Samara

סמרה רוסיה – מידע למטייל והמלצות

סמרה היא אחת הערים הגדולות של רוסיה ויעד פופולרי לטיול ברוסיה. אם אתם מתכננים חופשה בסמרה הכתבה הבאה מיועדת עבורכם עם מידע על סמרה למטייל, הסברים על אטרקציות בסמרה וגם טיפים על תחבורה בסמרה, מידע למשפחות המתכננות להגיע אל סמרה עם ילדים ועוד

סמרה (רוסית: Сама́ра suh-MAH-ruh) היא העיר השישית בגודלה ברוסיה ובירת מחוז סמרה, השוכן על נהר הוולגה (Volga River) בחלק האירופאי של רוסיה. סמארה היא מוקד כלכלי, תעשייתי ותרבותי ראשי והאוכלוסייה בה מונה יותר מ-1,164,000 תושבים. חופשה בסמרה יכולה להיות אטרקטיבית – מדובר על עיר חוף יפה ומעניינת. סמארה היתה אחת מ-11 מערי רוסיה שהשתתפו במשחקי פיפ"א ב-2018.

חופשה בסמרה – המלצות לקריאה נוספת:

השכרת רכב ברוסיה – השוואת מחירים ומידע לנהג

מלונות מומלצים בסמרה לחופשה עם ילדים 

אטרקציות בסמרה

רציף סמרה (Samara Embankment) בתוך מרכז העיר. זהו מתחם גדול להולכי רגל ורוכבי אופניים, באורך של יותר מחמישה קילומטרים. נשקפים ממנו נופים מרשימים לעבר נהר הוולגה ותמצאו כאן שלל אטרקציות בסמרה, פעילויות ואמצעי בידור. אם אתם מגיעים אל סמרה עם ילדים זהו מקום נוח ומעניין לבלות אחר צהריים באווירה אותנטית בסמרה.

קוסמוס סמרה "Samara Cosmos" ("Самара космическая") – מוזיאון חלל המספר את תולדות מרכז Kuibyshev כאחד ממרכזי תעשיית החלל והאווירונאוטיקה החלוצית של רוסיה. אם אתם מגיעים אל סמרה עם ילדים גדולים מספיק בשביל להתעניין בחקר החלל – אל תפספסו.

הבונקר של סטלין – אטרקציה בסמרה עם משמעות גדולה במיוחד לחובבי היסטוריה רוסית או למתעניינים במלחמת העולם השנייה. אפשר להיכנס אליו רק בקבוצות מאורגנות.

טיילת לנינגרדסקאיה (Leningradskaya) או Samara Arbat – טיילת נחמדה מאוד. אם אתם מגיעים אל סמרה עם ילדים כייף לטייל בה ולספוג את האווירה של רוסיה האירופאית.

העיר העתיקה של סמרה – בנויה בסגנון הרוסי האופייני לימי הביניים. האתר המומלץ ביותר עבור טיול בסמרה – אין כמו שיטוט רגוע בעיר העתיקה כדי לספוג את האווירה המיוחדת של סמרה.

חופשה בסמרה – פעילויות מומלצות

מרכז המידע לתיירים של סמרה (TIC) מפעיל סיור מודרך של 3 שעות טיול בסמרה (ברוסית) כל שבת אחר הצהריים, הטיול יוצא בשעת 13:00 מתחנת הרכבת של סמרה בעלות של 500₽ למבוגר, ו-450₽ לילד עד גיל 12). הסיור כולל ביקור בבונקר של סטלין (שאינו פתוח בפני תיירים בודדים שאינם חלק מקבוצה מאורגנת כמו הטיול הזה)

סצנת חיי הלילה של סמרה די שמחה. מועדוני הריקודים העיקריים הם: Artifact,Yar Bar Harat's,  KINUP, Van Gogh ו- Dorogaya ya perezvonju ("אתקשר אלייך מאוחר יותר, חמודה"). יש הרבה מסעדות וברים בסמרה. המחירים במועדוני הלילה דומים או אפילו יקרים יותר מאשר באירופה או אמריקה, אבל פחות יקרים מאשר במוסקבה.

לימודי רוסית  בסמרה – למדו רוסית וחוו את התרבות הרוסית האותנטית ואת המסורות של אזור סמרה. תוכניות לימוד רוסית מיוחדות מוצעות ליחידים ולקבוצות. בגמר הלימודים תקבלו תעודה המכירה בידיעת השפה הרוסית כשפה זרה, לפי רמות. ב-SSU, 1, Ak.Pavlova 209 m/m, 443011, סמרה, רוסיה, ☎+7(846)2780908.

קניות בסמרה

מזכרות אופייניות מסמרה קשורות לאווירונאוטיקה וחקר החלל בעקבות בסיס החלל הרוסי הגדול באזור, ולאתרי תיירות או אטרקציות בסמרה. תוכלו למצוא חנויות לממכר מזכרות דרך מפות יאנדקס או גוגל מפות או 2GIS.

מסעדה מומלצת בסמרה

בנג'מין – בית קפה קטן וביתי מעוצב בסגנון אמריקנה המציע מנות מצויינות בסגנון ארוחת ערב וכן עוגות ומיני מאפים. Benjamin (Бенджамин), ул. Куйбышева, 103, ☎+7 (846) 990 15 76.

תחבורה בסמרה

התחבורה הציבורית העירונית כוללת אוטובוסים, מיניבוסים הנקראים "מרשוטקות", חשמליות וקו מטרו קטן. החל מ-2017, תעריף הנסיעה בכל סוגי התחבורה הציבורית בסמרה הוא 25 רובל שהם כ-40 סנט אמריקני.

אוטובוסים בסמרה

מערכת האוטובוסים של סמארה כוללת מגוון רחב של מסלולים. תוכלו לתכנן את הנסיעה בעזרת גוגל מפות או מפות יאנדקס או אפליקצית 2GIS (הזמינה עבור אנדרואיד ו-iOS). בנוסף, תוכלו בזמן אמת לתכנן טיול בסמרה באמצעות מפת האוטובוסים האינטרנטית (web bus map) או באמצעות יישומים דומים (applications) אחרים.

רכבת חשמלית בסמרה

מערכת החשמליות של סמארה די רחבה והיא מהווה את אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר בעיר. החשמלית מאפשרת לתיירים לעבור בין אטרקציות בסמרה במהירות יחסית, בעיקר בשעות השיא. עם זאת, הקווים הסמוכים ביותר לנהר הוולגה עוצרים במרחק של כקילומטר ממנה, אבל לא קשה להגיע לשם ברגל למשל מתחנת החשמלית של כיכר סמרסקאיה (Samarskaya Square).

מטרו בסמרה

המטרו (רכבת תחתית) של סמארה מהווה דרך נוחה להתנייד בעיר. אבל, המטרו לא מאוד מפותח ומכיל רק קו אחד ממזרח למערב ואין אפילו חיבור לתחנת הרכבת (הקרקעית).

מוניות בסמרה

ע"פ רוב, קשה לאתר מונית ברחוב בסמרה ונהגי המוניות לא נוהגים לעצור. בד"כ הזמנת מונית נעשית בטלפון או דרך היישומים של Uber, Yandex Taxi ו-Gett.

סמרה
דירוג הגולשים 4 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל