זנזיבר עונות מומלצות

טיול לזנזיבר – עונות מומלצות ומזג האוויר

על מנת לתכן את הטיול שלכם בזנזיבר בקפידה ולנצל כל רגע באי בצורה מושלמת, אתם רוצים להכיר את תנאי מזג האוויר בזנזיבר ולמצוא עונה מומלצת לחופשה בזנזיבר. במדריך זה אנו נסייע לכם לגלות את זנזיבר, ולבחור עונות מומלצות לחופשה בזנזיבר, כדי שתוכלו להנות מכל רגע בטיול שלכם.

      הזמנת דילים לזנזיבר        |        הזמנת טיולים מאורגנים לזנזיבר

עם כל הכבוד לאיים המלדיביים, לטנריף ואפילו לחופי יוון השכנה, יש יעד תיירות אחד, שמשגע את הישראלים בשנים האחרונות והופך ליעד הכי חם ושווה לטיולים וחופשות – אנחנו מדברים על חופשות אקזוטיות ומיוחדות שרק האי זנזיבר יכול לספק לכם. האי זנזיבר הוא אי טרופי ייחודי ביופיו, ששוכן אל מול חופי מדינת טנזניה שבאפריקה, ואף נחשב לחלק מהשטח הטריטוריאלי של טנזניה. על פי רוב, מזג אוויר בזנזיבר הוא עניין טרופי למדי ויהיה לכם קל מאוד להתרגל לאווירה המשוחררת ולנוף הייחודי שמציע האי.

זו היא פינת החמד של אפריקה, אבל חשוב לזכור כי זנזיבר היא עדיין מדינה מתפתחת ולכן, רוב אתרי התיירות מרוכזים בחלקי האי הראשיים. רוב התיירים שמגיעים לטיול בזנזיבר, בוחרים להשקיע לא מעט כסף במלונות מפנקים ומיוחדים, שיכולים לספק לכם שירותי חמישה כוכבים מושלמים. ואת רוב זמן החופשה אתם יכולים להעביר על חוף הים, בשיזוף עם ספר טוב ומשקה אלכוהולי מושלם.

טיול בזנזיבר – עוד באותו נושא:

טיסות לזנזיבר – השוואת מחיר וטיפים

השכרת מכונית בזנזיבר – השוואת מחירים והמלצות

זנזיבר עם ילדים – 10 מלונות מומלצים למשפחות עם ילדים

עצות לטסים לזנזיבר – איך מתכוננים לטיול משפחות באפריקה.

מזג האוויר בזנזיבר

כאמור, בדומה למוניטין האקזוטי שתפס האי זנזיבר, האווירה הטרופית והמשוחררת של חופיו מאופיינת בכך שמזג אוויר בזנזיבר בעונות התיירות הוא בד"כ רגוע, יציב ושליו. כמו כל אי טרופי אחר בעולם, במרבית ימות השנה, תושבי האי זנזיבר נהנים מטווחי טמפרטורות נוחים יחסית שדומים מאוד לימות הקיץ הנוחים, אותם אנו מכירים כאן, במדינת ישראל. הטמפרטורה הממוצעת בזנזיבר נעה בין 24 מעלות ל 28 מעלות. כמו כן, טמפרטורת המים נותרת קבועה לאורך כל ימות השנה, ונעה בין 25 ל 29 מעלות. התיירים שמגיעים לאי זנזיבר לא יכולים למצוא תירוץ אמיתי ולהימנע משחייה בכל הזדמנות שיש, בתוך המים החמימים והנעים שמקיפים את חופי האי השלו הזה.

יחד עם זאת, בהתאמה מוחלטת למזג האוויר הטרופי המוכר לנו מרחבי העולם, גם האי זנזיבר מאופיין בחלוקה לעונות שנה, אם כי בצורה קצת שונה ממה שאנו רגילים מישראל – יש שתי עונות יבשות בשנה ושתי עונות גשומות בזנזיבר. התקופות היבשות, הן כמובן נטולות משקעים כמעט לגמרי ובהן גם ניכרת עלייה משמעותית בטמפרטורות, אבל בהחלט נעים לבלות בסביבה ולכן העונות היבשות נחשבות בד"כ העונות המומלצות לחופשה בזנזיבר. במהלך התקופות הרטובות, הגשם נכנס לתמונה, והאי הופך להיות הביל. אבל, אין כמעט ירידה בטמפרטורות.

קיץ בזנזיבר

כאמור, הקיץ בזנזיבר, או בשמו המקומי "התקופה היבשה", הוא עונה מומלצת לחופשה בזנזיבר תקופה שבה לא ניתן לראות כמעט גשמים באי, ונוח מאוד לבלות בכל אתרי התיירות והנופש. זו היא גם כמובן עונה בה תושבי האי רואים כמות הולכת וגדלה של תיירים מידי שנה, והם עושים על הכל על מנת לאפשר לכם ליהנות משהות נעימה ויוקרתית בבתי המלון השונים של האי.

במהלך הקיץ בזנזיבר, ישנה עלייה בטמפרטורות הקבועות באי והן מגיעות בשיאן עד לרמה של 35-40 מעלות. כמו כן, האי שטוף שמש בתקופה זו והשמיים נקיים לגמרי מעננים. העונה היבשה הארוכה, זו אשר מתחילה בחודש יולי ומסתיימת לקראת סוף חודש ספטמבר, היא כמובן עונת התיירות החזקה והגדולה ביותר של השנה, כך שזוהי התקופה הנחשבת בתור העונה המומלצת לחופשה בזנזיבר. אבל, היא לא העונה היחידה.

זנזיבר היא מוקד תיירותי מיוחד למדי גם במהלך העונה היבשה הקצרה, בין החודשים ינואר לפברואר, אשר יכולה להיקרא גם אביב בזנזיבר מבחינת המטייל הישראלי. אמנם, נפח התיירות הוא קטן יותר בעת זו, ומזג האוויר בזנזיבר קצת יותר הביל, אבל בהחלט ניתן לנצל את האי בצורה טובה מאוד וליהנות מהטיול שלכם, בשקט.

חורף בזנזיבר

העונות הרטובות של האי זנזיבר, הן עונות השפל של התיירות. אבל, הן לאו דווקא עונות חורף קשות כפי שאנו עשויים לדמיין. זנזיבר הוא אי קרוב יחסית לקו המשווה ולכן, חודשים רטובים באי עדיין זוכים למידה בלתי מבוטלת של חשיפה לשמש וכך נשמרת הטמפרטורה באיזור די קבועה. כמובן, שאתם תזכו למנה הגונה של גשמים ומשקעים, באם תחליטו לבלות בזנזיבר בחורף במהלך חודשי העונה הרטובה. אבל אל לכם לטעות, גשמים אלו יהיו דומים יותר לגשמים החמים והלחים של אזורי הג'ונגלים, מאשר לגשמים הצוננים והקרירים של מדינת ישראל.

לחופשה בזנזיבר בחורף, במהלך ימי העונה הרטובה, מומלץ מאוד לארוז בתיק הנסיעה שלכם בגדים ארוכים קלים יחסית, מעיל וכמובן לא לשכוח מטרייה. אל תשקיעו בביגוד חורף יוקרתי ומחמם, גם אם נפלתם על יום של גשם, סביר להניח שהמעלות הגבוהות והלחות, יחממו אתכם ולא תהיה לכם שום סיבה ללבוש בגדים ארוכים ומחממים.

העונה הרטובה הראשונה של לוח השנה בזנזיבר היא עונת הגשמים הארוכים, והיא נמשכת בין החודשים מרץ למאי. זו היא כמובן עונת חורף בזנזיבר, בה ניתן לצפות בכמות המשקעים השנתיים הגדולה ביותר באי. הגשמים הם קצרים יחסית, אך קשים במיוחד והם מלווים בלחות גבוהה וטמפרטורות גבוהות. העונה השנייה הרטובה היא עונת הגשמים הקצרים של החודשים נובמבר ודצמבר – סתיו בזנזיבר.

עונות מומלצות לחופשה בזנזיבר

כמו לכל יעד תיירות אחר ברחבי תבל, גם למבקרים באי זנזיבר יש העדפות לטיול. אתם כמובן יכולים לתכנן חופשה בזנזיבר בכל עונה של השנה, ולהנות ממנו בצורה כזו או אחרת. אבל, חשוב לדעת מבעוד מועד מה עתיד להיות מזג האוויר בזנזיבר שיקבל את פניכם באי בתקופה בה אתם מגיעים, על מנת להתכונן כיאות לחופשה המיוחדת שלכם. על פי רוב, בכל עונות השנה ישנם שבועות ארוכים של מזג אוויר נוח ומזמין לתיירים, וההפתעות של גשמים במהלך העונות הרטובות, יכולות רק לרענן אתכם במהלך ימי הטיול ואף להוסיף לחוויה הטרופית ממד נוסף.

ההבדל העיקרי בין העונות בזנזיבר הוא הלחות והגשמים שנלווים אל העונות הגשומות באי. וכתוצאה ממזג האוויר בזנזיבר בחורף, אתם כתיירים צריכים לצפות שינויים בתוכניות ולהיות גמישים מספיק כדי להתאים את עצמכם במהירות למתרחש באי. סביר מאוד שלא תמצאו את עצמכם מבלים את כל החופשה בחדר בית המלון, בגלל סופת גשמים של שבוע – זה פשוט לא אירוע שמתרחש בזנזיבר. אך יחד עם זאת עונה מומלצת בזנזיבר מבחינתם של רוב התיירים והעוסקים בתיירות, עדיין תהיה עונה יבשה. אם אתם מתכננים חופשה בזנזיבר בקיץ, אין אפילו צל של ספק – אתם עתידים לחוות חופשה מהסרטים באווירה טרופית קלאסית.

לאור כל זאת, אנו חייבים לציין כי מזג אוויר בזנזיבר, בדיוק כמו מזג האוויר בכל אפריקה בשנים האחרונות, מושפע בצורה קשה במיוחד משינויי האקלים. ככל שעוברות השנים, קשה הרבה יותר לחזות בצורה מדויקת את מזג האוויר בזנזיבר. ולכן, גם אם אתם נוסעים במהלך עונה מומלצת לחופשה בזנזיבר, דעו להתכונן לכל תרחיש, הן מבחינת ביגוד וציוד והן מבחינת תוכנית הטיולים והאטרקציות לשהות באי.

הביקור והטיול באי זנזיבר היא חוויה מיוחד במינה, בכל מזג אוויר, בכל עונה ובכל הרכב נוסעים בו תבחרו להגיע לאי. כך שבכל מקרה, גם אם אתם מגיעים לזנזיבר בקיץ או בחורף, כנראה שבכל מקרה לא תחזרו מאוכזבים.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל