המלצות וטיפים למטיילים בתאילנד

  • This topic has 16 תגובות, משתתף 1, and was last updated לפני 7 שנים by רמי 87.
מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 17 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #3147
    אורן לוי
    אורח

    טיפים ועצות כלליות לטסים לתאילנד

    #3148
    משה אסף
    אורח

    המלצות הזהב: "עשו זאת בעצמכם״

    לקחתי על עצמי כפרויקט לסגור את המלונות והטיסות מהארץ ולתכנן מסלול בעצמי תוך כדי התייעצויות עם מביני עניין וקריאה רבה !

    אם אתם יכולים לפנות מספר שעות בשבוע תעשו זאת בעצמכם- להכיר את השטח טוב לפני שמגיעים היא ההמלצה הכי חמה שאני יכול לתת לחופשה המושלמת- לא מדובר על לוז יומיומי ומדוקדק אלא הבנה כללית של האטרקציות ומה הציפיות של כל אדם מהמקום אליו הוא הולך להגיע (מסעדות מומלצות ומכוני ספא ידועים מראש הם גם בונוס מומלץ).

    ממליץ לחקור את המלונות, המחירים ומיקומם באתרי המלונות ואתרי ההמלצות, בסוף המחקר משתלם ומגיעים למקומות שפשוט לא רוצים לעזוב! ממליץ לקחת נהג (יש בקבוצות הרבה המלצות) ולעשות איתו יום טיול (בעיקר בצפון,פוקט וקוסמוי).

    התחברו למקומיים:

    החיבור למקומיים הוא הדבר הטוב ביותר שעשינו בטיול- גם להכרת התרבות התאילנדית המדהימה, גם לחברה מהנה בטיול וגם להגעה למקומות בילוי מדהימים כמו מסיבות, ברים ומסעדות!
    החיבור למקומיים לא קשה ורובם אוהבים תיירים מערביים. פשוט צאו לבר, מסעדה או מועדון ודברו עם האנשים, התחברו איתם, רצוי שיהיו צעירים ולא משנה כלל מאיזה מין, קחו מספר טלפון או דרך התקשרות אחרת ותקבעו איתם לימים הבאים, הן לטיול והן לבילוי בערבים. אפילו הנהגים הצעירים הם פוטנציאל לחברה כיפית בהמשך (כך הנהג האדיר שלנו באחד האיים הזמין אותנו לשתייה בבר לפני שיצאנו למועדון).
    אני מעונין לפוצץ בועה ענקית לרבים המטיילים בתאילנד- אף תאילנדי/ת צעירים שפגשנו ובילינו איתם לא היה מעונין בכסף שלנו!!! כל חבר או חברה איתם בילינו (והיו המון) שילם על עצמו ורבים הפעמים שאפילו הצענו להזמין וקיבלנו סירוב. כן, זה נכון- תיירות המין מפותחת בתאילנד ואם בחורה מתחילה איתכם במועדון בצורה מחשידה ואסרטיבית כנראה מדובר בהצעה למין בתשלום אך תעשו לעצמכם טובה- תבחרו בדרך האחרת, אני לא בא לחנך איש אלא להבהיר שהתרבות התאילנדית מדהימה והאנשים כל כך נחמדים וסימפטיים שפשוט שווה להכיר את זה מקרוב ובדרך שונה!!!

    ההתמקחויות:

    התמקחות במסחר היא צורת התנהגות לגיטימית בתאילנד. התמקחות לא תמיד תעלה בחיוך מהצד השני אך לעיתים יכולה להיות משתלמת מאוד והמחירים יכולים לרדת בלמעלה מ70%. דבר שלאורך טיול ארוך בהחלט משתלם. אין להתמקח בחנויות מותגים ורשתות ואין להתמקח ברוב המוחלט של המסעדות. התנהגו תמיד לסוחרים בכבוד, הם ראויים לו.

    אלכוהול:

    סוגיית האלכוהול מתחלקת לשניים-
    אלכוהול בבקבוקים סגורים לשתייה ואלכוהול במקומות הבילוי.
    אם אתם אנשים שאוהבים לשתות הרבה ולא מעונינים להוציא הרבה כסף בכל יום בילוי, מומלץ באופן גורף להביא אלכוהול מישראל (או מרוסיה אם אתם עוצרים שם?).
    בקבוקים ממותגי האלכוהול בחנויות התאילנדיות נמכרים במחירים הדומים לארץ ולרוב אף גבוהים בכ20-50 אחוז.
    בחלק מהחנויות אמינות הבקבוקים עלולה להיות מוטלת בספק.
    במקומות הבילוי הסיפור שונה- בקבוק בירה מקומית מעולה נע בין 60-100 באט(7-11 שקלים)- תלוי בגודל הבקבוק ותלוי איפה שותים.
    מחירי הקוקטיילים והשייקים זולים מהארץ ובמלונות אפשר להיות בטוחים שאיכות המשקה טובה.
    בברים אחרים שם הבקבוקים לא מקוריים באופן וודאי וגם תרבות ה״באקטים״ ראויים לנורת אזהרה- המחירים זולים אך יש לשים לב לאיכות המשקה. ניתן להתנסות אך חשוב להיות מודעים וזהירים.

    כסף ועלויות:

    תאילנד זולה בהרבה מישראל-
    ארוחה במסעדה מקומית טובה תעלה כ30 שקל למנה ראשונה, עיקרית ושתייה.
    פירות ים למי שאוהב- תאילנד היא גן עדן- לעומת ישראל בה המחירים מופקעים בתאילנד הם סבירים לחלוטין.

    הקניות בדוכני רחוב וחנויות מקומיות הם גם בזיל הזול אך יש לבחון טוב את הסחורה ולהמנע מסחורה פגומה או כזאת שנראית שלא תאריך ימים.

    גם המותגים והקניות האיכותיות זולות מבארץ אך כאן הפערים מצטמצמים ונעים בין 10-50 אחוז ולעיתים גם שווי ערך לארץ (מותגים של אלקטרוניקה הם בפערים הנמוכים ביותר מבחינת השוואת המחירים לישראל).
    מלונות בתאילנד זולים מאוד בהשוואה לישראל- כך מלון חמישה כוכבים לדוגמא בבנגקוק עולה לחדר זוגי כ280-400 שקל ללילה. מיותר להשוות למחירים ללילה במלונות חמישה כוכבים בתל אביב, ירושלים או אילת.
    גם מחירי הנהגים והמוניות לא ראויים להשוואה ישראלית.

    המרת מטבע:

    המרת המטבע שונה ממקום למקום.
    הכי גרוע בשדה התעופה- כ32 באט לדולר.
    בריילי ביץ שער ההמרה גם גרוע- 33 באט לדולר.
    בפוקט השער הטוב שנתקלנו בו בתאילנד- ראינו מקומות שהגיעו ל35 באט לדולר.
    בקופנגן, קוסמוי ובנגקוק השער דומה- כ34.4 באט לדולר כאשר בקוסמוי יש עדיפות מינורית (המרנו ב34.6).
    באשר לצפון- לא מצליח לשחזר.

    קרח:

    המים מהברז וודאי הרוב יודעים- אינם ראויים לשתייה אך יש לשים לב בנוסף לאיכות הקרח במסעדות/ברים.
    כמובן שבמקומות כמלונות או רשתות אין מה לדאוג. כדאי לשים לב במסעדות מקומיות לגבי איכות הקרח ואפילו לשאול את עובדי המקום ולבקש לראות. אני בריילי ביץ חטפתי שלושה ימים של וירוס בטן כתוצאה משתיית קפה קר באחת מממסעדות המקום, לא נעים.

    סוכנויות ישראליות:

    אל תתביישו ללכת לסוכנות מקומית או לדלפק התיור במלון בכדי לערוך השוואת מחירים בנוגע להצעות הסוכנויות הישראליות לאטרקציות ומעברים באיים. גם בפוקט וגם בקוסמוי השוונו ובדקנו מקומיים בהשוואה לישראלים ובשני היעדים הישראלים ניצחו. כך גם בנוגע למחירי המעברים וההסעות.

    מזג האוויר בספטמבר:

    דאגנו. אין ספק שדאגנו ושקלנו האם כלל לקיים את הטיול.
    ספטמבר היה החודש היחידי שהתאפשר לנו לפני שנת הלימודים באוניברסטאות ככה שהחלטנו בכל זאת ללכת על זה.

    ספטמבר ידועה כעונה הגשומה בתאילנד ויש לקחת זאת בחשבון שמגיעים בעונה זאת.
    המזל משחק כאן תפקיד משמעותי מאחר וימי גשם שלמים עלולים להשבית לחלוטין יציאה מחוץ למלון.
    צפון תאילנד שידועה כגשומה הייתה מושלמת מבחינתנו. טיילנו בה בימים הראשונים של החודש ומלבד טפטופים קלים אף יום לא הושבת בשל מזג אויר. המקומיים אמרו לנו שבספטמבר לא מאוד גשום ורוב הימים יש גשמים מקומיים של מספר שעות אחר הצהרים (גם זה לא היה לנו).
    בהמשך היינו באיים המערביים. יום אחד גשום בפוקט השבית אותנו ליום מלון, מסאג ואוכל- מלבדו כל שאר שלושת הימים היו עם שמש.

    הלילה הראשון בקופיפי היה גשום לפרקים ושני הימים שאחריו היו שימשיים עם גשמים קצרים ולא מזיקים.
    ריילי ביץ הייתה חורפית באופן תמידי אך רק באחד משלושת הימים ירדו גשמים.
    בקוסמוי וקופגנן היו בעיקר ימי שמש. בקופנגן יום אחד של מספר טפטופים לא מזיקים ובקוסמוי יום אחד שבו ירדו בצהריים גשמים שלא התארכו ללמעלה מ2-3 שעות. בבנגקוק היה מעונן ללא גשם.

    לא יודע אם המזל שיחק או לא. דאגנו מאוד מגשמים ובפועל הושבתנו למלון רק יום אחד ועוד מספר שעות בודדות. אין ספק שמבחינת שעות שמש האיים המזרחיים עדיפים בעונה הזאת על כל היעדים והאיים המערביים קצת פחות. עוד סוגיה שאין ספק בנוגע לה היא שהגשם בתאילנד עלול להיות קשה ועלול להרוס חופשה בסיטואציה שהוא לא מפסיק לרדת. זו סוגיה שבהחלט כדאי לקחת בחשבון.

    לסיכום:
    הייתי גם שנה הבאה נוסע בספטמבר, לא שווה לבטל את החופשה בגלל החודש אך צריך לבוא מוכנים לשינוי תכניות ולסגור מלון טוב שכיף להתפנק בו במידת הצורך.

    אירפלוט:
    הטיסה דרך מוסקבה מצוינת. הדיוטי במוסקבה גם כיפי ומחירי האלכוהול והשוקולד טובים מבישראל. המטוסים יחסית נוחים. האוכל לא רע, הדיילות מקצועיות (עם כי חמוצות רוב הזמן) ומערכת המולטימדיה מגוונת בתכנים.

    4 טיסות היו לנו באירפלוט וכולן יצאו בדיוק בזמן!
    המחיר נע בסביבות ה700 דולר ומדובר בטיסה עם מושבים נוחים ואביזרים טובים המגיעים לכל נוסע.
    הכבודה מוגבלת ב23 קילו לנוסע. אני בטיסה חזרה לארץ חרגתי בקילו אחד ואף אחד לא התייחס לזה. בנוסף אפשר לעלות תיק צד עד 8 קילו.
    טיסה מהארץ למוסקבה כ4 שעות וטיסה ממוסקבה לבנגקוק כ9 שעות.

    סים מקומי:
    חברים, אל דאגה.
    בשדה בבנגקוק לפני היציאה תראו דוכן של חברת ״טרו״. תבחרו מסלול למשך חודש. ממליץ על 8 ג'יגה ב800 באט, תנו להם את המכשיר והם יסדרו לכם.
    ככה פשוט, ככה מומלץ. אגב במרבית שדות התעופה יש את השירות הזה.

    יתושים:

    בלי תרסיס היתושים אוכלים אתכם.
    החדשות הטובות- קיים תרסיס נהדר ללא ריח מסריח שדוחה לחלוטין את היתושים-
    בקבוקון שקוף עם מדבקה ורודה שניתן למצוא בקלות בכל סניף של סבן אילבן. קחו את הגדול, אתם תסיימו אותו.

    חיסונים, כאבי בטן, בריאות וביטחון:

    למרות שעם בריאות לא משחקים אני יכול להגיד בפה מלא שתאילנד היא לא הודו ובהחלט אפשר להסיר חשש כבד ממחלות קשות. מה שכן אני התחסנתי מצהבת וטיפוס הבטן, נראה לי ששווה להסיר דאגה וכן להתחסן ליתר ביטחון ובכל אופן לגשת לייעוץ במרפאת חיסונים. מעבר לשני אלו נראה לי שמיותר לקבל עוד חיסונים למדינה שבאופן כללי נקייה, מסודרת ובטוחה.

    בתאילנד בהרבה מקומות רשתות של בתי מרקחת בהן ניתן למצוא תרופות, תחבושות, משחות ועוד.. אנחנו למזלנו לא נזקקנו להכנס לבתי מרקחת לצרכי בריאות אך השירות קיים.

    תאילנד מדינה נקייה. אכלנו במגוון דוכני רחוב ובמגוון עוד יותר רחב של מסעדות מקומיות. למעט קלקול קיבה של 3 ימים שקרה בגלל קרח בריילי ביץ אף אחד מאיתנו לא חווה כאבי בטן, אפילו לא קלים. המסקנה היא שיש בהחלט להזהר ולחשוב פעמיים לפני שאוכלים כל דבר ולזהות מקומות שעשויים להיות חשודים (אני לא רוצה להיות גזען אך אני מציע להזהר ממסעדות הודיות בתאילנד) אך בכל זאת אפשר להנות, ״לשחרר״, לטעום מהכל ולהנות מאחת החוויות האדירות של תאילנד- האוכל !!!

    תאילנד מדינה בטוחה. הסתובבנו במגוון מקומות ולא קרה שהרגשנו לא בטוחים, לא שדדו אותנו, לא איימו עלינו ולא כלום. פעם אחת לקחנו טוקטוק בצאנג מאי שברוב חוצפתו עצר לנו במועדון חשפנות וניסה לשכנע אותנו לרדת- מי שנבהל ופחד היה הנהג שבנביחה אחת שלי פשוט עשה אחורה פנה ולא ראה אגורה מעבר למחיר שסוכם- זה היה הדבר היחידי הלא נעים שקרה לנו וגם הוא לא משהו ששווה לחשוש ממנו.
    כמובן שיש להזהר ולשים לב שהתיקים בקרבתכם ולזכור שגנבים קיימים בכל מקום. גם מתופעות של ניסיון גניבה ברשתות יש להזהר- קרה לנו מקרה אחד בו קנינו פאקט סיגריות בסבן אילבן- המוכרת נתנה מחיר, אנחנו באנו מוכנים וידענו מה המחיר, ביקשנו ממנה להעביר את המוצר וגילינו שהיא יקרה אותו בכמה באטים ופשוט תכננה לקחת את ההפרש לכיסה. מקווה שלאחר תגובתנו היא לא תעשה את זה שוב אך גם מתופעות כאלה יש לשים לב .

    אין ספק שלמרות מקרים בודדים תאילנד בטוחה ונעימה ומדובר בתרבות של אנשים חייכנים, מנומסים ושנחמד להיות בקרבתם. כיף לקבל מהם כבוד של מלכים ועוד יותר כיף להעניק להם כבוד של מלכים-הם לא רגילים לזה ובקלות אפשר לגרום להם לתחושה טובה ושמחה רבה !

    לסיכום:

    תאילנד מדהימה.
    התרבות הכל כך נעימה יחד עם האיכות הגבוהה של האוכל, הבילויים, הטיולים והמלונות במחירים הכל כך אטרקטיביים הופכת את השהות בתאילנד למושלמת מאין כמותה!
    תאילנד טובה לכולם ובכל גיל!
    רק לדאוג לקחת מזוודה ענקית ולארוז בה רק בגד ים, כפכפים ונעלי ספורט לטיולים !

    #3169
    שירן מנור
    אורח

    המלצה חמה לשומרי כשרות
    לכל השומרי כשרות ממליצה להביא מהארץ קרטונים קטנים של חלב עמיד , כוסות חדפ לשתיה חמה, כפיות חדפ ואיזה קפה שאוהבים ( אנחנו קנינו קפה טסטר צויס בשקיות קטנות)- זה משדרג את הבוקר במיוחד כשאין חלב כשר בתאילנד, גם לא בבית חבד!
    ולאוהבי השוקולדים, תביאו מהארץ כי אין שום דבר חלבי כשר בתאילנד.

    #3364
    Gay
    אורח

    טלפונים ו sim תאילנדי… אני לקחתי sim מקומי ב60₪ ל15 ימים כולל 7 ג׳גה גלישה. קליטה מצויינת בכל מקום, גם באמצע הים במעבורות.
    חברת AIS

    #3435
    הדר
    אורח

    אז בשעה טובה ומוצלחת חזרנו לארץ. פוסט המלצות קצת ארוך…
    אנחנו היינו בירח דבש 15 ימים, זוג דתי שומר כשרות

    קוסמוי-
    מלון chaweng cove פחות מ200 שח ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר. המלון יותר ממושלם. ארוחת בוקר בופה, חוף פרטי, בריכה, חדר כושר, חדר ענק חדש ונקי. יש בר עם happy hour שכל הבר 1+1 משו מטורף מאוד זול!! עובדים מקסימים ממליצה מאוד!!!! 8 דק הליכה מבית חבד, ממוקם במרכז ופשוט קרוב להכל.
    אטרקציות-
    *המרכז למטייל- טיול טרקטרונים עולה 2400 באט לאדם. טיול אתגרי ביותר נוסעים בקצה של צוק. חוויה מטורפת
    *מרכז למטייל- see walk וואו אחד הדברים המגניבים ביותר שעשינו בתילאנד. עולה 2200 באט. שטים בסירה גג עם עוד 14 אנשים לכיוון קוטאן שמים לכם קסדה ששוקלת 35 קילו ואתם אשכרה הולכים בקרקעית של הים. זה מדהים.המדריך מצלם את הכל וניתן לקנות ממנו בסוף הטיול דיסקונקי מיוחד עם התמונות והסרטונים עולה 600 באט.
    *השוק בלמאי- יום ראשון מומלץ בחוםםם!!
    *אוטלט- בעיני מיותר מחירים כמו בארץ בעודפים.
    *מסאז- מול בית חבד יש מסאז מושלם מומלץ בחום!! דרך אגב בקוסמוי עלות המסאז הכי זולה שתמצאו.
    *מוזיאון אומנות- עולה 500 באט לאדם. מצטלמים בזוויות שונות ויוצא תמונות מגניבות. מתאים לחובבי אומנות. זה מסתכם בשעה וחצי גג. אין צורך לקנות כרטיס מראש קונים במקום.
    *סיקרט ביץ- חוף ים מהממם מומלץ.
    *בר-רוזה בר, בר ישראלי עד 10 וחצי כזה יש קריוקי. אחרי זה ריקודים, יש סנוקר ואחלה מחירים ואווירה. בר ישראלי בלב קוסמוי. אנחנו אהבנו.

    קופנגן- מלון palita lodge פחות מ200 שח ללילה ממוקם בלב ההדרין 8 דק הליכה מהבית הישראלי. חדר יפה, כולל ארוחת בוקר- בוחרים מנות מתפריט. בריכה בלב הגונגל.
    אטרקציות:
    *הבית הישראלי- יש טיול שמשלב אומגות, וויאפאוט ועוד שני חופים מהממים לעשות בהם שנורקלים.בנוסף מגיעים בשקיעה לאמסטרדם בר מקום מהמם ביופו וכן לבר 360. עולה כ1800 באט לאדם. מומולץ בחום!! כולל ארוחת צהרים-ניתן לבקש כשר, שתיה קרה ופירות מדובר בטיול מ11 וחצי עד 7 בערב

    בנקוק- מלון baan chart נמצא כ2 דק מבית חבד בלב הקווסאן. מבחוץ נראה זבלה. החדר עצמו אחלה-נקי ומרווח.מי שמחפש מיקום טוב וליד בית חבד מומלץ.
    אטרקציות:
    *השוק הצף- ניתן ללכת לשם עצמאית. אנחנו סגרנו דרך הדקה 99 טיול לשם כולל רכיבה על פילים ב750 באט לאדם מ7 בבוקר עד 1 וחצי
    *שוק סופש- פועל בשבת וראשון מ9 בבוקר עד 6 חובה ללכת לשם!!!! מי שמחפש נעלים זה המקום הכי זול 450 באט!!!!!!!! שוק עצום בגודלו. להביא הרבה מים וכוח. הסתובבנו בו 5 שעות ולא הקפנו את כולו.
    *שוק פטפונג- שוק ערב מ6 בערב עד 12. לדעתי שם ניתן למצוא מחיר הכי טוב למי שמחפש שעון. שווה ללכת לראות.
    *סיאם פארק- עולה 600 באט לאדם. בעיני לא מומלץ יש 2 מגלשות מים ועוד כמה רכבות הרים. בזבוז של זמן. מתאים לילדים
    *אוקינוס- זה שנמצא בקניון עולה 600 באט . מי שאוהב לראות דגים, כרישים, פנגוינים וכאלה שווה ללכת אחרת איו מה לחפש שם.
    *קניון mbk- עצום בגודלו. קשה מאוד למצוא את עצמך. לדעתי מומלץ רק למי שמחפש לקנות פלאפון.
    *ברsky bar- ממוקם בקומה 64 בלב בנקוק. נוף עוצר נשימה. צריך לבוא עם בגדים יפים ובלי כפכפים. מומלץ בחום בשביל לעשות תמונה. בשביל לשתות שם צריך להשקיע כסף בירה עולה 500 באט וזה רק עולה.

    בית חבד-
    אז ככה מדובר באנשים מדהימים, בשני בתי החבד אין צורך להזמין מקום מראש ומתקבלים בהמון אהבה. המסעדה בבנקוק ובקוסמוי בעינינו היתה יותר מנהדרת. מנות ענקיות וזולות ביחס לישראל.
    ממליצים בחום בארוחת ערב שבת להישאר לעונג שבת דבר של פעם בחיים.

    הבית הישראלי-
    אישה מקסימה בשם ענת אחראית על המקום. עוזרת, ממליצה לאן כדאי ללכת. יש שם אחלב מסעדה למי שמחפש אוכל כשר/ישראלי. ממולץ.

    טיסות-
    *אל על- בחרנו בהכי בבית בעולם וקצת התאכזבנו מהטיסת הלוך.
    היה עיכוב בטיסה של שעתיים וחצי מטווורף!!! 400 נוסעים פספסו את הקונקשין. הבטיחו לנו דילות קרקע בבנקוק שיעזרו לנו. היתה דיילת אחת ל400 נוסעים שתבינו את החוצפה. לנו אישית אפאחד לא ידע לעזור. והתברבנו שעות עם עצמינו.
    *טיסות פנים-בנקוק ארוויז: אחלה חברה מטוס מרווח, ויש מזנון עם אוכל לפני הטיסה.

    כסף-
    אנחנו סגרנו את כל המלונות מראש ושילמנו עליהם מראש. כנל לגבי הטיסות+ טיסות פנים.
    לקחנו איתנו 1500 דולר וחזרנו עם עודף.
    לפי חישוב גס יוצא בממוצע לזוג 100 דולר ליום בהתפנקות- כמובן לא כולל טיסות ומלונות.
    לקחנו את כל הכסף במוזמן וכרטיס אשראי ליתר ביטחון. כל פעם המרנו באיזור 300 דולר ואת שאר הכסף שמנו בכספת בחדר.

    מומלץ להמיר כסף בקוסמוי ולא בשדה התעופה בבנקוק.

    *פלאפון-
    בטיסה מחלקים חוברת של המרכז למטייל יש שם קופון לסים בחינם. תקנו חבילת גלישה בשדה תעופה בבנקוק עם הקופון בדוכן true
    עלה לנו 250 באט גלישה חופשית לכל ה15 ימים. האינטרנט עבד מצויין!!!

    *אוכל-
    אנחנו הבאנו מהארץ פיצוחים, חד פעמי-כוסות לשתיה קרה/חמה, מזלגות,סכינים,וכפות.
    ממרח שוקולד,טחינה, טונה,תירס,נמס בכוס,קוסקוס,מנות חמות,חטיפים.
    ופשוט תקנו לחמניות בבית חבד ויש לכם אחלה של ארוחת בוקר.
    לידיעתכם-מותר לאכול ירקות/פירות חתוכים וביצה קשה בביץ מלון. זה רשום גם בבית חבד בבנקוק

    *דברים שכדאי להביא מהארץ-
    קרם הגנה-במזוודה

    מוניות-המלצה תתמקחו ותמיד תמצאו מונית זולה יותר מנהג שחי בסרט אז לא לדאוג ולעבור למונית הבאה

    והדבר החשוב ביותר לאלה שנוחתים בבנקוק וצריכים מונית למלון. אל תקשיבו לאף אחד תעלו במעלית לקומה 4 תחצו את הכביש ותצאו מהשדה למעלה משם תתפסו מונית. אחרת תצטרכו לרדת לקומה הכי נמוכה ולחכות בתור אינסופי ומייאש.

    #3437
    רוני אבי
    אורח

    רשימת דברים שמומלץ לקחת…
    דרכון
    כרטיסי טיסה
    וואוצרים למלונות/אטרקציות/טיסות פנימיות
    ביטוח נסיעות כולל הרחבה לאקסטרים
    כסף מזומן + כ. אשראי בינלאומי
    רישיון נהיגה ישראלי + רישיון נהיגה בינלאומי(אם מתכננים לשכור קטנוע/רכב)
    פלאפון + מטען
    ג'ינס או טייץ שטסים איתו כולל עליונית לטיסות.
    3 זוגות מכנסיים קצרים
    4 גופיות
    2 חולצות קצרות
    2 שמלות קלילות ליום יום
    בגדי ים + שמלת חוף
    תחתונים/ חזיות
    כלי רחצה
    שמפו ומרכך
    קרם הגנה!!!!
    סנדלים שנסגרות מאחור אם מתכננים אומגות
    כפכפי אצבע
    עזרה ראשונה כולל אקמול, פניסטיל, אייסטון נוזלי לאלרגיות, קל בטן ותרופות רגילות אם צורכים באופן קבוע.
    עזרה שניה – מרפדיות/טמפונים/ גלולות/קונדומים
    חוט ומחט

    והמון מצב רוח וסבלנות 🙂
    (בתאילנד המכבסות זמינות בפרוטות… לא צריך להיסחב עם כל הארון… אפשר להצטייד בשק כביסה)

    #3461
    שירן כהן
    אורח

    היי איבדתי את הדף של הimigration, החלק של היציאה מתאילנד. צריך לשלם קנס?

    #3462
    חיים
    אורח

    לא נותנים לך למלות שוב הפעם יותר קצר…

    #3511
    Galit
    אורח

    הטיפ הראשון – אל תקשיבו לטיפים!, ועכשיו ברצינות, קחו אותם בעירבון מוגבל ובחוכמה,יש פה אנשים שראו תמונה של קופיפי בגוגל והם לקחו בעלות על תאילנד ועכשיו הם יגרמו לכם לקחת "ספיד-בורד" מ"בנקוק" ל"קופנהגן" כדי שתמצאו שם "צאנג" להחליף כסף כדי שיהיה לכם לקנות כרטיס ל"אף מון", רק בשביל לגלות שהגעתם בינואר וזה שיא הגשמים באיים המזרחיים, כי הקשבתם לביונסה שכתבה פה בקבוצה שזאת עונה טובה "לדרום", מה אנחנו מדברים על מזג אוויר בדרום תל אביב? דרום תאילנד זה פאקינג עצום.
    אפילו תקבלו כל מיני טיפים על מקומות כאלה ואחרים שתקבלו מנותן השירות עצמו.

    עכשיו דבר ראשון ישב לי על הלב עניין הכסף, ניקח אותי ואת חברה שלי, משכנו 20,000 באט כל אחד, אני שילמתי 68 שקל עמלה והיא שילמה 187, למה? כי הכרטיס שלי משוייך למועדון מסויים והעמלה בו נמוכה ושלה לא, לאן אני חותר? תתקשרו לחברת אשראי, תבינו כמה אתם משלמים ולמה, זה אינדיבידואלי, מעבר לזה גם השתדלנו למשוך כסף מכספומטים ספציפים בלי עמלה, ואז גם שילמתי גרושים על העמלות משיכה וגם לא הסתובבתי כמו סרסור עם מליון דולר במזומן בתחתונים תוך כדי שאני חושש משודים והפקרת ציוד 24\7.

    דבר שני, תורידו GRAB\UBER, אם הייתי יכול לחנוק קבוצת אנשים עם בננה לוטי זה נהגי מוניות – כשתורידו את האפליקציות תבינו כמה הם עושקים אתכם, על נסיעות של 70 באט באפליקציות יבקשו מכם אחרי מיקוח קשוח 300 באט – פערים הזויים, מדובר באפליקציות סופר פשוטות, אתם מכניס מיקום נוכחי ויעד, מזמין מונית, ברוב המקרים אתה יודע מה המחיר מראש, ואם לא אתה מקבל טווח מוערך והנהג מפעיל מונה, לא צריך לדבר איתו אפילו בשביל להסביר לו לאן להגיע, בטח לא להתמקח.

    דבר שלישי, תקנו סים מקומי יא קמצנים,זה עולה גרושים ושווה כל גרוש, ככה תוכלו להפעיל את האובר והגראב, להיות בקשר 24\7, להשתמש במפות אונליין ואפליקציות כמו TRIPADVISOR.

    דבר רביעי, אתם משלמים עשרות אלפי שקלים על חופשה אבל מתקמצנים על 50 שקל לשמוע מרופא איזה חיסונים מומלץ לעשות וכמה זמן לפני וכו' ואתם פונים לכל הדוקטורים בקבוצה? זה הבריאות שלכם, אתם ילדים גדולים, לכו לשמוע ותקבלו החלטה לא על סמך מישהו שטוען שהוא עשה חיסון ועדיין קיבל קילקול קיבה ושזה לא עוזר אז אפשר לוותר.

    דבר חמישי, לסגור מראש או לזרום? זה כמו לשאול "מנה שווארמה מטפטפת או סלט טופו מלא חמלה" – תלוי את מי שואלים! אתם מכירים את עצמכם ויודעים אם כדאי לכם לסגור מראש או לא.
    מה שבטוח זה שלסגור מראש יחסוך לכם ים כסף, ים! אנחנו היינו בינואר-פברואר, מעבר לזה שברוב המקומות כבר פשוט לא נשאר מקום במלונות, בדקתי ברגעים משעממים כמה שילמתי שלושה חודשים מראש וכמה זה היה עולה לי היום, והתשובה היא פי 3, נכון לגבי מלונות וטיסות, פעם אחת לא שברתי את התכנון שלי, וגם אם כן זה היה עולה קצת כסף וזהו, אבל תאמינו לי שזה היה שווה לי את השקט והביטחון והחיסכון האדיר, (איך עשיתי את זה? זה לקח חודשיים, בחרתי מלונות לפי חוות דעת בטריפ אדוויזר, וטיסות סגרתי דרך סקיי סקאנר)

    דבר שישי, אופנועים (בעיקר בפאי ובכלל..) – אין לך רשיון, אל תעלה על אופנוע, ביטוח אפשר לעשות על האופנוע, על הגוף שלך אתה לא יכול, תעיף מבט על כל המשופשפים שנמרחו על כביש כמה שעות לפני שבאת, מעבר לזה, עצר אותי שוטר ובדק לי רשיונות, יש להם מחסומים וזה נפוץ שם – צריך רשיון בינ"ל לאופנוע בתאילנד, סגרנו את זה – הלאה.

    דבר שביעי, אם היא לא זולה יותר, והיא לא – אל תסגרו את הטיסה עם אלעל, טסתי עם אלעל, שילמתי יותר כדי לטוס עם אלעל – ואם תשאלו אותי למה עשיתי את זה, התשובה תהיה כי אני חמור.

    ולסיום, קרח בשייק \ לצחצח שיניים עם מים מהברז וכו'- אין לי מושג, תעזבו אותי מהשטויות האלה.
    טיסה נעימה ובטוחה

    #3516
    רינת לורנס
    אורח

    פוסט המלצות ודיס המלצות- קוסמוי וקופנגן! זהירות חפירה

    בקוסמוי בחרנו אחרי המלצות במלון פריוויליג'… פז ושולי היו מאוד נחמדים, והמלון סופר מפנק! אבל- בחרנו בחדר עם נוף לבריכה- טעות גדולה לזוג בירח דבש. אנשים ישבנו לנו ממש בכניסה לחדר והכניסה למלון הרגישה כמו אילת, לא מעט ישראלים. ניסו להחליף לנו חדר אבל הכל היה תפוס חוץ מחדר עם נוף לקיר… בסוף שידרגנו בתשלום לחדר עם נוף לים..
    מיקום המלון- ממש לא מומלץ- כל יציאה ואפילו בדשביל לאכול- הצריכה נסיעה במונית בעלות של 300 באט לכיוון.
    אני מסייגת את הדברים שלי ואומרת שיש כאלה שאולי זה כן מתאים להם- והמלון עצמו ממש מפנק ויפה, אםרוחות בוקר מגוונות ויחס עובדים טוב- בדיעבד אולי היינו בוחרים אחרת.

    בקוסמוי עשינו את טיול 42 האיים דרך סוכנות נענע ב700 באט לאדם- מומלץ!! (העלתי פוסט בנפרד). יום למחרת עשינו דרך הסוכנות טיול מסביב לאי בכל המקדשים וכו'- פחות מומלץ.. המקדשים נחמדים, המומיה משעממת, מפלים חביבים, ומופע קופים' שאותי (שאני ממש לא בקטע של "מתעללים בחיות אל תרכסו על פיל") ממש זעזע- הקופים קשורים בשלשלאות והתאילנדי מחזיק מהרצועה ומושך אותם, רואים באמת את הסבל שלהם- ולי זה עשה רע.

    בערב יצאנו לגרין מנגו- וממש לא זרם לנו- בדרך ראינו בר אחר שהיה נראה בוייב יותר טוב ונכנסנו אליו- משמע- לא תמיד שווה ללכת למקומות בגלל המלצות אלא עדיף לעשות סיבוב ולהרגיש לאן בא לזרום..

    מסעדה- the cliff gril- פשוט ואוו!!!! אוכל ברמה גבוהה ומיקום מדהים!! המחיר בהתאם.

    מקוסמוי עברנו לקופנגן במעבורת- עמוסה ממש יום לפני הפול מון- מומלץ להגיע הרבה לפני הזמן עליה למעבורת.

    הגענו ל black@white- מרחק של 5 דקות מהמעבורת ממנה ירדנו- בונגלו ממש מינימליים ומספקים לבנגקוק- מספקים מגבות, נייר טואלט ומים מידי יום (לא מנקים את החדר)- אין צורך ביותר מזה.

    בקופנגן יצאנו לטיול האקסטרים עם וייפאווט וslip n fly ועוד כל מיני דברים שאמורים להיות- דיס המלצה!!!!
    הנהג השאיר אותנו מעל שעתיים בslip n fly נסע לאסוף בנות אחרות וחזר- שמונה אנשים לא צריכים כל כך הרבה זמן במקום אחד. משם עברנו גמורים לואיפאווט, ואחרי 10 דקות כבר לא באמת היה לנו כח- כי הכל יצא בוואיפאווט.. המשכנו לחוף קומה והחוף שלידו (בלי הסבר, הנהג הוריד אותנו אמר שהוא חוזר עוד שעה והלך), כשכבר היינו חצי גמורים. מסתבר שהיינו אמורים לעשות שנורקלים שם- לא קרה. הנהג הגיע לפני הזמן ואמר שהולכים, לא כולם היו באותו מקום ובסוף יצא שחיכינו כמעט חצי שעה כדי לאסוף את כולם.. משם היינו אמורים להמשיך לבר 360- לא קרה. הנהג ראה שכבר מאוחר לשמן השקיעה ונהג מהר לאמסטרדם בר- ושם סגרנו יום לא להיט באוירה טובה למשך שעה. אגב, רק כששאלנו בסביבות 16:00 מתי נאכל- הנהג הוציא את האוכל ששכב מהבוקר ברכב..
    תחושה של חוסר ארגון, בלאגן, חלוקה לא נכונה של זמן..
    המקומות עצמם מהממים- ממליצה להתארגן עצמאית עם חבואה ולפצל את הדברים..

    זה הכל לעת עתה, כעת ממתינים לטיסתנו לבנגקוק ?

    #3775
    רותי לוי
    אורח

    רשימת ציוד מומלצת לתאילנד- מיועדת לבנות, אפשר להתאים לבנים.
    הרשימה כוללת הכל מהכל. סננו בהתאם אליכם.
    טיול מהנה …

    מזוודה, עד 23 קילו
    תרמיל גב קטן
    משקל יד דגיטלי
    תגיות סימון לתיקים/מזוודה
    נעליים- סנדלים, כפכפים, ספורט
    מכנסיים קצרים
    תיק צד קטן
    מנעול לתיק
    תיק לחוף
    ספר קריאה
    בגדי ספורט
    תחתונים
    חזיה
    פיג'מה
    חצאית
    שמלה קיצית
    בגד ים
    בגדי חוף
    דרכון
    רישיון נהיגה
    ביטוח בריאות
    מרשמים רפואיים
    כרית לצוואר
    כרטיסי טיסה
    משקפי שמש
    פן לשיער
    אטמי אוזניים
    טישו
    כיסוי עיניים
    מראה קטנה
    מסיכה לשיער- לבעלות החלקה
    סיליקון לשיער- לבעלות החלקה
    גלולות
    שק כביסה
    תכשיטים
    מטען לטלפון
    מקל סלפי
    מפצל חשמל
    כסף מזומן במטבע מקומי
    חגורת כסף
    טבליות נגד כאבי ראש
    תרופות אישיות /מרשם
    פלסטרים/ מספריים
    דוחה יתושים
    בושם
    תחבושות
    תחתוניות- רגילות, חוטיני
    טבליות נגד אלרגיה
    תרופות גסטרו (לקלקול קיבה)
    טבליות נגד מלריה
    טבליות נגד בחילה
    משחה נגד עקיצות
    פנקס חיסונים
    יוד פולידין
    כדורי מציצה לכאב גרון- סטרפסילס
    כדורים לדלקת בשתן
    אקמול/אדוויל/נורופן/אופטלגין
    כדורים נגד בחילות/מחלת ים
    כדורים לצינון
    מד חום
    משחה לשפשפת
    וזלין לשפתיים
    אלוורה
    כדורים לאלרגיה
    מקלות אוזניים
    מסרק
    עדשות מגע
    מחסנית לעדשות מגע
    משקפיים
    נוזל לעדשות מגע
    מברשת שיניים
    משחת שיניים
    סכין גילוח
    שמפו
    גומיות/סיכות
    תחליב רחצה
    מרכך
    דאורדורנט
    תרחיץ פנים
    קרם גוף
    קוצץ ציפורניים
    פצירה
    תיק איפור
    תחליב לאחרי השמש
    פינצטה
    מגבונים
    קרם הגנה
    אוזניות
    אוכל
    מצלמה

    #3791
    אורן
    אורח

    החזרי – מס!!

    כל מי שרוצה לקבל חזרה מיסים בשדה תעופה לדרוש/ לבקש בחנות טופס צהוב בגודל a4 בנוסף לחשבונית!!!
    בלי הטופס לא תקבלו כלום בשדה ויצחקו עליכם בפרצוף
    אנחנו לא ידענו ועכשיו פספסנו מאות שקלים בהחזר מס..
    תיהנו ותקנו הרבה

    #3808
    מירה שרון
    אורח

    **פוסט סיכום טיול ארוך**

    רקע- שתי בנות, טיול של 5 שבועות אחרי צבא כדי להתפנק אבל בתקציב לא גבוה מידי. סגרנו מראש כרטיסים הלוך חזור, כרטיס לצאנג מאי להתחלה, מלון ראשון וטיול גיפים בצפון

    קראנו הכל ואז הפעלנו שיקול דעת אם אנחנו באמת צריכות מקומות הומי ישראלים (למרות שזה גם נחמד לפעמים), טיולים רק של ישראלים או ללכת לכל המקומות ה"מחייבים" או שבכלל בא לנו לטייל בעצמנו ולחוות הכל אחרת

    טלפון- עשינו סים מקומי של חברת טרו ל30 יום כולל שיחות (שהצילו אותנו לא פעם) ואחרי חודש הארכנו בעוד 7 ימים בחנות של טרו

    כסף- אחרי המון המון התלבטויות מה לעשות עם הכסף החלטנו לקחת חצי מהסכום במזומן, חלק בכרטיס של הדואר ואשראי בינלאומי (מתוך פחד של גניבות או כרטיסים שלא יעברו). בדיעבד, הייתי לוקחת הכל במזומן (בתנאי שיש כספת במקום שישנים) ואשראי ליתר בטחון. לשאלת העמלות שמטרידה את כולם- תתקשרו לחברת אשראי שלכם ותבדקו. זה עולה לכם כמה דקות של שיחה ופותר את כל הבעיות כי בכל כרטיס זה אחרת. עמלה של הדואר היא 4$ ו2.5%, שזה לא כולל את זה ששער ההמרה של בנק הדואר גרוע יותר ואת מחיר הוצאת הכרטיס. מה שכן, במידה ונגמר הכסף באמצע ניתן בקלות להטעין

    טיסות- סוכנים בכל מיני מקומות אוהבים לעשוק אתכם. לפני שאתם רצים ישר לכל סוכנות ישראלית בתאילנד, תורידו אפליקציה שמשווה מחירים (אנחנו השתמשנו בסקייסקנר) או תכנסו לאתרים של חברות ורק אז תבחרו מה עדיף לכם

    ביטוח- עשינו דרך פספורטקארד. האמת שלא היינו צריכות ככ (טפו טפו) אבל שמענו שהם עוזרים ישר במידה וקורה משהו. אצלנו רק אחת המזוודות לא הגיעה בטיסה הלוך והם הטעינו ישר כסף בכרטיס

    אוכל (לאלו מכם שלא אוכלים כשר או רק ישראלי)- שווה לנסות ולטעום אוכל מקומי, מקסימום לא תאהבו. יש שפע של פירות אקזוטיים, נודלסים, אורז בכל מיני צורות.. אוכל ישראלי ואיטלקי עולה קצת יותר מתאילנדי. תשתו המון שייקים- זה קר, מרענן, טעים וזול!

    קניות ובגדים- אנחנו לא מטיפוסי החולצות אדידס ונייק או תחתוני קלווין קליין ועדיין מצאנו מה לקנות. ברגע שאתם רואים משהו שאתם אוהבים ואחרי התמקחות קצרה על המחיר, תקחו. סביר להניח שלא תמצאו אחר כך את אותו דבר בדיוק. בעניין מה וכמה להביא במזוודה- מי אתם אותם ישראלים שאומרים לא להביא כלום ולקנות הכל פה? ל5 שבועות לקחתי מספיק בגדים לשבועיים בערך וכיבסתי.

    מסלול

    צאנג מאי-טסנו בטיסה של תאי אירוויז (אחלה חברה). עשינו יום אחד מקדשים והסתובבות בעיר העתיקה ובשווקים, 3 ימים טיול גיפים (סגרנו מהארץ דרך כוכב הצפון), טיול יום לחוות פילים שיקומית בלי התעללות ובלי רכיבה (יש המון המון חברות, אפשר לסגור בכל סוכנות מקומית), יום אחד טיול יום למשולש הזהב והמקדש הלבן (שהיה מיותר מאוד כי חצי מהטיול מרחו אותנו. עדיף להגיע עצמאית למקדש הלבן) ויום לאומגות של הסנאים המעופפים.

    פאי- סגרנו דרך סוכנות מקומית ואן של חברת איה לפאי. שימו לב שאם יש לכם מזוודות עצומות עדיף שתגידו מראש כי הם לא ערוכים לזה. פאי מושלמת, שקטה, עם המון טבע והמון תרמילאים-אל תוותרו עליה! היינו ארבעה ימים. שווה לשכור אופנוע (רק אם יש לכם רישיון ואתם לא פחדנים כמונו) או לקחת נהג מונית לחצי יום ולנסוע למפלים מסביב, למעיינות החמים ולגרנד קניון. באתר של "למטייל עפתי" יש המון המלצות לדברים שכדאי לעשות ואיפה לאכול (לא רק בפאי), החלטנו לנסות אותן בפאי ולא התאכזבנו!

    פוקט-סגרנו ואן חזרה מפאי לצאנג מאי ואז טיסה באמצעות סקייסקנר דרך חברת איר אסיה (שימו לב שהחברה היא לואו קוסט וצריך להוסיף תשלום על מזוודות). היינו במלון the kee הידוע, אחלה של מלון! מה שכן, נבהלנו מאוד מאזור הבנגלה אז עשינו יום אחד את 4 האיים (סגרנו דרך סגול) ואז ברחנו למחרת לקופיפי. אם אתם לא מחובבי הנערות רוקדות על עמוד, תעשיית המין והמועדונים הרועשים מידי, לדעתי כדאי לקחת מלון באזור אחר באי.

    קופיפי- סגרנו דרך סגול בפוקט מעבורת משולבת פוקט-קופיפי-קראבי עם כרטיס פתוח מקופיפי לקראבי. היינו. בקופיפי 4 ימים והאמת שהייתי מאריכה עוד. קופיפי מלאה בנופים עוצרי נשימה, חופים מהממים ואווירה כיפית גם בחיי הלילה. באחד הימים עשינו את 7 האיים (סגרנו דרך סוכנות מקומית) ויום אחר צללנו עם אליסה ודקל ונה האחד והיחיד שהצליחו להרגיע אפילו פחדנית כמוני ? אל תוותרו על לטפס לויו פוינט (למרות העליה) ועל לאכול בבית קפה שעושה הכל ממנגו (העלתי פה המלצה בעבר)

    קראבי- היינו בחוף אונאנג, חוף נחמד אבל די אין מה לעשות שם. נסענו יום אחד לבריכת האמרלד, למעיינות החמים ולמקדש הנמר (סגרנו דרך סוכנות מקומית) ויום אחר לריילי ביץ בטקסי בואוט.

    קוטאו- לקחנו טיסה מקראבי לקוסמוי של חברת בנגקוק אירוויז עם קונקשן בבנגקוק (אל תשכחו לעשות כרטיס חבר בשביל עוד כבודה במזוודה) ואז מעבורת מהשדה בקוסמוי לקוטאו. דרך קצת מתישה, אבל יצא יחסית יותר זול. היינו במלון koh tao beach club מלון מושלם עם בריכה וחוף פרטי קרוב להכל! קוטאו זה אי שקט, מקום נהדר לצלול ולהרגע.. היינו 5 ימים אבל לדעתי 3 או 4 גם יספיקו. אל תוותרו על מסאז עם נוף לים וטיול יום לשמורה המדהימה של קונאנג יואן (כדאי להשכיר או לקנות שנורקל בקוטאו ושימו לב שאסור להכניס פלסטיק)

    קופנגן- הגענו במעבורת מקוטאו. לקחנו מלון רחוק מההאדרין בשביל השקט baan manali resort- מלון בונגלואים מושלם על הים עם בריכה וערסלים ובעלות ישראלית! היינו שם יומיים שמתוכם יום אחד ירד גשם אז רבצנו במלון וביום השני היינו בהאדרין (בשביל בגדי הים בעיקר ?) ובפול מון בערב. שווה להגיע לפול מון רק בשביל החוויה של אלפי תיירים שיכורים רוקדים על חוף אחד, למרות שהמוזיקה לדעתי הייתה לא משהו וברחנו מהשיכורים די מהר

    קוסמוי- לקחנו מעבורת של לומפאריה מקופנגן, שימו לב שהם שוקלים את המזוודות! לא זוכרת בדיוק אם מותר 20 או 23 קג למזוודה, אבל שלמנו קנס של בערך 200 באט על 7 קג עודפים. היינו במלון מושלם chaweng buri resort בסגנון טרופי עם חוף פרטי, בריכה ענקית ואחלה ארוחת בוקר. קוסמוי היא כמו אילת רק באווירה תאילנדית. רבצנו בעיקר במלון ובחופים רוב הזמן. כדאי לקחת מונית או טוקטוק לחוף למאי כדי לגוון באחד הימים ולנסוע לשוק הדייגים בערב (עדיף בשישי אם תיהיו שם). לבנות שבנינו- ליד בזיליקום יש את הבחורה המקסימה שעושה לק גל (צריך לקבוע מראש) ואת הגינסים ב100 באט

    בנגקוק- לקחנו טיסה של בנגקוק אירוויז מקוסמוי. היינו במלון galleria 12 sukhomvit- מלון חדיש, נקי וקרוב מאוד לתחבורה ציבורית. באופן אישי שנאתי את בנגקוק בגלל שהיא גדולה מידי, מסריחה ואפורה. היינו חמישה ימים שלדעתי זה יומיים יותר מידי. מעבר לשופינג והשווקים שכולם נוסעים בשבילם, כדאי לא לפספס את ארמון המלך והמקדשים לידו (וואט ארון וואט פו), לנסוע למתחם אסיאטיק, לשוט בנהר (זה גם אחלה אופציה לתחבורה ציבורית בלי פקקים), לנסוע לסקיי בר, לעשות סיבוב בקאווסאן ולנסוע לצ'אינה טאון. אל תשכחו שתמיד כשימאס לכם מזיהום האוויר או מהחום אפשר לקפוץ לשתות משהו קר או שייק או להכנס לקניון ?

    בקיצור- קחו מפה בכל מקום שאתם מגיעים אליו ותתחילו לחרוש. אל תפחדו לטעום אוכל חדש (מקסימום תסיימו באיטלקי), אל תוותרו על מסאזים ומקומות מדהימים, תקנו מלא דברים (אל תפחדו להתמקח על כל דבר), תנוחו ותהנו ?

    #3858
    רינת
    אורח

    הטיסה הייתה עם האוזבקים אחלה מטוסים מרוויחים אבל לא אחזור אליהם יש להם 5 כריות ו4 שמיכות בלחץ ומחלקים קודם לילדים שברוב במקרים לילדים זה גם לא מספיק,הטיסה של 11 שעות קשה ומתישה
    יעד ראשון היה פוקט-חלום פשוט חלום היינו שלושה בנות בחדר מלון the kee מלון מדהים נמצא במיקום הכי מרכזי שיש חדרים ענקיים בריכה מפנקת הכל במלון חדש מלון 5 כוכבים עם הרגשה של 6 כוכבים!!!
    עשינו את האטרקציה של 7 האיים-מומלץ ביותר אין נופים כאלה זו תאילנד האמיתית
    סגרנו דרך כחול לבן ב1400 באט שווה כל שקל
    אוכל בפוקט-למי שאוהב אוכל ישראלי רק כחול לבן
    אוכל טעים ונקי !!
    מקומות בילוי בפוקט- הטייגר והאילוז'ן לא לפספס!!
    שניהם נמצאים בווקינג סטריס של פוקט שזה חוויה בפני עצמו!

    יעד שני קוסמוי-היינו 9 ימים,מיותר לגמרי יותר מידי חבל שלא חילקתי את הטיול אחרת
    מלון nora buri- ריזורט מפנק של 5 כוכבים הרגיש לי חופשה של אשת הספורטאים???
    סוויטה ענקיתתתתתתת 3 בריכות חוף פרטי שרות מדהים של המלון ארוחת בוקר שלא נדבר עלייה בכלל עשינו במלון מסאג כל הגוף שעה וחצי ב1800 באט אין אין אין פינוק שכזה הכל יוקרתי מדויייק וטוב
    היינו 5 ימים במלון הזה
    ו4 ימים בkc -אכזבה של מלון אין לתאר בכלל מהפינוק של פוקט והנורה בורי הרגיש לי אכסנייה למרות ששילמתי מחיר של 300 שקל ללילה לכל אחת(סך הכל 900!!) ממש אילת הקטנה הכל מפוצץ ישראלים,לובי מזכיר את הכניסה לאיזה מלון 2 כוכבים באילת מסדרון ומעלית עם תפילה של לא להיתקע! החדרים כן מפנקים וחדשים היה לנו ג'קוזי בחדר מרפסת עם נוף לבריכה אבל ויש אבל גדול מתי שאנחנו היינו הבריכה המרכזית לא הייתה בשימוש בכלל היה אפשר להשתמש רק בבריכה החיצונית של המלון ביום שבת לשלם 700 באט למיטה !!!!!!! כדי להשתתף ב"מסיבת בריכה" שזה
    די ג'יי על עמדה קטנה עם שירים מעפנים וסך הכל 5 אורחים בבריכה !!
    והמקלחת שלא נדבר עלייה לבנות ביננו שלא רוצות לחפוף כל יום תשכחו מזה במלון הזה כי אין שפורפורת כן כמו קראתם אין!!!
    אטרקציות בקוסמוי-הליכה על קרקעית הים חובה!!!חוויה מדהימה שאין כמותה
    מופע דראג ממש צמוד ללמטייל-חובההה!!
    טיול ג'יפים בספארי וביערות חובה!!!!
    קארטינג את המסלול ה 2 ברמת קושי-חובה!!!
    מויזאון התלת מימד-מהממםםם יצאו שם אחלה של תמונות יש לך הרגשה שאת ממש באמצע ספארי או כיאלו את באמצע הים,ממליצה בחום
    פול מון -סגרנו מעבורת דרך ישראטור שילמנו 1400 באט במקום 700 על שרות vip שזה אומר שמתי שאנחנו רוצות מעבורות חזור אנחנו לא ממתינות
    חרטה בריבוע סתם לקחנו מאיתנו אקסטרה כסף בעל המעוברת לא ידע איזה vip אני בכלל ומה אני רוצה המתנתי קרוב לשעה וחצי ברציף
    אני לא טיפוס של מסיבות וסמים לכן אני לא נהנתי בפול מון אבל כול אחד והטעם האישי שלו
    אוכל בקוסמוי-מסעדת בזילוקים מסעדה ישראלית עם אוכל טעים ונקי
    פרגו- מסעדה איטלקייה ברמה נמצאת ממש צמודת למלון אמארי
    הייתה עוד מסעדה איטלקייה שאני ממש מצטערת שלא יודעת את השם שלה נמצאת באזור של למטייל אין אוכל טעים כזה בעל המקום זה איטלקי מדהים עם יד מדוייקת לבישול
    מקומות בילוי בקוסמוי-הגרין מנגו מדהים !
    הערק בר המסיבות חוף בלילה מדהים
    וגם בצהריים חוף מעולה עם אחלה מוזיקה

    יעד 3 פטאייה-כל מי שאמר שזה לא יעד לנשים טענ והגדול זה היעד לנשים מקום מדהיםםםםםם ויפה עם ה-קניות הכי טובות שעשיתי סוף סוף הרגשתי בבית עם זארה ברשקה מנגו מחירים כמו בארץ רק בלי המעמ (ממש כמו אילת) אבל לחולת קניות כמוני מבטיחה לכם מה שיש שם לא תמצאו בסחורה שיש בארץ
    הייו במלון סנטרל אבניו-מלון ישראלי כשר מלון בוטיק עם חדרים מדהימם הכל נקי וחדש
    וכשר!! הבריכה ממוקמת בגג אומנם קטנה אבל אחלה קונספט הייתה לי התלבטות עם מלון הילטון פטאייה לפניי שסגרתי כשהגעתי לפטאייה התחרטטתי שלא סגרתי בהילטון באזור 250 שח לילה לאדם ומלון מדהים היינו במסעדה של המלון ממוקמות וקומה 50 ומשהו חוויה !!!
    אטרקציות בפטאייה-פארק המים מדהיםםם!!
    שחייה עם דולפינים -פשוט מאוהבת בייצור הזה !!
    מקומות בילוי -אינסומניה!!! ללא ספק
    הווקינג סטריט שלהם מדהים!!!!
    מי שמחפש איכות טובה לשעונים (סופר קופי)
    יש ממש ביציאה של הווקינג סטריט חנות צצדית של תיקים שנראת תמימה לחלוטין שואלים את המוכרת על שעונים היא מכינסה אותך לכניסה אחרוית לתיקים ולשעונים שאתם באתם רוצים לראות!!
    בנוסף צמוד לקניון סנטרל פסטיבל ששם יש את כל המותגים יש את קניון מאיה משהו כזה יש שם אחלה של דברים ובזיל הזול!!

    יעד אחרון בנגקוק-מלון פרינסס פטומאן נמצא ממש על הmbk מלון 5 כוכבים ברמה מדהימה היה לנו חדר ענקייייי השרות מעולה הארוחת בוקר הכל הכל יוקרתי ומצויין
    הקניון שהכי אהבתי שם זה הסיאם שם היה את כל המתוגים שאני אוהבת וחיפשתי
    הmbk קומה 6 ו 3 הקומות הכי טובות תכל מי שמפחשת תיקים יש שם פשיטה פשוט מסתובבת שואלת בשקט ומראים לך עולם ומלואו????

    אטרקציות בבנגקוק-מאדם טוסו בין העלובים שיש משאר העולם כמעט כל בובות השעווה הכי בנאליות וישנות יש שם 0 חדשנות

    עולם המים-מהממם כל סוגי חיות הים שרק תרצו ויש שם גם צלילה עם כריש אחלה חוויה ממליצה בחום על המקום

    #4027
    יפית לוי
    אורח

    ריכזנו בשבילכם את כל מה שעברנו ב21 יום האחרונים בתאילנד. מחולק לפי היעדים- צאנג מאי, פוקט, קוסמוי, קופנגן ובנגקוק.
    פוסט קצת ארוך אבל שווה קריאה 🙂
    למי שיש עוד שאלות מוזמן לדבר איתי בפרטי ….

    את הטיול סגרנו מהארץ.
    טיסה+ 4 טיסות פנים+מלונות+רד בריק עלו לזוג 13,000 ש"ח.

    כסף:

    -קחו את כל הכסף מזומן בדולרים וכרטיס אשראי בינלאומי לביטחון. תשמרו את הכסף בכספת במלון וכל פעם תמירו 100/200 דולר. זה הרבה יותר נוח, ואפשר לחסוך המון כסף כי אין עמלות. תקחו את הכל בשטרות של 50 ו100. אם השטר נמוך, השער נמוך. .

    -השאלה שנשאלה כל כך הרבה פעמים בקבוצה זה כמה כסף לקחת. אנחנו זוג צעירים, וכל הטיול הסתכם ב30,000 שקל, כולל הכל!!!! מלונות, טיסות, טיסות פנים, בזבוזים, קניות, מתנות, מסאזים פעמיים ביום ו3 ארוחות ביום בחוץ.
    ישנו במלונות ברמה טובה מאוד.
    כמובן שזה משתנה מאדם לאדם, ואם החלטתם לישון במלון של 500 ללילה, לקנות מותגים אמיתיים, לעשות אטרקציות יקרות בכל יום ולאכול במסעדות יוקרה הטיול יצא הרבה יותר יקר.
    תעשו את סדר העדיפויות שלכם. לדעתי אפשר לעשות טיול מצוין גם עם 20 אלף לזוג.
    אנחנו לקחנו 4300 דולר במזומן וחיינו כמו מלכים.

    טיסות:

    הטיסה עלתה 2650 ש"ח לאדם כולל ביטוח.
    -טסנו עם האוקריינים עם קונקשיין של שלוש שעות בקייב בהלוך ושעתיים בחזור. מטוס צפוף, בקושי יש מקום לרגליים. לא ממליצה.

    -משתלם מאוד לעשות את הקניות בדיוטי פרי בקייב הרבה יותר זול שם (פאקט סיגריות בארץ עולה כפול, המחירים של הבשמים, האלכוהול והשוקולדים יותר נמוכים).

    אנחנו נכנסו לאתר travelist ובדקנו איזה סוכן הכי זול וממנו הזמנו.

    -בשדה תעופה בבנגקוק כרטיס סים עולה 549 באט ל30 יום עם אינטרנט ללא הגבלה, חברת הסלולר נקראת dtac שער 7. חשוב שיהיו לכם שיחות בתוך תאילנד. זה הציל אותנו המון פעמים.

    -האוכל בשדה תעופה תמיד יקר יותר יחסית לאוכל בחוץ, אז אם יש את האפשרות לאכול בחוץ זה עדיף.

    -טיסת פנים מבנגקוק לצאנג מאי עם חברת THAI, רמה גבוהה!
    -טיסת לילה(21:45) מצאנג מאי לפוקט עם אייר אסיה. אני פחות ממליצה לעשות טיסת לילה, הגענו מאוחר מאוד, כל היום הלך ולמחרת היינו עייפים.
    -2 טיסות פנים, פוקט-קוסמוי, קוסמוי-בנגקוק דרך בנגקוק איירוויס. לא משהו, אבל אין ברירה אחרת.

    מוניות ואופנועים:

    מוניות- תשמשו באפליקציה grab. מאתר מונית בשניות ובהרבה יותר זול ממה שהנהגים שברחוב מציעים, שמענו עליה רק לקראת סוף הטיול וחבל שכך.
    אני רושמת לכם מחירים פחות או יותר של המוניות-
    צאנג מאי: טוקטוקים ממקום למקום אפשר למצוא ב50 בהאט.
    פוקט: מוניות משדה התעופה למלון בפטונג עלה לנו 800. בשעות היום יש שם מיניבוסים שלוקחים בזול יותר.
    כל נסיעה בתוך פטונג היא 200 בהאט.
    קוסמוי: משדה התעופה לצאוונג לקחנו וואן שעוצר במלון ב130 בהאט לאדם. מונית עולה 500 לזוג.
    נסיעה בצאוונג בערך 200 בהאט.
    בנגקוק: משדה התעופה למרכז העיר(שעה נסיעה בערך) הזמנו דרך grab ב400 בהאט.
    טוקטוקים ממקום למקום 150 בהאט.
    שימו לב!!!! כנראה לנהגים בבנגקוק יש איזו קומבינה, נסענו עם כמה נהגים שרצו להוזיל לנו במחיר הנסיעה עם נעצור במקום מסוים בשבילם. הם בטח מקבלים החזרי נסיעות. אל תסכימו.

    -אופנוע- עצה ענקית, מי שאין לו רשיון על אופנוע שלא ישכיר! הכבישים מסוכנים והפוכים מבארץ. אפשר להיות הנהג הכי טוב בעולם אבל מישהו ייכנס בך מאחורה. אם אין לכם רישיון אין לכם ביטוח. לא על האופנוע ובטח לא על החיים שלכם. נתקלנו לא פעם ולא פעמיים באנשים שהסתובבו עם יד ורגל שבורה והלך להם הטיול בגלל זה.

    צ'אנג מאי (4 לילות)

    -הדבר הראשון שתעשו לפני שתתחילו את הטיול זה לקנות ספריי דוחה יתושים, יש בכל סבן אילבן ובבתי המרקחת. אנחנו השתמשנו בספריי שקוף עם פקק ורוד.

    רד בריק
    בצפון עשינו את הטיול גיפים של רד בריק, בלילה שלפני ואחרי הטיול ישנו בבית הארחה של הרד בריק.
    במידה והחלטתם להגיע לצפון במהלך הטיול שלכם, אני ממליצה להגיע בתחילת הטיול ולא בסוף. האווירה של הצפון ושל האיים שונה לגמרי.
    אנחנו מאוד נהנינו, הכרנו המון צעירים ישראלים וראינו דברים שאי אפשר לראות באיים.

    -שימו לב שמגיע לכם לילה חינם לפני או אחרי הטיול. סגרנו את הטיול דרך סוכנות ישראלית שלא אציין את שמה, הם לא טרחו לעדכן אותנו שזה מה שמגיע לנו אז שילמנו כפול.
    -הבית הארחה של הרד בריק ברמה סבירה, החדרים נקיים, אין טלוויזיה או מקרר בחדר אבל גם אין צורך. מי שהולך לשם שיבקש קומה שנייה, שם אין יתושים.
    -לילה בבית הארחה עולה 400 בהאט, אפשר לישון שם בלי שום קשר לטיול.
    -ניתן לשמור את הכסף והדרכונים בכספת שלהם, הם סוגרים הכל בשקית, עוטפים עם דבק ואתם חותמים עם השם שלכם. בטוח בהחלט והם לוקחים 100 אחוז אחריות במידה וקרה משהו.
    -החדרים ב2 הלילות של הטיול ברמה קצת יותר טובה.
    -מי שאוכל רק אוכל כשר יכול להזמין מבית חבד לפני הטיול בתוספת תשלום. שימו לב שמי שמגיע ביום שישי או שבת לא יכול לעשות את ההזמנה הזאת אז צריך לדאוג לזה לפני.
    -אין צורך להביא מגבות. הבאנו 4 מגבות וזה מיותר לחלוטין, לא השתמשנו בהם בכלל. אפשר להביא אחת ליתר ביטחון.
    -תקחו איתכם בהטים כבר מראש, כי במהלך הטיול לא ייצא לכם להגיע למקום עם change.
    -בכל אטרקציה שעושים הם מצלמים, מפתחים את התמונה וניתן לקנות את זה אח"כ בתור מזכרת. המחירים נעים בין 150-250 בהאט לתמונה.
    -נהוג להשאיר לנהג של הטיול טיפ. השארנו 500 בהאט לזוג, יש כאלה שמשאירים יותר או פחות.

    דברים שאפשר לעשות בצפון:
    *שוק לילה- היינו שם כמעט כל יום ואף פעם לא נמאס. יש המון מה לראות ומה לקנות. חיקויים, כיסויים לדרכון, מזכרות, מזוודות, בגדים ועוד מלא.
    *מוזיאון תלת מימד- מקום מהמם! עדיף לקנות כרטיסים מראש מהמרכז למטייל או מהסוכנות של הרד בריק, בקנייה מראש 200 בהאט, קנייה במקום 400 בהאט.
    *מסאז'ים- הכי זול בצפון
    *חווה שיקומית לפילים- לא עשינו כי לא היה מספיק זמן, אבל שמענו שמדהים שם.

    -במרכז למטייל מביאים דפים ורשום שם את כל הדברים שניתן לעשות בצפון, חלק באופן עצמאי וחלק אפשר לסגור דרכם.

    -צמוד לרד בריק יש מכבסה. כיבסנו שם את הבגדים והם היו מוכנים תוך 3 שעות. 60 בהאט לקילו.

    אוכל ישראלי:
    -בית חבד
    -המרכז למטייל
    -סבבה

    פוקט(4 לילות)

    -ישנו במלון the crib, מלון מצוין, נקי, זול(המחירים נעים בין 200-350 ש"ח תלוי בחדר) חדר יפה ושירות מעולה. ממוקם 5 דק הליכה מחיי הלילה ו5 דק נסיעה מבית חב"ד(אפשר גם ברגל).
    אני יכולה להמליץ גם על המלון the kee שממוקם על הבנגלה(בערך 300 שקל) ונובוטל ווינטג' שצמוד לבית חבד (קצת יותר יקר אבל הבנו שהמלון מצוין)

    אטרקציות:
    -איי סימילאן!! פשוט מושלם! נחשבת לאחת האטרקציות היפות ביותר בתאילנד. הנסיעה לשם היא של שעתיים וחצי בוואן ועוד שעה בספיד בואט, אבל שווה את זה. יציאה ב6 בבוקר וחזרה ב19:00. (סגרנו דרך טדי וקאיה ב2000 בהאט לאדם)
    -טרקטורונים. חוויה! לקחנו מסלול של שעה וחצי, המסלול מאתגר. המדריך לקח אותנו לביג בודהה ולתצפית מהממת וצילם אותנו.(1000 בהאט לאדם) סגרנו דרך מקס מכחול לבן.

    חיי לילה:
    מעבר לטייגר ולאילוז'ן המוכרים יש באזור חיי לילה מטורפים. ממליצה לכם להסתובב ולחוות את המקום.
    -השתייה במועדונים ממש יקרה יחסית לבחוץ.

    קוסמוי(5 לילות)

    -ישנו במלון khun chawneg. הבחירה הכי טובה שעשינו! המיקום הכי טוב בקוסמוי. מלון מצוין, שירות אדיב, חדרים נקיים וזול ביותר! (1100 בהאט ללילה בחדר המשודרג).
    המלון ממוקם צמוד למרכז למטייל.

    -מול המרכז למטייל יש סוכנות טיולים ומכבסה של 'נענע'. ממליצה בחום על המכבסה שלה. הכביסה מוכנה תוך 24 שעות עם ריח טוב, מגוהצת ומקופלת.
    מה יש לעשות:

    -כניסה למלון W ב600 בהאט. מקבלים כרטיס והוא נחשב כמו כסף בבר, אפשר להזמין דברים עד 600 בהאט.
    -במלון פריוויליג עזרא יש מסעדה רומנטית על חוף הים. אפשר ללכת לשם גם אם אתם לא אורחי המלון.
    – חוף crystal Bay. בערך 15 דק נסיעה מהצאוונג. שווה להגיע.
    – גקו בר. 20 דק נסיעה מהצאוונג. בר מרוחק עם בריכה, תצפית מהממת על קוסמוי.
    -סנטרל פסטיבל, מרכז קניות ענקי עם סחורה מקורית.
    -אופנועי ים- סגרנו דרך המרכז למטייל טיול של 3 שעות שעוצר בקופנגן ובחוף של הW. מומלץ ביותר.

    חיי לילה:

    -קוקו בר
    -רוזה בר
    -גרין מנגו

    אוכל ישראלי:

    -בזיליקום!!!!!!!! הכי טעים שאכלנו בתאילנד!

    קופנגן:(4 לילות)

    -ישנו במלון sunset beach club. מלון שמחולק ל3 חלקים ורק חלק אחד מתוכם חדש. פחות ממליצה עליו, עברנו שם חוויה לא כך כך נעימה שכוללת אלימות מצד עובדי הקבלה. במידה והחלטתם ללכת לשם תבקשו בחלק החדש שהמלון כי החלק הישן לא ראוי למגורי אדם.

    ממליצה על המלון ביישור, הבנו שהמלון מצוין. מיקום טוב, קרוב להכל.

    -הבית הישראלי: ניתן לסגור דרכם אטרקציות, מעבורות ועוד. יש שם מסעדה ובכל ערב יש מסיבה במקום. אכלנו שם ארוחת שישי והיה מדהים. ממליצה בחום!

    אוכל:
    הבית הישראלי
    צבר
    פפריקה

    בנגקוק:(3 לילות)

    ישנו במלון the Berkeley, מלון 5 כוכבים, מפואר, שירות מצוין, ומחיר מדהים יחסית למלון 5 כוכבים(250-300 ללילה).
    המלון מחובר לקניון פלטינום ומתחת למלון נמצא שוק פרטונאם. 10 דקות נסיעה מכל הקניונים.

    מה יש לעשות:
    -קניות, קניות ועוד קניות!
    -Mbk!!!! קניון מטורףףףף… יש בו הכל מהכל.
    -האקווריום בסיאם פראגון- חוויה של פעם בחיים. עשינו הליכה על הקרקעית של רבע שעה עם קסדות כבדות. מדהים! הלכנו לשם עצמאית וסגרנו(2000 בהאט לאדם).
    -הבית של קיטי- מקום חמוד שמתאים לאוהבי הלו קיטי

    המלצות:

    -את כל הוואוצרים של הטיסות והמלונות תדפיסו ותקחו יחד איתכם ב2 עותקים שיהיה ליתר ביטחון.
    -תתמקחו! ברוב המקרים תצליחו להוריד אותם בחצי מהמחיר שהם נתנו בהתחלה.

    -בסבן אילבן יש הכל ובזול. אין צורך להעמיס יותר מדי דברים במזוודה. קחו איתכם קרם הגנה ומגבונים, זה הדבר היחידי שקשה למצוא.

    -בגדים. זה משתנה מאדם לאדם, יש אנשים שמוצאים מה לקנות בשווקים ויש כאלה שלא. בכל אופן, יש מכבסות מצוינות כל כמה מטרים. אל תקחו יותר מדי כי תמיד אפשר לכבס.
    גם מותגים כמו זארה, פול אנד בר, מנגו, h&m, ועוד אפשר למצוא בבנגקוק.

    -ההמלצה הגדולה שלי בשבילכם זה שאת המלונות תסגרו *בעצמכם* דרך אתר. זה גם הרבה הרבה יותר זול וגם אתם רואים בדיוק מה אתם מזמינים. זה בטוח לגמרי.

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 17 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל