מזג אוויר בבלארוס

מזג האוויר בבלארוס ועונות מומלצות לחופשה

בשנים האחרונות מתחילים תיירים מרחבי העולם לגלות את קסמה של בלארוס. אם אתם מתכננים חופשה בבלארוס, בין אם ברצונכם לבלות בטיולים רגליים נעימים באזורים טבולים בירוק, ובין אם אתם מעדיפים נופים בתוליים ומושלגים, כדאי שתלמדו מעט על מזג האוויר בבלארוס לאורך חודשי השנה ועל עונות השנה בה, כדי שתוכלו לבחור לעצמכם את העונה המתאימה ביותר לטיול שלכם.

בלארוס מתפתחת בשנים האחרונות כיעד תיירותי אטרקטיבי, אך עבור רבים היא עדיין מדינה לא מוכרת, ששמרה על הפשטות והייחודיות שאפיינו אותה טרם נפילת הגוש הקומוניסטי. בלארוס מושכת אליה חובבי טבע בתולי, המחפשים לטייל באווירה מזרח אירופאית ממסורתית, עם אפשרויות לתיירות אקולוגית.

מזג האוויר בבלרוס, הממוקמת ממערב לרוסיה ומצפון לאוקראינה, מתאפיין באקלים יבשתי, עם חורפים קרים, קיצים חמימים יחסית ושתי עונות ביניים קצרות. ההשפעה היבשתית עולה ככל שנעים מצפון מערב לדרום מזרח, כלומר ככל שמתרחקים מהים ונכנסים למישורים הגדולים של מזרח אירופה. עם זאת, יש לקחת בחשבון, שבלארוס חשופה לזרמי אוויר מכיוונים שונים: רוסיים או ארקטיים, אטלנטיים או ים תיכוניים, כך שלעתים חווים בה שינויים פתאומיים בטמפרטורה ובמזג האוויר. מנובמבר עד פברואר כמעט ולא רואים את השמש בבלרוס, אבל ממאי עד אוגוסט היא זורחת במשך קצת יותר ממחצית שעות היום (הימים ארוכים מאוד, כך שכמות השמש הכוללת אינה נמוכה).

 

חופשה בבלארוס – עוד מידע למטייל

השכרת רכב בבלארוס – מידע חשוב והשוואת מחירים

מינסק – בתי מלון מומלצים בבירת בלארוס

טיסות למינסק בירת בלארוס – השוואת מחירים וטיפים

 

עונות השנה בבלארוס

מזג האוויר בבלארוס בחורף

החורף בבלארוס קר מאוד, בדרך כלל עם טמפרטורות מתחת לאפס גם במהלך היום במשך מספר חודשים. הערים המערביות בבלארוס (ברסט, הרודנה) קרות מעט פחות, שם הטמפרטורה הממוצעת בינואר, למשל, היא כ- 3- מעלות צלזיוס, בעוד שבערים מזרחיות יותר, כמו מינסק, הטמפרטורה הממוצעת באותה תקופה היא כ- 4.5- מעלות ובאזורים מזרחיים יותר, היא יכולה להגיע ל- 6- מעלות. המשמעות היא, שבחלק המזרחי של בלארוס, השלג מכסה את הקרקע במשך כארבעה חודשים, לעומת שלושה חודשים של קרקע מושלגת באזורים המערביים של הארץ. התקופות הקרות ביותר בבלארוס מתרחשות בהשפעת האנטי-ציקלון הסיבירי, אז הטמפרטורה יכולה להגיע עד 30- מעלות צלזיוס, אך בעשורים האחרונים, בשל התחממות כדור הארץ, מדובר בתופעה נדירה יחסית. השלג הראשון יורד בחלק הצפון-מערבי של בלארוס בתחילת דצמבר, וכעבור כשבוע-שבועיים הוא מגיע לאזורים הדרום-מערביים. בסך הכל, השלג די יציב, אך מדי פעם יכולה להתרחש הפשרה, הממיסה את השלג למשך מספר ימים עד שובם של תנאי הכפור. כתוצאה מכך, הכבישים הופכים חלקים ומסוכנים. מעת לעת יורד שלג רטוב, אשר בהדרגה הופך לגשם. השמש מציצה בשמים לעיתים רחוקות ביותר, ועד אמצע ינואר היא נותרת עכורה ומלווה בערפל סמיך.

 

מזג האוויר בבלארוס באביב

באביב בבלארוס, הטמפרטורות עולות במהירות. תקופת הפשרת השלגים מתרחשת בין החודשים מרץ ואפריל. תקופת האביב בבלארוס, מתאפיינת באדמה בוצית מאוד, שמקשה על הנסיעה ברחבי הארץ, במיוחד מחוץ לערים ובכבישים לא סלולים. בתחילת אפריל עדיין עשוי לרדת שלג ויש ימי כפור, אך עד סוף החודש, מתחילים ימים חמים ראשונים, שמבשרים את בוא הקיץ, עם טמפרטורות מעל 25 מעלות צלזיוס. למעשה, האביב מגיע לבלרוס בסוף אפריל – תחילת מאי, אז מתחילה המדינה להיות שטופת שמש. האוויר הצח, המשולב בערפילים לחים, מתמלא בניחוחות פריחה, עצי הפרי מלבלבים, והפארקים והגנים המקומיים מתכסים ירוק.

 

מזג האוויר בבלארוס בקיץ

הקיץ בבלארוס חמים למדי, וההתחממות מתגברת בהדרגה ככל שנעים מהצפון לדרום. הטמפרטורה המרבית הממוצעת בחודש יולי היא כ-23 מעלות  בערים הצפוניות (פולאצק, ויטבסק), 23.5-24 מעלות בערי מרכז הארץ (גרודנו, מינסק, מוהילב) ו-24.5-25 מעלות בערים הדרומיות (ברסט, פינסק, גומל). במהלך הקיץ בבלארוס, יש תקופות חמות, עם שיאים המתקרבים ל-30 מעלות צלזיוס, לסירוגין עם תקופות קרירות יותר, בהשפעת זרמים אטלנטיים קרירים ולחים. על אף מספר המערכות האטלנטיות, כמות השמש בקיץ בבלארוס היא לא מבוטלת.

 

מזג האוויר בבלארוס בסתיו

הסתיו בבלארוס הוא עונה קצרה, שבמהלכה הטמפרטורה יורדת במהירות, ומזג האוויר הופך מעונן, גשום וערפילי. בשבועיים הראשונים של ספטמבר עדיין אפשר לבלות חופשה בבלרוס ללא חשש ממזג אוויר שיחייב לבלות את כל החופשה במלון. בתקופה זו המשקעים תכופים ורבים, אך במהלך שעות היום הטמפרטורה נוחה, ועומדת על כ-18 מעלות צלזיוס. במחצית השנייה של ספטמבר מזג האוויר כבר הופך חורפי: הטמפרטורות צונחות, השמש מסתתרת כמעט כל הזמן מאחורי העננים והעצים משילים עלי זהב. באוקטובר, הטמפרטורה במהלך היום עומדת כבר על כ-10 מעלות צלזיוס,  הרוחות הופכות עזות, וכבר פחות נעים להסתובב בחוץ להליכות ארוכות. בתקופה זו ניתן לצפות לכפור הראשון בשנה, אך הטמפרטורה בדרך כלל נותרת מעל האפס. השלגים הראשונים מתחילים לרדת בדרך כלל בנובמבר, אם כי, לעתים רחוקות הם יכולים להקדים, ולהתחיל לרדת כבר באוקטובר. החודש האחרון של הסתיו בבלרוס מתאפיין גם בערפילים סמיכים, לחות גבוהה וכתוצאה התחזקות של הקור.

 

עונה מומלצת לחופשה בבלארוס

העונה הטובה ביותר לביקור בבלארוס היא תקופת הקיץ, מיוני עד אוגוסט. בקיץ בבלארוס הימים ארוכים מאוד, הטמפרטורות מתונות, ולעתים אף חמות במהלך היום. עם זאת, חשוב לזכור, שגם בתקופה זו הלילות נשארים קרירים, ולכן חשוב לארוז לקראת חופשת קיץ בבלארוס גם בגדים חמים. עוד כדאי לדעת, שגם בימים חמים עלולות להתפתח סופות רעמים, במיוחד בשעות אחר הצהריים או הערב.

 

למי שמעדיף חופשת חורף בבלארוס, שבה ניתן ליהנות מנופים מושלגים, חודש פברואר יהיה עדיף, מכיוון שהימים בו ארוכים יותר מאשר בדצמבר, אך עדיין מדובר בתקופה קרה ומושלגת.

 

מזג האוויר בבלארוס לפי חודשים

בשל העובדה שחלק גדול משטחה של בלרוס הוא מישורי, נוצר בה סוג אקלים יבשתי ממוזג. ההשפעה החזקה של זרמי אוויר מהאוקיינוס האטלנטי יוצרת רמות לחות גבוהות והתפלגות כמעט אחידה של גשמים לאורך כל השנה. הטמפרטורות העונתיות היומיות הממוצעות נעות בין 5- מעלות בחורף ועד 23 מעלות בקיץ. להלן נתוני מזג האוויר בבלרוס לפי חודשים (הנתונים מתייחסים לבירה, מינסק):

 

מזג האוויר בבלארוס בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 13- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2

ימים גשומים: 13

כמות משקעים: 30 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 2

ימים גשומים: 12

כמות משקעים: 40 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 4

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 40 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 5

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 40 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 18 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 73 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 10

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 63 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 23 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 9

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 63 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 12 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 8

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 82 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 6

ימים גשומים: 9

כמות משקעים: 45 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 3

ימים גשומים: 10

כמות משקעים: 45 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1

ימים גשומים: 13

כמות משקעים: 65 מ"מ

 

מזג האוויר בבלארוס בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8- מעלות צלזיוס

שעות שמש ביממה: 1

ימים גשומים: 13

כמות משקעים: 42 מ"מ

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל