ביטוח בריאות בארץ ובחו"ל – מה חשוב לזכור?

בשיתוף חברת כלל ביטוח

מאחורי הרעיון של "ביטוח" עומד תמיד אותו רציונל: משלמים יחסית מעט בשגרה, כדי לקבל כיסוי להוצאה גדולה בעת חירום, וכאשר מדובר במצב חירום, לעתים הכוונה היא לפגיעה ברכוש (כמו במקרה של ביטוח רכב או דירה), ולעתים, במקרה המלחיץ יותר, הכוונה היא לבריאות הגוף. בישראל קיימת אמנם רפואה ציבורית טובה ויעילה, אבל לא פעם אנשים נאלצים להתמודד עם מצבים חריגים שדרושים משאבים כספיים גדולים. לכן, ביטוח בריאות פרטי הוא רשת ביטחון שרבים מהישראלים לא מוותרים עליה.

מי שרוכש ביטוח בריאות מגלה כיום מגוון הצעות שמאפשרות התאמה אישית ליכולת הכלכלית ולצרכי המבוטח. כך למשל, קיים מסלול מקיף שמספק מגוון כיסויים, כולל כיסוי לניתוחים מהשקל הראשון, כיסוי להשתלות, כיסוי לתרופות ועוד (יש מסלול מצומצם יותר, שמהווה רובד משלים לכיסוי לניתוחים פרטיים בישראל הניתן לחברי השב"ן של קופת החולים), קיים גם מסלול ביטוח ייעודי למחלות קשות בלבד, המציע פיצוי חד פעמי, ומסלול בסיסי שמקנה כיסוי ביטוחי לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל, השתלת איברים בחו"ל וכיסוי לתרופות מחוץ לסל הבריאות.

נזכיר גם, כי ביטוח בריאות הוא ביטוח שאפשר להפיק ממנו לא מעט תועלת גם בשגרה, מפני שהוא מספק כיסוי להתייעצות עם רופאים מומחים וכך מקל עלינו לקבל חוות דעת שנייה, במקרה הצורך. בנוסף, יש ביטוחים שמספקים כיסויים גם לטיפולים, לתרופות או לצרכים יומיומיים ושגרתיים יותר, כמו טיפול או טיפולי התפתחות הילד.

מה שבטוח, בחירה בביטוח בריאות חייבת להתבצע לאחר קריאה מעמיקה של הפוליסה והבנה של הכיסויים הכלולים בה (ראו פירוט כיסויים בפוליסה). אם יש סיטואציה שאתם לא רוצים להיקלע אליה, הרי שזו סיטואציה שבה אתם בטוחים שהביטוח שלכם מכסה תרחיש מסוים, ומגלים שאין כיסוי. כדאי לזכור שאת ביטוח הבריאות אנחנו מפעילים בדרך כלל כאשר איננו בקו הבריאות, ולעתים אף במצב נפשי לא קל. לכן, את כל הפרטים והכיסויים חשוב לוודא בעת רכישת הביטוח.

טסים? אל תשכחו לדאוג לביטוח נסיעות לחו"ל

כאן חייבים להזכיר נקודה חשובה. ביטוח הבריאות שלכם מיועד לכסות אתכם רק כאשר אתם בישראל. אם אתם טסים לחו"ל ורוצים להיות מכוסים, אל תשכחו לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח נסיעות לחו"ל מבטיח לכם כיסוי במגוון מצבים, החל מכאב שיניים שתוקף אתכם בדיוק בקולוסיאום ברומא ועד תאונת סקי קשה באלפים. מה שחשוב הוא להתאים את הביטוח לסוג הנסיעה ולרכוש את ההרחבות המתאימות לאופי הנסיעה. כך למשל, הפוליסה הבסיסית של ביטוחי הנסיעות לחו"ל לא כוללת כיסוי לספורט אתגרי או לספורט חורף, ואם אתם נוסעים למשל לחופשת סקי או לגלוש בים, אתם צריכים להוסיף את הכיסויים האלה מבעוד מועד.

דבר נוסף שכדאי לוודא לפני הנסיעה הוא הזמינות המובטחת לכם. מומלץ לבחור בחברת ביטוח שמבטיחה מענה, גם בשיחת וידאו, 24/7 ובעברית. התמיכה בעברית חשובה מאוד כי דווקא כאשר אתם מעבר לים ונמצאים בבעיה בריאותית, מחסום השפה עלול לעכב את הטיפול או להקשות עליו. מומלץ מאוד גם לברר מה יהיו תנאי התשלום במקרה של הפעלת הביטוח.

* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל