המלצה רומא-פירנצה-ונציה

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #4255
    אורנית משה
    אורח

    טוב אז אחרי 7 ימים ברומא-פירנצה-ונציה החלטתי לעשות סיכום קטן:
    טסנו עם על אל לאיטליה,לא היה שום עיכוב אפילו לא בדקה,היה לנו אובר וויט ולא אמרו מילה על כך,צוות מדהים ארוחות נחמדות,אין ספק שאטוס איתם שוב.
    קודם כל רומא מהממת, מתוך כל הארצות שהייתי לפי דעתי איטליה לוקחת את כולן, לגבי האוכל לא כזה התלהבתי מהפסטות שלהם ומשאר הדברים אבל הפיצות והקינוחים זה עולם אחר טעים ברמה מטורפת, אישית יותר נהנתי ברומא מפירנצה לא יודעת למה..
    לגבי נהיגה-שכרנו רכב מרומא לפירנצה כדי לראות את הנופים של איטליה ולעצור מידי פעם במקומות בנסיעה הלוך נסענו 7 שעות עם מיליון הפסקות וכל פעם שינוי דרך כי פתאופ הם החליטו לסגור כבישים, אבל היה מהנה, הנסיעה שם הרבה יותר כיפית ומהנה מישראל האיטלקים יחסית רגועים אלינו.
    אני חושבת שדחסנו יותר מידי לטיול הזה כי רצינו להספיק הכל אבל לפי דעתי הכל בערך חוזר על עצמו,כנסיה,מוזיאון וככה כל הזמן..
    שופינג- כל המותגים היקרים יחסית זולים באיטליה, השופינג לא יקר בכלל ויש דברים ממש שווים.
    לגבי מזג אוויר- מי שמתכנן לטוס עכשיו אני לא יכולה להגיד לכם עד כמה חשוב לקחת מעיל!!!!!!! אני הייתי צריכה לקנות שם כי לא לקחתי, המזג אוויר שם הפכפך בבוקר יכול להיות 3 מעלות ובצהריים 16.
    נסיעות- אל תתקרבו לאוטובוסים,מזעזע. אנחנו נסענו רק לותיקן במטרו, גם לא חוויה סימפטית במיוחד אבל עבר, תתכוננו להרבה הליכה,קילומטרים על גבי קילומטרים.
    מתוך 3 ימים בפירנצה כשביום הראשון הגענו ב7 בערב עקב הנסיעה הארוכה נשאר לנו יום אחד בפירנצה כי נסענו ליום אחד בונציה ברכבת מהירה,יקרה מאווד.
    ונציה מדהימה ושווה ביקור. לגבי פרנציה,לפחות תקחו יומיים מלאים.
    לגבי הזמנת כרטיסים מראש לקוליסאום וותיקן-לפי דעתי מיותר,הזמנו מראש וכשהגענו ראינו שלא עמוס בכלל וזה לא נותן שום דבר אלה סתם בזבוז כסף,לפחות עכשיו בתקופה הזאת כי אין עומס של תיירים.
    לגבי מלון -ברומא שהינו בגסט האוס,Respighi Rooms, החדר בערך ברמה של מלון 5 כוכבים,מושקע ברמה היסטרית וקרוב להכל,ארוחת בוקר גרועה ביותר אבל ככה זה אצלהם באיטליה במלונות הפשוטים, בפירנצה היינו במלון Hotel alex, 10 דק באוטובוס שפועל על חשמל ממש נחמד,עדיף לקחת מלון בעיר אם יש את האפשרות ולסיום לקחנו את מלון canova נמצא 10-15 מהכל,רחוק מאזור השופינג ארוחת בוקר סבירה והחדר לא להיט.
    לסיום,חופשה מדהימה אפילו שוקלת לעבור לאיטליה מרוב שנהנתי?.

    #36191
    מיכאל
    אורח

    הגעתי לפירנצה

    כרטיסים לרכבת הזמנו מראש – ונסיעה מרומא לקחה לנו שעה וחצי בדיוק. ירידה בתחנת הרכבת santa maria novela. קחו בחשבון שאין יותר מדיי במי להעסר ביציאה מהרכבת , ככה שגם לנו לקח זמן .. בדיעבד אגיד לכם , שיציאה מהרכבת , וירידה במדרגות , מעבר לכביש תוכלו למצוא information tourist center . ששם ניתן לקבל מידע וכמובן לקנות כרטיסים לאוטובוסים ולרכבות ( אין להם חופשי יומי וכל נסיעה עולה 1.7 יורו ) .

    לנו במלון – aparthotel quadra key שנמצא בנסיעה באוטובוס כ20 דקות ממרכז העיר וברכבת הקלה זה 15 דקות . זה לא היה נורא בכלל .

    היות והגענו מוקדם , הנחנו תיקים במלון וחזרנו למרכז העיר להתחיל את הזמן בפירנצה .
    היות והיה לנו רק יום במצטבר – אין זמן מיותר לבזבז . מול התחנת רכבת – תוכלו לראות כיפה של קתדרלה מבצבצת לה, המשיכו אליה דרך הרחובות ותגיעו לקתדרלת סנטה מריה דל פיורה – הקתדרלה הראשית של העיר ויתרה מכך , השנייה בגודלה בכל איטליה אחרי זו של סנט פטר הקדוש ברומא.

    הכניסה לקתדרלה ולמגדל השעון הצמוד אליה הינם בתשלום .

    המשכנו אחרי הקתדרלה ברחובות , שהם ניתן לראות שלל חנויות מזכרות .. הגענו לכיכר וקיו שצמוד אליה פאלאצו וקיו ( ככה קראו לארמונות בזמנם ) . מדובר במקום עצום מימדים . כיום משמש כאיד המרכזי תיירות ומבקרים הגדולים בעיר . הכניסה אליו עולה 20 יורו רק שהשומר היה ממש אלינו וסיפר שאם נבוא למחרת , הכניסה אליה ולמגדל שצמוד אליו היא בחינם כי מציינים את יום חג – לציון אשתו האחרונה של משפחת מדיצ'י ( ניתן למצוא לא מעט מקומות בעיר שקרויים על שמם החל מבתי קפה , פיצריות , בתי מלון ואף ארמון וכיכר גדולה ) .

    העלייה למגדל שבתוך הפאלאצו ווקיו דורשת עלייה של 200 מדרגות אבל שווה את זה מבחינת הנוף .

    צמודה לפאלאצו ווקיו ניתן לראות את גלריית אופיצי שנחשבת לגדולה ביותר בפירנצה ,התור אליה לא קטן ודורש המתנה אבל בהחלט שווה את זה לחובבי אומנות , פסלים ומייצגים היסטוריים חשובים .

    הספקנו גם לעבור בגשר אופיצי שמוכר בעיקר בנקודת התצפית שלו על הנהר , בבתים הצבעוניים שמסביבו ובחנויות שמוכרות זהב ( לכל המעוניינים – ניתן למצוא בשפע ) ולאחר מכן סיימנו את היום שלנו

    זוכרים את פאלאצו וקיו – הגענו למחרת – כניסה בחינם ותהלוכה מכובדת וחגיגית .. נעצרנו לצלם ולהנות . מצד ימין לפאלאצו תוכלו להבחין ברחבת פסלים כשאחד מהם הוא של דוד – יצירתו המוכרת של מיאכלנג'לו .

    המשכנו לאחר מכן, בסיפורו של חייו של אחד האנשים החשובים של העיר פירנצה – דנטה אליגיירי – פעל בעיר רבות , ואף ניתן לבקר בביתו ובמוזיאון לכבודו , רק שבאנו ביום שני והוא היה סגור לכן מציע מראש לבדוק שעות פעילות .

    אחת התחנות האחרונות שלנו בעיר הייתה כנסיית סנטה קרוצ'ה – השנייה בגודלה בעיר אחרי קתדרלת סנטה מריה דל פיורה ( לפניה נמצא פסלו של דנטה אליגיירי ומזרקה קטנה שבהחלט ניתן לבצע שם עצירת קפה ומאפה )

    בכנסיית סנטה קרוצ'ה ניתן למצוא את המצבות והפסלים של אישים חשובים שבטח שמעתם עליהם – גליליאו גליליי , מיכאלנג'לו ואף של דנטה אלייגרי עצמו , למרות שבמקרה שלו מה שמוזר זה שהוא נקבר בוורונה ולא בוונציה וזאת למרות התרומה הרבה לעיר .

    שלב הטיפים –
    * את פירנצה ניתן ללכת ברגל , להנות מהשדרות , מגוון החנויות וכמובן לעצור מדיי פעם לטעום משהו טעים .
    * מכירים את המשפט – "כל הדרכים מובילות לרומא, אז במקרה שלנו , כל הדרכים מובילות לסנטה מריה דל פיורה" ככה שאל תתפלאו אם תראו יותר יותר מפעם אחת ביום .

    * במידה ואתם מגיעים רעבים לפירנצה – מציע לבדוק מראש – לגבי שוק האוכל הגדול – מתחם בין 2 קומות שבו ניתן למצוא הכל !! וכמובן במחירים נוחים

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.
ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל