נפאל מזג אוויר

מזג האוויר בנפאל – מידע למטייל

על מנת לסייע לכם לתכנן על הצד הטוב ביותר את הטיול לנפאל, ולהבטיח שתוכלו למצות את כל האפשרויות להיכרות עם הארץ הייחודית הזו, יצרנו לכם מדריך מלא ומפורט על מזג האוויר בנפאל, לאורך כל עונות השנה השונות. במדריך, נכיר את האקלים של נפאל, את תנאי מזג האוויר השונים ואת העונות המומלצות לטיול בנפאל, על חלקיה השונים

טיולי התרמילאים שהפכו לחלק בלתי נפרד ממסלול חייהם של ישראלים רבים, הם אחת מחוויות החיים הכי מיוחדות והכי מעשירות שאפשר לצאת אליהן. מבין כל היעדים הקסומים, יש כמה מדינות שהפכו לסמל לטיול הגדול, כאשר נפאל היא אחת ממדינות הדגל של המטייל הישראלי במזרח הרחוק. זהו חבל ארץ מיוחד במינו, שמכיל את החלקים הגבוהים ביותר של הרי ההימלאיה העצומים בגודלם, מקום שמאגד בין טבע, אדם ושקט אינסופי. חוויית הטיול תלויה בתנאי מזג האוויר בנפאל בכל אחת מעונות השנה, ועל כן יש צורך לתכנן לעומק את מהלך הטיול, ולבנות את המסלול הנכון ביותר לצרכים שלכם ולאנשים שמגיעים איתכם.

תחום התיירות הוא תחום הפעילות הכלכלי המרכזי של נפאל, כך שהמדינה ערוכה ומכנה לקבל תיירים בכל חלקיה – החל מהערים הגדולות ועד לטרקים של הר האוורסט הנמצא בשטח המדינה (והוא כידוע, ההר הגבוה ביותר בעולם), בכל פינה שרק תגיעו, תתקבלו בברכה. מבחינה גיאוגרפית, נפאל גובלת מצפון בסין ומשאר חלקיה בהודו. רוחבה של המדינה הוא כ 800 קילומטרים ואורכה 200 קילומטרים בלבד, אך למעלה מ20% משטח נפאל הם שטחים המוגדרים בתור שמורות טבע אשר מכילים כמה מפסגות ההרים הגבוהות ביותר בעולם. לכך יש השפעה ישירה על תנאי מזג האוויר בנפאל לאורך השנה, ועל היכולת לצאת לטיולים בנפאל, בקלות יחסית.

מזג אוויר בנפאל

תנאי האקלים בנפאל משתנים בהתאם למפלסי הגובה השונים בהם אתם נמצאים. בדרום נפאל, ניתן לחזות באקלים סאב טרופי לאורך כל ימות השנה. המשמעות היא שהשנה מתחלקת לעונה רטובה ויבשה, במקומות בהם מפלס הגובה הוא נמוך יחסית, כמו גם בפסגותיהם של ההרים הנמוכים. לחילופין, ככל שעולים לפסגות הגבוהות יותר של הרי ההימלאיה, האקלים משתנה והופך לקר בצורה קיצונית הרבה יותר.

במקביל, במהלך תקופת הקיץ בנפאל, המתרחשת בין החודשים יוני לאוקטובר, ניתן לראות מופעים רבים של משקעים ומונסונים בכל רחבי נפאל, אשר משפיעים על היכולת לצאת לטיול במקום המדהים הזה. במיוחד באזורי העמקים  ובמורדות הצפוניים של ההרים הגבוהים של נפאל, תנאי המונסונים יוצרים סיכון ממשי לחייהם של מטיילים. כמו כן, חשוב לדעת שאזור מזרח נפאל, מתאפיין על פי רוב בכמויות משקעים גדולות ומשמעותיות יותר, לאורך כל עונות השנה.

בעונת החורף בנפאל, כמתבקש ממדינה עם טופוגרפיה הררית קיצונית, תנאי האקלים הם קשים וקיצוניים יותר. בממוצע, הטמפרטורות בנפאל צונחות בכ 6 מעלות צלזיוס, על כל 100 מטרים של עלייה לגובה, והפערים הללו במהלך עונת החורף, הם קשים הרבה יותר. בה בעת, ישנו ייתרון אחד משמעותי לרכס הרי ההימלאיה של נפאל והוא צמצום ההשפעה של רוחות המגיעות מאזור הצפון ויכולות להרע את תנאי האקלים בחורף הנפאלי הקשוח ממילא.

בממוצע, כמות המשקעים השנתית בנפאל היא 1600 מילימטרים של גשם. אך בהתאם לפערים העצומים בין תנאי האקלים השונים במדינה, אנו רואים גם פערים גדולים מאוד בכמויות המשקעים הממוצעות של כל אזור בפני עצמו.

קיץ בנפאל

תקופת הקיץ בנפאל מתרחשת בין החודשים יולי לאוקטובר, והיא מתאפיינת בתנאי אקלים טרופיים יחסית. התנאים לטיול נוחים ואפשר ליהנות מכמה ימים של שמש, לצד תנאי משקעים קלים.

במהלך חודש יולי בנפאל, הטמפרטורה הממוצעת בעיר הבירה קטמנדו, הממוקמת באזור הרי ההימלאיה נעה בין 20 מעלות צלזיוס לבין 28 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 360 מילימטרים של גשם ומספר שעות האור ביממה (בקיזוז שעות בהן השמש מוסתרת ע"י עננים) הוא שלוש שעות בלבד. בעיר נפלאג'ני, הממוקמת בחלקים המישוריים של נפאל, חודש יולי מתאפיין בטמפרטורה שנעה בין 26 מעלות צלזיוס ל 33 מעלות צלזיוס. וכמות המשקעים בממוצע היא 310 מילימטרים.

אוגוסט בנפאל מתאפיין בעלייה קלה נוספת בטמפרטורות ובה בעת גם בכמות המשקעים לעונה. באזור הרי ההימלאיה, הטמפרטורות הממוצעות לחודש אוגוסט נעות בין 20 מעלות צלזיוס ל 29 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים בעיר הבירה קטמנדו הוא 315 מילימטרים של גשם לאורך העונה, עם כמות שעות אור ביממה שעדיין לא עולה על שלוש שעות של אור. באזורים הדרומיים והנמוכים יותר של נפאל, חודש אוגוסט מתאפיין בממוצע טמפרטורות שנע בין 26 מעלות צלזיוס ל 33 מעלות צלזיוס, בדומה לחודש יולי. יחד עם זאת ניתן לראות עלייה קלה בממוצע המשקעים החודשי לכדי 325 מילימטרים של גשם.

במהלך חודש ספטמבר בנפאל מזג האוויר חווה ירידה קלה לקראת סיום תקופת הקיץ והכניסה לעונת המעבר. באזור הרי ההימלאיה, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 18 מעלות צלזיוס ל 28 מעלות צלזיוס לאורך חודש ספטמבר, עם ממוצע משקעים של 185 מילימטרים של גשם. כמו כן, ניתן להבחין בעלייה בכמות שעות האור ביממה לכדי 4 שעות של אור. באזור דרום נפאל, שהוא גם האזור הנמוך יותר, תנאי האקלים בחודש ספטמבר דומים יותר לתנאי הקיץ הרגילים. ממוצע הטמפרטורות נע בין 25 מעלות צלזיוס ל 32 מעלות צלזיוס, וממוצע המשקעים לעונה זו הוא 215 מילימטרים של משקעים.

חודש אוקטובר בנפאל מסמל את תחילתה של תקופת המעבר הראשונה, וההכנות לקראת החורף ההולך ומתקרב. במחצית הראשונה של חודש אוקטובר, אנו עדיין רואים תנאי מזג אוויר שמתאימים לאקלים הקיצי, אך לאחד מכן השינוי מגיע והוא מורגש בהחלט.

תקופת המעבר הראשונה של נפאל

תקופת המעבר הראשונה היא תקופה קצרה יחסית, של שישה שבועות לערך. כמות המשקעים צונחת ובהתאמה גם הטמפרטורות. המערכת האקלימית מתכוננת לחורף ותנאי החיים משתנים לגמרי.

במהלך חודש אוקטובר בנפאל, אפשר לראות את השינוי באקלים בצורה הכי ניכרת שיש. באזור הרי ההימלאיה, חודש אוקטובר מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שנעה בין 13 מעלות צלזיוס ל 27 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים באזור צונחת בצורה ניכרת לכדי 60 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה עולה לכדי שש שעות של אור. לעומת זאת, באזורים הדרומיים והנמוכים יותר של נפאל, הטמפרטורות במהלך חודש אוקטובר גבוהות יותר, עם ממוצע שנע בין 21 מעלות צלזיוס ל 31 מעלות צלזיוס לאורך החודש. כמו כן, כמות המשקעים צונחת אף היא לכדי רף של 40 מילימטרים של גשם באופן ממוצע מידי שנה.

נובמבר בנפאל הוא חודש שמציג שינוי משמעותי מבחינת מזג האוויר, כהכנה לתקופת החורף. בהימלאיה, הטמפרטורה הממוצעת במהלך חודש נובמבר נעה בין 8 מעלות צלזיוס ל 24 מעלות צלזיוס (כאשר הטמפרטורות הגבוהות יותר ניכרות בעיקר במורדות ההרים הגבוהים). כמות המשקעים באזור עיר הבירה קטמנדו במהלך חודש נובמבר היא 10 מילימטרים של גשם לאורך כל החודש. וכמות שעות האור ביממה נותרת על כנה והיא 6 שש שעות של אור. באזורים המישוריים של נפאל, חודש נובמבר מתאפיין בממוצע טמפרטורות שנע בין 15 מעלות צלזיוס לבין 28 מעלות צלזיוס, עם כמות משקעים ממוצעת נמוכה מאוד, המגיעה לכדי 7 מילימטרים של גשם בלבד.

חורף בנפאל

תקופת החורף בנפאל, מתרחשת בין החודשים דצמבר עד מרץ. תקופה זו מתאפיינת בירידה בטמפרטורות, לכדי קיפאון באזורים הגבוהים ביותר של המדינה. ולצד זאת, ניתן להרגיש ירידה משמעותית גם בכמות הגשמים, הנמשכת כבר מעונת המעבר הראשונה.

במהלך חודש דצמבר באזורים הגבוהים של נפאל, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 4 מעלות צלזיוס לבין 20 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא רק 15 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה נותרת על 6 שעות של אור. במישורים הנמוכים של נפאל, ממוצע הטמפרטורות במהלך חודש דצמבר נע בין 10 מעלות צלזיוס ל 23 מעלות צלזיוס וממוצע המשקעים באזור נותר נמוך מאוד, עם 8 מילימטרים של גשם לאורך העונה כולה.

חודש ינואר באזורי המישור של נפאל, מתאפיין בטמפרטורות נמוכות קצת יותר, עם ממוצע של 9 מעלות צלזיוס עד 21 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, ניתן לראות עלייה קלה בכמות המשקעים לכדי 20 מילימטרים של גשם לאורך החודש. באזור הרי ההימלאיה, במהלך חודש ינואר, הטמפרטורות קיצוניות יותר כמובן, בהתאם לעליה במפלס הגובה. ממוצע הטמפרטורות בעיר הבירה קטמנדו נע בין שתי מעלות צלזיוס לבין 19 מעלות צלזיוס במהלך חודש ינואר, כאשר ממוצע המשקעים לאורך החודש הוא חמישה עשר מילימטרים של גשם. כמו כן כמות שעות האור ביממה היא עדיין שש שעות של אור.

במהלך חודש פברואר בנפאל, ממוצע הטמפרטורות באזור הרי ההימלאיה נע בין 4 מעלות צלזיוס לבין 21 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת בעיר הבירה קטמנדו היא עדיין חמישה עשר מילימטרים של גשם, וכמות שעות האור ביממה נותרת על שש שעות של אור. לחילופין, באזור המישור של נפאל, במהלך חודש פברואר ממוצע הטמפרטורות נע בין 12 מעלות צלזיוס לבין 25 מעלות צלזיוס, כאשר כמות המשקעים הממוצעת היא 25 מילימטרים.

חודש מרץ בנפאל הוא החודש אשר מסמל את השינוי לקראת תקופת המעבר השנייה. באזור הרי ההימלאיה, הטמפרטורה הממוצעת לאורך חודש מרץ מתחילה לעלות, ל 8 מעלות צלזיוס עד 25 מעלות צלזיוס בממוצע. כמו כן כמות המשקעים מתחילה לעלות ומדובר על ממוצע של 30 מילימטרים של גשם לאורך העונה. בנוסף לכך, כמות שעות האור ביממה עולה לכדי 8 שעות של אור. באזור המישור של מדינת נפאל, במהלך חודש מרץ, ממוצע הטמפרטורות נע בין 16 מעלות צלזיוס 31 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים נמוך יחסית, של 9 מילימטרים בלבד.

תקופת המעבר השנייה של נפאל

תקופת המעבר השנייה, בין החודשים אפריל עד יוני, היא תקופה המסמלת התחממות יחסית והכנות לקראת הקיץ הרטוב. במהלך חודש אפריל באזור ההימלאיה, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 12 מעלות צלזיוס לבין 28 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים הממוצעת היא 55 מילימטרים וכמות שעות האור ביממה עוברת את השיא השנתי ומגיעה ל 10 שעות אור ביממה. באזור המישור של נפאל, חודש אפריל מתאפיין בטמפרטורה ממוצעת שנעה בין 21 מעלות צלזיוס ל 36 מעלות צלזיוס, עם ממוצע משקעים נמוך עוד יותר של שמונה מילימטרים של גשם.

במהלך חודש מאי בנפאל תנאי מזג האוויר באזור המישורי מתחממים בצורה יחסית, כאשר ממוצע הטמפרטורות נע בין 25 מעלות צלזיוס ל 37 מעלות צלזיוס. כמו כן, ניתן לראות עלייה משמעותית בכמות המשקעים לכדי 30 מילימטרים של גשם באזור המישור של נפאל. בעיר הבירה של נפאל, קטמנדו, הממוקמת על רכס הרי ההימלאיה, חודש מאי מתאפיין בטמפרטורה הממוצעת שנעה בין 16 מעלות צלזיוס לבין 29 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה באופן יחסי ומגיעה עד כדי 115 מילימטרים של גשם, וכמות שעות האור ביממה יורדת לכדי שבע שעות של אור.

חודש יוני בנפאל הוא חודש המסמל את בואו של הקיץ. באזור עיר הבירה קטמנדו, הטמפרטורה הממוצעת בחודש יוני נעה בין 19 מעלות צלזיוס לבין 29 מעלות צלזיוס. כמות המשקעים עולה לכדי 255 מילימטרים של גשם וכמות שעות האור ביממה באזור עיר הבירה קטמנדו תהיה שש שעות בלבד. באזור המישור של נפאל, במהלך חודש יוני, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 26 מעלות צלזיוס לבין 36 מעלות צלזיוס, שהן הטמפרטורות הממוצעות הנשמרות למשך כל תקופת הקיץ. כמות המשקעים עולה ומגיעה על 155 מילימטרים של גשם, לקראת תקופת הגשמים הגדולה.

עונת המונסונים של נפאל

כאמור, נפאל מתאפיינת בגשמים רבים לאורך כל עונות השנה. אך יחד עם זאת, דווקא בתקופת בקיץ החמה, גשמי מונסונים רבים משפיעים בצורה ניכרת על חיי היום יום במדינה ועל תנאי האקלים למטיילים. בעיקרון, לאורך החודשים יוני עד אוקטובר, ניתן להבחין בהשפעה של עונת המונסונים בצורה ניכרת במיוחד, באזורים המישוריים של המדינה, המושפעים גם מהפשרת השלגים וגם מהגשמים המשמעותיים. ועל כן, ראוי לתכנן טיול בעזרת מדריכים מקומיים לתקופה זו ולהבטיח שאתם מצליחים לשמור על כל תנאי הטיול, גם במקרה של אירועי גשמים קיצוניים במיוחד.

מה היא העונה המומלצת ביותר לטיול בנפאל?

על פי רוב, העונה הטובה ביותר לטיול בנפאל היא דווקא עונת החורף. כאשר כמות המשקעים נמוכה באופן יחסי, ולמרות תנאי הקור הקיצוניים ששוררים במדינה, האפשרות לצאת לטיולים גם בפסגות הגבוהות של ההרים, היא זו אשר שובה את ליבם של התיירים מכל רחבי העולם. זו היא גם בדרך להימנע מפגישה עם גשמי המונסון ותנאי חום קיצוניים שמביאה איתם תקופה הקיץ של נפאל וגם לתכנן טיול שמתאים לאזורים עירוניים וטיולי טבע כאחד.

בה בעת, מטיילים שלא מתמודדים בצורה טובה עם תנאי הקור הקיצוניים של תקופת החורף בנפאל, יעדיפו לדחות במקצת את הטיול שלהם ולהגיע לטיול בנפאל בתקופת האביב. אז, עם הפשרת השלגים והתחממות האזור, אפשר לעלות לגבהים משמעותיים יותר ולהנות מהנוף של נפאל באופן אופטימלי. רק שימו לב לתנאי הבוץ ולסכנות בדרך, במיוחד אם אתם לא עולים לטיול בטבע עם מדריכים מקומיים מנוסים ומיומנים.

איך להתכונן נכון לטיול בנפאל

היציאה לטיול בנפאל, בכל עונות השנה, מחייבת התאמה שלכם לתנאי הטבע מבחינת ציוד וביגוד שאתם אורזים לדרך. בין שאתם מגיעים בחורף, בעונות המעבר או בקיץ, רצוי לקחת איתכם בגדים חמים לימי קור וגם מעילי גשם איכותיים שיכולים לעזור לכם לעבור את התנאים הקיצוניים. ככל ואתם עתידים לעלות לגבהים משמעותיים, יותר, חשוב לתכנן גם את סוג הביגוד ותנאי השינה שאתם יכולים לסחוב איתכם למסע שלכם.

כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא לקבוע את התאריך, לתכנן את המסלול וליצור קשר עם מדריכים מקצועיים מקומיים שיכולים לקחת אתכם לחוויה של פעם בחיים באחת מהמדינות הכי יפות ומיוחדות שיש בעולם שלנו. את החוויה הזו אתם לא תרצו לפספס ולכן אל תחששו להשקיע בכל הפרטים הכי קטנים שיש.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל