מפל בולגריה

עונה מומלצת לחופשה בבולגריה ומזג האוויר

חשוב להחליט מתי לבקר בבולגריה כי מועד החופשה בבולגריה יקבע איזה סוג של טיול אתם מחפשים. שני גורמים עיקריים יעזרו לכם לבחור מתי לטוס לחופשה בבולגריה: מזג האוויר והמחיר. בעונת השיא, בקיץ, מחירי חופשה בבולגריה הם הגבוהים ביותר. בחורף המחירים ברצפה ובעונות המעבר מחירי חופשה בבולגריה הם הסבירים ביותר.

   טיולים מאורגנים לבולגריה    |    דילים לבורגס    |    דילים לבאנסקו

חופשה בבולגריה היא תמיד רעיון טוב. בולגריה משלבת בתוכה נוף הררי מרשים וחופי ים תכולים ומשגעים, אוכל מעולה ואווירה שמחה ומלאת חיים. היא קרובה מאוד לישראל, מזכירה מאוד את יוון באופיה ובאופן כללי מחירי חופשה משפחתית בבולגריה זולים באופן יחסי ממחירי חופשות במערב אירופה. בשל כל הסיבות הללו בולגריה היא מדינה חביבה מאוד על ישראלים. לא מפתיע אפוא כי בשנים האחרונות הולכת ומתגברת אצל המטייל הישראלי המגמה לצאת לחופשה משפחתית בבולגריה עם ילדים. בולגריה ממוקמת בהרי הבלקן, על חופו המערבי של הים השחור. שכנותיה הן רומניה מצפון, סרביה מצפון מזרח, הרפובליקה של מקדוניה מדרום מערב, יוון מדרום, וטורקיה מדרום מזרח.

בולגריה היא פלא תיירותי שעדיין לא זכה להערכה הראויה והיא עומדת בצלן של שכנותיה האירופאיות, הידועות יותר. עם זאת, בבולגריה תמצאו אוכלוסיה חמה וחברותית ומסבירת פנים יותר מבמרבית מדינות העולם. רובם אמנם דוברי בולגרית בלבד ויתקשו לתקשר עמכם, אבל אם אתם בחופשה בבולגריה וזקוקים לעזרה, סביר מאוד להניח שמרבית התושבים שבהם תיתקלו ישמחו לעמוד לרשותכם לכל סיוע ועזרה שלהם תידרשו.

חופשה בבולגריה – עוד בעניין זה:

טיסות לבולגריה – השוואת מחירים וטיפים

מלונות מומלצים בבולגריה למשפחות עם ילדים

השכרת רכב בבולגריה – השוואת מחירים

תחבורה בבולגריה – מידע והמלצות למטייל

לב בולגרי – קניית כסף בולגרי בישראל

e-sim ו-sim לבולגריה – מידע חשוב וטיפים לתקשורת יעילה ומשתלמת

מתי לטוס לבולגריה?

חשוב להחליט מתי לבקר בבולגריה כי מועד החופשה בבולגריה יקבע איזה סוג של טיול אתם מחפשים – ביקור בהרים ובאגמים או ביקור באתרי אדריכלות בסופיה. מזג האוויר בבולגריה מוגדר כאקלים יבשתי,  כך ששני גורמים עיקריים יעזרו לכם לבחור מתי לטוס לחופשה בבולגריה – מזג האוויר בבולגריה הוא הגורם הראשון. אם אינכם חובבי קור – אל תגיעו לחופשה בבולגריה בחורף. הגורם השני הוא המחיר. בעונת השיא, בקיץ, מחירי חופשה בבולגריה הם הגבוהים ביותר. בחורף המחירים ברצפה ובעונות המעבר מחירי חופשה בבולגריה הם הסבירים ביותר.

בשל מיקומה בבלקן, מזג האוויר בבולגריה נוח וממוזג רוב ימות השנה. עם זאת, לפני תיכנון חופשה בבולגריה, מוטב להכיר היטב את העונות בבולגריה ואת המתרחש בכל אחת מהעונות מבחינת מזג אוויר בבולגריה.

אביב בבולגריה, סתיו בבולגריה – עונות מומלצות לחופשה בבולגריה – התקופה הטובה ביותר לחופשה בבולגריה היא או בחודשי האביב, בין אפריל למאי, או בחודשי הסתיו, בין ספטמבר לאוקטובר. בעונות אלה מזג האוויר נעים למדיי – לא חם מדי ולא קר מדי – ומחירי חופשה בבולגריה ובתי המלון בבולגריה נמוכים יותר.

האביב בבולגריה מתאפיין במזג אוויר נפלא. הטמפרטורות די מתונות, בעיקר לאורך החוף, ואל הארץ חודרת בריזה חמימה ונעימה שמגיעה מן הים התיכון והים השחור. בראשית עונת הסתיו, שלהי מרץ, עוד נותר פה ושם שלג נמס בפסגות ההרים. גשמים עוד יורדים מעט לאורך חודש מאי. בעונת האביב בבולגריה, המחירים יהיו נמוכים משמעותית לעומת קיץ בבולגריה וזאת בשל המיעוט בתיירים.

טמפרטורה ממוצעת באביב בבולגריה : 10-15° (בסופיה). כמות משקעים: 36-100 מ״מ.

לסיכום, האביב הוא עונה מומלצת לחופשה בבולגריה באווירה ים-תיכונית ובלי המוני התיירים. מאמצע אפריל נפתחים רוב אתרי הנופש והאטרקציות בבולגריה ובשל מיעוט בתיירים תוכלו לקבל הנחות משתלמות. יש כמה אירועי תרבות שתוכלו ליהנות מהם, כולל חג הפסחא האורתודוקסי או ״יום האלפאבית הסלבי״ (Day of the Slavonic Alphabet), שמקיים כמה אירועים ונחוג בכל רחבי בולגריה.

אטרקציות בבולגריה באביב – מאחר שמזג האוויר בבולגריה באביב טוב, תוכלו לצאת לטרק בפארק הלאומי פירין (Pirin National Park). כמו כן, שימו לב לקרנבל ההומור (Humour Carnival) בגברובו (Gabrovo) המתקיים בחודש מאי.

קיץ בבולגריה – עונת התיירות החמה, עונת השיא בתיירות בבולגריה. העונה החמה בבולגריה היא הקיץ, מיוני עד אוגוסט. חופשה בבולגריה בעונת הקיץ היא הדרך הטובה ביותר ליהנות מן העושר התרבותי והאווירה החיה והתוססת של בולגריה ולבלות בין תיירים רבים הפוקדים את בולגריה בקיץ.

חודשים יוני-אוגוסט הם תקופת עונת החופשה החמה בבולגריה. התיירות בבולגריה שוקקת, בעיקר בסופיה ובאזורי החוף. אלה הם החודשים החמים ביותר ויוני הוא לרוב גם החודש הרטוב ביותר. צפו לחופים עמוסים, מחירי לינה ותחבורה יקרים ומזג אוויר מעט יותר חם ויותר לח מאשר בעונת האביב.

טמפרטורה ממוצעת בקיץ בבולגריה : 19-21° (בסופיה). כמות משקעים: 33-61 מ״מ.

הקיץ בבולגריה מביא אל המדינה את כמות התיירים הגדולה ביותר בשנה. רובם מגיעים לחופשה בבולגריה על חופי הים השחור כמו וארנה או בורגס והופכים את האזור לשוקק חיים ועתיר מסיבות.  המחירים בעונת הקיץ בבולגריה הם הגבוהים ביותר. אם אתם מעוניינים להימלט מהתיירים, תוכלו לצאת לעבר ההרים, שם קריר הרבה יותר. ברילה (Rila), פירין (Pirin), ויטושה (Vitosha) ועוד יש שלל בקתות הרים יפהפיות ומיוחדות לאזור. תוכלו לבלות שם את החופשה בבולגריה שכה רציתם באווירה רגועה, בנוף הרים נפלא ובלי להתקל באינספור תיירים בכל מקום.

אם אתם מחפשים משהו שונה בקיץ, לכן על פניה התרבותיים של בולגריה – מנזר רילה (Rila Monastery) או קאזאנלק התראקית (Thracian Kazanlak) או סוושטארי (Sveshtari). במהלך עונת הקיץ מתקיימים כמה פסטיבלים באזורים אלה, למשל פסטיבל הוורדים (Rose Festival) בקאזאנלק או פסטיבל הפולקלור ״פירין שרה״ (Pirin Sings Folklore Festival) באוגוסט.

חורף בבולגריה – חודשים דצמבר עד פברואר הם חודשי החורף בבולגריה ועונת השפל בתיירות בבולגריה. ההרים מושלגים ורוב עיירות הנופש הקטנות כמו גולדן סנדס או סאני ביץ' סוגרות את עסקיהן ויוצאות לחופשת חורף. לחלקן אין כלל גישה בעונה זו. חודשים דצמבר-פברואר הם חודשים נפלאים לחופשת סקי בבולגריה. אתרי הסקי נפתחים לגולשים וכמות השלג בהם רבה ויציבה. החורפים בבולגריה אינם פשוטים. הטמפרטורות יכולות להיות נמוכות מאוד החל מסוף נובמבר ותחילת דצמבר וכמות שלגים רבה יורדת בכל רחבי בולגריה.

עם זאת, עונת החורף היא העונה המומלצת לחופשה בבולגריה אם אתם מחפשים להתרחק מההמון, לחוות את החורף האירופי האמיתי וכמובן, לטייל בזול.

טמפרטורה ממוצעת בחורף בבולגריה : 1-6° (בסופיה). כמות משקעים: 1-79 מ״מ.

החורף בבולגריה הוא הזדמנות מעולה לחופשת סקי חלומית ולחופשת חורף בבולגריה. אל תסעו לסופיה, צאו לעבר בנסקו (Bansko) או רזלוג (Razlog) – שם תוכלו ליהנות מחורף מושלג ואמיתי.

סתיו בבולגריה – ספטמבר עד אוקטובר. הסתיו הוא עונה מומלצת לחופשה בבולגריה.   פחות צפוף בסתיו, והמחירים נוחים יותר. מזג האוויר עדיין די חמים, אבל הערבים והלילות מתחילים להתקרר. רוב התיירים כבר עזבו. זה זמן טוב לבקר בחוף או ללכת לעבר ההרים, כאשר מזג האוויר נעים מספיק לשניהם. עד אוקטובר יתחילו הגשמים אז תכננו את החופשה בבולגריה בהתאם. הסתיו בפלובדיב (Plovdiv) בבולגריה פשוט מהמם.

טמפרטורה ממוצעת בסתיו בבולגריה : 11-17° (בסופיה). כמות משקעים: 41-57 מ״מ.

ספטמבר עד אוקטובר יכולים להיות זמן טוב לחופשה בבולגריה אם אתם מחפשים טיול בסופיה. מזג האוויר בבולגריה בעונה זו פשוט מושלם ואין יותר מדי אנשים שיחסמו לכם את הנוף. בדקו את כנסיית אלכסנדר נייבסקי (Alexander Nevsky Cathedral) או טיילו בגנים הרבים והמוזיאונים באזור. תוכלו גם לצאת לעבר פלובדיב, אחת מבירות התרבות של אירופה, וליהנות שם ממזג אוויר נעים ומן האמנות המיוחדת של בולגריה.

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל