איי סיישל מזג אוויר עונות מומלצות לטיול

איי סיישל – עונה מומלצת לנופש ומזג האוויר

איי סיישל הם אחד היעדים המבוקשים ביותר לחופשה טרופית, ובצדק רב. אך כאשר מתכננים חופשה בסיישל, חשוב ראשית להבין את עונות השנה בסיישל, את דפוסי מזג האוויר ואת התקופה המומלצת לחופשה באיי סיישל. עוד נושא חשוב במיוחד אשר בד"כ איננו מוכר למטייל הישראלי שטרם ביקר בסיישל הוא דפוסי הזרימה של האצות בים. כדי לתכנן חופשה בסיישל לעונה המומלצת ביותר עבורכם כדאי להתחיל בקריאת כתבה זו

       הזמנת דילים לאיי סיישל       |       הזמת טיולים מאורגנים לאיי סיישל

כאשר מתכננים חופשה באיי סיישל אחת השאלות החשובות ביותר היא מהי העונה המומלצת ומתי הזמן הטוב ביותר  לטוס לסיישל מבחינת מזג האוויר, והתשובה לכך די מורכבת. זה תלוי בכמה דברים, כולל העדפות הנופש האישיות שלכם, היכן בדיוק אתם מתכננים את החופשה באיי סיישל ועוד. יחד עם זאת, מזג האוויר באיי סיישל הוא בהחלט נושא שכדאי ללמוד עליו יותר לפני הזמנת חופשה

SEYCHELLES WEATHER

חופשה בסיישל – עוד מידע למטייל

איי סיישל למטייל – המדריך המלא לחופשה משפחתית

טיסות לסיישל – המדריך המלא: השוואת מחירים וחברות

איי סיישל – רשימת מלונות מומלצים למשפחות

מזג האוויר באיי סיישל

לפניכם מדריך נרחב לגבי האקלים בסיישל. האיים הטרופיים האלה הם חלק מאפריקה מבחינה גיאוגרפית, אך מבחינת מזג האוויר הם שונים לגמרי מהאקלים של שאר אפריקה, ושגם מזג האוויר באיי סיישל, כמו בכל מקום בעולם, הוא עניין בלתי צפוי בסופו של דבר. בשנים האחרונות במיוחד, דפוסי מזג האוויר בסיישל, באפריקה ובשאר העולם הופכים ליותר ויותר בלתי צפויים, וישנן תופעות מזג אוויר חריגות כמו גשמים כבדים באמצע מדבריות ובצורת גשמים בעונת החורף.

איי סיישל ממוקמים בין 4-11 מעלות דרומית לקו המשווה, בים ההודי המערבי. מזג האוויר באיי סיישל טרופי, כלומר חם ולח עם השפעות חזקות של הים. הטמפרטורה כמעט תמיד בין 24-32 מעלות צלזיוס, אין באיי סיישל עונה יבשה מוגדרת ויש לחות תמיד מסויימת.

רבים מהאיים הפנימיים של סיישל הם בעלי פני שטח דרמטיים ומעניינים מאוד למטייל, כשרבים מהם מתאפיינים בגבעות המגיעות לגובה 900 מטר. כמות הגשם בסיישל מתגברת ככל שקו הרוחב עולה, אך הרוחות המגיעות מהים המכונות "רוחות הסחר" הן אלו שבאמת קובעות את מזג האוויר ואת העונות בסיישל.

קיץ בסיישל

ממאי עד אוקטובר, רוחות סחר דרומיות-מזרחיות (מונסון דרום-מזרחי) יוצרות תקופה יבשה יחסית, זוהי גם תקופת החופש הגדול, כך שמבחינת רבים, בעיקר משפחות עם ילדים, זוהי העונה המומלצת לחופשה בסיישל. כמות הגשמים בסיישל מגיעה לשיא ביולי ואוגוסט ולאחר מכן יש מעט גשם ומידות החום הממוצעות הן 27 מעלות צלזיוס, כך שזהו בהחלט זמן מומלץ לחופשה באיי סיישל, אך הים יכול להיות מעט סוער.

חורף באיי סיישל

עד נובמבר (לפני המונסון הצפון-מערבי), הרוחות בסיישל מתחילות להשתנות ומתחילות להגיע רוחות חמות ומתונות יותר המסמנות את תחילתה של העונה הגשומה, חורף בסיישל. במהלך דצמבר ועד מרץ (מונסון צפון-מערבי), בחורף בסיישל יש גשם קיצוני, בעיקר בדצמבר ובינואר, אם כי השמש בשיאה, הרוחות בד״כ מתונות והצמחייה שופעת. בתקופה זו גם עלויות התיירות – כלומר כרטיסי טיסה ובתי מלון – יורדות משמעותית, כך שאם גשם לא מפריע לכם גם זו יכולה להיות עונה מעניינת לחופשה בסיישל. כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם עונת הציקלונים –  אך רק האיים הנידחים, הדרומיים ביותר, אשר בד"כ ממילא אינם קורצים למטייל הישראלי, נמצאים בתוך חגורת הציקלון.

חודש אפריל באיי סיישל הוא השקט והחם ביותר, (לפני המונסון הדרום-מזרחי) כשהרוחות מתחילות לגווע ולשנות כיוון, כך שאם אתם לא סובלים מחום גם זו יכולה להיות עונה מצויינת לטיול באיי סיישל.

עונות מומלצות באיי סיישל – סחף האצות

רוחות הסחר הטרופיות לא רק יוצרות את העונות בסיישל, אלא גם מגדירות את הכיוון אליו האצות נודדות. למרות שאצות החוף הטבעיות אינן מזיקות, הן בהחלט יכולות להפריע למטייל שמעוניין ברחצה במים צלולים על חוף נקי, ולהפוך את החופשה בסיישל לקצת פחות נעימה, כך שכדאי אולי לקבוע את המקום הספציפי בו אתם רוצים לבלות את החופשה בסיישל בהתאם למיקום האצות באותה תקופה.

באופן כללי, ממאי עד ספטמבר, רוחות הסחר הדרום-מזרחיות הקרירות יותר הופכות את מצב הים בדרום-מערב האי מאהה (Mahé), האי הראשי באיי סיישל, לתוסס, מה שמוביל לתופעה של אצות הנסחפות לחופים הדרומיים של האי האקזוטי פרזלין (Praslin).

מאוקטובר ועד אפריל, רוחות הסחר הצפון-מערביות החמימות והשלוות יוצרות מצב של ריבוי אצות בחופי קוט ד׳אור (Côte d’Or) של האי פרזלין, והגלים והזרמים חזקים בחוף הצפון-מערבי של מאהה, כגון באו ואלון (Beau Vallon), ולכן קשה להתרחץ בים שם בגלל הסחף והגלים. בתקופה זו, בד"כ יש פחות אצות ברצועות החוף הארוכות של פרסלין מאשר במפרצונים של מאהה או לה דיג (La Digue).

ככל שדפוסי מזג האוויר בסיישל הופכים פחות ופחות צפויים, כדאי לשים לב שהמרחקים בין חופי רחצה באיי סיישל קצרים, כך שאם מזג האוויר בסיישל בעונה בה הגעתם  יצר סחף אצות בחוף הקרוב ביותר אליכם, בד"כ אפשר למצוא במרחק הליכה גם חוף נטול אצות.

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל