טיול משפחות לצכיה

צ'כיה עם ילדים – המדריך המלא לטיול משפחות

צ'כיה היא לא מדינה גדולה מבחינה גיאוגרפית, אך יש לה היסטוריה עשירה ומגוונת. למרות גודלה הצנוע יחסית, בצ'כיה יש מאות טירות עתיקות, מנזרים ואחוזות מפוארות, ערים ותיקות בעלות אוצרות ארכיטקטוניים, הרים ויערות ייחודים ביופיים.

דילים לפראג במבצע             |           טיולים מאורגנים בצ'כיה

הרפובליקה הצ'כית Czech Republic או בשמה הלא רשמי – צ'כיה, היא מדינה מוקפת יבשה, ללא מוצא לים, במרכז אירופה – דרום מזרחית לגרמניה וגובלת באוסטריה מדרום, בפולין מצפון ובסלובקיה בדרום מזרח. מבחינה תיירותית לצ'כיה יש הרבה מאוד מה להציע וישראלים רבים מתכננים טיול בצ'כיה או חופשה בפראג, עיר הבירה התיירותית, ומשפחות רבות מתכננות טיול אל צ'כיה עם ילדים או חופשה משפחתית בפראג עם הילדים. מאז ומעולם חיו בה יחד בהרמוניה ובשיתוף צ'כים, גרמנים ויהודים, כמו גם צאצאי פועלים שהגיעו מאיטליה, סוחרים ואפילו עריקים צרפתים מצבאו של נפוליאון. במשך מאות בשנים הם עיבדו וטיפחו את אדמתם במשותף ויצרו ערבות הדדית שגם היום מעוררת כבוד והערכה.

טיול בצ'כיה – המלצות לקריאה נוספת:

אל תזמינו טיסה לצ'כיה לפני שתעיפו מבט על המדריך המיוחד הכולל הסברים על איתור טיסות זולות לפראג, ביקורת על חברות התעופה השונות ואפשרות הזמנת כרטיסי טיסה – הכל על טיסות לפראג

אם אתם מתכננים טיול בצ'כיה מומלץ מאוד לקרוא את המאמר המיוחד – כולל השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב בצ'כיה שתחסוך לכם הרבה כסף וטיפים על נהיגה בצ'כיה – שהכנו עבורכם בנושא השכרת רכב בצ'כיה

מגיעים אל צ'כיה עם ילדים ומעוניינים למצוא מלון בפראג שכל בני המשפחה ייהנו בו? הכנו עבורכם רשימה של מלונות בפראג שמציעים יותר למשפחות עם ילדים בכתבה על 10 מלונות מומלצים בפראג למשפחות עם ילדים

רוצים לצאת מפראג ולטייל בצ'כיה היפה? מומלץ לקרוא את המדריך המורחב על תחבורה בצ'כיה

לפני שאתם יוצאים לחופשה בצ'כיה עם ילדים, כדאי לכם לקרוא את המדריך לתקשורת עם סים לצ'כיה, על מנת שתוכלו להישאר מחוברים, ולהשתמש בסמארטפון שלכם בנוחיות ובמחירים משתלמים.

טיולים ותיירות בצ'כיה

בזכות מיקומה המעולה במרכז אירופה, סיום עידן שלטון הקומוניזם והכניסה שלה לאיחוד האירופי, זכתה צ'כיה לפופולאריות רבה ולגידול בכמות התיירים המבקרים בה, הפוקדים בעיקר את עיר הבירה פראג, אשר הפכה לאחד מאתרי התיירות המבוקשים ביותר באירופה. תיירים רבים המגיעים לצ'כיה נוטים להתמקד בפראג ולשהות רק בה או בסביבותיה, כאשר הם מוותרים על אתרים תיירותיים רבים אחרים ברחבי צ'כיה, שבהחלט יש לה הרבה מה להציע מעבר לפראג, כגון ערים מעניינות אחרות ועיירות מסקרנות, נופים עוצרי נשימה, כפרים ציוריים, יערות, הרים ונהרות.

החלקים העיקריים של צ'כיה:

בוהמיה

למרות השם המבלבל האזור אינו קשור למונח המודרני "בוהמה", ולכן אל תצפו לפגוש כאן נוודים בוהמיינים או אמנים וסופרים יוצאי דופן וגם היצירה "רפסודיה בוהמית" אינה ההמנון המקומי ולא נכתבה על בוהמיה שבצ'כיה.

למעשה מקור השם של חבל "בוהמיה" הוא בשבט הקלטי BOII שישב בעבר באזור. המונח "בוהמי" הפך לשם מייצג עבור כל תושבי בוהמיה, כולל הגרמנים הסודטים שישבו באזור. היום חבל בוהמיה ממוקם בחלקה המערבי של צ'כיה ומהווה מרכז פוליטי וכלכלי.

מורביה ושלזיה הצ'כית

מורביה ובוהמיה היו בין האזורים הראשונים של יבשת אירופה שעברו את המהפכה התעשייתית. עדויות לכך ניתן לראות במערכת הרכבות הנרחבת שלהן ובמפעלים ההיסטוריים כגון: מפעל Zbrojovka לנשק בברנו ומפעל הנעליים Bata ב Zlín. אך למרות ההיסטוריה התעשייתית הזו, מורביה בניגוד לשכנתה בוהמיה לא עברה תהליך עיור המוני. לאור זאת, חבל מורביה הוא עדיין אזור המאכלס כרמים מדהימים, מטעים, שדות בהן גדלה תוצרת אורגנית והרים מהם נשקפים כפרים קטנים וציוריים. גם העיר הגדולה שבמורביה המשמשת כעיר הבירה של החבל – ברנו – נשארה ידועה באווירת "העיירה הקטנה" השורה בה.

המיקום האסטרטגי של אזור מורביה – בין רכסי ההרים המרשימים של מרכז אירופה מאפשר גישה נוחה לחלקים רבים של אירופה. מבחינה תרבותית אנשי מורביה מעדיפים לנהל את חייהם בקצב איטי יותר משל אנשי חבל בוהמיה, ולא מעט אנשי מורביה יהיו מוכנים להתוודות כי יש קווי דמיון חזקים יותר בינם לבין שכניהם הסלובקים יותר מאשר עם אנשי חבל בוהמיה.

הניבים בשלזיה הצ'כית שונים מאוד מהניבים האחרים הנהוגים בשאר חלקי הרפובליקה הצ'כית, ולרוב הם מאופיינים בסגנון קצר ומחוספס. הדיאלקטים הצ'כיים המדוברים במורביה שונים במקצת מהדיאלקטים המדוברים אצל השכנים מבוהמיה ובמיוחד מהדיאלקטים המדוברים בעיר הבירה – פראג. המורבים מתגאים בניב המיוחד שלהם ובהבדלים המתקיימים בינו לבין שאר הניבים.

חלקה המזרחי של שלזיה הצ'כית נחשב לעתים קרובות כמרכזה של התעשייה הכבדה של הרפובליקה הצ'כית. הידועים שבמפעלים שבאזור הם מכרות הפחם ומפעלי הפלדה. אך עם זאת מאופיין האזור בערים מיוחדות כמו העיר הגדולה אוסטרבה והעיר Opava הנחשבת למרכז תרבותי בעל ערך היסטורי רב. האזור קשור מבחינה תרבותית גם לאזורי הגבולות הנרחבים של מורביה עם שלזיה הפולנית, שלכלכלתה ולתעשייה שלה היסטוריה דומה ויש להזכיר גם כי המיעוט הפולני החי בסמיכות לגבול המשותף, השתלב גם הוא בחברה הצ'כית.

הרפובליקה הצ'כית כוללת ארבעה עשר מחוזות רשמיים (kraj) אשר ניתן לחלקם לשמונה אזורים כלליים:

מרכז בוהמיה (פראג, קוטנה הורה, Karlštejn).

המרכז המטרופוליני של צ'כיה הכולל את עיר הבירה שלה. האזור ידוע בנהרות עמוקים, לועות הרי געש שכבר אינם פעילים ושדות מרעה ירוקים.

מערב בוהמיה (פילן, קרובי וארי, מריאנסקה לאזנה, פרנטישקובי לאזנה).

אזור מיוער והררי, כאן מיוצרת הבירה הצ'כית הידועה פילזנר, באזור יש עיירות ספא ​​רבות ויערות

צפון בוהמיה (Liberec, Ústí nad Labem, Děčín, Bohemian Paradise). 

אזור המאכלס מכרות פחם רבים. לאזור יש היסטוריה תעשייתית והרים המשמשים בחורף כאתר נופש.

מזרח בוהמיה (Hradec Králové, Pardubice, ליטומישל, שפינדלרוב מלין).

אזור המהווה מיקום ראשי בו נמצאים ההרים הענקיים והפופולריים (Krkonoše) והפסגה הגבוהה ביותר בצ'כיה – Sněžka.

דרום בוהמיה (Ceske Budejovice, צ'סקי קרומלוב, Třeboň).

אזור המאופיין בנופים מיוערים. מאזור זה נובע נהר הוולטאבה, והוא נחשב לאזור פופולרי מאוד עבור חטיבת עצים.

בוהמי-מורביה Highlands Telc, Třebíč, Zdar Nad Sazavou)).

אזור ירוק מאוד, הנחשב ללב הגיאוגרפי של המדינה.

צפון מורביה (אוסטרבה, אולומוץ, Opava, ליטובל).

אזור גדול הכולל את שלזיה הצ'כית, אשר על אף היותו מנוקד גבעות והרים יפים נחשב לאזור בעל רמת תיעוש גבוהה.

דרום מורביה (ברנו, זנוימו, זלין, לדניצה -Valtice ).

אזור הידוע בקצב חיים כפרי ואיטי, במזג אויר חם בקיץ, בכרמים עשירים ובברנדי חזק הנקרא slivovice.

יעדים תיירותיים בצ'כיה

פראג (Praha) – עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בצ'כיה, הנחשבת לאחד מיעדי התיירות המובילים באירופה. האזור ההיסטורי הגדול והיפה שלה מוגדר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

ברנו – העיר הגדולה ביותר בחבל מורביה והעיר השנייה בגודלה בצ'כיה, הכוללת מוזיאונים נהדרים, עיר עתיקה ונגישה וקתדרלה מדהימה. כמו כן העיר מארחת את תחרות הגרנד הפרי השנתית.

České Budějovice – הידוע גם בשם Budweis, עיר אטרקטיבית בדרום בוהמיה עם כיכר עירונית עתיקה ומרשימה.

צ'סקי קרומלוב – עיירה מדהימה מימי הביניים הבנויה בסגנון הרנסנס השוכנת בדרום בוהמיה, הארמון שנמצא בה הוא השני בגודלו בצ'כיה ונחשב לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

קרלובי וארי – עיר נופש וספא היסטורית, פופולרית במיוחד בקרב תיירים גרמנים ורוסים, המארחת את פסטיבל הקולנוע היוקרתי ביותר בצ'כיה.

קוטנה הורה – עיירה היסטורית מימי הביניים המצאת בבוהמיה המרכזית. העיירה היא ביתם של אתרים תיירותיים רבים כמו כנסיית סנט ברברה, מכרות הכסף הישן, וגלוסקמת Sedley המאכלסת עשרות אלפי שרידי אדם. האטרקציות שיש בה מוכרות גם הן כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

אולומוץ – עיר אוניברסיטאית עם היסטוריה בת אלף שנים, הנחשבת למרכז ההיסטורי השני בגודלו בצ'כיה לאחר עיר הבירה פראג.

אוסטרבה – עיר תעשיה ופועלי צווארון כחול תוססת, בעלת היסטוריה ארוכה של כריית פחם לצורך ייצור פלדה.

Opava – עיר הבירה לשעבר של שלזיה.

פילזן – הבית של מפעל הבירה המפורסמת "פילזנר" ומפעלי סקודה, הנחשבת לעיר הגדולה ביותר במערב בוהמיה.

Telc – העיר היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו המציעה מרכז עיר שמור להפליא הבנוי בסגנון רנסנס.

Bohemian Paradise (צ'סקי ראג) – אזור בעל צורות סלע וטירות מבודדת הממוקם צפונית מזרחית לפראג. עיר השער של Jičín היא יעד מעניין בפני עצמו, אבל Turnov הוא הקרוב ביותר לאלה המעוניינים לראות טירות וצורות סלע ייחודיות. המגדלים התאומים של טירת Trosky ההרוסה הם סמל האזור.

דבור קראלובה nad Labem – עיירה קטנה במרחק של כ 20 קילומטר מערבית לעיר Trutnov בבוהמיה המציעה גני חיות גדולים וספארי.

פרנטישקובי לאוזנה – עיירת ספא ​​מסורתית במערב בוהמיה.

ז'רומריצה nad Rokytnou – עיירה קטנה הממוקמת כ – 50 ק"מ דרומית לעיר Jihlava, ביתם של טירת ז'רומריצה המכונה "ארמון ורסאי של מורביה" וכנסיית סנט מרגרט.

Karlštejn בה אפשר למצוא את טירת סנט ג'ון  מימי הביניים וכן את המנזר הסלול.

מורבסקי קראס – אזור נרחב בין ברנו ואולומוץ עם גיאולוגיה מיוחדת, בו נמצאת התהום העמוקה ביותר בצ'כיה. שם ניתן גם לבקר במערות פונקבה, אתר תיירותי המאפשר לתיירים (שאינם חוששים מקלסטרופוביה!) לצאת לשיט בסירה לאורך נהר תת קרקעי.

רג'יון מוטניס – אזור הממוקם בדרום מורביה. אזור זה, בו נמצאים כמה מן הכרמים הטובים ביותר בצ'כיה, לרוב אינו חלק מן המסלול של רוב התיירים שמגיעים לצ'כיה מחו"ל.

נובה מסטו נה מוראבה – עיר סקי ונופש.

טרזין – עיר במרכז בוהמיה ליד נהר Ohře הממוקמת כשבעים קילומטרים מצפון לעיר הבירה פראג. מבצר הבארוק שבה, העשוי מלבנים אדומות, שימש במהלך מלחמת העולם השנייה כמרכז תחבורה של הנאצים ולאחר מכן כגטו יהודי ומחנה ריכוז.

זנוימו – עיירה מימי הביניים השוכנת קרוב לגבול האוסטרי בדרום מורביה, בעיר זו נמצא מבנה אדריכלי (רוטונדה) של מרים הבתולה סנט קתרין, המכיל את ציורי הקיר העתיקים ביותר בצ'כיה.

Krkonoše Giant Mountains – ההרים הגבוהים ביותר בצ'כיה הנמצאים לאורך הגבול עם פולין, כאן נמצאים אתרי הסקי הפופולריים ביותר בצ'כיה.

ליטומישל – עיירה קטנה ויפה במזרח בוהמיה. הכיכר המרכזית שלה הבנויה בסגנון הרנסאנס והטירה שלה הם בין הכיכרות והטירות היפות בצ'כיה. העיר הייתה ביתם של אמנים חשובים ומשפיעים רבים ומדי שנה מתקיימים בטירה שבה, הנחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שני פסטיבלי אופרה בינלאומיים.

Luhacovice – אחת מערי הספא הידועות ביותר במורביה.

מריאנסקה לאזנה – עיירת ספא ​​פופולרית במערב בוהמיה.

Chomutov – עיר תעשייתית בעלת מרכז היסטורי ובה גם גן חיות ידוע.

Eurasian ו Kamencové מקומות המציעים ביקור באגם ייחודי.

טיפים לטיול בצ'כיה עם ילדים

צ'כיה מציעה מגוון רחב של אטרקציות לילדים –  אגמים ומערות, צוקים ויערות, שפע של בעלי חיים והרבה גני חיות, מבוכים לילדים, טירות וארמונות, מסלולי מזחלות קרח, אתרי סקי וספורט חורף, ושלל מסלולים לטיולים רגליים באוויר הפתוח שמתאימים ביותר עבור משפחות עם ילדים.

טיולים עם ילדים בחו"ל תמיד מצריכים הרבה תכנון מראש – כדי למנוע מצבים בהם ילדים מתחילים להשתעמם ו"לנג'ס" צריך לבנות מסלולי טיול מעניינים, כייפים ואטרקטיביים, להקפיד על מרחקי נסיעה לא גדולים מדי ולהתחשב גם בזמני הלינה ומנוחת צהריים של ילדים. הקפידו לשלב מדי יום במסלול שלכם אטרקציות מתאימות שייצרו עניין אצל ילדים כמו ביקור בגן חיות, טירה או פארק מים,  בצ'כיה יש רבים מאלו וזמני הנסיעה אינם ארוכים.

האטרקציות המומלצות ביותר למשפחות עם ילדים בצ'כיה

יעד פופולרי לטיול בפראג עם ילדים הוא גבעת פטרין בעיר פראג, בה בד"כ מתחילים ומסתיימים טיולים בצ'כיה, שם נמצא מגדל בצורת מבוך שילדים יכולים להיכנס ולטייל בו, מובטחת להם הנאה מרובה.

אם אתם מתכננים טיול בצ'כיה עם ילדים קטנים, שעדיין מתקשים בהליכה, קחו אותם לפארק השעשועים הצ'כי "דינו פארק" (Dino Park) בפראג. פארק איכותי ומעניין המיועד בעיקר לילדים קטנים, עם דגמים בגודל טבעי של דינוזאורים וכל מיני חיות פרהיסטוריות. זהו פארק פתוח, שלא מתאים לימי גשם.

אופציה מומלצת נוספת לטיול בצ'כיה עם ילדים הוא הפארק המיוחד Boheminium הנמצא במריאנסקה לאזנה בבוהמיה. בשבילי הפארק היפה מפוזרים מודלים מוקטנים מושלמים של טירות מפורסמות ושל ארמונות ואתרים חשובים אחרים בצ'כיה, בסגנון "מיני יזראל" שבלטרון.

Mirakulum ב Milovice nad Labem – פארק מיוחד למשפחות שנמצא ב Oslavany בדרום מורביה מציע לבעלי הדמיון וחובבי סיפורי הפנטזיה השדונים את Permonium בו אפשר לצאת לטיול במבוך הגדול ביותר בצ'כיה העשוי בצורת מערכת מנהרות עיליות, וליהנות ממרכז הטיפוס על קירות, מסיור משפחתי ופיקניק ליד האגם, ומאטרקציות נוספות.

מקום נוסף בצ'כיה בו ילדים יכולים למצוא המון אטרקציות ועניין הוא האתר המרתק "גן העדן של בוהמיה", Bohemian Paradise, אתר מיוחד ועוצר נשימה בו יש סלעים מיוחדים בצורות מדהימות והמון טירות וארמונות, וגם לא מעט אטרקציות מודרניות יותר לילדים כמו קירות טיפוס, מבוכים הפופולרים מאוד כבילוי לילדים בצ'כיה, ג'ימבורי וטרמפולינות. כמו כן תמצאו שם שלל משחקים לילדים, ושפע של עצים, בעלי חיים וטבע.

ליד פרדוביצה, בבית Gingerbread ילדים יכולים ללמוד על ייצור מעדן הג'ינג'ר המסורתי של צ'כיה ולטייל לצד בקתות המזכירות את בקתת הממתקים הידועה מאגדת עמי ותמי.

כמו כן סביר כי ילדים בד"כ ימצאו עניין באטרקציות הרבות למשפחות שב – Lipno, וגם במסלולי מזחלות השלג שבשפינדלרוב מלין עיירת הסקי הידועה בהרים הענקיים קרוקונוזה.

לילדים בגילאי בית ספר עם סקרנות ואהבה לטבע ויצירה מומלץ לשקול לצאת גם אל Ostra nad Labem לסיור במתחם הבוטניקה המיוחד Botanicus, הכולל הרבה סוגים של גינות צמחים ונוי, וגם כפר מיוחד המוקדש לתרבות ולאומנות ההיסטורית של צ'כיה, בו הם יכולים ללמוד על מלאכות יד מסורתיות שפעם עברו בעל פה מאב לבן ומאם לבת בעממי צ'כיה הקדומים, אך בימינו כבר נכחדו בגלל מהפיכת בתי החרושת. שם ניתן גם לצפות באמנים כמו קדרים, יצרני נרות וסבון בעבודתם, בסדרה של אירועים מעניינים המתרחשים בכל סוף שבוע בקיץ.

שופינג בצ'כיה

בהשוואה למדינות אחרות באירופה, צ'כיה נחשבת למקום זול לבילויים ולקניות.

המטבע של הרפובליקה הצ'כית הוא קורונה (הכתר CZK – קוד המטבע משמש לעתים קרובות כסמל מטבע בינלאומי, אבל הסמל המקומי הוא Kč עבור Česká קורונה. קורונה אחת שווה (כיום) כ- 15 אגורות של שקל ישראלי.

חלק מהחנויות הגדולות (בעיקר חנויות הרשתות הגדולות) מקבלות גם יורו, דבר זה הוא ענין נפוץ למדי גם עבור מקומות אירוח של תיירים המקבלים גם הם יורו בד"כ.

משרדים להחלפת כספים (směnárna) מצויים בשפע ברוב הערים ובעיקר בערים הגדולות. אך עם זאת, מומלץ שלא להחליף כסף ברחוב – הדבר לא חוקי ולרוב החלפנים מתגלים כרמאים.

ערים בצ'כיה

העיר הראשונה במעלה זו עיר הבירה של צ'כיה – פראג, המהווה באופן טבעי את המרכז התיירותי של צ'כיה ומציעה מגוון מסלולים ואתרים המתאימים וטובים כמעט לכל התיירים והמבקרים מכל הסוגים ויש לכך סיבה טובה – שילוב הסגנונות הגדול הקיים בפראג בין הסגנון הגותי, סגנון הרנסנאס, הבארוק, הקלאסי, סגנון הארט נובו, הארט דקו, הסגנון הברוטליסטי וסגנון הבניה הסוציאליסטי, הופך את העיר ללא ספק לאחת הערים הפוטוגניות ביותר באירופה.

למבקרים המעוניינים ליהנות מהעיר העתיקה של פראג מומלץ לבחון לעומק את המבנים הקיימים בה עוד מימי הביניים, ובטח שלא לוותר על ביקור בגשר קארל, או על הליכה לאורך מאלה סטראנה עד לטירת העיר ממנה נשקף נוף מרהיב של פראג כולה.

מחוץ לפראג, מבקרים יכולים בקלות להגיע ולבקר בעיר קוטנה הורה הסמוכה, בה נמצאות כנסיות מרשימות כמו סנט ברברה, וגלוסקמת Sedley המרתקת.

בצפון מערב צ'כיה נמצאת העיר קרלובי וארי, עיירת ספא ​​מפוארת וקיסרית השוכנת לגדת נהר Ochre ואת מנזר טפלה, אשר מעוררים רגשות המזכירים את רחובותיה הצרים של העיר פריז או את העיר וינה. פסטיבל הסרטים השנתי של העיר, שבדרך כלל נערך בתחילת חודש יולי, מושך אליו שחקנים, במאים, מעריצים וחובבי קולנוע מרחבי אירופה.

העיר פילזן, ביתה של יצרנית הבירה המפורסמת פילזנר, היא עיר פועלים של "צווארון כחול", אשר מרכז העיר שלה משלב סגנון ישן וחדש, נעים ולא יומרני. קתדרלת סנט ברתולומיאו הגותית של פילזן משקיפה על נוף מרהיב של העיר כולה וגם על האזור הכפרי שמסביב. בדרום העיר

עיר יפה במיוחד היא צ'סקי קרומלוב, אשר נהר Vltava זורם דרכה וטירה גותית מרשימה שוכנת בה. בסמוך, נמצאת העיר České Budějovice שבד"כ איננה מוכרת לתיירים למרות שהיא עיר עתיקה מהנה ומעניינת המוקפת בבניינים שנבנו לפני כשש מאות שנים.

העיר ברנו, העיר השנייה בגודלה בצ'כיה, מתחרה לעתים קרובות בבירה פראג הן מבחינה תרבותית והן מבחינה כלכלית ולמעשה מדובר ביריבות הנמשכת כבר מאות שנים. העיר ברנו היא ביתם של סטודנטים רבים ומציעה חיי לילה פעילים, מרכז עיר עתיק, את טירת Špilberk המרשימה שלה, את כנסיית פיטר הבנויה בסגנון גותי סנט ואת קתדרלת פול. למרות היותה עיר גדולה, ברנו מציעה אווירה נינוחה יותר מהאווירה הקיימת בפראג והיא ידועה ברחבי צ'כיה באיכות החיים הגבוהה שלה.

העיר אולומוץ, בירתה ההיסטורית של מורביה, נותרה אחד הסודות הכמוסים ביותר של צ'כיה והיא אחת הערים הישנות הגדולות ביותר חוץ מפראג. בעיר נמצא עמוד השילוש הקדוש, שהוכרז באתר מורשת עולמי של אונסק"ו בזכות יופיו ועוצמתו. השעון האסטרונומי ששרד עוד בעיר עוד מתקופת ימי הביניים, ונהרס על ידי הגרמנים במלחמת העולם השנייה, תוקן והופעל מחדש בתקופת הקומוניזם ובעיר מתהלכים אנשי דת ולצידם איכרים, מדענים ופועלים. חומותיה המרשימות של העיר אולומוץ – שריד לימי הביניים הן מקום נפלא לטייל בו. העיר אוסטרבה שבשלזיה, המאכלסת לרוב אנשי תעשייה ופועלים היא ביתו של מוויקטוביצה – מפעל פלדה לשעבר שעבר הסבה ומשמש עכשיו מוזיאון פופולרי. העיר מארחת גם את "תבעי אוסטרובה", הנחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה הגדולים המתקיימים בצ'כיה.

אטרקציות וטיולים בטבע בצ'כיה

הרפובליקה הצ'כית מוקפת בשורה של רכסי הרים, היוצרים את הגבולות הייחודיים של המדינה שלא השתנו באופן משמעותי באלף השנים האחרונות. רכסים אלו כוללים את יערות בוהמיה במערב ואת חבל הסודטים מצפון וממזרח.

צ'כיה מציעה ארבעה פארקים לאומיים בעלי יופי טבעי עשיר. הפארק הלאומי של הרי Krkonoše הוא אחד המפורסם והפופולרי שבהם. בתוך Krkonoše סמוך לגבול המדינה נמצאת Sněžka שהיא הפסגה הגבוהה ביותר בצ'כיה בה מטיילים צ'כיים ופולנים העולים משני צדי ההר יכולים להיפגש בפסגתו. ממערב ליד הגבול הגרמני נמצא הפארק הלאומי שומבה, המהווה חלק מאיזור גדול של יערות בוהמיה. אזור זה נחשב לעתים קרובות לאחד האזורים הקרים ביותר של צ'כיה, בשומבה תמצאו הרים יפים, ביצות, אגמי קרחונים, ושרידי יערות בראשיתיים. גירוש התושבים הגרמנים של האזור בסוף מלחמת העולם השנייה, כמו גם העובדה שהאזור שימש כגבול הגרמני צ'כוסלובקי- בתקופת המלחמה הקרה הביא לכך ששומבה התפתחה באופן איטי מאוד מאז שנת 1940. בדרום הרפובליקה הצ'כית, לצד הגבול האוסטרי נמצא הפרק הלאומי Podyjí, אזור מיוער לאורך נהר Dyje העמוק.

ליד ברנו נמצאת תהום Macocha, שם כתוצאה מבולען שיצר טבע יפה ונדיר, ימצאו המבקרים נקיק נהר צר – תת קרקעי ומערה גדולה. צורות סלע יוצאות דופן גם הם אטרקציה עיקרית בצ'כיה וניתן למצוא אותם בחלקים שונים של המדינה. תיאטרון הסלע המרשים ליד Broumov הוא אחד המקומות בהם ניתן לראות צורות שכאלה. בנוסף אפשר לבקר בפרק הלאומי Švýcarsko České וב Pravčická – קשת הסלע הטבעית הגדולה ביותר באירופה.

טירות ואנדרטאות

צ'כיה היא אוצר בלום של טירות, ארמונות, מנזרים ועוד מקומות בעלי ערך היסטורי וכמעט בלתי אפשרי למנות את כל הטירות והארמונות של צ'כיה. המומלצות שבהן הן:

Karlštejn היא טירה הנמצאת מחוץ לפראג, מהווה מוקד משיכה עצום לתיירים סקרנים הנמשכים אל הארכיטקטורה הגותית שלה המתנוססת לראווה מעל גדות נהר הוולטאבה.

הארמונות והגנים של לדניצה – Valtice השוכנים לצד הגבול האוסטרי שימשו בעבר למגורי נסיכי ליכטנשטיין, ומוכרזים שניהם כיום כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. לדניצה ידועה גם בגנים האנגליים שלה. לא רחוק מארמונות אלה בעיירה סלאבוק ברנה נמצא שדה הקרב אוסטרליץ, שבו מצא עצמו נפוליאון מותש ועייף מהקרבות עם הצבאות האוסטריים והרוסים ב שנת 1805.

במערב בדרום בוהמיה ליד העיירה הראדץ Jindřichŭv נמצא שאטו Červená Lhota, ארמון הבנוי בסגנון רנסנס, העומד באמצע של בריכה בצמוד לגשר מאבן. Hluboka Castle, הנמצא לא הרחק Ceske Budejovice הוא ארמון מתקופת ימי הביניים שחודש במהלך המאה ה – 19. המבקרים בצפון הארץ ימצאו את Trosky Castle על שרידיה המרשימים הבנויים בסגנון גותי המעניק נופך דרמטי לנוף הבוהמי היפה.

Kašperk Castle גם היא ירושה גותית מימי שלטונו של הקיסר קארל הרביעי.

טיולים רגליים בצ'כיה

בצ'כיה יש מערכת מצוינת ומשוכללת לסימון דרכים לטיולים רגליים, המתאפיינת במסלולים מסומנים המאפשרים התמצאות קלה כמעט בכל מקום באזורים הכפריים. ברוב המקומות וגם בחנויות הספרים הגדולות, ניתן לקנות מפת הליכה (המותג הטוב ביותר הוא של מועדון תיירות צ'כיה (turistů českých Klub) בקנה מידה של 1: 50000.

שחייה

לצ'כיה אין חופי ים אך מקומות רבים ברפובליקה הצ'כית, אגמים ונהרות, נהדרים לשחייה, ובקלות ניתן למצוא מקומות מתאימים לכך. אך עם זאת, יש להיות מודעים לכך שבמזג אוויר חם, איכות המים במקומות מסוימים עלולה לרדת אל מתחת לתקנות האיכות של האיחוד האירופי.

כניסה לצ'כיה – כללי דרכונים

לפי חוקי הכניסה לצ'כיה, על דרכונים או תעודות מסע להיות בתוקף למשך תקופה של 90 ימים לפחות בזמן רישום למלון בצ'כיה.

מבקרים זרים חייבים להירשם ברשויות הצ'כיות בתוך שלושה ימי עבודה. במקרה בו התייר שוהה בבית מלון או מוסד דומה, בית המלון מסייע לו במילוי הטופס להסדרת הרישום.

ילדים הרשומים בדרכון ההורים מורשים לנוע עם הוריהם ללא דרכון משלהם עד גיל חמש עשרה, מעל גיל זה על הילדים להחזיק בדרכון משלהם.

צ'כיה
דירוג הגולשים 3.2 (10 הצבעות)
Sending

תגובות 2

  • היינו באוקטובר עם 3 ילדים מתחת לגיל 9. ישנו 5 לילות בטורנוב בפנסיון bejbi- מקום מושלם לילדים!! יש המון מה לעשות באזור והכל פחות משעה נסיעה. זול מאוד ויפה ממש. מומלץ!
    טיפ חשוב- לבדוק ימי פתיחה של אטרציות בתשלום (לא בעונה האטרקציות פתוחות רק בסופי שבוע…)

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל