עקבה עם ידלים

עקבה – המדריך למטייל לעיר הנופש של ירדן

שוקלים להזמין חופשה בעקבה, עיר הנופש של ירדן? אספנו עבורכם את כל המידע למטייל על עקבה – החל מדרכי הגעה מאילת ודרך אטרקציות תיירותיות בעקבה וטיולים מומלצים בסביבה, מאפשרויות תחבורה ציבורית בעקבה ועד בתי ספר לצלילה ומרכזי ספא בעקבה – כל זאת ועוד בכתבה

שימו לב: בין ישראל וירדן יש כיום יחסים דיפלומטיים והסכם שלום, אך בכל זאת מדובר במדינה שהיתה בעבר מדינת אויב ולפני תיכנון טיול או חופשה בירדן מומלץ להתעדכן באזהרות המסע הרלוונטיות באתר המטה ללוחמה בטרור. כיום ישראלים רבים מגיעים לחופשה במלונות הזולים בעקבה ולא מדווחים על בעיות מיוחדות, אך עליכם להפעיל שיקול דעת בכל הקשור לטיול בירדן או חופשה בעקבה – בוודאי אם אתם מתכננים להגיע אל עקבה עם ילדים

עקבה Aqaba  היא עיר הנמל היחידה של ירדן, והיא ממוקמת במפרץ עקבה בגבול הדרומי של המדינה – ממש מול אילת וגם מול טאבה העיר המקבילה של מצרים המהווה את נקודת הכניסה לסיני. עקבה היא החלון של ירדן לים האדום. לעקבה ואילת יש עבר משותף, ובנקודות מסויימות לאורך ההיסטוריה הן נחשבו חלק מאותה טריטוריה ואף אותה עיר. בעבר היו לשתי הערים תוכניות לנמל תעופה בינלאומי ושותפויות אחרות, אבל תוכניות אלה נזנחו בתקופת הצינון הפוליטי בין ישראל וירדן

חופשה בעקבה – עוד באותו נושא:

ירדן למטייל – הכל על טיול או חופשה בירדן

מלונות מומלצים בעקבה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בירדן – השוואת מחירים ומידע

עקבה ירדן – מידע למטייל

עקבה נמצאה בתנופת פיתוח במהלך השנים האחרונות, מה ששיפר את התשתית התיירותית והמתקנים שלה. היו מוכנים לכך שמפות כבישים ישנות לא יהיו בהכרח נכונות או עדכניות.

אם אתם מתכננים להגיע לעקבה באופן ישיר מערים בישראל כמו תל אביב, ירושלים, באר שבע וכו, תוכלו לעשות זאת באמצעות אוטובוס אגד המגיע לאילת ולרדת בתחנת "אילות", שהיא התחנה האחרונה לפני עצירת האוטובוס בתחנתו הסופית באילת. משם תלכו כקילומטר לנקודת ביקורת הגבולות בין ישראל לירדן – התחנה נמצאת בדיוק מול מחלף (מעגל) כביש 90 (ירושלים-אילת) וכביש 109.

הערה: ברוב המיקרים המעבר בין טאבה לאילת לעקבה או חזרה לאילת ולטאבה יכול להתבצע ללא החתמת דרכון. אין צורך בתשלום עמלות נוספות וכל החתימות נעשות על כרטיסים נפרדים ששוטרי ביקורת הגבולות נותנים לכם. עליכם לבקש את זה בנימוס, אבל ההליך פשוט וזריז, וכרוך בפחות טרחה. מבחינת הדרכון, הוא  ייראה (לאחר שזרקתם את כל הכרטיסים) שמעולם לא יצאתם מישראל לירדן.

כדי להוציא כסף, יש הרבה כספומטים ברחוב אל-חמאם אל-טוניסיה במרכז עקבה.

טיולים מעקבה (טיולים מודרכים מעקבה באנגלית המיועדים לתיירים מכל העולם)

טיול מאורגן מעקבה לפטרה (של יום אחד) From Aqaba: Petra 1 Day Tour

אלפיים שנות היסטוריה נגלים לפניכם דרך השרידים המדהימים של פטרה, הסלע האדום הידוע. הזמינו כרטיסים בקישור וקחו טיול מאורגן לפטרה מעקב עם מדריך ירדני (דובר אנגלית) בו תשמעו את הסיפורים ההיסטוריים של אחד משבעת פלאי עולם  – מימי הנבטים, דרך השלטון רומי ועד המאה ה-19 שבה המקום התגלה למערב.

להזמנת טיול מעקבה לפטרה


טיול ג׳יפים מעקבה לוואדי רם From Aqaba: 2-Hour Jeep Tour to Wadi Rum

לאחר הזמנת כרטיסים בקישור, היום יתחיל באיסוף בעקבה (ביעד לבחירתכם) ונסיעה לוואדי רם במדבר ירדן לסיור ג׳יפים של שעתיים בשטח שתואר ע״י לורנס איש ערב כ״רחב-ידיים, מהדהד ודמוי אלוהים״. גלו למה המקומיים מכנים את ואדי רם ״עמק הירח״.

עברו בנוף עוצר נשימה ורווי היסטוריה וגלו את המקום שנותר בתולי. התפעלו מסלעי הענק שנוצרו מתנאי מזג האוויר והרוחות. אלה עולים מתחתית האדמה ומתנשאים לגובה של 1750 מ׳.

עבור מטפסי ההרים, ההרים מציעים אווירה שלווה למטיילים בתוך מרחבים ריקים שנמשכים לנצח. גלו את הקניונים ואת בורות המים שבהם התגלו חריטות בסלע מלפני 4000 שנה ואוצרות אחרים לפני החזרה לבית המלון והורדה ביעד שנבחר מראש בעקבה.

להזמנת טיול ג'יפים בוואדי רם מעקבה


ואדי מוג׳יב (נחל ארנון) וים המלח הירדני – טיול מעקבה Wadi Al Mujib and Dead Sea Panoramic Tour from Aqaba

טיול מאורגן מעקבה של 10 שעות המתחיל בעקבה עם ביקור בוואדי מוג׳יב (נחל ארנון) – שמורת הטבע הנמוכה ביותר בעולם. התפעלו מהנוף המדהים שנמשך לאורך החוף המזרחי של ים המלח בצד הירדני. התפעלו מהנופים של ערוץ ואדי מוג׳יב העמוק.

המשיכו לים המלח, הנקודה הנמוכה ביותר בעולם ומקור המלח העשיר ביותר בעולם, ובקרו בחוף הירדני, דרום מזרחית לעמאן. כאן תיהנו משלוש שעות של ציפה בים המלח, שיזוף וארוחת מזנון במלון חמישה כוכבים לפני החזרה לעקבה.

להזמנת טיול מאורגן מעקבה לים המלח וואדי מוג'יב


טיול לפטרה מעקבה Petra: 1-Day Tour from Aqaba

סיור של יום אחד מעקבה לפטרה, אחד משבעת פלאי עולם, מתחיל באיסוף בבית המלון בעקבה. לאחר מכן תתחילו נסיעה של שעתיים או שלוש ברכב ממוזג הלוקח אתכם לאורך הכביש המהיר ודרך מסלול הררי עם נופים עד פטרה.

התחילו את הסיור המודרך לפטרה. לאחר הסיור יהיה זמן חופשי להסתובב ולאכול. יש עצירות שונות לאורך הדרך כדי לספוג את הנופים המהממים של ואדי רם. אם נותר זמן, תוכלו להסתובב בעקבה לפני החזרה למלון.

להזמנת טיול מאורגן לפטרה מעקבה

אטרקציות בעקבה

מבצר עקבה – במקור המבצר מתוארך למאה ה-14, אם כי המבנה הנוכחי נבנה ע"י סולטן ממלוקה קנסווה אל-ג'אוורי (1501 – 1516) והשתנה מספר פעמים מאז. (מאז 2014 אי אפשר להיכנס למבצר, אפשר להביט בו רק מבחוץ, אבל עבור משפחות המגיעות אל עקבה עם ילדים זוהי הזדמנות טובה להפעיל את הדימיון).

איילה – (ליד ריזורט מובנפיק (Mövenpick resort)). שרידי העיר העתיקה שנוסדה כשהאיסלאם הגיע לאזור ב-622 לספירה. כניסה חינם.

הכנסייה הנוצרית העתיקה ביותר בהיסטוריה (אשר נבנתה במקור כדי לשמש ככנסייה) ממוקמת מול תחנת האוטובוסים JETT שנמצאת קצת מערבה למלון מובנפיק (Mövenpick Resort & Residences Aqaba). שלט הנמצא במקום מספק אינפורמציה מסויימת על הכנסייה העתיקה.

מה לעשות בעקבה

מלבד חופי הים, אפשרויות צלילה ומסעדות טובות, אין לעקבה הרבה מה להציע למטייל. הרשימה הבאה יכולה לספק כמה אטרקציות בעקבה – אבל אפשר לסיים אותן ביום אחד. שימו לב שמבצר עקבה והמוזיאון נמצאים זה לצד זה.

  • מבצר עקבה (מאז פברואר 2014, מותרת רק הסתכלות מבחוץ)
  • מוזיאון עקבה, דמי כניסה 1 דינר
  • הכנסייה העתיקה – כנסייה רומאית – קתולית מהמאה הרביעית

מוזיאון המורשת של עקבה (Aqaba Heritage Museum) –  המוזיאון הייחודי הזה הוא בהחלט האטרקציה המרכזית של עקבה והוא מציג מגוון רחב של חפצי מורשת וכן דגמים בגודל מלא של החיים המסורתיים באחת מהערים החשובות ביותר של ירדן. המוזיאון כולל גם אוסף נדיר של סמלים היסטוריים מתחילת המאה הקודמת ועד היום. הכניסה חינם. אם אתם מגיעים אל עקבה עם ילדים ורוצים לשלב גם חוויה לימודית בתוך חופשה בעקבה – זה המקום. כתובת: כיכר המהפיכה (Grand Arab Revolution Square), 8:00 – 14:00

ספא בעקבה

ספא זארה (Zara Spa) –   ספא זארה במפרץ טאלה הוא הדבר האחרון מבחינת מתקני ספא. הספא כולל "מזרקת קרח" המיועדת להמריץ את מחזור הדם ולהדק את עור הגוף. מגוון ניחוחות ואפקטים של תאורה צבעונית זמינים במקלחות וגם אלה מיועדים להמריץ את מחזור הדם. בנוסף לסאונה, יש כאן חדר אדים ובריכה הידרואלית עם חלון שמש (סקיילייט). בין מתקני המקום יש גם סלון יופי, סטודיו ציפורניים למניקור/פדיקור וחנות המציעה מגוון מוצרי יופי וטיפולי גוף. שעות פתיחה: 9:00 – 21:00.

כתובת: ריזורט מובנפיק (Mövenpick Resort & Spa), Tala Bay Aqaba, South Beach Road – Tala Bay Area, P.O. Box 2425, ☎+962 3 209 , 0300, (aqaba.talabay@moevenpick.com), פקס: +962 3 209 0301).

מרכזי צלילה בעקבה

צלילה בעקבה היא בילוי פופולרי – כמו באילת ובסיני גם עקבה נמצאת לחופי הים האדום העשירים בדגים ובחיים ומספקים הזדמנויות צלילה מעולות. אחת האטרקציות המרכזיות של עקבה לצוללנים היא מטוס הרקולס טבוע, שהתרסק ליד חופי עקבה וכיום מהווה אתר צלילה פופולרי ביותר.

מרכז הצלילה של עקבה  – בית ספר לצלילה במרכז עקבה, מציע קורסי PADI מרמת מתחילים ועד PADI מאסטר, באנגלית, ערבית, טורקית ושבדית. שירות סקובה איכותי ומותאם אישית למתלמדים, עם צוללנים מוסמכים ואיסוף חינם לפי הזמנה. כתובת: Anchor (Aqaba's Anchor Diving Centre), Bur Sa'id Street, PO Box 1522, Aqaba, Jordan, 77110 (מאחורי בית הדואר של ירדן (Jordan Post), ☎+962 (0) 799385261 (aqabasanchor@outlook.com).

מרכז הצלילה "אהלן עקבה"  (Ahlan Aqaba Scuba Diving Center) – מרכז הצלילה נמצא בלב העיר (הרחוב שמאחורי מלון מובנפיק) Al Nahda St. , ☎ +962 (3) 2062242, info@diveinaqaba.com, ax: +962 (3) 206 2243.

כפר הצוללנים הערבי הבינלאומי (Arab Divers Village), South Beach Road (דרומית לעקבה) –  35 דינר לצלילת התנסות אחת, 40 דינרים לשתי צלילות. info@aqaba-divevillage.com.  ☎+962 (3) 2031808

מרכז הצלילה הים האדום (Red Sea Dive Center,), South Beach Road (דרומית לעקבה), 40 דינרים לצלילת התנסות אחת, 40 דינר לשתי צלילות.  ☎ +962 (3) 2022323 , info@aqabascubadiving.com, פקס: +962 (3) 202 2323.

טיולים מעקבה ליעדים בירדן

אפשר לצאת לטיול יומי מעקבה אל רוב היעדים בירדן שאינם נמצאים צפונית לעמאן. מחירי המוניות בירדן מאוד נוחים כך שאם אתם מגיעים אל עקבה עם ילדים אפשר לצאת לטיולים כאלה עם מונית שכורה למשך היום. ודאו כשאתם מארגנים את הטיול שלכם עם נהג המוניות שכל היעדים שאתם מתכננים יהיו כלולים במחיר הטיול.

עקבה יחסית קרובה לשתי האטרקציות התיירותיות הראשיות של ירדן, ואדי רם ולפטרה. אוטובוסים ציבוריים מגיעים לשני היעדים. כאלטרנטיבה, יש הרבה חברות תיור ברחבי עקבה שבשמחה יארגנו עבורכם טיולי יום, בעיקר לואדי רם. הנסיעה לפטרה מעקבה ברכב היא באורך של כשעתיים וחצי. אם אתם מגיעים אל עקבה עם ילדים גדולים – או ללא ילדים – מומלץ לנצל את ההזדמנות לראות את הסלע האדום הידוע של פטרה.

יעדים תיירותיים בירדן לטיול יומי מעקבה

מצודת כֶּרַכ (Kerak) – אתר היסטורי שפעם ניצבה בו טירת צלבנים גדולה

מֵידְבָא (Madaba) – ידועה בזכות מפת הפסיפס של ירושלים שנמצאת בה

פטרה – האטרקציה התיירותית המרכזית של ירדן, עיר עתיקה שנבנתה מאבן חול ואחד מ-7 פלאי העולם החדש

ואדי רם – צוקי גרניט מדהימים ביופיים העומדים בניגוד מופלא לחול המדברי באתר נידח ומרוחק.

ים המלח (הצד הירדני) – ביקור בצד השני של הנקודה הנמוכה ביותר בעולם והים עם כמות המלח הגדולה ביותר בעולם

שמורת הביוספרה דנה – שמורת טבע הכוללת מערכת של הרים וואדיות. סמוך לשמורה נמצא הכפר דנה – כפר ירדני שכמעט לא השתנה מאז המאה ה-15. אפשר ליהנות כאן מטיול טרק בלתי נשכח בחלק זה של הבקע הסורי-אפריקני

תחבורה ציבורית בעקבה

מוניות בעקבה

מוניות נמצאות בכל מקום בעיר עקבה. נסיעה בתוך העיר לא צריכה לעלות יותר מ-2 דינר ירדני JD. נסיעה מחוץ לעקבה (לחוף סמוך או לכל מעבר גבול) עולה בערך 5 דינר ירדני. עם זאת, אם אתם מזמינים מונית דרך המלון, יכול להיות שתשלמו כפול כי הם מקבלים על זה עמלה. זה בעיקר נכון אם אתם לנים בחוף הדרומי של עקבה (סאות' ביץ').

כל המוניות בירדן צהובות, אבל מאז 2008 המוניות של עקבה נצבעו בירוק וכחול, צבעי הלוגו של האזור הכלכלי המיוחד של עקבה ASEZ.

אם אם מתמקחים על מחיר מונית, ודאו שאתם יודעים מראש אם המחיר הסופי הוא הסכום הכולל או מחיר עבור כל נוסע כדי לא להיות מופתעים בסוף הנסיעה.

אוטובוסים בעקבה

מיניבוסים מקומיים (מוניות שירות) מחברים את אזורי המגורים של עקבה עם הדאונטאון. התעריף הוא 17 פיאסטר (170 Fils או 0.17 דינר) ללא קשר לאורך הנסיעה. נוסעים יכולים לעלות ולרדת בכל נקודה לאורך המסלול. תחנת האוטובוסים המרכזית בעקבה נמצאת מול תחנת המשטרה ברחוב המלך טלאל, פחות מ-10 דקות הליכה ממרכז עקבה (כיכר איילה, מסגד אל חוסיין בין עלי).

אוטובוסים עוצרים בתחנות אוטובוס מקורות ברחוב המלך חוסיין (קינג חוסיין), ליד עמוד הדגל הגדול והרמזור. עובדי התחנה המרכזית של עקבה בד"כ מסמנים לנוסעים איך להגיע לנקודת העצירה של עמוד הדגל.

עקבה
דירוג הגולשים 4.67 (3 הצבעות)
Sending

תגובות 8

  • Aqaba – Jordan

    אחרי מלא מלא מלא חששות והתלבטויות…. נסענו לחופשה ב עקבה – ירדן ??

    אתחיל מהסוף – מומלץ בחום!!!

    נסענו 2 נשים ו2 ילדות

    הגענו עם הרכב עד הגבול , שם יש חניית כורכר גדולה ובחינם.

    מעבר הגבול – ראשית יש צורך לתאם עם סוכן ירדני טרם ההגעה , ראינו חבורת ישראלים שניסו לעבור את הגבול הירדני ללא סוכן והוחזרו חזרה ואיסור כניסה ל24 שעות….
    אנחנו סגרנו עם סוכן ששלח אלינו נציג שלו שחיכה לנו בגבול ונהג שלקח אותנו מהגבול עד המלון וגם חזרה לגבול ביום האחרון… 20$ לאדם
    גם בהלוך וגם בחזור הגיע בדיוק בשעה שקבענו ??

    מלון – mass paradise האמת שהחלטנו לחסוך במלון כי ידענו שאנחנו הולכות לטייל ופחות לשבת במלון , היה חשוב לנו שתהיה בריכה … הבריכה הייתה על הגג ופרטית לגמרי שלנו , בכל רגע שהגענו לא היה בה אף אחד… כל הישראלים נהרו למובפניק וקמפינסקי ?

    המרת כסף – אין צורך להמיר לדולרים טרם ההגעה … ברוב הצ׳יינג׳ים ניתן להמיר שקלים לדינר ירדני.

    אטרקציות – שייט של 3 שעות כולל ארוחת צהריים שמתחיל בספינה מהממת של 3 קומות עם דיג׳יי , מסלול שאורך כשעה וחצי ואז עוברים ליאכטה קטנה יותר שיש בה גם קומה תחתונה שבה רואים מחלונות את הקורל ואת כל הקרקעית… לקראת סוף המסלול ניתן לרדת לשחות בים , הם מספקים אפודים גם לילדים ושנורקלים ומשקפות למי שמעוניין לצלול…
    סגרנו דרך המלון כולל איסוף מהמלון וחזרה באוטובוס עם גג פתוח- עלה לנו 25 דינר למבוגר ו15 דינר לילד..

    וואדי רם – מדהים!!!!! טיול ג׳יפים (טנדרים ש אחורה שלהם עבר הסבה להסעת נוסעים) בכל המדבר המדהים הזה.. חולות צבעוניים… מערות , הרים , סלעים מיוחדים.. מקום מדהים!!!
    סגרנו עם נהג מונית מקסים שלקח לנו מחירים ממש ממש טובים במשך כל הטיול … שילמנו 60 דינר לארבעתינו כולל הסעה מהמלון עד הואדי וחזרה , הטיול ג׳יפים וארוחת ערב…

    ביום שתיכננו פטרה היה סגור עקב שטפונות אז לא הספקנו ..

    מבחינת קניות – יש המון שווקים , המון חנויות .. אבל אין ממש מה לקנות…. פחות או יותר שוק טירה ביום רע…

    שורה תחתונה – מומלץ בחום!!! אנשים חמים ואדיבים , לא הרגשנו מאויימות לרגע ??

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל