עונה מומלצת לחופשה בריו דה ז'נרו

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו ועונה מומלצת לחופשה

כמעט כל עונה היא עונה מומלצת לחופשה בריו דה ז'נרו. ריו דה ז'ניירו היא אולי המוכרת ביותר והאטרקטיבית מבין ערי ברזיל, אשר מושכת אליה מדי שנה המוני תיירים מכל רחבי העולם. מזג האוויר בריו דה ז'ניירו נוח וחמים לאורך כל השנה כמעט, ולכן אפשר ליהנות מיופייה ומהאטרקציות הרבות שיש בה לאורך כל חודשי השנה. כאן תוכלו למצוא מידע מקיף אודות מזג האוויר בריו דה ז'נרו לאורך השנה, על התנאים השוררים בה בכל עונה מעונות השנה ועל האירועים שתוכלו לשלב בחופשה שלכם, בכל מועד שבו תבחרו לבקר בה.

ריו דה ז'נרו היא אחת הערים המרכזיות בברזיל. מדובר בעיר תיירותית מאוד, מלאת חיים, עם נוף טבעי ועירוני מרשים, ואטרקציות מפורסמות כמו פסל ישו הגואל הענק, חוף קופקבנה, וכמובן הקרנבל הגדול בעולם.

חופשה בריו דה ז'נרו יכולה לכלול בטן גב בחופים המפורסמים קופקבנה ואיפנמה, סיורי הליכה בעיר בין מוקדים תרבותיים שונים או אפילו טיולים בטבע מסביב לעיר. בחירת הזמן המושלם לחופשה בריו דה ז'ניירו ומזג האוויר הצפוי בזמן החופשה יכולים להשפיע רבות על הטיול שלכם.

חופשה בריו דה ז'נרו – עוד מידע למטייל:

טיסות פנים בברזיל – מידע והשוואת מחירים

טיסות לברזיל – השוואת מחירים ומידע למטייל

ריאל ברזילאי (BRL) – איך קונים במזומן בישראל

השכרת רכב בברזיל – השוואת מחירים וטיפים

מה מזג האוויר בריו דה ז'נרו?

האקלים בריו דה ז'ניירו הוא טרופי. מזג האוויר כמעט אף פעם לא קר (קריר לעיתים בחורף), וניתן לצפות לגשם כל השנה כאשר ישנם חודשים גשומים יותר (בקיץ) וחודשים יבשים יותר (בחורף). ריו דה ז'נרו נמצאת בחצי הכדור הדרומי, מה שאומר שכאשר בישראל החורף מגיע והטמפרטורות יורדות, בריו דה ז'נרו מתחיל קיץ חם והטמפרטורות בשיאן בחודשי ינואר-פברואר.

מכיוון שמזג האוויר בעיר נשאר די חם במהלך כל השנה ומתון גם בחורף, אין זמן רע לחופשה בריו דה ז'נירו, וניתן לבקר ביעד זה בכל זמן בשנה. עם זאת, ישנם גורמים שיכולים להשפיע על מהו הזמן המומלץ לחופשה בריו עבורכם, כמו תקופות תיירותיות שונות, חגים, כמויות הגשם, מזג אוויר חם מאוד או מתון יותר וכול', ולכל חודש יש יתרונות וחסרונות משלו.

לכן אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך ולהבין מה הזמן המומלץ לחופשה בריו דה ז'ניירו בהתאם לסוג החופשה שאתם מחפשים.

עונות השנה בריו דה ז'ניירו

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בקיץ (דצמבר-מרץ)

הקיץ בריו דה ז'ניירו מתחיל בחודש דצמבר ונמשך עד מרץ.

מי שמחפש חופשה חמה בדצמבר, קיץ בחורף, ריו דה ז'ניירו היא בהחלט עיר מושלמת לכך.

זוהי העונה החמה ביותר אך גם הגשומה ביותר. היא גם נחשבת לעונה בה התיירות בשיאה בריו דה ז'ניירו, ובחודשים אלו מתקיימים מועדים חשובים כמו השנה האזרחית החדשה, חגי דצמבר וכמובן הקרנבל הגדול בעולם. מועדים אלו מושכים לעיר תיירים רבים, כך שאם אתם מחפשים את הזמן השקט ביותר בשנה אולי כדאי להגיע בעונת מעבר. עם זאת, מזג האוויר מעולה והעיר מלאה באירועים תרבותיים. הטמפרטורות בשעות החמות של היום בחודשי הקיץ בריו נעות באיזור 30 מעלות צלזיוס ומטפסות לעיתים אל מעל 35, ובשעות הלילה באיזור 24 מעלות צלזיוס בדרך כלל. ניתן לצפות לכ130 מילימטר של גשם מדי חודש בחודשי הקיץ על פני כ10-11 ימים (מדי חודש). חודשי הקיץ בריו דה ז'ניירו הם חודשים מעולים לחופשת חוף כיוון שטמפרטורות המים בשיאה ומזג האוויר חם מאוד.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בחורף (יוני-ספטמבר)

החורף בריו דה ז'ניירו מתחיל ביוני, אך קשה לאמר שמזג האוויר חורפי.

גם ביולי, החודש הקר ביותר בריו, מזג האוויר נע בין קריר לבין חמים מעט, והטמפרטורות הגבוהות נעות באיזור 23 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים. מזג האוויר מתון ונעים, לא קר מדי ולא חם מדי, ויתרון נוסף של החורף בריו דה ז'ניירו הוא שבחודשים אלו כמויות הגשם הן מינימליות. עדיין עלול לרדת גשם, אך פחות לעומת חודשים אחרים. צפי הגשם בחודשים יוני-אוגוסט בריו הוא במספר ימים בודדים בלבד ובאיזור 40-45 מילימטר מדי חודש. זהו זמן מעולה לטיולים בטבע וסיורים רגליים ברחבי העיר כאשר מזג האוויר לא חם ומתיש. למרות שזהו החורף ומזג האוויר פחות חם, זוהי עדיין תקופה פופולרית בקרב תיירים בריו כיוון שתיירים רבים נהנים מחופשה שנתית ארוכה בחודשים אלו.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו באביב (אוקטובר-נובמבר)

האביב בריו דה ז'ניירו, באוקטובר ובנובמבר, מציע למטיילים מזג אוויר חם אך מתון, עם טמפרטורות שנעות בין כ21 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) לבין כ28 מעלות צלזיוס (בצהריים בדרך כלל). כמויות הגשם מתחילות לעלות, עם כ9-10 ימי גשם מדי חודש בעונה.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בסתיו (אפריל-מאי)

אפריל ומאי בריו דה ז'ניירו הם חודשים חמים, אך לא חמים מדי עם טמפרטורות שנעות בין כ29 מעלות צלזיוס (בצהריים בדרך כלל) לבין כ21 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל). הטמפרטורות יורדות מעט בהדרגה במהלך העונה וגם כמויות הגשם יורדות מעט. זוהי עונת מעבר גם מבחינת תיירות עם סיכוי לפחות תיירים מבקיץ ובחורף.

אירועים בריו דה ז'ניירו

ריו דה ז'ניירו היא מרכז תרבותי ועיר מלאת חיים, עם מגוון אירועים ופסטיבלים במהלך השנה, החל מהקרנבל ועד לחגיגות השנה החדש ולפסטיבלי מוזיקה והופעות. חופשה בריו דה ז'ניירו בשילוב פסטיבל או חגיגה מיוחדת בעיר תשדרג את החוויה שלכם לבלתי נשכחת. הנה רק כמה מהאירועים המרכזיים שמתקיימים בריו דה ז'ניירו מדי שנה.

הקרנבל בריו

הקרנבל בריו הוא הקרנבל הגדול והמפורסם בעולם. הקרנבל הרשמי נמשך חמישה ימים אך חגיגות מקומיות מתחילות כבר לפני האירוע הרשמי שמתקיים בדרך כלל לקראת סוף פברואר. החגיגות כוללות מסיבות רחוב מקומיות וכמובן את התהלוכה המפורסמת והמרהיבה בה רשימה ארוכה של בתי ספר לסמבה מציגים את מיטב הכישרונות שלהם ומנסים לזכות בתחרות. בחופשה בריו בזמן הקרנבל תוכלו לספוג את האווירה ברחבי העיר ואפילו לרכוש כרטיסים ולצפות בקרנבל. ניתן לרכוש כרטיסים זולים לישיבה בטריבונות או כרטיסי VIP לישיבה בלאונג' מפנק.

פסטיבל המדורות פסטה ז'ונינה

פסטיבל המדורות, או פסטיבל יוני בריו דה ז'ניירו הוא מסורת עתיקה עם השפעות מפסטיבל המידסומר וגם מהאיזורים הכפריים של ברזיל, וכיום הוא הוא כולל חגיגות של ריקודים, אוכל ומגוון פעילויות והופעות לכל המשפחה בערים מרכזיות בברזיל.

פסטיבל רוק בריו

רוק בריו הוא פסטיבל מוזיקה ותיק שהחל בריו דה ז'ניירו וכיום מתקיים בערים נוספות בעולם כמו ליסבון ולאס וגאס. מדובר באחד מפסטיבלי המוזיקה הגדולים בעולם. הוא מתקיים מדי שנה בריו דה ז'ניירו ומופיעים בו אמני רוק אך גם אמנים מז'אנרים נוספים. בעבר הופיעו בפסטיבל הרד הוט צ'ילי פפרס, דרייק, וויזר, הבלאק אייד פיז,  בון ג'ובי ועוד. פסטיבל רוק בריו מתקיים מדי שנה בחודש ספטמבר בדרך כלל.

חגיגות השנה החדשה בקופקבנה

אחד המקומות המרכזיים לחגיגות השנה החדשה בריו הוא חוף קופה קבנה המפורסם. המוני חוגגים מגיעים לבושים בלבן ליהנות מהופעות באוויר הפתוח, ממסיבות רחוב, אוכל טעים, מגוון חגיגות, וממפגן מרשים של זיקוקי דינור.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו לפי חודש

למרות שאין זמן רע לחופשה בריו דה ז'ניירו, לכל חודש יש יתרונות וחסרונות משלו. בין אם אתם מעדיפים חודש עם כמה שפחות גשם, חודש פחות תיירותי או שאולי תעדיפו להגיע כשמזג האוויר אידיאלי לחופשת חוף בריו, כדאי לקרוא את פירוט מזג האוויר לפי חודש. שימו לב שהטמפרטורות ממוצעות בלבד, ואי אפשר לצפות את מזג האוויר בריו דה ז'ניירו זמן רב מראש באופן מדויק. לכן כדאי לבדוק שוב תחזית מדויקת יותר מספר ימים לפני  התאריך הרצוי.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בינואר

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בינואר חם מאוד, הטמפרטורות בצהריים נעות מעל ל-30 מעלות צלזיוס לעיתים קרובות ויכולות להגיע גם ל-36-37 מעלות צלזיוס. עונת התיירות בריו בחודש זה בשיאה. מצד שני, זהו חודש גשום וניתן לצפות לגשם לעיתים קרובות.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בפברואר

פברואר הוא חודש מעולה לחופשה בריו. מזג האוויר חם מאוד וגשום אך עם מעט פחות גשם מינואר. זוהי תקופת הקרנבל בריו ותיירים רבים מגיעים לעיר בחודש זה. הטמפרטורות בפברואר בריו דה ז'ניירו נעות באזור 30 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום ומגיעות לעיתים גם לכ-36 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו במרץ

מזג האוויר במרץ בריו דה ז'ניירו עדיין חם וגשום, אך הטמפרטורות פחות גבוהות לעומת שיא הקיץ בינואר ופברואר, ומגיעות עד למעט מעל 30 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום. הלילות חמימים ונעימים.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו באפריל

הסתיו בעיצומו בריו דה ז'ניירו באפריל. זהו חודש של עונת מעבר, הטמפרטורות יורדות מעט אך מזג האוויר עדיין חם. בחודש זה, הטמפרטורות נעות באזור 28 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום ובאזור 20 מעלות צלזיוס בלילה. גם כמויות הגשם מתחילות לרדת מעט. החודשים מתחילים להיות מעט פחות תיירותיים לעומת חודשי הקיץ, למעט במועדים מיוחדים. בחודש זה, למשל, נחגג חג הפסחא.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו במאי

חודש מאי הוא חודש מומלץ לחופשה בריו דה ז'ניירו. מזג האוויר בריו במאי מתון ונעים, עם טמפרטורות שנעות באזור 26 מעלות צלזיוס בשעות החמות של היום ובאזור 20 מעלות צלזיוס בשעות הלילה בדרך כלל. זהו החודש האחרון של הסתיו, ורגע לפני החורף הברזילאי ימי הגשם הולכים ופוחתים.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו ביוני

החורף בריו דה ז'ניירו מתחיל ביוני, אך אל תצפו למזג אוויר קר, כיוון שגם בחורף ניתן לצפות לימים חמימים ומזג אוויר שנע בין נעים וחמים לקריר. הטמפרטורות ביוני בריו בשעות החמות של היום נעות באזור של כ-25 מעלות צלזיוס פחות או יותר, והלילות קרירים. עונת החורף היא העונה היבשה ביותר בריו עם כמות מינימלית מאוד של גשם יחסית לשאר השנה.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו ביולי

למרות שזהו החודש הקר ביותר בשנה בריו דה ז'ניירו, עדיין מזג האוויר נעים ומתון. מזג האוויר קריר בלילה, והטמפרטורות מתונות במהלך היום ונעות באזור של 23 מעלות צלזיוס בדרך כלל. גם זהו חודש יבש יחסית לשאר חודשי השנה עם כמויות גשם מינימליות. למרות שזהו לא מזג אוויר אידיאלי לחופשת חוף ושמש, לא בטוח שאלו חודשים פחות תיירותיים, עם תיירים רבים שמגיעים בעקבות חופשות יולי-אוגוסט.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו באוגוסט

הטמפרטורות בריו דה ז'ניירו באוגוסט נעות בין כ-19 מעלות צלזיוס (בלילה בדרך כלל) לכ-26 מעלות צלזיוס (בשעות הצהריים בדרך כלל). זהו חודש יבש יחסית עם כמות גשם מינימלית מאוד.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בספטמבר

ספטמבר הוא חודש מעולה לחופשה בריו דה ז'ניירו. זוהי עונת מעבר רגועה יותר, עם מזג אוויר מתון אך חם במהלך היום (טמפרטורות באזור 25 מעלות צלזיוס שמטפסות לעיתים גם ל30 מעלות צלזיוס) ונעים בלילה. כמויות הגשם מתחילות לעלות מעט לעומת חודשי החורף.

בחודש זה נחגג יום העצמאות בברזיל.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו באוקטובר

הטמפרטורות עולות בריו דה ז'ניירו באוקטובר, האביב בעיצומו וגם הסיכוי לגשם עולה מעט. באוקטובר בריו דה ז'ניירו הטמפרטורות מגיעות עד לכ-27 מעלות צלזיוס בשעות החמות ביותר של היום, והלילות נעימים עם טמפרטורות שנעות באזור 21 מעלות צלזיוס. מדי שנה באוקטובר בריו מתקיים פסטיבל רוק בריו.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בנובמבר

מזג האוויר בנובמבר בריו דה ז'ניירו חם וגשום, עם טמפרטורות שנעות בין כ-22 (טמפרטורות נמוכות ממוצעות) לכ28 (טמפרטורות גבוהות ממוצעות, בצהריים בדרך כלל) מעלות צלזיוס וסיכוי לגשם לעיתים קרובות. זוהי עונת מעבר, ובשילוב עם מזג האוויר המתון יחסית זהו זמן מומלץ לחופשה בריו.

מזג האוויר בריו דה ז'ניירו בדצמבר

עונת התיירות בריו דה ז'ניירו מתחילה בדצמבר כמו גם הקיץ החם. עם חגיגות הקריסמס והשנה האזרחית החדשה מגיעים לעיר תיירים רבים. הטמפרטורות הגבוהות הממוצעות בדצמבר בריו דה ז'ניירו נעות באזור 30 מעלות צלזיוס בשעות הצהריים בדרך כלל, והלילות נעימים עם טמפרטורות ממוצעות באזור 23 מעלות צלזיוס. זהו חודש גשום עם סיכוי לגשם לעיתים קרובות.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל