חופשה משפחתית באי קו סאמט (Koh Samet)

קו סאמט הוא אי נופש מוקף בחופים זהובים, מרחק קצר מבנגקוק, שהופך אותו ליעד מבוקש לחופשה משפחתית קצרה בתאילנד. הבילוי העיקרי כאן הוא חופי הים. אם אתם נוסעים לקו סאמט עם ילדים, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב על פעילויות לילדים ובתי מלון מתאימים למשפחות בקו סאמט

קו סאמט (Koh Samet) המכונה לעיתים גם קו סאמד (Ko Samed) מתייחד מכל איי הנופש של תאילנד בהיותו האי הנגיש ביותר והקרוב ביותר עבור תיירים מישראל אשר נוחתים בתאילנד בטיסה בשדה התעופה הבינלאומי של בנגקוק (Bangkok). הוא נמצא רק 220 קילומטר מדרום לבנגקוק ובמרחק הפלגה של 7 ק"מ בלבד מתאילנד היבשתית. המשמעות היא פשוטה – אם אתם מתכננים טיול משפחות בתאילנד לזמן קצר ומעדיפים לבלות כמה שפחות זמן בנסיעות עם הילדים אחרי הטיסות המעייפות, וכמה שיותר זמן באי תאילנדי מפנק, קו סמט היא הבחירה ההגיונית ביותר לחופשה בתאילנד שמתקיימת ביעד אחד לזמן קצר.

טיולים מאורגנים לתאילנד

הוא אתר נופש אהוב מאוד על התאילנדים העשירים מבנגקוק בסופי שבוע,  ויש בו שירותי תיירות מפותחים והרבה מטיילים צעירים לצד משפחות עם ילדים. יש לישראלים רבים אשר טרם ביקרו בתאילנד ומתכננים לטייל בה נטייה להתבלבל בין קו סאמט לאי תאילנדי מפורסם יותר, קו סאמוי, בגלל השם הדומה, אך מדובר בשני איים שונים לחלוטין.

איך מגיעים לקו סאמט

הדרך הכי זולה, איטית ורגועה להגיע לקו סאמט היא לעלות על אחת המעבורות הסדירות שיוצאות מהמזח העירוני של נואן טהיפ (Nuan Thip) או המזח באן פה (Ban Phe) בעיירה ראיונג (Rayong).  הם נמצאים באותו חוף, במרחק של 200 או 300 מטרים זה מזה, ויש שם גם עוד כמה מזחים. הדרך הקלה ביותר למשפחות להגיע למזחים היא לנסוע אליהם ברכב פרטי ולחנות בחנייה בתשלום, או לשכור רכב עם נהג שיסיע אתכם למזח ויאסוף אתכם משם בסוף הטיול. אסור להכניס כלי רכב לאי קו סאמט עצמו.

המעבורות מגיעות למזח נאדאן (Nadan Pier), הנמל המרכזי בחוף הצפוני של קו סאמט. משם ייתכן שתיאלצו לנסוע בסונגטאו (מונית שירות רעועה וישנה) לאתר הנופש שלכם. שירות הסונגטאו מגיע גם לאאו וונגדוארן (Ao Vongduern), חוף רחצה גדול במזרח קו סאמד.  כדאי לבדוק עם צוות המעבורת כי לעיתים יש אפשרות לעגינה בחופים נוספים, ובעיקר בחוף אאו פראו  (Ao Prao).  ההפלגה במעבורת נמשכת 40 דקות, ועולה בין 70 ל 100 בהאט לאיש, בהתאם ליעד. את הכרטיסים אפשר לקנות במשרדי הנמל או בכניסה למעבורת קצת לפני ההפלגה.

חלק מבתי המלון בקו סאמט מספקים לאורחים שמזמינים בהם חדרים מראש גם את דרך ההגעה עד למלון עצמו. במלונות אלו שירותי מעבורת או סירות מנוע ממזח מסוים כלולים במחיר השהות. אפשר גם לשכור בקלות סירת מנוע עם משיט מחברה מקומית, במחיר לא זול של בין 2000  ל 3000 באט (לכיוון אחד) . ככל שהסירה גדולה יותר כך עולה יותר לשכור אותה. אפשר לנסות להתמקח ולקבל מחיר זול יותר בסיכום מראש על הפלגה הלוך וחזור. ההפלגה מרציפים אלו לקו סאמט בסירת מנוע נמשכת כ 20 דקות.

קו סאמט מפורסם בחופי הים עוצרי הנשימה שלו. החופים המתויירים ביותר הם החופים הצפוניים של האי. ככל שמדרימים, החופים טבעיים יותר, פחות "מפותחים" וצפופים. רוב הסירות מתאילנד היבשתית מגיעות למזח נא דאן (Na Dan Pier) בקצה הצפון מזרחי של האי. החוף הראשון שרוב התיירים מגיעים אליו משם הוא חוף סאי קאיוו, שהוא המפותח ביותר והעשיר  ביותר בחיי לילה. ומשם, אם מדרימים לאורך קו החוף, עוברים חופי ים רבים: מאאו פהאי (Ao Phai)  ואאו טאבטים (Ao Tabtim)  לאאו וונג דואן (Ao Vong Duen), אאו וואי (,Ao Wai)  ואאו קיו נא נוק (Ao Kiu Na Nok)  ועד אאו קאראנג (Ao Karang) בקצה הדרום מזרחי של קו סאמט. תמיד אפשר  לעלות על סונגת'או, אוטובוס מונית פתוח המסתובב בין חופי קו סאמד,  ולהגיע מחוף רחצה אחד למשנהו.

החוף המערבי של קו סאמט סלעי ומבודד יותר, עם צוקים מיוערים וחופים חוליים לבנים: זהו מיקום מעולה לנופש שקט ואקסלוסיבי. חוף או פהראו היא מוקד המשיכה העיקרי במערב האי, ויש בו חופי ים מדהימים.

חופי קו סאמט:

אאו פהראו (Ao Phrao)

התיירים שמגיעים לחוף אאו פהראו, המסתתר אי שם בחוף המערבי של קו סאמט, מרגישים חווויה אחרת לגמרי מאשר בחופים הצפוניים והמתויירים של קו סאמט. במערב האי יש ים רדוד עם חופים שלווים ושקטים ואיזור יוקרתי זה מיועד לנופשים ברמה גבוהה.  אאו פהראו שונה מאוד מהחופים הצפופים וחיי הלילה הפרועים והרועשים של סאי קיוו (Sai Kaew),  וגם מאיזור התרמילאים של אאו פהאי (Ao Phai). באאו פהראו יש מעט מלונות יוקרה עם חופים פרטיים יקרים, כאשר הם מציעים נופש מושלם לשחיינים ולחובבי ספורט מים כגון צלילה עם מיכלים, חתירה בקאנו, שיט בקטמרן או דיג.  באאו פהראו  אפשר להתענג על השלווה שבחוף פרטי וגם ליהנות מכל המתקנים שאתר הנופש מציע – אך המחירים בהתאם.

אאו היק קהוק (Ao Hin Khok)

רבים משווים את היק קהוק, בזכות האווירה הידידותית שבו וריכוז התרמילאים הגבוה, לרחוב קהאו סאן (Khao San Road) של בנגקוק. בסך הכל מדובר בחוף די קטן, 200 מטרים של רצועת חול לבן ודק, אתר חביב על תרמילאים, צעירים ותיירים חסכנים. זהו אחד החופים המומלצים למי שרוצה פשוט לשחות ולתפוס שמש בסביבה צעירה וזולה. במעלה ההר, במרחק מה מהחוף, אפשר למצוא מגורים זולים ולרוב גם טובים יותר מאשר בחופי סאי קאיוו (Sai Kaew) או באאו פהאי (Ao Phai) הסמוכים.

אאו פהאי (Ao Phai)

בחוף אאו פהאי, שנמצא ממש ליד חוף סאי קאיוו, יש אווירה תרמילאית ותחושה כללית של שלווה. החולות צחורים כשלג, הים בצבע טורקיז, והחוף מעוטר במסעדות וברים עם מופעי מחול ולהטוטי אש. חיי הלילה קצת פחות תוססים מחיי הלילה העירניים של חוף סאי קאיוו הסמוך.  זהו מקום מעט בוגר יותר, פחות בעניין של מסיבות ריקודים ויותר בכיוון של ארוחות לאור נרות על קו החול. אאו פהאי הוא מקום מצויין להסתובב בו בשקט וברוגע עד לשעות הקטנות של הלילה. החוף הארוך  משתרע ברציפות מסאי קאיוו, וההפרעה היחידה היא צוק נמוך וסלעי.

אאו וונג דואן (Ao Vong Duen)

גם חוף אאו וונג דואן אהוב מאוד על התיירים המקומיים,  בחוף יש כמה וכמה מסעדות וברים,  זהו חוף ארוך ונקי עם מים צלולים ונקיים, וכל מיני אפשרויות של ספורט מים ממונע, שמייצרות קצת רעש במשך היום. אבל הוא בסך הכל די שקט, עם אווירה שקטה ורגועה יחסית לסאי קאיוו או באאו פהאי. רוב אפשרויות הלינה לתיירים באאו וונג דואן הן ברמת שלושה כוכבים. ניתן להגיע אליו בהפלגה ישירה מבאן פאי (Ban Pae) או בנסיעה ישירה בסונגטאו ממזח נא דאן.

אאו וואי (Ao Wai)

אאו וואי הוא חוף מרוחק אבל לא מנותק לגמרי. זוהי רצועת חוף שלווה וציורית, שונה לחלוטין מהאווירה הרועשת של הצעירים בחוף סאי קאיוו או באאו פהאי. הדיור פה ברמה בסיסית ואין כאן מלונות יוקרה, אבל אם אתם מעדיפים שקט וים וחיבור לטבע ולא צריכים יותר ממקום בסיסי לישון בו ולאכול בו אאו וואי הוא יעד מעולה. אבל, מכיוון שהמקום די נידח,  אם תבחרו בחוף זה לשהייה, קחו בחשבון שזה יכול להיות יעד מוצלח לחופשה אבל קצת פחות לטיול. החוף  הסמוך ביותר, אאו תיאן (Ao Thian) הוא החוף החביב על סטודנטים תאילנדיים מבנגקוק, בזכות הברים והמסעדות המקומיות, אבל הגישה אליו קשה למשפחות עם ילדים – ניתן להגיע אליו רק בנסיעה בדרך עפר משובשת מחוף וונג דואנג (Vong Dueng) או בהפלגה מבאן פה (Ban Phe).

מלונות למשפחות בקו סאמט

בקו סאמט יש בתי מלון רבים, אך חלקם הגדול מתמקד בצעירים ובזוגות ופחות מתאים לילדים, וחלק נוסף מתמקד באוכלוסיה הגדולה של תיירים תאילנדים באי ולא תמיד מתאים לסטנדרט המערבי. אספנו עבורכם כמה מלונות בקו סאמט שמתמחים באירוח משפחות עם שירותים ייעודיים כמו בייביסיטר, בריכות ילדים ומשחקיות, שקיבלו המלצות טובות ממשפחות עם ילדים ששהו בהם:

1.    פאראדי ריזורט (Paradee Resort)

בריזורט פאראדי יש 40 ווילות מפוארות על החוף, המפוזרות בנוף של גן טרופי ירוק ומושקע.  כל ווילה בנויה כדירה קטנה עם סלון פרטי, חדר שינה מרווח, תקרה גבוהה ומקומרת, וגינת ישיבה פרטית ליד הבית. יש בו גם שירותי שמרטפות. במלון יש מתקנים מעולים כמו בריכת אינסוף באורך 20 מטרים, מכון כושר, ספרייה שהיא גם חדר משחקים ושני חופי ים פרטיים נפרדים. ניתן לארגן במקום מגוון רחב של סוגי ספורט מים.

הפאראדי נמצא  ליד הקצה הדרומי של קו סאמט ואפשר להגיע אליו בהפלגה ישירה ממזח ג'אדט (Jadet pier) בתאילנד היבשתית.

2. לימה קוקו (Lima Coco)       

לימה קוקו נמצא בחוף אאו פראו. החדרים המומלצים למשפחות בליה קוקו הם חדרים מפנקים מסוג "גוטה ביץ' פרונט" (Goota Beach Front) עם מרפסת גדולה, מסך פלזמה בגודל 32 אינץ', תחנת עגינה לאייפוד עם רמקול סטריאו, ומיקום ממש ליד חופי הים הצחורים כסוכר ומי התכלת הרדודים שהם אתר מושלם לצלילה עם שנורקל. אפשר לארגן דרך שירותי הקבלה במלון גם ימי טיול לכפרים התאילנדיים בקו סאמט, שיוטים בשעות השקיעה ומסעות דיג במים עמוקים. המיקום הרגוע והשליו מעניק למשפחות נופשות התבודדות מאושרת. המלון מציע הסעה חינם  אל מזח צ'וקריסאדה (Chokkrisada)  בשעות קבועות. ניתן גם להזמין סירת מנוע מהירה מהמלון (בתשלום נוסף).

3. אאו פראו ריזורט (Ao Prao Resort)

המקום נמצא בחוף המערבי של קו סאמט, החולות הלבנים בחופי אאו פראו והגנים הטרופיים השופעים של הריזורט משרים אווירה של רוגע ושלווה.  יש בריזורט סוויטות עם חדר שינה אחד או שניים, כאשר בכל סוויטה יש גם סלון מעבר לחדר השינה (או שני חדרי השינה). ריזורט אאו פראו מציע למשפחות גם שירותי שמרטפות (בייבי סיטר), וגם מיקום מצוין רק 5 דקות הליכה ממעגן המעבורות בקו סאמט. אם אתם מנסים למזער את זמני הנסיעה והמעבר זהו למעשה אחד הריזורטים באיים הקרוב ביותר לשדה התעופה בבנגקוק. המלון מפעיל גם סירות הסעה לאורחים, שיוצאות ממזח באן פה (Ban Phe pier).

4.    סאמד ווילה ריזורט (Samed Villa Resort)

זהו אתר נופש מפנק באווירה משוחררת ועם שירות לבבי. בריזורט ליד חוף אאו פהאי, יש המון פעילויות כיפיות למשפחות לאורך כל היום. אפשר גם להזמין במלון סיורים ופעילויות כמו צלילה עם מסע קיאקים, שנורקל,  ושייט לתאילנד היבשתית, או טיול לשמורת הטבע של קו סאמט: קהאו-לאים-יא-מו (Khao Laem Ya–Mu Ko Samed National Park ), רק 2 דקות נסיעה מהאתר. זהו אתר נופש די גדול ומגוון שיש לו שישה סוגים שונים של מגורים למשפחות. ההמלצה שלנו למקסימום מרחב ונוחות היא "בונגלו משפחתי מעולה עם נוף לים" (Superior Family Bungalow sea view): זהו בונגלו גדול עם מרפסת פרטית גדולה, שבתוכו מחלוק לשני חדרים נפרדים. בחדר ההורים יש מיטת קינג סייז ובחדר הילדים שתי מיטות ליחיד.

5.    קוטג'ים וספא לה וימארן (Le Vimarn Cottages and Spa)

לה ווימארן נמצא ברצועת חוף מבודדת ויפהפיה של חוף אאו פראו (Ao Prao), במיקום שקט ורגוע, מושלם למשפחות הנופשות בקו סמט. זהו מקום מצויין לחופשה רגועה הכוללת שיזוף על החוף וצלילות עם שנורקל במים הצלולים. בריזורט היוקרתי יש ספא מומלץ, בריכת אינסוף באורך 15 מטרים, מכון כושר ושתי מסעדות – אחת מהן מסעדה איטלקית שמגישה פיצות שנאפות בתנור על עצי הסקה, כך שגם ילדים שמתקשים להסתגל לאוכל של תאילנד יצליחו להסתדר פה עם טעמים מוכרים יותר. החדרים בלה וימארן גדולים ומרווחים והצוות מאוד שירותי ואדיב.

חופשה בקו סאמט
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל