מזג אוויר בווינה

מזג האוויר בווינה והעונה המומלצת לחופשה

כמעט כל עונה מעונות השנה מתאימה לחופשה בוינה. אם אתם מתכננים לבקר בבירת אוסטריה, כאן תוכלו למצוא מידע שימושי על מזג האוויר בווינה לאורך השנה, על אטרקציות מיוחדות מהן תוכלו ליהנות במהלך החופשה שלכם ואת כל הפרטים הנדרשים על מנת להחליט מהי העונה המומלצת לחופשה בווינה, בהתאם להעדפות שלכם ואופי החופשה שאתם מעוניינים לחוות.

דילים לוינה במבצע               |            טיולים מאורגנים באוסטריה

וינה ממוקמת למרגלות הרי האלפים, בצפון מזרח אוסטריה. האקלים בווינה הוא יבשתי מתון, עם חורפים קרים ומושלגים וקיץ גשום וחמים. הטופוגרפיה של וינה מתאפיינת בהפרשי גבהים משמעותיים. פער הגובה בין הנקודות הנמוכות והגבוהות הוא כמעט 400 מטר. מזג האוויר בוינה בקיץ ובחורף הוא יציב למדי, אך בסתיו ובאביב בוינה מזג האוויר הפכפך ובלתי צפוי.

וינה נחשבת אידיאלית לחובבי שמש, מכיוון שהממוצע השנתי של שעות שמש בה עולה על 1,900 שעות. מזג האוויר בווינה הוא מתון בדרך כלל, אם כי, מדי פעם העיר חווה גלי חום או גלי כפור.

חופשה בווינה – עוד מידע למטייל

וינה – מלונות מומלצים למשפחות בבירת אוסטריה

הזמנת מוניות בוינה והסעה משדה התעופה

השכרת רכב בוינה – השוואת מחירים ומידע

טיסות לוינה אוסטריה – השוואת מחירים ומידע

סים ו-eSim באוסטריה וטיפים על תקשורת בחופשה

תחבורה באוסטריה – המלצות וטיפים לתכנון ההתניידות בחופשה

עונה מומלצת לחופשה בוינה

בדרך כלל, התקופה המומלצת לביקור בווינה, בירת אוסטריה, היא מאפריל עד תחילת אוקטובר. בתקופה שבין סוף האביב לתחילת הסתיו, מזג האוויר בווינה נוטה להיות נעים במיוחד, עם ימים ארוכים, חמימים ושטופי שמש. עם זאת, גם בסתיו ובחורף וינה ממשיכה למשוך אליה מבקרים, למרות הקור, בזכות אירועים ואטרקציות כגון פסטיבלי קציר היין, שווקי חג המולד וקישוטי החג לקראת סיומה של השנה האזרחית.

עונות השנה בווינה

מזג האוויר בווינה באביב

האביב בווינה מופיע במהירות. העונה מתחילה בזינוק של הטמפרטורות אל מעל האפס, עם טווח טמפרטורות ממוצע של 3-11 מעלות צלזיוס. עם זאת, חשוב לזכור, שחודש מרץ בווינה מתאפיין עדיין במזג האוויר הפכפך, עם גשמים מדי פעם ורוחות סוערות. באפריל הטמפרטורות עולות (טווח הטמפרטורות לאורך היממה הוא בערך 8-16 מעלות צלזיוס) ועימן גם כמות שעות השמש במהלך היממה.

בערך באמצע אפריל, ניתן לחוש באופן מובהק יותר את האביב בווינה, כאשר הצמחייה המקומית מתחילה לפרוח וללבלב. בחודש מאי הטמפרטורות ממשיכות לעלות, והופכות נעימות ונוחות: כ-21 מעלות צלזיוס בצהריים ובסביבות 10 מעלות בערב. למי שרגיל לאביב הישראלי, שבו גשמים הם עניין נדיר למדי, חשוב לקחת בחשבון, שלצד העלייה בטמפרטורות, באביב בוינה, כמות הגשמים עולה במהלך העונה מ-39 מ"מ במרץ ל-61 מ"מ במאי.

סוף האביב בווינה מציע הזדמנות מצוינת ליהנות מבילוי ב- Heurige (יקבים ומסעדות הממוקמים בכרמים מחוץ לעיר), הפותחים בתקופה זו מחדש את מקומות הישיבה באוויר הפתוח, ולהתנסות במנות אוסטריות מסורתיות, המבוססות על תוצרת טרייה של גידולים מקומיים, כגון אספרגוס.

האביב בווינה מסמל גם את פתיחתה של עונת הטיולים וההליכה בטבע, במהלכה ניתן להגיע באופן רגלי לטירות ולכרמים הציוריים הסמוכים לעיר.

מזג האוויר בווינה בקיץ

הקיץ בווינה חמים, ומדי פעם אפילו חם. בימי הקיץ החמים ביותר בווינה, הטמפרטורה עשויה להגיע ל-30 מעלות צלזיוס בשעות אחר הצהריים, אך בדרך כלל טמפרטורת המקסימום היומית בשיא הקיץ היא סביב 26 מעלות. הימים הראשונים של יוני עדיין קרירים ויבשים מעט משאר העונה, אך לאחר מכן הקיץ בווינה הופך להיות חם יותר וגשום יותר.

באופן כללי, וינה בקיץ היא עיר יבשה יחסית, אבל צריך לקחת בחשבון שבמהלך חודשי הקיץ, בכל חודש יש כ-8 ימים עם משקעים משמעותיים. בסך הכול, כמות המשקעים העונתית בקיץ בוינה עומדת על כ-200 מ"מ, המתחלקים באופן שווה לאורך הקיץ ויורדים כממטרים קצרים, שלאחריהם השמים מתבהרים במהירות, כך שהשפעתם על מספר שעות האור במהלך היממה היא מינורית.

בקיץ בווינה, המקומיים נוהגים לצאת לאוויר הפתוח ולבלות בפארקים, בכיכרות, בשווקים ובטרסות בית קפה גדולות ונעימות. הימים הארוכים בסוף יוני ובתחילת יולי, יוצרים תנאים אידיאליים לטיולי יום, סיורים ביקבי האזור ובילוי בפסטיבלי הקיץ הרבים הנערכים בווינה בתקופה זו.

מזג האוויר בווינה בסתיו

הסתיו בווינה מביא עמו ירידה משמעותית בטמפרטורות וצמצום בכמות המשקעים. רוב חודש ספטמבר עדיין די נעים וחמים, עם טמפרטורות מקסימום של כ-20 מעלות צלזיוס אחר הצהרים, וכ-9 מעלות בהלך הלילה. בספטמבר בווינה הימים עדיין ארוכים יחסית, ולכן זו הזדמנות טובה לסייר ביקבים המקומיים ולטעום את היבול האחרון שלהם או ליהנות מפסטיבלי עם מקומיים, רגע לפני שתנאי מזג האוויר יהפכו חורפיים וקרים מדי לבילוי באוויר הפתוח.

מגמת ההתקררות ממשיכה במהלך אוקטובר ונובמבר, וכמות המשקעים החודשית הממוצעת יורדת ל-32-50 מ"מ. בסוף נובמבר קיימת סבירות גבוהה לשלג ראשון, אך לא מדובר בשלג שנערם, אלא כזה שמפשיר כמעט מיד לאחר שהוא מגיע אל הקרקע. וינה נהנית ממזג אוויר סתווי נעים יחסית למקומות אחרים הנמצאים באותו קו אורך כמוה, בשל מזג האוויר היבש שמאפיין אותה.

מזג האוויר בווינה בחורף

החורף בווינה מתאפיין בשלג וקור מתון. טווח הטמפרטורות יורד רק מעט מתחת לאפס, אולם רוחות הנושבות מהרי האלפים גורמות מדי פעם לסופות שלג. בנוסף לשלג, בחורף בווינה יש גם הסתברות גבוהה לגשם.

הטמפרטורות הממוצעות בווינה בחורף בשעות היום הן בטווח של 4-6 מעלות צלזיוס. בלילות האוויר מתקרר, והטמפרטורות יורדות לאזור האפס או מעט פחות. ינואר הוא החודש הקר ביותר בווינה, בעוד שפברואר חם מעט יותר מדצמבר. באשר למשקעים, מדי חודש נמדדים כ-18 ס"מ של שלג ובין 21 ל-34 מ"מ גשם, היוצרים על הקרקע לעתים קרובות שלוליות מימיות או קפואות, כך שצריך להישמר מפני החלקה.

אירועים מיוחדים ופסטיבלים בווינה

וינה נחשבת לאחת הערים הבולטות והעשירות בהיסטוריה תרבותית, וכיאה למעמדה, כמעט בכל מועד נתון, מתקיים בה אירוע תרבות או פסטיבל, ששווה לבקר בו. להלן כמה מהאירועים ששווה לפקוד במהלך חופשה בווינה:

קונצרט ראש השנה

בוינה פותחים את השנה האזרחית באירוע יוקרתי – קונצרט חגיגי של התזמורת הפילהרמונית של וינה – שמועבר בשידור חי בטלוויזיה ביותר מ-70 מדינות. הקונצרט כולל באופן מסורתי ביצירות קלאסיות – בעיקר ואלסים – שהולחנו על ידי בני משפחת שטראוס. בקונצרט יכולות להיכלל גם יצירות של יוצרים אוסטרים אחרים, בהתאם לבחירת המנצח.

באופן מסורתי, הקונצרט מסתיים כמעט תמיד בשתי יצירות אוסטריות מוכרות ופופולאריות – הדנובה הכחולה ומארש ראדצקי. בעת ניגון המארש, הפילהרמונית של וינה חורגת מהכללים המסורתיים, והקהל באולם נקרא לעודד ולמחוא כפיים בניצוחו של מנצח הקונצרט.

הקרנבל ("Fasching") של ווינה

הקרנבל או ה"פאשינג" בווינה הוא ההזדמנות הטובה ביותר להכיר את הצד הקליל יותר של התרבות האוסטרית. הקרנבל נערך בתקופה שלפני 40 ימי התענית הנוצריים, שנפתחים ביום רביעי של האפר (Dies Cinerum) ומסתיימים ביום הראשון של חג הפסחא. בימינו, ההתחלה הרשמית של הקרנבל באזורים דוברי הגרמנית באירופה היא ב-11 בנובמבר, בשעה 11:11.

באופן מסורתי, אירוע הקרנבל כולל שני ימים חשובים. האחד הוא Faschingssamtag שחל בשבת שלפני יום רביעי של האפר והשני הוא Faschingdienstag או ה-mardi gras, המוכר יותר בגרסתו האמריקאית עם חגיגות המרדי גרא בניו אורלינס שבארה"ב. בתקופה זו, מתקיימים בווינה הרבה נשפים מהודרים בלבוש רשמי, ולצידם הרחובות מתמלאים בחגיגות עממיות, עם תהלוכות צבעוניות, ילדים מחופשים, אנשים במסכות צבעוניות ומופעי זיקוקי דינור.

נשף האופרה של וינה

נשף האופרה של וינה (Wiener Opernball) נערך מדי שנה בבית האופרה של וינה כחלק מחגיגות הקרנבל. מסורת הנשפים של ווינה החלה ביוזמתם של ראשי האריסטוקרטיה באירופה, שביקשו ליהנות מאירועי תרבות ובידור לאחר מלחמות נפוליאון. הנשף הראשון בבית האופרה נערך ב-1877, ולאחריו אורגנו נשפי מסכות.

נשף האופרה של וינה נחשב לאחד מאירועי השיא של האליטה התרבותית, הפוליטית והכלכלית של וינה, והוא מתקיים בהשתתפות נשיא אוסטריה, שכניסתו לאולם מלווה בדרך כלל בקולות חצוצרה. עם זאת, מדובר באירוע פופולארי גם בקרב הקהל הרחב, והוא משודר בשידור חי בטלוויזיה האוסטרית, בליווי תוכנית אולפן בהשתתפות כוכבי תרבות ובידור.

פסטיבל מאי

בווינה חוגגים מדי שנה ב-1 במאי את פסטיבל מאי, שהוא שילוב בין פסטיבל Mayday המסורתי שנערך בפארק פראטר לבין יום הפועלים הבינלאומי, שנחגג במצעדים של איגודים וקבוצות פוליטיות, כביטוי למאבק למען תנאי עבודה ראויים לפועלים ברחבי העולם.

פסטיבל וינה

פסטיבל וינה המקורי (Wiener Festwochen) התקיים בשנות העשרים של המאה הקודמת, אך כפסטיבל עירוני שנתי הוא מתקיים משנות החמישים ונמשך לאורך חמישה שבועות, מאמצע מאי עד אמצע יוני.

בימינו זהו אחד מאירועי התרבות הבולטים באירופה, עם סדרה של אירועי תרבות מדיסציפלינות מגוונות. באופן מסורתי פסטיבל וינה נפתח בקונצרט חינם במרחב הפתוח מול בניין העירייה, ומארח למעלה מ-200,000 מבקרים בשלל האירועים והמופעים שמתקיימים במהלכו.

פסטיבלי קיץ בווינה

בוינה בקיץ מתקיימים פסטיבלי מוזיקה רבים ומגוונים, במסגרתם נערכים מופעים מסוגים שונים, החל מפסטיבל אופרה ועד פסטיבל הג'אז ופסטיבל האי הדנובה. בנוסף, מתקיימים בוינה בקיץ גם פסטיבלי קולנוע המנצלים את מזג האוויר הטוב להקמת מסכים באוויר הפתוח, ואפילו פסטיבל מחול עכשווי, ImPulsTanz, הנערך מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט, ומושך אליו אלפי משתתפים מכל רחבי העולם.

נשף החיים – Life Ball

נשף החיים הוא אחד האירועים הגדולים של הקיץ בווינה ואחד מאירועי הצדקה הגדולים בעולם לגיוס תרומות לארגונים ללא מטרות רווח המסייעים לחולי איידס ולנשאי HIV. אירועי הנשף מתחילים בקבלת פנים נוצצת עם שטיח אדום מול בניין העירייה של וינה, ולאחריה נשף יוקרתי ומסיבת לילה בוולקסגרטן. במסגרת הנשף נערכת תצוגת אופנה, בדרך כלל של מעצבים מפורסמים, ובהשתתפות דוגמניות ודמויות ידועות על המסלול.

שווקי חג המולד בווינה

שווקי כריסמס בווינה ידועים יותר בשם Advent Markets (שווקי "תקופת הציפייה", כינוי נוצרי לתקופה שלפני חג המולד), והם מתקיימים בשבועות שלפני חג המולד.

שוק כריסמס המרכזי של וינה מתקיים – כמו אירועים רבים אחרים – מול בניין העירייה. אחד המראות המוכרים ביותר של וינה הוא עץ חג המולד הענק הניצב ברחבת בניין העירייה, וסביבו דוכנים המוכרים מוצרים מסורתיים, יין חם ומעדנים מקומיים. שוק חג המולד בעירייה פתוח בדרך כלל מדי יום מאמצע נובמבר ועד ערב חג המולד.

בנוסף, מתקיימים בווינה ובסביבותיה שווקי חג המולד נוספים, הפתוחים מסוף נובמבר עד לפני חג המולד , בדרך כלל משעות הבוקר המאוחרות ועד 21:00-22:00 בלילה.

הנשף הקיסרי של וינה (קייזרבול)

בווינה, השנה מסתיימת, כמו שהתחילה, באירוע נוצץ ומפואר, המשולב באירועי תרבות. הנשף הקיסרי מתקיים בהופבורג (הארמון הקיסרי) בערב השנה החדשה, ונחשב לאירוע הפתיחה של עונת הנשפים בווינה. מקורו של הנשף הקיסרי עוד בימי האימפריה האוסטרית, אך הוא מתקיים במתכונתו הנוכחית מאז 1970. כיום מדובר באירוע אלגנטי, עם קוד לבוש מוקפד, והאורחים בו מתקבלים בברכת "הקיסר והקיסרית". הנשף הקיסרי נתמך על ידי משרד התיירות של וינה, ונועד לספק לתיירים ולמקומיים אירוע תרבות אטרקטיבי בתקופה השקטה שלאחר חג המולד.

מזג האוויר בווינה לפי חודשים

מזג האוויר בווינה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4- מעלות

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בווינה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2- מעלות

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בווינה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בווינה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בווינה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10 מעלות

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בווינה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 14 מעלות

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בווינה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 25 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות

שעות שמש ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 84 מ"מ

מזג האוויר בווינה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 24 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 15 מעלות

שעות שמש ביממה: 8 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בווינה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות

שעות שמש ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 40 מ"מ

מזג האוויר בווינה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7 מעלות

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בווינה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בווינה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל