מזג האוויר בגאורגיה

מזג האוויר בגאורגיה – עונות מומלצות

תיכנון טיול בגאורגיה מתחיל בהחלטה מהי העונה המומלצת לחופשה בגאורגיה עבורכם, ובהבנה – לפחות בסיסית – של מזג האוויר בגאורגיה בעונות השנה השונות. בתכבה זו תמצאו את המידע הדרוש למטייל על העונות המומלצות לטיול בגאורגיה לפי אפשרויות נופש שונות

דילים לטביליסי      |     דילים לבטומי     |     טיולים מאורגנים בגאורגיה

גיאורגיה היא יעד לכל השנה. בתור מדינה יחסית קטנה, מזג האוויר בגאורגיה מגוון מאוד, כשהרי הקווקז והים השחור משחקים בו תפקיד. לכל עונה יש יתרונות משלה. האביב מתון ושטוף שמש, עם כמה ימים גשומים באפריל. הקיץ חם, בעיקר בבירה. הסתיו דומה לאביב, אבל מעט יותר קר, בזמן שהחורף מושלג ברוב המקומות מלבד טביליסי. במדריך זה, נראה לכם מהן העונות המומלצות לטיול בגאורגיה ואילו פעילויות מתאימות למזג האוויר בגאורגיה בכל עונה.

חופשה בגאורגיה – עוד באותו נושא:

השכרת רכב בגאורגיה (גרוזיה) – השוואת מחירים ומידע למטייל

גאורגיה עם ילדים – המדריך לטיול משפחות

טיסות לטביליסי – השוואת מחירים ומידע חשוב

כרטיס סים או eSIM לגאורגיה

אביב בגאורגיה

אמצע אפריל ומאי הם הזמן הכי טוב ביותר לטיול בגאורגיה באביב. בזמן זה, השבועות הגשומים חלפו והחורף חמים ומלא שמש. בערב, יש בריזה נעימה שנושבת ברחבי הארץ. הפעילויות הטובות ביותר לעשות באביב בגאורגיה הן לבקר בבירה טביליסי, לצאת לטיולי יום או אפילו לצאת לטרק ברמות הנמוכות של המדינה. אל תשכחו גם לבקר באגמים היפהפיים של גיאורגיה.

האביב הוא העונה שבה מתקיימים חגים רבים במדינה. תרצו אולי לתכנן את הטיול שלכם סביב חג הפסחא בעיקר. חג הפסחא נופל על אפריל או מאי. הגיאורגים משתמשים בלוח השנה האורתודוקסי כך שחג הפסחא שלהם חל שבועיים אחרי החג הקתולי.

תאריך מעניין נוסף הוא 26 במאי, יום העצמאות. תוכלו לצפות במצעד שמתקיימים לאורך שדרת רוסטבוולי (Rustaveli Avenue), לבקר בדוכני משרדי הממשלה ולנסות מוצרים מקומיים של חוואים ועסקים קטנים.

קיץ בגאורגיה

חודשי הקיץ בגיאורגיה יבשים וחמים. יולי ואוגוסט יכולים להיות די חמים בטביליסי, כשהטמפרטורות נעות בין 25-40 מעלות צלזיוס. עם זאת, הטמפרטורה נמוכה יותר בשאר המדינה. יולי ואוגוסט הם החודשים הטובים ביותר לטייל ברמות הגבוהות וברכסי ההרים וכן לבקר בעיירת החוף בטומי כדי לשחות בים השחור. שימו לב שעונה זו די לחה בחלק זה של המדינה. בקיץ, גאורגיה מקיימת קונצרטים ופסטיבלים מסורתיים כגון Open Air, Art-Gene, פסטיבל הג׳אז של הים השחור (Black Sea Jazz Festival) ואירועים רבים נוספים בסופי השבוע לאוהבי המסיבות.

סתיו בגאורגיה

המדינה בעונה זו של השנה מתחילה להתקרר, אבל היא גם מתחילה להיצבע בצבעי העצים המגוונים והאדמה מתחילה להתכסות באבק קרח. בדומה לאביב, חורף בגאורגיה מאופיין כעונה הרטובה ביותר, כשתנאי מזג האוויר משתנים בתכיפות. לכן, התכוננו לימים חמים יותר או קרים יותר. אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בסתיו בגאורגיה הוא לטייל ברמות הנמוכות וברכסי ההרים השונים הציוריים. בקרו בחוף כדי לתפוס את הימים החמים האחרונים של השנה בספטמבר וחשוב מכך, השתתפו בעונה הווינטאג׳ (vintage season ) וקצרו ענבי יין.

חורף בגאורגיה

החורף בגאורגיה קר ומושלג. הטמפרטורות צונחות ל-2-4 צלזיוס ואפילו מתחת לאפס בחלקים מסויימים של המדינה. אם אתם אוהבים לבקר בערים מושלגות, אז טביליסי תהיה אכזבה – כמעט אף פעם לא יורד בה שלג וכשכן, השלג נמס תוך מספר ימים ומשאיר מאחוריו רחובות מלאי בוץ. עם זאת, תוכלו לבקר בחלקים אחרים של גאורגיה המלאים במדרונות מושלגים ויערות קסומים. הפעילות המומלצת לחורף בגאורגיה היא לבקר באתרי הסקי ולהתפנק בפעילויות ספורט. עונת הסקי בגאורגיה נמשכת עד אפריל.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל