כל ההנחיות החשובות לפני שטסים לחו"ל בתקופת הקורונה

מה יהיה עם הקורונה? המגפה הזו מסרבת לדעוך, ובכל פעם שנראה לנו שהשתלטנו עליה, או יותר נכון – התחסנו מפניה, מגיע עוד וריאנט שטורף את הקלפים ומכניס את כולנו לחרדה שאוטוטו נמצא את עצמנו שוב בסגר.

מלבד ההשפעה האישית של מגבלות הקורונה על החיים של כל אחד מאיתנו, ישנם תחומים וענפים שספגו מכה קשה במיוחד, בעיקר בשל היותם מוקדי התקהלות ומפגש בין אנשים – המחולל הרשמי והמרכזי של הנגיף. אחד מהם הוא ענף התיירות והתעופה, שנראה כיום רחוק מאוד מכפי שנראה רגע לפני שהקורונה פרצה בסערה אל חיינו.

מאחר והמגיפה היא גלובלית, כל מדינות העולם מתמודדות עם השלכותיה והמעבר ביניהן הפך לסבוך, מורכב ולעתים אף בלתי אפשרי. עם זאת, עדיין מתקיימות, נכון לעכשיו לפחות, טיסות בין יעדים שונים בעולם, תוך מתן דגש על בדיקות, חיסונים, מגבלות ריחוק ומיגון ועוד.

אם אתם מתכוונים לטוס בקרוב לחו"ל, בין אם לחופשה שאיכשהו מתאפשרת ובין אם מכל סיבה אחרת (ביקור קרוב משפחה, הליך רפואי ועוד) כדאי שתגיעו מוכנים לשדה התעופה וכמובן ליעד עצמו, ולשם כך עליכם לדעת על כל ההנחיות החשובות והמשתנות שמתחילות בביטוח נסיעות שתעשו טרם הטיסה ומסתיימות בבידוד שתידרשו לו כשתחזרו ארצה. אז איפה מתחילים?

מה צריך לדעת לפני שטסים לחו"ל כל עוד הקורונה עדיין איתנו?

מדיניות קורונה במדינת היעד – ראשית, עליכם לערוך בירור על המדינה אליה אתם מתכננים לטוס. מעבר למה שנדרש מהיוצאים מישראל, לכל מדינה שמורה הזכות לדרוש מהנכנסים אליה בדיקות בנוסף לחיסון, מילוי טפסים מסוימים, בידוד בהגעה אליה ועוד. עשו שיעורי בית וזכרו כי הנתונים משתנים באופן תדיר, כך שחשוב להיות מעודכנים.

ביטוח נסיעות מותאם קורונה – רכשו לעצמכם ביטוח נסיעות שיתחשב בתקופה הנוכחית: מדיניות ביטולים נוחה, מענה על תרחישים אפשריים לאחר שהזמנתם את הטיסה שלכם, טיפול או הטסה חזרה ארצה במקרה של מחלה ועוד.

בדיקות קורונה מהימנות – מדינות רבות ידרשו מכם, כאמור, להציג בדיקה שלילית על אף שאתם מחוסנים או מחלימים, ועליכם להקפיד לעשות את הבדיקה הנכונה, הלא היא בדיקת PCR (ולא בדיקה מהירה). שימו לב שאת הבדיקה תידרשו לעשות עד 72 שעות לפני הטיסה שלכם, והיא חלה על כל אדם, גם על תינוק קטן.

הגעתם לשדה התעופה – על מה עליכם להקפיד?

הגעה לשדה עם אישור טיסה בלבד וללא תסמינים – עליכם לזכור כי הכניסה לשדה התעופה תותר רק למי שברשותו כרטיס טיסה, וכן הוא אינו סובל מתסמינים שעלולים להעיד על קורונה – חום (שיימדד בכניסה), שיעול או אובדן טעם וריח. מלווים לא יוכלו להיכנס לטרמינל, אלא אם הם נדרשים ללוות קטין או אדם בעל מוגבלות הנתמך בהם.

שמירה על מרחק ועטיית מסיכה – בשדה התעופה תידרשו לעטות מסיכה, לשמור על מרחק של לפחות 2 מטרים בין אדם לאדם ולהקפיד על חיטוי ידיים.

לסיכום, דאגו להיערך מראש על פי ההנחיות לקראת הטיסה שלכם לחו"ל, היו מסודרים והתעדכנו כל העת במדיניות הקורונה במדינת היעד אליה אתם נוסעים. עוד יגיע היום בו ניזכר בתקופה המשוגעת הזאת בחיוך ונשוב לטוס לחו"ל בכיף ובמינימום בדיקות ובירוקרטיות.

 

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל