עונה מומלצת לחופשה בגואטמלה סיטי

מזג האוויר בגואטמלה סיטי ועונה מומלצת לחופשה

אם החלטתם להזמין חופשה בגואטמלה סיטי, ולא רק לעבור דרכה בדרך אל יעד אחר, צפויה לכם חוויה נהדרת, בעיר גדולה, מרשימה ותוססת. לפני שתזמינו כרטיסים, כדאי ללמוד קצת על מזג האוויר בגואטמלה סיטי, על התנאים השוררים בה בכל עונה מעונות השנה ועל האפשרויות לבילוי בפסטיבלים ובאירועים המתקיימים בה לאורך השנה. כאן תוכלו למצוא את המידע הנדרש לכם, על מנת לתכנן את החופשה שלכם בכל מועד שבו תבחרו.

גואטמלה סיטי היא בירת גואטמלה והעיר הגדולה ביותר במדינה. למרות שהיא בדרך כלל משמשת כנקודת מעבר מרכזית להמשך ליעד הבא, היא יעד נהדר בפני עצמו. גוואטמלה סיטי היא עיר מלאה בתרבות וארכיטקטורה מרשימה, וניתן לצאת ממנה לטיולי יום מגניבים במיוחד.

חופשה בגואטמלה סיטי – עוד מידע למטייל

טיסות לגואטמלה – השוואת מחירים והזמנות

השכרת רכב בגואטמלה – מידע והשוואת מחירים

מזג האוויר בגוואטמלה – עונות השנה וזמנים מומלצים לטיול

מהי העונה המומלצת לחופשה בגואטמלה סיטי?

גואטמלה סיטי ממוקמת בגובה של כ-1529 מטרים מעל פני הים, מה שממתן את מזג האוויר הטרופי והחם שלה. הטמפרטורות נשארות חמימות במהלך כל השנה במהלך היום, והלילות עלולים להיות קרירים מעט. העונות בגואטמלה מתחלקות בעיקר לעונה יבשה ועונה גשומה. הזמן המומלץ להגיע לגואטמלה הוא כמובן בעונה היבשה, שנמשכת בערך מנובמבר עד אפריל. זוהי גם העונה המומלצת לטיולי היום הפופולריים הקרובים לגוואטמלה סיטי.

העונה הגשומה בגואטמלה סיטי מתחילה במאי ונמשכת עד אוקטובר, כשבחודשים יוני-ספטמבר ניתן לצפות למספר ימי הגשם הגדול ביותר. בעונה הגשומה, ובמיוחד מאוגוסט עד אוקטובר, הסיכוי שעלולה לחלוף מעל גוואטמלה סיטי סופה טרופית גבוה יותר.

החודשים החמים ביותר בגואטמלה סיטי הם אפריל ומאי, בהם הטמפרטורות בשיאן ונעות באזור 27 מעלות צלזיוס בממוצע בשעות החמות של היום, אך יכולות להגיע גם למעל 30 מעלות צלזיוס.

אפילו בחודשים הקרים ביותר הטמפרטורות הממוצעות בשעות החמות של היום נעות באזור 23-24 מעלות צלזיוס, ומזג האוויר נעים מאוד לטיולים בטבע או בעיר.

הלילות נשארים קרירים במהלך כל השנה עם טמפרטורות שנעות באזור 13-16 מעלות צלזיוס בממוצע בשעות הקרות ביותר בלילה, אך יכולות לרדת לעיתים גם מתחת לממוצע זה.

אם הגשם לא מפריע לכם, תוכלו ליהנות מגוואטמלה סיטי בעונה בה התיירות לא בשיאה, בחודשים הגשומים יותר וייתכן שתוכלו ליהנות מאתרי תיירות פחות מלאים ואולי אפילו מחירים זולים יותר. עם זאת, בחודשים יולי ואוגוסט עלולה להיות עלייה במספרי התיירים בעקבות חופשות הקיץ הארוכות.

עונת התיירות בגוואטמלה היא העונה היבשה, וגם העונה המומלצת ביותר לחופשה בגוואטמלה.

לחופשה בגואטמלה סיטי במהלך כל השנה תוכלו לארוז ביגוד קצר לימים החמים אך כדאי גם לארוז ביגוד ארוך כולל ז'קטים וסווטשירטים ללילות הקרירים.

אירועים מיוחדים ופסטיבלים בגואטמלה סיטי

אם מזדמן לכם לבקר בגוואטמלה סיטי בזמן בו מתקיים אירוע תרבותי או ביום חג, צפויה לכם חוויה בלתי נשכחת. אלו כמה מהאירועים המיוחדים המתקיימים מדי שנה בגואטמלה סיטי או ביעדים קרובים אליה (כדאי לבדוק את התאריך המדויק בעת תכנון הטיול כיוון שהתאריכים עלולים להשתנות מדי שנה):

השבוע הקדוש (סמנה סנטה) בגואטמלה סיטי

מדי שנה מתישהוא בין מרץ לאפריל, נחגג בגואטמלה סיטי ובגוואטמלה כולה השבוע הקדוש, בשבעת הימים המובילים ליום ראשון של חג הפסחא (איסטר סאנדיי). השבוע הקדוש מצוין בגוואטמלה סיטי בטקסים ובתהלוכות ברחבי העיר. יעד ציורי הידוע בחגיגות השבוע הקדוש המרשימות שלו הוא אנטיגואה, עיירה במרחק של כשעה נסיעה מגואטמלה סיטי.

יום המתים בגואטמלה סיטי

יום המתים (דיה דה לוס מוורטוס) הוא חג שמוכר לנו בעיקר מהחגיגות במקסיקו, אך  למעשה נחגג במדינות רבות באמריקה הלטינית, וביניהן גוואטמלה. יום המתים בגוואטמלה נחגג בתחילת נובמבר, ולמרות שזהו מועד של זיכרון המתים, הוא נחגג באווירה חגיגית, עם טקסים, הנחת פרחים ומתנות על קברי המתים כמו גם תחפושות מיוחדות שכוללות בעיקר ציורי גולגולות על מסיכות והרבה פרחים. בגוואטמלה ביום המתים נהוג לערוך ארוחה חגיגית. מסורת נוספת, ייחודית לגוואטמלה ביום המתים, היא חגיגה של עפיפונים ענקיים וצבעוניים בעיירה סומפאנגו שנמצאת במרחק של כחמישים דקות נסיעה מגוואטמלה סיטי. העפיפוניים המרהיבים הם מראה יפהפה, וזהו יכול להיות יעד נהדר לטיול יום למי שמגיע לגוואטמלה סיטי בתחילת נובמבר.

קרנבל בגואטמלה

כמו במדינות רבות מסביב לעולם, גם בגוואטמלה חוגגים את הקרנבל רגע לפני צום התענית (Lent) הנוצרי. חגיגות הקרנבל המרכזיות והידועות ביותר נחגגות בעיר מאזאטננגו שנמצאת במרחק של כשלוש שעות נסיעה מגוואטמלה סיטי. במסגרת הקרנבל, התושבים נהנים מקניית ביצים צבעוניות (בדומה לחג הפסחא) ומלאות בקונפטי, וכמובן מתהלוכה צבעונית וחגיגית עם מוזיקה, תחפושות וריקודים.

מזג האוויר בגואטמלה סיטי לפי חודש

כדאי לבדוק את מזג האוויר הצפוי בגוואטמלה סיטי בעת תכנון החופשה, כדי לתכנן את מועד החופשה בהתאם או לוודא שתהיו מוכנים למזג האוויר הצפוי. עם זאת, שימו לב שהטמפרטורות המפורטות כאן הן ממוצעות ומשוערות בלבד, ולא ניתן לחזות את מזג האוויר זמן רב מראש באופן מדויק. כדאי לבדוק את תחזיות מזג האוויר המקומיות מספר ימים לפני התאריך הרצוי.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי בינואר

חודש ינואר הוא חודש מומלץ לחופשה בגוואטמלה סיטי. זוהי העונה היבשה, וינואר הוא חודש יבש במיוחד ללא גשם בדרך כלל. הטמפרטורות בגוואטמלה סיטי בינואר נעות באזור 25 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום ובאזור 14 מעלות צלזיוס בשעות הקרות יותר בלילה בדרך כלל.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי בפברואר

חודש פברואר הוא חודש מומלץ לחופשה בגואטמלה סיטי. זוהי העונה היבשה ופברואר הוא חודש ללא גשם בדרך כלל.

מזג האוויר נוח, עם ימים חמים אך לא חמים מדי לרוב ולילות קרירים.

הטמפרטורות הגבוהות הממוצעות נעות באזור 24 מעלות צלזיוס והטמפרטורות הנמוכות הממוצעות נעות באזור 13-14 מעלות צלזיוס בדרך כלל.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי במרץ

חודש מרץ הוא חודש מומלץ לחופשה בגוואטמלה סיטי. מזג האוויר במרץ בגוואטמלה סיטי הוא נעים, חם במהלך היום וקריר בלילה, וניתן לצפות למעט מאוד גשם אם בכלל. הטמפרטורות הממוצעות הגבוהות נעות באזור 26 מעלות צלזיוס והטמפרטורות הממוצעות הנמוכות נעות באזור 14 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי באפריל

חודש אפריל הוא חודש מומלץ לחופשה בגוואטמלה סיטי. זהו החודש האחרון של העונה היבשה בגוואטמלה, עם כמות גשם מינימלית בימים בודדים בלבד. הטמפרטורות הגבוהות הממוצעות נעות באזור 27 מעלות צלזיוס והטמפרטורות הנמוכות הממוצעות נעות באזור 15 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי במאי

חודש מאי בגוואטמלה סיטי מביא אתו את תחילת העונה הגשומה. בחודש מאי ניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות, בדרך כלל בשעות אחה"צ. הטמפרטורות הממוצעות הגבוהות נעות באזור 27 מעלות צלזיוס והטמפרטורות הממוצעות הנמוכות נעות באזור 16 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגואטמלה סיטי ביוני

בחודש יוני בגוואטמלה סיטי העונה הגשומה בעיצומה, עם גשם לעיתים קרובות, מזג אוויר חמים במהלך היום (טמפרטורות גבוהות ממוצעות באזור 25 מעלות צלזיוס) וקריר בלילה (טמפרטורות נמוכות ממוצעות באזור 16 מעלות צלזיוס).

מזג האוויר בגואטמלה סיטי ביולי

מזג האוויר ביולי בגוואטמלה סיטי הוא חם וגשום, עם לילות קרירים. למרות שזוהי עדיין העונה הגשומה, זהו חודש תיירותי יחסית בעקבות חופשת הקיץ הארוכה של יולי-אוגוסט. הימים חמים אך לא חמים מדי בדרך כלל, והלילות קרירים.  הטמפרטורות הממוצעות הגבוהות מגיעות עד לכ25 מעלות צלזיוס, והטמפרטורות הממוצעות הנמוכות נעות באזור 16 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי באוגוסט

מזג האוויר באוגוסט בגואטמלה סיטי ממשיך להיות גשום, עם ימים חמימים ולילות קרירים. ניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות, אך חודש זה עדיין נחשב לתיירותי בגוואטמלה סיטי בעקבות חופשת הקיץ הארוכה של יולי-אוגוסט. הטמפרטורות הגבוהות הממוצעות מגיעות עד לכ-25-26 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום, ובלילה הטמפרטורות נעות באזור 17 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי בספטמבר

העונה הגשומה עדיין בעיצומה ובחודש ספטמבר בגוואטמלה סיטי ניתן לצפות לגשמים לעיתים קרובות. מזג האוויר בגואטמלה סיטי בספטמבר נעים במהלך היום עם טמפרטורות ממוצעות גבוהות שמגיעות עד לכ26 מעלות צלזיוס וטמפרטורות נמוכות ממוצעות שנעות באזור 17 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי באוקטובר

אוקטובר הוא החודש האחרון של העונה הגשומה בגוואטמלה סיטי. ניתן עדיין לצפות לגשם לעיתים קרובות אך כמויות הגשם מתחילות לרדת מעט. הטמפרטורות נעימות ונעות בין כ-14 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) לכ-24 מעלות צלזיוס (בשעות החמות של היום בדרך כלל).

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי בנובמבר

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי בנובמבר מעולה וזהו חודש מומלץ לחופשה בעיר. העונה היבשה והתיירותית מתחילה, והטמפרטורות נעות בין כ-14 מעלות צלזיוס (בשעות הקרות בלילה בדרך כלל) לכ-24 מעלות צלזיוס (בשעות החמות של היום בדרך כלל).

מזג האוויר בגוואטמלה סיטי בדצמבר

העונה היבשה בגוואטמלה סיטי בדצמבר בעיצומה, עם כמות מינימלית מאוד של גשם אם בכלל, וטמפרטורות נוחות שנעות בין כ-13 מעלות צלזיוס (בשעות הלילה בדרך כלל) לבין כ-24 מעלות צלזיוס (בשעות החמות של היום בדרך כלל). דצמבר הוא חודש מומלץ לחופשה בגוואטמלה סיטי עם מזג אוויר נוח, יבש וחמים במהלך היום.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל