ריגה

ריגה – אטרקציות והמלצות לחופשה בבירת לטביה

ריגה בירת לטביה היא יעד לא כ"כ מוכר למטייל הישראלי, אשר ברוב המיקרים טרם גילה את קסמן של המדינות הבלטיות, שעל חוף הים הבלטי. בכתבה זו תמצאו מידע מפורט על אטרקציות בריגה וטיפים חשובים לתיכנון חופשה בריגה או טיול בלטביה – כולל המלצות למשפחות שמתכננות להגיע אל ריגה עם ילדים

ריגה Riga היא בירת לטביה ומתגוררים בה כ-640 אלף תושבים, שהם כשליש מתושבי המדינה, מה שהופך אותה לעיר הגדולה ביותר במדינות הבלטיות. ריגה מפורסמת בשל העיר העתיקה שלה (Vecrīga) ומרכז העיר (Centrs) שלה, שבה נמצאים מעל 800 בנייני ארט טובו. העיר העתיקה של ריגה כלולה באתרי מורשת עולם. סגנון הארט נובו בולט בחזית המבנים, ואפשר לראות את הגילופים המדוייקים, פרחים ודמויות מיתולוגיות, כמו גם דלתות כניסה וחלונות מהודרים. חלקים גדולים של העיר העתיקה נשרפו או נהרסו ע״י הגרמנים במלחה״ע השנייה והם לא נבנו מחדש עד שנות התשעים המאוחרות, כאשר ממשלת לטביה החלה לפעול כדי להפוך את ריגה ליעד תיירותי אטרקטיבי.

ריגה פופולרית גם בשל חיי הלילה שלה ובשל מחירי הטיסות הזולות אליה מיעדים שונים באירופה. סיבה נוספת לתיירות העולה לריגה וללטביה היא העלות הנמוכה והאיכות המקצועית הטובה של טיפולי שיניים. ישראלים רבים מגיעים לחופשה לריגה כדי לעבור טיפול שיניים זול, אך יש לריגה הרבה מה להציע גם למטייל הישראלי הצעיר וגם לזוגות צעירים או משפחות שמתכננות חופשה בריגה עם הילדים.

נהר דאוגאבה/דווינה (Daugava) חוצה את ריגה והעיר העתיקה שוכנת במרכז העיר בגדה המזרחית של הנהר. העיר מוקפת בטבעת שנבנתה בסוף המאה ה-19 – תחילת המאה ה-20, והאדריכלות שלה מורכבת משילוב של מבני שתי קומות, רבים מהם מלפני מלחה״ע השנייה ובנייני מגורים של 5 עד 18 קומות מהתקופה הסובייטית. פה ושם אפשר למצוא מפעל בעיקר ליד פסי הרכבת. המונח ״מרכז ריגה״ מתייחס באופן רופף לאזור גדול הנמצא סביב העיר העתיקה שמוגבל ע״י הנהר ממערב, פסי הרכב ממזרח ודרום וללא גבול מוגדר בצפון.

חופשה בריגה – עוד באותו נושא:

טיסות ללטביה – השוואת מחירים והזמנת כרטיסים

השכרת רכב בריגה בירת לטביה – השוואת מחירים ומידע חשוב

ריגה  – בתי מלון מומלצים למשפחות בבירת לטביה

אטרקציות בריגה

אוטובוס התיירים של ריגה – כרטיסים ל- 48 שעות 

עם כרטיסי "חופשי יומי" של 48 שעות (הזמינו מראש בקישור) ואוטובוסים שיוצאים כל 30 דקות במסלול מעגלי בין אטרקציות תיירותיות בריגה, אוטובוס התיירות של ריגה הוא הדרך הטובה ביותר להגיע ממקום למקום. תראו את מיטב האטרקציות בריגה כמו אנדרטת החירות (Freedom Monument), כנסיית המולד (Nativity Cathedral), כנסיית פטרוס הקדוש (St. Peter's Church) ועוד.

ריגה הציורית, המורכבת משלושה רובעים, היא העיר הגדולה ביותר מתוך ערי המדינות הבלטיות ויכול להיות סיוט להתמצא בה. הכרטיס הזה התקף למשך 48 שעות חוסך לכם את הטרחה הזו. פשוט חפשו את האוטובוס האדום הבא ועלו עליו!

רוצים להתאמן בשירה בבית האופרה הלאומי? לפגוש פלמינגוס בגן הזואולוגי? או אולי קצת שופינג ברובע הקניות או לגלות את מגדל אבק השריפה (Powder Tower)? תוכלו לעשות כל זאת עם הכרטיס הזה. מדריך השמע יביא לחיים את כל המראות במגוון שפות, כך שזהו שילוב של טיול אטרקציות בריגה, שיעור היסטוריה ותחבורה נוחה.

אם אתם מתכננים טיול בריגה עם הילדים ומעוניינים לראות את המיטב של ריגה בלי התחבורה מבלבלת ומחירי המוניות היקרים – זהו פיתרון מושלם.

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של ריגה


קרוז תעלות בריגה 

מבני ארט נובו מפוארים, ים בלטי מנצנץ וגנים מטופחים שנשארו כמו שהיו במאה ה-19 – ריגה בירת לטביה היא יעד תיירותי מיוחד. בקרוז התעלות של ריגה תראו את כל האטרקציות החשובות בריגה – מהמים.

הבירה האופנתית של לטביה משופעת במוזיאונים, ברים תוססים, מבני עץ, אדריכלות ארט נובו ועיר עתיקה קסומה מימי הביניים. תראו הכל בנוחות מהקרוז השט לאורך נהר הדאוגבה.

תראו את מגדל הטלוויזיה (TV Tower) באי Zaķusala  – המגדל הגבוה ביותר בכל האיחוד האירופי! תראו את טירת ריגה (Riga Castle), את קתדרלת ריגה (Riga Cathedral), את בית האופרה והבלט הלטבי הלאומי (Latvian National Opera and Ballet) – מבנה ניאו-קלאסי מרהיב שפתוח משנת 1882.

קרוז התעלות של ריגה הוא הדרך הטובה ביותר לראות מנקודת מבט טובה כיצד 800 שנות היסטוריה עיצבו את העיר המהממת הזו. יש לכם גם עמדה נהדרת לצילומים. אם אתם מתכננים חופשה בריגה עם הילדים ומעוניינים לראות כמה שיותר אטרקציות בריגה בלי ללכת הרבה ברגל, לקחת השכרת רכב בלטביה או להסתבך עם תחבורה ציבורית – זו הזדמנות מעולה.

להזמנת קרוז תעלות בריגה 


"ריגה ההנזאית" – סיור מודרך בריגה ברגל 

כעיר השנייה בגודלה בים הבלטי אחרי שטוקהולם, האווירה של ריגה שונה ומיוחדת. הסיור הזה עוזר לכם לגלות את אדריכלות הארט נובו של העיר ואת העיר העתיקה של ימי הביניים, מהתקופה בה שלטו באיזור בני הנזה – ברגל.

תראו את הקתדרלות הנפלאות, את שווקי האוכל הטרי, סמטאות מרוצפות ומקומיים באקשן! תבקרו בציוני דרך כמו קתדרלת הכיפה (Dome Cathedral) שהיא טירה ישנה של אביר שהפכה למושב נשיאותי. תראו גם את אנדרטת החירות (Freedom Monument) ואת כנסיית פטרוס הקדוש (St. Peter’s Church) שבה נמצא הצריח הגבוה ביותר בעיר. אם אתם מתכננים חופשה בריגה של כמה ימים, כדאי להזמין את הסיור הזה ליום הראשון או השני, כדי שתוכלו להחליט מה לעשות בראיגה בשאר הימים. אם אתם מתכננים להגיע אל רגיה עם ילדים קטנים או בעלי מוגבלויות שימו לב שזהו סיור רגלי עם הרבה הליכה.

להזמנת סיור מודרך בריגה


מוזיאונים בריגה למשפחות

מוזיאון האשליות קוסמוס Cosmos Illusion Museum – (כרטיסי דילוג על התור) 

חושבים שאתם יודעים את כל מה שיש לדעת בפיזיקה? מוזיאון האשליות הקוסמיות יגרום לכם להטיל ספק במה שאתם רואים עם תצוגות מפילות ואשליות אופטיות. אם תזמינו כרטיסים מראש בקישור תדלגו על התור – שעלול להיות די מתיש בעונת התיירות, במיוחד עבור משפחות שמגיעות אל ריגה עם ילדים קטנים שעלולים לאבד אשליות וקפצו היישר אל תוך הכיף האופטי של אחת האטרקציות הפופולריות בריגה.

יש במוזיאון מעל 30 מוצגים אופטיים מעוררי השתאות, זהו בהחלט המוזיאון המיוחד של ריגה למשפחות. תראו כאן ציורים שמשתנים כאשר אתם מסתובבים סביבם, תוכלו לתפוס פוזה עם רקעים ענקיים מאחוריכם שנועדו לבלבל את חוש הראייה (אלה נהדרים לסלפי) ותקבלו תזכורת שכל המציאות היא לא יותר מאשר שאלה של פרספקטיבה.

כנסו למבוך המראות הגדול בעולם ונסו לא להיתקל בעצמכם כאשר אתם מנסים בכל כוחותיכם למצוא את הדרך החוצה מכאן (תקבלו נקודות בונוס אם אתם מתחפשים לליצן מפחיד!). כנסו לחדרים חשוכים המוארים באלפי נורות פיברו אופטיות ועוד המון. יש משהו מעניין לכולם במוזיאון האשליות קוסמוס בריגה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האשליות בריגה קוסמוס


מוזיאון הכובעים

החל מכובעי נשים בסגנון המאה ה-19 ועד קסדות ומעבר לזה – כל מה שאפשר לחבוש על ראש נמצא כאן במוזיאון הכובעים של ריגה.

המוזיאון התחיל עם כיסוי ראש אחד משוק תאילנדי שאיכשהו מצא את דרכו לכאן ובמהלך השנים האוסף הלך וגדל. מה שרואים היום במוזיאון הוא תוצאה של 12 שנות מסעות ברחבי העולם… ולא הכל הגיע בקלות, כך אומרים המייסדים.

מעל 400 כובעים מכל מקום בעולם – מכיסויי ראש מסורתיים ועד כובעים, מצנפות, בנדנות וכיו"ב – הופכות את מוזיאון הכובעים לאחת האטרקציות התיירותיות הבולטות של ריגה למשפחות. חלקם בעלי ערך כספי עצום כשל תכשיט עתיק וכל אחד מהם מגיע עם סיפור מיוחד משל עצמו.

ישנה אפשרות לסיור מודרך בתשלום נוסף.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הכובעים בריגה


מוזיאון האופנה של ריגה

מוזיאון האופנה בריגה הוא מסע לאורך העשורים עם הזדמנות לראות מקרוב את האבולוציה של סגנונות הלבוש דרך השנים. המוזיאון כולל תלבושות לטביות מסורתיות, לבוש וחפצים מהמאה ה-19 ואופנות אירופאיות ואמריקאיות משנות העשרים עד שנות השבעים המאוחרות של המאה ה-20.

התערוכה הקבועה של המוזיאון – ״היסטוריית האופנה״ – מציג את השינוי שעבר הלבוש היומיומי לאורך הדורות, עם פריטים אותנטיים מכל תקופה.

החל מתלבושות לטביות מסורתיות מתקופות עתיקות ועד לאופנה עכשווית, העשורים ייחשפו מול עיניכם. בנוסף, תוכלו לנסות על עצמכם לבוש משנות העשרים עד השבעים ולראות איך הייתם נראים באותה תקופה.

המוזיאון מלא בתצוגות קטנות ומעניינות ויש כאן אפילו משחק חפש את המטמון לילדים, כך שאם אתם מתכננים להגיע לריגה עם ילדים וחוששים שהם לא יתעניינו במוצגים במוזיאון האופנה, אין לכם מה לדאוג – הם יהיו עסוקים בלאתר את הדמויות של משחק "חפש את המטמון" החבויות ברחבי המוזיאון.

להזמנת כרטיסים למוזיאון האופנה של ריגה

 

ריגה
דירוג הגולשים 4.67 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל