מדריך לטיול לצרפת

צרפת עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

צרפת נחשבת ליעד התיירותי הפופולרי ביותר בעולם למעלה מעשרים שנה (עם 83 מיליון תיירים ב-2012). בעריה נמצאים כמה מהאוצרות הנפלאים ביותר של אירופה, האזור הכפרי שלה משגשג ומטופל היטב, והיא מתפארת בעשרות יעדים תיירותיים מרכזיים, כמו פריז, הריביירה הצרפתית, החופים האטלנטים, אתרי הנופש החורפיים של האלפים הצרפתיים, ארמונות עמק הלואר, בריטני (Brittany)  ונורמנדי (Normandy).

     הזמנת דילים לפריז           |           הזמנת טיולים מאורגנים לצרפת

כשאתם חושבים על צרפת, אתם כנראה מעלים בדמיונכם את מגדל אייפל המפורסם, את גשר הניצחון או את החיוך המפורסם של המונה ליזה. אולי אתם חושבים על שתיית ספל קפה בבתי הקפה הפריזאיים התוססים שבהם אינטלקטואלים גדולים ישבו בעבר, או על אכילת קוראסונים בביסטרו מקומי בעיירה ישנונית אך יפהפיה באזור הכפרי. כנראה שמראות של טירות מקסימות קופצות לראשכם, וגם שדות לבנדר או אולי גפנים ויקבים עד קצה שדה הראייה. אולי אתם מעלים בדמיונכם את אתרי הנופש האלגנטים של הריביירה הצרפתית, קוט ד'אזור. כל אלו אכן נותנים לצרפת את טעמה המיוחד, אך יחד עם זאת, אלה הם רק קצה המזלג כשמדובר במראות ובאטרקציות הרבות הנמצאות בצרפת, הנחשבת ארץ רומנטית של אוהבים – אך לא פחות מכך, רבים מגיעים אל צרפת עם ילדים לטיול משפחתי, ויש לצרפת הרבה מה להציע למשפחות מעבר ליורו דיסני ומגדל אייפל

צרפת France היא אחת המדינות בעלות המתאר הגיאוגרפי המגוון ביותר באירופה. צרפת ידועה במטבח האיכותי (בעיקר יינות וגבינות), בהיסטוריה ובתרבות שלה.

חופשה בצרפת – עוד מידע שימושי

השכרת רכב בצרפת – השוואת מחירים וטיפים חשובים

טיסות לצרפת – השוואת מחירים ומידע חשוב

סים ו-eSim לצרפת – טיפים ומידע שימושי

תחבורה בצרפת – מידע וטיפים למטייל

כרטיסים לכדורגל בצרפת – המדריך לליגה הצרפתית

צרפת היבשתית נמצאת במערב אירופה, וגובלת בבלגיה, לוכסמבורג וגרמניה בצפון מזרח, בשוויץ במזרח, איטליה בדרום מזרח, ועם ספרד והמדינה הקטנה אנדורה בדרום מערב, מעבר לרכס הרי הפירנאים (Pyrenees). הים התיכון מקיף אותה בצידה הדרומי, וביחד עם נסיכות מונקו, הן יוצרות מובלעת קטנה. בצידה המערבי, מצוי קו החוף של האוקיינוס האטלנטי, ומצפונה שוכנת תעלת למאנש (English Channel), כאשר ממולה שכנתה האחרונה של צרפת – אנגליה.

מזג האוויר בצרפת

מזג האוויר בצרפת מגוון ומשתנה, אבל היא מתאפיינת בחורפים וקייצים מתונים במרבית שטחה, ובעיקר בפריז. יש בה מזג אוויר נוח, בעיקר חורפים מתונים וקייצים חמים לאורך הים התיכון וגם בדרום מערב (בדרום מערב יש הרבה גשם בחורף). בצפון מערב (בריטני) יש חורפים מתונים (עם הרבה גשם) וקייצים קרירים. לאורך הגבול עם גרמניה (אלזס Alsace) יש בד"כ חורפים קרירים עד קרים וקייצים חמים. לאורך עמק הריין (Rhône Valley), יש לעתים רוח צפונית-מערבית חזקה, קרה ויבשה, הידועה כ"מיסטרל" (mistral).

חורפים קרים עם הרבה שלג יש בד"כ באזורים ההרריים: האלפים, הפירנאים, ואוברן Auvergne).

צרפת עם ילדים – טיפים והמלצות

צרפת היא אחד היעדים הראשיים לטיולי משפחות באירופה. יש בה הכל – חופים, נופים מדהימים ועיירות ציוריות, שיט אוניות מיוחד לאורך הנהרות והתעלות, וכמה ערים מדהימות (לא רק פריז) – וכמובן, את יורודיסני ומגדל אייפל, שכל ילד מכיר.

צרפת מושכת מיליוני תיירים ואתם עלולים לפעמים להרגיש את העומס התיירותי בתורים באטרקציות ובקושי להשיג בתי מלון טובים ומשתלמים למשפחות בעונות התיירות. כדאי מאוד לצאת מהאזורים התיירותיים הצפופים אל צרפת האותנטית, לחוות את חיי הצרפתים. נסו למשל לבחור מלון למשפחות מחוץ לערים הגדולות או לאזורים התיירותיים הפופולריים – זה לא רק ישתלם בעלויות הלינה והאוכל, אלא גם ייתן לכם ולילדיכם חוויה אמיתית של מהי צרפת ושל תרבותה המיוחדת.

פריז היא עיר מדהימה ויש בה מספיק אטרקציות למשפחות שימלאו חופשה משפחתית של 3 – 4 ימים מאוד עמוסים, ועוד יום לפחות שחובה להקדיש לדיסנילנד פריז (יורודיסני). את פארק השעשועים הענק אי אפשר בשום פנים ואופן להקיף ביום אחד, אפילו לא חצי ממנו. אם אתם בטיול בר מצווה או בת מצווה או מעדיפים לשים את צרכי הילדים במרכז, תכננו מראש יותר מיום אחד ביורודיסני.

הדימוי הרומנטי של פריז גורם לכך שרבים לא רואים בה יעד מתאים לחופשה משפחתית, אבל זו טעות – ילדים ימותו על פריז.

אל תפחדו להשתמש במטרו של פריז לטיול משפחתי, פרט לקושי לעלות ולרדת עם עגלת ילדים במדרגות, שהוא בהחלט משמעותי. המטרו די ידידותי ולא קשה מדי לנסוע בו עם ילדים. הרכבת התחתית והאוטובוסים בפריז הם הדרך הטובה ביותר לראות את העיר.

החופים בדרום צרפת תוססים יותר וחמימים יותר בעונת האביב והסתיו ובעלי אווירה ים תיכונית ולכן הם מושכים הרבה משפחות ישראליות, אך חופי הים של חוף האוקיינוס האטלנטי דווקא בד"כ גם ידידותיים יותר למשפחות וגם פחות יקרים מאלה שבדרום צרפת.

כאשר אתם נכנסים לחנות בצרפת, שימו לב לכך שעבור הצרפתים, זה ממש כאילו נכנסתם לביתם הפרטי. עבור המוכרים בחנויות החנות היא לא רק מקור פרנסתם, אלא גם הגאווה שלהם. הקפידו להתייחס בכבוד ודברו על כך עם ילדיכם. אמרו "בונז'ור", צרו קשר עין עם המוכר והתייחסו לחנות כאילו היא ביתו הפרטי.

טיול משפחות בצרפת יכול להשתלב היטב גם עם ביקור במדינות שכנות, כי יש תחבורה מצויינת ונוחה, ברכבות וטיסות מוזלות, בינה לבין בירות אירופאיות מרכזיות כמו לונדון, אמסטרדם, ברצלונה, רומא ועוד ערים מרכזיות באירופה. אם אתם מתכוונים לעשות זאת עם משפחה, בידקו האם משתלם לכם לרכוש כרטיס open-jaw. אלו כרטיסים משולבים המאפשרים לכם לטוס למשל מישראל אל הולנד, ולחזור בטיסה מורונה. אפשר לעשות את שאר הדרך בין היעדים ברכבות או טיסות מוזלות.

מתי כדאי לתכנן טיול משפחות בצרפת

במידת האפשר, נסו להימנע מחופשות הלימודים וממועד חג הפסחא, משום שרוב הסיכויים שבתי המלון יהיו מלאים והצפיפות בכבישים תהיה איומה.

חגים: חפשו באינטרנט "חופשות לימודים בצרפת", מאחר שהן משתנות מאזור לאזור. בד"כ, חופשת החורף היא בין 10 בפברואר ל-10 במרץ. חופשות האביב הן בד"כ 10 באפריל – 10 במאי. כמו כן, נסו להימנע מנסיעה לצרפת קרוב ל-14 ביולי (quatorze juillet). בתקופה זו הכבישים מלאים באנשים, ולכן נוצרים פקקי התנועה האיומים המכונים "יום שישי השחור", אשר יכולים להגיע לאורך של מעל 160 ק"מ.

בתי המלון יהיו קרוב לוודאי מלאים והתנועה בכבישים תהיה פקוקה במהלך 1 במאי, 8 במאי, 11 בנובמבר, סופשבוע הפסחא, סופשבוע של תחיית ישו –  Ascension.

בחורף די קר, לפעמים ממש קפוא. ודאו שאתם מביאים עימכם לבוש חם.

יעדים מומלצים לטיול משפחות בצרפת

פריז – בירת צרפת הידועה, "עיר האורות", רומנטיקה, מוזיאונים, מסעדות ומגדל אייפל

בורדו (Bordeaux) – עיר היין, עם אחוזות אבן מסורתיות וטראסות מרשימות

בורג'ה (Bourges) – גנים, תעלות וקתדרלה ידועה, מוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו

ניס – עיר נמל בריביירה הצרפתית הנחשבת יעד תיירותי יוקרתי ומציעה למשפחות המגיעות אל צרפת עם ילדים אטרקציות משפחתיות כמו פארק המים אקווהספלאש

ליל (Lille) – עיר צפונית, תוססת ודינמית הידועה במרכז העירוני הנאה שלה ובתרבות השופעת

ליון (Lyon) – העיר השניה בגודלה בצרפת, בעלת היסטוריה עשירה החל מימי רומא ועד ימי המהפכה הצרפתית

מרסיי (Marseilles) – העיר השלישית בגודלה בצרפת, עם נמל גדול בלב פרובאנס

נאנט (Nantes) – "העיר הירוקה ביותר" וע"פ כמה וכמה דיעות, המקום הטוב ביותר לחיות בו באירופה

שטרסבורג – מפורסמת בשל המרכז ההיסטורי שלה. ביתם של מוסדות רבים של האיחוד האירופי

טולוז – "העיר הוורודה", הנקראת כך על שם ארכיטקטורת הלבנים הבולטת שלה, העיר המרכזית של מחוז אוקיטניה (Occitania)

קמארג (Camargue) – איזור טבע, אחת מדלתות הנהרות והביצות הגדולות ביותר באירופה

קורסיקה (Corsica) – מקום הולדתו של נפוליאון, אי ייחודי בעל תרבות ושפה משלו הנמצא בשלטון צרפת

יורודיסני – דיסנילנד פריז – פארק השעשועים העצום של דיסני, האטרקציה המתויירת ביותר באירופה

האלפים הצרפתיים – מקום הימצאו של ההר הגבוה ביותר במערב אירופה – המון בלאן, אתר מוביל לטיולי הרים וחופשות סקי

הריביירה הצרפתית (קוט ד'אזור  (Côte d'Azur)) – קו החוף הים תיכוני של צרפת, עם אתרי נופש יוקרתיים רבים לאורך החוף, יאכטות ומגרשי גולף

עמק הלואר (Loire Valley) – עמק הלואר, אולי העמק המפורסם בעולם, מוכר בעיקר בשל יינותיו המפורסמים והטירות הציוריות שלו

ואל טורנס (Val Thorens) – עיירת הסקי הגבוהה ביותר באירופה, בעמק טאראנטז (Tarentaise) במחוז סבואה שבהרי האלפים הצרפתים. זהו אזור מסלולי הסקי הארוך ביותר בעולם, הידוע במיוחד גם באיכות השלג הגבוהה שלו, עם אורך מסלולים מחוברים כולל של 600 ק"מ

לוברון (Luberon) – החבל המייצג של עיירות ציוריות ואותנטיות של צרפת הכפרית, "טעם החיים" (joie de vivre) ויין

מון סאן מישל (Mont Saint-Michel) – האתר המתוייר השני בצרפת –  מנזר ועיירה הבנויים על גבי רכס קטן בצוק שעל פני החול, הנפרד מהיבשה בנקודת השפל הגבוהה שלו

קניון ורדון (Verdon Gorge) – גיא נהר יפהפה בצבע ירוק טורקיז, מצויין לשיט קיאקים, טראקים רגליים, טיפוס הרים או טיול ברכב לאורך צוקי אבן הסיד שלו

אזורים בצרפת

צרפת היבשתית (יש לצרפת גם כמה טריטוריות כבושות מעבר לים ברחבי העולם, אך מאמר זה לא עוסק בהן) מחולקת ל-13 מחוזות מנהליים, אשר מתחלקים לשבעה אזורים תרבותיים:

Île-de-France – האזור המקיף את בירת צרפת, פריז.

דרום-מזרח צרפת (ריין-אלפים (Rhône-Alpes), לנגדו-רוסיון ( Languedoc-Roussillon), פרובאנס-אלפס-קוט ד'אזור (Provence-Alpes-Côte d'Azur), קורסיקה – חבל התיירות העיקרי של המדינה מחוץ לפריז, בעל אקלים חמים והים האזורי, המהווים ניגוד לאלפים ההרריים.

צפון צרפת (פה דה-קאלה ( Nord-Pas de Calais), פיקארדי (Picardy), נורמנדי (Normandy) – מחוז שניכרות בו צלקות שתי מלחמות העולם.

צפון-מזרח צרפת (אלזס ( Alsace), לוריין ( Lorraine), שמפיין-ארדן ( Champagne-Ardenne), פראנש-קומט ( Franche-Comté) – מחוז שבו התרבות האירופאית הרחבה יותר (ובעיקר התרבות הגרמנית) התמזגו עם התרבות הצרפתית, מה שמביא לתוצאות מעניינות.

מרכז צרפת (Centre-Val de Loire, Poitou-Charentes, בורגונדי (Burgundy) לימוזין (Limousin) , אוברן (Auvergne)) – חבל חקלאי בעיקר ואזור גידול ענבי יין, המתאפיין בעמקים, נהרות, טירות ועיירות היסטוריות.

דרום-מערב צרפת (אקיטן (Aquitaine), מידי-פירנה (Midi-Pyrenees)) – חבל ארץ שמשלב ים ויין, עם חופים נחמדים המשקיפים על האוקיינוס האטלנטי, הרבה יקבים והרים גבוהים הקרובים לספרד.

המערב הגדול (בריטני, פיי דה לה לואר (Pays de la Loire)) – חבל חקלאי על חופי האוקיינוס, בעל תרבות ייחודית המושפעת בעיקר ע"י העמים הקלטים הקדומים.

פני השטח

רוב צרפת היא מישור שטוח או גבעות נמוכות בצפון ובמערב. שאר השטח הררי, בעיקר בפירנאים ובדרום מערב, בווסגס (Vosges), ז'ורה (Jura) והאלפים במזרח, במאסיף סנטרל (Massif Central)  ובדרום התיכוני.

ערי התיירות הראשיות בצרפת

פריז, "עיר האורות" ובירת הרומנטיקה מהווה מוקד משיכה עבור תיירים במשך מאות שנים, וזו כמובן עיר שחייבים לבקר בה במסגרת טיול משפחות בצרפת. כמובן, טיול משפחתי בפריז אינו שלם בלי ביקור בכמה מהאתרים המפורסמים ביותר בעולם. אסור לפספס את מגדל אייפל, בעיקר כאשר הוא מואר בתאורה יפהפייה בלילה, אבל מגדל אייפל לא לבד – שער הניצחון (Arc de Triomphe), נוטרדאם (Notre Dame) והסאקר קור (Sacré Coeur ) הם אתרים מפורסמים ומדהימים גם יחד.

עם לא פחות מ-3,800 אנדרטאות לאומיות בתוך ומסביב לפריז, ההיסטוריה נמצאת בכל פינה. טיילו בגנים הירוקים הנרחבים של פריז – גני לוקסמבורג (Luxembourg Gardens ) הם מן האהובים ביותר – ודאגו להקדיש חלק מהזמן לטיול משפחתי לאורך נהר הסיין המפורסם. כמו כן, אל תחמיצו טיול עם הילדים אל ארמון ורסאי (Palace of Versailles) המהולל, המהווה את המזכרת המפוארת ביותר של משטר המלוכה העתיק של צרפת. הוא נמצא רק 20 ק"מ מפריז.

העיר בורדו Bordeaux מפורסמת בשל היינות שלה, אבל זו גם עיר תוססת עם המון מראות היסטוריים, שמתאימה אף היא כיעד לתכנון טיול משפחות בצרפת. היא נחשבת לאחד מאתרי המורשת העולמיים וזכתה להגדרה "מיזוג ארכיטקטוני ואורבאני יוצא מן הכלל".

עוד יעד פופולארי לטיול משפחות בצרפת היא ליון Lyon, העיר השניה בגודלה בצרפת, אף היא ברשימת אתרי המורשת העולמיים ומתגאה במרכז עירוני עתיק מקסים, כמו גם בעתיקות רומאיות.

לשטרסבורג, אחד ממוקדי הכוח של האיחוד האירופאי, יש אופי משל עצמה, עם השפעות גרמניות מובהקות. מונפלייה Montpellier היא אחד המקומות הטובים ביותר לביקור בדרום צרפת, עם מבנים היסטוריים רבים ובתי קפה נחמדים. במערב צרפת נמצאת העיר ההיסטורית היפה נאנט (Nantes), ביתו של ה- Château des ducs de Bretagne ומצבות זכרון נוספות רבות.

אחרונה וחביבה היא ארל (Arles), שאין לפספס אותה. יש בה מצבות זכרון רומיות ורומנסקיות הרשומות כאנדרטאות מורשת עולמית.

חופשה משפחתית בריביירה הצרפתית

הערים המרהיבות של חוף הריביירה הצרפתית, קוט ד'אזור, פעם היוו מוקד משיכה יוקרתי לעשירים ומפורסמים, אבל כיום מדובר ביעד פופולרי גם בקרב הקהל הרחב. חופיו החוליים, המפרצים היפהפיים, הצוקים הסלעיים ועיירות החמד הפכו את אזור הריביירה הצרפתית לאחר ממוקדי השיט המבוקשים בעולם למשיטי יאכטות וחובבי ספורט ימי, כמו גם אתר משיכה פופולרי לתיירים בכלל ויעד מועדף לחופשה בסיום טיול משפחות בצרפת.

בריביירה הצרפתית יש גם את העיר ניס (Nice) התוססת, שבה נהנים כ-4 מיליון תיירים מדי שנה מהחופים הסלעיים ומטיילים לאורך הפרומנד דה אנגלה (Promenade des Anglais). את אביניון (Avignon), עם ביצוריה המרהיבים ופאלה דה-פאפה (Palais-des-Papes) שהייתה פעם מקום מושבם של האפיפיורים לפני הואתיקן.

הכפרים הגבוהים גורדון (Gourdon) ואזה (Èze) הרבה יותר קטנים אבל מקסימים באותה מידה, וגם הם מהווים יעדים מומלצים בתכנון טיול משפחות לצרפת. הם ממוקמים על צוק שגובהו 427 מ' ומהווה נקודת תצפית יוצאת דופן. בשני הכפרים אפשר לראות מראות נוף פנורמיים יוצאי דופן. מאזה, נסיעה קצרה תביא אתכם אל הניצוצות ולזוהר של מונקו.

על אף שעיירת הקיט הידועה סאן טרופז (Saint-Tropez) יכולה להיות לעתים צפופה בקיץ, זהו מקום נעים בכל עונה אחרת. אותו דבר נכון לגבי קאן הידועה (Cannes) שאליה מגיעים מיטב מפורסמי תעשיית הקולנוע מדי שנה כדי להשתתף בפסטיבל קאן המפורסם. משם, תוכלו לשוט בסירה לאיל דה לרינס (Îles de Lérins) הרגועה הרבה יותר.

עבור המיליונרים והאריסטוקרטיה של העולם, חצי האי הירוק סאן ז'אן קאפ פראט (Saint-Jean-Cap-Ferrat הוא אתר תיירות אהוב וותיק, לא רק בגלל הוילה אפרוסי דה רוטשילד (Villa Ephrussi de Rothchild) המלאה באמנות אימפרסיוניסטית. מעט יותר בפנים הארץ – במרחק קצר ששווה את הנסיעה – נמצאות העיירות של גראסה (Grasse), המפורסמות בשל בשמיהן, וביוט (Biot), הידועה בנפחי הזכוכית שלה. העיר הענקית ומוקד האמנות מרסיי (Marseille) בד"כ לא נחשבת כחלק מהקוט ד'אזור, אבל היא מאוד קרובה אליה. יש בה שלל מראות היסטוריים וקרוב אליה נמצאים ה- Calanques, סדרה של פיורדים מיניאטוריים שמרסיי חולקת עם קאסיס (Cassis).

הכפרים והעיירות של צרפת

לא ראיתם את צרפת באמת עד שלא חוויתם את האזור הכפרי המדהים של צרפת, המעוטר באינספור כפרים ובארמונות מימי הביניים. יש כפרים אותנטיים ועיירות ציוריות בכל חלק של צרפת, אבל יש 156 עיירות שנחשבות לעיירות היפהפיות ביותר בצרפת.

הנוף של צרפת משתנה מהגבהים מכוסי שלג של האלפים והפירנאים, עם אתרי הסקי החורפיים, ועד לעמקים מלאי הנהרות, היערות הרבים והמישורים המשתרעים של חוות ויקבים. חבל פרובאנס (Provence) שתופס את מרבית קוט ד'אזור, הוא אחד החבלים האהובים ביותר עבור מטיילים המתכננים טיול משפחות בצרפת. יש בו אווירה ים-תיכונית טיפוסית והוא מפורסם בשל שדות הלבנדר ויקבי הרוזה שלו. זהו גם מקום משכנו של קניון ורדון המדהים ביופיו, אחד מקניוני הנהרות היפים ביותר באירופה.

נוף הנהרות של עמק הלואר הוא מקום משכנם של ארמונות נהדרים רבים, כאשר השאטו אמבואה Châteaux Amboies, השאטו דה וילנדרי, Château de Villandry, אזאי-לה-רידיו  Azay-le-Rideau, שמבור Chambord, שאטו דו פאן Châteaux du Pin הן כמה דוגמאות מצויינות לארמונות קלאסיים.

החבל המערבי של בריטני מגיע הרחק אל תוך החוף האטלנטי ומתפאר באנדרטאות מגליתיות רבות כגון אלה הקרובות לקרנאק (Carnac). החופים של נורמנדי מפורסמים בשל הפלישה לנורמנדי ב-6 ביוני 1944, שסימנה את תחילת הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה.

על-אף שבית הקברות האמריקני של נורמנדי ואינספור מוזיאונים, מצבות ושרידי מלחמה מזכירים את ימי המלחמה האפלים, החבל מהווה יעד פופולרי ונעים לטיולי משפחות. קו החוף הציורי שלו כולל חופים שמשתרעים רחוק וצוקי אבן סיד גבוהים, כגון אלה שליד Étretat. האזור הוא גם ביתם של מון-סאן-מישל והמפרץ שלו. ההרים השופעים של איזור דורדון (Dordogne) יוצרים חבל ארץ נוסף המפורסם בשל הארמונות שלו, עם מעל ל- 1,500 ארמונות המרוכזים בשטח של 9,000 קמ"ר.

מוזיאונים לאמנות בצרפת

מאחר שלצרפתים יש אהבה גדולה לאמנות, המדינה מוצפת בגלריות ובמוזיאונים. רבים מהם נחשבים למוזיאונים הטובים ביותר בעולם לאמנות, היסטוריה של האמנות ותרבות. קשה להשוות את הגדולה של מוזיאון הלובר (Musée du Louvre ) בפריז לכל מוזיאון אחר בעולם. המוזיאון מתגאה באוסף נפלא של אמנות החל מימי קדם ועד המאה ה-19, והוא מקום משכנה של המונה ליזה ועוד יצירות אמנות ידועות רבות. במרחק של רבע שעה הליכה ממנו מצוי מוזיאון ד'אורסיי (Musée d'Orsay) – עוד אחד מן המוזיאונים הראשונים בעולם, אשר מתחיל בדיוק היכן שהלובר מסתיים. המוזיאון שוכן בתחנת רכבת ישנה ומכיל את האוסף הלאומי של יצירות אמנות בין השנים 1848-1914. זוהי קולקציה מצויינת הכוללת כמה מיצירות האמנות האימפרסיוניסטיות, פוסט-אימפרסיוניסטיות וארט-נובו הטובות ביותר של צרפת, כמו הבלרינות של דגה ואת חבצלות המים של מונה.

המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית Musée National d'Art Moderne במרכז פומפידו Centre Pompidou הוא מוזיאון האמנות המודרנית הגדול ביותר באירופה. במוזיאון לאמנות Museum of Fine Arts  בליון יש אוסף נפלא הכולל אוספים ממצרים הקדומה ועד יצירות אמנות ופיסול מודרניים. בליל (Lille) תמצאו את ה- the Palais des Beaux-Arts de Lille, אחד המוזיאונים הגדולים ביותר בצרפת. האוסף המגוון הוא השני בגודלו אחרי הלובר ומתגאה בפריטי עתיקות ועד אמנות מודרנית.

אוספים קטנים יותר אך מרשימים לא פחות נמצאים במוזיאון פאבר Musée Fabre במונפלייה, במוזיאון טולוז לוטרק Musée Toulouse-Lautrec באלבי ובמוזיאון פיקאסו Picasso Museum בפריז. במרסיי יש גלריות רבות ובמוזיאון קנטיני Musée Cantini יש אוסף טוב של אמנות מודרנית הקשורה בעיר מרסיי, וכן יצירות רבות מאת פיקאסו. גם ב- Fondation Maeght הממוקם בסנט-פול דה ונס Saint-Paul de Vence יש אמנות מודרנית.

פארקים ואטרקציות טבע בצרפת

אתר הנופש של פארק השעשועים יורודיסני דיסנילנד פריז Disneyland Resort Paris הוא באופן הבולט ביותר הפארק הפופולרי ביותר בצרפת, המשמש כמוקד המשיכה העיקר של טיול משפחות בצרפת עם ילדים או  טיול בר מצווה בצרפת. משפחות מגיעות אליו מכל רחבי אירופה.

הפארקים הלאומיים של צרפת מהווים אף הם יעד פופולרי לטיול משפחות בצרפת, בעקבות הנוף מרהיב העיניים וההזדמנויות הרבות לפעילות ספורטיבית בחיק הטבע. הפארק הלאומי ונואה (Vanois National Park), על שם ונואה מאסיף, הוא הותיק ביותר ואחד הגדולים ביותר בצרפת. הפסגה הגבוהה ביותר שלו היא הר הגראנד קאס (Grande Casse) המתרומם לגובה 3,855 מ'. הנופים הטבעיים המרשימים של הפארק הלאומי של הפירנאים  Parc national des Pyrénées נמצאים ממש על גבולה הדרומי של צרפת וממשיכים גם אל תוך ספרד, שם הם הופכים לחלק מהפארק הלאומי של אורדסה אי מונטה פרדידו Parc National Ordesa y Monte Perdido . השטח כולו מוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

בחלק הצרפתי, ה- cirques of Gavarnie מכוסי הקרח, אסטאובה Estaubé וטרומוס Troumouse הם מן המראות הטובים ביותר, כמו גם קיר בארוד wall of Barroud. הפארק הלאומי סבנס Cévennes National Park  ההררי מכסה חלקים מ-Languedoc-Roussillon (כולל ה-Ardèche הפופולרי וממחוזות המידי-פירנאים Midi-Pyrénées והריין-אלפים Rhône-Alpes. במרכז הפארק נמצא ארמון פלוראק (Florac), וישנן עיירות יפהפיות רבות הפזורות בכל רחבי הפאר, יש מסלולי רכיבה על חמורים, ומערת Aven Armand היא אחת מהאטרקציות הטובות ביותר של הפארק.

עוד אתר פופולרי ביותר הוא הר המון בלאן (Mont Blanc), הפסגה הגבוהה ביותר באירופה ומוקד משיכה למטפסי הרים, למטיילים ולחופשות סקי. בצד הצרפתי, מבקרים לנים בעיקר ב-Chamonix, אתר נופש ידוע למרגלות ההר.

מה לעשות בטיול משפחות לצרפת

עלו לקצה מגדל אייפל בפריז

טיילו בשדרות המרשימות של פריז

טפסו אל גבעת מונמרטר (Montmartre) בפריז

צפו בכמה יצירות אמנות בלובר, או התבוננו באמנות במוזיאון ד'אורסיי, השוכן בתחנת רכבת עתיקה

חזו בארכיטקטורה המודרנית במרכז התעשייתי לה-דפנס (La Defense)

בקרו במוזיאון המדע בפארק וילט (Villette Park) וצפו באטרקציות המשונות והמעניינות הנמצאות שם

טיילו על פני גשר רכבת (ויאדוקט) בפרומנד פלנטה (Promenade Plantee) בפריז

בקרו בארמון ורסאי (Versailles Palace) הצפוף אבל המדהים

סעו על ה-TGV, אחת הרכבות המהירות ביותר בעולם, מפריז ועד ליון

סיירו ב"חופי יום הפלישה לנורמנדי" (“D-Day beaches”) בנורמנדי ולימדו יותר על תפקיד המפתח של הקרב הזה בסיום מלחמת העולם השנייה

חצו את החוף בנקודת השפל הנמוכה וטפסו משם לפסגת מון סאן מישל (Mont Saint Michel)

גלו את היופי של קתדרלת שארטר (Chartres Cathedral)

טיילו בנופים הקסומים של מחוז אלזס (Alsace)

השתזפו ושחו בחופי הריביירה הצרפתית

צאו לטיול אופניים במסלול של טור דה פראנס (Tour De France)

צרפת
דירוג הגולשים 4.67 (3 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל