טיול מאורגן לזנזיבר

זנזיבר – גן העדן של אפריקה

זנזיבר הוא אי טרופי עם חופי ים זהובים ואתרי צלילה מדהימים, שהפך ליעד אטרקטיבי עבור ישראלים, מדובר למעשה במקום הקרוב ביותר לישראל המאפשר ליהנות מהחוויה של אי טרופי קסום, וביעד המומלץ ביותר לחוות טיול באפריקה בביטחון יחסי ושלווה

הזמנת דילים לזנזיבר        |        הזמנת טיולים מאורגנים לזנזיבר

האי זנזיבר ( ZANZIBAR ) הוא ארכיפלג (קבוצת איים) אוטונומי למחצה מול חופי טנזניה, המורכב מהאי זנזיבר והאי פמבה ועוד מספר איים קטנים. האי זנזיבר עצמו  הוא באורך של כ-90 ק"מ וכ 300 ק"מ רוחב.

חופשה בזנזיבר – עוד מידע למטייל

עצות לטסים לזנזיבר – איך מתכוננים לטיול משפחות באפריקה?

טיסות לזנזיבר – השוואת מחיר וטיפים

השכרת מכונית בזנזיבר – השוואת מחירים והמלצות

זנזיבר עם ילדים – 10 מלונות מומלצים למשפחות עם משחקיות

ויזה לזנזיבר (טנזניה) – מידע שימושי למטייל הישראלי

האי זנזיבר פופולרי בעיקר לטיולי משפחות של מטיילים ישראלים, ונחשב לאי הטרופי המועדף, הבטוח והקרוב ביותר עבור תיירים מישראל. עשרות אלפי תיירים מישראל טסים מידי שנה לאי, רבים מהם לטיול עם ילדים. חברות התעופה הישראליות מפעילות טיסות ישירות מישראל ויש אף סוכנויות נסיעות שמארגנות טיולים מאורגנים לזנזיבר. זמן הטיסה הוא בסך הכל כ-6 שעות בטיסה ישרה מישראל.

שדה התעופה בזנזיבר

Zanzibar International Airport – ממוקם 5 קילומטרים מדרום לזנזיבר סיטי (עיר הבירה של זנזיבר). שירותי הנמל וחנויות הנוחות בסיסיים ביותר – אם אתם רגילים לטייל לאירופה,  מהר מאוד תבינו שטיול באפריקה זה משהו אחר לגמרי. תשכחו מנוחות או מדיוטי פרי עשיר, בזנזיבר מדובר בנמל תעופה פרימיטיבי וישן בסטנדרט של העולם השלישי.

מתי כדאי לנסוע לזנזיבר?

אמצע ינואר -עד סוף פברואר: מזג האוויר יבש, חם מאוד והאי שקט למדי.

מרץ: מזג האוויר בזנזיבר מתחיל להיות קריר, גשם מדי פעם, ויש הרבה מרחב ושקט. מרץ בזנזיבר נחשב לעונה טובה לצלילה.

אפריל – מאי – יוני : בחודשים אלן בזנזיבר גשום מאוד, מלונות רבים ואתרי תיירות סגורים – לא מומלץ לנסוע לזנזיבר בתקופה זו. בתחילת יוני חלק מבתי המלון פותחים את שעריהם לתיירים.

יולי  עד אוקטובר: מזג האוויר בזנזיבר יבש, חם ונעים – ויש באי תנועה רבה של תיירים, במיוחד בחודש אוגוסט.

אוקטובר עד אמצע ינואר : מזג האוויר בלתי צפוי, עם גשם קל – אפשר בהחלט לנסוע לזנזיבר בתקופה זו אבל יש לקחת בחשבון שיתכן גשם מידי פעם.

ויזה

ישראלים הנוסעים לזנזיבר צריכים אשרת כניסה (ויזה). אשרת כניסה לזנזיבר וטנזניה ניתנת בכניסה למדינה (התשלום בכרטיס אשראי) תמורת 50$. חשוב לדעת: לא ניתן לקבל ויזות במשרדי קונסולית הכבוד של טנזניה וזנזיבר בישראל, אלא רק במקום בשדה התעופה.

טלפונים:

מומלץ לא לקנות חבילות תקשורת מהארץ, אלא לרכוש כרטיס SIM או eSIM אונליין עוד לפני הטיסה, או במהלך החופשה בנמל התעופה של זנזיבר או בקיוסקים ובחנויות באי. ברוב  התיירות ובמלונות יש קליטה של WIFI. חבילות התקשורת המקומיות מבטיחות קליטה סלולרית ברוב חלקי זנזיבר ובעלות זולה יותר.

חיסונים לישראלים הטסים לזנזיבר

מערכת הבריאות של מדינת  ישראל ממליצה לטסים לזנזיבר להתחסן כנגד קדחת צהובה, טטנוס, פוליו, צהבת A וטיפוס הבטן, וחצבת.  בנוסף יש לקחת  טבליות כנגד מלריה. ניתן להתחסן במרפאות המטיילים ברחבי הארץ בתיאום מראש. רצוי להתחסן 30 יום לפני ההגעה לזנזיבר.

כדורים: בדרך כלל מומלץ לטסים לזנזיבר לקחת "מלרון MALARON" נגד מלריה  שמועברת על ידי עקיצת יתושים. יש לקחת את התרופה יום לפני ההגעה ושבוע אחרי סיום היציאה.

מטבע בזנזיבר

שימו לב: נדיר למצוא בזנזיבר כספומטים. לכן מומלץ להגיע עם כמות מספיקה של כסף מזומן בדולרים (רצוי לא להסתמך על כרטיסי אשראי) ולפרוט שטרות לדולרים בודדים (טיפים לנותני השירות וקנייה בקיוסקים). אין הרבה מה לקנות בזנזיבר פרט לסיורים ואטרקציות ואוכל בבתי המלון.  מומלץ להביא במזומן כ- 800$ עד 1000$ לזוג למשך שבוע, כולל את דמי הכניסה למדינה ( 50$ לאדם).

כבדו את תושבי זנזיבר

זנזיבר הוא אי מוסלמי בעיקרו ( כ-90% מהתושבים). אמנם הם רגילים לדרכי המערב ולתיירים הישראלים הרבים באי, אך חשוב לכבד אותם ואת דרכם ותרבותם.

גברים ונשים – השתדלו תמיד לכסות את רגליכם וזרועותיכם (מחוץ לחופי הים).

נחשב לא מקובל ולא מכבד לגעת אחד בשני ברחובות (חיבוקים נשיקות וכו').

שתו אלכוהול אם אתם רוצים – אבל רק בבתי המלון.

אל תזרקו אוכל ואכלו מה שביכולתכם.

ערי זנזיבר

עיר האבן (Stone Town) – בירתה התוססת, העתיקה והמקסימה של זנזיבר מוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסקו.

ננגואי (Nungwi) – ממוקמת בקצה הצפוני של האי, מאוד פופולארית בקרב תיירים מאחר וניתן לשחות באזור אפילו בזמני שפל בים, חופי ים מדהימים.

קנדוואה (Kendwa) – ממוקמת מספר ק"מ דרומית לננגואי, גם כן מאוד פופולארית בקרב תיירים.

פאז'ה (Paje) – הכפר התוסס ביותר בחוף הדרום מזרחי, ידוע בתנאי גלישת רוח מעולים, צלילות נפלאות, חוף מדהים ומסעדות מצויינות.

ג'מביאני (Jambiani ) – כפר דייגים קטן, ממוקם בחוף הדרום מזרחי, 10 ק"מ דרומית לפאז'ה, בכפר הרבה בתי מלון ובתי הארחה קטנים ומבחר גדול של מסעדות  והוא מהווה אלטרנטיבה שקטה יותר לפאז'ה.

מיצ'מבי (Michamvi) – הכפר המרוחק ביותר, נמצא בחוף הדרום מזרחי, ידוע בעיקר בשקיעות היפיפיות בחופו, והבר המגניב ביותר בזנזיבר Kae Beach.

Makunduchi – הכפר הזה נמצא בקצה הדרום מזרחי של האי, 70 ק"מ מעיר האבן. לכפר יש בית חולים, בית משפט לשלום ובית ספר תיכון, משלו. הכפר הזה ידוע בעיקר בשל הפסטיבל "Mwaka Kogwa" פסטיבל אשר נערך בחודש יולי, החופים נמצאים רחוק יחסית מהכפר ומתאימים מאוד למי שמחפש שקט ושלווה.

ניתן לקרוא עוד על עצות וטיפים לטסים לזנזיבר

טיול משפחות לזנזיבר
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובה

• #זנזיבר עם ילדה בת 2.4
    פוסט חופר אז נתחיל מהסוף: מומלץ ביותר! שרדנו כדי לספר ואפילו נהננו מאוד!

חיפשנו יעד שיהיה חם מספיק באוקטובר בשביל ים אבל לא רחוק יחסית בטיסה.

עם המון חששות (הילדה לא הכי קלה ומאוד פעלתנית וגם חששות בקטע בריאותי) החלטנו להזמין חבילה הכוללת טיסה ישירה (כ6 שעות) + מלון + הסעות מהשדה ובחזרה – 8 ימים (משבת לשבת). חיפשתי
    בטרווליסט ובחרתי את החבילה הכי זולה למלון שאהבתי.

הלכנו על לה ג'מה דל איסט – ריזורט 5 כוכבים, הכל כלול, כדי לא להתעסק בלחפש מסעדות ונסיעות מיותרות עם הילדה. בדיעבד זו היתה בחירה מצויינת והייתי ממליצה להשקיע במלון טוב כי היו ימים שפשוט נשארנו במלון ונהננו ממנו.

חיסונים: הלכתי למרפאת מטיילים שם עשיתי לעצמי השלמות של חיסונים שכבר היו לי, לילדה לא היה צריך להוסיף כלום אם היא מחוסנת לגילה (חיסונים של גיל שנתיים). מה שנדרש בעיקרון זה צהבת אי, טטנוס וטיפוס הבטן. בנוסף קיבלתי מרשם לכדורי מלרון נגד מלריה. בפועל נתתי לילדה (לא נראו תופעות לוואי) ואנחנו לא לקחנו, כן השתמשנו בספריי נגד יתושים כל הזמן. ובחדר מרססים כל ערב.
    כמו כן לקחתי תרופות כמו קל בטן, אקמולי, אנטיביוטיקה מהארץ, לכל מקרה, אנחנו לא הצטרכנו כלום.

הטיסה: לטיסה לקחתי המון פעילויות ומשחקים, והורדנו סרטונים שהיא אוהבת לטאבלט, היא כמובן לא ישנה כל הטיסה בהלוך (כמעט 6 שעות) ונרדמה ברבע השעה האחרונה בלבד. מכל מה שהבאתי היא רצתה רק לצייר ולראות סרטונים. עם זאת הטיסה עברה חלק. בחזור ישנה 3 שעות מתוך החמש.
    בשתי הטיסות הגישו ארוחות, היו כריות ושמיכות ומסכים עם סרטים לכל מושב. הבאתי לילדה חטיפים ופירות מהבית.

בשדה התעופה שלהם, שזה יותר חדר אחד לא ממוזג ועמוס בטירוף, הינו צריכים לעבור ביקורת דרכונים ולשלם על ויזה (50 דולר לבן אדם) – את זה עשינו מראש באינטרנט- מומלץ! וישר עברנו לחכות למזוודות. לקח כשעה עד שקיבלנו אותם והיו מלא ענשים וחם, הילדה היתה כבר תשושה והתחילה להתבכיין. בחוץ היתה עוד תקרית לא נעימה כשחיכינו להסעה: היא רצתה להתפנות ובעלי לקח אותה לדשא בצד, ניגשו אליהם שני גברים, אולי עובדי הנמל או החניה, ואמרו שזו טעות חמורה ועכשיו יתנו לו כנס, בעלי הסתובב והלך לתוך האוטובוס, כשהם אחריו, אחרי כ10 דקות שהם עומדים ליד החלון שלו וכאילו מתקשרים למנהל שלהם, הם הלכו כלא היו, כנראה רצו כסף ולא הצליח להם.
    גם בחזור השדה היה עמוס ממש, היה תור נפרד לבדיקות של המזוודות ע"י צוות בטחון של אל על ואז תור לצ'ק אין, עמדנו כשעה בתור הראשון ואז נתנו לנו לדלג על התור השני ישר לדלפק.
    לא לקחנו עגלה ולא מנשא, אולי אם הילד יושב במנשא זה יהיה שימושי, עגלה לדעתי לא. גם לא לקחנו כיסא בטיחות, גם לא היה איפה להתקין אותו, היא תמיד נסעה אצלי על הידיים חגורה איתי.

המלון: נמצא בצד הצפון מזרחי של האי, כשעה וקצת נסיעה מהשדה. בעל חוף פרטי מהמם ונקי מקיפודי ים ואצות. יש אנשי בטחון שלא נותנים לזרים להכנס לאיזור של הכסאות והרגשנו בטוחים להשאיר שם את הדברים שלנו בזמן שהינו בבריכה/ בר או החוף. בבריכה אפשר לקחת דלי וצורות לחול(הבאתי מהארץ ולא השתמשתי) וגם כל מיני צפים לבריכה, הילדה ממש נהנתה לשחות שם ולשחק, מצידה אפילו כל היום להשאר שם! כמו כן יש שולחן ביליארד, טניס ומועדון ילדים קטן שתמיד יש שם מישהו שיעסיק את הילדים עם ציור ומשחקים.
    יש כמה מסעדות, 3 ארוחות עיקריות ביום ותמיד יש נשנושים ליד הבריכה. כולל גם קוקטלים וכד.
    האוכל במלון מגוון וכל יום יש משהו אחר, אחרי ארבעה ימים גם המגוון כבר נראה אותו הדבר חחח
    האוכל טעים אך הם לא יודעים להכין בשר וגם הדגים קצת יבשים! הלובסטרים היו נהדרים 🙂
    המון פירות, פסטות על פי בקשתכם, בבוקר יש דייסה ופנקייקים… חוץ מזה הילדה לא אכלה כלום!
    כשיצאנו לטייל לקחתי לה פירות וביצים מהמלון וחטיף שהבאתי מהבית ( קרקרים לילדים או דובונים שהיא אוהבת)
    הצוות של המלון היה כל כך חברותי ואדיב! הם היו פשוט מקסימים בצורה יוצאת דופן ולא בשביל שנביא להם טיפ, הם פשוט עפו על הילדה, כולם דיברו איתה, חיבקו, עד סוף החופשה כולם ידעו איך קוראים לה ולימדו אותה להגיד ג'מבו (שלום), אקונה מטטה ועוד. במסעדה הראשית היו ג'ירפות ענקיות מעץ שהיא ממש אהבה והאחראי הביא לה מתנה ג'ירפה קטנה, המוזיקאי הקדיש לה שיר ורקד איתה. כולם, מהמנקה לגנן למנהל תמיד עם חיוך רחב ותמיד אומרים שלום! פשוט אנשים מדהימים!

החדר עצמו די בסיסי, מיטה וספה נפתחת, מיניבר, פן, מרפסת שהיא גינה בעצם, מנקים אפילו פעמיים ביום. להביא מוצרי קוסמטיקה ושמפואים מהבית, מה שיש להם לא וואו ולא מתאים לתינוקות. מצחצחים שיניים עם מים מינרלים.
    הלחות שם מטורפת! שום דבר לא מתייבש, אז להביא כמות של בגדים שתספיק לכל השהות, ניסיתי לכבס כמה דברים ידנית, הכל נשאר לח, אפילו מה שהיה במזוודה. לא להסתמך על שירותי המכבסה שלהם- בעלי מסר כמה פריטים ולקח להם יותר מיומים להחזיר… אבל הכל אצלהם "פולה פולה" – לאט לאט וצריך להתרגל לזה ולא להתרגש מכלום.

מזג אויר: זהו איזור טרופי ועל כן מזג האוויר לא צפוי לגמרי, גם כל דבר שתראו בתחזית לרוב יהיה שגוי!
    אוקטובר זה כבר תחילת העונה הגשומה, כל בוקר התחיל אצלנו במבול אך אחרי זה יצאה השמש והיה
    מושלם, גם כשהיה גשם פתאום, היה חם והמשכנו לשחות או לטייל (יש מטריות במלון)

אטרקציות: בעיקרון ראיתי שאנשים סוגרים עוד מהארץ את כל השבוע, אני סגרתי עם מדריך מקומי ספארי בלו מראש, בדיעבד אפשר לסגור במקום, לזרום עם מזג האוויר והמצב רוח.

**ביום שבת נחתנו והגענו למלון בסביבות חמש בערב, התקלחנו והלכנו לבר שנמצא במזח יפיפה של המלון,
    שם היתה הופעה חיה, הזמרת ישר לקחה את הילדה אליה והן רקדו, נרשמה התלהבות רבה מצד שתיהן 🙂 אחרי זה עלינו למסעדה הראשית לארוחת ערב. אחרי זה נפלנו לישון

**ביום ראשון נהננו בבריכה של המלון, טיילנו בחוף, ישנו שנ"צ אכלנו ונהננו מההופעות במזח.

**ביום שני – היום שקבענו את טיול הספארי בלו. ההסעה אספה אותנו ב8 בבוקר, היה גשום והתבאסנו נורא, אחרי נסיעה של כשעתיים לחוף בדרום האי, ירדנו לחוף והיה מבול! הים היה לא שקט ואמרנו שלא נעלה לסירות עם הילדה, אין סיכוי, חזרנו לרכב. המדריך הגיע וניסה לשכנע אותנו לחזור, אחרי 10 דקות פסק הגשם אז אמרנו שנלך על זה ויאללה- לסירות. הים היה רגוע והשמיים התבהרו, היה מזג אוויר מושלם וטוב שלא וויתרנו. הילדה נרדמה בשייט, קפצנו בתורות לשחיה ושנרקול בזמן שהיא ישנה על הידיים. הגענו לאיזו לגונה, אחרי זה לאי הנעלם שהוא מהמם אבל נעלם מרוב תיירים יותר מאשר מהגאות 😀 אחרי זה שטנו לעוד אי לארוחת צהוריים, ו"שופינג"… בקיצור לא התלהבנו מהאטרקציות עצמן אבל כן היה נחמד לעשות משהו
    מחוץ למלון. חזרנו בערב.

**ביום שלישי- היה גשם זלעפות מהבוקר עד אחר הצהריים, יצאנו לאכול, שיחקנו בחדר( ציור, בועות סבון ומשחק מגנטים) וכשנמאס לנו ירדנו לאיזור הבריכה לשתות קוקטלים, לאכול גלידה ולשחק טניס שולחן.

**ביום רביעי- היה בוקר גשום, אחרי ארוחת הבוקר הגשם פסק, לקחנו מטרייה והלכנו ברגל צפונה לאורך החוף לכפר נונגווי – לאקווריום צבי הים. הדרך לא ארוכה ומעניינת – ראינו מלא סרטנים בסלעים, פרות ישנות על החוף והמון צדפות יפות, חלק מהדרך היא במים שהגיעו עד הפופיק, הילדה על הידים והתיקים מורמים מעל הראש, עדיף ללכת בשעת שפל. כמה חבר'ה משבט המסאיי הצטרפו להליכה איתנו, שאלו שאלות וסיפרו על עצמם, לא יודעת, אולי רצו טיפ, אולי סתם היו נחמדים. אבל כשהגענו למקום הסתבר שיש שני אקווריומים ומשום מה כולם המליצו להכנס ל"מנראני", הקשבנו להם. כניסה עלתה 10 דולר לבן אדם, חינם לילדה. בעיקרון זה מקום לא גדול, מן בריכה טבעית בין סלעים ונותנים לך אצות להאכיל צבי מים ענקיים, הילדה התלהבה מאוד. אחרי זה לקחנו מונית למלון. עלה כ10 דולר. חשוב לבדוק שיהיה לנהג עודף או לתת סכום מדוייק כי לנו היה רק שטר של 20 וכשהגענו אמר שאין לו עודף ולא היה איפה לפרוט אז פשוט הבאנו לו
    הכל.

**יום חמישי- היינו בבריכה של המלון, בחוף המהמם, לקחנו קייאק וסאפ מהמלון (כלול) לשייט קצר.

**יום שישי- החלטנו בכל זאת לחקור את האקווריום השני ולקחנו סירה מהירה מהחוף של המלון שלנו, נסיעה של כ 20 דקות לכיוון, מים בצבעים משגעים, הילדה התלהבה ואמרה "מהר יותר, מהר יותר!"
    סגרנו על 30 דולר לסירת המונית, הסתבר שזה לשני הכיוונים ועוד הוא חיכה לנו בסבלנו כשהיינו באקווריום!
    האקווריום הזה נקרא "באראקה" וגם הוא בריכה טבעית בין סלעים יפים ויורדים במדרגות לשחות עם צבים ענקיים! זו היתה חוויה נפלאה, הילדה לא פחדה בכלל ונהנתה ללטף ולהאכיל אותם. בילינו שם כשעתיים אם לא יותר. מאוד מומלץ, היינו חוזרים לשם שוב אם היה זמן! בחזרה בסירת המנוע. מול החוף של המלון מצאו כוכב ים, הצטלמנו איתו ( בלי להוציא מהמים בכלל- זה הורג אותם! ), שחינו עוד קצת, אכלנו פיצה ושתינו קוקטליים לצד הבריכה. עלינו לשנ"צ בחדר. בסביבות 6 יצאנו לראות את השקיעה, לחפש סרטנים ולהנות עוד קצת מהחול הלבן… בערב היתה הופעה של ריקודים אפריקאים במזח.

**יום שבת – יום העזיבה. הצ'ק אווט היה ב 12 וההסעה רק ב14:30 אבל נתנו לנו להשתמש בכל מתקני המלון, והמסעדות עד שעזבנו ככה שלפני הנסיעה עוד הספקנו לאכול ארוחת צהורים, לקחת צידה לדרך ולשבת עוד קצת בבר ליד הבריכה.

בחרנו לא לנסוע לטיולים לסטון טאון וליער הקופים גם בגלל המרחק וגם כי לא נראה כמשהו שמתאים לגילה.
    גם הצלילות באיזור לא מדהימות לפי מה ששמענו מאנשים שיצאו.
    העדפנו לזרום איתה ועם מזג האוויר, לא להגזים ולא להיות בלוח זמנים לחוץ.

מסקנות:
    ?לא להתרגש ממזג האוויר
    ?לא לפחד להסתובב לבד, למרות שהביץ' בוייז לפעמים מציקים, פשוט להגיד להם "לא תודה"
    ?לא לשכוח להמרח מלאאא בקרם הגנה וחומר דוחה יתושים
    ?לבחור מלון טוב שתהנו בו גם בימים של גשם
    לחייך למקומיים, הם באמת מדהימים!
    ?לקחת מצופים.
    ?להתאזר בסבלנות לקראת שדה התעופה שלהם.
    פולה פולה- לאט לאט- זה הקצב שלהם וזה מה יש, תזרמו!