עונה מומלצת לחופשה בדבלין

מזג האוויר בדבלין ועונות מומלצות לחופשה

מזג האוויר בדבלין מתאפיין בעונות שנה מתונות וממוזגות, מה שהופך אותה ליעד פופולרי למבקרים לאורך כל השנה – אף פעם לא קר או חם בה מדי. עם זאת, לא משנה מתי אתם מתכננים חופשה בדבלין, תמיד מומלץ להיות מוכנים לגשם, ולעקוב אחר התחזית, כדי לבחור את השעות המתאימות ביותר לטייל ברחבי העיר ובסביבותיה בלי להיקלע לגשם שוטף, שהוא נפוץ למדי. כאן תמצאו מדריך מלא למזג האוויר ולאירועים המתקיימים בבירת אירלנד לאורך השנה, על מנת שתוכלו להתכונן בצורה הטובה ביותר לחופשה בדבלין.

מזג האוויר בדבלין, בירת אירלנד, הוא ימי ממוזג, עם עונות שנה מתונות, וללא תנודות קיצוניות בטמפרטורה. העיר ממוקמת בחוף המזרחי של האי הבריטי, שבו כמות המשקעים השנתית נמוכה יותר מאשר בחלק המערבי של המדינה ודומה לכמות המשקעים בלונדון. הבירה האירית חווה אקלים ימי, הודות להשפעת האוקיינוס ​​הסמוך, מה שאומר שהחורפים לא קשים מדי, אך מאידך, גם הקיץ נשאר קריר. בחורף בדבלין יש סיכוי גבוה יותר לראות ברד מאשר שלג, וגם כאשר יורד שלג, והקרקע מתכסה במעטה לבן, הוא נמס ונעלם בתוך לא יותר מ-4-5 ימים.

מדי פעם מגיעים לדבלין משבי רוח עזים, אך באופן כללי, האוויר בה סוער פחות מאשר בשאר אירלנד. בדבלין קיימת הסתברות לסופות רוח לאורך כל השנה, אך היא גבוהה יותר בחורף. בנוסף, מרכז העיר חם מעט יותר מהפרברים.

בעוד שהטמפרטורות במהלך הקיץ בדבלין גבוהות יותר מאשר בשאר העונות, חודש אוגוסט יכול להיות מהגשומים ביותר בשנה, כך שאל תצפו לקיץ בסגנון ישראלי. הטמפרטורות הנמוכות ביותר וכמות המשקעים הממוצעת הגבוהה ביותר מגיעים בדרך כלל במהלך דצמבר וינואר. בהתחשב בקו הרוחב הצפוני בו ממוקמת דבלין, מדובר בחודשים שבהם יש מעט שעות אור, מה שאומר, שימי החורף עלולים להיות די אפורים ועגומים, גם אם הטמפרטורה לא יורדת מתחת לאפס.

חופשה בדבלין – עוד מידע למטייל

דבלין – מלונות מומלצים עם ילדים בבירת אירלנד

השכרת רכב בדבלין – השוואת מחירים ומידע

מוניות בדבלין ושירותי תחבורה ציבורית

עונה מומלצת לחופשה בדבלין

מבחינת מזג האוויר, התקופה הטובה ביותר לחופשה בדבלין היא מיוני עד אוגוסט, כאשר הטמפרטורות עולות (יחסית לאירלנד כמובן,) ורחובות העיר מתמלאים בפסטיבלים וחגיגות. עם זאת, באופן טבעי, תקופה זו היא גם היקרה ביותר, עם תעריפי מלונות ומחירי טיסות גבוהים, והיא גם הצפופה ביותר בשנה. לכן, אם אתם מחפשים חופשה זולה יותר, בתקופה עם פחות תיירים, תוכלו לבחור בחופשת חורף בדבלין, רק אל תשכחו לארוז את המעיל הכבד והמחמם ביותר שלכם, וקחו בחשבון שלא תראו יותר מדי אור שמש. האביב והסתיו בדבלין מאפשרים חופשה שבה הטמפרטורות מתונות (שוב, יחסית אירלנד), והצפיפות והמחירים נמצאים במקום טוב באמצע לעומת החורף והקיץ.

עונות השנה בדבלין

מזג האוויר בדבלין באביב

בחודש מרץ בדבלין הטמפרטורות נמצאות בטווח חיובי של 5-10 מעלות צלזיוס. המשקעים עדיין די תכופים, אך הגשמים יורדים בממטרים קצרים, עם הפוגות ארוכות יחסית. באפריל מתחילה התחממות משמעותית, כשבמחצית הראשונה של החודש הטמפרטורה יכולה לרדת עד כ-3 מעלות צלזיוס, אך הטמפרטורה הממוצעת נוחה יחסית, ועומדת על כ-15 מעלות. במחצית השנייה של אפריל הטמפרטורה הממוצעת עולה לכ-17-18 מעלות צלזיוס, וזהו גם החודש היבש ביותר בשנה. בניגוד למגמה בשני החודשים הראשונים של האביב בדבלין, חודש מאי הוא דווקא גשום ומעונן, עם טמפרטורה ממוצעת נמוכה יותר מאשר באפריל (כ-15 מעלות צלזיוס) ולילות קרים עם טמפרטורת מינימום ממוצעת סביב 5 מעלות.

מזג האוויר בדבלין בקיץ

בחודש יוני בדבלין הטמפרטורה הממוצעת מזנקת לכ-22 מעלות צלזיוס. רוב הזמן השמיים מעוננים חלקית, והמשקעים מתונים. יולי נחשב לחודש החם ביותר בשנה. אמנם הטמפרטורה הממוצעת עומדת רק על כ-20 מעלות צלזיוס, אחרי שביוני הייתה גבוהה יותר, אבל במונחים מקומיים השמים שטופי שמש יחסית, והתחושה חמימה יותר, אם כי עדיין יש טפטופי גשם מדי פעם. בחודש אוגוסט כמות המשקעים ותדירותם מזנקים, וזהו החודש הגשום ביותר בשנה. למרות הגשמים היורדים כמעט באופן יום יומי, הטמפרטורה הממוצעת נותרת נוחה יחסית, ועומדת על כ-18 מעלות צלזיוס, ובימים שמשיים במיוחד, הטמפרטורה יכולה לטפס עד 30 מעלות צלזיוס – טמפרטורה קיצית גם במושגים שלנו, במזרח התיכון.

מזג האוויר בדבלין בסתיו

מזג האוויר בחודש ספטמבר בדבלין עדיין נוח למדי, עם טמפרטורה ממוצעת של 15-18 מעלות צלזיוס, שמים מעוננים וטפטוף מדי פעם. עד אוקטובר הטמפרטורה יורדת בהדרגה מ-15 מעלות צלזיוס ל-11 מעלות, השמיים הופכים מעוננים יותר, והגשם מתגבר. באמצע חודש נובמבר, מזג האוויר בדבלין נהיה בהיר וקריר יותר. כמות המשקעים יורדת, ואיתה גם הטמפרטורה. הטמפרטורות נעות סביב 3-7 מעלות צלזיוס בימים הבהירים ביותר. עד סוף נובמבר הטמפרטורות צונחות משמעותית, והגשם חוזר להיות תכוף וחזק יותר.

מזג האוויר בדבלין בחורף

החורף בדבלין לא מביא אתו שינוי משמעותי לעומת הסתיו. מזג האוויר עדיין גשום וקריר. הטמפרטורות הממוצעות בשעות היום הן בין 5 ל-7 מעלות צלזיוס. ינואר הוא החודש הקר ביותר בשנה, ועדיין הטמפרטורה הממוצעת במהלכו היא כ-4 מעלות צלזיוס, עם תנודות קלות ברגעים נדירים של שמיים בהירים. פברואר חם מעט יותר מינואר. בחורף בדבלין, כשהטמפרטורות יורדות, המשקעים יורדים כברד, אך כמעט אף פעם לא נוצרים תנאים נדרשים לשלג.

אירועים ופסטיבלים בדבלין

לוח האירועים והפסטיבלים בדבלין עמוס במגוון רחב של פסטיבלי מוזיקה, אומנויות, הופעות ותרבות, המתקיימים ברחבי העיר לאורך כל השנה.

אם אתם מתכוונים לתזמן את החופשה שלכם בדבלין, במועד שיאפשר לכם לבלות באחד מהפסטיבלים הידועים המתקיימים בה, חשוב לזכור שבמועדים אלה דבלין עמוסה מאוד בתיירים, ולכן כדאי להזמין טיסות, מלון וכרטיסים למופעים מוקדם ככל האפשר, על מנת להבטיח את מקומכם וכדי לקבל את המחירים הטובים ביותר.

להלן כמה מהאירועים הבולטים מהם אפשר ליהנות ברחבי דבלין במהלך השנה:

פסטיבל השנה החדשה דבלין – ינואר

למעשה, חגיגות השנה החדשה בדבלין מתחילות ביום האחרון של דצמבר, אבל עבור האירים, לילה אחד פשוט אינו מספיק על מנת להיפרד מהשנה החולפת ולקבל בברכה את השנה החדשה. לכן פסטיבל דבלין מתקיים במשך שלושה ימים!

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של דבלין (DIFF) – פברואר

מאז שנת 2003, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של דבלין נחשב לפסטיבל הסרטים המרכזי באירלנד. במשך שבועיים, תושבי דבלין ומבקרים מחוצה לה זוכים בהזדמנות ליהנות מקולנוע מעורר מחשבה, פורץ דרך ולעתים קרובות עטור פרסים. במהלך הפסטיבל ניתן לזהות בעיר הרבה ידוענים מתעשיית הקולנוע, המארחים אירועים שונים ומקיימים דיונים בהשתתפות הקהל.

פסטיבל סנט פטריק בדבלין – מרץ

פסטיבל סנט פטריק בדבלין הוא הפסטיבל הגדול ביותר שמתקיים באירלנד מדי שנה. יום פטריק הקדוש הוא חג נוצרי, שנחגג ביותר מדינות ברחבי העולם מכל חג אחר, לזכרו של הקדוש הפטרון של אירלנד. זהו היום שבו כולם רוצים להיות אירים. גולת הכותרת של החגיגות היא מצעד, העובר דרך מרכז העיר דבלין, עם מופעי הרחוב המרהיבים ביותר באירלנד ובאירופה כולה. פסטיבל סנט פטריק נמשך לאורך חמישה ימים, במהלכם מתקיימים מגוון רחב של מופעי בידור ברמה הגבוהה ביותר, כולל קונצרטים, תערוכות, תיאטרון רחוב, זיקוקים – ובמילה אחת: כיף!

פסטיבל המחול של דבלין – מאי

פסטיבל המחול של דבלין נערך מדי שנה, ומארח אמני מחול וכוריאוגרפים מכל העולם, שמציגים בפני הקהל באירלנד מופעי ריקוד עכשוויים. פסטיבל זה מאפשר לחובבי מחול, וגם לקהל הרחב, ליהנות ממופעים מרהיבים ומרגשים, עמוסים בכישרון של אומני מחול מקומיים ובינלאומיים.

פסטיבל הספרות הבינלאומי של דבלין – מאי

אירלנד ידועה כארץ הקדושים והמלומדים, וזה לא במקרה. האירים נחשבים לחובבי ספרות, ופסטיבל הספרות הבינלאומי הוא תירוץ מצוין למקומיים ולמבקרים להתעמק בספרים איריים ובינלאומיים. במסגרת הפסטיבל נערכים מגוון אירועים, החל מהופעות ספוקן וורד ועד קריאת ספרות ילדים. במהלך ימי הפסטיבל נערכים גם סדנאות וסמינרים, בהשתתפות קהל חובבי הקריאה.

בלומסדיי (Bloomsday) – יוני

מעריציו של ג'יימס ג'ויס, סופר ומשורר אירי, מהסופרים החשובים במאה העשרים, יודעים כי יצירתו המכוננת, "יוליסס", מתרחשת בתאריך 16 ביוני 1904. בשנת 1954, 50 שנה לאחר אותו יום, החליטה חבורה של אמנים ויוצרים בדבלין לכבד את זכרו של ג'ויס בטקס ובמסע בעקבות לאופולד בלום, גיבור הספר, והאירוע נקרא בלומסדיי, על שמו של בלום. מאז החגיגה הפכה למסורת בדבלין, המתרחשת מדי שנה.

בבלומסדיי נוהגים מעריצי ג'ויס לצאת לרחובות דבלין בלבוש מהתקופה האדוארדיאנית, לאכול ארוחת בוקר בסגנון לאופולד בלום ולערוך סיורים באתרים הנזכרים ב"יוליסס" ולאורך מסלולי הליכתו של בלום.

פסטיבל הקיץ במארלי פארק דבלין – יולי

פסטיבל הקיץ במארלי פארק מתקיים בדבלין מדי שנה, ואירוע השיא שלו (ויש שיאמרו של אירועי הקיץ בדבלין בכלל,) הוא Longitude Festival (משמעות השם: פסטיבל קו האורך הגיאוגרפי). בשנים עברו, הפסטיבל אירח כמה מהלהקות ואומני הפופ המובילים בעולם, כמו אואזיס, פו פייטרז, קולדפליי, ואן מוריסון ואחרים. בשנים האחרונות, המופעים הם בעיקר של אומני היפ הופ מובילים.

במתחם הפסטיבל פועלים מספר ברים, המופעלים על ידי מותגי משקאות מוכרים, ודוכני מזון עם מגוון רחב של מאכלים ומשקאות. חברת קוקה קולה מפעילה בפסטיבל את טרקלין Longitude, המעניק תנאים מפנקים לבעלי כרטיסי VIP.

פסטיבל הפרינג' של דבלין – ספטמבר

מדי שנה בחודש ספטמבר, פסטיבל הפרינג' של דבלין מביא אל רחובות מרכז העיר פרץ של אנרגיה, עם שבועיים של הופעות חדשות, רעיונות מתקדמים ומופעי אמנות דרמטיים. לחובבי הפרינג' מומלץ לנסות לצפות לפחות במופע או אירוע אחד, מבלי לדעת עליו מראש דבר, כי בתיאטרון שוליים, כמו בתיאטרון שוליים, ההפתעה והאלתור הם חלק מההנאה.

פסטיבל ברם סטוקר – אוקטובר

בראם סטוקר, היוצר של הרומן הידוע "דרקולה", נולד בדבלין בשנת 1847, ומורשתו זוכה מדי שנה לאזכור בסדרת אירועים בסגנון גותי.

אורות החורף ושווקי חג המולד בדבלין – דצמבר

בכל שנה, דבלין פותחת את עונת החגים במופע של אורות זוהרים ומרהיבים, המבטיחים שכל מי שמבקר בעיר ייכנס לאווירת הכריסמס.

בדבלין פועלים לא מעט שווקי חג מולד ייעודיים, המפוזרים במקומות שונים ברחבי העיר, ולכל אחד מהם סגנון מעט שונה. ישנם שווקים בהם הדגש הוא דתי יותר, עם סממנים נוצריים, כמו הצגת סצינות חג המולד, שירת מזמורים וכד', בעוד שבאחרים הדגש הוא על דוכני אומנות ועבודת יד, דוכני מזון או שווקי פשפשים – כך שבתקופה זו ניתן להיכנס לאווירת החג המיוחדת, במגוון של סגנונות, כל אחד על פי העדפותיו.

מזג האוויר בדבלין לפי חודשים

מזג האוויר בדבלין בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בדבלין בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בדבלין במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

מזג האוויר בדבלין באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 13 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בדבלין במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 15 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 10 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בדבלין ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בדבלין ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 20 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בדבלין באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 19 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

מזג האוויר בדבלין בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בדבלין באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 14 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בדבלין בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בדבלין בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 75 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל