מזג האוויר בלטביה ועונות מומלצות לחופשה

מתכננים חופשה בלטביה? ריכזנו עבורכם מידע שימושי אודות מזג האוויר בלטביה לאורך השנה (טמפרטורות, משקעים, שעות אור ביממה ועוד), העונה המומלצת לחופשה בלטביה, ההבדלים האקלימיים בין אזורים שונים במדינה וסוגי הבילויים שתוכלו ליהנות מהם בלטביה בכל עונה ועונה.

לטביה היא מדינה מישורית, המשקיפה על הים הבלטי. באופן כללי, החורף בלטביה הוא קר מאוד והקיץ מתון וגשום למדי. אזורי החוף של לטביה יחסית ממוזגים, ומתאפיינים בלחות גבוהה ובמזג אוויר סוער, בעוד שחלקה המזרחי יבשתי מעט יותר. בחוף המערבי (ונטספילס, ליפאיה), הטמפרטורות הממוצעות בינואר ובפברואר הן מתחת לאפס, ורוב המדינה מתכסה במעטה שלג (כ-30 ס"מ), ובחודשים יולי ואוגוסט הטמפרטורות נעות סביב 17.5-18 מעלות צלזיוס, ויש סיכוי גבוה לגשם. באזורים הפנימיים, הטמפרטורות מעט נמוכות יותר בחורף ומעט גבוהות יותר בקיץ.

בשל מיקומה באזור אקלים ממוזג, מזג האוויר בלטביה מתאפיין בארבע עונות שנה מובהקות.

מחודש נובמבר ועד פברואר, השמש בלטביה נראית רק לעתים רחוקות. ממאי עד אוגוסט השמש זורחת לאורך זמן רב למדי (הימים ארוכים מאוד, כך ששעות השמש רבות למדי, למרות שבאחוזים, מדובר בזמן קצר יחסית).

חופשה בלטביה – מידע נוסף למטייל

טיסות ללטביה – מנוע השוואת מחירים ומידע למטייל

השכרת רכב בלטביה – השוואת מחירים וטיפים

ריגה – בתי מלון מומלצים בבירת לטביה

העונה המומלצת לחופשה בלטביה

העונה הטובה ביותר לביקור בלטביה היא הקיץ, מחודש יוני עד אוגוסט. בקיץ בלטביה הטמפרטורות מתונות במהלך היום, ומתאימות לפעילויות חוץ. עם זאת, חשוב לזכור, כי גם בתקופה זו הלילות נותרים קרירים. בלטביה בקיץ, הגשם יורד בצורה מתונה (בממוצע, יום אחד מתוך שלושה יהיה גשום). לכן, אם אתם מגיעים לחופשת קיץ בלטביה, חשוב להצטייד גם בביגוד חם, נעליים סגורות ומטרייה. הטמפרטורות נוחות והשמש זורחת, אבל לא מדובר בקיץ ישראלי.

אם בכוונתכם לבלות חופשת חורף בלטביה, החודש המומלץ לחופשה הוא פברואר, מכיוון שהימים בו ארוכים יחסית לחודשי החורף האחרים, אם כי, לעתים קרובות הוא קר יותר. לחופשת חורף בלטביה חשוב להצטייד בבגדים חמים מאוד ובציוד מתאים לקור ושלג.

עונות השנה בלטביה

מזג האוויר בלטביה בחורף

החורף בלטביה נמשך בדרך כלל מאמצע דצמבר עד תחילת מרץ. בחוף המערבי, הטמפרטורות הממוצעות אינן מאוד נמוכות, יחסית למדינות קרות אחרות (למשל, כ- 1.5- מעלות צלזיוס בפברואר), אבל ממוצע זה הוא תוצאה של שינויים משמעותיים בטמפרטורה שמתרחשים לאורך העונה הקרה. בימים מסוימים, זרמי אוויר מערביים לחים יכולים להעלות את הטמפרטורה לכיוון האפס, בעוד שבימים אחרים, זרמי אוויר קרים מכיוון רוסיה או הקוטב הצפוני, עשויים להוריד את הטמפרטורה אל מתחת 20- מעלות צלזיוס. במצבי קיצון, הטמפרטורה בחורף בלטביה, יכולה להגיע עד 35- מעלות צלזיוס.

בשל שטחה המישורי, לטביה היא מקום מצוין לסקי קרוס-קאנטרי, המאפשר לחוות את הטבע בלטביה, במיוחד בחופים, בדרך ייחודית. למרות שאין בלטביה הרים גבוהים, יש בה מספר מדרונות, שבהם גולשים יכולים לשכור ציוד סקי ומאמן, וליהנות מחופשת סקי ספורטיבית. אטרקציה חורפית נוספת היא דיג קרח, שנחשב לבילוי פופולרי בלטביה. בחורפים קרים במיוחד, הים בלטביה קופא, וכתוצאה מכך, נוצרים בו פסלי קרח מרהיבים. אם בחרתם לבקר בלטביה בחורף, תוכלו לצאת לטיול על הקרח, אך חשוב לנקוט באמצעי זהירות, שיבטיחו את שובכם בשלום מהחופשה שלכם בלטביה. עוד חוויה שצוברת פופולאריות בקרב המבקרים בלטביה בחורף היא סאונה חמה לאחר בילוי קצר באוויר הקר.

מזג האוויר בלטביה באביב

האביב בלטביה מגיע מאוחר יחסית (בתחילת אפריל המדינה עדיין מכוסה בשלג) והוא נמשך עד תחילת יוני. באמצע אפריל הטמפרטורות בדרך כלל מתונות יחסית, אך עדיין קר. במהלך חודש מאי הטמפרטורות מתחילות לעלות בהדרגה, ובימים החמים ביותר, היא יכולה להגיע עד כ-20 מעלות צלזיוס.

האביב בלטביה מתאפיין בשיטפונות משמעותיים, כאשר הנהרות במדינה עולים על גדותיהם. מפלס המים הגבוה בנהרות מייצר תנאים טובים ביותר לשייט. האביב בלטביה (וגם הסתיו) הוא גם מועד טוב לחובבי צפרות, המגיעים ללטביה לצפות בלהקות ציפורים נודדות, העפות מעל המדינה. בלטביה יש מספר אגמים הנחשבים לנקודות תצפית טובות ביותר לצפייה בציפורים נודדות. אטרקציה אביבית נוספת שניתן ליהנות ממנה בלטביה היא פריחת פרחי הלילך, הפורחים בעונה זו במלוא הדרם.

מזג האוויר בלטביה בקיץ

הקיץ בלטביה נמשך מיוני עד אוגוסט. מזג האוויר בלטביה בקיץ הוא מתון באזורי החוף, עם טמפרטורות מקסימום סביב 18-21 מעלות צלזיוס, ומעט חם יותר בפנים הארץ, שם הטמפרטורות המרביות מגיעות עד 20-22 מעלות צלזיוס. הקיץ בלטביה הוא גם העונה הגשומה ביותר, במיוחד באזורים הפנימיים, שבהם עשויות להתעורר סופות רעמים אחר הצהריים. לפעמים, זרמי אוויר חמים מדרום מזרח יכולים להעלות את הטמפרטורה עד כ-30 מעלות צלזיוס למשך מספר ימים.

לטביה בקיץ מציעה למבקרים בה טיולים בקו החוף של הים הבלטי או חופשה בעיר הנופש לטורמה ג'ורמלה, הידועה בחופי הים החוליים הלבנים שלה. הקיץ בלטביה נחשב אטרקטיבי לתיירות רכיבה על אופניים, עם מסלולים הכוללים ביקור בערים ובעיירות שקטות, המציעות ארכיטקטורה מעניינת וחוויה תרבותית ייחודית (סיסיס, קולדיגה, רזקנה ועוד). הקיץ בלטביה הוא גם תקופה של פסטיבלים ואירועים נוספים, המתקיימים כמעט בכל סוף שבוע, בחלק כזה או אחר של המדינה.

מזג האוויר בלטביה בסתיו

הסתיו בלטביה נמשך בין ספטמבר לדצמבר, והוא מתאפיין בגשמים מרובים ותכופים ובשמים אפורים. טמפרטורת האוויר הממוצעת יורדת בהדרגה מ-10 מעלות בספטמבר ל-0 מעלות בנובמבר. השלג הראשון בלטביה עשוי לרדת כבר באוקטובר או בנובמבר. לעתים, בתחילת הסתיו, לטביה חווה "קיץ אינדיאני" במהלכו הטמפרטורות עולות עד כ-20 מעלות.

תקופת הסתיו בלטביה, מתאפיינת בצבעוניות מיוחדת בגווני אדום, כתום וזהוב, עקב שינוי הצבעים של הצמחייה המקומית. מי שמעוניין לחוות את הטבע הלטבי בסתיו ולגלות את המערכות האקולוגיות הייחודיות של המדינה, יכול לעשות זאת בפארקים הטבעיים ברחבי הארץ, כמו הפארק הלאומי קמרי או הפארק הלאומי גאוג'ה. הסתיו בלטביה מתאים גם לטיולי ליקוט פטריות וקטיף פירות יער באזורים המיוערים של המדינה. בעיר הבירה ריגה, האופרה והבלט הלאומי של לטביה פותחים את עונת המופעים שלהם בסתיו.

מזג האוויר בלטביה לפי חודשים

באופן כללי, כל שטחה של לטביה מצוי באותו אזור אקלימי, אך ניתן להבחין בהבדלים משמעותיים בין האזורים הצפון מערביים לאזורים הדרומיים. ככל שמתקרבים לים הבלטי כך מזג האוויר חם יותר. הנתונים המופיעים להלן מתייחסים לנתוני מזג האוויר בריגה, הבירה, הממוקמת באזור החוף של לטביה, אך בניגוד לערי חוף אחרות, היא נמצאת במפרץ קטן וסגור, שאינו זוכה להשפעה ממזגת מכיוון הים, ולכן קר בה יחסית לשאר אזור החוף.

מזג האוויר בלטביה בינואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10- מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 30 מ"מ

מזג האוויר בלטביה בפברואר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 3- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 10- מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 2 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 30 מ"מ

מזג האוויר בלטביה במרץ

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 4 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 25 מ"מ

מזג האוויר בלטביה באפריל

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 10 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 35 מ"מ

מזג האוויר בלטביה במאי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 16 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 6 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 7 שעות

ימים גשומים: 9 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בלטביה ביוני

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 9 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 10 שעות

ימים גשומים: 7 ימים

כמות משקעים: 45 מ"מ

מזג האוויר בלטביה ביולי

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 22 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 8 ימים

כמות משקעים: 55 מ"מ

מזג האוויר בלטביה באוגוסט

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 21 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 9 שעות

ימים גשומים: 11 ימים

כמות משקעים: 70 מ"מ

מזג האוויר בלטביה בספטמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 17 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 8 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 6 שעות

ימים גשומים: 12 ימים

כמות משקעים: 65 מ"מ

מזג האוויר בלטביה באוקטובר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 11 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 3 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בלטביה בנובמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 4 מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 1- מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 13 ימים

כמות משקעים: 60 מ"מ

מזג האוויר בלטביה בדצמבר

טמפרטורת מקסימום ממוצעת: 2- מעלות צלזיוס

טמפרטורת מינימום ממוצעת: 7- מעלות צלזיוס

שעות אור ביממה: 1 שעות

ימים גשומים: 14 ימים

כמות משקעים: 50 מ"מ

דירוג הגולשים 0 (0 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל