קזחסטן עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחתי בקזחסטן

במדריך זה תמצאו מידע מקיף למטיילים בקזחסטן בדגש על אטרקציות למטיילים המגיעים אל קזחסטן עם ילדים במסגרת חופשה משפחתית.

קזחסטן היא מדינה במרכז אסיה, החולקת גבולות עם רוסיה, סין ומדינות מרכז אסיה –  קירגיזסטן, אוזבקיסטן וטורקמניסטן. קזחסטן ממוקמת מול אזרבייג'ן כשביניהן מפריד הים הכספי. קזחסטן היא המדינה התשיעית בגודלה בעולם, ושטחה הוא יותר מכפול  משטחן של שאר מדינות מרכז אסיה ביחד. השפה הרשמית בקזחסטן היא רוסית, זכר להשתייכותה לברית המועצות לשעבר.   המדינה מתאפיינת באורח חיים נוודי, שהוא חלק מתרבות דרך המשי העתיקה ממנה היא מושפעת עמוקות, במקביל להשפעות של ברית המועצות שגם הן ניכרות בה עד היום. התערובת התרבותית מעניקה לקזחסטן ייחוד, שהופך אותה לשער פופולרי בין המערב למדינות מרכז אסיה.

פעילויות ואטרקציות בקזחסטן למשפחות

אולי קזחסטן היא לא המדינה הראשונה שקופצת לראש כאשר חושבים על חופשה עם ילדים, אבל המדינה הענקית והמגוונת הזו מציעה לא מעט פעילויות וטיולים שתוכלו לבלות בהם במהלך החופשה בקזחסטן עם הילדים. ריכזנו עבורכם מספר פעילויות כאלה, על מנת לתת לכם רעיונות ולהציע לכם אופציות מהן תוכלו לבחור בהתאם להרכב המשפחתי, גילאי הילדים וההעדפות שלכם.

מאלמטי: טיול יום בקניון צ'ארין

קניון צ'ארין הוא אחת האטרקציות המרכזיות של אזור אלמטי, הממוקם במרחק של 3 שעות נסיעה בלבד מאלמטי, והוא אטרקציה מומלצת למשפחות שמגיעות לקזחסטן עם ילדים. הפעילות כוללת טיול רגלי במסלול נינוח (כ-2.5 ק"מ) בעמק הטירות. משך ההליכה הוא כשעתיים.

לאחר איסוף מבית המלון באלמטי או במקום אחר בעיר תצאו לנסיעה ברכב ממוזג ונוח אל עבר קניון צ'ארין. תהיה לכם הזדמנות לחקור את הקניון, להתפעל ממגוון הצבעים והצורות של הסלעים וליהנות מזמן חופשי להתרגעות על גדת נהר צ'ארין. בשעה 14:00 תצאו בחזרה לכיוון אלמטי, ובמידה ותרצו בכך, תוכלו לעצור בדרך לארוחת צהרים. בסביבות השעה 17:00 תגיעו בחזרה לאלמטי.

למידע נוסף על טיול יום בקניון צ'ארין לחצו כאן

הרפתקה בת יומיים בקניון צ'ארין ובפארק הלאומי אגמי קולסי (יציאה מאלמטי)

אם אתם מגיעים לקזחסטן עם ילדים חובבי טבע, יתכן שתרצו להוסיף לביקור בקניון צ'ארין גם טיול בפארק הלאומי של אגמי קולסי בטיול בן יומיים, שגם הוא יכול להתאים לכל המשפחה.

הטיול מתחיל באיסוף ממקום הלינה שלכם באלמטי ובנסיעה של שלוש שעות לקניון צ'ארין, שם תוכלו לצאת לטיול במסלולי ההליכה ולהתפעל מיופיו הקסום של המקום. במהלך ההליכה אפשר לערוך פיקניק ליד הנהר ולאכול משהו. בצהרים תצאו לנסיעה בת שעתיים לכיוון הכפר בו תשהו במהלך הלילה, תתקבלו בגסטהאוס ותשבו לארוחת צהרים מאוחרת. אחר הצהרים תצאו לטייל באזור האגמים הצלולים של קולסי. תוכלו להסתובב בשבילים, ליהנות מנופים קסומים ומהאוויר הרענן ולגלות את בעלי החיים באזור.

אחרי לינת לילה באכסניה הכפרית, היום השני של הסיור מוקדש להיכרות עם Kaindy – אגם עם מים צלולים ועצי ליבנה שצומחים במרכז האגם. תצאו לטיול לאורך גדותיו ותהנו מיופיו הייחודי. בצהרים תשובו לאכסנייה לאסוף את החפצים ולהתארגן לנסיעה בחזרה לאלמטי. בדרך חזרה תעצרו לארוחת צהרים, וההגעה למקום האירוח שלכם באלמטי צפויה בסביבות השעה 17:00.

למידע נוסף על טיול של יומיים בקניון צ'ארין ובפארק הלאומי אגמי קולסי לחצו כאן

האָאוּל הקזחי האתנוגרפי "Huns" באלמטי

חוויה נוספת שכדאי לשלב במהלך חופשה בקזחסטן עם ילדים היא ביקור באאול "HUNS", במהלכו תחוו שלל הרפתקאות שילהיבו את בני המשפחה הצעירים.

המילה "אאול" מציינת עבור עמי קזחסטן ומרכז אסיה סוג של התיישבות כפרית הררית. הכפר האתני "HUNS" הוא מתחם אתנוגרפי, המציג את המסורות, התרבות, המנהגים, האומנות והזהות הלאומית של הנוודים הקזחים. הבילוי בכפר כולל טקס שאשו מסורתי, סדנת בישול להכנת באוירסקס (פינוקים מקומיים מבצק), הדרכה על חיי הנוודים הקזחים, הדגמת היורטה, טקס "בסקיקה סאלו", הופעה של ההרכב "סרבז רוחי", מופע סוסים, משחקי ספורט, סדנת חץ וקשת ועוד.

הפעילות כוללת הסעה מאלמטי ובחזרה וארוחת צהרים.

למידע נוסף על ביקור באאול "Huns" לחצו כאן

קמפינג ביורט קזחי, רכיבה על סוסים וברביקיו (מאלמטי)

הרפתקה נוספת שאפשר לחוות בקזחסטן עם הילדים היא בילוי בסגנון חיי הנוודים בהרים עם לינה ביורט קזחי (מעין אוהל מסורתי של נוודי האזור) עם מדריך מקומי. בין החוויות הכלולות בבילוי: רכיבה על סוסים, טעימות מהמטבח המקומי, טעימת קומיס (חלב סוס מותסס), הצגת תרבות קזחית מסורתית ועוד.

את הלילה תעבירו ביורט בלב נוף מדהים של העיר אלמטי והשמיים זרועי הכוכבים!

למידע נוסף על קמפינג ביורט קזחי לחצו כאן

סיור בעיר אלמטי עם ביקור בהרים

כדי להכיר מקרוב את העיר אלמטי, פנינת התרבות של קזחסטן, תוכלו לצאת לסיור מודרך, שכולל הכרות עם הלב הפועם של העיר, וביקור בנקודות ציון אייקוניות כמו קתדרלת העלייה והמוזיאון המרכזי, ביקור בבזאר זליוני וטעימות של מאכלים קזחיים אותנטיים. הסיור יוצר פסיפס של ההיסטוריה, התרבות והטעמים של אלמטי, ומבטיח לכם מסע שייחרט בזיכרונכם לנצח.

הסיור כולל איסוף והחזרה מהמלון באלמטי, מדריך מנוסה, כרטיס לרכבל אתר הנופש ההררי, כרטיס כניסה למוזיאון הלאומי, שתייה חמה בגבעת טרמפולינת הסקי.

למידע נוסף על סיור בעיר אלמטי לחצו כאן

מאלמטי: סיור יום בטמגלי טאס ועיר הנוודים

יום טיול נוסף שתוכלו לשלב במהלך חופשה בקזחסטן עם ילדים הוא טיול לאתר טמגלי טאס ועיר הנוודים.

במהלך הסיור תוכלו לחקור את אתר Tamgaly Tas שבו תראו פטרוגליפים – ציורי סלע בודהיסטיים מהמאה ה-17 והמאה ה-10. האתר ממוקם על גדת נהר אילי בו תוכלו ליהנות משיעור על ההיסטוריה של המקום ומטבע מדהים. מעבר לנהר, תבקרו בסט סרטי נומאד שנבנה בשנת 2005.

למידע נוסף על סיור יום בטמגלי טאס ועיר הנוודים לחצו כאן

אסטנה (נור-סולטן): סיור פרטי בהתאמה אישית עם מדריך מקומי

אסטנה, הידועה גם כנור סולטן, עיר הבירה של קזחסטן, יכולה לפעמים להרגיש לא נגישה למבקרים זרים. לכן, כדאי לכם לנסות להסיר את המסתורין מהביקור בבירה של קזחסטן עם הילדים בסיור פרטי מותאם אישית בליווי מדריך מקומי, שייצור אתכם קשר מראש על מנת לדעת מהם תחומי העניין שלכם ויבטיח שהסיור יתאים לכל בני המשפחה.

תוכלו לבחור סיור של 2, 3, 4, 6 או 8 שעות – בהתאם ללו"ז שלכם וליכולות של הילדים.

למידע נוסף על סיור פרטי מותאם אישית באסטנה לחצו כאן

מידע כללי על קזחסטן

לפני שאתם מגיעים אל קזחסטן עם הילדים, בוודאי תרצו ללמוד קצת על המדינה, ההיסטוריה שלה, המבנה הגיאוגרפי שלה, תחבורה בקזחסטן ועוד פרטים חשובים שמומלץ לדעת. לפניכם סקירה קצרה שתעזור לכם להבין מעט את קזחסטן לפני שאתם עולים על הטיסה.

קזחסטן – קצת רקע

בעבר קזחסטן השתייכה לברית המועצות, ועד היום רוסית היא השפה הרשמית במדינה. הקזחים הם מוסלמים והגיעו לאזור במאה ה-13, והתאחדו לאומה אחת באמצע המאה ה-15. קזחסטן הצטרפה כחברה בברית המועצות בשנת 1936. האזור נכבש על ידי רוסיה במחצית השנייה של המאה ה-19 וכיום הוא מדינה עצמאית. הדת השלטת בקזחסטן היא האסלאם.

במהלך השקת התוכנית החקלאית "שטחים בתוליים" בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, ברית המועצות עודדה אזרחים סובייטים לעזור בטיפוח שטחי המרעה הצפוניים של קזחסטן. זרם זה של מהגרים (רובם רוסים, אך חלקם גם מלאומים אחרים, למשל גרמנים,) שינו את מגוון האוכלוסין ומספרם של אלה שאינם קזחים עלה בשלב מסוים על זה של המקומיים.  לאחר שקזחסטן הכריזה על עצמאותה, רבים מהתושבים שהיגרו אליה בתקופת השלטון הסובייטי עזבו אותה והיגרו ממנה למדינות מוצאם או למדינות אחרות.

אזורים גיאוגרפיים בקזחסטן

כאמור, קזחסטן היא מדינה רחבת ידיים, והיא נחלקת למספר אזורים גיאוגרפיים. להלן האזורים של קזחסטן והדברים שתוכלו למצוא בהם:

מחוז אלמטי

העיר אלמטי שהייתה בעבר בירת קזחסטן, טיאן שאן, עיירות היסטוריות, ציורי קיר עתיקים

צפון קזחסטן

ערבות מושלגות, מקום משכנה של הבירה הלאומית אסטנה, מקום מושבו העיקרי של המיעוט הרוסי, ערים תעשייתיות, מרכז ייצור החיטה של מרכז אסיה כולה

מדבר קזחאי

ערי מדבר עתיקות לאורך דרך המשי

אלטאי

נוף אלפיני יפה

אגן הים הכספי

חופי הים הכספי, תעשיית הנפט הקזחית, מרכזים שבטיים מקומיים

ערבות מרכזיות

ערבות אינסופיות מאוכלסות בדלילות, מכרות רבים

ערים מרכזיות בקזחסטן

אסטנה – Tselinograd, Aqmola, Nursultan – העיר השנייה בגודלה בקזחסטן והבירה מאז דצמבר 1998. שווה לבקר באסטנה במהלך החופשה בקזחסטן, אבל מספיקים רק מספר ימים כדי לגלות את האטרקציות התיירותיות העיקריות שלה. העיר חדשה לגמרי ונבנית במהירות רבה.

אלמטי – Almaty – העיר הגדולה והבירה עד דצמבר 1998. עיר מרכזית שמומלץ לבקר בה במהלך החופשה בקזחסטן, וכפי שניתן למעלה, המרכז ממנו ניתן לצאת להרבה יעדים תיירותיים נוספים ברחבי קזחסטן. לצד העיר שמתאפיינת בסגנון סובייטי, כדאי לבקר במדו – Medeu – ובמקומות אחרים בהרים הסמוכים.

אקטובה – Aktobe – עיר תעשייתית הממוקמת בחלקה המזרחי של אירופה

אטיראו – Atyrau – בירת הנפט של קזחסטן שבה נמצאים שדות הנפט הגדולים על החוף

קרגנדה – Karaganda – עיר תעשייתית בין אסטנה לאלמטי; שווה ביקור אם אתם אוהבים היסטוריה של מחצבים

פבלודר – Pavlodar – עיר קזחית בצפון הרחוק של המדינה. נוסדה בשנת 1720, עד שנת 1992 היתה סגורה למבקרים משום ששימשה את הרוסים לייצור טנקים. יש בה מסגד אחד מרשים מאוד, כמו גם כנסיות אורתודוכסיות מעניינות ואנדרטאות שונות

שימקנט – Shymkent – העיר השלישית בגודלה בקזחסטן. בעיר יש אוכלוסייה אוזבקית גדולה. זוהי עיר שוק עתיקה הממוקמת ליד טשקנט ובסביבת הרים יפים. בשנים האחרונות משגשגת בה פעילות של חיפושי נפט

טורקסטאן – Turkestan – עיירה עתיקה המשמשת גבול בין התרבות הפרסית מדרום לתרבות הנוודים הטורקית מצפון. כיום רוב האוכלוסייה בעיר היא אוזבקית וניתן למצוא בה מספר מונומנטים תרבותיים-היסטוריים חשובים

אוסט-קמנוגורסק – Ust-Kamenogorsk –  עיר כורים רוסית בהרי אלטאי

יעדים נוספים בקזחסטן

אקסו-ז'באגלי

הרי אלטאי

ארל

באיקונור

הפארק הלאומי קרקראלי

שמורת חיות הבר Kyzylarai

טלגר

זייליסקי אלאטאו

עמק טורגן

אגמי קולסאי

תחבורה בקזחסטן

ניתן לנסוע בתוך קזחסטן במוניות, באוטובוסים, ברכבות, בטיסות פנים בקזחסטן וכמובן, ניתן לבחור תמיד גם בהשכרת רכב בקזחסטן ולהתנייד בחופשיות במועדים ובמסלולים שמתאימים לכם (אם כי מדובר באופציה יקרה יחסית לאפשרויות האחרות). הכול תלוי בתקציב ובדרישות שלכם.

אוטובוסים בקזחסטן

התחבורה הציבורית בערים הגדולות היא די פופולרית. ניתן לנסוע באוטובוסים, עגלות, חשמליות ומיניבוסים. צריך לקחת בחשבון שלוחות הזמנים אינם מדויקים, ובשעות השיא התחבורה הציבורית בערים צפופה מאוד. כדי למצוא קווי אוטובוס, המקומיים משתמשים באפליקציית 2gis. קחו בחשבון שהמידע מופיע ברוסית, אבל ניתן לבצע חיפוש באנגלית ואם אתם מיומנים בשימוש באפליקציות של תחבורה ציבורית, תוכלו להבין את המפות, המסלולים והמחירים. אפשר לשלם לנהגי האוטובוס במזומן, אבל אנשים שביקרו בבירה מדווחים כי נהגי האוטובוס באסטנה לא אוהבים לתת כרטיסים בתמורה לתשלום, ולעיתים קרובות פשוט ינופפו אתכם או יסמנו לכם לשבת, ואז תהיו אתם לחסדי פקחי הכרטיסים שעולים לאוטובוס בתדירות גבוהה.

רכבות בקזחסטן

לנסיעות בינעירוניות במרחקים העצומים בין הערים המרכזיות בקזחסטן, רכבת היא הדרך הפופולרית ביותר להתניידות במדינה. תחנות רכבת מרכזיות ממוקמות בנור-סולטן (אסטנה), קרגנדה ואלמטי, אך ניתן למצוא תחנות כמעט בכל עיר גדולה.

רשת הרכבות, כולל מערכת הכרטיסים וההזמנות עברה בירושה מהרכבות הסובייטיות.

מחירי הכרטיסים של רכבות בקזחסטן מעט נמוכים מאשר ברוסיה. לרכבות הקזחיות יש חנות אלקטרונית (בקזחית וברוסית), אבל היא לא מקבלת הרבה כרטיסי אשראי שאינם CIS, אז ניתן להשתמש בה רק לבדיקת מחירים.

האפשרות הקלה והזולה ביותר היא לקנות את הכרטיסים באתר הרכבות הבלארוסיות (https://pass.rw.by/en/) במקום דרך הסוכנויות הגדולות.

קזחסטן היא מדינה גדולה. למשל, ייקח לכם כמעט 24 שעות להגיע מאלמטי לנור-סולטן. עם זאת, נסיעה ברכבת היא הדרך המהנה ביותר, מכיוון שהרכבות הן דרך מצוינת לפגוש אנשים. רוב המטיילים לוקחים אתם אוכל לדרך כי המבחר במסעדה מצומצם. אם לא הצטיידתם במספיק אוכל, הרכבות עוצרות בדרך כלל למשך 15-20 דקות בכל תחנה ותמיד יש אנשים על הרציף שמוכרים אוכל ושתייה, בכל שעה ביום או בלילה.

ישנה גם רכבת בשם טלגו- Talgo, שמסוגלת לעבור מרחק בין אלמטי לנור-סולטן ב-9 שעות. עלות הכרטיס היא כ-KZT9000.

כסף בקזחסטן

המטבע הלאומי של קזחסטן הוא tenge (KZT).

כיום נמצאים במחזור מטבעות בערכים של 1, 2, 5, 10, 20, 50 ו- 100 טנגה, ושטרות של 200, 500, 1000, 2000, 5000, 10000 טנגה.

על פי שער החליפין, ערך של 1000 טנגה קזחי שווים כ-8.12 ש"ח, כ-2.03 אירו וכ-2.18 דולר אמריקאי (נכון למועד כתיבת המדריך).

על מנת להצטייד במטבע המקומי של קזחסטן לפני הטיסה מומלץ לקרוא את המדריך שלנו בנושא הזמנת מט"ח לנתב"ג.

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל