רואנדה מזג האוויר

רואנדה – מתי כדאי לצאת לטיול ?

מתי הכי כדאי לטייל ברואנדה? איזה מזג אוויר יש ברואנדה בכל עונה של השנה? המדריך המלא שהכנו עבורכם על עונה מומלצת לטיול ברואנדה מסביר על מזג האוויר ברואנדה בכל חודש מחודשי השנה ונותן המלצות למטייל על חודשים מומלצים לחופשה ברואנדה בהם תוכלו ליהנות מכל מה שיש למדינה האפריקאית המיוחדת הזאת להציע

"ארץ אלף הגבעות" – זה הוא הכינוי המפורסם ביותר של רואנדה. המדינה האפריקאית, אשר סבלה בעבר ממוניטין לא כל כך מוצלח (בעקבות מלחמות אלימות וההיסטוריה של רצח העם הקשה שהתרחש באזור), מתחילה בשנים האחרונות להראות את פניה היפות. לאחר תהליך שיקום ארוך, תיירים רבים מגיעים לאזור רואנדה ומגלים עולם שלם של מרחבי טבע אינסופיים, פעילויות מיוחדות ואטרקציות בלתי נשכחות. בדומה לאזורים טרופיים רבים אחרים, גם באזורי היערות של רואנדה, כיף לצאת לטייל במהלך ימות השנה, בשל מזג האוויר הנוח והמזמין.

למעט חודשי הקיץ ברואנדה, שם רוב הזמן הטמפרטורות הגבוהות, הלחות וימי הגשם התכופים, מקשים במעט על טיולים באזור, במרבית ימות השנה אתם יכולים להגיע ולטייל כמעט ללא הפרעה או קושי. כך שהיום, משפחות רבות ומטיילים מקצועיים שרוצים למצוא לעצמם יעד לא שגרתי לחופשה בוחרים להגיע אל רואנדה ולהנות מטיול שיזכיר לכם מדוע אפריקה היא באמת היבשת הכי מיוחדת שיש.

על מנת לעזור לכם לצאת לטיול ברואנדה, מוכנים ומאורגנים ולנצל כל רגע בצורה מושלמת, יצרנו לכם מדריך קצר ובו כל המידע אותו תרצו להכיר, על מזג האוויר ברואנה והעונות המומלצות לטיול ברואנדה.

טיול ברואנדה – עוד באותו נושא:

טיסות לרואנדה – השוואת מחירים והמלצות חשובות

מלונות מומלצים בקיגאלי בירת רואנדה

התקופה הכי טובה במהלך השנה, מבחינת מזג האוויר, לביקור ברואנדה, היא בין החודשים מאי לאוקטובר. זו היא התקופה החמה הארוכה של המדינה, בה יש את תנאי מזה האוויר האידיאליים לטיולי יום, ליציאה לספארי ולביקור בכל האטרקציות המיוחדות ביותר שיכולה המדינה להציע לכם. במהלך תקופה זו, הטמפרטורות גבוהות יחסית, השמים בהירים וכמעט אין ימי גשם, כך שחוויית הטיול למבקרים, היא החוויה המושלמת.

על מנת לעזור לכם לצאת לטיול ברואנדה, מוכנים ומאורגנים ולנצל כל רגע בצורה מושלמת, יצרנו לכם מדריך קצר ובו כל המידע אותו תרצו להכיר, על טיול לאזור רואנדה.

מה חשוב לדעת על רואנדה, לקראת הטיול שלכם?

בכדי לצאת לטיול ברואנדה ולהצליח להנות מימי טיול במזג אוויר נוח ונעים, אתם רוצים להבין מה הוא מזג האוויר במדינה במהלך השנה כולה. ישנן ארבע עונות שנה, המאפיינות את רואנדה ולהן אתם רוצים לתת את הדעת, בבואכם לתכנן את טיול הספארי שלכם. יחד עם זאת, דעו כי לאורך כל השנה רואנדה היא מדינה שנהנית ממזג אוויר נוח יחסית ויכולה להיות יעד טיולים נוח למדי, בעיקר בשל המיקום הגיאוגרפי של המדינה, גודלה הפיזי והגובה בו היא נמצאת. כמעט תמיד כשתגיעו לבקר ברואנדה, תזכו למשבי רוח חמימים ונעימים, שמלווים את הסיורים שלכם באתרי התיירות המיוחדים של האזור. הטמפרטורות הממוצעות, ברמה השנתית לרואנדה, נעות סביב 30 מעלות צלזיוס, כאשר עיר הבירה קינגלי, חווה טמפרטורות ממוצעות של 21 מעלות צלזיוס, בממוצע שנתי.

מזג האוויר הנוח שממנו נהנים המטיילים ברואנדה, מאפשר ביקורים וטיולי ספארי גם במהלך העונות הרטובות של השנה. אולם אם אתם רוצים להגיע לאטרקציות מרכזיות כמו ביקור באזורי המחייה של הגורילות ביער נינוגאווה, שווה לכם לתזמן את הטיול לעונה היבשה הארוכה (בין החודשים מאי לאוקטובר). אז, גם הגורילות עצמן, נהנות ממזג האוויר החמים ויוצאות יותר אל השטח, וזו תהיה ההזדמנות המושלמת שלכם לראות אותן בסביבתן הטבעית.

כבר מהמיקום הגיאוגרפי של רואנדה, במזרח אפריקה, ניתן להבין כי מזג האוויר ברואנדה לא הולך להיות דומה לשום מקום אחר בו ביקרתם. על אחת כמה וכמה לאור העובדה שרואנדה ממוקמת באזור קו המשווה והיא נהנית במרבית ימות השנה ממזג אוויר טרופי ונעים במיוחד. במהלך הסיור שלכם ביער הגשם של נינוגוואה, הנמצא בגובה של 2400 מטרים מעל פני הים, רוב הזמן תמצאו את עצמכם מסתובבים עם מעילי גשם, למרות שממש לא יהיה לכם קר. כך שחשוב לארוז מבעוד מועד, ביגוד קל משקל ונוח להליכות ארוכות, גם בתנאי גשם. תושבי הכפרים הסמוכים, יעשו את הכל על מנת לאחר אתכם בסבר פנים יפות לאחר כל טיול יום באיזור יער הגשם, אבל חשוב שתדעו – השפה הרשמית במדינה היא צרפתית. לכן, אנו ממליצים לכם להתאמן על כישורי הצרפתית שלכם.

אבל, עוד לפני שאתם נכנסים אל רואנדה, אתם צריכים לבצע כמה הכנות חשובות לקראת הנסיעה שלכם. הכניסה לרואנדה לישראלים, היא אפשרית (אנחנו נמצאים בקשרים דיפלומטים עם המדינה), אולם יש צורך לפנות אל השגרירות טרם הנסיעה ולהוציא אשרת כניסה. כמו כן, לא ניתן להיכנס אל רואנדה ללא חיסונים מיוחדים וחשוב להקפיד לבצע חיטוי והרתחה של מי השתייה לאורך כל הטיול.

מזג האוויר ברואנדה בקיץ

כאמור, במרבית ימות השנה רואנדה היא אזור הנמצא תחת תנאי אקלים טרופיים ונינוחים למדי. את ימי הטיולים שלכם, תעבירו בעיקר בנופים הטבעיים והפראיים של רואנדה, ובהיכרות עם הצומח והחיי הייחודי של הסביבה. כך שאין מנוס מהתייחסות אל מזג האוויר ברואנדה. במהלך הטרקים הרבים באיזור, תגלו כי בניגוד לתדמית המדברית והיבשה של אפריקה – רואנדה היא מדינה מלאת מים. ריכוז ימי השמש הגדול ביותר, מתרחש על פי רוב בין החודשים יולי – אוגוסט – ספטמבר. זו היא גם תקופת התיירות הטובה ביותר לבילוי באזורי הג'ונגלים, שכן, קל הרבה יותר לצאת לטיולי הספארי, תחת תנאי מזג אוויר חמימים יותר.

כפי שכבר ודאי הבנתם, התקופה החמה הארוכה של רואנדה, היא גם תקופת תיירות השיא של המדינה. בעיקר מפני שהיא חופפת לחודשי הקיץ במדינות אחרות ויש יותר תנועת תיירים גלובלית. אבל, רואנדה בתקופה הארוכה החמה היא מדינה שנוח יותר לטייל בה מבחינת מזג האוויר, גם ללא כל קשר לטרנדים הבין לאומיים בחופשות.

כבר מאמצע חודש מאי, מתחיל מזג האוויר להשתנות, עם הירידה הדרסטית בכמות הגשמים היומיים. הטמפרטורות מתחילות לטפס, והממוצע מגיע עד ל25 מעלות צלזיוס בשיא חודש מאי. מכאן ואילך, מתחילה תקופה של בין שלושה לארבעה חודשים, בהם כמות המשקעים הממוצעת היא 30 מליטרים בכל חודש, שהם שווי ערך לשני ימי גשם ממוצעים. כך שזו היא העונה האידיאלית לצאת אל הטבע ולגלות את מגוון האפשרויות הקסום של טיול ספארי ברואנדה. התקופה היבשה והחמה השנייה של רואנדה, היא התקופה שבין החודשים דצמבר לפברואר. בחודשים אלו אומנם מזג האוויר זהה לתקופה החמה הארוכה, עם טמפרטורה ממוצעת של 25 מעלות צלזיוס. אך, בחודשים אלו ממוצע המשקים החודשי נע בין 75-100 מילימטרים של גשם מידי חודש, שהם בערך 7-8 ימי גשם קלים.

אל תשכחו, שבטיול בו אתם נמצאים מרבית שעות היממה מחוץ לבית וגם בשעות בהם אתם נחים – המלונות הם לא מלונות חמישה כוכבים רגילים, מזג האוויר הוא זה שקובע את הפעילות היום יומית. במהלך העונה הירוקה והחמה של חודשי הקיץ, הביקור שלכם אצל מרכזי הגידול של קופי הגורילות והשימפנזים המתגוררים ברחבי רואנדה היא חוויה מיוחדת הרבה יותר. בדיוק כמונו, גם החיות נהנות יותר מימות הקיץ החמים ורוצות לצאת מגבולות אזורי הגידול והמחיה המוכרים להן. כך שאתם תזכו לראות מקרוב כמה מהקופים המיוחדים והייחודיים ביותר בטבע האפריקאי, נהנים גם הם מימות השמש החמימים והנעימים.

התקופה הגשומה ברואנדה – ריגוש טרופי באמצע אפריקה

כל מי שמעולם לא ביקר באפריקה, נוטה לחשוב כי כל היבשת מאופיינת במזג אוויר מדברי קיצוני, בדומה לאזור הסהרה היבש. אבל, לא כך הם פני הדברים באזור רואנדה. במהלך החודשים הרטובים של השנה (התקופה הרטובה הארוכה של חודשי אפריל מאי, והתקופה הקצרה יותר של חודש נובמבר), חבל הארץ משנה את מזג האוויר והסביבה הופכת לחה הרבה יותר. בין רגע, מזג האוויר ברואנדה מזכיר יותר יערות הגשם העצומים של דרום אמריקה. ימים לחים וגשומים רבים, שבהם ניתן להנות מטמפרטורות גבוהות יחסית ולחות לא פחות גבוהה.

התקופה הגשומה הארוכה של רואנדה מתחילה עם סיומו של חודש פברואר, אז מתחילים ימי הגשם להתרבות ויש יותר סיכוי להתמודד עם שעות ארוכות של גשם במהלך שהותכם באיזור. מחודש מרץ ועד סיום חודש מאי, הטמפרטורות אומנם נשארות על ממוצע יחסית גבוה, של 22-23 מעלות צלזיוס. אך במקביל, אלו הם גם חודשים בהם יש יותר ימי גשם. החודש הגשום ביותר הוא חודש אפריל, עם ממוצע משקעים של 186 מילימטרים, מה שאומר שכמעט כל יום בחודש, הוא יום גשום.

התקופה הרטובה הקצרה, היא התקופה שבין החודשים אוקטובר לנובמבר. אומנם בחודש אוקטובר, ממוצע המשקעים הוא נמוך יחסית לעונה הרטובה הארוכה (רק 109 מילימטרים של גשם), אבל בהחלט מדובר במספר רב יותר של ימים גשומים, מאשר במהלך התקופות היבשות והחמות של המדינה.

התקופות הרטובות והגשומות ברואנדה, הן תקופות בהן יש פחות עומס של תיירים באתרי התיירות המרכזיים, ולכן אתם יכולים להנות מסביבת טיולים שקטה יותר ואפילו קצת יותר אינטימית. על אחת כמה וכמה אם התחביב שלכם הוא טיולי טבע ומעקב אחרי בעלי החיים בסביבה, חשוב שתדעו שזו עונה טובה לא פחות מהעונות היבשות.

במהלך התקופה הרטובה, הטמפרטורה הממוצעת ברואנדה היא 20 מעלות צלזיוס עם ימי גשם לאורך כל החודשים. זו היא תקופה פחות עמוסה בתיירים, ולכן אתם יכולים להנות מסביבת טיולים שקטה יותר ואפילו קצת יותר אינטימית. על אחת כמה וכמה אם התחביב שלכם הוא טיולי טבע ומעקב אחרי בעלי החיים בסביבה, חשוב שתדעו שזו עונה טובה לא פחות מהעונות היבשות.

במקום גורילות ושימפנזים, במהלך התקופה הרטובה והגשומה ברואנדה, יש מעוף ייחודי ובלתי פוסק של ציפורים מיוחדות שמגיעות לאזור מכל רחבי אפריקה. חובבי הצפרות מגלים עניין רב מאוד בנעשה ברואנדה בתקופות אלו, ואף ניתן לראות לא מעט מחקרי טבע המבוצעים באזור (הן על ציפורים והן על גורילות ושימפנזים שזה הוא בית הגידול הטבעי שלהם והגדול ביותר בעולם).

שילוב מנצח – אדם, טבע ומזג אוויר

מזג האוויר ברואנדה, הוא מזג אוויר מיוחד במינו למטיילים, במיוחד אלו שרוצים לצאת לטיולי ספארי מושקעים. כל שנותר לכם כעת הוא למצוא את מסלול הטיול המתאים ביותר להרכב הנוסעים שלכם, ולהתחיל לתכנן את הפרטים הקטנים של הטיול שלכם לרואנדה.

עד לנקודה זו בוודאי הבנתם כי רואנדה היא אחת מהמדינות המיוחדות ביותר באיזור אפריקה. אבל, כדי להפוך את התמונה למשולמת עוד יותר, אנו רוצים לספר לכם קצת על חווית הטיול האידיאלית לתיירים ברואנדה. כאמור, התקופה הטובה ביותר לטיולים באזור היא בדרך כלל במהלך החודשים היבשים של ימות הקיץ, אז הטבע מתעורר לחיים ובהתאמה גם תנועת התיירים. ביחד עם התיירים, גם הכפרים  המקומיים מתארגנים לחוויית אירוח מיוחדת. במרחק נסיעה קצר מעיר הבירה קינגלי ואתם מגיעים לאזורים הכפריים. שם, כבר תלמדו להכיר את אורח החיים המתאים לג'ונגל, כפי שחיים תושבי המקום. כמעט בלי להרגיש, תגלו את החיבור לטבע, את השקט ואת היופי שיכולה להציע לכם רואנדה על כלל משאבי הטבע הנדירים שלה.

אם אתם המטיילים שאוהבים להכיר את כל תחומי החיים של המדינה בה אתם מבקרים, כנראה שלא תסתפקו רק בטיולי היום בטבע הפראי, אלא תרצו להגיע גם אל מרכזי הערים הגדולות. ובמקרה זה, לצד ביקור החובה בעיר הבירה קיגלי (שהיא המרכז התרבותי והעסקי הגדול ביותר במדינה, המכיל שווקים יפיפיים וייחודיים), אנו ממליצים לכם להגיע גם אל ערים גדולות אחרות ברואנדה, כמו קיבורו השוכנת לחופיו של אגם מיוחד במינו.

כל שנותר לכם כעת הוא למצוא את מסלול הטיול המתאים ביותר להרכב הנוסעים שלכם, ולהתחיל לתכנן את הפרטים הקטנים של הטיול שלכם לרואנדה. בחשיבה נכונה והתאמה מושלמת של כל פעילות בטיול, לתחומי העניין שלכם, אתם תגלו יעד שאין שני לו ברמת היופי והעניין. וזה יהיה לכם לטיול שייזכר למשך תקופה ארוכה, בתור החוויה האפריקאית הכי טובה שזכיתם לה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל