מזג אוויר לטיול באי מאוריציוס

עונה מומלצת לחופשה באי מאוריציוס

במדריך זה נספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מזג האוויר באי מאוריציוס, כולל העונות המומלצות לטיולים במאוריציוס, והטמפרטורות הממוצעות בכל עונה בשנה. כך, תוכלו לבחור בצורה מושכלת והגיונית את תאריך החופשה במאוריציוס, לפי הרגלים והעדפות אישיות.

       הזמנת דילים למאוריציוס       |       הזמת טיולים מאורגנים למאוריציוס

אי שם במרכז האוקיינוס ההודי, רחוק מכל מה שאנחנו מכירים, שוכן לו אחד מהמקומות המופלאים והמיוחדים ביותר על פני תבל. בטיסה אל האי המופלא מאוריציוס, תוכלו לגלות אי פלאי וגולמי, עם נופים בתוליים וחלומיים של האוקיינוס ההודי והסביבה, לצד חוויה תרבותית מיוחדת במינה שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם. יציאה לטיול במאוריציוס זה תענוג שלא מתאים לכולם, במיוחד אם אתם לא מכירים את האי מבעוד מועד – ולכן אנחנו כאן בשביל לעזור לכם לתכנן את הטיול למאוריציוס שלכם בדיוק כמו שאתם צריכים, ולהבטיח שאתם יוצרים חוויה חד פעמית מיוחדת במינה.

טיול במאוריציוס – עוד מידע למטייל

השכרת רכב במאוריציוס – מחירים והזמנות

טיסות למאוריציוס – השוואת מחירים ומידע חשוב

בתי מלון מומלצים במאוריציוס למשפחות עם ילדים

EBÈNE WEATHER

מזג האוויר במאוריציוס

בתור אי אשר ממוקם במרכז האוקיינוס ההודי, האי מאוריציוס מתאפיין בדרך כלל במזג אוויר טרופי שמוכר לנו מאזורים רבים אחרים בעולם. למרות שמדובר באי קטן, שאפשר בקלות לפספס בחיפוש על המפה, האי מאוריציוס על הנופים המדהימים שלו שנראים כאילו יצאו מתוך גלויה מצוירת ומזג האוויר המיוחד והייחודי למקום, מספק למטיילים חוויה מיוחדת במינה בכל ביקור. ככל שמתקרבים לאיזור חוף הים של האי מאוריציוס, כך אפשר להנות מאוויר נקי עם בריזה שיכולה לפעמים להיות החלק הכי כיפי בכל הטיול שלכם. אז גם יש לכם הזדמנות להכיר את החופים הכחולים הצלולים, ואפילו לצאת למסעות צלילה בים מידי יום ביומו.

ואכן, כיאה למדינה שממוקמת באחד מהאיזורים הטרופיים המיוחדים ביותר בעולם, האי מאוריציוס מתאפיין במזג אוויר נוח באופן יחסי. המשמעות היא שברוב השנה הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 25 לבין 27 מעלות במהלך שעות היום, ובין 16 ל 18 מעלות בשעות הלילה. כמו כן, כמדינה טרופית, מאוריציוס היא מדינה שבה כמות הגשם יחסית גדולה, לאורך כל חודשי השנה. הממוצע של משקעים חודשיים, במהלך תקופות השיא של העונה הגשומה, יכול להגיע עד 260 מילימטרים של גשם מדי חודש. לחילופין, במהלך העונה היבשה, כמות המשקעים הממוצעת יורדת ומגיעה לכדי 90 מילימטרים ממוצעים בחודש, נתון גבוה ביחס למדינות אחרות בעולם, שנובע מהאקלים הטרופי של האיזור.

העונה היבשה במאוריציוס

העונה היבשה באי מאוריציוס על-פי-רוב מתרחשת בין החודשים מאי לספטמבר. זוהי העונה המומלצת לחופשה במאוריציוס למרות שבאופן עקרוני, חודשים אלו הם חודשי "החורף" במאוריציוס, אך החורף  במאוריציוס ממש לא דומה לחורף כפי שאנחנו מכירים אותו. כבר בתחילתו של חודש מאי, מתחילות הטמפרטורות לצנוח לכיוון ממוצע של 23 מעלות צלזיוס, והלילות הופכים קרים במיוחד עם ממוצע של 18 מעלות צלזיוס. אלו הן ממש לא טמפרטורות שאנחנו יכולים לחשוב עליהם במונחים של חורף, אבל ביחס לתקופה הגשומה והיבשה של מזג האוויר במאוריציוס, בהחלט מדובר על שינוי מצנן משמעותית. כמות המשקעים יחסית נמוכה, ובמקביל זוהי תקופה מצוינת להגיע לאזור על מנת להנות מהחופים. חופי הים שקטים ורגועים בדרך כלל בתקופה הזו, ויש אפשרות לצאת לבילוי בים מסוגים שונים. ככל שמתקדמת תקופת העונה היבשה, הטמפרטורות מתייצבות, וגם אם יש משקעים, מרבית בתי המלון במאוריציוס ובתי הארחה באי מסוגלים להכיל את האורחים בתנאים המתאימים לכך. מדובר בתקופה בה הטמפרטורה יחסית גבוהה, ולכן האוויר בחלק הפנימי של האי יכול להיות כבד ולא נעים בחלק מהימים.

לקראת סוף ספטמבר, עם בואו של סוף החורף מתחילות הטמפרטורות לעלות ויש יותר ויותר ימים בהם עננים מכסים את השמיים. בהדרגה, נכנס האי מאוריציוס לתקופת הקיץ הגשומה והלחה.

העונה הגשומה של האי מאוריציוס

האי מאוריציוס ממוקם בחלק הדרומי של כדור הארץ, ולכן בחודשי הקיץ של הכדור הדרומי, מזג האוויר במאוריציוס דומה יותר לעונות גשומות וטרופיות במקומות אחרים. התקופה הגשומה שחווה האי מאוריציוס מידי שנה, מתחילה באזור חודש אוקטובר ומסתיימת עם סיומו של חודש אפריל. במהלך חודשים אלו הטמפרטורות עולות בצורה משמעותית, בליווי מזג אוויר יבש וחם יותר וכמויות גשמים שרק הולכות וגדלות מחודש לחודש. זוהי החוויה הטרופית, להגיע לטיול במאוריציוס במהלך העונה הגשומה, במיוחד אם אתם לא נרתעים מיציאה לטיולים בגשם, ורוצים לגלות את האי כמו שהוא.

בשיאה של העונה הגשומה, לקראת החודשים נובמבר ודצמבר, הלחות באי הולכת ועולה, עד למצב שבו מגיעים אל התיאור המדוייק של מזג אוויר טרופי כמו שאנחנו מכירים. במרבית ימי הגשם, הטמפרטורות הגבוהות יוצרות למבקרים ולמטיילים חוויה שמשלבת בין כמויות גשם גבוהות לבן חום קיצוני וללחות. המשמעות היא שפחות נוח להסתובב במהלך היום בפנים האי מאוריציוס ועדיף לבלות באזור החופים, שם יש בריזה נעימה יותר. זו היא בדיוק הסיבה שבגללה רוב התיירים מעוניינים לדחות את החופשה במאוריציוס מהחודשים של העונה הגשומה, ולהגיע לטיול במאוריציוס במהלך עונת היובש. אם אתם מגיעים למאוריציוס במהלך העונה הגשומה, תוכלו ליהנות ממסלולי טיול שוממים יחסית שמאפשרים לכם לבלות במשך זמן רב ללא הפרעות בכל מקום שרק תרצו.

זוהי גם הזדמנות נהדרת לבלות במתקנים של מלונות מפנקים, או לקחת פסק זמן לטיול מיוחד בסביבת הים כדי להכיר את האוקיינוס ההודי, בקצב שלכם ובסגנון שמתאים לכם. לכן, תיירים רבים מעוניינים להגיע לבקר באי מאוריציוס דווקא בעונה שלא נחשבת עונת השיא של התיירות. נכון, התנאים בטיול לא יהיו אידיאלי מבחינת מזג האוויר במאוריציוס לאורך כל ימי הטיול,  אבל זו היא אפשרות ששווה לכם לשקול בכובד ראש.

מהי העונה המומלצת לטיול במאוריציוס מבחינת מזג אוויר?

כאמור, חלק לא מבוטל מן התיירים שבוחרים להגיע לביקור באי מאוריציוס, בוחנים את מזג האוויר ואת הטמפרטורות בקפידה, לפני שהם יוצאים לדרך. ההעדפה של מרבית התיירים היא להגיע לאי כאשר העונה הגשומה מסתיימת. מבחינה פרקטית זו היא באמת ההחלטה הנכונה ביותר שאתם יכולים לעשות. לא פשוט לצאת לטייל בתנאי גשם, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על תנאים של גשם בסביבה טרופית. ולכן, גם תושבי האי עצמם נכנסים למעין תקופה יבשה ושקטה מבחינה תיירותית, במהלך חודשי העונה הגשומה של מאוריציוס. בחודשי השיא של התיירות, נפח הטיסות למאוריציוס הולך ועולה ויש לכם יותר אפשרויות מבחינת שירותי מלונות ברמה גבוהה.

כל מה אתם צריכים לעשות בשלב זה, הוא לבחור לעצמכם את האופן בו תגיעו להכיר את האי מאוריציוס, על בסיס הניסיון שלכם בתור מטיילים וההעדפות האישיות שלכם למהלך הטיול. ככל ואתם מוכנים לקחת את הסיכון שבנסיעה במהלך העונה הגשומה של האי, ראוי ורצוי להתכונן בהתאם עם ביגוד מתאים ועם ציוד שמתאים גם לטיולים תחת גשם זלעפות. במידה ואתם בוחרים להגיע במהלך העונה היבשה, שווה לכם לארוז בגד ים ולהתארגן על מלון יוקרתי ממנו תוכלו לצאת לכל חוויה שרק תבחרו על הצד הכי טוב שיש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל