מזג האוויר בגוואטמלה

מזג האוויר בגוואטמלה – עונות השנה וזמנים מומלצים לטיול

כאשר אתם מתכננים טיול לגואטמלה, צריך להשקיע מחשבה ומאמצים בתכנון על פי תנאי מזג האוויר בגואטמלה. כאשר מרבית הטיול שלכם תתנהל תחת כיפת השמיים, בטרקים ארוכים או בסיורים באתרים מרוחקים במיוחד, לא כדאי לצאת לדרך מבלי להכיר את תנאי מזג האוויר בגואטמלה ולבחור את העונה המומלצת לטיול בגואטמלה לפי ההעדפות שלכם. כדי לעזור לכם למצוא את הפתרונות המתאימים לכם ולהבטיח טיול בתנאים האופטימליים, יצרנו לכם מדריך מפורט ונרחב אשר יכול לעשות לכם סדר במזג האוויר הטרופי של גואטמלה ולהכין אתכם להרפתקה.

רפובליקת גואטמלה היא המדינה המאוכלסת ביותר באמריקה המרכזית. זוהי גם אחת מהמדינות הכי מעניינות והכי מיוחדות באמריקה המרכזית עם מגוון עצום של נופים מיוחדים ואוכלוסיה יוצאת דופן. גואטמלה גובלת במקסיקו מצפון-מערב, בליז בצפון-מזרח, הונדורס במזרח ואל סלבדור בדרום-מזרח. כמו כן, לגואטמלה שני חופי ים המשיקים אל האוקיינוס השקט ואל האוקיינוס האטלנטי. זוהי מדינה עם נופים פראיים, המאפשרת למבקרים בה לגלות את השילוב המושלם שבין הרים עצומים, יערות גשם רחבי ידיים, וערים לטיניות עם קצב מסעיר במיוחד. ולכן אין זה מפליא לגלות כי בשנים האחרונות יש הרבה תיירים אשר מעוניינים להפוך את גואטמלה ליעד טיול מרכזי במהלך טיול במרכז אמריקה. יש קסם מיוחד לגואטמלה, וקשה מאוד להתעלם ממנו, אם אתם אוהבים לגלות את המקומות הכי מיוחדים בעולם.

חופשה בגואטמלה – עוד מידע חשוב

השכרת רכב בגואטמלה

מלונות מומלצים בגואטמלה סיטי

טיסות לגואטמלה – השוואת מחירים והזמנות

מזג האוויר בגוואטמלה

בדיוק כמו מדינות אחרות במרכז אמריקה, גם גואטמלה מתאפיינת במזג אוויר טרופי מאוד. בשל הקירבה הגיאוגרפית של גואטמלה אל קו המשווה של כדור הארץ, עונות השנה בגוואטמלה משתנות לאט יותר, והאקלים מתאפיין ביציבות למשך פרקי זמן ארוכים במיוחד. המשמעות של מזג אוויר טרופי, במיוחד בגוואטמלה, היא טמפרטורה גבוהה ויציבה לאורך מרבית חודשי השנה.  יחד עם זאת, בשל העובדה שבגואטמלה יש גם הרים גבוהים, סביבת ההרים מאופיינת בטמפרטורות נמוכות יותר, ככל שעולים בגובה ומתרחקים מגובה פני הים הלח והחם. השטח העצום של גואטמלה, כמו גם השינויים הגיאוגרפים בין אזורים שונים, יוצרים הבדלים מבחינת האקלים בין המחוזות השונים, גם אם מדובר על הבדלים מינוריים באופן יחסי. יחד עם זאת, כאשר יוצאים לטיולים ארוכים, כל שינוי בתנאי האקלים יכול להשפיע ומחייב היערכות מוקדמת של המטיילים.

תנאי האקלים באזורים השונים של גוואטמלה

מבחינת הבדלי האקלים, התנאים הגיאוגרפיים של גואטמלה יוצרים הבדלים אקלימיים בין המחוזות השונים. על פי רוב, ניתן לחלק את שטחה של גואטמלה לשלושה אזורים מרכזיים, ובהם ניתן ליצור הבחנה בין תנאי האקלים הכלליים. ראשית, אזור צפון גואטמלה אשר מאופיין בטופוגרפיה מישורית, גובה קרקע נמוך יחסית ורצועת חוף קצרה על מפרץ הונדורס אשר נושקת אל הים הקריבי. כפועל יוצא, מדובר על אזור שבו התנאים הטרופיים באים לידי ביטוי, עם חודשים חמים ולחים רבים לאורך השנה.

במרכז גואטמלה ישנו אזור הררי גדול במיוחד, שבו ניתן למצוא את עיר הבירה גואטמלה סיטי. כאמור, ככל שמדובר על אזור הררי יותר, כך הטמפרטורות נמוכות יותר, מה שהופך את סביבת גואטמלה סיטי נעימה יותר לתייר הממוצע אשר מגיע לביקור באזור. אזור דרום גואטמלה גם הוא מתאפיין בחבל הארץ שטוח להפליא אשר משקיף על האוקיינוס השקט, ולכן גם בדרום גואטמלה, ניתן למצוא תנאים מזג אוויר טרופיים קיצוניים יותר עם לחות גבוהה וטמפרטורות גבוהות ויציבות לאורך מרבית חודשי השנה.

עונות בגוואטמלה

כפי שבוודאי הצלחתם להבין, מדינת גואטמלה מתאפיינת בשתי עונות שנה מרכזיות במרבית המחוזות שלה. כאשר מדובר על עונות בגוואטמלה, יותר נכון ושימושי לדבר על עונה יבשה ועונה רטובה מאשר על חורף בגואטמלה או קיץ בגואטמלה. כיאה למדינה טרופית בקרבת קו המשווה, גואטמלה חווה משבי רוח קרירים המגיעים מאזור ארצות הברית בין החודשים דצמבר עד מרץ, עם טמפרטורה ממוצעת אשר יכולה להגיע ל- 10 מעלות צלזיוס בפסגות הגבוהות של הערים ולכ- 13 עד 15 מעלות צלזיוס באזור עיר הבירה, גואטמלה סיטי השוכנת באיזור ההררי של גוואטמלה. כמו כן, כמעט כל גואטמלה מתאפיינת בתקופת יובש אשר נקראת העונה היבשה, בין החודשים נובמבר לאפריל, ועונה גשומה בין החודשים מאי לאוקטובר.

העונה היבשה של גוואטמלה

העונה היבשה של גואטמלה מתחילה בחודש נובמבר והיא מתאפיינת בממוצע טמפרטורות שנע בין 14 מעלות צלזיוס ל 23 מעלות צלזיוס בעיר גואטמלה סיטי, ישנם כ 20 מילימטרים ממוצעים של משקעים במהלך החודש וכן 7 שעות אור ביממה. באזורים אחרים של המדינה ניתן לראות הבדלים משמעותיים במידות החום, אך בעיקר בכמות המשקעים שיכולה להגיע עד ל-95 מילימטרים של גשם.

במהלך חודש דצמבר בגואטמלה סיטי, הטמפרטורות נעות בין 13 מעלות צלזיוס ל 23 מעלות צלזיוס, כמות המשקעים הממוצעת היא 8 מילימטרים של גשם ויש שבע שעות אור ביממה. בחלקים אחרים של המדינה, כמות המשקעים יכולה להגיע עד לכדי 210 מילימטרים של גשם, והטמפרטורה הממוצעת נעה בין 22 מעלות צלזיוס ל 28 מעלות צלזיוס.

חודש ינואר בגואטמלה סיטי מתאפיין בטמפרטורות שנעות בין 12 מעלות צלזיוס ל-24 מעלות צלזיוס, 8 מילימטרים של גשם וכ8  שעות אור ביממה. באזור הצפון של גואטמלה הטמפרטורות במהלך חודש ינואר נעות בין 21 מעלות צלזיוס ל 28 מעלות צלזיוס, כמות המשקעים הממוצעת היא 200 מילימטרים של גשם. טמפרטורת מי הים באזור הים הקריבי הן 27 מעלות צלזיוס.

חודש פברואר בגואטמלה סיטי מאופיין בממוצע טמפרטורות שנעה בין 13 מעלות צלזיוס ל-25 מעלות צלזיוס, כשני מילימטרים של גשם לאורך כל החודש וכן 8 שעות אור ביממה. לעומת זאת, באזור צפון גואטמלה, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש פברואר נעה בין 21 מעלות צלזיוס לבין 29 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים הממוצעת היא 110 מילימטרים של גשם.

חודש מרץ בגוואטמלה הוא החודש אשר חותם את התקופה היבשה של גואטמלה. במהלך החודש ניתן לראות באזור גואטמלה סיטי טמפרטורה ממוצעת שנעה בין 14 מעלות צלזיוס ל 27 מעלות צלזיוס, וכמות משקעים ממוצעת של 12 מילימטרים של גשם. כמו כן, יש שמונה שעות אור ביממה באזור גואטמלה סיטי. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 23 מעלות צלזיוס ל 32 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 95 מילימטרים.

העונה הרטובה של גוואטמלה

העונה הרטובה של גואטמלה מתחילה באמצע חודש אפריל אשר מתאפיין בדרך כלל בטמפרטורות גבוהות יחסית. הטמפרטורה במהלך חודש אפריל בגואטמלה סיטי נעה בין 15 ל 28 מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים הגדלה בהתמדה, לאזור 30 מילימטרים של גשם. מספר שעות האור ביממה באזור גואטמלה סיטי הוא 8 שעות. באזור הצפון, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש אפריל נעה בין 24 מעלות צלזיוס ל 33 מעלות צלזיוס. ממוצע הגשמים הוא 115 מילימטרים של גשם לאורך החודש.

חודש מאי בגואטמלה סיטי מתאפיין בטמפרטורות ממוצעות אשר נעות בין 16 מעלות צלזיוס ל 27 מעלות צלזיוס, עם כמאה וחמישים מילימטרים של משקעים ו 6 שעות אור ביממה. באזור צפון גואטמלה חודש מאי מתאפיין בטמפרטורות שנעות בין 25 מעלות צלזיוס ל 33 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 150 מילימטרים של גשם.

חודש יוני בגואטמלה סיטי הוא החודש עם מספר שעות האור הקטן ביותר במהלך היממה, בסך הכל חמש שעות אור. כמו כן הטמפרטורה הממוצעת במהלך החודש היא 16 מעלות צלזיוס עד 25 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים היא הגדולה ביותר לאורך השנה ויכולה להגיע לממוצע של 275 מילימטרים של גשם. באזור הצפון, ניתן לראות טמפרטורות שנעות בין 25 מעלות צלזיוס ל 33 מעלות צלזיוס, עם כמאתיים וחמישים מילימטרים של גשם לאורך חודש יוני.

במהלך חודש יולי בגואטמלה סיטי הטמפרטורות מגיעות לממוצע של 16 עד 25 מעלות צלזיוס גם כן, עם כמות משקעים ממוצעת של 205 מילימטרים של גשם. יחד עם זאת מספר שעות האור ביממה גדל במקצת, במהלך חודש יולי ניתן לצפות כ-6 שעות אור בממוצע במהלך היממה. באזור צפון גואטמלה חודש יולי מתאפיין בטמפרטורות גבוהות יותר, 25 מעלות צלזיוס עד 32 מעלות צלזיוס,  וכמות משקעים גבוהה הרבה יותר. עד כ 420 מילימטרים של גשם באזור פורטו בוריס, עם טמפרטורת מי ים שיכולה להגיע עד ל 29 מעלות צלזיוס בים הקריבי.

חודש אוגוסט בגואטמלה גם הוא חודש שמאפיין מאוד את העונה הרטובה. באזור גואטמלה סיטי הטמפרטורה הממוצעת נשארת כמעט קבועה והיא נעה בין 16 מעלות צלזיוס ל-25 מעלות צלזיוס. כמו כן גואטמלה סיטי מתאפיינת ב-180 מילימטרים של גשם וכ 6 שעות אור ביממה. באזור הצפון של המדינה, ניתן לראות טמפרטורות גבוהות יותר, בין 25 מעלות צלזיוס ועד ל 33 מעלות צלזיוס. זאת לצד כמות משקעים גדולה של 335 מילימטרים של גשם וטמפרטורת מים גבוהה באזור הים הקריבי, אשר יכולה להגיע עד ל 30 מעלות צלזיוס.

במהלך חודש ספטמבר בגואטמלה סיטי, ניתן לראות ירידה קלה של הטמפרטורות, עם ממוצע טמפרטורות אשר נע בין 16 מעלות צלזיוס לבין 24 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בגואטמלה סיטי במהלך חודש ספטמבר היא 230 מילימטרים של גשם, וכמות שעות האור ביממה היא חמש שעות של אור. באזור צפון גואטמלה חודש ספטמבר מתאפיין בממוצע טמפרטורות גבוה יותר, אשר נע על פי רוב בין 25 מעלות צלזיוס ל 33 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 290 מילימטרים של גשם. כמו כן, טמפרטורת מי הים הקריבי היא 30 מעלות צלזיוס לאורך חודש ספטמבר.

חודש אוקטובר בגואטמלה סיטי הוא החודש אשר חותם את התקופה הרטובה והוא מתאפיין בשינויים קלים במזג האוויר בגואטמלה. באזור גואטמלה סיטי, במהלך חודש אוקטובר ניתן לראות טמפרטורה ממוצעת אשר נעה בין 15 מעלות צלזיוס ל 24 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים של 125 מילימטרים של גשם, כמו גם 6 שעות אור ביממה. באזור צפון גואטמלה, חודש אוקטובר מתאפיין בממוצע טמפרטורות אשר נע בין 24 מעלות צלזיוס ל 31 מעלות צלזיוס. כמו כן, כמות המשקעים הממוצעת בחודש אוקטובר באזור צפון גואטמלה היא 295 מילימטרים של גשמים. טמפרטורת מי הים הממוצעת בסביבת הים הקריבי היא 29 מעלות צלזיוס, לאורך חודש אוקטובר.

מהי העונה המומלצת לטיול בגוואטמלה?

התקופה הטובה ביותר להגיע לטיול בגואטמלה היא בין החודשים דצמבר ועד אמצע אפריל, בוודאי ובוודאי אם אתם מתכננים לבלות את מרבית זמנכם בטיול באזור מרכז גואטמלה ההררי או באזור הדרום השקט והרגוע. כדי לבלות באזור החוף הצפוני של הים הקריבי, כדאי לתזמן את הטיול בחודשים פברואר עד אפריל, אז מזג האוויר בצפון גואטמלה הוא המיטבי. ככל שאתם מעוניינים לצאת לטיולים רגליים באזור ההררי של גואטמלה בכלל, ובאזור גואטמלה סיטי בפרט, חשוב לקחת בחשבון את מזג האוויר האביבי והקריר יחסית, גם במהלך העונה היבשה. המשמעות היא שאתם יכולים להיתקל בימים קרים יחסית, וצריך להתכונן מבעוד מועד, עם כל הציוד הדרוש לטובת טיול רגלי חוויתי ובלתי נשכח.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי אזור גואטמלה הוא אזור אשר מתאפיין גם בלא מעט סופות טרופיות והוריקנים אשר משפיעים על החיים במדינה בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. לעיתים ניתן לראות זליגה של תופעות הוריקנים גם לאזור חודשי העונה היבשה המומלצים לטיול, דצמבר עד אמצע אפריל. ולכן מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול בנוגע לאזהרות מטאורולוגיות שונות. אל תשכחו שהופעת תופעות דוגמת הוריקן וסופות טרופיות, יכולה להיות הופעה מאוד פתאומית ובלתי צפויה, אשר יהיה לכם קשה מאוד לצפות במהלך תכנון הטיול בגואטמלה. ולכן, גם במהלך הטיול עצמו כאשר אתם נמצאים בין נקודות עצירה שונות, התעדכנו בחדשות ובדקו האם יש אזהרה שיכולה להשפיע על התוכניות שלכם. אלו הן החלטות שיכולות להציל חיים, וחשוב להיות קשובים למזג האוויר המקומי בשביל למנוע פעילות מסוכנת ומסכנת מבעוד מועד.

איך להתכונן לטיול לגוואטמלה?

בשביל להתכונן כמו שצריך לטיול לגואטמלה, אתם צריכים קודם כל ולפני הכל לבחור את תקופת הטיול המתאימה ביותר לכם. בהתאם להרכב המטיילים ובהתאם לתחומי העניין ומוקדי העניין המרכזיים של הטיול שלכם צריך לבחור את הזמן הטוב ביותר להגיע לגואטמלה מבחינתכם. ככל שאתם מעוניינים לקחת חלק בפעילויות הטיול הרגליות, בטריקים המקצועיים ובחוויית הג׳ונגל הייחודית של גואטמלה, שווה לכם להשקיע את כל המאמצים על מנת להגיע לאזור במהלך החודשים דצמבר עד אמצע אפריל. תקופה זו היא העונה המומלצת לטיול בגואטמלה, בכלל זה באזורים הרריים שלווים שקטים.

רגע אחד לפני שאתם סוגרים את המזוודות ועולים על המטוס, השקיעו זמן ומחשבה בארגון הציוד הדרוש לטיול שלכם, על אחת כמה וכמה כאשר אתם יוצאים לשטח וצריכים לשמור על איזון בין משקל התיק לבין צרכים חיוניים. אל תשכחו לארוז את מעיל הגשם הקל ביותר שיש לכם, אבל כזה אשר יכול לנדף זיעה ולסייע לכם לעבור את מסלולי ההליכה המאתגרים בהרי גוואטמלה. כמו כן, יתכן שתרצו לארוז גם מכנסי טרקים וכמה חולצות תרמיות חמות, אשר ישרתו אתכם במהלך הימים הקרירים של עונת הטיולים של גוואטמלה. וכמובן, אל תשכחו לקחת נעליים טובות לטיולים אשר יכולות להתמודד עם תנאי הליכה קשים, גם תחת גשם ולאורך זמן. זה הוא הציוד החשוב ביותר לטיול שלכם, ואתם רוצים להשקיע זמן במציאת הנעלים המתאימות לצרכים שלכם.

כל שנותר לכם כעת הוא להתחיל לתכנן את הטיול לאחת מהמדינות המופלאות ביותר של אמריקה המרכזית, ולחזור לארץ עם סל של חוויות בלתי נשכחות.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל