קומינו מלטה

קומינו – חופשה משפחתית על אי בודד (כמעט) במלטה

קומינו הוא האי הקטן מבין איי מלטה, ובו 4 תושבים קבועים בלבד – המשפחה המפעילה את מלון קומינו. האי כולו מוכרז שמורת טבע והוא מפורסם בעולם בשל הלגונה הכחולה הידועה שלו, וקצת פחות בשל לגונת הבדולח, המהווה חוויה מיוחדת בפני עצמה. חופשה בקומינו היא ההזדמנות הקרובה ביותר לישראל לחופשה משפחתית על אי (כמעט) בודד

            הזמנת דילים למלטה        |        הזמנת טיולים מאורגנים למלטה

קומינו Comino הוא אחד האיים המרכיבים את הארכיפלג (קבוצת האיים) של מלטה . זהו האי המיושב הקטן ביותר מבין האיים המלטזים,הכוללים גם את האי הראשי מלטה ואת האי הקטן יותר גוזו, האוכלוסייה הקבועה של האי קומינו מונה 4 תושבים קבועים בלבד, בני המשפחה שמנהלת את בית המלון של קומינו, שמשרת בעיקר תיירים המגיעים מאירופה כחלק מחבילת נופש. קומינו מפורסמת בשל הלגונה הכחולה (Blue Lagoon) שלה, הידועה בשל מימיה הכחולים והצלולים, המושלמים לשחייה.

עוד באותו נושא:

טיסות למלטה – טיפים ועצות

השכרת רכב במלטה – כך תחסכו מאות שקלים

מלטה – 10 מלונות מומלצים עם ילדים

מוניות במלטה והעברה משדה התעופה

סים ו-e-sim למלטה – טיפים והמלצות למטייל

כמו יעדים רבים נוספים במלטה, ניתן לראות את נופיו של האי קומינו בסרט "הרוזן ממונטה קריסטו". ב-2012 גוזו וקומינו זכו בפרס QualityCoast על מאמציהן להפוך ליעדי תיירות ברי-קיימא. בזכות הפרס, קומינו נבחרה להיכנס לאטלס הגלובאלי לתיירות בת-קיימא DestiNet.

האי קומינו היה במשך מאות שנים שומם וריק ממתיישבים, והשתמשו בו בעיקר שודדי ים שבאו לנוח כאן בימי הביניים, עד שבמאה ה-17 אבירי מסדר ג'ון הקדוש של מלטה הקימו את מגדל סנטה מריה כאמצעי הגנה על האי קומינו. היום משמש המגדל כמוזיאון. הוא בנוי במיקום מאוד מרשים על גבי צוק, ונראה כמו מצודה בגודל בינוני, עד שמתקרבים ומבינים שגודלו הרבה יותר קטן. במהלך השלטון הבריטי, הוקמה בקומינו מושבה של מצורעים בשל מיקומו המרוחק. מושבה זו ננטשה וכיום תושבי קומינו (ארבעתם) משתמשים במבנה המקורי שלה כמבנה מגורים.

אוניות תיירים רבות הן ממלטה והן מגוזו יוצאות ללגונה הכחולה מדי יום. אמצעי תחבורה קטנים יותר משתמשים ברציף הנמצא באמצע הדרך בין הלגונה הכחולה ללגונת הבדולח (Crystal Lagoon), שיכול לשמש כמסלול הליכה, אבל עדיף לוותר עליו אם אינכם רגילים למסלולים קשים להליכה.

קומינו ממוקם בין מלטה לגוזו, וניתן להגיע אליו במעבורת שמפעילים United Comino Ferries (www.UnitedCominoFerries.com) שיוצאת מ-Ċirkewwa (בקצה הצפון-מערבי של מלטה – אותו מקום שממנו יוצאות מעבורות גדולות יותר לגוזו) או ממגאר (Mgarr) שבגוזו. אפשר לבדוק את לוחות הזמנים של המעבורות במלון קומינו, Comino Hotel.

מלון קומינו

בית מלון קומינו  Comino Hotel, טלפון: : (+356) 2152 9821 פקס: (+356) 2152 9826

זהו מלון קטן וסביר מאוד ללינה, הזדמנות טובה לבקר בלגונה הכחולה לפני או אחרי שהמוני התיירים מגיעים מהאי מלטה למשך היום. אופצייה נוספת ללינה במלון פרט לחדרים הם הבונגלוז, אך למרות שהם ממוקמים במפרץ מאוד נעים ושקט, באחד מהמקומות הכי מבודדים עבור מבקרים במלטה הסואנת, הם יחסית בסיסיים לעומת המחיר.

אפשר לאכול ארוחת צהריים במלון, גם אם אינכם אורחי המלון.

לפרטים והזמנת חדרים אונליין לחצו כאן 

אפשרות אחרת ללינה באי קומינו היא קמפינג באתר הקמפינג של קומינו בסנטה מריה.

תחבורה בקומינו

באי קומינו יש רק שניים או שלושה כלי רכב, השייכים לבית המלון או למקומיים. אם אתם לנים בבונגלוז, יש שירות מיניואן שמסיע מבקרים מהמלון וחזרה. יש גם אפשרות לשכור אופני הרים, אם אתם לנים במלון. זוהי דרך נעימה להסתובב אבל לא לגמרי זולה. גודלו של קומינו הוא רק 2.5 ק"מ על 1.5 ק"מ, כך שאפשר לכסות את האי כולו ברגל בשעה או שעתיים.

אתרים תיירותיים באי קומינו

יש באי קומינו מבנים בודדים בלבד: מגדל מריה הקדושה (Santa Maria Tower), בניין מושבת המצורעים שכיום שוכנים בו המשפחה המקומית, בית התפילה, עמדת משטרה, בית המלון, וקבוצה קטנה של בונגלוז השייכים למלון. האטרקציות התיירותיות היחידות של קומינו הן הלגונה הכחולה והמגדל, אך בתור שמורת טבע של מלטה, כל קומינו שווה טיול רגלי בנופים המיוחדים שלו.

פעילויות מומלצות לחופשה משפחתית בקומינו

הלגונה הכחולה היא הסיבה המרכזית שתיירים מגיעים לבקר באי קומינו, זוהי לגונה מהממת השוכנת בצידו הצפון מערבי של האי, הידועה בזכות מים צלולים במיוחד עם צבע תכלת עמוק. לרוע המזל, בעונת השיא, בין 10:00 – 16:00, כמה מאות מטיילים נוהרים אליה מדי יום, וכמובן – מזנונים שונים מוצבים לאורך החוף הנקי למשעי, כסאות נח מושכרים לתיירים, ואמצעי תחבורה ימית שונים חוצים את הלגונה. הזמן הטוב ביותר להגיע ללגונה הכחולה בעונת התיירות הוא מוקדם בבוקר, השעה שבה המים נוצצים באופן יפהפה תחת קרני השמש הזורחת והתיירים טרם הגיעו לקומינו.

אטרקציה פחות מוכרת בקומינו היא לגונת הבדולח (Crystal Lagoon) שצבע המים שבה ירוק אזמרגד, והיא יפהפיה כמעט באותה מידה, אבל לרוע המזל אין בה כל כך אפשרות לשחות מהחוף משום שהוא מוקף בצוקים. תוכלו לסייר בלגונה באמצעות סירה, השיט מאוד שליו והוא מהווה גם הזדמנות לתפוס שעת מנוחה מהמולת החוף והתיירים.

האי הקטנטן קומינוטו (Cominotto) (מלטזית: Kemmunett), שוכן פחות ממאה מטרים מהאי קומינו. יש באי חוף קטנטן שנמתח אל תוך הלגונה הכחולה. החוף פופולרי אצל תיירים שמבקשים להתרחק מאזור הצוקים הסואן של קומינו, אבל תצטרכו לשכור סירה שתביא אתכם לשם, אלא אם כן אתם רוצים לשחות אליו, ואז תצטרכו לרכוש שק עמיד במים כדי שתוכלו להביא עמכם מגבות. אם הגיאות נמוכה, תוכלו לעשות את מרבית הדרך בהליכה על קרקעית המים.

קומינו הוא אחד המקומות הטובים ביותר לצלילה בים התיכון, למשל במערות מריה הקדושה (Santa Maria Caves). הריאות במים בד"כ מעולה, ויש אוסף עשיר של דגים וחיים תת מימיים לצפייה, בעיקר באוגוסט וספטמבר. יש בקומינו מרכז צלילה הצמוד למלון קומינו, ומפעילי מרכזי צלילה ממלטה וגוזו מציעים טיולי צלילה לחופי הים של קומינו.

טיולים מחוץ לקומינו

אם אתם לנים במלון קומינו, מעבורת לגוזו ומשם מונית יביאו אתכם לעיירה הראשית של האי גוזו, ויקטוריה, אפשר לסייר בה סיור יומי ולחזור בערב למלון בקומינו.

קומינו
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל