מזג האוויר באורוגואי – לקראת הטיול הגדול

מזג האוויר באורוגואי – לקראת הטיול הגדול

אורוגואי היא אחת מהמדינות הכי קטנות ביבשת אמריקה הדרומית, והיא מורכבת ממישורים ורמות בגבהים יחסית נמוכים, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר במדינה כולה נמצאת בגובה של 514 מטרים מעל פני הים. הטופוגרפיה והגיאוגרפיה של אורוגואי משפיעה בצורה משמעותית על האקלים ועל מזג האוויר באורוגוואי, כך שחשוב להבין את התנאים הבסיסיים ואת העונות המומלצות לטיול באורוגוואי עוד בשלב תיכנון הטיול. על מנת לעזור לכם להתכונן בצורה המתאימה לטיול באורוגואי, יצרנו לכם מדריך מפורט על עונות השנה באורוגוואי ומזג האוויר, שיכול להיות כלי העזר החשוב ביותר שלכם לאורך הדרך.

הרפובליקה האזרחית של אורוגואי, היא אחת מהמדינות הכי מעניינות ומושכות של דרום אמריקה. חבל ארץ שקט, בחלקה הדרום מזרחי של יבשת אמריקה, אשר גובל בברזיל בצפון, בנהרות עצומים במערב ובדרום המערב (נהר אורוגואי במערב, ונהר הריו דה לה פלאטה בכיוון דרום מערב), ארגנטינה והאוקיינוס האטלנטי. אורוגואי היא תחנה מעניינת במהלך הטיול הגדול של רבים מאוד מהמטיילים הישראלים בדרום אמריקה – גם בגלל הקנאביס החוקי במדינה,  בגלל הנופים המדהימים והמיוחדים, השילוב שבין ערים מודרניות, לבין מרחבים פתוחים מדהימים. לצד זאת, אורוגואי מתהדרת גם בכמה וכמה אתרי תיירות שמאפשרים לכם לעצור לכמה ימי מנוחה במהלך הטיול וליהנות מהחופים ומהשקט, כאשר המוכרת והגדולה ביותר שבעיירות הנופש של אורוגואי היא פונטה דל אסטה. טיול באורוגואי הוא אירוע בלתי נשכח.

עוד על טיול באורוגוואי

מלונות מומלצים במונטיבידיאו בירת אורוגוואי

טיסות לאורוגוואי – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

השכרת רכב באורוגוואי – השוואת מחירים והסברים

מזג אוויר באורוגוואי

בהגדרה המדעית, האקלים של חבל הארץ באורוגואי מתאפיין באקלים מאוזן, ממוזג (temperate). תקופת החורף באורוגוואי מתאפיינת בימים נינוחים יחסית, ואולם תקופת הקיץ היא תקופה חמה במיוחד. בה בעת, לאורך כל ימות השנה, אורוגואי היא מדינה שבה יש כמות משקעים משמעותית. ברוב המדינה, ניתן להתייחס אל מזג האוויר באורוגואי בצורה מאוד דומה למזג האוויר הים תיכוני המוכר לנו. כך שהטיול באזור אורוגואי דומה עד מאוד, לטיול בסביבה שאנחנו חיים בה. ההבדל המשמעותי בין האקלים של אורוגואי לאקלים של הים התיכון, הוא כמות הגשמים שניתן להבחין בה לאורך כל ימות השנה, הנובעים מתוך סופות רעמים וברקים המאפיינות את אזור זה. ממוצע המשקעים במדינת אורוגואי נע סביב 1000-1100 מילימטרים באיזור עיר הבירה מונטווידאו, ובין 1200-1500 מילימטרים באיזור הצפון הגבוה יותר של המדינה. הרוחות המגיעות מן הים גם הן משפיעות על הפרשי הטמפרטורות ולעיתים בקרבת החוף, הרוחות הן הרבה יותר משמעותיות ומאתגרות, אשר משפיעות על היכולת שלכם ליהנות מהטיול.

במדריך זה נפרט על מזג האוויר באורוגואי תוך התמקדות בעיר הבירה מונטווידאו ובעיר ארטיגס שממוקמת בצפון אורוגוואי. הסקירה תציג את הטמפרטורות הממוצעות בכל עונות השנה באורוגוואי, ואת רמות המשקעים.

חורף באורוגואי

תקופת החורף של אורוגואי מאופיינת במזג אוויר ממוזג במיוחד. רוחות רבות מאפיינות את אזור החוף והן משפיעות על הטמפרטורות כל הדרך במעלה ההרים של אורוגואי, כך שיש מידה מסוימת של חוסר יציבות במזג האוויר באורוגוואי בחורף. במהלך החורף שלג באורוגוואי הוא מחזה נדיר וכמעט בלתי נצפה, אך יש משבי רוח מאוד קרים באזור אשר נקרא פאמפרו (Pampero).

חורף באורוגוואי נחשב בין החודשים מאי לספטמבר –

מאי באורוגוואי – מזג האוויר במונטווידאו מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שנעה בין 10 מעלות צלזיוס ל 19 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת באזור מונטווידאו במאי היא 90 מילימטרים של גשם, שהם תשעה ימי גשם לאורך החודש. בחלק הצפוני ביותר של המדינה, בעיר ארטיגס, הטמפרטורה הממוצעת בחודש מאי נעה בין 10 מעלות צלזיוס 21 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת באזור הזה היא 115 מילימטרים של גשם, שהם 8 ימי משקעים לאורך החודש.

יוני באורוגוואי – במונטווידאו ממוצע טמפרטורות הנע בין 8 מעלות צלזיוס ל-15 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 85 מילימטרים של גשם, סך הכל תשעה ימי גשם מלאים. בצפון אורוגוואי, חודש יוני מתאפיין בטמפרטורות שנעות בין שבע מעלות צלזיוס ל- 18 מעלות צלזיוס וכמות משקעים של 105 מילימטרים של גשם, שהם כשמונה ימי משקעים לאורך החודש.

יולי באורוגוואי – החודש שבו נמדדות הטמפרטורות הנמוכות ביותר באזור מונטווידאו לאורך כל השנה, והוא בעצם שיא החורף באורוגוואי. עם ממוצע טמפרטורות של שבע עד 15 מעלות צלזיוס, ממוצע משקעים של 85 מילימטרים, החורף מגיע במלוא עוצמתו והתיירים בוחרים לעזוב את אזור אורוגוואי. גם באזור הצפון, החורף נמצא בשיאו ואפשר לראות טמפרטורות שנעות בין 8 מעלות צלזיוס ל 18 מעלות צלזיוס, עם ממוצע גשמים של 100 מילימטרים לאורך החודש.

אוגוסט באורוגוואי – הטמפרטורות עולות מעט, והממוצע באזור מונטווידאו הוא בין 8 מעלות צלזיוס ל 16 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים באיזור הוא כ 90 מילימטרים. בצפון אורוגואי הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 10 מעלות צלזיוס ל 21 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים גבוה אף יותר ומגיע בשנות השיא ל-110 מילימטרים של גשם.

ספטמבר באורוגוואי – מסמל את סיומה של עונת החורף בתחילתו של השינוי במזג האוויר. הטמפרטורה הממוצעת במונטווידאו בספטמבר נעה בין 9 מעלות צלזיוס לבין 18 מעלות צלזיוס, והיא ההתחלה שמבשרת שינוי. כמות המשקעים, נותרת ממוצעת והיא נעה סביב ה-95 מילימטרים של גשם לאורך החודש. באזור הצפון, ניתן לראות כמות משקעים גבוהה במקצת של 110 מילימטרים בממוצע, עם טמפרטורה שנעה בין 10 מעלות צלזיוס ל 22 מעלות צלזיוס. עם סיומו של חודש ספטמבר, אורוגוואי נכנסת לתקופת האביב ומתכוננת לקיץ.

אביב באורוגואי

בין החודשים אוקטובר לנובמבר, חל שינוי קל במזג האוויר באורוגוואי, אשר מאפיין את תקופת האביב. במהלך חודש אוקטובר, הטמפרטורה הממוצעת במונטווידאו היא 12 מעלות צלזיוס עד 21 מעלות צלזיוס, קפיצה משמעותית אל מול חודשי החורף הקרירים. כמות המשקעים היא 90 מילימטרים של גשם, מה שמאפיין מאוד את החיים במדינה לאורך כל ימות השנה. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 13 מעלות צלזיוס ל-25 מעלות צלזיוס, וכמות המשקעים עולה ומגיעה לשיא ראשון לאורך השנה, עם 140 מילימטרים של גשם.

חודש נובמבר באורוגוואי מתאפיין בטמפרטורות דומות, עם ממוצע טמפרטורת שנעה בין 14 מעלות צלזיוס ל 24 מעלות צלזיוס באזור מונטווידאו, בממוצע של 90 מילימטרים של גשם בעיר. בצפון המדינה, הטמפרטורה הממוצעת היא 15 מעלות צלזיוס עד 28 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים יורדת במקצת לכדי 115 מילימטרים של גשם. בסופו של חודש נובמבר, ניתן לראות קפיצה נוספת בטמפרטורות עם הכניסה של אורוגוואי לתקופת הקיץ.

קיץ באורוגואי

חודשי הקיץ של אורוגוואי, בין חודש דצמבר למרץ, מתאפיינים בכמויות גשם משמעותיות, אך גם בעלייה בטמפרטורה הממוצעת לאורך העונה. זוהי תקופה שבה מזג האוויר דומה בצורה מאוד ברורה למזג האוויר הים תיכוני שאנחנו מכירים, להוציא את כמויות הגשם כמובן, ולכן מבחינת התייר הישראלי בדרך כלל זוהי העונה המומלצת לטיול באורוגואי.

במהלך חודש דצמבר באורוגוואי ניתן לראות קפיצה משמעותית בטמפרטורות הממוצעות. באזור עיר הבירה מונטווידאו, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 16 מעלות צלזיוס לבין 27 מעלות צלזיוס, וכמות המשקעים הממוצעת היא 85 מילימטרים של גשם. בעיר ארטיגס שבצפון אורוגואי, הטמפרטורה הממוצעת בחודש דצמבר נעה בין 18 מעלות צלזיוס לבין 31 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים הממוצעת היא 115 מילימטרים של גשם.

חודש ינואר בצפון אורוגוואי מתאפיין בטמפרטורות דומות שנעות בין 19 מעלות צלזיוס ל 32 מעלות צלזיוס, עם עלייה קלה בכמות המשקעים לכדי 125 מילימטרים בממוצע. לעומת זאת אזור מונטווידאו מתאפיין במזג אוויר קצת יותר קריר, בין 18 מעלות צלזיוס ל 28 מעלות צלזיוס וכמות משקעים יחסית קבועה של 85 מילימטרים.

במהלך חודש פברואר באזור מונטבידאו נשמרות הטמפרטורות כמעט באותו אופן עם ממוצע שנע בין 18 מעלות צלזיוס ל 28 מעלות צלזיוס, אך יש עלייה משמעותית בכמות הגשם וממוצע המשקעים לאורך החודש מגיע לכדי 100 מילימטרים של גשם. באזור הצפון, חודש פברואר גם הוא נראה זהה מבחינת מנעד הטמפרטורות, עם 19 מעלות צלזיוס עד 30 מעלות צלזיוס בממוצע לאורך חודש. לעומת זאת, באזור הצפון חודש פברואר הוא החודש הגשום ביותר עם ממוצע משקעים של 150 מילימטרים של גשם.

חודש מרץ מסמל את סיומו של הקיץ באורוגוואי, ולכן ניתן לראות שינוי קל בטמפרטורות. באזור צפון אורוגוואי, הטמפרטורות יורדות לכדי 17 עד 29 מעלות צלזיוס, אך כמות המשקעים נשמרת גבוהה באופן יחסי עם ממוצע של מאה וארבעים מילימטרים. במונטיבידיאו, הטמפרטורות יורדות לכדי 16 עד 26 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים עולה קצת לכדי 105 מילימטרים של גשם לאורך החודש.

סתיו באורוגואי

בשונה מתנאי האקלים של אזור הים התיכון, הסתיו באורוגואי קצר במיוחד. חודש אפריל הוא החודש מסמל את המעבר בין הקיץ לחורף והשינוי בו הוא יחסית נוח. עם ממוצע טמפרטורות של 13 עד 22 מעלות צלזיוס בעיר הבירה מונטווידאו, ועם כמות משקעים נמוכה יחסית של 85 מילימטרים של גשם, זוהי עונה מומלצת לטיול באורוגוואי לדעת מטיילים רבים. כמו כן באזור הצפון, ממוצע הטמפרטורות בחודש אפריל באורוגואי הוא נעים במיוחד עם 13 עד 25 מעלות צלזיוס ו-140 מילימטרים של משקעים לאורך החודש.

טמפרטורות מי הים באורוגואי

לאורך כל ימות השנה, ממוצע הטמפרטורות באזור פונטה דל אסטה באורוגוואי, הנושקת לחופי האוקיינוס האטלנטי, הוא יחסית נוח. במהלך תקופת החורף, בין החודשים יולי לאוגוסט, ממוצע טמפרטורת מי הים הוא 12 מעלות צלזיוס. לאורך תקופת האביב, טמפרטורת מי הים הממוצעת היא 20 מעלות צלזיוס, מה שהופך את התנאים למושלמים לבילוי באתרי הנופש של האזור. במהלך תקופת הקיץ באורוגואי, הטמפרטורה באזור יכולה להגיע עד לגובה של 23 מעלות צלזיוס. במהלך תקופת הסתיו, בין החודשים אוקטובר ונובמבר, טמפרטורת מי הים נעה בין 15 מעלות צלזיוס 18 מעלות צלזיוס. כך שגם אם אתם לא מגיעים בעונות השיא של התיירות עדיין אתם יכולים להנות מים נעים ונוח. יחד עם זאת חשוב לשים לב לתנאי מזג האוויר באורוגואי במועדים הספציפים של הטיול שלכם ולהימנע ממצב של כניסה לאזורי הים במהלך סופות מסוכנות.

מספר שעות האור ביממה באורוגואי

אורוגוואי נהנית מטווח רחב מאוד של שעות אור ביממה, אך גם היא מושפעת מסיבוב כדור הארץ במהלך תקופת החורף. כאשר בכדור הארץ הדרומי מגיעה תקופת החורף, מספר שעות האור ביממה מתקצר והשיא מגיע במהלך חודש יוני, עם ארבע שעות אור בלבד (בקיזוז שעות יום שבהן השמיים מעוננים). במהלך תקופת האביב באורוגוואי, מספר שעות היממה עולה ובין החודשים אוקטובר ונובמבר אפשר לראות 8 שעות אור ביממה. יחד עם זאת, במהלך תקופת הקיץ כמות שעות האור ביממה הופכת להיות גדולה באופן משמעותי, והשיא מגיע במהלך חודש יולי עם 10 שעות אור ביממה באופן ממוצע. לאורך תקופת הסתיו מספר שעות היממה מתקצר בהדרגה, כאשר בחודש אפריל יש בממוצע שש שעות אור ביממה, מה שהופך את תקופת הקיץ באורוגואי לטובה יותר בעיני מטיילים אשר מעוניינים לצאת לחיק הטבע לטיולים רגליים ארוכים.

העונה המומלצת לטיול באורוגואי

העונה השמשית ביותר באורוגוואי היא עונת הקיץ, והעונה שבה יש מזג אוויר קבוע ויציב אך מאוד קר היא עונת החורף. ולכן, מבחינתם של תיירים רבים הזמן הכי טוב לטיול באורוגוואי הוא דווקא במהלך עונות המעבר. התנאים האופטימליים יוצרים את האיזון המושלם בין מידות החום, כמות שעות האור ביממה, כמות סופות הברקים והרעמים והמשקעים. מה שיוצר את תנאי הטיול האופטימליים כמעט לכל אחד מן האזורים במדינה. אתם יכולים להגיע לביקור בערי החוף והנופש, לצאת לטיול טרקים בהרים הגבוהים ולהנות מהערים הגדולות של אורוגוואי, בזכות ימים יפים עם טמפרטורה קבועה וכמות משקעים נוחה באופן יחסי, כאשר אתם בוחרים להגיע לאורוגוואי בעונת הסתיו או באביב.

יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את העובדה שתמיד יש משקעים באורוגוואי ותמיד יש חשש להיתכנות של סופות שיכולות לשנות את המסלול שלכם. ולכן לא מספיק לתכנן את תאריך הטיול אלא גם להסתכל באופן ממוקד יותר על הימים בהם אתם רוצים לבלות ולבחור פעילויות שאותן תתאימו למזג האוויר באורוגואי. השתדלו להימנע מיציאה אל חיק הטבע, בין אם בחלק הפנימי של מדינה ובין אם על חוף הים, בימים בהם מזג האוויר הוא סוער במיוחד ויש חשש ממשי לסופות. ואם כבר אתם יוצאים לטבע, יכול מאוד להיות שתרצו להיעזר במדריכים מקומיים ולבקש לקבל ציוד משלים שיעזור לכם לעבור את המסלול בצורה בטוחה יותר. משנה זהירות, במיוחד בפעם הראשונה שבה אתם מבקרים במקום חדש, זו לא מילה גסה, ואתם לא רוצים להקל ראש ביציאה לטיולים באזורים חדשים, כאשר מדובר על מזג אוויר שאתם פשוט לא מתורגלים בו.

איך להתכונן לטיול באורוגואי?

רגע לפני שאתם אורזים את המזוודות ועולים על טיסה לאורוגוואי, כדאי לדעת איזה מזוודה אתם רוצים לארוז ומה יהיה הציוד השימושי ביותר לאורך תקופת הטיול. קודם כל, אם אתם מגיעים במהלך תקופת החורף באורוגואי, בין החודשים יוני לאוגוסט במיוחד, כדאי לארוז בגדים חמים, מעילים וגם מעילי גשם. מזג האוויר באורוגואי הפכפך בתקופה הזו ואתם לא יכולים לדעת האם תתפוס אתכם סופת רעמים וברקים או שתתקלו בגשם זלעפות. במידה ואתם מגיעים לאורוגוואי כאשר הטמפרטורות עולות והקיץ מתקרב, ובמיוחד אם אתם נמצאים באזור בין החודשים דצמבר עד מרץ, אפשר לארוז בגדים קלילים ונעימים, בדיוק כמו שהיינו לובשים בישראל. אבל אל תשכחו לקחת איתכם מעיל גשם קל ואפילו מטריה. הגשם באורוגוואי הוא עניין נפוץ, ותמיד יש אפשרות שתמצאו את עצמכם תחת ממטרים.

חוויית הטיול מבוססת במידה רבה על ההכנות המוקדמות שלכם, ולכן כדאי לתכנן לפרטי פרטים את מסלול הטיול באורוגואי לאור תנאי מזג האוויר ולהחליט מראש על הציוד שאתם צריכים לקחת אתכם. השקיעו זמן ומחשבה בתכנון מוקדם ותנסו לצמצם עד כמה שאפשר את הצורך לשאת משקלים כבדים, כי רק כך תהיה לכם הזדמנות להכיר את אורוגוואי כמו שהיא ולצאת למסע בלתי נשכח.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל