כל מה שחשוב לדעת על השכרת רכב ונהיגה באיטליה

הכבישים הפתוחים והנופים עוצרי הנשימה של איטליה קוראים לכם? לא פלא. רק אל תשכחו שנהיגה באיטליה קצת שונה מנהיגה בישראל ויש עוד כמה פרטים חשובים שכדאי לדעת

מאת: מעיין מליח

האווירה הצבעונית, הקולינריה המעולה, הנופים היפים והטיסות הזולות הם רק חלק מהסיבות שהופכות את איטליה ליעד מועדף עבור תיירים בכלל וישראליים בפרט. כמעט 75 מיליון תיירים מבקרים באיטליה מדי שנה (נכון ל-2022), מספר מדהים לכל הדעות.

איטליה מציעה מגוון רחב של אטרקציות בתחומי שונים, מטעימות יין ביקבי בוטיק בטוסקנה ועד גלישה ופעילויות מים בסיציליה, וכמובן, איך לא, ארוחות מעולות למכביר. המחוזות היפהפיים והמגוונים של איטליה הפכו אותה במרוצת השנים גם לאחד היעדים הפופולריים לנהיגה והשכרת רכב בחו״ל. אם גם אתם מתכננים להגיע לשם בקרוב, וגם אם אתם סתם מתעניינים באיטליה כיעד אופציונלי, הכנו לכם צ׳ק ליסט עם כל המידע החשוב בנוגע לנהיגה והשכרת רכב בארץ המגף:

המסמכים שהם חובה באיטליה

המסמך החשוב ביותר כשאתם שוכרים רכב באיטליה או בכלל, הוא רישיון הנהיגה שלכם. לרוב, רישיון הנהיגה הישראלי מקובל ומאושר על-ידי רוב המדינות באירופה ובאיטליה בהחלט מקבלים את הרישיון הישראלי. למרות זאת, ומכיוון שלכל סוכנות רכב יש את התנאים והחוקים שלה, כדאי להצטייד גם ברישיון נהיגה בינלאומי, שניתן להנפיק באונליין או במוקדים שונים של משרד התחבורה ברחבי הארץ, ולהבטיח לעצמכם שלא יעשו לכם בעיות עם ההשכרה. כמו כן, אם השכרתם את הרכב מבעוד מועד דרך האונליין, כדאי להדפיס או לשמור במקום נגיש את המסמך המעיד על כך ולהציג אותו לגורמים הרלוונטיים.

כללי נהיגה באיטליה

איטליה היא המקור למילה "אוטוסטרדה" שלמעשה מציינת כביש מהיר. מערכת הכבישים המאורגנת והנוחה שיש באיטליה, מאפשרת מעבר מהיר בין מקום למקום כך שלא תאלצו לבזבז את הזמן היקר שלכם על נסיעות ארוכות ופקקים. עם זאת, חשוב לדעת שהנסיעה בכבישי האוטוסטרדה, כרוכה בתשלום ולרוב כמו בכבישי אגרה – התשלום תלוי במקטע או כמות המקטעים שבהם אתם נוסעים.

כמו כן, הרבה ישראלים נתקלים בפליאה באזורים שהנהיגה בהם היא למקומיים בלבד – שטחי ZTL. מדובר בדרכים מרושתות במצלמות שהנסיעה בהן היא עבור מורשי כניסה מקומיים ובמידה שיתפסו אתכם נוסעים באחת מהן, אתם עלולים לקבל קנס. לכן, כדאי לפקוח עיניים, לנסוע לאט ולשים לב לתמרורים ולשילוט בדרכים.

עוד נקודה שחשוב לתת עליה את הדעת היא תקנת נהיגה באיטליה הקובעת כי באזורים מסוימים (בעיקר בצפון איטליה), בין התאריכים ה-1 לנובמבר ועד ה-15 לאפריל, חלה חובת הצטיידות בשרשראות שלג ושימושם בהתאם לשילוט ותנאי הדרך.

לפיכך, בכל השכרת רכב באיטליה, באזורים והתאריכים האמורים, יש לוודא כי אתם מצוידים בשרשראות שלג (אותן יש להזמין מראש) וכן בהוראות ההרכבה שלהן.  ביורופקאר איטליה תוכלו אף למצוא מגוון רכבים להשכרה המצוידים בצמיגי חורף, לשיפור בטיחותכם.

ביטוח רכב שחשוב שיהיה לכם

השכרת רכב בחו״ל היא אמנם פעולה פשוטה ונגישה מאוד בימים אלו, אבל לא תמיד פשוט להתמודד עם חוקי התנועה הכתובים והלא-כתובים במדינה אחרת, לכן, חשוב מאוד להצטייד בביטוח. ביטוח רכב ייתן לכם את הביטחון לנהוג בראש שקט בדרכים ולהיות מוגנים גם במקרים של חלילה תאונה וגם במקרים מצערים שלא בשליטתכם או אחריותכם. מומלץ מאוד שלא להשאיר תיקים או מזוודות ברכב שלכם, ועל כל פנים לדאוג לביטוח נגד גניבות. בנוסף, החוק האיטלקי דורש נהיגה עם ביטוח רכב בסיסי שיש בו רובד של CDW (הגבלת סכום השתתפות עצמית במקרים של נזק), ולרוב זה יהיה כלול בחבילת השכרת הרכב שתעשו.

חשוב לציין שברוב חברות ההשכרה, ביטוח "ביטול השתתפות עצמית", אינו מכסה נזקים לצמיגים, למראות, לשמשות ולמרכב תחתון. ביורופקאר ניתנת האפשרות להגדיל את הכיסוי הביטוחי לחלקים אלה, באמצעות רכישת ביטוח נלווה בשם "כתב שירות", שמקנה החזר כספי של דמי ההשתתפות העצמית במידה ונגרם נזק לצמיגים, מראות, שמשות ומרכב תחתון. זאת ללא שאלות, מגבלות או אותיות קטנות.

מה עושים במקרה של דו״ח באיטליה?

אם לא שפר עליכם המזל וקרה שקיבלתם קנס, בין אם זה דו״ח תנועה באיטליה ובין אם חנייה, כדאי מאוד פשוט לשלם אותו ולהוריד את כאב הראש הזה מכם. על גבי הטופס שתקבלו, תמצאו לינק לתשלום הדו״ח באונליין ואם לא תבצעו את זה, הקנס יישלח לחברה ההשכרה שתשלם אותו ותגבה את התשלום מכם חזרה, בתוספת של עוד 50 יורו עמלה. בכל מקרה, מומלץ להימנע מקנסות באיטליה שעלולים לגדול ולטפוח ככל שתדחו לשלם אותם.

לסיכום

השכרת רכב בחו״ל ונהיגה באיטליה יכולה להעצים את החוויה שלכם ולהקל עליכם מאוד בניווט והגעה ליעדים הרצויים לכם. כיום, חברות רבות מציעות חבילות אטרקטיביות ומיוחדות לתיירים, כמו יורופקאר שמאפשרת השכרת רכב באונליין בדרך נוחה ונגישה, עם מגוון של רכבים לבחירה. לאחר שתשכירו רכב, מומלץ לעבור על כל הדרישות למסמכים הרלוונטיים, לחקור מעט את חוקי הנהיגה המקומיים, לדאוג לביטוח שיכסה אתכם בצורה המיטיבה. אבל הדבר החשוב ביותר הוא ליהנות, לצלם המון ולנהוג בביטחון!

 

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל