עונה מומלצת לחופשה בסן חוזה

מזג האוויר בסן חוזה ועונה מומלצת לחופשה

אם אתם מתכננים חופשה בסן חוזה, וגם אם אתם מתכוונים רק לעבור דרכה בדרך לחופשה בקוסטה ריקה, כדאי שתדעו מעט על מזג האוויר בה, על חלוקת העונות, על התנאים הצפויים בה ועל האירועים והפסטיבלים שתוכלו לשלב במהלך שהותכם בה. למעשה, אין דבר כזה "עונה מומלצת לחופשה בסן חוזה", משום שכל תקופה יכולה להתאים לסוג אחר של פעילויות. כאן תוכלו למצוא את המידע הנדרש לכם על מזג האוויר בסן חוזה לאורך השנה, ועל התקופות המומלצות לבקר בה בהתאם לאופי החופשה שתרצו לבלות.

סן חוזה היא עיר הבירה של קוסטה ריקה. זוהי גם העיר הגדולה במדינה, ולנמל התעופה המשרת אותה מגיעות רוב הטיסות הבינלאומיות הנוחתות בקוסטה ריקה. גם אם היא רק נקודת מעבר בחופשה שלכם בקוסטה ריקה, כדאי להישאר בה כמה ימים וליהנות מהעיר המודרנית וממגוון האטרקציות שיש לסן חוזה להציע, החל ממוזיאונים ועד לפארקים ומסעדות.

האקלים בסן חוזה הוא אקלים טרופי רטוב ויבש. מזג האוויר די מתון לאורך כל השנה, עם לילות קרירים אך בדרך כלל לא קרים מדי וימים חמים. לרוב, הטמפרטורות בסן חוזה מגיעות עד לכ29 מעלות צלזיוס ולעיתים עולות גם מעט מעל, כך שגם החום הוא יחסית מתון. הטמפרטורות לא משתנות באופן דרסטי מחודש לחודש, אך מה שכן משתנה הוא כמויות הגשם, ולכן מבדילים בסן חוזה בין העונה היבשה לעונה הגשומה.

חופשה בקוסטה ריקה – עוד מידע למטייל

בתי מלון בקוסטה ריקה – מומלצים למשפחה עם ילדים

טיסות לקוסטה ריקה – השוואת מחירים ומידע חשוב

השכרת רכב בקוסטה ריקה – השוואת מחירים והמלצות

עונות השנה בסן חוזה

כמו בערים טרופיות אחרות, גם בסאן חוזה נהוג לחלק את השנה לעונה גשומה ועונה יבשה, ופחות להתייחס לארבע העונות המקובלות באזורנו. רוב התיירים מעדיפים לקבוע חופשה בסן חוזה במהלך העונה היבשה, אבל אם גשם לא מאוד מטריד אתכם, כדאי לקחת בחשבון את האפשרות להגיע אליה דווקא בעונה הגשומה, במהלכה צפיפות התיירים יורדת, כמו גם המחירים, בעוד הטמפרטורות נותרות גבוהות יחסית, ואפילו נוחות יותר מאשר בעונה היבשה.

מתי העונה היבשה בסאן חוזה?

בעונה היבשה, ובמיוחד בינואר ובפברואר, יורד מעט מאוד גשם אם בכלל. היא נמשכת בערך מאמצע דצמבר ועד אפריל, והיא נחשבת לעונת התיירות בקוסטה ריקה, במיוחד בתקופת החגים של דצמבר. החודשים היבשים ביותר בעונה היבשה בסן חוזה הם ינואר ופברואר.

מתי העונה הגשומה בסן חוזה?

העונה הגשומה בקוסטה ריקה נמשכת ממאי ועד נובמבר. כמויות הגשמים עולות בהדרגה ומגיעות לשיא בספטמבר, החודש הגשום ביותר בסן חוזה.

למרות שזוהי לא העונה התיירותית בסאן חוזה, ישנם מטיילים רבים שדווקא מעדיפים להגיע ולטייל בעונה הגשומה.

לעונה הגשומה בקוסטה ריקה יש כמה יתרונות: בעונה הגשומה בקוסטה ריקה הצמחייה בשיאה, וכמובן גם יערות הגשם. מזג האוויר מרגיש מעט נעים יותר ופחות חם. יתרון נוסף הוא שיש פחות תיירים מבדרך כלל (למעט מאשר במועדים מיוחדים, אך גם אז לרוב כמויות התיירים לא משתוות לאלו של שיא עונת התיירות). כמובן שזהו זמן פחות טוב למי שממש לא רוצה להיתקל בהרבה גשם.

פרט נוסף שכדאי לדעת על העונה הגשומה בקוסטה ריקה: מדי שנה, מתישהו בין יולי לאוגוסט, מתקיימת תופעה שמכונה באזור "הקיץ הקטן", ובה יש הפוגה של כמה שבועות מהגשם. לא ניתן לחזות מתי בדיוק זה קורה, אך זוהי תופעה שמספקת לתיירים שילוב מושלם בין הגעה מחוץ לעונת התיירות הרגילה לבין מזג אוויר נהדר. גם בתקופה זו יש עלייה בכמות התיירים למרות שהיא מחוץ לעונת התיירות, אך היעד לא עמוס כמו בשיא עונת התיירות.

אם אתם מחליטים להגיע לחופשה בקוסטה ריקה בעונה הגשומה, כדאי לדעת שהגשמים מגיעים בהדרגה, כך שטיול בקוסטה ריקה בתחילת העונה הגשומה יכול להיות רעיון טוב למי שמבקש להתחמק משיא הגשם (שיא הגשם מגיע בספטמבר ובאוקטובר בדרך כלל), למרות שגם חודשים אלו לא יבשים במיוחד.

מתי כדאי לטוס לסן חוזה?

התשובה לשאלה מהי העונה המומלצת לחופשה בסן חוזה ובקוסטה ריקה תלויה בכם. לשתי העונות, גם לעונה הגשומה בסן חוזה וגם לעונה היבשה, יש יתרונות וחסרונות משלהן. בדרך כלל העונה המומלצת לחופשה בקוסטה ריקה והעונה התיירותית יותר היא העונה היבשה, בין דצמבר לאפריל. עונות תיירותיות במיוחד כוללות כמובן גם את תקופת החגים בסוף דצמבר, הקריסמס והשנה החדשה, וחופשת האביב. בתקופות אלו המחירים עלולים להיות יקרים יותר, וכדאי להזמין בתי מלון, טיסות וכול' מראש. מצד שני, אלו חודשים יבשים ומזג האוויר נהדר למי שלא מעוניין לטייל בגשם.

לעומת זאת, העונה שנחשבת לפחות תיירותית היא העונה הגשומה, בין מאי לנובמבר. העובדה שזוהי עונה פחות תיירותית היא יתרון לחלק מהמטיילים, וייתכן שהמחירים יהיו זולים יותר לעיתים (למעט מבמועדים מיוחדים). כמו כן, בעונה הגשומה הצמחייה ויערות הגשם בשיאם. ספטמבר ואוקטובר הם החודשים הגשומים ביותר בסן חוזה וניתן לצפות להמון גשם, כך שאולי עדיף לכם להגיע בתחילת העונה הגשומה או בסביבת יולי, לסיכוי טוב יותר ליותר שמש.

יולי ואוגוסט יכולים להיות חודשים מעולים לחופשה בסן חוזה, כשלעיתים יש הפוגה מהעונה הגשומה וירידה בכמויות הגשמים לתקופה קצרה. אלו גם עלולים להיות חודשים תיירותיים יותר למרות שזוהי העונה הגשומה.

העונה המומלצת לצפייה בחיות בר בקוסטה ריקה

למרות שמומלץ להזמין את הסיורים האלו מראש ולוודא עם המדריך שאתם מגיעים בזמן טוב בשנה, הנה כמה תקופות שבדרך כלל מהוות זמן טוב לחופשה בקוסטה ריקה שכוללת צפייה בחיות בר.

מי שמעוניין ללכת לסיור צפייה בצבי ים, עונת הקינון של צב הים הגלדי בקוסטה ריקה היא בדרך כלל בערך בין מרץ לאפריל, ושל צבי הים הירוקים לרוב בין יולי לספטמבר.

העונה המומלצת לצפייה בלוויתנים בקוסטה ריקה (למרות שלא ניתן לדעת בוודאות, אך הסיכוי הוא טוב יותר להיתקל בלוויתנים בסיור) היא בערך בין אוגוסט לאוקטובר, ובין דצמבר למרץ.

העונה המומלצת לרפטינג בקוסטה ריקה

בקוסטה ריקה בעונה היבשה הזרמים חלשים יותר לרפטינג והאפשרויות מוגבלות יותר. בעונה הגשומה הזרמים חזקים ויהיו לכם יותר אפשרויות לבחירה כיוון שהנהרות מתמלאים.

אירועים ופסטיבלים בסן חוזה

סן חוזה בקוסטה ריקה היא עיר מלאה בתרבות. החל מחיי לילה ומוזיקה, ועד למוזיאונים ומסורות תרבותיות רבות שנים. חופשה בסן חוזה במהלך אחד הפסטיבלים או החגים הלאומיים המתקיימים בעיר מדי שנה היא בהחלט חופשה חד פעמית ומיוחדת. הנה כמה מהאירועים המרכזיים שמתקיימים בסן חוזה מדי שנה:

פסטיבל האורות בסן חוזה

פסטיבל דה לוס (פסטיבל האורות) הוא אחד האירועים המרשימים ביותר בקוסטה ריקה, והוא מתקיים בסן חוזה מדי שנה באמצע דצמבר בדרך כלל, רגע לפני הקריסמס והשנה האזרחית החדשה. החגיגות כוללות תהלוכה של משאיות מוארות עם תפאורה יפהפייה מלאה באורות, שלל הופעות, תזמורות תהלוכה ועוד.

זהו אירוע מרהיב שממלא את הרחובות בחוגגים ובאורות זוהרים ומסמן את תחילת תקופת החגים.

סמנה סנטה (השבוע הקדוש)

השבוע הקדוש הוא אחד מהאירועים הקתוליים החשובים בשנה, והוא נחגג גם בקוסטה ריקה, בסוף מרץ או בתחילת אפריל, בשבוע שלפני חג הפסחא. בשבוע זה בקוסטה ריקה החוגגים משתתפים בטקסי דת, מבלים זמן עם המשפחה, ומקיימים את תהלוכת הפרוססיון, מסורת קתולית עתיקה.

פסטיבל דה לס ארטס – פסטיבל האמנויות

פסטיבל דה לס ארטס הוא פסטיבל האומנות המרכזי בקוסטה ריקה. הפסטיבל מתקיים מדי שנה בסוף מרץ בדרך כלל בסן חוזה, וכולל מגוון הופעות, תערוכות, ועוד במשך כשבועיים.

יום העצמאות בקוסטה ריקה

יום העצמאות בקוסטה ריקה נחגג ב-15 בספטמבר, והחגיגות מתחילות עוד לפני התאריך הרשמי, וכוללות תהלוכות חגיגיות (ביניהן גם תהלוכת עששיות מיוחדת) מוזיקה, ריקודים, ועוד.

מזג האוויר בסאן חוזה לפי חודש

למרות שהטמפרטורות לא משתנות באופן קיצוני בסן חוזה לאורך השנה, לכל חודש יש יתרונות וחסרונות משלו, בעיקר בעקבות כמויות הגשם או התיירים הפוקדים את העיר בתקופה מסוימת. ביקשנו לבדוק מהו מזג האוויר הצפוי מדי חודש בסן חוזה. שימו לב שאלו לא תחזיות מדויקות אלא משוערות לפי שנים קודמות. לא ניתן לדעת בדיוק מה יהיו כמויות הגשם או כמה חם מזג האוויר יהיה, ולכן וכדאי לבדוק שנית תחזית מזג אוויר מדויקת יותר מספר ימים לפני התאריך הרצוי.

מזג האוויר בסן חוזה בינואר

ינואר בסן חוזה מביא אתו מזג אוויר מעולה, עם טמפרטורות שנעות בין כ-25 לכ-19 מעלות צלזיוס, עם מעט מאוד גשם אם בכלל. זוהי העונה היבשה בסן חוזה וגם התיירותית.

מזג האוויר בסן חוזה בפברואר

מזג האוויר בפברואר בסן חוזה מעולה וזהו חודש מומלץ לחופשה בקוסטה ריקה. זוהי תקופה יבשה, כמעט ללא גשם כלל, וטמפרטורות נוחות שנעות בין כ-19 לכ-25 מעלות צלזיוס, לילות קרירים וימים חמים.

מזג האוויר בסן חוזה במרץ

מרץ הוא חודש מומלץ לחופשה בסן חוזה ובקוסטה ריקה, כאשר עונת התיירות והעונה היבשה בעיצומה. מזג האוויר טוב, הימים חמים והלילות נעימים, עם טמפרטורות שנעות בין כ-27 לכ-19 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסן חוזה באפריל

אפריל בסן חוזה הוא החודש האחרון של העונה היבשה, וכמויות הגשם מתחילות לעלות מעט. הטמפרטורות נעות בין כ-27 לכ-19 מעלות צלזיוס, וזהו עדיין זמן מומלץ לחופשה בסן חוזה.

מזג האוויר בסן חוזה במאי

במאי בסאן חוזה מתחילה העונה הגשומה. כמויות הגשמים עולות ויש גשם לעיתים קרובות, אך הגשם עדיין לא בשיאו כמו בספטמבר-אוקטובר, ומי שרוצה לטייל בקוסטה ריקה מחוץ לעונת התיירות זהו זמן מעולה בשבילו.

מזג האוויר בסן חוזה ביוני

ביוני מזג האוויר בסן חוזה גשום לעיתים קרובות,  אך הגשם עדיין לא בשיאו וברוב המקרים לא נמשך ימים שלמים. ניתן ליהנות מהטיול במיוחד אם מעוניינים להגיע בתקופה פחות תיירותית. הטמפרטורות בסן חוזה ביוני נעות בין כ-26 לכ-20 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסן חוזה ביולי

חודש יולי הוא חודש טוב לחופשה בסאן חוזה, קוסטה ריקה. העונה הגשומה עדיין בעיצומה וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות, אך לעיתים ישנה הפוגה בגשמים בחודש זה ולכן הוא הפך אהוב על מבקרים. זהו יחסית חודש תיירותי לעומת שאר העונה הגשומה, אך לא עמוס כמו דצמבר בעונה היבשה.

מזג האוויר בסן חוזה באוגוסט

חודש אוגוסט הוא עדיין חלק מהעונה הגשומה בקוסטה ריקה, אך הגשם עדיין לא בשיאו. קשה לצפות כמה גשם יהיה במהלך החודש, אך זהו עדיין החלק הרגוע יותר של העונה הגשומה. הטמפרטורות בסן חוזה קוסטה ריקה באוגוסט נעות בין כ-26 לכ-20 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסן חוזה בספטמבר

מזג האוויר בסן חוזה בספטמבר הוא גשום מאוד. מדובר באחד מהחודשים הגשומים בשנה, וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות. הטמפרטורות בסן חוזה בספטמבר נעות בין כ-26 לכ-19 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסן חוזה באוקטובר

מזג האוויר בסן חוזה באוקטובר הוא גשום מאוד. מדובר באחד מהחודשים הגשומים ביותר בקוסטה ריקה בו העונה הגשומה בשיאה. הטמפרטורות בחודש זה נעות בין כ-25 לכ-19 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסן חוזה בנובמבר

נובמבר בסן חוזה הוא החודש האחרון של העונה הגשומה. ניתן לצפות לירידה בכמויות הגשם במהלך החודש, והטמפרטורות נעות בין כ-25 לכ-19 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסן חוזה בדצמבר

בדצמבר בסן חוזה מתחילה העונה היבשה. במהלך החודש ניתן לצפות לירידה בכמות הגשמים ועלייה בכמות התיירים, וכדאי מאוד להזמין בתי מלון וטיסות מראש לתקופה זו. הטמפרטורות בדצמבר בסן חוזה נעות בין כ-25 לכ-19 מעלות צלזיוס.

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל