מידע למטייל לארה"ב

ויזה לארה"ב – המדריך המלא למטיילים הישראלים

ארה"ב היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ואחד היעדים הנחשקים לטיול משפחות או טיול בר מצווה, אך האפשרויות לקבלת הויזה הנדרשת לכניסה לארה"ב דווקא לא בלתי מוגבלות, והתורים לויזה נחשקים הרבה פחות.

לפני תיכנון טיול לארה"ב כדאי מאוד לקרוא את המדריך שהכנו עבורכם לתהליך הלא פשוט:

ישראלים המעוניינים להיכנס לארה"ב חייבים להוציא ויזה דרך שגרירות ארה"ב בישראל. בהנחה שאתם מעוניינים לבקר בארצות הברית לזמן מוגבל כדי לטייל או לנסיעה עיסקית, תצטרכו לבקש ויזת מבקרים דרך השגרירות האמריקאית.

ראשית, כמובן וודאו שיש לכם דרכון בתוקף, ושהוא יישאר בתוקף למשך חצי שנה לפחות מהתאריך בו אתם מתכננים לנחות בארה"ב. כמובן, הימנעו מהזמנת טיסות ובתי מלון בארצות הברית כל עוד לא קיבלתם את הויזה שלכם, התהליך עלול לקחת זמן רב וכלל אין ביטחון בכך שבסופו של דבר תקבלו את הויזה, לעיתים יש קשיים בתהליך.

איך מגישים בקשה לוויזה לארה"ב

תהליך הגשת הבקשה לויזה מתבצע באמצעות האינטרנט. ראשית, כנסו אל האתר הרישמי לשירותי ויזה של שגרירות ארה"ב על מנת לקבוע את סוג הוויזה המתאים לצרכיכם (בד"כ ויזת מבקרים אם מדובר בטיול רגיל או נסיעת עסקים קצרה), מלאו באתר את טופס הבקשה DS-1600, שלמו את האגרה, ואז עליכם לבחור את מיקום הגשת הבקשה (ירושלים או תל אביב) ולבחור תאריך ושעה פנויים המתאימים לכם לראיון עבור ויזת מבקרים בשגרירות האמריקאית. בעת תיכנון טיול לארה"ב שימו לב לכך שלעיתים יש תור ארוך של כמה חודשים למועד לריאיון לויזה.

ראיון בשגרירות האמריקאית בעת בקשת ויזה לארה"ב

אסור להכניס לשגרירות האמריקאית:

ציוד אלקטרוני, כולל טלפונים ניידים וכוננים ניידים

תיקים, תיקי גב וארנקים גדולים, מזוודות

נוזלים, תרסיסים, אבקות, תכשירי איפור או שפתונים

מצתים, גפרורים ואביזרים להדלקת אש

כלי נשק מכל סוג

מותר להכניס איתכם:

שקיות קטנות לנשיאת מסמכים

דרכון ומסמכים קשורים

ארנק קטן עם כסף, תעודות וכרטיסי אשראי

עיתון או ספר להמתנה

כלי כתיבה

מפתחות של כלי רכב או בית

בדיקת סטטוס הבקשה לוויזה

השגרירות האמריקאית מפרסמת באתר הויזה הרישמי שלה רשימה שמתעדכנת פעם ביום ובה ניתן למצוא את מספרי הבקשות לויזה של ויזות שאושרו ומוכנות להנפקה. אם אתם לא מוצאים את מספר טופס הבקשה שלכם ברשימת הויזות המאושרות, הבקשה לוויזה עדיין לא אושרה. השגרירות מבקשת לא ליצור איתה קשר לבירורים אלא להמתין ולבדוק מדי יום את הרשימה.

בזמן בדיקת רשימת הבקשות המאושרות מומלץ להשתמש באפשרות החיפוש – לחצו CTRL+F ובחלון שנפתח הקלידו את מספר טופס הבקשה. מספר הבקשה מופיע על הטופס תחת הברקוד ועל המסמך שקיבלתם בסוף הריאיון שעברתם במחלקת הויזות בשגרירות.

אם מצאתם את מספר הבקשה שלכם ברשימה, הוויזה שלכם אושרה והיא מוכנה להנפקה ועליכם להעביר את הדרכון שלכם לשגרירות ארה"ב כדי שהויזה תשולב בדרכון.

אם אתם מתכננים לטוס לארה"ב בעוד למעלה מ- 14 יום מהתאריך בו מצאתם את מספר טופס הבקשה שלכם ברשימת הבקשות המאושרות, עליכם לשלוח את הדרכון לשגרירות האמריקאית באופן הבא:

התחברו לאיזור האישי שלכם באתר הרישמי לשירותי ויזה של שגרירות ארה"ב לפי הפרטים שקיבלתם בסוף הריאיון.

בחרו באופצייה: "המחלקה הקונסולרית הורתה לי לשלוח מסמכים נוספים".

סמנו את הריבוע לצד השם המתאים של בעל הדרכון שצריך להישלח לשגרירות.

ציינו את הסיבה למשלוח הדרכון לשגרירות (הויזה אושרה להנפקה) תחת הכותרת "סיבת הבקשה" וליחצו על "שלח בקשה".

ליחצו על "המשך".

הדפיסו את המסמך "אישור הרישום לשירות השליחים".

הגישו את הדרכון יחד עם התדפיס של "אישור הרישום לשירות השליחים" לאחד מ – 14 הסניפים של חברת השליחים של דואר ישראל.

בד"כ, תוך כשבוע כבר תקבלו בחזרה את הדרכון עם הוויזה לכתובת שרשמתם באתר השגרירות כאשר קבעתם את התאריך לראיון.

אם אתם מתכוונים לטוס לארה"ב בתוך פחות מ- 14 יום מהיום בו מצאתם את מספר הבקשה שלכם ברשימת בקשות הויזה המאושרות, עליכם להעביר את הדרכון שלכם לקבלת הויזה ישירות לשגרירות ארה"ב:

מסירת הדרכון לאחר אישור בקשת הויזה מתבצעת בשגרירות ארה"ב בימים ב' עד ה', בין 14:00 ל- 14:30. יש להגיע בזמן ולהביא איתכם את הדרכון ואת המסמך שקיבלתם במחלקת הויזות ביום הראיון.

בד"כ תקבלו את הדרכון עם אישור הוויזה תוך כשבוע, לכתובת שרשמתם באתר השגרירות כאשר קבעתם ראיון.

לפעמים השגרירות מאפשרת לאסוף דרכונים ביום למחרת, כדאי לבקש זאת ביום הריאיון אם אתם זקוקים לכך. בכל מקרה אין אפשרות לקבל בחזרה את הדרכון עם הוויזה באותו יום שאתם מוסרים אותו לשגרירות

את הדרכון עם הויזה תקבלו בחזרה באמצעות שירות השליחים של דואר ישראל. אם אתם מעוניינים לעקוב אחרי המשלוח ולברר מתי בדיוק יגיע אליכם, אתם יכולים להתחבר לאיזור האישי שלכם באתר הרישמי לשירותי ויזה של השגרירות ולהקליק על מספר המעקב של המשלוח שלכם, או להעתיק אותו לאתר הדואר ולעקוב אחרי המשלוח משם.

אם עברו כבר 10 ימים מיום הראיון בשגרירות או 21 יום משליחת בקשת הוויזה לשגרירות עם שליח,, כדאי לשלוח מייל באנגלית לכתובת: nivtelaviv@state.gov  ולשאול מה סטטוס הטיפול בבקשה.

ויזה מאושרת לארה"ב

שימו לב כי עקרונית גם אישור הוויזה לא מבטיח לחלוטין שתוכלו להיכנס לארה"ב. עקרונית גם אחרי מתן הויזה יש לרשות המכס והגבולות האמריקאית אפשרות למנוע את כניסתכם לארה"ב, אך הדבר בד"כ איננו קורה במיקרים רגילים. על מנת להאריך את זמן השהייה בארה"ב מעבר למשך הויזה שקיבלתם, תצטרכו להגיש טופס I-539 לשירותי האזרחות של ארה"ב (USCIS).

ריאיון חירום לויזה דחופה
במיקרים דחופים ומיוחדים אפשר לבקש משגרירות ארה"ב בישראל ריאיון חירום לקבלת ויזה דחופה. מדובר על מיקרים מיוחדים כמו
מקרי חירום רפואיים.

בקשה לבקר קרוב/ת משפחה מדרגה ראשונה עם מחלה אנושה.

סטודנטים שצריכים להגיע לארה"ב בתאריך התחלת הלימודים במוסד לימודים אמריקאי

מועמדים לוויזות עבודה שחייבים להגיע לארה"ב בתאריך תחילת העבודה המתוכננת.

ביקור עיסקי דחוף ולא מתוכנן שיש לו חשיבות מיוחדת מבחינה תרבותית, פוליטית, עיתונאית או כלכלית.

אם אתם מתאימים לקריטריונים לקבלת ריאיון חירום, קיבעו מועד רגיל לראיון ואז הגישו בקשה לראיון חירום באמצעות כניסה לחשבון האישי באתר קביעת התורים, שם ביחרו באפשרות  'בקשה להקדמה'. אפשר גם להגיש את הבקשה באמצעות מוקד טלפוני שעוסק רק במיקרים דחופים בטלפון: 03-9058062

את המסמכים שמוכיחים את הצורך בויזה דחופה (כמו אישורים רפואיים, אישורי לימודים וכיוצא בזה)  שילחו במקביל למייל: nivtelavivemrg@state.gov.

בכותרת המייל צריך לרשום באנגלית את השם המלא ומספר הדרכון של מגיש הבקשה. אם הבקשה לראיון חירום תאושר, תקבלו מועד ריאיון חדש ומוקדם יותר במייל. אם הבקשה לא מאושרת, תקבלו הודעה כי עליכם להגיע למועד הראיון המקורי שקבעתם.

כמובן – גם אם קיבלתם מועד לריאיון חירום, זה לא אומר שתקבלו אישור לוויזה.

 

 

ויזה לארה"ב
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל