מזג האוויר במלטה

מה העונה המומלצת לטיול במלטה?

מתי הזמן הכי טוב לטיול במלטה? התשובה על כך לא תמיד קלה, אבל בכתבה זו תוכלו ללמוד את כל המידע הדרוש למטייל על מזג אוויר במלטה בעונות השנה השונות וטיפים חשובים על העונה המומלצת לחופשה במלטה לסוגי טיולים שונים

            הזמנת דילים למלטה        |        הזמנת טיולים מאורגנים למלטה

התשובה הקצרה לשאלה "מה העונה המומלצת לטיול במלטה?" שתקפה לגבי רוב המטיילים היא אפריל, מאי ויוני. למה? ראשית, זו התקופה הטובה ביותר בשנה למזג אוויר טוב במלטה. רוב הזמן השמש זורחת. הטמפרטורות עולות באביב, ומאי הוא בד״כ החודש שבו שחיינים מתחילים לפקוד את החופים.

חופשה במלטה – עוד מידע למטייל

בתי מלון מומלצים במלטה למשפחות עם ילדים – מידע חיוני

טיסות למלטה – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב במלטה – מידע חיוני ומחירים

מוניות במלטה והזמנת הסעה משדה התעופה

Sim ו-eSim למלטה – טיפים והמלצות למטייל

מלטה היא יעד שאפשר לבקר בו בכל עונה בשנה. בקיץ במלטה, פעילויות החוף הן הטובות ביותר. תוכלו ליהנות משחייה, צלילה והשתזפות איכותיים. החורף הוא העונה הטובה ביותר לחופשה חסכונית. סתיו אידיאלי לשילוב יתרונות של מזג אוויר טוב ומחירים זולים יותר. לבסוף, כדי להעריך את האטרקציות של מלטה ללא קהלי התיירים, הגיעו לכאן באביב.

עונות במלטה

אביב במלטה היא התקופה שבה מתקיימים האירועים השנתיים הטובים ביותר, כמו: Medieval Mdina שהיא אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות במלטה, פסטיבל זיקוקי הדינור הבינלאומי בולטה (Valletta), פסטיבל Festa Frawli המציע תותים טריים בכל מקום, ועוד פסטיבלים כמו Isle of MTV, Earth Garden וכו׳. באפריל/מאי, סעודות מאורגנות של כפרים מקומיים (festi) – חלק חשוב בתרבות המלטזית – גם מתחילות להיות יותר נפוצות.

בונוס נוסף של אביב במלטה הוא שאתם מטיילים באי מחוץ לעונת השיא (יולי – ספטמבר), מה שאומר שמלטה הרבה פחות סואנת ותקבלו דילים מעולים על טיסות, בתי מלון, השכרות רכב וגם תימנעו מהטמפרטורות החמות של 30 מעלות פלוס וגלי חום פוטנציאליים.

בזמן אביב במלטה תראו את מלטה ואת גוזו כשהן הכי יפות. קייץ במלטה הוא בד"כ חם ויבש, אך בזמן האביב האיים הרבה יותר ירוקים. אביב הוא העונה המומלצת לטיול במלטה אם אתם לבקר באזורי הכפר או באחד מאינספור המקומות שיש לבקר בהם במלטה.

אם חום הקיץ זה משהו שאתם אוהבים ובעצם רוצים בחופשה שלכם, יש לכם שתי אפשרויות:

לתכנן חופשת קיץ במלטה ולטוס ביולי, אוגוסט או ספטמבר. יש סיכוי טוב שלא תראו אף ענן בשמיים במשך כל הטיול ושיזוף מובטח אפילו אם תישארו בצל. כן, החופים עמוסים אבל לא ברמה של מטרד.

היזהרו עם זאת, ככל שאתם עמוק בתוך אוגוסט וספטמבר, יש יותר סיכוי למזג אוויר לח שיכול להוות מטרד. עמוק יותר אל תוך ספטמבר יש גם סיכוי לסופות גשמים אקראיות שמסמנות את שינויי העונה ואלה יכולות להוביל לשטפונות בחלקים הנמוכים יותר של מלטה וגוזו.

האפשרות השניה היא לטוס בחצי השני של ספטמבר או אוקטובר. סתיו במלטה בד״כ מגיע וחולף בכמה שבועות בלבד. הטמפרטורות עדיין בסביבות 25-30. אם המטרה העיקרית שלכם היא לטייל באיי מלטה, לכו על כל חודש שאינו יולי/אוגוסט. דצמבר, ינואר ופברואר הם בד״כ החודשים הקרים והרטובים ביותר בשנה. יש שנים שבהן מזג האוויר במלטה יחסית שמשי ויש שנים שמלאות בעננים ומזג אוויר גשום. זה הימור.

יולי עד אוגוסט – עונת השיא

זו העונה החמה של איי מלטה. הטמפרטורות נעימות וכמעט אף פעם לא חם מדי. הבריזה מהים מקררת את מלטה אבל הלחות נוטה להיות גבוהה. כמות הגשמית לא משמעותית כך שתוכלו להשאיר את המטריה בבית. מלטה עמוסה בעיקר ביולי ובאוגוסט והמחירים הם בשיאם.

טמפרטורה ממוצעת: 24-32 (בוולטה), גשם: 10 מ״מ

חופי מלטה הם במיטבם בקיץ. לחוויית פרמיום, לכו לאי גוזו, שם תמצאו את מרכזי הצלילה. הם ייקחו אתכם לצלילה בין אוניות טרופות ותגלו את חיי המים העשירים. קיאקים היא גם חוויה נהדרת. מאחר שמלטה שטוחה, ההליכה ורכיבה על אופניים מהנות.

ספטמבר עד נובמבר – עונת המעבר

תחילת הסתיו היא גם עונה מומלצת לחופשה במלטה. התיירים כבר עזבו אבל מזג האוויר במלטה עדיין נחמד מאוד. חום הקיץ נמשך אל תוך ספטמבר, בזמן שעונת הגשמים מתחילה בנובמבר. אזור הכפר צבעוני והשמיים בד״כ בהירים. הגשם מגיע במטרים קצרים.

טמפרטורה ממוצעת: 18-28 (בוולטה), גשם: 250 מ״מ

סתיו במלטה הוא הזמן הטוב ביותר לחופשה שקטה. הנוף יפהפה, הים חמים ויהיו לכם המון ימי שמש. פחות תיירים מגיעים לחופים ולאטרקציות ולכן מלטה נהדרת בסתיו לשיזוף וטיולי אטרקציות.

דצמבר עד פברואר – עונת השפל

אחרי נובמבר, דצמבר וינואר הם החודשים הגשומים ביותר במלטה. רוחות חזקות מגיעות עם מטרים קצרים אך חזקים ואפשר להירטב מאוד אפילו עם מטריה. מערכת הניקוז המיושנת היא הסיבה לזרימת מים ברחובות. באזורי הכפר, אגמים גדולים יוצרים עצירות תנועה. ליד החוף, הרוחות גורמות לגלים בגובה כמה מטרים. עדיין, הטמפרטורות במלטה מתונות, עם הרבה שמש.

טמפרטורה ממוצעת: 13-18 (בוולטה), גשם: 265 מ״מ

טיפים למטייל – אם לא אכפת לכם מאי נוחות פוטנציאלית מחמת הגשם, תוכלו ליהנות מחופשה זולה בחורף במלטה. חג המולד הוא זמן נהדר לבקר במלטה. בפברואר, כשכמות הגשמים פוחתת, תוכלו להשתתף בקרנבל. מלבד אירועים אלה ואירועי השנה החדשה, המחירים זולים.

מרץ עד מאי – עונת המעבר

באביב במלטה תמצאו שיש הרבה יותר שעות שמש והרבה פחות גשם. הטמפרטורות במגמת עלייה ושיעורי התיירים עדיין נמוכים. אם לא אכפת לכם שהים מעט יותר קריר, תוכלו לשחות בו במאי.

טמפרטורה ממוצעת: 15-24 (בוולטה), גשם: 70 מ״מ

האביב במלטה הוא עונה נהדרת לחופשה מרגיעה. תוכלו ליהנות מהפריחה באזורי הכפר. כמו כן, כנסיות, מוזיאונים, מבצרים ואטרקציות אחרות ריקות. מאי הוא חודש אידיאלי להשתזפות בחוף.

MALTA WEATHER

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל