מידע למטייל לארה"ב

ויזה לארה"ב מול התוכנית החדשה לפטור מויזה לארה"ב

מאז ומתמיד כישראלים נדרשנו לבצע הליך ארוך ומסורבל על מנת להגיע לארצות הברית.

התהליך תמיד כלל זימון והמתנה מייגעת לראיון בשגרירות (שהיווה פנצ'ר ענק לנסיעה עבור אלו שנדהמו לגלות ברגע האחרון לפני הטיסה שהויזה שלהם אינה תקפה או הדרכון עם הויזה אינו בנמצא), כמו גם מילוי טפסים ארוכים ופולשניים ועל כל זה, גם ראיון בשגרירות על כל המשתמע מכך (פינוי יום מלא ביומן, עמידה בתורים ארוכים מחוץ לשגרירות בשרב ובגשם ועמידה מול מראיין על מנת להסביר לו מדוע אתם מעוניינים לטוס ומה אתם עושים בישראל).

כל זה ועוד, כיום, עבור מרבית הישראלים אינו רלונטי יותר.

עם כניסתו של הפטור לויזה לארצות הברית, כל ישראלי אשר עומד בתנאים להגשת הבקשה, הינו פטור מויזה סטנדרטית ובאמצעות אישור זה, יכול לטוס ולבקר בארצות הברית.

הפטור מויזה, או בשמו המקורי Electronic System for Travel Authorization, מספק הליך שונה לחלוטין בדרך לביקור ביעד הכה פופולארי עבור ישראלים.

במאמר זה, נציג את ההבדלים בין הויזה שהייתה נהוגה עד היום בישראל אל מול הפטור החדש שנכנס לתוקף בספטמבר 2023 ובהחלט שינה את חוקי המשחק.

האם כולם יכולים לקבל אישור ESTA?

כל בעל דרכון ישראלי ביומטרי אשר בתוקף, רשאי להגיש בקשה לפטור מויזה/ESTA כל עוד הוא עומד בתנאים הללו- אין לו עבר פלילי, מעולם הוא לא סורב לויזה לארצות הברית ומעולם לא סורב לכניסה בגבולות ארצות הברית או כל מדינה אחרת בעולם. אם הנכם עומדים בתנאים אלו וגם עניתם "לא" על כל השאלות בחלק האחרון של הטופס אשר נוגעות לנושאים פלילים בטחוניים ורפואיים, אין סיבה שלא תקבלו אישור לבקשה שלכם לפטור מויזה.

מה אפשר לעשות במסגרת הפטור מויזה בשונה מויזה רגילה?

בעוד שהויזה הסטנדרטית לארצות הברית מסוג B1/B2 תקפה לעשר שנים, הפטור מויזה תקף לשנתיים בלבד או עד סיום תוקפו של הדרכון לפי המוקדם מביניהם.

עם ויזה לארצות הברית סביר להניח שתקבלו אישור שהייה בכל כניסה למשך של חצי שנה בעוד שעם הפטור ניתן לשהות עד 90 ימים מקסימום וגם ללא שום אפשרות להארכה (במקרים מסויימים ויזה ניתנת להארכה).

מטרת הנסיעה לרוב די זהה בשני המקרים, גם עם הפטור תוכלו לבקר בארצות הברית לצורך ביקור משפחה או חברים, טיול, השתתפות בכנסים, לימודים אשר אינם אקדמאים ועוד.

מה לא מאפשר הפטור מויזה?

בעוד שיש ויזות מסויימת אשר מתאימות לצרכים אחרים מלבד תיירות ועסקים לדוגמאת ויזת השקעה, ויזת סטודנט (המאפשרת לימודים אקדמאים ארוכי טווח), ויזת עיתונאי, ויזת עבודה ועוד, עם הפטור מויזה תוכלו להיכנס לארצות הברית רק למטרות תיירות ועסקים. כל מטרה אחרת, תצריך הגשת בקשה לויזה המתאימה.

היתרונות הבולטים של הפטור מויזה:

הפטור מויזה הוא הליך פשוט וקצר.

את ההגשה לפטור מויזה ניתן לבצע מהבית, את הטופס ניתן למלא במחשב הביתי או הנייד, אין בהכרח צורך לגשת לסוכנות נסיעות (אלא אם אינכם מסתדרים עם הטופס), בעוד שויזה לארצות הברית מחייבת הגעה לראיון בשגרירות.

לוח הזמנים הוא קצר משמעותית, הליך להוצאת ויזה לארצות הברית יכול לקחת חודשים ארוכים בעוד שאישור פטור מויזה מגיע עד 72 שעות בלבד! הבדל עצום שמסייע להמונים רבים שטסים ברגע האחרון.

העלויות של הפטור זולות משמעותית מהויזה. עבור הפטור תשלמו אגרה בסך 21$ שאף רובה מוחזר במקרה של סירוב לבקשה ועבור הויזה תשלמו אגרה כבדה של 185$ שלעולם אינה מוחזרת. כאשר מדובר באדם בודד זה אולי לא נשמע הבדל עצום, אבל עבור משפחה שלמה שנוסעת, זו הוצאה גדולה.

הטופס לבקשת הויזה, הDS160, מכיל 80 שדות של שאלות בכל נושא אפשרי, בעוד שהפטור מויזה מכיל 30 שאלות הרבה יותר פשוטות.

אז מה השאלה, ברור שESTA , לא?

ברוב הגדול של המקרים אכן כן.

אין סיבה להיגרר לשגרירות, להמתין זמן רב לראיון, למלא את הטופס הנדרש ולשלם את האגרה היקרה, אבל..

ישנן סיבות רבות שמצריכות הוצאת ויזה ספציפית כמו- עבודה, לימודים, השקעה וכדו', בנוסף, ישנים ישראלים אשר מעדיפים את חותמת הויזה הנחשבת "חזקה" ומבוססת יותר, שכן היא מופנקת ומבוססת על ראיון אישי בשגרירות.

כמו כן, ישנם ישראלים אשר רוצים ויזה שתשאר לתקופת זמן ארוכה (עשר שנים) ושלא יצטרכו לטפל במסגרת זמן זה  בויזה או באישור כניסה.

 

 

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל