קירניה

קירניה – המדריך לחופשה בפנינת התיירות של קפריסין הטורקית

קירניה או קיריניה, עיר הנמל היפה ושוקקת החיים של קפריסין הטורקית, הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי התיירות הראשיים בצפון קפריסין עבור ישראלים, לחופשה משפחתית או חופשה זוגית. בכתבה זו ריכזנו עבורכם את כל המידע הדרוש למטייל בקירניה, המלצות, טיפים, אטרקציות תיירותיות, פעילויות מומלצות לילדים, וגם מסעדות מומלצות, פאבים, מוזיאונים ועוד

חבילות נופש לקיריניה            |            חבילות נופש לפמגוסטה

קירניה (באנגלית Kyrenia , ביוונית Κερύνεια, נקראת גם Girne או גירנה בטורקית) היא עיר נמל תיירותית ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, המכונה קפריסין הטורקית או קפריסין הצפונית. בעיר הנמל השלווה והציורית יש 22 אלף תושבים בלבד, והיא משקיפה אל אזור היערות הגדולים של הרי פנטדקטילוס  (Pentadaktylos Mountains). בימי הביניים היתה קירניה נמל של דוכסות ונציה ששלטה בים התיכון, ובהווה, קירניה היא היעד התיירותי הפופולרי ביותר בקפריסין הצפונית

עוד באותו נושא: קיריניה עם ילדים – מלונות מומלצים לחופשה משפחתית בצפון קפריסין

איך להגיע לקירניה

הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להגיע מישראל לקירניה היא טיסה לשדה התעופה של לרנקה, הממוקמת בקפריסין היוונית, בערך 60 קילומטר מדרום לקיריניה. משם אפשר לחצות את הגבול לקירניה שבקפריסין הטורקית. מבחינה גיאוגרפית, שדה התעופה הבינלאומי ארקן (Ercan), שדה התעופה של קפריסין הטורקית, קרוב יותר לקירנייה, אך בינתיים ישראל איננה מכירה בקפריסין הצפונית (הטורקית) כמדינה עצמאית, כמו רוב מדינות העולם, ולכן אין טיסות ישירות מישראל לקפריסין הטורקית. חברות התעופה היחידות הנוחתות בצפון קפריסין הן אטלס אייר, חברת התעופה פגסוס, וטורקיש איירליינס, ואפשר להגיע אליו בקלות בטיסת קישור דרך טורקיה.

הסעה פרטית מלרנקה לקירניה

רוצים להגיע לקירניה מישראל בדרך הכי נוחה? הזמינו מראש בקישור שירות הסעות משדה התעופה בלרנקה לקירניה  ותתחילו את החופשה שלכם ברגע שתגיעו עם הסעת מונית פרטית מנמל התעופה לרנקה ישר לקפריסין הטורקית. כך תדלגו על תורי המוניות ועל הטירחה של תחבורה ציבורית והמתנה במעבר הגבול, ועל ההסעות הארוכות של הדילים הכוללים העברה לבתי מלון באוטובוסים שעוצרים בבתי מלון אחרים לפני שמגיעים לשלכם. תדלגו על כל הסטרס, ותפגשו את הנהג שלכם ישירות באולם היציאה משדה התעופה בלרנקה. שבו והירגעו בנוחות ברכב מרווח, נקי וממוזג – ואין צורך למלא אף טופס השכרת רכב, לא צריך לדאוג בקשר לאוטובוסי הסעה, תורות למונית או ויכוחים משפחתיים בנוגע לקריאת מפה.

כל ההסעות מלרנקה ישירות לקירניה, עם עצירה קצרה במעבר הגבול בין קפריסין היוונית לקפריסין הטורקית, שם הנהג ידאג בקלות לכל הבירוקרטיה בשבילכם.

להזמנת הסעה מלרנקה לקירניה

אם אתם כבר מטיילים בקפריסין הצפונית ומעוניינים להגיע לקירניה, יש קווי דולמוס (אוטובוס טורקי) לקירניה מהעיר פמגוסטה (Famagusta) המחיר לכרטיס דולמוס הוא 9.5 לירה טורקית לכיוון אחד ואורך הנסיעה כשעה וחצי. תחנת הירידה מהאוטובוס נמצאת במרחק 10 דקות הליכה מנמל קירניה. יש גם קו אוטובוס ציבורי הנוסע מקירניה לבירת קפריסין ניקוסיה ומגיע כמובן לחלק הטורקי, ניקוסיה הטורקית.

אפשרות נוספת להגיע לקירניה מטורקיה היא באמצעות קו שירותי מעבורת המופעלים ע"י Fergün Shipping  העוברת בין קירניה לעיר הטורקית -Taşucu  (ליד Mersin). ההפלגה אורכת כשעתיים, ועולה 69 לירות טורקיות לאדם). יש גם קו מעבורת נוסף  מקירניה לעיר הטורקית Alanya, שליד אנטליה, המפליג פעמיים בשבוע, הפלגה של 3 וחצי שעות, העולה 78 לירות טורקיות לאדם.. יש גם מעבורות רכבים איטיות יותר המפליגות מקירניה ל-Taşucu או חזרה בשמונה שעות, ועלותן 59 לירות לאדם, ו-150 לירות לרכב.

תחבורה בקירנייה

התחבורה הציבורית באיזור קירניה נחשבת לבעייתית וצריכה לעבור עוד הרבה שיפורים, ולכן הדרך הטובה ביותר לסייר בקירניה והסביבה היא באמצעות רכב שכור. אם אתם לנים במרכז קירניה, יש שירות טוב ואמין יחסית של אוטובוסים הנקראים  “Lapta Dolmus” המגיעים לחופים שבצדה המערבי של קירניה.אם אתם מתכננים לשכור רכב בצפון קפריסין מומלץ מאוד להשתמש בשירות השוואת המחירים האוטומטי שלנו, שיחסוך לכם מאות שקלים וזמן רב – הקליקו על הקישור להשוואת מחירי השכרת רכב בקפריסין הטורקית

אטרקציות תיירותיות בקירניה

נמל קירניה – הנמל הציורי והתוסס של קירניה הוא מרכז החיים התיירותי של העיר, ומתפקד גם כטיילת קו החוף והמקום בו מרוכזות רוב המסעדות, בתי הקפה, השירותים התיירותיים ואפשרויות ספורט המים וההפלגות לאיזורים הסמוכים, ואף רוב האתרים התיירותיים.

טירת קירניה – ליד נמל קירנייה ניצבת טירה עתיקה, שלמרבה הפלא מקורה אינו ברור, אבל לפי ההערכה המקובלת על רוב החוקרים כיום, כנראה נבנתה בידי הביזנטים במאה השביעית. ריצ'רד לב הארי, מלך אנגליה כבש את הטירה ואחר כך את שאר קפריסין בתקופת מסעות הצלב, כאשר הגיע לכאן ב-1191 בדרכו לירושלים, אך לאחר מכן נכבשה הטירה ע"י שושלת ליזיניאן, דוכסות ונציה, האימפריה העותומנים ולבסוף שוב ע"י האימפריה הבריטית, שהשתמשה בה בתור בית סוהר.

מוזיאון הספינה הטרופה – נמצא בתוך טירת קירניה. זהו מוזיאון קטן שהאטרקציה העיקרית שלו היא שרידיה העתיקים של ספינת סוחרים משנת 306 לפנה"ס. שנמצאה בשנת 1967 ליד חוף קירניה, כאשר בתוכה נמצאו 400 כדי חימר מלאים בזיתים ושקדים שהיו במצב שמור להפליא. ניתן למצוא איור של הספינה המפורסמת על גבי שטרות של 10, 20 ו-50 יורו.

מוזיאון אייקון –  מוכר גם בשם Fresco Museum, זהו המוזיאון המפורסם ביותר בקירניה, הממוקם בתום המבנה המרשים של כנסיית Arkhangelos. למרות שצפון קפריסין היא מדינה מוסלמית, המוזיאון הידוע ביותר שלה מוקדש דווקא לדיוקנאות של קדושים נוצרים, שאותרו בכנסיות ברחבי צפון קפריסין בזמן שהן נכבשו ע"י הטורקים.

בית הקברות בלדוקן וכנסיית אנדרוס הקדוש Baldoken Graveyard & St Andrews Church – ליד הכנסייה האנגליקנית של סט. אנדרוז נמצא בית קברות עותומני עתיק, המעורר עניין בעיקר בשל מבני הקבורה המיוחדים ויוצאי הדופן שבו.

מוזיאון אמנויות העיצוב (Museum of Decorative Arts) – מוזיאון האמנויות הדקורטיביות של קירניה ממוקם בתוך וילה קפריסאית היטורית משנות ה -30 של המאה ה -19, בצד המערבי של שדרת פאסבאחצ'ה. התצוגות בו משלבות אוסף של יצירות אמנות, בעיקר ציורים, בערבובייה של סגנונות קולוניאלים ואוריינטלים. כתובת: Paşabahce Avenue, Kyrenia.  שעות פתיחה: 08:00 – 13:00, 14:00 – 17:00, סגור בימי ראשון.


פעילויות נופש בקירניה – לתיירים ולמשפחות עם ילדים

אם אתם מגיעים לקירניה לחופשה עם ילדים, הפעילויות החביבות מתרכזות בעיקר בפעילויות ימיות, שאת רובן ניתן למצוא באיזור הנמל של קירניה, ממנו ניתן לצאת לשיט בסירה בחופים הסמוכים. מומלץ לקחת שיט מודרך שעובר בכל החופים בסביבה ולבלות כך יום משפחתי מאוד מהנה. יש גם אפשרויות רבות של ספורט ימי באיזור נמל קירניה, וגם בחוף הים Escape Beach בו יש שלל פעילויות ספורט מים, כמו בננות ואופנועי מים. כמובן שאפשר גם להעביר יום רגוע בחופי הים הנפלאים של קירניה, האיזור המומלץ לכך הוא מערבית לקירניה.

פעילויות נופש פופולריות נוספות בקירניה כוללות גולף, בעיקר במועדון הגולף Korineum, מועדון גולף ידוע שמפעיל מגרש גולף לאליפויות, נמצא כ-16 ק"מ מזרחית לקירניה על כביש החוף שלה. פעילויות מומלצות נוספות בקירניה כהן מצנחי רחיפה, סיורים בקירניה, טיולים רגליים בנמל ובחוף הים וסיורי מטעים באיזור החקלאי מסביב לקירניה.

משפחות עם ילדים יכולות לבלות יום מהנה גם בפארק המים החביב lapethos בעיירה לפטה (Lapta) ממערב לקירניה, בו יש מבחר של מגלשות מים המתאימות לילדים בגילאים שונים, כולל 8 מגלשות מים במיוחד לפעוטות, 5 מגלשות ענקיות, ספינת פיראטים ומשחק כדורגל מים וכדורעף מים.

צלילה בקירניה היא אחת מפעילויות הנופש החביבות, יש מרכזי צלילה בנמל קירניה אבל מרכז הצלילה המומלץ הוא מרכז הצלילה של מפרץ הצבים (Turtle Bay). מפרץ הצבים ידוע כאתר קינון של צבי ים וניתן לראות אותם בצלילה, או לצאת לתצפיות צבים רגליות על חוף הים שאליהן ניתן לקחת גם ילדים קטנים.

משחקיה בקירניה – אם אתם מטיילים בקירניה עם ילדים ולרוע המזל נקלעתם ליום גשום, או שהילדים צריכים קצת זמן להתרוצץ ולהוציא אנרגיות, מומלץ לנסוע אל מרכז הבילויים Kings Leisure Centre, הנמצא במעקף בנסיעה מערבה מקירניה. במרכז תמצאו משחקיה גדולה עם שלל פעילויות לילדים, ממסלולי באולינג ועד פינות יצירה ומשחק, חדר משחקי וידאו ואזור נחמד לפעוטות צעצועים רכים, עם מזנון ומסעדה. למעלה יש בית קפה שמגיש גם ארוחות ילדים כמו המבורגרים, צ'יפס וכו'.

חיי הלילה בקירניה – בקירניה תמצאו מועדוני ריקודים רבים (כמו Club Locca או W Club). קפריסין הטורקית היא אמנם מדינה מוסלמית אבל מאוד חילונית וליברלית, חיי הלילה מאוד תוססים ואלכוהול מוגש ללא בעיה. בקירניה יש הרבה ברים, המוצלחים שבהם הם סמפטאי בר Sempati Bar, רנץ' בר Runch Bar, רוקסן Roxanne, בר רנץ' ריברסייד המשדר את ערוץ סקאי במסך גדול ומציע גם שעות “happy hour” (משקאות בחצי מחיר). מופעים שונים של מוזיקה חיה, בעיקר של זמרים מטורקיה, נערכים בקירניה בעיקר בחודשי הקיץ.


אתרים מומלצים לטיול מחוץ לעיר קירניה

ב-Bellapais תמצאו את שרידי המנזר הגותי הידוע, מנזר בלהפאיז, וכמה מסעדות גורמה יוקרתיות וטובות.

טירת הילאריון הקדוש (St. Hilarion Castle) המהממת, המשקיפה על קירניה, היא גם אתר מומלץ לטיול יומי נוח מחוץ לקירניה.

Buffavento הוא מבצר נוסף מימי הביניים המצא בהרי Beşparmak.

שופינג בקירניה

שימו לב שלמרות שהמטבע הרשמי של צפון קפריסין הוא הלירה הטורקית TL, ניתן להמיר בקירניה את כל סוגי המטבעות הזרים העיקריים, וגם ברוב החנויות אפשר לשלם ביורו, לירה שטרלינג ודולרים אמריקאיים, אבל עדיף לטייל עם מטבעות הלירה הטורקית לשימוש בחנויות הקטנות ובכפרים באיזור.

מסעדות בקירניה

הריכוז הגדול של מסעדות תיירותיות בקירניה הוא ליד הנמל. ברוב המסעדות תמצאו אוכל בינלאומי וגם מגוון של מאכלים טעימים המוכרים מטורקיה, כגון לחמג'ון, מזטים, קבב טורקי ולחם טורקי שטוח. אם אתם נמצאים בחופשת בישול עצמי, בשווקים הרבים הפזורים בעיר תמצאו פירות וירקות טריים, זיתים, גבינות, מיני לחמים ובשרים. אם בא לכם לפנק את עצמכם במסעדת גורמה, צאו ל-Bellapais השוכנת בין הגבעות שמעל קירניה, שם תמצאו את מסעדות היוקרה.

Kamares היא מסעדה הודית מומלצת בקירניה המציעה מנות הודיות אותנטיות במחירים סבירים, עם שירות טוב. כתובת: Süleyman Recep Sokak No 77 Edremit Karaoğlanoğlu-Girne Tel: 0533 857 5857/ 0542 861 2617.

מסעדה מומלצת מחוץ לקירניה היא מסעדת Valley ו-Clubbers Bar במועדון הגולף Korineum.

אופציה מומלצת נוספת היא בית הקפה Alevkayasi Forest (Flamerock forest cafe), באזור הפיקניקים Alevkayasi (כביש ההר Çatalköy ללפקושה) . זהו מקום יחיד במינו בצפון קפריסין, הממוקם קרוב לרכס "חמש האצבעות". זהו עסק משפחתי שנוסד לפני יותר מ-50 שנה ומגיש תפריט מעולה בסביבה קפריסאית אותנטית. זהו מקום נהדר לטיול במרחבים מחוץ לקירניה בחודשי הקיץ החמים, או לפיקניק משפחתי באזור היפה. פתוח מ-10 בבוקר עד מאוחר.  ☎05338770652

קירניה
דירוג הגולשים 4.13 (8 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל