כך תטוסו לחו"ל עם הילדים בראש שקט

חלקכם אולי כבר לא זוכרים את התקופה, חלקכם אולי עוד מתרפקים עליה, בעודכם מנסים לסגור רוכסן של מזוודה שלישית עמוסה מדי. התקופה בה נסעתם לחו"ל בלי ילדים. ארזתם מזוודות שאינן כוללות אקמולי/ נורופני/ מוצצי ומגבונים וחרדת "אלוהים אדירים שכחנו את שמיכי" לא הייתה חלק מיציאה לחופשה. ילדים זה שמחה וחוויות בחו"ל עם הילדים הופכות לזיכרונות ייחודיים לכל החיים, אבל כמו שכל הורה עם ותק של יומיים ומעלה כבר מבין – עם השמחה הזאת יש גם כמה, איך לומר, תיקים קטנים.

באופן כללי ולא רק בנסיעה לחו"ל, לילדים יש נטייה להצטנן, לחלות, להיפצע, להתעורר מכאבים באוזן או לפתח שיעול עם סאונד מפחיד ברגעים הכי פחות מתאימים. הבעיה היא שכאשר משהו מאלה קורה מחוץ לארץ, העניין עלול להפוך להוצאה כספית לא קטנה (עד עצומה) עבור הטיפול הרפואי עצמו ועלולה גם להביא לאי אלו השלכות בסעיף ההוצאות אם זה מגיע גם לשינויים בלתי צפויים בתכנון הנסיעה המקורי.

טיפולים רפואיים במדינה זרה אינם כלולים בביטוח הבריאות ובוודאי לא יתרשמו במרפאה הקרובה למלון מכרטיס קופת החולים שבידכם. ולכן, כל ביקור קצר אצל רופא יכול להגיע למאות שקלים, הגעה לבית חולים תגיע כבר לכמה אלפים ועד לסכומי עתק. רק מבוטחים בביטוח נסיעות לחו"ל יהיו מכוסים מפני הוצאות אלו. זהו ביטוח שמעניק כיסוי בעבור הוצאות רפואיות בחו"ל בסכומים שמגיעים למיליוני שקלים וכוללים גם רכישת תרופות, איתור וחילוץ, ניתוחים דחופים, טיפולי חירום לשיניים, הסעות רפואיות ועוד.

מבוטחים בביטוח נסיעות לחו"ל יוכלו לקבל החזרים על הוצאות אלו (בהתאם לפוליסה ולגבולות האחריות). בחלק מהמקרים לא לשלם כלל, כשחברת הביטוח משלמת באופן ישיר לנותן הטיפול או למוסד הרפואי. מדובר בעלויות של כמה שקלים בודדים ביום, ששוות מיליונים ושקט נפשי הכרחי לנסיעה כיפית עם הילדים.

טיפים לרכישת פוליסת ביטוח לנסיעה לחו"ל עם הילדים

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב מפוליסה בסיסית בה מרוכזים רוב הכיסויים הרפואיים ולה ניתן להוסיף הרחבות לכיסוי רחב יותר גם לכבודה, למכשירים אלקטרוניים, לעגלת התינוק למשל או כיסויים רפואיים ייחודיים לנסיעה שכוללת ספורט אתגרי מסקי ועד צלילה ממסע אופניים ועד גלישת גלים.

הפוליסה הרפואית מספקת כיסוי ביטוחי רפואי רחב דיו לטיול עם ילדים באזורים עם מערכת רפואה מתקדמת. כשמדובר בטיסה לאזורים ייחודיים או למדינות עולם שלישי שונות, כדאי לשים לב לסעיף הכיסוי בהוצאות חילוץ, הסעות וטיסות רפואיות למקרים בהם יהיה צורך בטיפול רפואי שהרמה המקומית אינה מספקת.

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל עם ילדים הבסיסית מספקת כאמור מענה רחב למצבים רפואיים, אך אינה מספקת כיסוי בעבור אובדן של כבודה, גנבה או אובדן של מכשירים אלקטרוניים, מסמכים שאבדו או נגנבו ולא בעבור הוצאות בשל שינויים בכרטיסי טיסה או בכרטיסי נסיעה אחרים ואי אלו ביטולים כאלה ואחרים. כולם כיסויים ששווה להוסיף כהרחבה כשנוסעים עם הילדים.

המטען עצמו רב יותר ומשמעותי יותר כשהוא אובד בדרך ליעד או נגנב בדרך למלון. הלפטופ או הטאבלט שהצטרפו לטיול כטלוויזיה לילדים וכואב הלב כשהם נעלמים. ריבוי הסמארטפונים והמכשירים האלקטרוניים שפשוט מעלה את הסיכוי שמישהו מהם לא יחזור לגבולות ישראל. בנוסף, קיימת עגלת התינוק שרבות מהן היום מתוחכמות, יקרות ושוות ביטוח נפרד לכל צרה שלא תבוא.

כדאי לבדוק אודות כיסויים ייחודים לכרטיסי הטיסה וכרטיסי נסיעה אחרים, מאחר ואלמנט ההפתעה והספונטניות שמצריך טיול עם ילדים הוא רב. וכשהדברים משתבשים, הביטוח הופך את המשבר ליותר נוח.

רוב חברות הביטוח מספקות היום למבוטחים שלהן הטסים לחו"ל אפליקציה ייעודית לטיפול במצבים שמצריכים טיפול רפואי כלשהו. השקט הנפשי שאנחנו מדברים עליו הוא הרגע הזה דווקא כשקורה משהו שמצריך התייחסות ובזכות ביטוח הנסיעות, מרים המבוטח את הסמארטפון ומוצא את הרופא המתאים, המרפאה הקרובה, בית המרקחת או בית החולים בכמה קליקים באפליקציה. ולאחר גם מגיש את התביעה להחזרים דרך אותה אפליקציה.

טסים עם הילדים? בדקו את הדברים הקטנים. אפליקציות מתקדמות מעניקות שירותים ייחודיים כמו שיחה אונליין עם רופא, הזמנת תור לרופא מקצועי קרוב דרך האפליקציה ושירותים בסיסיים כמו איתור בית מרקחת או בית חולים קרוב. ברגע האמת, ההבדל בין אפליקציה איכותית לאפליקציה חלקית עלול להיות גדול.

האינטרנט וטיסות עם ילדים

חיפוש מהיר של מידע אודות טיולים שונים עם ילדים בחו"ל מעלה אינסוף אפשרויות ומאות דפים של טיפים על איך לעבור את הטיול בשלום, לא יהיה אף דף כזה שלא ימליץ על רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל כולל הרחבות ייחודיות שהופכות את הרגעים הפחות נעימים למלחיצים.

כשטסתם לבד, רק אתם ושתי מזוודות, הביטוח הבסיסי היה הולם את מידותיכם ומעניק לבדו את השקט הנפשי הראוי. כעת, עם האחריות באה האחריות, אבל אפשר להודות לנוחות של חיינו הדיגיטליים והאינטרנט שהופך את הכל לכל כך יותר קל ופשוט.

כמה ימים לפני הטיסה, שווה לבדוק כמה הצעות מחיר של חברות ביטוח שונות, לעבור על סעיפי הפוליסה ולבחור בהצעה הטובה ביותר – זו בעלת הכיסויים הרחבים ככל האפשר ובמחיר האטרקטיבי ביותר. יש לבדוק את גובה הכיסויים בסעיפים הרפואיים השונים ולהוסיף את ההרחבות הנדרשות לטיסה עם ילדים. חשוב לבדוק באיזו קלות מתקבל שירות מחברת הביטוח בחו"ל ומהם הערוצים הדיגיטליים הישירים שניתן ליצור עמה קשר במהלך הטיול.

הצעות המחיר שביקשתם דרך אתרי האינטרנט של חברות הביטוח יגיעו במהרה לתיבת הדואר שלכם ויספקו את כל המידע הדרוש ובשפה נהירה ופשוטה לאדם הסביר. תוך זמן קצר כבר יהיה לכם ביטוח ראוי ומותאם שתוקפו יחול ברגע שתעלו על המטוס ויפוג כשתחזרו בריאים ושלמים לגבולות ישראל.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל