הגשת תביעה בזמן שנמצאים בחו"ל – מדריך קצר למתחילים

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר שכולנו רוכשים בתקווה שלא ניאלץ להשתמש בו.

כמו פוליסות ביטוח רבות אחרות שאנו רוכשים בעיקר בשביל השקט הנפשי, גם כשאנו נוסעים לחו"ל אנו מקווים שלא יקרה שום דבר שישבש את נסיעתנו וייאלץ אותנו להפעיל את הפוליסה: אובדן או גניבת מזוודה, תאונה, מקרה חירום רפואי ועוד. אך אם בכל זאת נקלענו לאחד או יותר מהמצבים הללו, כדאי להכיר כמה טיפים חשובים להגשת תביעה בביטוח נסיעות לחו"ל.

אובדן, גניבה או איחור בהגעת מזוודה

להגיע לחו"ל בלי המזוודה זו חוויה ממש לא נעימה. גם אם המזוודה אבדה או נגנבה, זה מצב לא נעים בכלל. פרט לכך שאנו נדרשים לבזבז לא מעט זמן וכסף ברכישת ציוד חלופי בחו"ל, לעתים רבות המזוודה שלנו כוללת ציוד חיוני, כמו תרופות, מזון וחיתולים לתינוקות, חפצים יקרי ערך או בעלי ערך סנטימנטלי.

  • במצבים שכאלו, חשוב לשמור את התיעוד מחברת התעופה על האיחור בהגעת הכבודה, האובדן או הנזק שנגרמו לה. אתם תידרשו להציג אותם לחברת הביטוח בתהליך הגשת התביעה. חשוב גם לשמור את כל הקבלות בגין הציוד החלופי שרכשתם בחו"ל.
  • רוב חברות הביטוח יאמרו לכם שעליכם קודם כל לתבוע את חברת התעופה, ורק אם לא תיענו או שלא תקבלו את מלוא הפיצוי, תוכלו להגיש תביעה בפוליסת הביטוח שרכשתם. לכן חשוב שתשמרו תיעוד של פנייתכם לחברת התעופה וכן את תשובתה אליכם.
  • אם בעבר יכולנו להגיש את התביעה רק לאחר חזרתנו ארצה, הרי שכיום ניתן לקבל מענה למצבים שכאלו כבר בעודנו בחו"ל. כך למשל, חברת הביטוח הראל מעניקה למבוטחיה אפשרות לדווח על איחור בהגעת מזוודה, ולקבל באופן מיידי 150$ באמצעות אפליקציית bit או כרטיס האשראי, כדי לרכוש את הציוד החיוני לנו, ללא כל צורך בהצגת אישורים או קבלות. לאחר חזרתכם ארצה תידרשו להשלים את הליך התביעה, ובמידת הצורך ישולמו לכם ההפרשים.

קבלת שירות רפואי בחו"ל

הזדקקות לשירות רפואי בחו"ל היא לא אירוע נדיר. גם אנשים בריאים עלולים להזדקק לשירותיו של רופא שיניים, רופא עור, רופא אף-אוזן-גרון וכו', בעת שהותם בחו"ל. כתיירים במדינה זרה, קבלת שירות רפואי יכולה להיות יקרה מאוד ולכן גם במקרים כאלו יש להפעיל את פוליסת הביטוח.

בעבר, במצבים רפואיים שכאלו נדרשנו לשלם את הוצאות הטיפול הרפואי בעצמנו, ולאחר החזרה ארצה להגיש תביעה לחברת הביטוח כדי לקבל החזר כספי. כיום, ישנן חברות ביטוח שמאפשרות לקבל תשלום ראשוני בעבור טיפול רפואי עוד בעודכם בחו"ל, מתוך הבנה שבשעת חירום שכזו יש צורך בהעברת סכום כסף באופן מיידי לנותן השירות הרפואי.

כך למשל, מבוטחים בחברת הביטוח הראל הזקוקים לטיפול רפואי בחו"ל יכולים לקבל באופן מיידי 300$ לטובת תשלום לשירות רפואי. התשלום מועבר באמצעות אפליקציית bit או כרטיס האשראי, וללא כל צורך בשליחה של מסמכים או קבלות בגין תשלום. לאחר קבלת התשלום יעמדו לרשותכם שבעה ימים לצורך שליחת כל המסמכים הרפואיים הנדרשים וחשבוניות. לאחר בדיקת זכאותכם ובמקרה ששילמתם יותר מ-300$, תקבלו את יתרת התשלום כנגד הוצאותיכם. אם שילמתם פחות מ-300$, תידרשו להחזיר את ההפרש.

לסיכום, העידן הדיגיטלי חולל מהפכה בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל. אם בעבר נאלצנו לשלם מכספנו במגוון מקרי חירום בחו"ל ויכולנו להגיש תביעה ולקבל החזרים רק לאחר החזרה ארצה, הרי שכיום ניתן להתחיל בתהליך הגשת התביעה כבר בזמן שהותנו בחו"ל. ומעל לכל, העידן הדיגיטלי מאפשר לחברות הביטוח גם להעניק לנו סיוע כספי ראשוני בחו"ל במקרי חירום, ולהשלים את הליך הגשת התביעה מאוחר יותר.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל