כל מה שצריך לדעת על הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים

בשנים האחרונות הייתה עלייה רבה בביקוש להוצאת דרכון פורטוגלי. ישראלים רבים כבר הספיקו להוציא לעצמם דרכון פורטוגלי מתוקף החוק הפורטוגלי המעניק לצאצאי מגורשי ספרד זכאות לאזרחות, וכיום הם מעוניינים להנפיק דרכון זר גם לילדיהם כדי שגם הם יוכלו ליהנות מההטבות הייחודיות למחזיקי דרכון אירופאי. מהי אזרחות פורטוגלית, איך מוציאים אזרחות פורטוגלית לילדים ולמה בכלל כדאי להתחיל את התהליך? ריכזנו כאן את כל המידע שאתם חייבים להכיר בנושא.

מהי אזרחות פורטוגלית?

אזרחות פורטוגלית מעניקה למחזיקים בה את הזכות להשתתף באופן מלא בחיים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים של פורטוגל. האזרחות ניתנת לישראלים המגישים בקשה להחזיק בדרכון פורטוגלי מתוקף היותם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד בשנת 1492 וחיו בפורטוגל כאנוסים. לפי החוק בפורטוגל, כ-3.5 מיליון ישראלים הם בעלי פוטנציאל לקבלת אזרחות פורטוגלית, ומדובר בעיקר על צאצאים של יוצאי מדינות צפון אפריקה, יוון, יוגוסלביה לשעבר, בולגריה או טורקיה. כיוון שפורטוגל היא מדינה החברה באיחוד האירופי, הביקוש לדרכון פורטוגלי גבוה מאוד משום שהמחזיקים בו יכולים ליהנות משלל ההטבות הניתנות לאזרחי מדינות האיחוד, מה שפותח דלתות לעולם של הזדמנויות תעסוקה ומגורים. הדרכון מאפשר להשלים בקלות רילוקיישן לפורטוגל או למדינות אירופה מכל מיני סיבות, והזדמנות לבנות לעצמכם ולילדיכם חיים טובים במקום חדש.

איך מנפיקים דרכון פורטוגלי לילדים?

אפשר להתחיל את התהליך של קבלת אזרחות לילדים מייד כשמסתיים שלב ההתאזרחות של ההורה. התהליך נחשב לפשוט יותר כשרוצים להוציא אזרחות פורטוגלית לילד שנולד לאחר שלב ההתאזרחות של ההורה. אם הילד נולד אחרי קבלת האזרחות, הילד נחשב פורטוגלי מלידה וכל שנותר לכם הוא לרשום את הילד כאזרח – במקרה זה, מדובר בהליך קצר שאורכו חודשים אחדים בלבד. לעומת זאת, אם הילד נולד לפני קבלת האזרחות של ההורה, התהליך עשוי להיות מורכב מעט יותר ובוודאי ארוך יותר. כדי להבין מה עליכם לעשות, יש לעשות הפרדה בין הגילים:

  • קטין עד גיל 16: ההורה מגיש בקשה לאזרחות לילד על סמך האזרחות שלו עצמו. ילדים שנולדו לפני קבלת האזרחות של ההורה צריכים לעמוד בתנאי נוסף של הוכחת זיקה עכשווית לפורטוגל. זיקה אפשרית יכולה להיות ידיעת השפה הפורטוגזית, הוכחת ביקורים תכופים בפורטוגל, חברות בקהילה כלשהי בפורטוגל ועוד. עם זאת, ככל שהקטין צעיר יותר, כך הדרישה ממנו מופחתת (כי לא מצופה מתינוק בן שנה לדבר פורטוגזית או להחזיק בנכסים)
  • קטין מגיל 16 ומעלה: במקרה זה, ההמלצה היא לחכות עד שהקטין יגיע לגיל 18 ובהגיעו לגיל זה, להתחיל את התהליך במסלול של חוק "המגורשים"

למה כדאי להוציא אזרחות פורטוגלית לילדים?

לאזרחות פורטוגלית יש יתרונות רבים. אחד היתרונות המרכזיים של הוצאת דרכון פורטוגלי הוא בלי ספק כל ההטבות שמקבלים אזרחי מדינות האיחוד האירופי. כאזרחי האיחוד האירופי הם יכולים לנוע בחופשיות ממדינה למדינה באיחוד ולחיות וללמוד בכל אחת מהן. כמו כן, הילדים יוכלו ליהנות מזכויות סוציאליות בכל אחת ממדינות האיחוד (אם יבחרו לגור בהן) כמו קצבאות ילדים, בריאות, עבודה ועוד, והם אף יהיו זכאים ללימודים גבוהים בסבסוד מלא או חלקי בהתאם למדינה שבה יבחרו ללמוד. אם הם ירצו בעתיד לעבוד באירופה, הם יוכלו לעבוד בכל מדינות האיחוד בצורה חוקית ובלי להתעסק יותר מדי בבירוקרטיה, והם אף יוכלו להשקיע בנדל"ן באירופה.

לסיכום

ההחלטה להוציא לילדיכם אזרחות פורטוגלית היא השקעה אסטרטגית בעתיד שלהם. פורטוגל עצמה מציעה שפע של הזדמנויות, וכך גם שאר מדינות אירופה, והילדים שלכם יהיו זכאים לכל ההטבות שמציעות מדינות האיחוד האירופי לאזרחיהן. לא מדובר רק במעמד חוקי – אזרחות פורטוגלית יכולה לפתוח להם אופקים שכרגע סגורים כמו תעסוקה, מגורים במקום חדש, לימודים במוסד אקדמי בעל מוניטין בין לאומי ומפותח ועוד. התהליך לא בהכרח יהיה פשוט, אך הוא בהחלט משתלם.

קרדיט לתמונות PIXABAY

הוספת תגובה

    להזמנת חדרי מלון השאירו הודעה וסוכן נסיעות יחזור אליכם במהרה

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון

    המסר שלך ( חשוב לרשום יעד)

    ביטוח נסיעות לחו''ל
    כרטיסי ספורט

    עדכוני מבצעי נופש

    הורדת אפליקציה
    חופשה בישראל