Yekaterinburg

יקטרינבורג רוסיה – מידע למטייל ואטרקציות

יקטרינבורג שבהרי אורל היא אחד היעדים המעניינים למטיילים שמתכננים חופשה ברוסיה – לא רק בגלל הנוחות של טיסות ישירות ליקטרינבורג מישראל. בכתבה זו אספנו עבורכם מידע על יקטרינבורג למטייל – החל מטיפים על אטרקציות ביקטרינבורג (כולל סרטי וידאו) ומידע מקיף עבור משפחות המגיעות אל יקטרינבורג עם ילדים ועד להסברים על שופינג ביקטרינבורג, סוגי טיולים באזור ומערכות תחבורה ביקטרינבורג

יקטרינבורג Yekaterinburg היא בירת מחוז אורל (Urals) שברוסיה. עם אוכלוסייה שמונה 1.4 מיליון איש, יקטרינבורג היא העיר הרוסית הרביעית בגודלה מבחינת מניין האוכלוסין, לאחר מוסקבה, סנט פטרסבורג ונובוסיבירסק.  העיר שוכנת ליד הרי אורל (Ural Mountains), ליד גבול אירופה ואסיה, וברחבי העיר פזורים מונומנטים סמליים רבים המסמנים את הגבול. זהו איזור מרתק לטיולי משפחות גם בגלל האופי התרבותי המיוחד וגם בגלל הרבה אטרקציות תיירותיות המתאימות למשפחות המגיעות אל יקטרינבורג עם ילדים – לא רק לימפופו, פארק המים הגדול באירופה, אלא גם גן החיות והקרקס של יקטרינבורג

חופשה ביקטרינבורג  – עוד מידע למטייל

מלונות מומלצים ביקטרינבורג למשפחות עם ילדים

השכרת רכב ברוסיה – המדריך המלא שיחסוך לכם מאות שקלים

העיר נוסדה בשנת 1723 בזמן שלטונו של פטר הגדול, כבית חרושת לייצור מתכות ונקראה על שמה של רעייתו, יקטרינה. בשנת 1918, משפחת הצאר האחרונה נכלאה ומאוחר יותר הוצאה להורג בבית ביקטרינבורג שנהרס מאוחר יותר. במהלך מלחה"ע השנייה, העיר גדלה וצברה תאוצה כאשר התעשייה וזרם של תושבים התיקו את מקומם מזרחה כשהם נמלטים מהמלחמה. בין 1924-1991, העיר הייתה מוכרת כסברדלובסק (Sverdlovsk) על שם מנהיג המפלגה הקומוניסטית יעקוב סברדלוב, ושילוט המנציח את שמו מתנוסס בכל מקום ביקטרינבורג, בעיקר בתחנת הרכבת.

עד היום, יקטרינבורג שומרת על מסורת ייצור המתכות ותעשיית המתכות היא הגורם המרכזי התורם לכלכלת המדינה.

אטרקציות ביקטרינבורג

יקטרינבורג עם ילדים

האטרקציה המובילה של יקטרינבורג למשפחות עם ילדים היא ללא ספק לימפופו Limpopo – פארק המים הגדול ביותר באירופה.

קרקס יקטרינבורג – (ליד תחנת המטרו Geologicheskaya (Геологическая)). מבנה מעוטר לתפארת שמתקיימים בו מופעי קרקס שונים – אטרקציה שלא תירצו לפספס אם אתם מגיעים אל יקטרינבורג עם ילדים. בקרבת מקום נמצא בניין טלוויזיה נטוש.

גן החיות של יקטרינבורג – גן החיות הוא אחד המקומות החביבים ביותר על המקומיים ועל תיירים – בוודאי על משפחות המגיעות אל יקטרינבורג עם ילדים לחופשה משפחתית. כאן כל המשפחה תוכל לבלות יום רגוע, לראות חיות אקזוטיות, ללמוד על החיות הנפלאות המאכלסות את הגן. גן החיות של יקטרינבורג קיים מאז 1930.

היום הוא מכיל מעל 380 זני בעלי חיים, 70 מהם כלולים ב"ספר האדום" של זני בעלי חיים בסכנת הכחדה. היום, גן החיות ממוקם במרכז העיר בשטח יחסית מוגבל. גן חיות חדש נמצא בתהליכי בנייה ליד נמל התעופה.

גורד השחקים Vysotsky – מרפסת התצפית העירונית הידועה ביותר, שוכנת בקומה ה-52. מגובה של 186 מ' תוכלו לראות הן את מרכז יקטרינבורג ואת האזורים המרוחקים יותר. אם אתם מגיעים אל יקטרינבורג עם ילדים זוהי דרך מעולה לראות את כל העיר מלמעלה.

QWERTY Monument – האטרקציה התיירותית הכי מיוחדת ביקטרינבורג נחשבת לאחת האטרקציות המוזרות ביותר של רוסיה, מקום שלא תירצו לפספס אם אתם מגיעים אל יקטרינבורג עם ילדים – זהו מבנה בצורת מקלדת, שעשויה מאבנים לבנות גדולות שנראות כאילו הן בוקעות מהאדמה, וכשמתקרבים למבנה, אפשר להבחין באותיות השונות של המקלדת החקוקות על ה"לחצנים". (על גדת הנהר ליד תחנת המטרו Ploshad' 1905 goda)

(Широкореченское Кладбище) Ledovyj Gorodok  – בערב השנה החדשה בונים כאן בלוק עירוני שלם (מבנה) עשוי קרח לזכר לנין. בכיכר המרכזית של 1905. פתוחים בערך מ-20 בדצמבר למשך כחודש. (ימינה ב- Ploshad' 1905 goda).

יש ביקטרינבורג הרבה אופציות לסקי קרוס קאנטרי. יש כמה אתרי סקי לסקי הרים. ייקח לכם בערך 25 דקות להגיע לאתר הסקי הקרוב ביותר ממרכז העיר.

עוד אטרקציות ביקטרינבורג

אנדרטת הגבול בין אירופה לאסיה (The Obelisk on the Border Between Europe and Asia), זהו קו הגבול הרשמי בין אסיה לאירופה ובו אנדרטה מרשימה. (אוטובוסים 150 או 180 מגיעים לכאן). יש סיורי חצי יום היוצאים מתחנת הרכבות המרכזית. אם אינכם רוצים להצטרף לסיור, תוכלו לקחת את קו 150 מטרמינל האוטובוסים הצפוני ליד תחנת המטרו אורלסקאיה (Uralskaya (Уральская)). קנו כרטיס לקו 150 בדוכן הכרטיסים מס' 13 (עבור פבורלסק (Pevoural'sk)) הנמצא מחוץ לאולם הכרטיסים המרכזי. קו 150 יוצא כל 20 דקות בערך ומשך הניסעה 40 דקות. בקשו מהנהג להוריד אתכם באנדרטת הגבול הישנה. הנהגים מכירים את המקום. (בכבישים המהירים האוטובוס חולף במהירות על פני אנדרטת הגבול החדשה שהיא הרבה פחות מרשימה – הביטו החוצה מהחלון שלימינכם כחמש דקות לאחר היציאה מהעיר).

כשתרדו מהאוטובוס, יש אנדרטת אבן קטנה (שנראית די היסטורית) ועליה קו לבנים אדומות במקום בו עובר קו הגבול. כדי להגיע לאנדרטה העיקרית, לכו כחמש דקות לאורך מסלול הנסיעה ותגיעו למונומנט גבוה מרשים שממנו אוטובוסים יוצאים לסיורים הארוכים. נאמר שכאן הצאר אלכסנדר השני עצר כדי לפתוח בקבוק של יין בשנת 1837. מתקיימות כאן חתונות, כך שסביר להניח שתראו כאן זוג אחד או שניים. אם הגעתם אל יקטרינבורג עם ילדים – זהו מקום מעולה לתמונה משפחתית.

לאחר שסיימתם להצטלם, חזרו לאורך מסלול הנסיעה, חצו לצד השני של הכביש וסמנו לנהג אוטובוס לאסוף אתכם. קווים 150 או 180 חוזרים העירה, אם כי קו 180 מגיע רק עד תחנת המטרו Tsirk (Цирк).. אם אין שום נהג בסביבה שמסכים לאסוף אתכם (אם כי לא סביר שזה יקרה), תוכלו ללכת ברגל עד Pervoural'sk. פנו ימינה במונומנט הגדול ולכו לאורך הכביש הקטן שמתחבר לכביש הראשי ממש לפני העיירה. זה יחסוך לכם כעשר דקות הליכה. קו 150עוצר בתחנת האוטובוס הראשונה שתראו ב- Pevoural'sk ויחזיר אתכם ליקטרינבורג בעלות של 50 רובל  לקו 180 ו-87 רובל לקו 150 (בשנת 2014) לכיוון אחד, או 300 רובל ומעלה עם סיור.

הפארק הלאומי Deer Streams (Prirodniy Park Olenji Ruchji), Nizhnie-Serginskiy rayon, posyolok Bazhukovo מרוחק בערך 150 ק"מ מיקטרינבורג. אם אתם מתכננים להגיע אל יקטרינבורג עם ילדים שכבר אינם מתקשים בהליכה זוהי הזדמנות טובה לסיור הליכה בגן הלאומי שבתוכו תמצאו נוף ציורי הכולל נהר, צוקים, את המערה העמוקה ביותר במחוז סברדלובקאיה אובלסט (Sverdlovkaya Oblast) ויער יפהפה. זהו מקום נופש מאוד פופולרי בקרב המקומיים הן בחורף והן בקיץ. מגוון גדול של מסלולים לבחירה, בהתאם לרמות קושי שונות. דמי כניסה לפארק: 100 רובל.

כדי להגיע לכאן באוטובוס: עלו על כל אוטובוס שמגיע למיכאילובסק (Mikhailovsk (Михайловск), ארטי (Arty (Арти)), אורמיקיבו (Urmikeevo (Урмикеево), או טולגאש (Tulgash (Тюльгаш)). האוטובוס יוצא מתחנת Prirodniy Park Olenji Ruchji. משם תצטרכו ללכת 2 ק"מ לפי השילוט. ברכבת: מתחנת הרכבת המרכזית עלו על רכבת הפרברים לדרוז'ינינו (Druzhinino (Дружинино)). מדרוז'ינינו קחו רכבת נוספת לבז'וקובו (Bazhukovo (Бажуково)). משם, זו הליכה של 5 דקות לגן. הרכבת יוצאת 3 פעמים ביום. משך הנסיעה באוטובוס כשעתיים וחצי, ברכב 4 שעות. קחו סיור או אוטובוס/רכבת), ☎+79022550062, olen@olen.ur.ru.

גנינה יאמה (Ganina Yama). לפנים זה היה מקום נידח באמצע היער, שנודע בהיסטוריה הרוסית לאחר שהשליכו בו את גופותיהם של בני משפחת רומאנוב ושלושה מהמשרתים המסורים שלהם. היום, גנינה יאמה היא מקום שבו נמצאת סדרה של מבני תפילה מעץ לזכר משפחת רומאנוב. בנוסף לקפלות הנמצאות כאן, יש גם גינת צמחיה להוקרת המשפחה.

תוכלו לבקר במנזר העץ הזה באמצעות סיורי האוטובוסים לתיירים המוצעים ממש לפני מבנה תחנת הרכבת המרכזית. בחודשי הקיץ, מיניבוסים מתחנת הרכבת יוצאים לסיורים של 3 שעות בעלות של 500 רובל. מרכז התיירות של יקטרינבורג גם מפעיל סיורים לאתר בעלות של כ-2,000 רובל.

המנזר שוכן צפונית מהעיר, ליד הכפר Shuvakish (Шувакиш. אפשר להגיע לשם ברכבת מהתחנה המרכזית לכיוון Nizhni Tagil (Нижний Тагил). כשאתם יורדים מהרכבת, לכו לכיוון הגשר העובר מעל פסי הרכבת ופנו ימינה (לא לכיוון התחנה). מהגשר, פנו שוב ימינה ולכו לאורך המסלול עד שתגיעו לכביש אספלט. משם, פנו שמאלה ולכו כשני ק"מ.

אוטובוס 223 מגיע לגנינה יאמה 6 פעמים ביום. קחו את קו המטרו "יקטרינבורג" ל- Mashinostroiteley ולכו ברגל לתחנת האוטובוס.

כנסיית על הדם (Church on the Blood) (ליד תחנת המטרו Dinamo). כנסיית על הדם נבנתה בשנת 2003 במקום שבו הוצאו להורג הצאר ניקולא השני ומשפחתו. המבנה הדתי הגדול ביותר ביקטרינבורג נמצא באתר ההוצאה להורג של משפחת המלוכה. בשטח הקומפלקס נמצאת גם כנסיה קטנה הקרויה על שמה של הקדושה אליזבת, בנוסף לאזור הנקרא "הרובע הקדוש" (Holy Quarte) שבו נמצאת כנסיית העלייה השמימה (Ascension Church).

כנסיית על הדם היא אחת האטרקציות הראשיות של יקטרינבורג. ירידים ותהלוכות נוצריות אורתודוכסיות רבות מתקיימות כאן ומגיעים אליהן דמויות מכובדות. המבנה יפה מאוד בחורף כאשר נראה שהמבנה זוהר מבפנים בחשיכה.

מוזיאון יקטרינבורג לאמנויות יפות (Ekaterinburg Museum of Fine Arts),  יצירות אמנות של אמנים רוסים מהמאה ה-18 וה-19 ואמנים פחות מוכרים מהמאות ה-16-18 ומספר עבודות פיסול נחמדות ואוסף תכשיטים. רחוב Voevodina מס' 5 (ממש דרומית ל- Goroskoy Prud, בגדה המערבית של הנהר). כניסה: 50 רובל.

אוניברסיטת אורל (Ural State University,) זהו מבנה ארכיטקטוני נפלא הממוקם בשכונה מלאה במבנים ישנים יפהפיים. מקום טוב להליכה עצלה ונעימה לכיוון כיכר 1905. (מזרחית לכיכר 1905 לאורך שדרת לנין).

האוניברסיטה הטכנית של אורל (Ural State Technical University) – עוד מבנה נפלא. האוניברסיטה שבה ילצין למד. (קחו את חשמליות 4, 8, 13, 15, 18, 22, 23 או אוטובוסים 5, 10, 50, 50a עד UGTU.

האופרה והבלט של יקטרינבורג – ומספר רב של תיאטראות נמצאים בעיר באזור כיכר 1905.

בית הקברות Shirokorechenskoye Kladbishche – כאן תמצאו את בית הקברות של ה"מאפיונרים" המכיל עשרות קברים מהודרים הנושאים תמונות ענק חקוקות באבן של חברי מאפיה רוסית לשעבר. (קווי האוטובוס 14, 22, 24, 37k, 048, 69 עד Kontrol'naya (Контрольная))

כיכר 1905. כיכר 1905 היא הכיכר המרכזית ביקטרינבורג והמקומיים מכנים אותה בפשטות: "הכיכר". הכיכר נמצאת במרכז העיר ומשקיפה על רחובות מפורסמים כמו 8 במרץ, ילצין, ווינר ו-Volodarsky. שדרת לנין חוצה את הכיר ממזרח למערב. האזור נקרא על שם האירועים ההיסטוריים שהתרחשו כאן בנובמבר 1905. מתקיימים כאן גם אירועים עירוניים חשובים.

מרכז ילצין (Yeltsin Centre), Borisa Eltsina 3a ul  – המקום נפתח בשנת 2015.  המרכז ע"ש הנשיא לשעבר בוריס ילצין מתפקד כמרכז חברתי, תרבותי וחינוכי. אחת האטרקציות המרכזיות של המרכז הוא המוזיאון ע"ש בוריס ילצין המוקדש להיסטוריה הפוליטית העכשווית של רוסיה ולנשיאה הראשון של רוסיה. לאחר שביקרתם בתערוכה הקטנה המוקדשת לתולדות רוסיה (ברוסית בלבד), המשיכו לאגף ההיסטוריה העכשווית של המוזיאון. כאן תמצאו עשרות סרטים וראיונות (עם כתוביות באנגלית) ואפשר בקלות לבלות כאן אחר צהריים שלם של התעמקות בהיסטוריה רוסית. בהחלט שווה את דמי הכניסה בסך 200 רובל. (על הגדה המערבית של נהר Itsa, ליד מלון היאט ריג'נסי, אפשר להגיע לכאן מתחנת Ploshad´ 1905), ☎ +7 343 312-43-43.

שופינג ביקטרינבורג

בעת חופשה ביקטרינבורג כדאי לערוך ביקור ב"שוק הסיני" או בבזאר. השוק בנוי ממאות דוכנים חיצוניים המציעים הכול, מנייר טואלט ועד מעילי פרווה, הכול במחירים הכי זולים שתמצאו ביקטרינבורג. אבל השוק איננו המקום לקנות מזכרות תיירותיות מחופשה ביקטרינבורג – ברחוב Vaynera במרכז העיר תמצאו חנויות שמוכרות מגוון רחב של מזכרות קטנות וחפצי נוי. הרחוב הזה שמיועד להולכי רגל בלבד (מדרחוב) נקרא Urals Arbat ע"ש ה-Arbat המפורסם של מוסקבה.

באופן כללי בד"כ כדאי לנצל טיול ברוסיה לקניות של מוצרי עור הנחשבים לטובים ביותר באירופה, ביניהם תיקים וארנקים מאיכות מאוד גבוהה. תכשיטי זהב אמנם יקרים ביקטרינבורג אבל גם מאיכות מעולה. שווקים כמו השוק הסיני הם מקום טוב להשיג מוצרים זולים.

קניונים ביקטרינבורג

אם אתם מגיעים אל יקטרינבורג עם ילדים ומעוניינים לבלות יום של מזג אוויר גשום בשופינג ובילוי במתחם מקורה, גרינוויץ' (Grinvich) הוא הקניון הגדול ביותר ברוסיה השוכן מחוץ למוסקבה. הקניון נמצא במרכז העיר ב-8 Marta 46. תמצאו כאן המון חנויות בינלאומיות וגם אטרקציה מיוחדת למשפחות המגיעות אל יקטרינבורג עם ילדים – פארק שעשועים. פה תמצאו גם סופרמרקט גדול הפתוח 24 שעות ביממה, מתחם מזון, בתי קפה ומסעדות הפזורים ברחבי הקניון.

MEGA Mall הוא עוד קניון גדול ביקטרינבורג השוכן בפרברי העיר ובבעלות של קבוצת IKEA. תמצאו כאן המון חנויות מערביות ובינלאומיות וכן מתחם מזון סביר מאוד. הדרך הקלה ביותר להגיע לקניון היא לקחת את קו 27 מהתחנת שבכיכר 1905 (Square of 1905) ליד פסל לנין.

התמצאות ותחבורה בתוך יקטרינבורג

מידע לתייר ומפות

כדאי לקנות מפת רחוב של יקטרינבורג באחד מדוכני העיתונים או החנויות בתחנות הרכבת או להדפיס מראש מפת רחובות של יקטרינבורג, או לקבל מפה מפורטת בחינם במרכז המידע לתיירים Ekaterinburg Tourist Information Service הנמצא ב-8 Marta St. #21 , משרד #2 במרכז העיר.

שקלו להשתמש באפליקציה 2GIS (חפשו אותה בחנות האפליקצות של אפל, גוגל פליי או חנות מיקרוסופט). האפליקציה כוללת מפה מפורטת של יקטרינבורג ואינה דורשת חיבור לאינטרנט מהרגע שהיא מופעלת והורדתם את כל המידע על העיר. תמצאו דרך האפליקציה מפה עירונית ורשימות של ארגונים, מסעדות, ברים, בתי מרקחת, אטרקציות ביקטרינבורג וכן מפת מסלולים של התחבורה הציבורית בעיר.

תחבורה ציבורית ביקטרינבורג

יש ביקטרינבורג מערכת תחבורה ציבורית מאוד מקיפה ובעלת מסלולים רבים. העיר ידועה ברשת החשמליות המקיפה, שממשיכה לעבור ברחובות, שלא כמו ערים אחרות ברוסיה. החשמליות הן אמצעי תחבורה מאוד חביב על המקומיים, ולכן הן עלולות להיות מאוד צפופות – עניין שיכול להפריע למשפחות שמגיעות אל יקטרינבורג עם ילדים קטנים. יש גם הרבה אוטובוסים ואוטובוסים מסוג "טרולי" (trolleybuses) שגם נהיים עמוסים בשעות השיא.

יש ביקטרינבורג קו מטרו תת-קרקעי אחד המחבר בין דרום העיר למרכז העיר ועד אורלמש (Uralmash) שהוא אזור תעשייתי גדול בעיר עם שכונות מגורים, ויש בו תחנת עצירה ליד תחנת הרכבת המרכזית, מקושטת באבנים מקוריות מהרי אורל, גרניט ושיש. כל התחנות פתוחות בין שש בבוקר ועד חצות. תדירות הרכבות בימי השבוע בשעות השיא היא כל 4-5 דקות, ובזמנים אחרים ובסופי שבוע בין 8-15 דקות.

דמי הנסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית ביקטרינבורג הוא 28 רובל (נכון ליוני 2017) לכרטיס בכיוון אחד. אפשר לרכוש כרטיסים מהכרטיסן שעובד על החשמליות, הטרוליס, האוטובוסים הגדולים וכמה מן האוטובוסים הקטנים. במקרים נדירים, תצטרכו לקנות את הכרטיס באוטובוסים הקטנים מהנהג. כרטיסים לרכבת התחתית ניתנים לרכישה במשרדי הכרטיסים הנמצאים בכל תחנה.

כל התשלומים צריכים להיעשות במזומן או בכרטיס התחבורה הציבורית Ekarta שפועל על גבי כל אמצעי התחבורה הציבורית ביקטרינבורג, מלבד כמה קוי אוטובוסים קטנים בבעלות פרטית (שהם עניין נדיר). תוכלו לרכוש מנויי"חופשי חודשי" לתוכניות נסיעה שונות – כולל לשלושה ימים, 30 או 60 יום, אבל מומלץ לרכוש את הכרטיס Ekarta אפילו לנסיעות בודדות כי תחסכו כמה רובלים על פני התשלום במזומן, במיוחד אם אתם מגיעים אל יקטרינבורג עם ילדים ומסתמכים על תחבורה ציבורית.

מוניות ביקטרינבורג

הנסיעה במונית ביקטרינבורג מאוד זולה אם תזמינו מונית מראש או תשתמשו באפליקציות כמו של Uber, Gett, Yandex Taxi, Maxim, RuTaxi וכו. אם תעצרו מונית ברחוב, סביר שתשלמו הרבה יותר מאשר באמצעות אפליקציה ואי אפשר לצפות את התשלום מראש. אובר הוא אמצעי מאוד אמין ביקטרינבורג והמחיר מאוד זול כשמשתמשים בתוכנית uberSTART. נסיעות של אובר בתוך מרכז יקטרינבורג יעלו בסביבות 100 רובל, נסיעות מהמרכז לאזורים אחרים ביקטרינבורג מגיעות לכ-300 רובל.

יקטרינבורג ברכב

האזור המרכזי של יקטרינבורג סובל מבעיות תחבורה. עם זאת, תוכלו להגיע מצד אחד של העיר לצד השני ב-30 עד 40 דקות, אם אין פקקים.

יקטרינבורג
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל