מזג האוויר בסיאול

מזג האוויר בסיאול ועונה מומלצת לחופשה

סיאול, בירת קוריאה הדרומית, ואחת הערים המרתקות והיפות ביותר במזרח אסיה, נמצאת במרחק של כעשר שעות ו-15 דקות טיסה ישירה מישראל. לפני שמתכננים את הטיול החלומי בבירת דרום קוריאה, חשוב לחקור מעט ולברר מהו מזג האוויר בסיאול בזמנים שונים בשנה, ואיזו עונה מומלצת לסיאול, בהתאם לסגנון החופשה ולהעדפות הספציפיות של כל מטייל.

מזג האוויר בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, אופייני לאקלים יבשתי לח. מזג האוויר בסיאול כולל ארבע עונות מובהקות, עם הבדלים מאוד משמעותיים בין החורף לקיץ. הוא מתאפיין בקיץ חם, לח וגשום, ועונת המונסון בדרום קוריאה נופלת על חודשי הקיץ. עונות המעבר, האביב והסתיו, מתונות ונעימות בדרך כלל. החורף בסיאול הוא קר מאוד ומושלג. הטמפרטורות הנמוכות בחודשי החורף בסיאול יכולות לצנוח גם עד לכ-10 מעלות צלזיוס.

חופשה בסיאול – עוד מידע למטייל

טיסות לדרום קוריאה – השוואת מחירים ומידע שימושי

טיסות פנים בקוריאה הדרומית – השוואת מחירים ומידע שימושי

קניית וון קוריאני (KRW) לטיול בדרום קוריאה – המלצות

השכרת רכב בסיאול בירת דרום קוריאה

סיאול – בתי מלון מומלצים עם המשפחה בבירת דרום קוריאה

העונה המומלצת לחופשה בסיאול

התשובה לשאלה: מתי כדאי לטוס לסיאול? תלויה במספר גורמים. מטיילים רבים יעידו שעונה מומלצת לסיאול היא בדרך כלל עונת מעבר, באביב או בסתיו, בחודשיה החמים של העונה: ספטמבר ואוקטובר בסתיו או אפריל ומאי באביב.

למזג האוויר בסיאול באביב ובסתיו יש מגוון יתרונות: עונת האביב מציעה פריחה יפהפייה, הסתיו מציע צבעי שלכת יפהפיים, ובשתי עונות המעבר האלו ניתן ליהנות ממזג אוויר נעים. באמצע הסתיו מעט קריר, בסוף האביב חמים, לא חם מדי ולא קר מדי בדרך כלל.

עם זאת, לכל עונה בסיאול יש יתרונות וחסרונות משלה, ואפשר לבחור את התאריך לטיול גם לפי תאריכים שכדאי להימנע מהם, כמו שיא עונת המונסון הגשומה, שיא החורף למי שלא מתחבר לקור, או מועדים מיוחדים בהם הביקוש התיירותי גבוה במיוחד.

מזג האוויר ועונות בסיאול

בסיאול יש ארבע עונות מובהקות עם שינויים משמעותיים במזג האוויר. למרות שיש הסכמה כללית לגבי מהי עונה מומלצת לסיאול, אפשר לבקר בעיר כל השנה כל עוד מודעים למזג האוויר בסיאול, ליתרונות ולחסרונות של כל עונה ולצרכים שלכם כמטיילים ומה אתם מחפשים לעשות במהלך החופשה בדרום קוריאה. המדריך הבא על עונות השנה בעיר יעזור לכם להחליט מתי כדאי לטוס לסיאול.

מזג האוויר בסיאול בקיץ

מזג האוויר בסיאול בקיץ הוא חם, לח וגשום. זוהי עונה תיירותית בעקבות חופשות הקיץ של המטיילים. החום בדרך כלל לא כבר מדי, והטמפרטורות נעות בין כ22 לכ30 מעלות צלזיוס בממוצע. עונת המונסון בסיאול וגם עונות הטייפון בדרום קוריאה נופלת על חודשי הקיץ (עונת הטייפונים בדרום קוריאה נמשכת עד נובמבר), וניתן לצפות לחודשי קיץ גשומים מאוד, כאשר שיא הגשם הוא ביולי ובאוגוסט. כדאי להקשיב לתחזיות ולהיות מוכנים לכך שגשמים עלולים לשנות את התוכניות שלכם במהלך הטיול.

מזג האוויר בסיאול בסתיו

עונת הסתיו נחשבת לעונה מומלצת לסיאול. זהו זמן נהדר לחופשה עם מזג אוויר מושלם, בעיקר בספטמבר ובאוקטובר, אך ניתן לצפות לגשמים מדי פעם. הימים בספטמבר בסיאול חמימים בדרך כלל, והלילות קרירים. באוקטובר בסיאול הימים נעים בין חמימים לקרירים. מזג האוויר בסיאול בנובמבר כבר די קר.

כדאי לשים לב, שבסוף ספטמבר או בתחילת אוקטובר, נחגג החג הקוריאני החשוב צ'ושוק, במשך שלושה ימים, ותושבים רבים מטיילים ברחבי המדינה, מה שעלול להגביר את הביקוש לאמצעי התחבורה השונים.

מזג האוויר בסיאול בחורף

מזג האוויר בסיאול בחורף הוא קר מאוד. הטמפרטורות צונחות מתחת לאפס לעיתים קרובות, וניתן לצפות לשלג. מלבד מועדים מיוחדים כמו השנה החדשה הקוריאנית וחג המולד, חופשה בסיאול בחורף יכולה להיות נהדרת לכיס ולאפשר למטיילים עם תקציב מוגבל ליהנות מסיכוי למחירים זולים יותר. גם העיר עצמה שקטה יותר מבחינת תיירות, לעומת שאר עונות השנה (מלבד תקופות החגים).

למרות שהחורף נחשב לתקופה חלשה מבחינה תיירותית, שימו לב שבסוף ינואר/תחילת פברואר מדי שנה נחגג ראש השנה הקוריאני, בו קוריאנים רבים מטיילים ברחבי המדינה.

גם תקופת הכריסמס, במהלך דצמבר ובמיוחד לקראת סוף דצמבר, עלולה להיות תקופה מבוקשת יותר. סיאול בקריסמס מקושטת באורות יפהפיים וחגיגיים ובעצי חג מולד מרשימים, ובעיר פועלים שווקי חג מולד.

מזג האוויר בסיאול באביב

מזג האוויר בסיאול באביב הוא מתון ונהדר לתיירות. עונת האביב בסיאול היא התקופה האהובה ביותר לחופשה בעיר. עונת האביב נחשבת לעונה מומלצת לסיאול בזכות הטמפרטורות החמימות, פריחת הדובדבנים, הפארקים שנמצאים בשיאם והנוף המלא פריחה. למרות שמרץ בסיאול הוא עדיין חודש קר, בחצי השני של אפריל בסיאול ניתן ליהנות מימים חמימים. הלילות באביב עדיין קרירים בדרך כלל.

פסטיבלים בסיאול ואירועים מיוחדים

מזג האוויר בסיאול הוא אמנם גורם חשוב בתכנון החופשה, אך בחירת התאריכים יכולה להשתנות גם לפי אירועים מיוחדים בעיר.

סיאול היא מרכז תרבותי בדרום קוריאה, ומדי שנה מתקיימים בעיר מגוון אירועים ופסטיבלים מיוחדים. אם אתם מתכננים חופשה בעיר מלאת החיים הזו, כדאי לבדוק על פסטיבלים בסיאול בתאריכים הרלוונטיים או אפילו לתכנן את החופשה לפי פסטיבל מסויים.

אלו כמה מהפסטיבלים בסיאול שמתקיימים בעיר מדי שנה:

פסטיבל הפנסים בסיאול Seoul Lantern Festival

פסטיבל העששיות בסיאול מתקיים מדי שנה בחודש נובמבר. הפסטיבל כולל שבועיים שבהם, לאורך נחל צ'אונגיצ'און, מוצבים מגוון פסלי פנסים מוארים במגוון דמויות וצורות, ומדי ערב הם מאירים את הטיילת. אם אתם מגיעים לסיאול בנובמבר, אל תפספסו את פסטיבל הפנסים.

פריחת הדובדבן ופסטיבלי פרחים בדרום קוריאה

בין האטרקציות המומלצות בסיאול וברחבי דרום קוריאה למי שמגיע לביקור בחודשי האביב, הם פסטיבלי פריחת הדובדבן בסיאול ופסטיבלי הפרחים השונים. בסיאול, מתקיים מדי שנה פסטיבל אביב בפארק יאוידו שחוגג את פריחת הדובדבן עם תצוגה יפהפייה של פריחות.

פסטיבל אומנויות הרחוב בסיאול Seoul Street Arts Festival

פסטיבל אומנויות הרחוב של סיאול מתקיים מדי שנה בדרך כלל בסוף ספטמבר או בתחילת אוקטובר. הוא חוגג מגוון סוגי אומנויות, ומאפשר למבקרים ליהנות מאומנויות אלו ללא עלות בכל רחבי העיר. הפסטיבל כולל מייצגים אומנותיים, מופעי קרקס, מופעים מוזיקליים ועוד אירועים מיוחדים.

פסטיבל הג'אז של סיאול Seoul Jazz Festival

פסטיבל הג'אז בסיאול הוא בין פסטיבלי המוזיקה הגדולים והחשובים בעיר. הוא מתקיים מדי שנה בחודש מאי במשך שלושה ימים, באולימפיק פארק בדרך כלל, ומארח אמנים מוזיקליים מקומיים ובינלאומיים. בעבר, התארחו בפסטיבל אמנים כמו מארק רונסון, דמיאן רייס, פאולו נוטיני, ג'ייסון דרולו ועוד.

מזג האוויר בסיאול מדי חודש

מלבד עונות השנה, כדאי לבחון את מזג האוויר בסיאול גם לפי חודש. ההבדלים במזג האוויר בסיאול בין החודשים השונים יכולים להיות משמעותיים לעיתים. את התחזיות בדקנו לפי ממוצע משנים קודמות, אך כמובן שמזג האוויר בסיאול הוא דבר דינמי ועלול להשתנות. לצפי מדויק יותר, כדאי לבדוק את התחזית המקומית מספר ימים לפני התאריך הרלוונטי.

מזג האוויר בסיאול בינואר

בסיאול בינואר קר מאוד ואפילו קפוא, עם טמפרטורות שנעות בין כ-10 לכאפס מעלות צלזיוס. ניתן לצפות גם לשלג.

מזג האוויר בסיאול בפברואר

פברואר בסיאול הוא קר מאוד, ואפילו קפוא, עם טמפרטורות שנעות בין כ-9 לכ-4 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות גם למעט גשם ולשלג במהלך החודש.

מזג האוויר בסיאול במרץ

במרץ בסיאול עדיין קר מאוד, אך פחות קפוא, עם טמפרטורות שנשארות בדרך כלל מעל האפס ונעות בין כ-4 לכ-12 מעלות צלזיוס. בדרך כלל כבר לא יורד שלג במרץ בסיאול, אך ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסיאול באפריל

מזג האוויר באפריל בסיאול כבר הרבה יותר מתון. הימים נעים בין קרירים לחמימים עם טמפרטורות באזור 20 מעלות צלזיוס במהלך היום, והלילות עדין קרים.

מזג האוויר בסיאול במאי

מאי בסיאול מתון ונעים במהלך היום, ועדיין קר בלילה. הטמפרטורות במהלך היום יכולות להגיע לכ-26 מעלות צלזיוס, והטמפרטורות בלילה נעות באיזור 16 מעלות צלזיוס. ניתן לצפות למספר ימי גשם במהלך החודש.

מזג האוויר בסיאול ביוני

יוני בסיאול הוא חודש חם וגשום. הלילות נעימים, והטמפרטורות במהלך היום יכולות להגיע לכ-30 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסיאול ביולי

ביולי בסיאול חם מאוד וגשום מאוד. זהו החודש הגשום ביותר בשנה בסיאול. הטמפרטורות נעות בין כ-32 מעלות צלזיוס לכ-23 מעלות צלזיוס בדרך כלל.

מזג האוויר בסיאול באוגוסט

אוגוסט בסיאול חם וגשום מאוד. הטמפרטורות נעות בין כ-32 לכ-22 מעלות צלזיוס, וניתן לצפות להרבה גשם.

מזג האוויר בסיאול בספטמבר

ספטמבר בסיאול עדיין חם וגשום, אך מתון יותר, עם טמפרטורות שמגיעות עד לכ-30 מעלות צלזיוס, ולילות קרירים לעיתים.

מזג האוויר בסיאול באוקטובר

אוקטובר בסיאול הוא מתון, קריר, בהיר יותר, ונעים. הטמפרטורות נעות בין כ-10 מעלות צלזיוס לכ20 מעלות צלזיוס אך יורדות לאט במהלך החודש. יש סיכוי למספר ימי גשם בדרך כלל.

מזג האוויר בסיאול בנובמבר

נובמבר בסיאול הוא קר, אך עדיין לא קפוא בדרך כלל, עם טמפרטורות שנעות באזור 18 מעלות צלזיוס במהלך היום ולילות קרים, באזור 6 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בסיאול בדצמבר

דצמבר בסיאול הוא חורפי, קר ואפילו קפוא, עם טמפרטורות שנעות בין כ-10 לכ-10 פחות או יותר.

Seoul WEATHER

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל