השכרת רכב בארה"ב

השכרת רכב בקליפורניה – המלצות למטייל והשוואת מחירים

השכרת רכב בקליפורניה ונהיגה בקליפורניה – המדריך המלא לטיול עם רכב שכור במדינה הגדולה והעשירה בארה"ב: השוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים והרבה זמן, וטיפים חשובים על נהיגה בקליפורניה, כולל הסברים על הכבישים ועל חוקי התנועה וסרטון וידאו המתעד נהיגה בקליפורניה

אם אתם מחפשים את המחירים המשתלמים ביותר עבור השכרת רכב בקליפורניה מומלץ להשתמש במנוע השוואת המחירים למחירי השכרת רכב בחו"ל, שיחסוך לכם מאות שקלים וזמן רב. התהליך פשוט ביותר – מלאו את הטופס שלמטה: בשדה ארץ ביחרו את ארה"ב – קליפורניה (שימו לב לא לטעות ולבחור את הקטיגוריה "ארה"ב" כי קליפורניה כל כך גדולה שיש לה קטיגוריה נפרדת, "ארה"ב – קליפורניה"). אח"כ ביחרו את העיר אלייה תירצו להזמין השכרת רכב בקליפורניה מתוך רשימת הערים הכוללת את לוס אנג'לס, סאן פרנסיסקו, סקרמנטו, סאן דייגו, אנהיים, בייקסרפילד, בלמונט, ברקלי, בברלי הילס, ברבנק, קנוגה פארק, קונקורד, פיירפילד, פרסנו, הוליווד, לונג ביץ', מאליבו, אורנג' קאונטי, פאלם ספרינגס, פאלו אלטו, פסדינה, פיטסבורג, רסדה, סנטה ברברה, ווניס ועוד. לאחר מכן ביחרו תחנת איסוף רצוייה בתוך העיר, הכניסו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב בקליפורניה וליחצו "חפש" – מנוע השוואת המחירים יאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר עבור מיגוון כלי רכב בהשוואת מחירים בין כל חברת השכרת רכב בקליפורניה הנחשבת לאמינה

השכרת רכב בקליפורניה מנוע חיפוש והשוואת מחירים

השכרת רכב בקליפורניה – מידע כללי

תשתית הכבישים של קליפורניה היא מן המשוכללות ביותר בארה"ב. אין ספק שאם אתם מתכננים טיול בקליפורניה מעבר לשהות באחת הערים המרתקות של קליפורניה כמו לוס אנג'לס או סאן פרנסיסקו, השכרת רכב בקליפורניה היא האופציה הטובה ביותר כדי להגיע לכל היעדים עם כל הנוחות והגמישות. קחו בחשבון שנסיעה מקצה לקצה של קליפורניה (צפון-דרום) תיקח לכם בערך 10 שעות. כביש החוף (כביש מס' 1)  ו-US 101) הרבה יותר איטי ומפותל מאשר כביש מס' 5, וגם אם אתם משתמשים ב-GPS, אומדני זמן הנסיעה יכולים להיות שגויים.

לפני השכרת רכב בקליפורניה כדאי ללמוד מעט על חוקי התנועה – כל הנוסעים במכונית חייבים לחגור חגורת בטיחות, וקנסות חלים על הנהג ועל כל אחד מהנוסעים באופן אינדבידואלי. רוכבי אופנוע חייבים לחבוש קסדה. השימוש בטלפון סלולארי  מותר רק באמצעות דיבורית או אוזניות. שליחת טקסטים אסורה.

אלא אם כן יש סימון אחר, הפנייה ימינה מותרת ברמזור אדום לאחר עצירה מלאה. אם יורדת כמות גשמים המצריכה הפעלת מגבים, חובה גם להדליק אורות קדמיים על פי חוקי מדינת קליפורניה. החוקים הנוגעים לשתייה תחת השפעה של אלכוהול מאוד נוקשים בקליפורניה. כמות האלכוהול המקסימלית המותרת בדם ברכבים בלתי מסחריים היא 0.08%, ו-0.04% לרכבים מסחריים. נהגים מתבקשים להתקשר ל-911 אם הם מבחינים בנהג שיכור.

בקליפורניה משתמשים בשיטת ה-MUTCD  כדי לסמן את הנתיבים, שיטה שבה משתמשים בכל רחבי ארה"ב. – קווים לבנים מקווקווים מפרידים בין הנתיבים לכיוון אחד ופס צהוב אחיד מפריד בין שני הכיוונים, כאשר קו מקווקו יחיד מסמן שמותר לעקוף ושני קווים לבנים מקבילים מסמנים שהעקיפה אסורה. בתוך הערים, במקרים רבים הקווים מסומנים בנקודות בולטות כדי שרכבים יוכלו להרגיש אותם בעת מעבר מנתיב לנתיב.

מערכת הכבישים המהירים במרכזי אוכלוסיה ראשיים יכולה להיות מבלבלת ומרתיעה למי שאינו מכיר נהיגה בארה"ב, כך שיש להיעזר במפה או תוכנת ניווט. כמעט כל המחלפים לאורך הכביש המהיר הם מצד ימין. במעברים בין הכבישים המהירים, ברוב המקרים, התנועה זורמת לאורך הנתיבים השמאליים, כאשר הנתיבים הימניים מיועדים ליציאה מן הכביש. צפו בסרטון המתעד נהיגה בקליפורניה, הוא יסייע לכם להתרגל ולהתכונן לפני הזמנת השכרת רכב בקליפורניה.

חופשה בקליפורניה – עוד באותו נושא:

טיסות לארה"ב – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב בארה"ב

ארה"ב עם ילדים – המדריך המלא לטיולי משפחות

טיסות פנים בארה"ב – הזמנת כרטיסים והמלצות למטייל

בחישוב עלויות השכרת רכב בקליפורניה כדאי לקחת בחשבון שרוב הכבישים המהירים בקליפורניה אינם כבישי אגרה, אבל יש מספר כבישי אגרה במחוזות אורנג' (Orange County) וריברסייד (Riverside County) ובסאן דייגו. כל הגשרים הראשיים באזור המפרץ של סן פרנסיסקו (San Francisco Bay Area) הם כבישי אגרה בכיוון אחד בלבד. בכל עמדות האגרה בקליפורניה יש נתיב לתשלום במזומן, מלבד אלה שבגשר הזהב (Golden Gate Bridge) שבהן כבר לא מקבלים מזומן.

עמדות כבישי האגרה ע"פ רוב מאויישות, אבל בכבישי אגרה מסויימים במחוז אורנג' יש רק עמדת תשלום אוטומטית המקבלת שטרות ומטבעות. התשלום בעמדות האגרה בקליפורניה אינו מתבצע בשיטת התשלום המדוייק שבו זורקים את המטבעות לסל. בכל העמדות בקליפורניה יש נתיבי FasTrak אלקטרוניים שמחייבים באמצעות טרנספונדר שבו אפשר להשתמש בכל מדינת קליפורניה, אבל לא במדינות אחרות בארה"ב. אם תשתמשו בנתיב ה-FasTrak ללא טרנספונדר או חשבון פעיל תחוייבו בקנס מאוד גבוה. לפני כל גשרי האגרה וכבישי האגרה יש שילוט המורה לנהגים שכבישי האגרה מתחילים בהמשך הדרך (באמצעות שלט שעליו כתוב last exit before toll) ועליכם לצאת במחלף זה אם אין ברכבכם טרנספונדר או מספיק מזומנים.

נהיגה בקליפורניה – טיפים ומידע לנהג

רוב הנהגים בקליפורניה אדיבים וזהירים (למרות שרבים נוהגים לנסוע במהירויות מופרזות). בתוך האזורים הפקוקים של סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס תמצאו שהנהיגה קצת פחות נעימה והנהגים קצת פחות אדיבים ונוהגים לעבור ברמזור אדום ולהיקלע לוויכוחים.

שימו לב שביציאות מסויימות בכביש המהיר, השילוט לא תמיד ברור בנוגע לאיזה נתיב מוביל לאיזו רמפה, או שאין שילוט המסמן איזה נתיבים נעלמים או מתמזגים. למשל, אם יש בכביש המהיר שלושה נתיבים והנתיב המרכזי מתפצל לשני נתיבים ההופכים לשני שיפועים בעלי שני נתיבים כל אחד, השילוט המורה על כך עשוי לסמן באופן מטעה שרק הנתיב הימני מוביל לרמפה המגיעה מצד ימין, מה שגורם למבקרים הנוסעים בנתיב המרכזי להיכנס שלא לצורך לנתיב הימני, ושני הנתיבים ברמפה שמצד ימין עשויים פתאום להתמזג ללא אזהרה. התוצאה היא שתיירים רבים מחליפים נתיבים בדקה האחרונה. בשנת 2009 משרד התחבורה היה אמור לתקן את אופן השילוט, אך רק מספר מחלפים שנבנו לאחר 2009 משתמשים בשיטה החדשה.

בימים אלה פועלים ליישם שיטה שבה המחלפים מסומנים על פי מספר מיילים עד ליציאה הבאה, אבל השילוט לא קיים עדיין במקומות רבים, ומחלף יכול להופיע ללא סימון בכלל, או להיות מסומן רק באמצעות שלט אחד לפני המחלף, או רק בדקה האחרונה, במחלף היציאה עצמו.

באזורים עירוניים ראשיים, היציאה לכבישים המהירים יכולה להיות דו-נתיבית, כאשר נתיב אחד מסומן בצורת יהלום והשני ברמזור. נתיב היהלום (שהוא הנתיב ליותר מנוסע אחד/carpool lane) מיועד לרכבים הנושאים יותר מאדם אחד ולאופנועים. גם במקרה שמדובר ברכב של חברת השכרת רכב בקליפורניה צריך להיות בו יותר מאדם אחד כדי לנסוע בנתיב זה. רכבים שבהם נוסע אדם אחד בלבד חייבים להשתמש בנתיב המרומזר. בשעות השיא, הרמזור מסייע לנתב את הרכבים המנסים להתמזג עם הכביש המהיר. ודאו שאתם קוראים את השילוט המופיע מתחת לרמזור מאחר שברמפות מסויימות מותר רק לשניים או שלושה רכבים לעבור ברמזור ירוק. צמתים מסויימים בין הכבישים משתמשים עכשיו ברמזורים נשלטים כדי להקל את העומס בצמתים.

בחלק מהכבישים המהירים יש נתיב המיועד לרכבים בעלי מספר גבוה של נוסעים (HOV – High Occupancy Vehicle). הנתיב עובר לאורך חומת ההפרדה. הנתיב מסומן בשילוט על החומה המפרידה, ובדרום קליפורניה יש גם סימון נוסף של פס צהוב כפול (או במקומות מסויימים, פס לבן כפול בהתאם לתקנות החדשות של ה-MUTCD). ברוב המקרים, הנתיב הזה מיועד לשני אנשים או יותר, כך שברוב המיקרים, אם הזמנתם השכרת רכב בקליפורניה ואתם לא נוסעים לבד מותר לכם להשתמש בנתיב זה. נתיבי carpool (יותר מנוסע אחד) מסויימים בצפון קליפורניה תקפים רק בשעות מסויימות (שעות השיא) ובאזורים מסויימים, למשל באזור המפרץ, השימוש בנתיב מותר לשלושה או יותר נוסעים ברכב, אז כדאי לבדוק את השילוט היטב לפני שאתם מחליטים להשתמש בנתיב ה-carpool. גם לאופנועים מותר להשתמש בנתיב הזה.

בדרום קליפורניה נתיבים אלה בד"כ ניתנים לשימוש 24 שעות ביממה, ונקודות הכניסה אליהם מסומנות בקו לבן מקווקו. נקודות הגישה לנתיב הן המקומות היחידים בהן מותר לרכבים להיכנס או לצאת מהנתיב באופן חוקי, מאחר שע"פ תקנות משרד התחבורה MUTCD, לנהגים אסור להתמזג בפס צהוב כפול. הקנס המינימלי לשימוש שלא כחוק בשיטת הכניסה והיציאה מהנתיבים הוא 341 דולר.

משטרת קליפורניה אינה מפעילה מצלמות רדאר נייחות, כמו מדינות אחרות בעולם. עם זאת, ניידות משטרה כן מחזיקות ברובי רדאר והפקחים משתמשים בהם לעתים קרובות. כמו כן, בכבישים המהירים העוברים דרך אזורים כפריים, משטרת התנועה של קליפורניה מפעילה מדי פעם מסוקים שתפקידם לגלות נהגים הנוסעים במהירות מופרזת וכן לנתב את היחידות על הקרקע. מצלמות מהירות ברמזורים נמצאות ברבים מן הצמתים בערים, ובד"כ מסומנות בשלט PHOTO ENFORCED (אכיפה באמצעות צילום) לפני הצומת. הרבה פעמים, כל הכבישים המובילים לצומת משולטים כך, כאשר במציאות רק כיוון אחד או שני כיוונים נמצאים בפיקוח. על המצלמות להשיג תמונה ברורה של פניו של הנהג וכן את לוחית הזיהוי על מנת להנפיק דוח. אם קיבלתם דו"ח תנועה במהלך נהיגה בקליפורניה הוא יישלח אל החברה ממנה הזמנתם השכרת רכב בקליפורניה והיא תחיי בבעלות את כרטיס האשראי שלכם, בתוספת עמלת דמי טיפול גבוהה.

השכרת רכב בקליפורניה
דירוג הגולשים 0 (0 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל