג היא הדוכסות הגדולה היחידה בעולם (הנשלטת ע"י דוכס גדול) והיא השנייה הקטנה בגודלה מבין מדינות האיחוד האירופי. לוקסמבורג שוכנת במקום אסטרטגי בליבה של מערב אירופה ונהנית מתעשיות משגשגות בתחום הפלדה, הכלכלה וההיי טק.  לוקסמבורג משתמשת במטבע היורו בלבד.

טיול בלוקסמבורג – המלצות, אטרקציות ויעדים

למרות גודלה המצומצם, לוקסמבורג היא מדינה מאוד מגוונת מבחינת נופים. היא מלאה בנוף טבעי מהמם ובאתרים היסטוריים. ההיסטוריה הסוערת שלה מלאה בסיפורים הסובבים סביב שליטים ודוכסים, קרבות וחיכוכים. היום, הטירות והמבצרים האגדיים שלה משמשים כעדות מרשימה לאותם ימים, ובזכות הנוף היפהפה המקיף אותם, הם מהווים אטרקציות תיירותיות מושלמות לטיול בלוקסמבורג בין נופים ציוריים מעולים.

רוב אוכלוסיית לוקסמבורג מתגוררת באזורי הכפר של המדינה, ומלבד הבירה ההיסטורית לוקסמבורג סיטי, הישובים האחרים בלוקסמבורג די קטנים.

לוקסמבורג סיטי היא מקום שאסור להחמיץ אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים – עיר הבירה בנויה במיקום מאוד מיוחד על גבי צוק המשקיף לעמקים הצרים והעמוקים של שני הנהרות אלזט (Alzette) ופטרוס (Pétrusse). מקומות רבים בתוך העיר העתיקה מופיעים ברשימת אתרי מורשת העולם של אונסק"ו, והמקומות המעניינים ביותר כוללים את כנסיית נוטר דם (Gothic Revival Cathedral of Notre Dame), מערכת הביצורים של העיר (fortifications), וכמובן טירת הדוכסית הגדולה (Grand Ducal Palace) המוקפת בסמטאות מרוצפות מקסימות.

אך לעיר לוקסמבורג יש עוד אטרקציות רבות, כמו מצוק קזמאט (Bock casemates), מנזר ניומונסטר (Neumünster Abbey) ופלאס ד'ארמס (Place d'Armes). יש מספר גדול של אתרי הנצחה של מלה"ע השנייה וכמה מוזיאונים ברמה בינלאומית. אבל אפילו "סתם" שוטטות בעיר העתיקה כדי לנשום את הנופים היפהפיים הנשקפים מ- Chemin de la Corniche  וחציית הגשרים למישורים הסמוכים היא דרך נפלאה לערוך היכרות עם לוקסמבורג סיטי.

הכפר הרומנטי ויאנדן (Vianden ) הכולל את טירת בופור הימי ביניימית (Beaufort Castle) הוא יעד חביב בקרב תיירים בלוקסמבורג ושווה מאוד ביקור אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים – למרות הקהלים הגדולים הפוקדים את המקום בקיץ. המיקום היפה של המצודה, בעמק נהר Our, המוקף ביערות עבותים ובאגם שבו שוחים ברבורים, מעניק למצודה אווירה של אגדה קסומה שהופכת את ויאנדן לאחת מטובות האטרקציות של לוקסמבורג למשפחות עם ילדים. לאחר שסיימתם לשוטט ברחובות ולבקר בכנסיות הגותיות ובמגדלים המבוצרים של העיירה שובת הלב הזו, כדאי לבקר בביתו של הסופר ויקטור הוגו הממוקם בה. לאחר מכן, תוכלו להתרווח באחד מבתי הקפה הנעימים של ה-Grand Rue.

עוד אתר שכדאי לקחת בחשבון בתיכנון טיול אל לוקסמבורג עם ילדים הוא העיירה השוקקת אכטרנך (Echternach) שהיא העיר העתיקה ביותר של לוקסמבורג ונמצאים בה מבני הדת העיקריים של המדינה, כמו הבזיליקה של מנזר אכטרנך (The Basilica of the Abbey of Echternach) שבה קבור הקדוש הפטרון של לוקסמבורג – הקדוש ויליברורד (Willibrord).

מדי שנה נערכות חגיגות לזכרו (Whit Tuesday) הכוללים הופעות ריקודים רבות בעיירות ובמרכז הישן של העיר, והן אטרקציה תיירותית פופולרית. מלבד המראות היפים שתמצאו בעיר, אכטנרך היא גם בסיס מצויין שממנו אפשר לצאת לחבל Müllerthal היפה, המוכר יותר בשם "שוויצריה הקטנה". אפשר להגיע לאזור זה ברגל או באופניים. שם תמצאו אזור מיוער ומלא בערוצי נחל ומספר מערות.

פנו לעבר Remich אם אתם רוצים לערוך מסלול יינות עצמי (Route du Vin) ולגלות את היינות המובחרים המיוצרים באזור זה של עמק מוזל (Moselle Valley).

ערים בלוקסמבורג

לוקסמבורג (Luxembourg– העיר לוקסמבורג, או לוקסמבורג סיטי, היא עיר הבירה של מדינת לוקסמבורג. יישובים נוספים בלוקסמבורג:

דיכריך (Diekirch) – מקום משכנו של מוזיאון המוקדש למלחה"ע השנייה ולזכר הקרב על הבליטה (הקרב על הבליטה הוא הכינוי שניתן למערכה צבאית בין צבא גרמניה הנאצית לבין צבאות בעלות הברית המערביות, שהתחוללה מאמצע דצמבר 1944 עד אמצע ינואר 1945). זוהי אחת האטרקציות המומלצות אם אתם מתכננים טיול אל לוקסמבורג עם ילדים גדולים מספיק.

ויאנדן (Vianden) – עיירה קטנה וציורית שגולת הכותרת שלה היא טירת בופור, שאטו יפהפה במיוחד, יעד מומלץ מאוד אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים

אש סור אלזט (Esch-sur-Alzette)

אטלברוק (Ettelbruck)

קלרבו (Clervaux)

Esch-sur-Sure אש סור סור

מונדרוף לה ביין (Mondorf-les-Bains) – עיירת ספא שיש בה קזינו. העיירה שוכנת על הגבול שבין לוקסמבורג לצרפת

מרטרט (Mertert)

אכטרנאך (Echternach) – העיר העתיקה ביותר של לוקסמבורג עם אתרים דתיים והיסטוריים רבים

גרבנמאכר (Grevenmacher)

רמיך (Remich) – יעד מומלץ לטיול בלוקסמבורג בזכות טיילות יפות לאורך נהר מוזל (Moselle)

לוקסמבורג עם ילדים – אטרקציות מומלצות

גן החיות Parc Merveilleux

פארק מרבייו הוא חי-בר מעולה שנמצא ממש מחוץ ללוקסמבורג סיטי. אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים קחו בחשבון שאין בלוקסמבורג המון אטרקציות לילדים ספציפית בסגנון פארקי שעשועים או גני חיות כך שלא כדאי לוותר על מרבייו –  יש בו המון מתקני שעשועים לכל הגילאים (כולל לילדים קטנים מאוד), עיזים קטנות ומצחיקות,  לא חסר מקום לילדים לרוץ ולהשתולל, ויש בו גם מסעדה נחמדה שבה אפשר לאכול צהריים או לקנות גלידה.

בניגוד לרוב גני החיות בהן אסור להאכיל את החיות, יש כאן אפשרות לרכוש שקיות אוכל קטנות של אוכל לבעלי חיים בחנות המקומית כך שהילדים יכולים להאכיל רשימה ספציפית של בעלי חיים ידידותיים. פארק מרבייו לא פתוח כל חודשי השנה, אלא רק בין 26 במרץ עד 9 באוקטובר.

כתובת:  Route de Mondorf, L-3260 Bettembourg

שעות פתיחה:  9:30 – 18:00

גן הפרפרים Jardin des Papillons – Butterfly Gardens

גן הפרפרים של לוקסמבורג, כמו כל האטרקציות בלוקסמבורג בעצם, קטן יחסית לאטרקציות תיירותיות באירופה. אבל הגן עצמו הוא מקום יפהפה ותמצאו בתוכו המון זני פרפרים שונים ויפים ואם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים המתעניינים בטבע יש כאן הזדמנות מצוינת לילדים ללמוד אודות מחזור החיים של פרפרים. יש כאן גם בית קפה קטן שאפשר לאכול בו ארוחת בוקר או צהרים קלה וחנות קטנה שמוכרת מתנות אקולוגיות וחינוכיות בקונספט של חיבור לטבע. ההמלצה שלנו היא לתכנון יום של טיול בלוקסמבורג עם ילדים שמתחיל בבוקר בגן הפרפרים וממשיך בפיקניק משפחתי באתר מומלץ – ארזו איתכם מראש ציוד לפיקניק וביציאה מגן הפרפרים סעו לכיוון העיירה השכנה גרוונמאכר (Grevenmacher) הנמצאת במרחק קילומטר. ממש ליד החניון בכניסה לעיירה, תמצאו גן שעשועים המשקיף אל הנוף של נהר מוזל (Moselle), אתר מושלם לפיקניק משפחתי עם הילדים..

כתובת: Route de Trèves | L-6793 Grevenmacher

שעות פתיחה: 1 באפריל עד 31 באוקטובר, 9:30 – 17:00

מרכז הנופש "רובשייר" Tourist Center Robbesscheier

מוזיאון חי שחובה לבקר בו ובהחלט שווה את הנסיעה אל צפון לוקסמבורג. כאן ילדים ומשפחות לומדים בדרך חווייתית כיצד חיו התושבים בכפרים של לוקסמבורג בימי הביניים ובמאות הקודמות. המקום כולל גם חוות חיות עם פינת ליטוף ומתחם גדול למשחקי ילדים תחת כיפת השמיים. החוויות הן לא רק היסטוריות אלא גם מסבירות הרבה על תהליכים בחקלאות ובתעשייה החל מאיסוף חציר וייצור דבש עד נגרות ונפחות ברזל, ואפילו חוויות מעשיות בהן מתנסים הילדים בעצמם בפעילויות כמו רכיבה על חמורים או נסיעה בעגלה רתומה לסוסים,  אפיית עוגה בתנור עץ מסורתי או הכנת נרות משעווה.

גם המסעדה במקום אותנטית ומגישה תוצרת מקומית טרייה באווירה של פעם. יש במוזיאון החי מדי פעם אירועים שונים ומעניינים למשפחות, בעיקר בעונת האביב והקיץ, כך שלפני תיכנון טיול ללוקסמבורג כדאי להציץ באתר שלהם website.

כתובת: 1, Frummeschgaass, L-9766 Munshausen

שעות פתיחה: עונת הקיץ: מדי יום 9:00 – 18:00, סופי שבוע 10:00 – 17:00, עונת החורף: 10:00 – 16:00

המצפה התת-ימי ווסרביליג – Aquarium Wasserbillig

זהו אקווריום תצפית ובו מאות דגים ובעלי חיים ימיים (בסגנון המצפה התת ימי באילת). אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים גדולים שכבר ראו דברים כאלה, עדיף לוותר – הוא קטן מאוד. אבל אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים קטנים כדאי מאוד להיכנס – עבורם בד"כ המקום הוא להיט למרות שטחו הקטן, וגם אפשר לשב ביקור באקווריום הקטן והחמוד הזה עם ביקור במתחם המשחקים הסמוך.

כתובת:  Rue des Pépinères/Promenade de la Sûre, L-6645 Wasserbillig

שעות פתיחה: 1 באוקטובר עד חג הפסחא (באפריל), שישי – ראשון 10:00 – 17:00. חג הפסחא עד 30 בספטמבר מדי יום 10:00 – 18:00. סגורים בדצמבר ובינואר

טירת ויאנדן – Vianden Castle

הטירה המדהימה של ויאנדן, הידועה למקומיים בשם טירת בופור, היא אטרקצייה בולטת שלא כדאי לוותר עלייה אם אתם מתכננים חופשה בלוקסמבורג – היא טירה מהאגדות הממוקמת בלב העיירה הציורית וההיסטורית ויאנדן. מהטירה ניתן לעלות על רכבל שמהווה בפני עצמו אטרקציה מלהיבה לילדים בכל הגילאים. שיקלו להצטרף לסיור מודרך בן 3 שעות העובר דרך העיר והטירה, כדי להזמין את הסיור יש ליצור קשר עם Guides Touristiques des Ardennes Luxembourgeoises.

גם בתוך הטירה וגם מחוצה לה יש המון פעילויות, דוכנים ומה לראות גם עבור ילדים בכל הגילאים וגם עבור הורים. מומלץ כמובן לא להסתפק בטירה אלא להמשיך משם לכיוון העיירה ויאנדן, בה אפשר לשבת לארוחת צהריים באחת המסעדות הנחמדות הממוקמות לאורך הנהר או בתי הקפה.

כתובת:  Vianden Castle, Montée du Château, L-9422 Vianden
שעות פתיחה: מדי יום מ-10:00, למעט 2 בנובמבר, 25 בדצמבר (חג המולד) ואחד בינואר (יום השנה האזרחית החדשה)

אגם אכטרנך  Lake Echternach

סמוך לעיירה אכטנרך, העיר העתיקה ביותר בלוקסמבורג המהווה בפני עצמה יעד שכדאי לשקול בתיכנון טיול אל לוקסמבורג עם ילדים בגלל שלל הארמונות והכנסיות, נמצא אגם אכטנרך, מקום נחמד מאוד למשפחות – לטיול רגלי או פיקניק משפחתי. מסביב לאגם יש לא מעט אטרקציות למשפחות – החל ממיתחם 'אי ההרפתקאות' ומסלול מיני גולף, גן משחקים מגודר, טרמפולינות בחודשי הקיץ, אפשרות להשכיר סירות פדאל, ברווזים שאפשר להאכיל ואפשרויות דיג – כל אחד מבני המשפחה ימצא פה משהו שמתאים לו. אפשר לאכול ארוחת צהריים בהוסטל שמגיש ארוחות בסגנון בופה, אבל כאמור, זהו אתר מומלץ לפיקניק וממש ליד החניון הראשי נמצא סופרמרקט בשם Delhaize בו אפשר לקנות את כל המצרכים.

כתובת: 17 Route de Luxembourg, 6562 Echternach

קמפינג בלוקסמבורג – באתר של בית המלון Camping Birkelt

אם אתם מתכננים טיול בלוקסמבורג כולל קמפינג, זהו האתר המומלץ לכך – אתר קמפינג ידידותי למשפחות שיש בו הרבה אזורי משחק, כולל מתחם משחקים מקורה מודרני, ואפילו שתי בריכות. פתוח בין מרץ לנובמבר. אפשר להגיע לכאן ללילה אחד (אבל צריך לתאם עם האתר לפני שאתם מגיעים), אבל יש במקום גם אופציה לשכור קרוואן משפחתי מאוד נוח לכמה ימים. אפשר לקרוא עוד על אתרי קמפינג בלוקסמבורג כאן

כתובת:  1, Um Birkelt, L-7633 Larochette

לוקסמבורג – המדריך למטייל

מזג אוויר בלוקסמבורג

האקלים של לוקסמבורג הוא אקלים קונטיננטלי (יבשתי) מתון שבו החורפים יחסית מתונים, אם כי הטמפרטורות יכולות לצנוח עד 15- מעלות צלזיוס בינואר ובפברואר. בקיץ הטמפרטורות די חמות ויכולות להגיע עד 30 פלוס מעלות צלזיוס ביולי ובאוגוסט, כך שאם אתם מתכננים להגיע אל לוקסמבורג עם ילדים העונה המומלצת היא הקיץ.

שפה בלוקסמבורג

לוקסמבורג היא מדינה רב-לשונית שמדוברת בה כמה שפות:

לוקסמבורגית (Lëtzebuergesch) – שפה גרמאנית ששואלת מלים רבות מהשפה הצרפתית. זו השפה המדוברת ביותר בלוקסמבורג ונחשבת לשפה הלאומית. קצת יותר ממחצית האוכלוסייה של ילידי המדינה הם דוברי לוקסמבורגית. זו השפה העיקרית שתשמעו בערוצי הטלוויזיה ובשידורי הרדיו.

גרמנית (Hochdeutsch) היא שפה שנהנית מסטטוס רשמי בלוקסמבורג. מלמדים אותה בבתי הספר, ומשתמשים בה בתקשורת, במערכת בתי המשפט ובכנסיות. כמעט כל האוכלוסיה של לוקסמבורג מבינה גרמנית.

עם זאת, בישיבה במסעדה תבחינו כי התפריט רשום בשפה הצרפתית, השפה העיקרית שבה משתמשת הממשלה ומופיעה גם בשלטי הכבישים ובפרסום מידע בחנויות. רבים מאוד מתושבי לוכסמבורג מבינים גם אנגלית.

הגיאוגרפיה של לוקסמבורג

המתאר הגיאוגרפי של לוכסמבורג הוא בעיקר רמות עטורות בגבעות, עם עמקים רחבים ולא מאוד עמוקים. בצפון לוקסמבורג השטח הגיאוגרפי כולל רמות ואזורים הרריים מתונים. בדרום לוקסמבורג נמצאים מדרונות תלולים המובילים לעמק המישורי למרגלות נהר מוזל (Moselle).

חגים בלוקסמבורג

החג הלאומי של לוכסמבורג National Day נחגג ב- 23 ביוני לציון יום הולדתה של הדוכסית הגדולה שרלוט. אם אתם מגיעים אל לוקסמבורג עם ילדים ספרו להם שתאריך יום הולדתה של הנסיכה, שנולדה בחורף, הוזז שישה חודשים קדימה כדי שייפול על עונה יותר חמה בשנה.

תחבורה בתוך לוקסמבורג

לוקסמבורג היא מדינה מאוד קטנה וכתוצאה מכך ניתן להגיע כמעט לכל יעד במדינה מהבירה לוקסמבורג בפחות משעה. תוכלו להיעזר במשרד Mobilitéit הנמצא בתחנת הרכבת המרכזית של לוקסמבורג סיטי כדי לתכנן את הטיול שלכם באמצעות אוטובוסים ורכבות.

רכבות בלוקסמבורג

מערכת הרכבות של לוקסמבורג, The Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL), לעתים מקיפה מאוד ולעתים די מצומצמת- תלוי אם אתם רוצים להגיע צפונה או דרומה. תשתית הרכבות מכסה את רוב אזור הדרום, אך צפון לוכסמבורג מוגבל לקו אחד ראשי (קו 10/Ligne 10) המקשר בין לוקסמבורג סיטי לבין Mersch, Ettelbrück, Wilwerwiltz, Clervaux  ו-Troisvierges. הקו ממשיך צפונה אל תוך בלגיה לכיוון Liège. לדכירטריך (Diekirch ) יש קו מסועף היוצא מאטלברוק (Ettelbrück) ולווילץ (Wiltz) יש קו מסועף מקאוטנבך (Kautenbach). לכיוון דרום, תוכלו להגיע לבטמבורג (Bettembourg) ולאש-סור-אלזט (Esch-sur-Alzette). יש גם קו ממזרח שחוצה אל תוך גרמניה מעל נהר מוזל (Moselle River) בווסרביליג (Wasserbillig).

תוכלו להשתמש באותו כרטיס גם ברכבות וגם באוטובוסים והתעריף זהה: 2 יורו לשעתיים מעת קניית הכרטיס ללא הגבלת חילופי קווים, או 4 יורו ליום אחד. ניתן גם לרכוש כרטיס בסגנון "חופשי חודשי" במחיר של כ-50 יורו באחד ממשרדי CFL ב- Hamilius ליד הדואר ובחלק מהקיוסקים המוכרים עיתונים בתחנת הרכבת. הרכבות בלוקסמבורג יוצאות על פי רוב בזמן והן מודרניות ונוחות. בהתחשב במחירים הזולים, אם החלטתם לוותר על השכרת רכב בלוקסמבורג זהו אמצעי התחבורה המומלץ ביותר להתנייע בתוך לוקסמבורג עם ילדים וכדאי להשתמש בו.

הרכבת היא בחירה מצויינת גם אם אתם רוצים לחוות את הנוף היפה בכניסה ללוקסמבורג סיטי הנשקף מהרכבת המגיעה מצפון (קו 10). המסלול מאוד ציורי וחולף על פני כמה נקודות ציון בולטות של לוקסמבורג.

אוטובוסים בלוקסמבורג

בתוך העיר לוקסמבורג, שירות האוטובוסים הנרחב הוא אמצעי התחבורה הציבורית העדיף למטייל הממוצע. האוטובוסים המשרתים את ה-Ville de Luxembourg (העיר לוקסמבורג שנקראת באנגלית לוקסמבורג סיטי) הם קווים 1 עד 31, כאשר הקווים העיקריים שתשתמשו בהם הם קו 16 (מהעיר לנמל התעופה דרך קירכברג (Kirchberg)) וקו 1 (מהעיר לקירכברג ול-Auchan). כמעט כל הקווים עוברים דרך הנקודה המרכזית “Hamilius” (שקל להגיע אליה ממרכז העיר) וב"תחנה המרכזית" (Gare Centrale). תוכלו לעלות על כל אוטובוס המציין כי הוא פונה לכיוון התחנה (Stationwards) מהמיליוס (Hamilius) כדי להגיע לתחנה המרכזית (חוץ מקו 3). ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה (התקפים גם ברכבת) ישירות מהנהג. תעריף הנסיעה הרגיל הוא 2 יורו והכרטיס תקף על כל אוטובוס לעד שעתיים מזמן רכישתו. כרטיס התקף ליום שלם בכל אמצעי התחבורה של לוקסמבורג עולה 4 יורו.

גם שירות האוטובוסים הבינעירוניים היוצאים מהבירה לוכסמבורג סיטי ליישובים אחרים במדינה לוכסמבורג נרחב ואמין. בכל כפר יש שירות אוטובוסים נוח שפועל לפחות פעם בשעה. האוטובוסים מס' 100 ומעלה ייקחו אתכם אל מחוץ לעיר. מסלולים נוחים המגיעים לצפון לוקסמבורג כוללים את קו 100 (דיכטריך דרך Junlinster מדי שעה), קו 120 (יונגלינסטר, כל 30 דקות) וקו 290 (Mersch, בתדירות גבוהה). יחד עם זאת, הדרך הקלה ביותר להגיע לדרום לוקסמבורג היא באמצעות הרכבת. קו 118 פונה מזרחה ומגיע לווסרביליג (Wasserbillig) ולטריר (Trier) מהמיליוס (Hamilius) ומ-Bvd JFK שבקירכברג (Kirchberg).

כרטיס חודשי (réseau) התקף בכל אמצעי התחבורה הציבורית של לוכסמבורג עולה רק 50 יורו, אבל אם תרצו לעבור איתו לבלגיה, צרפת או גרמניה, יש תוספת די ניכרת במחיר. כרטיס חודשי התקף בלוקסמבורג סיטי בלבד עולה 25 יורו.

אוטובוסים בכפרים או עיירות (town buses) יוצאים בתדירות יותר נמוכה בימי שבת ובימי ראשון רבים מהקווים אינם פועלים בכלל, אך רוב החנויות והאטרקציות בלוקסמבורג סגורות בימי ראשון בכל מקרה.

כמעט כל האוטובוסים הארציים פועלים באותה תדירות ביום שבת (שבעניין זה נחשב ליום עבודה רגיל), אבל השירות בימי ראשון יותר מוגבל וחלק מהקווים אינם פועלים בכלל.

לוקסמבורג באופניים

תשתית הרחובות והנוף היפה של לוכסמבורג הופכים אותה למדינה טובה לטיולי אופניים. חפשו את שבילי האופניים הארציים המסומנים ב-PC (ראשי התיבות של Piste Cyclable). לצורך תיקוני אופניים, אולי תצטרכו להגיע לעיירה טריר (Trier) שבגרמניה שבה יש אוכלוסייה גדולה של תלמידי אוניברסיטה המשתמשים באופניים.

איך מגיעים ללוקסמבורג

טיסה ללוכסמבורג

שדה התעופה לוקסמבורג-פינדל ( LUX) נמצא במרחק של כ-6 ק"מ מחוץ לבירה לוקסמבורג (לוקסמבורג סיטי). קל להגיע לשדה התעופה ממרכז העיר בכרטיס תחבורה ציבורית (2 יורו לנסיעה אחת, 4 יורו לנסיעות בלתי מוגבלות למשך יום) שתקף כמעט בכל קווי האוטובוסים והרכבות במדינה. ניתן לרכוש את הכרטיס ישירות מהנהג או ממסוף אוטומטי רב-שפות הניצב ליד תחנות האוטובוס. הקווים 29 ו-16 נוסעים בתדירות גבוהה לנמל התעופה.

רכבת ללוקסמבורג

אפשר להגיע לתחנת הרכבת הראשית של לוכסמבורג ברכבת ישירה מפריז (שעתיים), מץ שבצרפת (Metz) (שעה), מבירת בלגיה בריסל (3 שעות) ומהעיר טריר (Trier) שבגרמניה ( 43 דקות). לוחות זמנים לנסיעות ארציות ובין ארציות תמצאו באתר של חברת הרכבות הארצית CFL. הרכבת היא אופציה הרבה יותר טובה כדי להיכנס לללוקסמבורג מאשר אוטובוסים. מ-Saarbrücken יש קווים ישירים, אבל מחיר הנסיעה בהם די יקר (16 יורו), אך זול יותר אם נרכש בשילוב של כרטיס של חברת הרכבות הגרמנית או הצרפתית.

כניסה ללוקסמבורג בנהיגה ממדינות אירופה השכנות

הכבישים המהירים ממץ (A3), בריסל (A6) וטריר (A1) מתחברים לכביש המקיף את לוקסמבורג סיטי, שממנו אפשר להגיע לרוב חלקי המדינה.

אם אתם רוצים ליהנות מנוף נחמד של העיר לוקסמבורג, “Grund” ו-“Kaesematten” יוצאים מהכביש המהיר המגיע ממזרח גרמניה ביציאה הנקראת Cents. עלו על Cents ובמורד הגבעה. אל תתייחסו לשילוט המורה על כך שהמסלול חסום ע"י ה-“Grund”.

אוטובוס ללוקסמבורג

מלבד האוטובוסים המשרתים את נמל התעופה המוזכרים למעלה, לפעמים יוצאים אוטובוסים ישירים מלוקסמבורג וחזרה לערים טריר (Trier ) ולביטבורג (Bitburg).

לוקסמבורג
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל