מזג האוויר בבהוטן

מזג האוויר בבהוטן – תכנון טיול למדינה מסתורית וחדשה

כדאי לסגור טיסה לבהוטן רק אחרי שיש לכם את כל המידע הדרוש על מזג האוויר בבהוטן ועונות השנה השונות. כמו כל מדינה אחרת, גם בהוטן מתאפיינת באקלים מיוחד וייחודי, אותו כדאי להכיר. במאמר הבא אנחנו נעזור לכם לדעת מה היא העונה המומלצת לטיול בבהוטן, ומה הם תנאי מזג האוויר בבהוטן לאורך כל עונות השנה 

בהוטן Bhutan היא מדינה קטנה, מסוגרת ומאוד מעניינת, שבמשך שנים ארוכות אנחנו, הישראלים, פשוט לא יכולנו להגיע ולבקר בה, עד להסכם בשנת 2020. לצד אתרים היסטוריים והמקדשים המיוחדים של בהוטן, יש גם לא מעט אזורי טבע פתוחים שיכולים להיות מאוד אטרקטיביים לתיירים שאוהבים לצאת לטרקים. עם כל היופי של בהוטן, חשוב לזכור, מדובר על מדינה שיש בה הגדרות מאוד ברורות של חיי היומיום, וחוקים שלא תמיד מתכתבים עם העולם המודרני. אם אתם מעוניינים לנצל את ההזדמנות ולהתחיל לתכנן טיול לבהוטן, כדאי שתתאימו את מועד הטיול לתנאי מזג האוויר בבהוטן ותבינו מהי העונה המומלצת לטיול בבהוטן עבורכם

מזה האוויר בבהוטן – אקלים אופייני לאסיה המרכזית

מבחינה טופוגרפית וגיאוגרפית, בהוטן היא מדינה מאוד אופיינית לאזור מרכז אסיה. פסגות גבוהות של הרים, אשר יכולות להגיע לגובה של 7,000 מטרים, לצד מישורים ועמקים רחבי ידיים, מאפיינים את מדינת בהוטן. ולכן באופן לא מפתיע, יש הבדלים בין האקלים בין האזורים הצפוניים של המדינה, שהם גם באזורים הגבוהים יותר, לבין האזורים הדרומיים של המדינה, שם האקלים מתקרב להיות אקלים סאב טרופי. באיזור עיר הבירה של בהוטן, טהימפהו, ניתן למצוא את מזג האוויר הנוח ביותר בכל בהוטן.

העובדה שעיר הבירה ממוקמת בגובה של  2248 מטרים, מאפשרת יציבות אקלימית לאורך השנה, בסביבה מאוד נוחה לצאת ממנה לטיולים בכל רחבי האזור. מטיילים רבים שמגיעים לבהוטן, מתחילים את הטיול שלהם בעיר הבירה, ומשם מתכוננים לטרקים באזורים הגבוהים ביותר של המדינה.

מבחינת מקורות מים, בהוטן היא מדינה ללא גישה ישירה לים, ויש לכך השפעה על מזג האוויר. בדרך כלל רוחות שמגיעות מאזור הים יכולות ליצור סופות באזורים טרופיים, כמו גם להשפיע על מידות החום במהלך עונות השנה השונות. ולכן, בהוטן מתאפיינת ביציבות יחסית לאורך תקופות השנה השונות, עם מינימום שינויים קיצוניים בעקבות רוחות המגיעות מהים. ישנם מקורות מים קטנים מאוד, כמו נהרות או פלגים שונים, אבל הם לא משפיעים בצורה קיצונית על מזג האוויר בבהוטן אלא רק על הנופים המדהימים של המדינה הפראית הזו.

עונות בבהוטן

בדומה למרבית המדינות בחלק הצפוני של כדור הארץ, גם בבהוטן יש ארבע עונות שנה מרכזיות. יחד עם זאת, בשל העובדה שמדובר על מדינה אשר מתאפיינת באקלים טרופי חלקי, ניתן לראות שינויים בתופעות מטאורולוגיות שמאפיינות מדינות באזורים הטרופיים של כדור הארץ. תקופת החורף בבהוטן מתחילה בחודש נובמבר ומסתיימת במהלך חודש מרץ. תקופת האביב בבהוטן היא קצרה במיוחד אבל מאוד נעימה, בין החודשים מרץ לאפריל. עונת הקיץ בבהוטן מתחילה באמצע אפריל ומסתיימת באזור אמצע חודש ספטמבר. סתיו בבהוטן מתחיל באמצע ספטמבר ומסתיים בחודש אוקטובר.

בחלק הבא של המאמר, אנו ננסה לעשות לכם קצת סדר בנושא מזג האוויר בבהוטן, כולל מידע בנוגע לטמפרטורה הממוצעת של עיר הבירה של בהוטן, שכן היא ממוקמת במרכז המדינה והיא יכולה להעיד על הטמפרטורה הממוצעת גם בצפון וגם בדרום. זכרו, אזור צפון בהוטן הוא גבוה יותר ולכן לאורך השנה קר יותר שם. לחילופין, אזור דרום בהוטן מתאפיין באקלים טרופי, ולכן מדובר על טמפרטורות גבוהות יותר באופן ממוצע. בצורה כזאת, אתם תוכלו לתכנן את התקופה הטובה ביותר לטיול בבהוטן, על בסיס מידע אמין של מדידות מהשנים האחרונות, ולהבין מה הן הדרישות מבחינת ציוד מיוחד שיכולות לשנות את הטיול שלכם

חורף בבהוטן

תחילת עונת החורף בבהוטן מורגשת בחודש נובמבר. במהלך חודש נובמבר, הטמפרטורות באזור עיר הבירה נעות בין 9- מעלות צלזיוס לבין 18 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת באזור עיר הבירה של בהוטן היא 8 מילימטרים של גשם, שהם חצי יממה בממוצע. חודש דצמבר בבהוטן מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת נמוכה עוד יותר. טווח הטמפרטורות נע בין 1.1 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, ל 14 מעלות צלזיוס בשיא שעות היממה. כמות המשקעים במהלך חודש דצמבר ובאותן היא שלושה עשר מילימטרים של גשם, שהם בממוצע חצי יממה של משקעים.

חודש ינואר בבהוטן מראה גם הוא ירידה חדה בטמפרטורות הממוצעות, עם 2.6 מעלות צלזיוס מתחת לאפס עד ל 12.3 מעלות צלזיוס בשעות השיא של היממה. כמות המשקעים הממוצעת עולה במקצת ומגיעה לכדי 25 מילימטרים של גשם, שהם יממה באופן ממוצע.

חודש פברואר בבהוטן מתאפיין בטמפרטורות גבוהות מעט, שנעות בין 0.6 מעלות צלזיוס לבין 14.4 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה בהתמדה והיא נשמרת על ממוצע של 33 מילימטרים של גשם לאורך החודש.

חודש מרץ בבהוטן הוא החודש האחרון של תקופת החורף, ובו ניתן לראות עלייה בטמפרטורות לקראת האביב. ממוצע הטמפרטורות נע בין 3.9 מעלות צלזיוס לבין 16.4 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים היא 31 מילימטרים של גשם בעיר הבירה של בהוטן.

לסיכום, תקופת החורף של באותה התקופה שבה הטמפרטורות יחסית נמוכות, מה שמאפשר טיול בבהוטן בתנאים נוחים. אך חשוב לזכור שלפעמים בגובה הטמפרטורות יכולות להיות נמוכות עוד יותר. ולכן אתם צריכים להגיע מוכנים לעזור ולדעת שיש ימים בהם לא ניתן לעלות לפסגות הגבוהות של ההרים. תכנון טיול במהלך תקופת החורף, עלול להיות מעט יותר מסובך בגלל כמויות משקעים גדולות, שיכולות לפגוע באיכות הטיול ואפילו להשפיע על רמת הבטיחות של הטיול שלכם. קחו בחשבון את כל הפרמטרים אבל בעיקר הסתכלו על מזג האוויר בכל מה שנוגע לשלגים כבדים בפסגות ההרים – אלו ימנעו מכם לצאת לטרקים.

אביב בבהוטן

תקופת האביב בבהוטן היא קצרה אבל מאוד משמעותית. בחודשים מרץ ואפריל ניתן לראות עלייה בטמפרטורות שמכינה את האזור לקראת תקופת הקיץ הארוכה והחמה. השינוי המשמעותי ביותר שאפשר להבחין בו הוא השינוי בכמות המשקעים. בגלל שבהוטן היא מדינה עם אקלים טרופי חלקי, במהלך תקופת הקיץ בבהוטן ניתן לראות כמויות גדולות יותר של משקעים, מאשר במהלך תקופת החורף.

חודש אפריל בבהוטן מתאפיין בטמפרטורות שנעות בין 7.1 מעלות צלזיוס לבין 20 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה והיא מגיעה לממוצע של 58 מילימטרים של גשם, שהם 2.3 ימי גשם לאורך החודש.

כפי שאתם בוודאי מבינים, תקופת האביב בבהוטן נחשבת עונה מומלצת לטיול בבהוטן, מפני שיש לכם אפשרות להתחמק מכמויות הגשמים הגדולות של הקיץ. בשילוב עם טמפרטורות נוחות באופן יחסי, ועם תנאי ראות אופטימליים, זוהי תקופה טובה מאוד לטיול בבהוטן ואפילו לעלות לפסגות הגבוהות ביותר של ההרים של בהוטן. כמובן שצריך לקחת ציוד מתאים ולבדוק שאין התראות ספציפיות על סופות חורף שמקדימות את זמנן, אבל במרבית המקרים עונת האביב בבהוטן בטוחה לטיולים ואתם יכולים לנצל את האפשרויות שלכם, על מנת לאפשר ניצול מלא של כל הימים שבהם אתם בוחרים לשהות באזור המדינה המיוחדת הזו.

קיץ בבהוטן

חודש מאי הוא החודש הראשון של תקופת הקיץ בבהוטן. וכיאה לאזור טרופי, בתקופה זו ניתן לראות טמפרטורות גבוהות יחסית, עם כמות משקעים הולכת וגדלה. במהלך חודש מאי הטמפרטורה הממוצעת בבהוטן נעה בין 13.1 מעלות צלזיוס לבין 22.5 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים מגיעה לכדי ממוצע של מאה עשרים ושניים מילימטרים של גשם, שהם כמעט חמישה ימי גשם לאורך החודש.

חודש יוני בבהוטן מתאפיין בממוצע טמפרטורות שנע בין 15.2 מעלות צלזיוס ל 24.4 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 246 מילימטרים, שהם כמעט עשרה ימי גשם לאורך החודש.

החודש המעניין ביותר במהלך השנה בבהוטן הוא חודש יולי. עם ממוצע טמפרטורות של 15.4 מעלות צלזיוס עד 24.9 מעלות צלזיוס, זה הוא אחד מהחודשים החמים ביותר בשנה. כמו כן, מדובר על החודש שבו כמות המשקעים היא הגדולה ביותר לאורך לוח השנה, והממוצע נכון להיום עומד על 373 מילימטרים של גשם, שהם כמעט חמישה עשר ימי גשם לאורך החודש.

לאחר השיא של חודש יולי בבהוטן, תקופת הקיץ מתחילה להגיע לסיומה. במהלך חודש אוגוסט בבהוטן הטמפרטורה הממוצעת היא 15.8 מעלות צלזיוס עד 25 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת כמות המשקעים מתחילה לרדת ומדובר על ממוצע של 345 מילימטרים של גשם, שהם שלושה עשר וחצי ימי גשם לאורך החודש.

חודש ספטמבר בבהוטן מסמל את סיומה של תקופת הקיץ, וההכנות לקראת הסתיו והחורף. ממוצע הטמפרטורות יורד במקצת, ונשאר על 15 מעלות צלזיוס עד 23 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים יורדת בצורה משמעותית והממוצע הוא 155 מילימטרים של גשם, שהם שישה ימי גשם לאורך החודש.

אם אתם אוהבים אקלים טרופי קלאסי, הקיץ בבהוטן הוא זמן מצוין לארוז את התיקים ולצאת למסע חוויתי במיוחד. כמובן שהגשם יכול להיות קצת מאתגר, אבל אפשר להתכונן בהתאם עם ציוד טיולים שיכול להקל על חוויית הביקור שלכם בבהוטן.

סתיו בבהוטן

עונת המעבר האחרונה של בהוטן, היא עונת הסתיו. בדיוק כמו בתקופת האביב, גם הסתיו בבהוטן הוא אירוע קצר מאוד, ממוקד מטרה וקיצוני במהירות השינוי. חודשיים שבהם המדינה משנה את פניה ואתם יכולים לנצל כל יום על מנת לצאת לטיולים במקומות הכי מעניינים שיש לבהוטן להציע לכם. כאמור, במהלך חודש ספטמבר בבהוטן הטמפרטורות מתחילות להשתנות, ויש ירידה משמעותית בכמות המשקעים שנצפים בעיר הבירה של בהוטן.

חודש אוקטובר, מתאפיין טמפרטורות נוחות באופן יחסי אך גם בירידה משמעותית במיוחד בכמות המשקעים, כהכנה לתקופת החורף היבשה. עם ממוצע טמפרטורות שנע בין 10 מעלות צלזיוס ל 22 מעלות צלזיוס, זה הוא זמן מעולה לבקר ביערות הגשם העצומים של בהוטן. כמו כן, חודש אוקטובר מתאפיין בכמות משקעים נמוכה יחסית 38 מילימטרים של גשם לאורך כל החודש, מה שמשמר תנאים מצוינים לטיולים רגליים בחלקים הכי רחוקים של המדינה.

עם סיומה של עונת הסתיו בבהוטן, הטמפרטורות יורדות וכמויות המשקעים יורדות גם הן ומתחילה תקופה ארוכה של יציבות יחסית בטמפרטורה.

עונה מומלצת לטיול בבהוטן

בגלל שבהוטן היא מדינה שבה יש זיקה חלקית לאקלים טרופי, יש תנאים קיצוניים במהלך עונות השנה המרכזיות, הקיץ והחורף, מה שמקשה על יציאה לטיולים רגליים. אם כך העונות המומלצות לטיול בבהוטן הן עונות המעבר, בעיקר אם אתם מעוניינים לצאת לטבע בצפון בהוטן, שהוא אזור גבוה יותר. לדעת רבים, העונה הכי טובה לצאת לטיול בבהוטן היא עונת האביב. הטמפרטורות עולות ויש אפשרות לצאת לטיולים גם בפסגות הכי גבוהות של בהוטן, אשר יכולות להגיע עד לגובה של 7000 מטרים, כמו כן כמות המשקעים יחסית נמוכה מה שמקל עליכם כמטיילים בדרכים.

במהלך החודשים הללו מזג האוויר בבהוטן נותן להיות נעים יבש ויציב, אך גם מאוד יפה. השמש בשמיים והמערכת האקולוגית כולה נמצאת בשיא הפריחה, מה שמאפשר לכם לראות את בהוטן כמו שהיא. מדינה בתולית, פינת חמד שקטה באמצע אסיה, שתיירים כמעט לא הגיעו אליה עד היום. מרבית אתרי התיירות של בהוטן ובכללם גם מסלולי הטיולים מלאים יחסית בתיירים במהלך תקופת הסתיו והאביב. יחד עם זאת, ההגבלות והדרישות של הממשל, לא מאפשרות לכל אחד להגיע לבהוטן ולכן גם כאשר יש תיירים, אין עומס של אנשים ואתם יכולים לטייל בכל מקום, בתנאים שנוחים לכם.

איך להתכונן לטיול בבהוטן

המשטר בבהוטן הוא משטר יחסית סגור, אשר מנסה לשמור על צביונה הדתי והחברתי המיוחד של המדינה. ולכן, לא כל אחד יכול להגיע לבהוטן ולהתנהג בצורה חופשית. רגע לפני שאתם יוצאים לטיול בבהוטן, מומלץ לקרוא על הדרישות המרכזיות של הממשל מבחינת אישורי כניסה, קוד התנהגות ואפילו קוד לבוש שמחייב את כל מי שנמצא במדינה בסיטואציות מסוימות. אלו הם פריטי מידע שאתם לא יכולים לפספס, ויש להם השפעה על כל הטיול לבהוטן. לכן חשוב מאוד להבטיח לעצמכם שאתם נותנים כבוד למנהגי המקום, לאורך ימי הטיול.

כדי להתכונן לטיול באזור בהוטן צריך לחשוב על טיול לסביבה טרופית. כמובן שלא מדובר על סביבת טרופית קלאסית, אבל יחד עם זאת יכול מאוד להיות שתרצו לארוז כמה פריטים שיכולים לעזור לכם בעת אירועים אקלימיים מיוחדים. פריט חובה שאי אפשר לוותר עליו, לאורך כל עונות השנה בבהוטן, הוא מעיל גשם. ככל שמדובר על מעיל איכותי יותר, כך יהיה לכם קל יותר לטייל בנינוחות בכל תנאי גשם שהם. אז אל תחששו להשקיע ברכישת מעיל טוב, ואם אתם נוסעים בתקופת החורף הקרירה, יכול מאוד להיות שתרצו להשקיע במעיל גשם שיספק שכבת הגנה נוספת מהקור. מומלץ להשקיע ברכישה של נעלי טיולים איכותיות, שאיתן תעלו לפסגות הגבוהות של ההרים בלי בעיות.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל