אירלנד מזג אוויר

אירלנד – עונות מומלצות לחופשה ומזג אוויר

התחלתם לחשוב על תיכנון טיול באירלנד ולא בטוחים מה העונה המומלצת? מתכננים חופשה בדבלין בקיץ ומתלבטים איזה בגדים לארוז? כתבה זו נועדה עבורכם עם מידע מפורט למטייל על מזג האוויר באירלנד בכל עונה וכל חודש מחודשי השנה וגם המלצות על עונה מומלצת לחופשה באירלנד מבחינת עלויות הנופש

אירלנד, הארץ הירוקה והשמחה, קנתה לה שם למרחוק בשל האווירה התוססת של בירתה, דבלין, חיי הלילה הנהדרים שלה, המוסיקה המופלאה שהביאה לעולם ושלל אטרקציות תיירותיות. עיר הבירה דבלין היא עיר מהנה ותוססת ומהווה מוקד משיכה לתיירים ומבקרים מרחבי העולם כולו. אירלנד נפלאה בכל ימות השנה ואנשיה תמיד חביבים ונעימים (במיוחד לאחר בירה או שתיים), אך בכל-זאת, לפני יציאה לחופשה באירלנד ובפרט אם בכוונתכם לצאת לחופשה משפחתית באירלנד עם הילדים – כדאי מאוד להכיר היטב את מזג האוויר באירלנד במהלך השנה ואת העונות השונות. ככל שתכירו טוב יותר את הצפוי בכל עונה, כך תוכלו לתכנן טוב יותר את נסיעתכם, בין אם אתם נוסעים במסגרת עבודה או עסקים ובין אם אתם יוצאים לחופשה באירלנד עם הילדים.

חופשה באירלנד – עוד באותו נושא

אירלנד עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

השכרת רכב באירלנד – השוואת מחירים ומידע

טיסות לאירלנד – השוואת מחירים ומידע

חופשה באירלנד – עונות מומלצות

כאמור, באופן כללי, אי אפשר לטעות בשום עונה באירלנד. המדינה עמוסה בהיסטוריה עשירה, פסטיבלי מוסיקה איריים מלאי חיים, נוף טבעי יפהפה, אוכל טרי הישר מהחווה ומבחר לא נגמר של פאבים. החודשים הטובים ביותר לבקר באירלנד הם אפריל, מאי ויוני – כלומר האביב, וכן ספטמבר ואוקטובר – הסתיו. אף שלעולם אין להבטיח מזג אוויר אידיאלי או נאה כשמדובר באירלנד, שתי עונות אלה, האביב והסתיו, שתי עונות אלה, האביב והסתיו, הן עונות מתונות (יחסית למזג אויר באירלנד), כמות המטיילים באירלנד קטנה יחסית, המחירים יורדים ולכן אלה עונות מצוינות לחופשה באירלנד וגם לטיול באירלנד למשפחה עם ילדים – לפעמים טובות יותר מאשר חופשה באירלנד בשיא הקיץ.

בעונת החורף באירלנד, לעומת זאת, צפו לטמפרטורות קרות יותר כשמרבית האטרקציות באירלנד סגורות, אם כי השקט היחסי יכול להוות הזדמנות נהדרת לטייל בשקט בערים ובטבע. בעונה זו תוכלו גם למצוא מחירים יותר אטרקטיביים בבתי המלון בדבלין.

מזג האוויר באירלנד

מזג האוויר באירלנד יכול ביום נתון להשתנות במהירות ממצב קיצון אחד למצב קיצון אחר ולדלג בין "עונות" בטבעיות רבה, כך שלהתחייב מראש למזג אוויר כלשהו בעונה מסוימת – אי אפשר. בקיץ באירלנד, למשל, הטמפרטורות כמעט לעולם לא עולות על 21 מעלות צלזיוס, אז הגיעו עם בגדים בשכבות, ללא קשר לעונה בשנה.

הטמפרטורות הקרות ביותר באירלנד מתחילות בנובמבר ונמשכות עד פברואר ומלוות בד״כ בגשם רב ובשעות אור קצרות. פעילויות חוץ, כמו טיפוס גבעות, טובות לתקופת האביב, הקיץ והסתיו. אבל, הטמפרטורות כמעט לעולם אינן יורדות מתחת לאפס, כך שמבקרים לא צריכים לחשוש מסופת שלגים.

אין זה משנה באיזו עונה אתה מגיעים לחופשה באירלנד – הגיעו מוכנים למזג אוויר קריר, לא צונן. מובן שיהיה גם גשם. למעשה, גשם יכול לרדת באירלנד עד 225 יום בשנה במדינה שזכתה לכינוי ״אי האזמרגד״. הגשמים המרובים והלחות הם שגורמים לגווני הירוק העזים המפורסמים שמכסים את הגבעות.

חופשה באירלנד בקיץ – עונת השיא

עם אוכלוסיית מקומית די דלילה, אירלנד מקבלת אליה יותר תיירים מאשר תושבים כל השנה. יולי ואוגוסט הם חודשי הקיץ הרשמיים באירלנד כאשר יעדי החוף סואנים במיוחד ונראה כי כולם נמצאים בהם, כולל המקומיים. חודשי השיא של הקיץ באירלנד הם גם הזמן הפופולרי ביותר למטייל לטוס לטיול באירלנד והתחרות על מקומות הלינה נעשית כפולה.

יולי ואוגוסט הם גם הזמן שבו האטרקציות הפופולריות באירלנד הן גם העמוסות ביותר. רבות מהאטרקציות באירלנד ובדבלין הן בחוץ והתיירים המגיעים לחופשה באירלנד בקיץ ייהנו שבעתיים מהנופים הנפלאים.

טיול באירלנד – חגים עיקריים בשנה

״חגי הבנקים״ (כשבתי עסקים סגורים אך אין חג דתי) בקיץ המתנקזים לסוף שבו ארוך הם הזמן הפופולרי ביותר לחופשה באירלנד. מחוץ לחודשי הקיץ, חג הקדוש פטריק שחל ב-17 במרץ מושך הרבה חוגגים לדבלין ולאירלנד כולה. קהלים גדולים מגיעים לבירה האירית גם בסוף השבוע הראשון של דצמבר, אז מתחילה עונת הקניות של החגים.

חופשה באירלנד לפי חודשי השנה

טיול באירלנד בינואר

ינואר הוא חודש פחות מתוייר באירלנד ואטרקציות רבות, בעיקר אלה שבחוץ, מקיימות שעות פתיחה מוגבלות. בזמן שיש הרבה ימי גשם ולילות חורף ארוכים, הקהלים שהגיעו לחגוג את חג המולד כבר אינם נמצאים ומחירי מקומות הלינה צונחים לאחר החגים.

ינואר באירלנד – אירועים שכדאי לבדוק:

יום שני הראשון בינואר הוא Handsel Monday (אם כי המסורת של נתינת מתנות כבר פחות באופנה). סביר יותר שמקומות יהיו סגורים או שייערכו חגיגות משפחתיות בשישה בינואר, שהוא חג ההתעלות (אחד מ-12 ימי חג המולד), הידוע גם כ״חג המולד של הנשים״ (Women's Christmas) או ״חג המולד הקטן״ (Little Christmas)

התאריכים משתנים כל שנה, אבל פסטיבל המוסיקה Temple Bar Tradfest בד״כ נחגג לקראת סוף ינואר בדבלין.

טיול באירלנד בפברואר

תכננו לבלות הרבה זמן בפאבים חמימים כי מזג האוויר של פברואר באירלנד קודר במיוחד. הטמפרטורות בד״כ בסביבות 4 מעלות ואף שאין זו נקודת קפאון, הימים קצרים מאוד, החשיכה יורדת מוקדם ומסוכן לערוך טיולים. בתי מלון מסויימים באזור הכפרי שמחוץ לדבלין עשויים להיות סגורים בעונת השפל, אבל אחרים מציעים דילים טובים על מקומות לינה כדי לפצות על כל אי נוחות.

פברואר באירלנד – אירועים שכדאי לבדוק:

14 בפברואר הוא חג האהבה (ולנטיינס דיי), יום טוב לבקר בכנסיית הכרמליטים ברחוב ווייטפריאר (Whitefriar Street Carmelite Church) בדבלין, שם מוחזקים שרידי הקדוש ונלטיין.
יום שלישי של הווידוי של הכפרה (Pancake (Shrove) Tuesday (Pancake Day)) ויום רביעי של האפר (Ash Wednesday), המציינים את תחילת התענית (Lent) נופלים לפעמים בפברואר ומצויינים באופן נרחב.

טיול באירלנד במרץ

מרץ הוא עדיין עונת השפל באירלנד מלבד באמצע החודש כשהחג האירי המפורסם ביותר מגיע. יום פטריק הקדוש הוא עניין גדול באירלנד ויש סביבו עלייה במחירים וקהלים גדולים שמגיעים ב-17 במרץ. האביב עדיין לא במלוא הדרו, אבל אטרקציות פופולריות באירלנד כמו צוקי מוהר (Cliffs of Moher) וקתדרלת כרייסטצ׳רץ׳ (Christchurch Cathedral) פתוחות כל השנה.

17 במרץ הוא יום חובה באירלנד והחגיגות נערכות בכל מקום באי.

לפעמים יום הראשון של חג הפסחא במרץ נחגג באופן נרחב. במקרה כזה, יהיו גם חגיגות לציון מרד הפסחא של 1916.

טיול באירלנד באפריל

דברים מתחילים להתעורר לחיים אחרי האתנחתא של החורף כשהימים מתחילים להיות ארוכים יותר והטמפרטורות נעות בין 10-15 מעלות צלזיוס. האביב הוא אחד הזמנים הטובים ביותר להגיע לחופשה באירלנד.

1 באפריל

חג הפסחא לפעמים חל באפריל. יום שישי הטוב (Good Friday) הוא חג ציבורי בצפון אירלנד ויום השני של פסחא (Easter Monday) הוא חג לאומי הן ברפובליקת אירלנד והן בצפון.

חופשה באירלנד במאי

מאי הוא אחד החודשים החמים ביותר באירלנד, עם ממוצעים של 18-20 צלזיוס. האביב ותחילת הקיץ עם זמן מושלם לחופשה באירלנד, לבקר בשטחים הירוקים הפתוחים או לראות את ביצות הכבול (bogland) באחד מהגנים הלאומיים של אירלנד.

מאי באירלנד – אירועים שכדאי לבדוק:

1 במאי הוא יום העבודה (Labor Day) ויום חג ציבורי. ביום זה יכולים להתקיים אירועי איחוד שונים.
בקרו במחוז קלייר (County Clare), המקיים את פסטיבל המוסיקה החיה Fleadh Nua בעיירה אניס (Ennis).

חופשה באירלנד ביוני

הילדים בחופשת הקיץ והתיירים מתחילים להגיע בהמוניהם לחופשה באירלנד. בזמן שכמות האנשים באטרקציות העיקריות גדלה בהדרגה, יש עדיין מספיק מקום. מחירי המלונות מתחילים לעלות אבל אפשר להזמין מוקדם כדי להשיג תעריפים טובים יותר.

16 ביוני הוא היום שבו מציינים את זכר הסופר האירי ג׳יימס ג׳ויס ביום שנקרא בלומסדיי (Bloomsday) המתרחש באותו יום שבו מתרחש ספרו המפורסם ביותר, יוליסס.
תכננו טיול חזרה לקלייר (Claire) לפסטיבל הרחוב אניס (Ennis Street Festival) המתרחש ביוני.

חופשה באירלנד ביולי

זוהי תחילתו של הקיץ באירלנד והטמפרטורות החמות ביותר של השנה הן מעט מעל 15 מעלות צלזיוס. יולי הוא אחד החודשים הטובים ביותר לצאת החוצה ולחזות בפלאי הטבע כיוון שאור השמש נמשך לתוך הלילה עד לשעה 23:00 בערך.

סעו מערבה לגאלוויי לפסטיבל האמנות שמתרחש בד״כ במחצית השנייה של יולי.

חופשה באירלנד באוגוסט

מזג האוויר החם יחסית של אירלנד עדיין ממשיך אל תוך אוגוסט, אם כי זה יכול להיות אחד החודשים ההומים ביותר באי. מצד שני, באוגוסט תוכלו ליהנות מהמון פסטיבלים ואירועים, אך מחירי הלינות גבוהים בהתאם. למרות העומסים, אוגוסט הוא הזמן הטוב ביותר להגיע לחופשה באירלנד כדי לחוות את כל איכויותיה.

אירועים שכדאי לבדוק:

קילורגלין (Killorglin) במחוז קרי (County Kerry) הוא המקום להיות בו בין 10-12 באוגוסט כאשר מכתירים עז כמלך ב-Puck Fair, אחד האירועים המסורתיים העתיקים ביותר של אירלנד.

פסטיבל המוסיקה הגדול ביותר באירלנד, Fleadh Cheoil na hEireann, מתרחש במקום שונה בכל שנה.

התענוג האסור האירי האמיתי הוא ה-Rose of Tralee (תחרות כשרונות ויופי) שנערכת בטראלי (Tralee) שבמחוז קרי.

חופשה באירלנד בספטמבר

ספטמבר הוא זמן נעים ביותר לבקר באירלנד מאחר שעונת התיירות העמוסה נרגעת ורבים מהתיירים שבאים לחופשה באירלנד בקיץ כבר בדרכם הביתה. אבל הימים עדיין מספיק ארוכים כך שאפשר ליהנות מפעילויות בחוץ.
• פסטיבל הצדפות של גאלוויי (Galway Oyster Festival) הוא פינוק טעים בחוף המערבי.

טיול באירלנד באוקטובר

מזג האוויר האירי נוטה להיות בסביבות 10 מעלות צלזיוס באוקטובר. זה חודש טוב למצוא בו מבצעים על מקומות לינה לפני שחלק מבתי המלון הקטנים או הנידחים יותר נסגרים לעונת החורף.

פסטיבל האוכל Dingle Food Festival

חופשה באירלנד בנובמבר

כשעונת החורף מתחילה, חלק מהאטרקציות ובתי המלון שבאזורי הכפר מתחילים להיסגר. עם זאת, אף שמרכזי המבקרים בחלק מהאטרקציות החיצוניות, כמו בטארה (Tara), עשויים להיות סגורים בחורף, את האטרקציה עצמה אי אפשר לסגור, כך שאתם חופשיים להסתובב באופן עצמאי.

ב-11 בנובמבר, תוכלו להתנסות ביום מרטין הקדוש (Saint Martin's Day). זהו גם יום הזיכרון של יום ראשון (Remembrance Sunday) בצפון אירלנד.

טיול בדבלין בדצמבר

אירלנד מתמלאת ברוח החגים החל מתחילת דצמבר כשהקונים מתחילים לעטות על החנויות והפאבים בין לבין. לחובבי חורף, זוהי הזדמנות נפלאה לחופשת חורף באירלנד. היו מוכנים לבתי עסק סגורים במהלך חג המולד ולמחירים גבוהים יותר.

בנוסף ליום חג המולד שחל ב-25 בדצמבר, 26 בדצמבר הוא יום סטפן הקדוש (St. Stephen's Day) באירלנד, המוכר כבוקסינג דיי בצפון אירלנד.

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל