מידע קפריסין

קפריסין (היוונית) – המדריך המלא לחופשה משפחתית

קפריסין נמצאת במרחק של פחות משעה ומציעה כל מה שאפשר לבקש מחופשה משפחתית – חופי ים מעולים, הרים ועיירות, מבצרים ומוזיאונים, פארקי שעשועים ופארקי מים, וגם הזדמנויות לשופינג, טראקים רגליים, הפלגות, שיט קיאקים והיכרות עם תרבות מיוחדת. ריכזנו עבורכם את כל המידע הדרוש לתיכנון טיול משפחות בקפריסין עם ילדים – בכתבה הבאה

          דילים לפאפוס    |    דילים לאיה נאפה    |    דילים ללרנקה

קפריסין (Cyprus) הוא אי בים התיכון, מדרום לתורכיה, פחות משעת טיסה מישראל – כלומר, יעד הנופש הקרוב ביותר לישראל שאין לגביו אזהרות מסע של המטה ללוחמה בטרור ואין חשש לנסוע אליו לחופשה עם ילדים. זהו האי השלישי בגודלו בים התיכון, אחרי סיציליה וסרדיניה הנמצאים תחת שלטון איטליה. לפי המפה הרישמית, קפריסין נמצאת בתחומי אסיה, אבל בתרבותה ובהיסטוריה שלה היא חלק מאירופה, ומדינת קפריסין (היוונית) חברה באיחוד האירופי.

עוד המלצות חשובות למטיילים בקפריסין

מחפשים מלון מתאים לחופשה בקפריסין עם הילדים? הכנו עבורכם רשימה מקיפה של עשרות מלונות מומלצים בקפריסין עם ילדים

במדריך בנושא ביטוח נסיעות לקפריסין תמצאו מידע מקיף על השוואת מחירים נכונה ביטוחי נסיעות לחו"ל ועל הדרך הנכונה לבחור את הכיסוי המתאים במחיר הכי זול.

מתכננים טיול בקפריסין ושוקלים לשכור רכב? אספנו עבורכם טיפים והשוואת מחירים שיחסכו לכם מאות שקליםרק הקליקו וקבלו את המחירים הזולים ביותר עבור השכרת רכב בקפריסין

לפני הזמנת כרטיסי טיסה לקפריסין מומלץ לקרוא את המדריך המקיף בנושא טיסות לקפריסין – מידע והשוואת מחיר

לא רוצים לנהוג בקפריסין וגם לא להיסחב באוטובוסים מקומיים? יש פיתרון פשוט אותו נסביר לכם בכתבה על הזמנת מוניות והסעות בקפריסין

רוצים להישאר מחוברים במהלך החופשה בקפריסין? היכנסו לכתבה על סים לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

אם אתם רוצים לרכוש חבילת נופש לקפריסין, שמשלבת בין טיסות למלונות, במדריך שלנו תמצאו המלצות על חברות שמציעות דילים זולים לקפריסין

לחובבי קולינריה, המדריך בנושא אוכל בקפריסין מציע מסעדות, פעילויות ואטרקציות קולינריות שישדרגו לכם את החופשה

אתם מוזמנים להיעזר במפת קפריסין בעברית למטיילים ישראלים על מנת לתכנן את מסלול הטיול שלכם. לחיצה על הסמנים המופיעים על המפה יוביל למדריך הרלוונטי ליעד המבוקש

כלי נוסף שיכול לעזור לכם לתכנן את הטיול בקפריסין הוא המדריך על מזג האוויר בקפריסין ועונות מומלצות לחופשה

קפריסין הטורקית וקפריסין היוונית

קפריסין זכתה בעצמאותה מבריטניה בשנת 1960.  למרות שחוקתה הבטיחה ייצוג בשלטון הן לרוב היווני והן למיעוט התורכי בקפריסין, שני העמים תושבי האי לחמו זה בזה כמה פעמים החל משנות הששים המוקדמות, בסיוע ממשלותיהן של יוון ותורכיה. הסכסוך הגיע לשיאו ב 1974, כשצבא תורכיה כבש 40 אחוז משטח קפריסין, בצפון האי ובמזרחו.  האזור שבשליטת תורכיה הכריז על עצמאות וקרא לעצמו "הרפובליקה התורכית של צפון קפריסין"  (Turkish Republic of Northern Cyprus). עד היום, רק תורכיה הכירה במדינה זאת. כל שאר המדינות, וכן האו"ם, רואות בקפריסין היוונית ובשמה הרשמי "הרפובליקה של קפריסין", את הריבון החוקי היחיד בכל האי. כוחות שלום של האו"ם מוצבים באי, ובין שני חלקי האי  הוקם שטח הפרדה צר. למרבה המזל, ההתנגשויות האלימות בין שני העמים כבר הסתיימו, ושתי המדינות מנסות להביא לאיחוד האי,  בסיוע הולך וגובר של האיחוד האירופי.

אך כיום, למעשה, באי הנקרא קפריסין יש שתי מדינות, שונות מאוד זו מזו בתרבות, בדת, בשפה, בהיסטוריה, באוכל ובמינהגים. הטיסות מישראל, כמו משאר מדינות העולם למעט טורקיה, נוחתות בקפריסין היוונית, והמעוניינים יכולים לעבור ממנה אל הצד הטורקי. למען הנוחיות, כתבה זו מתרכזת בטיול משפחות בקפריסין היוונית. הכנו עבורכם כתבה נפרדת ובה כל המידע הדרוש לתיכנון טיול משפחות בקפריסין הטורקית (צפון קפריסין).

האקלים בקפריסין

מזג האוויר בקפריסין נחשב ממוזג ים תיכוני: הקיץ חם ולח והחורף קריר וגשום.

פני השטח:

במרכז האי יש מישור גדול, והרים בצפון ובדרום, עם שטחים מישוריים גדולים מקוטעים לאורך החוף הדרומי.

אתרי תיירות בקפריסין

ניקוסיה (Nicosia) ניקוסיה המכונה גם לפקוסיה (Lefkosia) או לפקוסה (Lefkosia):  עיר הבירה החצויה של קפריסין. שני חלקי האי שווים טיול, וניקוסיה ראויה לביקור בשני חלקיה, היווני והטורקי, כי החנויות והמסעדות הטובות ביותר בעיר נמצאות בחלקה הדרומי, אבל רוב האתרים ההיסטוריים הם בחלקה הצפוני. הניגוד בין שני חלקי האי הוא חוויה בפני עצמה. הבניינים העתיקים בעיר המוקפת חומה נותרו בשלמותם, ומחוץ לחומה הולך ומתפתח מרכז עירוני תוסס עם הרבה הזדמנויות שופינג ומסעדות טובות. בניקוסיה פועל גם ה"אקסטרים פארק", מקום מומלץ לילדים, עם מיתחם גלגיליות ומסלולי מיכשולים.

בירת האי, התברכה בהיסטוריה ארוכה ומרתקת,   והיא עדיין מוקפת חומות מימי השלטון של דוכסות ונציה ההיסטורית. בתוך העיר העתיקה תמצאו כמה ברים ומסעדות נהדרות. כל מרכז בעיר חצוי ב"קו הירוק", הגבול שבין חלקי האי. זאת עיר הבירה החצויה היחידה בעולם כרגע.

אחד האתרים המעניינים ביותר בעיר העתיקה הוא חמאם עומריה (Hamam Omerye)., מבנה אבן עם קשתות קטנות. המבנה הנוכחי נבנה במאה ה-14 , בימי שלטונו של בית ליזיניאן הצרפתי בקפריסין. תחילה שימש המקום ככנסייה של נזירי אוגוסטינוס הקדוש. בערך באותה התקופה נבנו חומות העיר הנוכחיות. בשנת 1571 המושל העת'מאני של העיר, מסטפא פאשא הפך את הכנסייה למסגד, בטענה שהח'ליף השני, עמר,  לן במקום כשביקר בלפקוסיה.  מהמבנה במקורי  שרדה רק הכניסה הראשית; השרידים בחלק הצפון-מזרחי הם מתקופת הרנסנס המאוחר.  שאר הבניין נהרס באש התותחים העת'מאניים. כיום, אחרי השיחזור, המקום שוב משמש כחמאם, והמקומיים באים אליו להירגע וליהנות. בשנת 2006 הוא קיבל את פרס אירופה נוסטרה לשימור המורשת האדריכלית.

לרנקה (Larnaca):  ככל הנראה לרנקה היא העיר העתיקה ביותר בקפריסין. יש עדויות להתיישבות באיזור כבר מלפני 6000 שנה. לרנקה היא יעד מוצלח לחופשה משפחתית של כמה ימים הכוללת – פרט לחופי הים, בתי המלון המפנקים והמסעדות המוצלחות – גם  טיול בטיילת לאורך החוף (Phinikoudes) וטיול לאגם מלח גדול ממערב לעיר (Larnaca Salt Lake).

יש בה גם כמה  אתרים דתיים מעניינים: כנסיית אלעזר הקדוש (Ayios Lazaros)  מהמאה ה-9, שנבנתה לכאורה על קברו של אלעזר, אחיה של מרים, אמו של ישו; מסגד האלה סולטאן (Hala Sultan Tekke) , על גדות אגם המלח – במקום קבורה, לכאורה, אימו של הנביא מחמד; כנסיית פאנרומני (Ekklisía tis Faneroménis) הבנויה בסגנונות שונים, ולידה קבר מפואר עשוי שיש.

באיזור לרנקה נמצא גם פארק השעשועים לאקי סטאר, אתר מומלץ לבילוי יומי של משפחות עם ילדים.

לימסול (Limassol), נקראת גם למסוס (Lemesos ): לימסול היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין. יש בה פארק פסלים יפה, מעגן ליאכטות פאר, ורובע עתיק ששוחזר לאחרונה, הכולל מבצר עתיק. ליד לימסול נמצא פארק המים פאסורי, יעד מוצלח לבילוי יומי של משפחות עם ילדים.

פאפוס (Pafos): העיר פאפוס נחשבת למקום שבו נולדה אפרודיטה, אלת האהבה של יוון העתיקה. במקום גן ארכיאולוגי ובו שרידי ווילות עם פסיפסים; מערות קבורה מלכותיות חצובות בסלע,  ומבצר מהמאה ה-16. ממערב לעיר נמצא כפר יווני מסורתי משוחזר בשם טאלא (Tala). באיזור פאפוס נמצא גם פארק המים אפרודיטה, אטרקציה מומלצת לילדים.

שמורת הטבע של חצי האי אקאמאס (Akamas Peninsula National Park): בקצה הצפון-מערבי של קפריסין. השמורה משתרעת על פני 230 קמ"ר, וכוללת מפרצים מכוסי חולות, מערות, ערוצים, ומסלולי טיול רגליים.

פרוטארס (Protaras):  עיירה שרובה אתר תיירות, בדרום מזרח האי, באזור פאראלימיני (Paralimni). פרוטארס מצטיינת בים צלול בצבע תכלת שמיים, ובשפע של בחופים חוליים. הידוע שבהם הוא "מפרץ התאנה" (Fig Tree Bay).  בשולי העיירה, על צוק סלע נמצאת כנסיית אליהו (Ayios Ilias).  המציעה תצפית פנורמית על כל הסביבה.

איה נאפה (Aya Napa): "עיר הבילויים" העיקרית של קפריסין. נמצאת בקצה המזרחי של קפריסין היוונית. איה נאפה ידועה בעיקר כאתר מסיבות לצעירים, אך כאן נמצאת גם אחת מאטרקציות המשפחות הגדולות באירופה – פארק המים של איה נאפה, הגדול מסוגו בכל אירופה, שזכה בעשרות פרסים בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות.

הרי טרודוס (Troodos Mountains): באיזור הררי זה יש שפע של הזדמנויות לפעילות ולתיירות באיזורים החקלאיים, וגם יותר מ 9 אתרי מורשת עולמית. באיזור נמצאים  כמה כפרים גדולים וציוריים, כגון קאקופטריה (Kakopetria), פלאטרס (Platres), פאלאיחורי (Palaichori), חאנדריה (Chandria), וספיליה (Spilia).

לפקרה (Lefkara)  עיירה קטנה ומקסימה למרגלות הרי טרודוס, "בליבה של קפריסין", באיזור  לרנקה. היא ידוע באמנות התחרה המסורתית של תושביה. המקום שמר על צביון של כפר מסורתי, עם סמטאות ובתי אבן. במקום נמצאים, בין היתר, מוזיאון מלאכות יד מסורתיות, מוזיאון שעווה, וכן כנסיות  ומנזרים עתיקים.

מה לעשות בקפריסין עם הילדים – פעילויות וטיולים

פארק המים פאפוס אפרודיטה

זוהי אחת האטרקציות הנפלאות והפופולריות ביותר למשפחות בחופשה בפאפוס שרוצות לא רק לחוש אדרנלין בעת חופשתן אלא גם למצות כהלכה את מלוא יתרונותיה של קפריסין עם ילדים ובדרך המהנה ביותר האפשרית. פארק המים פאפוס אפרודיטה הוא פארק המים הגדול ביותר באזור פאפוס. בחבילה זו תקבלו כרטיס כניסה ליומיים שלמים לפארק המים. תוכלו להתרענן במגוון הענק של מגלשות, בריכות ואטרקציות מים. רדו יחד במגלשה ״כח משיכה״ עם הילדים  נסו את מגלשת הגוף קמיקזה (the “Kamikaze” bodyslide) או את המתקן ״נפילה חופשית" (Free Fall) שמבטיח להקפיץ לכם את האדרנלין גבוה.

או, אם אתם מעוניינים ביום שלו יותר, הכנסו לבריכת הפנאי או נסו שיעור בצלילה, או שוטו ברחבי הפארק ב״בועה הרטובה״ (Wet Bubble) הענקית, או כנסו לבריכת הגלים. הילדים הקטנים יאהבו לשחק באזור משחקי המים של הילדים, שם הם יכולים לטפס על ספינת פירטים או על מיני הר געש ולקפוץ על הבועה הקטנה (mini-bubble).

לאחר יום מלא חוויות, פנקו את עצמכם בטבילה בג׳קוזי. בין לבין, תוכלו לאכול במתחם האוכל, שבו תמצאו גם את המסעדה האסיאתית החדשה Phukhet.

לכרטיסים לפארק המים – לחצו כאן

טיול טעמים ומנהגים בפאפוס

לאחר שיאספו אתכם מבית המלון בפאפוס, תעשו את דרככם לתחנה הראשונה של היום, ירוסקיפו (Yeroskipou). שם תבקרו בחנות ותלמדו על עשיית ״לוקומי״ מסורתי, הלא הוא הרחת לוקום היווני. משם תמשיכו למנזר אגיוס נאופיתוס (Agios Neophytos Monastery). המנזר שוכן באזור מבודד בלב עמק ציורי. אחר-כך תמשיכו לכפר Letymvou שבו תבקרו בבית המסורתי של סופיה (Sofia’s Traditional House), שם תיהנו מהדגמת הכנת גבינת חלומי ולחם, לפני שתמשיכו לתחנה האחרונה של היום ביקב מקומי שבו תוזמנו לטעימת יינות. לאחר הטעימה, הסיור יסתיים בהורדה בחזרה בבית המלון.הו יופי של טיול בקפריסין למשפחות המחפשות שילוב מוצלח בין נופים, תרבות וקולינריה מקומית.

להזמנת כרטיסים לסיור הטעמים – לחצו כאן

טיול בניקוסיה בין דוכני אוכל מסורתי

זהו טיול מעולה למשפחות המבלות חופשה בקפריסין עם ילדים ומחפשות לשבור מעט את שגרת הנופש ולחוות חוויה מקומית. צאו לטיול בניקוסיה בלוויית מדריך מקומי, עברו בארבעה דוכני מזון שונים וטעמו שם מאכלים מקומיים ודברי מתיקה טורקיים. הטיול יחל ליד החומות המפורסמות המקיפות את ניקוסיה, שם תפגשו במדריך. צאו רגלית לטיול נעים וקל ובדרך תחזו בארכיטקטורה בסגנון צרפתי-גותי ועות׳מני, כולל קתדרלת סופיה (Sophia Cathedral) והשוק המקורה (Covered Market). תחוו את התרבות בזמן שהמדריך משתף אתכם בסיפורי מורשת מקומייים המסבים לקפריסאים גאווה ותכירו את האוכל המקומי.

להזמנת כרטיסים לסיור האוכל בניקוסיה – לחצו כאן

מפאפוס למפרץ לארה ואקמס בארבע-אופן או בעגלת חוף

צאו מפאפוס לאחר תדריך קצר על תפעול נכון של ארבע-האופן או עגלת החוף שלכם (ביץ׳ באגי). לאחר מכן, הכינו את עצמכם למסע מאובק בדרכי עפר בעודכם פונים למסלולי השטח בנסיעה של חצי יום כשאתם מאחורי ההגה.

התחילו עם נסיעה דרך אזור קבר המלכים (Tomb of the Kings) שבו תבקרו במערות הים של הכפר פגאה (Pegeia). שבו להפסקה קצרה שבמהלכה תביטו אל עבר הספינה הטרופה אדרו השלישי (Edro III) שטבעה בשנת 2011.המשיכו לחצי האי אקמס השוכן בקצה הצפון מערבי של האי ונחשב לאטרקציה פופולרית בקפריסין בקרב תיירים, הנמצאת מחוץ למסלול התיירותי הרגיל. סעו לאורך החוף הנקי ביותר של קפריסין והתרעננו ברחצה בים התיכון.

תוכלו לבחור לאכול ארוחת צהריים המורכבת ממנות מקומיות ומשקאות מרעננים במסעדה במפרץ לארה, המפורסמת בשל צבי ים חומים שמגיעים להטיל את ביציהם באזור השמור הזה.

להצטרפות לטיול – לחצו כאן

שייט מלרנקה בסירת מפרש

שימו לב: לשייט זה נדרשת הרשמה של לפחות שמונה משתתפים. אם אתם שתי משפחות או יותר התרות את קפריסין עם ילדים ומחפשות אטרקציות מרתקות, חוויתיות ובלתי שגרתיות – זוהי האטרקציה שלכם!

צאו בתשע בבוקר מבית המלון בלרנקה, עלו עם הילדים על יאכטה פרטית עם מפרש וצאו להפלגה ל- Cavo Pyla. תעצרו לשחייה, להשתזפות או סתם לנוח על הסיפון, או שתוכלו לצלול למים עם ציוד השנורקלינג. לאר מכן תשבו לארוחה עשירה בטעמים קפריסאיים עם יין, בירות ומשקאות קלים. ארוחות בוקר וצהריים עם משקאות קלים וציוד שנורקלינג ודיג כלולים. אח"כ תשובו למרינה של לרנקה. תינתן לכם הזדמנות להשיט את היאכטה בעצמכם בעזרת סקיפר מנוסה.

להצטרפות לשיט – לחצו כאן

מלרנקה – הפלגה ביאכטה פרטית

זוהי הפלגה כבת 6 שעות ביאכטה פרטית ויוקרתית בבוקר או בערב, לבחירתכם. צאו מהמרינה של לרנקה בתשע בבוקר וחזרו ב-15:00 או צאו ב-16:00 אחר הצהריים ושובו ב-22:00. בשייט תעברו בין חופיה היפים של קפריסין, תוכלו לעצור לשחות, להשתזף או לנוח, או אם תבחרו תוכלו לחוות את העולם התת-ימי המופלא עם מסיכות, סנפירים ושנורקלים, או פשוט תסעדו על מזנון קפריסאי עשיר ומשקאות על הסיפון.

היאכטה פנורמיטיס (Panormitis) היא אוניית עץ מסורתית בעבודת יד, והיא אידאלית לשייט פרטי בלרנקה. היאכטה מצויידת בכל אביזרי הנוחות המודרניים ומתפארת בעיצוב פנימי אופנתי ואלגנטי. יש על הסיפון שש סוויטות מרוהטות להפליא עם מיזוג והמון מקום אחסון למזוודות.

על הסיפון תמצאו אזור שיזוף עם מיטת שיזוף לכל נוסע וכן מתקני אוכל חיצוניים ופנימיים וסיפון מקורה. יש גם סלון מרווח שבו אפשר לאכול או לקרוא בכסאות נוחים וספסלים שמציעים לנוסעים מקום מרווח להתאסף בו למשקאות. זו לא חוויה לכל אחד, אבל אם אתם מגיעים אל קפריסין עם ילדים ומחפשים דרך מענגת להעביר חופשה יוקרתית ובלתי נשכחת – זו בהחלט אפשרות טובה.

לחצו כאן ועלו על הקרוז

מלרנקה – טיול שטח בג׳יפים 4×4

זהו טיול של יום מלא בנסיעת שטח, וכולל ארוחת צהריים. הגיעו ללב קפריסין כדי לראות יעדים הנמצאים מחוץ למסלולים הרגילים סביב הרי טרודוס, ביום המלא בנופים מרהיבים, כפרים לא מוכרים, נהרות נקיים, אוויר מושלם, צמחייה וחיות טבע, יקבים, מנזרים, כנסיות ועוד. הוסיפו לכך אוכל מקומי משובח ויין טוב בטברנה מסורתית בכפר וקיבלתם חוויה ייחודית ונפלאה המתאימה לכולם, ובמיוחד למשפחות בטיול בקפריסין עם ילדים.

התחילו בהרפתקת דרכים החוצה את הנופים המשתנים של קפריסין. טיילו בכפרים אתניים בעלי רחובות צרים, עם נופים נהדרים ואדריכלות אבן נהדרת. התחנה הבאה היא בכפר פאנו לפקרה (Pano Lefkara) המוכר ביצירת כלי כסף ותחרה מעשה-יד. כאן יקבלו את פניכם עם משקה. תחלפו על פני מפל מים הררי בגובה 20 מטר, פלא טבעי פנטסטי.

לאחר ארוחת צהריים טעימה תבקרו בכפר המרכזי של אזור גידול הגפנים של לימסול, אומודוס. סיירו ברחובות המרוצפים או בקרו במנזר הצלב הקדוש (Monastery of the Holy Cross) לפני החזרה למלון בלרנקה.

להצטרפות לטיול הג'יפים – לחצו כאן

מלימסול – טיול הליכה באקמס

צאו מבית המלון בלימסול לטיול בקפריסין לגלות את מתחם המשחקים של אלת האהבה אפרודיטה. זהו מסלול של 13 ק״מ באקמס, אזור בתולי בקפריסין. התחילו בכפר נאו צ׳וריו (Neo Chorio) וצאו בהליכה מערבה דרך שדות חקלאיים לאזור הפיקניקים Smiyies.

משם המסלול ממשיך צפונה (ובנקודות מסוימות מציע נופים מעולים של חוף לארה) ויורד לפסגה המוכרת כ-Moutti tis Sotiras ומשם תיהנו מנופים ללא הפרעה של החוף הצפוני מקייפ ארנאוטי (Cape Arnaouti), קצה אקמס לעבר מפרץ כריסוצ׳ו (Chrysochou Bay) והחלק הצפון מערבי המגיע כל הדרך עד פומוס (Pomos) בצפון מזרח.

לאחר עצירה לפיקניק ונופי הכפר, תלכו ברגל למרחצאות אפרודיטה (Baths of Aphrodite) על מסלול אפרודיטה. אפשר לארגן גם מסלולים יותר קצרים באזור, לנוחיות המטיילים.

מתאים מאוד למשפחות חובבות הליכה התרות את קפריסין עם ילדים.

לחצו כאן וצאו לדרך…

טיול יין מלימסול להרי טרודוס עם מדריך מקומי

הטיול מתחיל באיסוף בוקר מוקדם מבית המלון שלכם בלימסול. פגשו את המדריך שלכם, קפריסאי מקומי שחזר לקפריסין אחרי מסע בעולם. למדו על האוכל והיין המקומיים ולאחר מכן תסעו לכפר בהרי טרודוס ותבקרו ביקב בוטיק זוכה פרסים. סיירו במקום ותיהנו מטעימות יין.

המשיכו לכפר אומודוס (Omodos), שם תהיה לכם הזדמנות לסייר ברחובות המרוצפים וליהנות מנוף ציורי. בקרו בכנסייה מקומית, במנזר ובחנויות מלאכה מקומיות. בדרך תעצרו לטעימת אוכל. תגלו מוזיאון יין בבעלות של משפחת ייננים מקומית. תיהנו מטעימת יין שנייה ולאחר שדגמתם 15 פלוס יינות, שבו לקפה וארוחה קלה וחזרו בנסיעה אל לימסול עם הילדים לאחר יום עמוס חוויות וריגושים.

להרשמה לטיול היין – לחצו כאן

מחוז פמגוסטה – טיול הליכה קפריסאי

הלו״ז של הטיול גמיש וניתן להתאמה אישית, ולכן הוא לגמרי תלוי באורך הטיול שנבחר. בשאר הזמן אפשר לבקר באטרקציות הטבעיות או התרבותיות של קפריסין. הלו״ז כולו גם משתנה בהתאם למקום האיסוף. אופציות שונות לעצירות כוללות את קקופטריה וכנסיית אגיוס ניקולאוס של הגג (Agios Nicolaos tis Stegis) הצבועה, שיש אליהן גישה קלה מניקוסיה, הכלולה באתרי מורשת עולם של ארגון אונסק״ו.

הסיורים:

שביל ארטמיס (Artemis Trail) – שמונה ק״מ של שביל שטוח וקל – השביל הגבוה ביותר בקפריסין, מכוסה כולו בצמחייה ייחודית. במזג אוויר בהיר יש מראות נהדרים לעבר חלקים רבים של האי.

שביל מפלי המים של קלדוניה (Caledonia Waterfalls Trail) – שביל באורך שלושה ק״מ חלק ותלול – בגובה של עד 1,000 מ׳. השביל מציע סביבה לגמרי שונה, כגון עצי דולב, עצי תות, פרחי סיגל, קוצים ושרכים.

השילוב של שני המסלולים מציע חוויה עשירה של טיול בקפריסין. מתאים מאוד למשפחות חובבות הליכה התרות את קפריסין עם ילדים גדולים.

להרשמה לטיול – לחצו כאן

מאיה נאפה – סיור שטח ללגונה קסומה

התנסו בריגושי אקסטרים וצפו לבלתי צפוי בהרפתקה מדהימה מחוץ לדרכים הסלולות מאיה נאפה. עצרו לקפה ב׳קפניו׳ (kafenio) מסורתי בכפר קטנטן והתערבבו עם המקומיים. אחר כך רדו מהכבישים וטפסו לעבר ההרים כדי לקבל נקודת תצפית אל עבר נופים עוצרי נשימה ועצרו לבקר בכנסייה קטנה ונידחת מהמאה ה-17.

לאחר מכן, עשו את דרככם ללגונה קסומה כדי ליהנות מרחצה שלווה במיקום נסתר, המוכר רק למדריכים. המשיכו לכפר שנראה כאילו קפא בזמן וחזרו אחורה מאות שנים. שבו לארוחת צהריים אופציונלית בלב הכפר בטברנה טיפוסית בבעלות משפחתית. לאחר מכן, עשו את דרככם למעלה ההר להזדמנויות נהדרות לצילומים. סיימו בכפר היפה לפקרה ולכו לאורך רחובות אבנים.

  עצרו לקפה לפני החזרה אל בית המלון באיה נאפה,  פרוטרס או לרנקה. זוהי דרך נפלאה למשפחות להכיר צדדים אחרים של קפריסין עם ילדים ולהמריץ גם את האדרנלין.

לחצו כאן והצטרפו

קפריסין דרך הדורות – מפאפוס ולימסול

טיילו בטבע הקפריסאי בטיול של 8 שעות. התחילו בנסיעה לקוריון (Kourion), אחד מהאתרים הארכיאולוגיים המרשימים ביותר של האי. בקרו בתיאטרון הגרקו-רומאי הקלאסי, המתאפיין בסידור מושבים בצורת חצי ירח הפונה לים. המשיכו לטירת קולוסי (Kolossi Castle). תיהנו מביקור בטירה מתקופת הצלבנים המתאפיינת בחצר יפה ובשיחי פרחים.

היעד הבא בטיול הוא הכפר אומודוס המוקף בהרים. צאו לטיול רגלי לאורך הרחובות הצרים של הכפר ובקרו במנזר הצלב הקדוש (Monastery of the Holy Cross). אכלו ארוחת צהריים בטברנה מסורתית של הכפר. היעד האחרון ביום הוא יקב מקומי, שבו תוכלו לטעום יינות מקומיים משובחים ואז לשוב אל בית המלון שלכם בנקודת המוצא. טיול זה הוא בדיוק מה שמתאים למשפחות המחפשות דרך נעימה להכיר את קפריסין עם הילדים ובלי הרבה מאמץ.

להצטרפות לטיול – לחצו כאן

טיול מאורגן אל קקופטריה ואגיוס ניקולאוס של הגגות

בקרו באתר מורשת העולם מהמאה ה-11 – הכנסייה הצבועה אגיוס ניקולאוס של הגגות – מנזר עתיק שבו רק הקפלה שרדה. ציורי הקיר מרשימים ומתוארכים למאה ה-11. לכו לאורך הרחובות המפותלים של החלק העתיק של כפר קקופטריה שכולל מכבש ענבים, כנסייה ישנה וטחנת מים. צאו להליכה קצרה לאורך פלג מים מוצל הנמצא מול החלק הישן של הכפר. לגמו קפה קפריסאי על המרפסת של אחד מבתי הקפה המשקיפים על פלג המים או שבו לארוחה במסעדה סמוכה וטעמו דג טרוטה טרי.

תוכלו לבחור מסלול מותאם אישית, בין כנסיית מורשת העולם Panagia tis Asinou או אגיוס ניקולאוס של הגגות (Agios Nicolaos tis Stegis), תאכלו בקקופטריה או תצאו להליכה של 7 ק״מ במסלול ארטמיס (Artemis) המשקיף על קפריסין, או אפילו לאורך שביל ההליכה קלדוניה (Caledonia) הנמצא מעל הכפר Platres.

להרשמה לטיול – לחצו כאן

טיול בטירת קנטרה ופמגוסטה

גלו את החלק המזרחי של הרי פנטדקטילוס (הרי קירניה) (Pentadactylos Mountains). הטיול בן 6 השעות מציע נופים מעולים לעבר החוף הצפוני, פסגות הרי פנטדקטילוס, חצי האי קרפאז (Karpasia Peninsula) וכן של מפרץ פמגוסטה (Bay of Famagusta).

טירת קנטרה היא אחת משלוש טירות ביזנטיות השוכנות על הרי אבן הגיר המחוספסים של פנטדקטילוס. הטירה הביזנטית היא בת יותר מאלף שנה והייתה אחת מזירות הקרב בתקופת מסעות הכיבוש של ריצ׳רד לב הארי בקפריסין. יש אפשרות בטיול לבקר בטירה.

עצרו לסייר בפמגושטה בעלת חומות העיר העתיקה ובמגוון כנסיות עתיקות כמו הכנסייה הגותית על שם ניקולא הקדוש (St. Nicolas Cathedral) והכנסייה הארמנית וכן בטירת אותלו (Othello's Castle). רגע לפני תום הטיול והחזרה לבית המלון שלכם באיה נאפה, פרותרס, לרנקה או ניקוסיה, תעצרו בחוף כדי לדשדש בחול הזהוב.

זהו טיול קצר יחסית וממצה מאוד המתאים מאוד למשפחות הנוסעות אל קפריסין עם ילדים ומבקשות ללמוד אותה כמה שיותר.

לחצו כאן והרשמו לטיול

טיול טרקטורונים בקפריסין – הכפרים וההרים של פאפוס

הרפתקה מלאת ריגושים למשפחות בחופשה בפאפוס עם ילדים. בחרו בין טרקטורון או באגי כדי לחוות את החוויה המלאה וצאו לרכיבת שטח בת 3 שעות. המסלול עובר דרך תוואי הררי שאינו נמצא על המפה ואינו סלולים, כך שהטיול בשליטתכם מבחינת זמן והנתיב. התחילו במרכז התיירים בפאפוס, תוכלו אז לקבוע שעה ספציפית להיפגש בבית המלון שלכם כנקודת הסיום. לפני שתצאו לדרך, תצטרכו לחתום על מסמכים ולקרוא את התנאים וההתניות לפני שתקבלו תדריך.

מסלולי הנהיגה המומלצים מציעים שילוב של נופים שמייצגים דוגמה קטנה מקפריסין, מנהיגה לאורך החוף ועד מסלול ברכס הרים שנמצא מחוץ לדרכים הסלולות. בחוף מנדריה (Mandria Beach) תוכלו ליהנות מהפסקה של 10 דקות לשחות או לקנות משקה. היעד הבא הוא הכפר אפיסקופי (Episkopi Village), שבו בתי אבן מסורתיים, רחובות צרים עם נופים שלווים נהדרים. בכפר תהיה לכם הזדמנות לצפות בנופים, לטעום קפה קפריסאי טעים, משקה קל, ואם תסדירו זאת קודם, גם ארוחת צהריים בבית קפה (kafenio) מקומי.

הדרך חזרה היא על כביש סלול. הטיול מסתיים במקום שבו התחלתם, אבל תוכלו לארגן הסעה למקום הלינה שלכם. גלו את קפריסין בקצב שלכם, וחזו ביופי טבעי ובכמה ציוני דרך לאורך הדרך.

להרשמה – לחצו כאן

טיול ג'יפים בקפריסין מאיה נאפה עם ארוחת צהריים

כנסו עמוק ללב קפריסין כדי לראות יעדים שנמצאים מחוץ למסלול הרגיל סביב הרי טרודוס ביום המלא בנופים מרהיבים וכפרים שלווים, כולל אוכל מקומי משובח ויין טוב בטברנה אותנטית בכפר.

תעצרו בכפר פאנו לפקרה (Pano Lefkara) הידוע ביצירת כלי כסף ותחרה מעשה-יד. כאן יקבלו את פניכם עם משקה. תחלפו על פני מפל מים הררי בגובה 20 מטר. לאחר ארוחת צהריים טעימה, תבקרו בכפר המרכזי של אזור גידול הגפנים של לימסול, אומודוס. תסיירו ברחובות המרוצפים או תבקרו במנזר הצלב הקדוש (Monastery of the Holy Cross) לפני החזרה למלון.

להרשמה לנסיעה בג'יפ – לחצו כאן

טיול מודרך לטירת קנטרה

גלו את החלק המזרחי של הרי פנטדקטילוס (קירניה). לכו לאורך מסלול המעוטר בעצי ברוש, אורן ותותים. המסלול עובר באזור דליל באוכלוסין ומציע נופים מעולים של החוף הצפוני, פסגות הרי קירניה, חצי האי קרפסיה וכן מפרץ פמגוסטה.

מאיה נאפה, פרוטראס, לרנקה או ניקוסיה תמשיכו צפונה ותטפסו לכיוון הטירה, הנמצאת בצפון קפריסין. אחרי 4 ק״מ תגיעו לטירת קנטרה. הטירה הביזנטית היא בת יותר מאלף שנה והייתה אחת מזירות הקרב במהלך כיבוש קפריסין בידי ריצ׳רד לב הארי. אם תרצו, יש לכם אופציה לבקר בטירה. אחרי שתסיימו את ההליכה, תחזרו ברכב ליעד האיסוף. טיול קל ונוח למשפחות בטיול בקפריסין עם ילדים.

להרשמה למסלול ההליכה – לחצו כאן

חופשה עם המשפחה בקפריסין

קפריסין היא ארץ נהדרת לילדים בחופשה: כל התרבות המקומית של קפריסין מתבססת על המשפחה המורחבת, וכל הקפריסאים משתגעים על ילדים. האירוח המצוין, החופים, המבצרים, הטיסה הקצרה, המחירים המשתלמים והשמש שזורחת כמעט כל השנה הם פיתויים די חזקים לחופשה משפחתית בקפריסין. אם תוסיפו לאלה גם את אפשרויות ספורט המים, המוזיאונים המעניינים, הפארקים, השיוטים והמון המון שקט, תקבלו חופשה מצוינת.  לתשומת לבכם – רוב פארקי השעשועים ואתרי הבידור לילדים הם בקפריסין היוונית.

הקפידו תמיד לבדוק עם בית המלון שלכם את רשימת הפעילויות והשירותים לכל המשפחה,   ביחרו מלונות שעשויים להתאים לילדים ומציעים שירותים מתאימים.

קפריסין היא ארץ נינוחה ונעימה לילדים,  ולא נדרש הרבה תכנון מוקדם לחופשה בקפריסין עם ילדים. בכל זאת הביאו בחשבון שבין יולי לאוגוסט זו שיא עונת התיירות, ולכן מלונות ואתרי נופש רבים מלאים עד אפס מקום.  סוף האביב הוא הזמן המומלץ ביותר לחופשה עם ילדים קטנים בקפריסין, כי מזג האוויר כבר די חמים לבילוי בחוף אבל עוד לא חם מדי, והצפיפות באטרקציות ובנקודות העניין התיירותיות עדיין בגבולות הסביר. אבל זה נכון רק עד חגי אפריל.

מסעדות ואפשרויות אוכל בקפריסין

בדרך כלל, ילדים מתקבלים בשמחה רבה במסעדות של  קפריסין. הבעיה שכמעט לא ניתן למצוא במסעדות בקפריסין מתקני החתלה. לאחרונה המצב משתפר אבל בקצב איטי מדי.  רוב המסעדות מציעות תפריט לילדים,  וממילא ילדים כנראה יאהבו את האוכל הקפריסאי, כי הוא כמעט לא מתובל. מסעדות בקפריסין בד"כ נפתחות מאוחר ונסגרות מאוחר, אבל בדרך כלל אפשר לקפוץ לקבאביה או למזללה אחרת בקרבת מקום,  ובמאפיות מוכרים בד"כ גם כריכים טעימים ולא רק קינוחים מתוקים.

פארקי שעשועים ואתרי טבע מומלצים למשפחות עם ילדים בקפריסין:

אקסטרים פארק (Extreme Park) בניקוסיה (Nicosia):  מתחם משחקים עצום שיש בו הכל לילדים, מטרמפולינות ועד למסלולי מכשולים, עם הרבה דגש על כל מה שיש לו גלגלים – מתחמי גלגיליות, סקייטבורדים ועוד..

פארקו פאליאסטו (Parko Paliasto) באיה נאפה (Ayia Napa): לונה-פארק מסורתי, "כמו של פעם", עם המון מתקנים משגעים בסיגנון רטרו.

גן החיות הקטן (Mini Zoo) בלמסוס (Lemesos): גן חיות קטן ומאוד נחמד עם תצוגת ציפורים עשירה ומושקעת.

גן החיות של פאפוס (Pafos Zoo):  גן חיות וגן ציפורים מומלץ, ששווה בהחלט בילוי של יום עם ילדים.

גן הגמלים של מאזוטוס בלרנקה ( Mazotos Camel Park): בפארק הגמלים של קפריסין תוכלו לרכב על גמלים ואחר כך להתרענן בקפיצה לבריכת השחייה המצויינת במקום.

אטרקציות למשפחות: 

זט קארטינג (Zet Karting ) בחלק הצפוני של ניקוסיה: מסלול  נהדר של מרוצי מכוניות קארטינג, הנהיגה במכוניות המירוץ הקטנות מותרת לילדים בני שמונה ומעלה.

אתר סנטה מארינה ( Santa Marina Retreat) בלמסוס (Lemesos):  שפע של פעילויות למשפחות  באתר עם נוף מרהיב עין, ובכלל זה טיולים ברכיבה על סוסים.

זפירוס ספורט והרפתקאות (Zephyros Adventure Sports), בפאפוס (Pafos) – ממתחם זה יוצא מגוון רחב של פעילויות מאורגנות המתאימות למשפחות עם ילדים, משיט קיאקים ועד טראקים ברגל.

פארקי מים בקפריסין:

פארק המים אוקטופוס ( Octopus Aqua Park) בקירניה (Kyrenia) : מקום נהדר להישטף מכל החום והאבק בימי הקיץ, עם המון מתקנים ובריכות.

פאסורי ווטרמאניה  (Fasouri Watermania)  בלמסוס (Lemesos): שפע בילויים ומתקנים למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, מבריכות חתירה לזאטוטים ועד למגלשות אתגריות לבני נוער.

עולם המים (Water World) באיה נאפה:  זהו ביג דיל – פרק המים של איה נאפה הוא הגדול מסוגו בכל אירופה ומגיעות אליו משפחות מכל העולם. הוא נחשב מופת עולמי בתחום פארקי המים וזכה בעשרות פרסים בתחרויות עולמיות. יום אחד לא יספיק, אל תפספסו.

טיולים בקפריסין

ברחבי קפריסין מפוזרים שפע של אתרי חפירות ואתרי עתיקות, החל מתקופת הברונזה המאוחרת ועד ימי השלטון הרומאי: כדאי מאוד לסייר לאורך מישור החוף של האי, שעדיין מציע מקומות שנשמרו ביופיים הבתולי.

שופינג בקפריסין – המלצות ייחודיות

יין קפריסאי:  היין המקומי המפורסם נקרא  קומנדאריה (Commandaria). היין הזה חזק ומתוק, ומזכיר בטעמו את יין פורטו.

זיוואניה (Zivania) – משקה אלכוהולי חזק האופייני לקפריסין.

תחרה מעודנת בעבודת יד, מהכפר לפקארה (Lefkara).

מוצרי עור כגון נעליים ותיקים.

תכשיטים.

השעות הטובות ביותר לקניות הן בין 10:00  ל-16:00. בכל שעה אחרת, רוב הסיכויים שהחנויות סגורות.  בדרך כלל, המחירים הזולים ביותר הם בערים הגדולות. בקיוסקים אי אפשר לקנות בדרך כלל לחם וירקות.

כללי בטיחות

קפריסין היא מדינה בטוחה להפליא, כמעט ללא פשיעה אלימה. בכל זאת מוטב להיזהר לפני ששותים עם זרים, בעיקר בפאפוס (Paphos), כי כבר היו כמה וכמה מקרי שוד. יש לדעת שכל "הקברטים" הרבים בקפריסין, הם לא בדיוק מה ששמם מעיד עליהם, אלא בתי בושת המופעלים בידי הפשע המאורגן.

חופשה בקפריסין
דירוג הגולשים 3.71 (7 הצבעות)
Sending

תגובה

  • כתבה יפה ומפורטת… אבל שכחתם להוסיף מידע על תחבורה ציבורית. איך מגיעים מעיר לעיר?
    מה מסלול טיול למבוגרים שמתקשים בהליכה?
    מקומות עם אוכל כשר… ועוד פרטים…

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל