אייזנשטאט אטרקציות

אייזנשטאדט אוסטריה – אטרקציות מומלצות בחבל בורגנלנד

אייזשטאדט הקטנה והיפה היא בירת חבל בורגנלנד הציורי באוסטריה, והיא מרכזת בסביבותיה שלל אטרקציות למטייל – החל מהמוזיאון של הקהילה היהודית הגדולה שהתקיימה בעיר, דרך ארמון אסטרהאזי וטירת פורכטנשטיין שמהווים אתרים היסטוריים שמורים היטב עם חדרי אוצרות אגדתיים ואוסף כלי נשק מפואר, ועד האתר המרשים של מחצבת סנט מרגרטן

דילים לוינה במבצע              |           טיולים מאורגנים באוסטריה

אייזנשטאדט היא בירת חבל בורגנלנד (Burgenland) באוסטריה. זו עיר די קטנה, עם 12,000 תושבים בשטח של 43 קמ״ר. העיר שוכנת 182 מטרים מעל פני הים וכוללת למעשה ארבעה חלקים: אייזנשטאדט אוברברג אייזנשטאדט אונטרברג, קליינהופליין אים בורגנלנד (Kleinhöflein im Burgenland) וסנט גאורגן אם לייתגבירגה (St.Georgen am Leithagebirge). האיזור ידוע ביין ובמגדלי הענבים שלו. אייזנשטאדט -אונטרברג ידועה בזכות הרובע היהודי שלה ובמוזיאון היהודי האוסטרי, ומהווה אתר חשוב לטיולי שורשים עבור יהדות אוסטריה. באייזנשטאדט – אוברברג נמצאת כנסיית Bergkirche שבה נמצא המאוזולאום של המלחין יוסף היידן. למטייל, אייזנשטאדט היא תחנה חשובה בטיול באוסטריה בחבל בורגנלנד המקסים ולכן מהווה מוקד משיכה לתיירים, כולל אלפי משפחות המגיעות אל אייזנשטאדט עם ילדים לטיול בסביבה ולחוות את האטרקציות ההיסטוריות

טיול באוסטריה – עוד באותו נושא:

מלונות מומלצים באייזנשטאדט וחבל בורגנלנד

השכרת רכב באוסטריה – השוואת מחירים והמלצות לנהיגה

אוסטריה עם ילדים – הכל על טיולי משפחות

תחבורה באוסטריה – המלצות וטיפים לתכנון ההתניידות בחופשה

תקשורת וסים לחופשה באוסטריה

טיסות לוינה – השוואת מחירים וטיפים למטייל

 

אייזנשטאדט מורכבת מארבעה אזורים:

Eisenstadt – Unterberg מתאפיינת בשכונה יהודית לשעבר ובבית הקברות היהודי.

Eisenstadt – Oberberg – שבה הכנסייה המרשימה היושבת על הגבעה,  Bergkirche, ה- Klavarienberg המיוחד והמאוזלאום של המלחין היידן, Haydnmausoleum.

Winzersdorf Kleinhöflein שוכנת ממערב לאייזנשטאדט והפכה לפרבר בשנת 1970.

St. Georgen ב- Leithagebirge מוכרת באווירה הנעימה שלה, הכוללת טברנות טיפוסיות לאוסטריה.

המוזיאון היהודי האוסטרי באייזנשטאדט ובית הכנסת

המוזיאון היהודי באייזנשטאדט שוכן ברובע היהודי לשעבר באייזנשטאדט-אונטרברג (Eisenstadt-Unterberg) שם התקיימה קהילה יהודית גדולה מ-1871-1938. מלבד המוזיאון שבו נמצא בית הכנסת הפרטי Samson Wertheimers, אפשר לבקר גם בבית הקברות היהודי ובשאר הרובע היהודי. אם אתם מגיעים אל  אייזנשטאדט עם ילדים חשוב להתכונן לכך שגורלה של יהדות אייזנשטאדט, כמו רוב יהדות אוסטריה, נחרץ ע"י הנאצים בשואה. דמי הכניסה הם € 4,00. כתובת: Österreichisches Jüdisches Museum, Unterbergstraße 6, ☎ +43 2682 65145 (info@ojm.at). שעות פתיחה – קיץ: שלישי עד ראשון, 10:00 – 17:00; חורף: שני עד חמישי, 9:00- 16:00, ימי שישי, 9:00- 13:00.

אטרקציות באייזנשטאדט למשפחות

טירת פורכטנשטיין – סיור מודרך ואוסף כלי הנשק

אוסף כלי הנשק הרחב של טירת פורכטנשטיין (Forchtenstein Castle) מכיל אינספור כלי נשק ותחמושת מהמאה ה-16 וממלחמת שלושים השנים, והתערוכה החדשה הזו נותנת הצצה אל תוך אורח החיים האמיתי של החיילים ששירת את משפחת האצולה הזו. הקיפו את עצמכם בהיסטוריה ימי ביינמית וסיירו ברחבי הטירה ההיסטורית.

הטירה המבצבצת מתחת לרכס הרי Rosaliengebirge היא אחד הסמלים החשובים ביותר של מחוז בורגנלנד (Burgenland). הטירה נבנתה בתחילת המאה ה-14 ועמדה במתקפה של טורקיה על וינה ב-1529 וב-1622 נפלה לידיהם של בני אסטרהאזי שבנו אותה מחדש.

חדר התחמושת בלבד שווה את ההגעה למקום ואם אתם מגיעים אל אייזנשטאדט עם ילדים שיתעניינו לראות כלי נשק אמיתיים מתקופת האבירים – זה המקום לכך.  חדר הנשק מכיל מגוון רחב של רובים, קסדות, קרדומים, קשתות, תותחים ורימוני יד. לא פלא שאף אחד מעולם לא הצליח לכבוש את הטירה.

התערוכה החדשה Grenades, Flags, Grenadiers משתרעת על פני עשרה חדרים מרתקים המלמדים תיירים על חיי חיילי אסטרהאזי ומציגה בפני מבקרים כלי נשק וציוד אימתניים ששימשו להגנה. הטירה מקיימת סיורים מודרכים בחינם (בגרמנית ובהונגרית, עם ספרון מידע באנגלית).

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך בטירת פורכטנשטיין

טירת פורכטנשטיין – סיור מודרך בחדר אוצרות אסטרהאזי

נסיכי אסטרהאזי באמת ידעו איך לחיות, ומצודת ההר שלהם היא העדות המושלמת לעושר שלהם, ולכוח הרב שהיה להם. הטירה כולה מושכת עין בעצמה, אבל כשתגיעו לתא האוצרות (Treasure Chamber), הכינו את עצמכם ליפול מהרגליים. החדרים המבוצרים הללו בטירת פורכטנשטיין (Forchtenstein Castle) המפוארת מלאים בנוצצים, מפריטי מלחמה מקושטי תכשיטים ועד אוסף של שעונים וכלים מכאניים עבודת יד בערך שלא יסולא בפז. בסיור המודרך תצטרפו למדריך עתיר-ידע כדי ללמוד פרטים מעניינים על האוצרות הללו, שידהימו משפחות שמגיעות אל אוסטריה עם ילדים החולמים על הרפתאות ואוצרות.

זה חדר האוצרות היחיד באירופה בקנה מידה כזה שבו האוסף המקורי הצליח להשתמר לגמרי, כך שתרגישו כמו נסיך (או נסיכה) בזמן שאתם סוקרים את האוצרות עוצרי הנשימה. חפשו את תחריטי השנהב, ואת האוסף העצום של ריהוט וכלים מכסף, כולם מוצגים לראווה בארוניות מפוארות מהמאה ה-17. המדריך המומחה שלכם יבטיח שתיהנו מהטיול ותלמדו הכול על ההיסטוריה של המבנה המדהים הזה והאנשים שחיו בו במשך הדורות.

להזמנת כרטיסים לחדר האוצרות בטירת פורכטנשטיין בוינה

טירת פורכטנשטיין (Forchtenstein Castle) – גלריית האבות (Esterházy Gallery of Ancestors)

גלו את גלריית האמנות של נסיכי בית אסטרהאזי – זהו אחד האוספים המקיפים ביותר של דיוקנאות בארוק אירופאים. התרשמו מדיוקנאות בגודל מלא של נסיכים ואבותיהם, כולל ציורים מדהימים של אטילה ההוני ו-ולאד השלישי (המשפד). למדו כל מה שיש לדעת על עיסוק הציד בתערוכה המלהיבה Princely Tally-ho!.

להזמנת כרטיסים לגלריית האבות בטירת פורכטנשטיין

מחצבת סנט מרגרטן – סיור מודרך

מחצבת סנט מרגרטן (St. Margarethen Quarry) היא אתר מורשת עולם רשמי ואחת המחצבות העתיקות והמרשימות ביותר של אירופה. במהלך הסיור המודרך במחצבה תלמדו על תולדות אבן הסיד שבמקום ואילו מאובנים נמצאו כאן, ותבינו איך אבן הסיד עזרה לבנות ולהחזיר את וינה למצבה הקודם ולמה אזור הקונצרטים החיצוני הענק הזה נחשב לאחד המקומות הטובים ביותר בעולם לשמוע בהם אופרה.

אבן הסיד של המחצבה שימשה בבנייה ובשחזורה של קתדרלת סטפנוס הקדוש (St. Stephen’s Cathedral), ובבנית המבנים הסובבים את הרינגשטראסה (כביש המעגל) של וינה.

האזור הזה נוצר ע"י ימה פרה-היסטורית, וחלק מהמאובנים שנחפרו כאן הם בני 25 מיליון שנה. זה כבר מספיק כדי ליצור ערך חינוכי לחוויה עבור כל משפחה שמגיעה אל אייזנשטאדט עם ילדים – אבל מעבר לכך, האקוסטיקה כאן והאווירה הרומנטית גם הופכים את המקום ליעד המעולה ביותר לקיום אופרות. אינספור זמרים מפורסמים קיימו כאן הופעות אל מול 5,000 איש באחת הבימות הפתוחות הגדולות ביותר באירופה. מומלץ מאוד לבדוק אם יש מופע ואולי לחזור בערב.

להזמנת כרטיסים למחצבת סנט מרגרטן  באוסטריה

סיור מודרך בארמון אסטרהאזי – כניסה במסלול מהיר

ארמון אסטרהאזי (Esterházy Palace) באייזנשטאדט (Eisenstadt) הוא אחר מארמונות הבארוק היפים ביותר באוסטריה, ומהווה הצצה נדירה לחיי העושר הראוותניים של המעמד העליון ביותר לפני כמה דורות. הסיור המודרך שניתן להזמין בקישור נכנס לארמון במסלול המהיר כמעט ללא תור ומבטיח שתלמדו כל מה שיש לדעת על הארמון הזה, שנבנה במאה ה-13 וששימש כמשכנה של משפחת אסטרהאזי למעלה משלוש מאות שנה.

גולת הכותרת של ארמון אסטרהאזי הוא לכל הדיעות ה"היידן סאל" (Haydnsaal), הידוע כאחד מאולמות הקונצרטים המרשימים ביותר בעולם הודות לאקוסטיקה המושלמת ולעיצוב הפנים היוצא מן הכלל שלו. המלחין האגדי, 'אבי רביעיית המיתרים', יוזף היידן, הלחין רבות מהיצירות שלו ממש כאן.

מאות שנים מאוחר יותר, הארמון הוא עדיין מוקד תרבותי חי ונושם שבו מתקיימים קונצרטים, הופעות ופסטיבלים – כולם על רקע העיצוב היפהפה של פנים המבנה הבארוקי הזה. אם אתם מתכננים להגיע אל אייזנשטאדט עם ילדים, מומלץ לבדוק את ההשתקפות שלכם ב'אולם המראות' (Mirror Hall), ששימש פעם כאזור הקבלה הראשי של הארמון הנהדר הזה, ולטפס למרפסת כדי ליהנות מהמראות הנפלאים של העיירה אייזנשטאדט הנשקפים, אפילו עד אגם נויזידלרזה (Lake Neusiedl) – הימה חסרת שפכי הניקוז השנייה בגודלה באירופה..

אטרקציות נוספות בארמון אסטרהאזי כוללות את אולם הסעודה (Banquet Hall ) ואת ה'סלון הסיני' (Chinese Salon) – המעוצבים בעיצובים מורכבים שצויירו ביד במאה ה-18. קל לבלות כאן מספר שעות בשוטטות בפרוזדורים היפים ולעלות בדמיונכם את ההיסטוריה המופלאה שהתרחשה בין קירות המבנה.

להזמנת כרטיסים לארמון אסטרהאזי בוינה

מוזיאון היין בארמון אסטרהאזי (Esterházy Palace) – מסלול מהיר

בואו לחגוג את ההיסטוריה של היין האוסטרי במוזיאון היין הגדול והישן ביותר של אוסטריה. בו תגלו את האוסף המדהים המכיל יותר מ-700 פריטים הקשורים בתהליך ייצור היין, כולל חבית היין הגדולה והעתיקה ביותר בעולם, וה-Baumpresse הגדול ביותר באירופה. המוזיאון שוכן באחד מהארמונות השמורים ביותר באירופה, ותוכלו ללמוד בו על משפחת אסטרהאזי  רבת המעלה. הכרטיסים שניתן להזמין בקישור מאפשרים לכם כניסה למוזיאון היין במסלול המהיר, הטבה אשר תחסוך לכם זמן יקר של חופשה באוסטריה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון היין בארמון אסטרהאזי

ביקור ביקב אסטרהאזי (Esterházy)

סיור מקצועי מודרך ביקב של אסטרהאזי שבו שתלו את גפני הפינו נואר מבורגנדי לראשונה בשנת 1758. הסיור כולל טעימה של היין האולטרה-יוקרתי נושא הפרסים טזורו (Tesoro), וגם ארבעה יינות ייחודיים אחרים. בנוסף, תטעמו מטעמים פאנוניים בזמן שאתם לוגמים את היין להנאתכם.

להזמנת כרטיסים לסיור מודרך ביקב אסטרהאזי

תערוכת היידן בארמון אסטרהאזי (Esterházy Palace) – כניסה במסלול מהיר

מחווה לחייו של המלחין הדגול יוזף היידן במסגרתה תזכו לראות את אולם הקונצרטים המפואר שבו עבד והופיע במשך למעלה מארבעים שנה. התערוכה Haydn Explosive  עושה שימוש בתצוגות אינטראקטיביות ופריטים היסטוריים כדי להראות איך נער כפר צנוע הפך ל"אבי רביעיית המיתרים". בקרו באוסף הפרטי הנפלא של הארמון בתערוכה Highlights of Esterházy Palace ולמדו איך הארמון האיקוני הזה עוצב ונבנה.

להזמנת כרטיסים לתערוכת היידן בארמון אסטרהאזי

מה לעשות באייזנשטאדט

הרחוב הראשי חוצה את האזור המרכזי של אייזנשטאט ולאורכו נמצאים המון בתי קפה, חנויות בוטיק ואופנה, ומסעדות עם שולחנות בחוץ. במרכז הספורט יש בריכה מקורה, סאונה, אולם ספורט ומתחם החלקה על הקרח. בקיץ, אחת הפעילויות הפופולריות באייזנשטאדט למשפחות היא ללכת לבריכה ציבורית הנמצאת בתוך פארק (Parkbad) הנמצאת ב- Schlosspark Eisenstadt’.

תחבורה באייזנשטאדט

ההתמצאות באייזנשטאדט די קלה. אפשר בקלות ללכת בעיר ברגל ולראות את כל האטרקציות באייזנשטאדט. עם זאת, יש הרבה מוניות בעיר, והן חונות בכנסיית סן מרטן (St. Martin) שבעיר הפנימית. נסיעה לכיוון אחד בתוך אייזנשטאדט עולה €5,00 ואפשר לחסוך עם כרטיס Bürgerkarte.כרטיס זה עולה. €2,00

הנסיעה לכפרים הסמוכים מסביב לאייזנשטאדט הרבה יותר יקרה במונית. נסיעות אלו עולות בין 10,00-€ 15,00. אפשר לשכור אופניים באייזנשטאדט במקומות שונים. העיר משתמשת במערכת השכרת אופניים הנקראת nextbike. לאחר הרישום, אפשר לשכור את האופניים אונליין.

אייזנשטאט -אטרקציות מומלצות
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל