טיול בארמניה - עונות מומלצות

טיול בארמניה – עונות מומלצות ומזג אוויר

טיול בארמניה אפשרי כמעט כל עונות השנה, תלוי מה אתם מחפשים ובעיקר ממה אתם נרתעים. הקיץ הוא עונת השיא בארמניה והיא מלאה בתיירים אך יתכן כי דווקא עונת הסתיו או האביב ידברו אליכם יותר. בכתבה זו תמצאו מידע מקיף על מזג אוויר בארמניה לפי חודשים והסברים על עונות מומלצות לטיול בארמניה מבחינת אירועים, פסטיבלים ומזג האוויר

חופשה בארמניה היא תמיד רעיון טוב, ובמיוחד בעידן השמיים הפתוחים, שבו מחירי הטיסות צנחו דרמטית וטיסה לארמניה עם ילדים הפכה לזולה במיוחד. עם זאת, כיוון שארמניה היא מדינה ללא גבול ימי וממוקמת במרכז היבשה, חשוב מאוד ללמוד על מזג האוויר בארמניה ועונות השנה שלה לפני שמחליטים מתי כדאי לטוס לחופשה בארמניה. בכתבה זו נסקור את מאפייני האקלים ומזג האוויר בארמניה ונמליץ לכם על העונות המומלצות לחופשה בארמניה

חופשה בארמניה – עוד מידע למטייל

טיסות לארמניה – השוואת מחירים ומידע למטייל

השכרת רכב בארמניה – מידע חשוב והשוואת מחירים

מוניות בארמניה והסעות משדה התעופה

ארמניה עם ילדים – המדריך לחופשה משפחתית

ירוואן למשפחות – אטרקציות בבירת ארמניה

בתי מלון מומלצים בירוואן למשפחות

ארמניה – אקלים ומזג אוויר

האקלים של ארמניה מתאפיין בחורפים קרים וקיץ חם ויבש. חודשי החורף בארמניה הם הקרים ביותר, כשהאזור הצפוני מקבל שלגים בתכיפות סבירה. יוני עד ספטמבר – קיץ בארמניה –  הם החודשים החמים ביותר, כשהטמפרטורות מגיעות עד 40 מעלות צלזיוס. הטמפרטורה הממוצעת נעה מ-22 עד 36 מעלות צלזיוס. הערבים, עם זאת, קרירים ומרעננים.

הנה מדריך מפורט על העונה המומלצת לטיול בארמניה וכמה דברים שאפשר לעשות בכל חודש.

חופשה בארמניה בינואר

בד״כ מרבית המבקרים נמנעים להגיע לחופשה בארמניה בחורף כי הטמפרטורות די נמוכות. עם זאת, אם קור ושלג לא מפריעים לכם, יש פוטנציאל נהדר לטיול בארמניה דווקא בחורף. רוב הערים ריקות מתיירים ותוכלו ליהנות משלל האתרים ואטרקציות בארמניה לגמרי לבדכם.

גם בתי המלון בארמניה בחורף זולים הרבה יותר מאשר בעונת התיירות. לאוהבי ענפי הספורט החורפיים, ינואר הוא אולי הזמן הנכון לחופשת חורף בארמניה – אתר הסקי בצחקדזור (Tsaghkadzor) מלא במסלולי גלישה ושוכן 1,841 מ׳ מעל גובה פני הים.

טמפרטורה: 2.7 מעלות צלזיוס. גשם: 8 ימים.

טיולים בארמניה בפברואר

בדומה לינואר, פברואר הוא חודש די שקט בערים. עם זאת, למי שנהנה לטייל בחורף, פברואר הוא חודש טוב לראות ערים מושלגות ומנזרים. אחד המקומות היפים ביותר בארמניה בחורף הוא חור ויראפ (Khor Virap) שיש בו נוף מושלג יפהפה של הר אררט. לכן, מי שאינו מתיירא מחופשת חורף קרה, ימצא את חודש פברואר כמועד נפלא לחופשה בארמניה (רק הצטיידו במעילים חמים במיוחד).

טמפרטורה ממוצעת: 5.3 מעלות צלזיוס. גשם: 12 ימים.

טיול בארמניה במרץ

חודש מרץ מתחיל בהדרגה את עונת האביב בארמניה. זה הזמן שבו הטבע מתעורר לחיים והערים מתחילות להתכסות בירוק. הטמפרטורות עדיין נמוכות, כך שהאטרקציות הפופולריות בארמניה אינן מלאות עדיין בתיירים.

טמפרטורה: 8.9 מעלות צלזיוס. גשם: 12 ימים.

טיול בארמניה באפריל

אפריל נחשב לחודש הלח ביותר בשנה, עם גשמים כבדים הנמשכים כמה ימים ברציפות בכל פעם. לכן, חודש אפריל הוא החודש הפחות מתאים לחופשה בארמניה. אם בכל זאת אתם מגיעים אל טיול בארמניה באפריל, אל תשכחו מטרייה ומעיל גשם. כדאי לציין שבאפריל מזג האוויר משתנה מאוד בתוך זמן קצר.

טמפרטורה ממוצעת: 14.6 מעלות צלזיוס. גשם: 18 ימים.

חופשות בארמניה במאי

תחילת מאי מאופיינת בגשמים כבדים כמו באפריל. לכן, הזמן הטוב ביותר לחופשה בארמניה הוא מסוף מאי עד תחילת יוני. בתקופה זו של השנה מזג האוויר בארמניה נוח לפני שהחום מתחיל, מה שהופך אותה לעונה המומלצת לחופשה בארמניה, במיוחד אם בכוונתכם להגיע אל ארמניה עם ילדים קטנים יחסית. בנוסף, בירוואן מתקיים פסטיבל יין בין 11-15 במאי, ושוחרי גסטרונומיה ייהנו גם מפסטיבל דולמה (Dolma Festival) בחבל ארגסטון (Aragatsotn) ב-20 במאי.

טמפרטורה ממוצעת: 20.1 מעלות צלזיוס. גשם: 22 ימים.

חופשה בארמניה ביוני

כאמור, חודש יוני הוא בהחלט עונה מומלצת לחופשה בארמניה   גם למטייל הבודד וגם לצורך טיול בארמניה למשפחות.  הגשם יירד במתינות ולא יכביד מדיי והטבע בפריחה מלאה. בנוסף לביקור באטרקציות התיירותיות בארמניה שהן בגדר חובה, כל מטייל בארמניה יוכל ליהנות מאירועי תרבות ואירועים מסורתיים אחרים כמו פסטיבל גזיזת הכבשים (Sheep Shearing Festival) ב-9 ביוני ופסטיבל הלחם בהרים (Bread in the Mountains Festival) ב-10 ביוני.

טמפרטורה ממוצעת: 26.6 מעלות צלזיוס. גשם: 13 ימים.

חופשה בארמניה ביולי

ביולי, מזג האוויר נעשה חם יותר, והלחות נמוכה. זה גם החודש הפעלתני ביותר בארמניה. כך שאם החום אינו מפריע לכם, תוכלו ליהנות מהעיירות היפהפיות של ארמניה וכן להשתתף בחגיגות. אף שיולי הוא החודש החם ביותר בשנה, רוב הפסטיבלים נערכים בזמן זה, כולל פסטיבל המלברי Syunik Mulberry Festival, פסטיבל המים Vardavar Water Festival, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של ירוואן Golden Apricot Yerevan International Film Festival, מרתון Yerevan Color Run או פסטיבל האבטיחים (Watermelon Festival). אם אתם אנשי קיץ ואוהבים חום – גם אנושי וגם שמשי – בהחלט שווה לכם לשקול להגיע בחודש יולי אל ארמניה עם הילדים לחופשה קיצית מהנה.

טמפרטורה ממוצעת: 29.3 מעלות צלזיוס. גשם: 3 ימים.

חופשה בארמניה באוגוסט

בדומה ליולי, חודש אוגוסט הוא אחד החודשים החמים ביותר. עם זאת, יש עדיין אירועים שונים במדינה. שוחרי תרבות ומסורת ייהנו מפסטיבל טראז (Taraz Festival), יום התחפושות הלאומי, ואוהבי הבירה יוכלו להשתתף בפעילויות שונות כמו פסטיבל הבירה של ירוואן (Yerevan Beer Fest) בימת סוואן. יתירה מכך, אוהבי בשרים וברביקיו ייהנו לבלות בפסטיבל הברביקיו (Barbecue Festival) של אחטלה (Akhtala). וכך, בדיוק כמו יולי, גם אוגוסט הוא חודש מעולה לחופשה בירוואן לאוהבי הקיץ.

טמפרטורה ממוצעת: 29 מעלות צלזיוס. גשם: 12 ימים.

טיולים בארמניה בספטמבר

גם סוף ספטמבר הוא זמן מומלץ לטיול בארמניה  כי הטמפרטורות מתקררות ומזג האוויר בארמניה בספטמבר נוח מספיק לטיול נחמד במדינה. כמו יולי, ספטמבר הוא חודש מלא באירועים מעניינים כמו פסטיבל השטיחים (Carpet Festival) בדיליג׳אן (Dilijan) ב-8 בספטמבר, פסטיבל החריסה (Harissa Festival) ב-15 בספטמבר במוסלר (Musaler), פסטיבל הבלונים הבינלאומי (International Balloon Festival) בירוואן בין 15-18 בספטמבר, חג המציין את הקינוח המסורתי הארמני גאטה ב-22 בספטמבר בחאצ׳יק (Khachik) ופסטיבל ארבוני-ירוואן (Erebuni-Yerevan Festival) (יום ההולדת של העיר) ב-29-30 בספטמבר.

טמפרטורה ממוצעת: 25.9 מעלות צלזיוס. גשם: 4 ימים.

חופשות בארמניה באוקטובר

אוקטובר הוא בין העונות המומלצות לחופשה בארמניה וטוב במיוחד למשפחות המבקשות להגיע אל ארמניה עם הילדים לחופשת חגי תשרי. הסתיו מביא איתו את הצבעים היפהפיים של העצים. שלא כמו חודשים רבים אחרים, אוקטובר אינו עמוס חגיגות. יש רק שני פסטיבלים בחודש זה: פסטיבל היין של ארני (Areni Wine Festival) ב-6 באוקטובר ופסטיבל סרטי האנימציה והקומיקס הבינלאומי של ירוואן ReAnimania Yerevan International Animation Film and Comics Art Festival, שרץ בין 28 באוקטובר עד 3 בנובמבר. מלבד אירועים אלה זהו זמן טוב לבקר באזורי הכפר ובכמה מהאתרים ההיסטוריים הטובים ביותר במדינה. הביאו מעיל קל או קפוצ׳ון, הערבים מעט קרירים.

טמפרטורה ממוצעת: 16.1 מעלות צלזיוס. גשם: 20 ימים.

טיול בארמניה בנובמבר

בנובמבר הטמפרטורה צונחת והמקומיים מתחילים להתכונן לחורף בארמניה. אין פסטיבלים שמתוכננים לחודש זה, אבל אם אתם מעוניינים בטיול בארמניה כאשר יש פחות תיירים, נובמבר הוא חודש מושלם לעשות זאת. אל תשכחו לארוז בגדים חמים, מעיל ונעליים חמות.

טמפרטורה ממוצעת: 9.6 מעלות צלזיוס. גשם: 10 ימים.

חופשה בארמניה בדצמבר

כמו בשאר חודשי החורף, דצמבר בארמניה הוא חודש שקט, עם פחות תיירים שמבקרים במדינה. הטמפרטורה בממוצע צונחת אל מתחת לאפס ויכול להיות לא נוח להסתובב בירוואן או במקומות אחרים. עם זאת, באמצע דצמבר אין הרבה תנועה באתר הסקי של צחקדזור, 60 ק״מ מירוואן, כך שמסלולי הסקי יהיו לגמרי שלכם וקורצים למדיי למי שמחפש חופשת סקי בארמניה בחורף.

טמפרטורה ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס. גשם: 8 ימים.

מתי לא כדאי לטוס לארמניה

אם אתם לא אוהבים חורף, הימנעו מארמניה בחורף. כפי שהוזכר למעלה, גם אפריל ומאי לא נחשבים עונות מומלצות לחופשה בארמניה בגלל כמות הגשמים הגדולה. במה שנוגע לחודשי הקיץ בארמניה, יולי די הומה בתיירים, אז תכננו בהתאם.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל