מדריך לסרי לנקה

סרי לנקה – המדריך המלא לטיול משפחות

סרי לנקה היא מקום נהדר לטיול משפחות עם ילדים. האי קטן מספיק בשביל לטייל בו ללא הצורך לבלות שעות ארוכות בנסיעות, ויש המון הרבה דברים נהדרים לראות, לעשות ולחוות בדרך – מרכיבה על פילים לצפייה בלוויתנים, מגלישת גלים לטיפוס הרים, או הירגעות על חופי הים המושלמים

סרי לנקה (Sri Lanka), שנקראה בעבר ציילון, היא מדינת אי באוקיינוס ההודי, דרומית להודו וצפונית לאיים המלדיביים, ונחשבת לאחד היעדים התיירותיים המבוקשים לטיול משפחות בדרום אסיה. סרי לנקה ידועה כיעד מועדף על גולשי גלים לחופשות גלישה, אך בשנים האחרונות החלו המטיילים הישראלים לגלות את שלל קסמיה – גם תרמילאים צעירים, וגם משפחות המגיעות לטיול בסרי לנקה עם ילדים

רוצים לטוס אל סרי לנקה עם הילדים? כדאי להזמין מלון מומלץ למשפחות מתוך רשימת מלונות מומלצים בסרי לנקה למשפחות עם ילדים

מתכננים טיול בסרי לנקה ושוקלים השכרת רכב? אספנו עבורכם טיפים והשוואת מחירים שיחסכו לכם מאות שקלים והרבה מאוד חששות בכתבה מיוחדת על השכרת רכב בסרי לנקה

לפני תיכנון טיול לסרי לנקה חובה לקרוא גם את המידע החיוני שריכזנו עבורכם על חיסונים וויזה לסרי לנקה

5 המלצות לטיול משפחות בסרי לנקה עם ילדים:

1. צפו בצבי ים

עיירה קטנה בשם קוסגודה (Kosgoda) הנמצאת בחוף המזרחי של סרי לנקה, בין בנטוטה והיקאדואה, ידועה כאתר קינון של צבי ים רבים מאוד, ויש בה גם מדגרות מיוחדת לצבי ים תינוקות. בסיור במדגרות צבי הים ילדים יכולים לראות וללמוד על על תהליך הרבייה והבקיעה של צבי הים, להחזיק בכף ידם ביצה של צב ים, ואפילו לשחרר תינוק צב ים קטן אל תוך הים. זוהי חוויה יוצאת דופן שילדים זוכרים שנים רבות. אחד מסמלי המקום הוא צב הים הלבקן, הזקן והנדיר, החי במקום.

2. בית היתומים לפילים

בית היתומים לפילים פינוואלה (The Pinnawela Elephant Orphanage) הוא מקלט לפילים בו חי עדר הפילים הגדול ביותר בסרי לנקה של פילים שנלכדו בשבי, מחוץ לטבע. במקלט הפילים מטפלים בפילים ומכינים אותם לחזרה לטבע, וגם מסייעים להם ברבייה והמלטה על מנת להבטיח את התרבות הפילים. חלק גדול ממקלט הפילים מוקדש לחינוך והסברה, ויש בו הרבה הזדמנויות ללמוד הכל על פילים והטיפול בהם. זהו מקום המנוהל ע"י אוהבי פילים בו הורים וילדים יכולים לצפות בהאכלת ורחיצת הפילים מקרוב, ובחלק מהמיקרים גם להאכיל את הפילים או לסייע בהאכלתם.

3. נסיעה ברכבת עם נוף עוצר נשימה

אחד מאמצעי התחבורה הנפוצים ביותר בסרי לנקה הוא הרכבת, וברבים ממסלולי הרכבת יש נוף עוצר נשימה שהופך את הנסיעה ברכבת לאטרקציה תיירותית בפני עצמה. אחד ממסלולי הרכבת עם הנופים הטובים ביותר בסרי לנקה נמצא בין אלה לבין נוארה אליה, שתי עיירות ציוריות באיזור הגבעות. הרכבת נוסעת לאיטה דרך הכפרים האותנטיים של סרי לנקה ובתוך לא פחות מ- 21 מנהרות צרות. בזמן הנסיעה ברכבת, שמהווה עבור ילדים חוויה מרתקת גם בנופים הרבה פחות מרתקים, תוכלו לשטוף את העיניים בנופים היפהפיים של הגבעות הירוקות ומטעי התה.

4. טיפוס על פסגת אדם הקטנה (Little Adam's Peak)

פסגת אדם הגדולה והמפורסמת היא ההר הגבוה ביותר בסרי לנקה, וטיפוס עליה היא אולי חוויה מומלצת להרפתקנים מנוסים ומאומנים אבל בהחלט לא למשפחות המגיעות אל סרי לנקה עם ילדים. אך בסרי לנקה קיימת גם "פסגת אדם הקטנה", פסגה אחרת, שהיא הטרק ההרפתקני המושלם למשפחה עם ילדים. מסלול ההליכה הנוח הוא באורך של 4 קילומטרים, ומתפתל דרך מטעי תה מסביב ל'תחנת הגבעה' הסמוכה לעיירה אלה.

בזמן ההליכה בדרך לפסגה אפשר לראות לא מעט בעלי חיים, וגם את תהליך גידול וקטיפת צמחי התה שסרי לנקה מפורסמת בהם. הנוף מפיסגת אדם קטנה הוא נוף פנורמי מרהיב עין הכולל בתוכו את איזור הגבעות ומטעי התה וגם תצפית מלמעלה על מפלי רואנה הנפלאים (Ruwana Falls)

5. חופי הים

סרי לנקה ידועה בחופי הים הרבים והמקסימים שלה, רוב החופים מאוד נקיים עם מים כחולים צלולים. כמה מאתרי הנופש הטובים ביותר על שפת הים ממוקמים בחוף הדרום מזרחי של סרי לנקה, עם חופים לבנים מושלמים לבניית ארמונות חול עם הילדים. כמה מאתרי הנופש הטובים ביותר על שפת הים ממוקמים בחוף הדרום מזרחי של סרי לנקה, עם חופים לבנים מושלמים לבניית ארמונות חול עם הילדים. לחופשה משפחתית רגועה ומפנקת על חופי ים מושלמים ומתאימים לילדים מומלץ למצוא אחד מאתרי הנופש המתמחים באירוח משפחות בחופי אונה וואטונה, בנטוטה או היקאדווה. סרי לנקה היא אחד היעדים המומלצים בעולם לגלישת גלים, לחובבים מומלץ לקחת גלשן בוגי וליהנות במים הצלולים עם הילדים.

מזג האוויר בסרי לנקה

מכיוון שסרי לנקה היא אי טרופי, ניתן לצפות לגשם בכל תקופה בשנה בחלקים שונים של המדינה. עם זאת, שתי העונות הגשומות העיקריות הן – עונת המונסון הצפון מזרחי (אוקטובר עד ינואר) היורד בעיקר בחוף המזרחי, ועונת המונסון הדרום מערבי (מאי-יולי) המשפיע בעיקר על החוף המערבי והדרומי של סרי לנקה.

האקלים של סרי לנקה, בהיותה אי, משתנה בדרמטיות מחלק אחד של המדינה לחלק אחר. בנוארה אליה לדוגמה, בגבעות של מרכז סרי לנקה, הטמפרטורה נעה בין 5 מעלות ל- 20 מעלות צלזיוס לאורך השנה, בעוד שבהמבנטוטה, שממוקמת באזור היבש, הטמפרטורה היא באזור 30-35 מעליות צלזיוס באופן עקבי.שפה

השפה הסינהלית מדוברת על ידי הרוב הסינהלי, והשפה הטמילית מדוברת על ידי המיעוט הטמילי וקבוצות מוסלמיות. אלו הן שתי השפות הרשמיות של סרי לנקה אך יש בה גם שימוש נרחב באנגלית, בעיקר ברוב הערים המרכזיות כמו בקולומבו (Colombo), קנדי (Kandy) וגלה (Galle), ובידי עובדי ממשלה ותיירות. רוב האנשים בקולומבו יכולים לדבר אנגלית, אבל אל תצפו שכולם בכל מקום בסרי לנקה יידעו לדבר אנגלית שוטפת.

הגיאוגרפיה של סרי לנקה

רוב שטחה של סרי לנקה נמוך ושטוח, עם בליטות קלות בצורת פני הקרקע, והרים גבוהים בדרום מרכז האי המתנשאים לגובה של 2,524 מטר בפידורוטלגלה (Piduruthalagala).

אזורים

המחוז המרכזי – (קנדי, מטלה, נוארה אלייה) –  Kandy, Matale, Nuwara Eliya

כאן נמצאות רמות גבוהות בהן מטעי תה, מפלים, עמקים ונחלים יפהפים. הר הפידורוטלגלה הגבוה ביותר ו'סוף העולם' (World's end) המפורסם, נמצאים בנווארה אליה.

המחוז הצפוני – ג'פנה (Jaffna)

לאחר מלחמת האזרחים בת 30 שנה, צפון סרי לנקה משתקם וחוזר אט אט למעמדו כאטרקציה תיירותית חשובה. ישנם אזורים מסוימים אשר נותרו לא בטוחים, ועוד לא פונו ממוקשים.

המחוז הצפון מרכזי – ( אנורה דפורה, פולונארווה, סיגירייה, דמבולה, מיהינטלה) –  (Anuradhapura, Polonnaruwa, Sigiriya, Dambulla, Mihintale)

לב הממלכה העתיקה של סרי לנקה אשר הוקמה לפני כ- 2500 שנה. אזור עשיר בהיסטוריה אשר ידוע גם בתור משולש התרבות ומושך תיירים רבים.

המחוז המזרחי (טרינקומלי, מפרץ ארוגם )  (Trincomalee, Arugam Bay)

במזרח סרי לנקה יש ריכוז של אתרי נופש פופולריים על החוף כוללים את נילאבלי (Nilaveli) פאסיקודה (Pasikuda) ומפרץ ארוגם (Arugam bay)

המחוז הצפון-מערבי (קורונגלה)  –    (Kurunegala)

זהו איזור עשיר בחיות וצמחיית בר. שמורת הטבע וילפאטו (Wilpattu National Park) היא השמורה הגדולה ביותר בסרי לנקה, מומלץ גם לצפות בדולפינים בקלפיטיה (Kalpitiya)

סברגמווה (רטנפורה) – Sabaragamuwa (Ratnapura)

כאן תמצאו את פסגת אדם (Adam's Peak) ומאות מפלי מים.

המחוז הדרומי (גלה, ווליגמה, מטרה, טנגלה, אונה וואטונה, שמורת הטבע יאלה, המבנטוטה) – (Galle, Weligama, Matara, Tangalle, Unawatuna, Yala National Park, Hambantota)

כאן נמצאת העיר ההיסטורית המרתקת גלה, ושמורות טבע רבות.

אובה (בדולה, הפוטלה, בנדרוולה)  Uva (Badulla, Haputale, Bandarawela)

שלל מקומות מדהימים לחופשה משפחתית מבודדת בגבעות.

המחוז המערבי (סרי ג'יוורדנפורה קוטה, ברוולה, קולומבו, גמפה, נגומבו)  (Sri Jayewardenepura Kotte, Beruwela, Colombo, Gampaha, Negombo)

במערב סרי לנקה נמצאת קולומבו – הבירה המנהלית והעיר הגדולה ביותר, ובנוסף גם כמה אתרי נופש פופולריים בחופי הים.

יעדים תיירותיים בסרי לנקה

קולומבו -עיר הבירה המסחרית של סרי לנקה.

המבנטוטה ( (Hambantota – העיירה העיקרית במחוז המבנטוטה,  המחוז הדרומי בסרי לנקה.

גלה (Galle) – כאן נמצאת המצודה ההולנדית המפורסמת. העיר משמשת גם נקודת מפגש למטיילים מכפרי הנופש בחופים הסמוכים.

קנדי (Kandy) – הלב הרוחני של המדינה, כאן נמצא מקדש השן. (Temple of the tooth)

נוארה אליה (Nuwara Eliya) – בנוארה אליה האקלים הוא הקר ביותר בסרי לנקה, וההרים מכוסים במטעי תה.

אנוראדהאפורה (Anuradhapura) – שוחרי התרבות והארכיאולוגיה יתרגשו לגלות כאן הריסות של עיר בירה עתיקה, אשר שוחזרו בחלקן.

רטנפורה(Ratnapura) – עיר אבני החן.

ג'פנה (Jaffna) – עיר הבירה של צפון סרי לנקה.

פסגת אדם (Adam's Peak)

פולונרואה (Polonnaruwa) -גם כאן ניתן לצפות בהריסות של עיר בירה עתיקה

שמורת הטבע יאלה (Yala National Park) – יעד מומלץ לספארי ג'יפים בטבע.

ברוולה (Beruwela) -אתר נופש על החוף, לא רחוק מקולומבו.

הפוטלה (Haputale) – עיירת גבעה קטנה ברמות המדהימות.

מישורי הורטון וסוף העולם (Horton's Plains and World's End)

רובולגודה (Robolgoda) – אתר נופש על החוף הדרומי של סרי לנקה.

יער הגשם סינהרג'ה ( Sinharaja Rainforest) – אתר מורשת עולמית.

אונה וואטונה (Unawatuna) – אתר נופש על החוף הדרומי, קרוב מאוד לעיר גלה.

מיריסה (Mirissa) – כפר חוף קטן בחוף הדרומי קרוב למטרה, הידוע בזכות שני מקומות טובים במיוחד לגלישה.

טרינקומלי (Trincomalee) – חופי ים יפהפיים בצפון מזרח.

קיטולגלה (Kitulgala) – למחפשי טבע טהור והרפתקאות, אתר ידוע לרפטינג על מים לבנים, ארבע שעות נסיעה מקולומבו.

מפרץ ארוגם (Arugam Bay) – עיירת חוף בחוף דרום מזרח, עם מספר מקומות מומלצים לגלישה.

אלה (Ella) – עיירה קטנה אך ציורית ומלאת חיים במרכז היפהפה של סרי לנקה. טיילו לשם עכשיו, לפני שמתחילים להופיע שם בתי המלון והמיסחור התיירותי.

סיגיריה ((Sigiriya – המקום הנכון לטפס ממנו על סלע הסיגיריה המפורסם.

אנורה דפורה (Anuradhapura) – מעל אלף שנים של היסטוריה בבירה העתיקה של סרי לנקה.

בטיקלואה (Batticaloa) – נקראת ארץ הדגים המזמרים. חופים רדודים יפהפים, שדות אורז ואתרים היסטוריים.

עצות להתנהגות בסרי לנקה

תיירים בסרי לנקה שיש להם קעקוע של הבודהה או קעקועים אחרים בעלי משמעות דתית (לא משנה של איזו דת) עלולים להיעצר ולמצוא עצמם מגורשים מסרי לנקה. אם יש לכם קעקועים בעלי משמעות דתית מומלץ לכסות אותם כל הזמן אם תרצו לבקר בסרי לנקה למרות האזהרה. אין בעיות עם קעקועים לא דתיים.

אסור גם להצטלם כשגבך מופנה אל פסלים של הבודהה, או להצטלם ליד פסלי בודהא באופן לא ראוי. מפרי האיסור עלולים לעמוד לדין.

סרי לנקה היא מדינה כמעט חסרת עישון, ועישון במקומות ציבוריים אסור, כולל באוטובוסים וברכבות. מי שיפר את האיסור עלול לעמוד לדין.

מה לראות בסרי לנקה

שימו לב שעונות התיירות במקומות שונים בסרי לנקה משתנות לפי גשמי המונסונים. על מנת להיכנס לרבים מאתרי התיירות בסרי לנקה, אתם כתיירים תשלמו עד פי עשרה מהמקומיים, עובדה מעצבנת בהחלט – אך עדיין, המחירים האלו לא כל כך גבוהים יחסית למדינות מערביות.

קנדי Kandy – סעו לשם כדי לראות את הסרי דלדה מליגווה  Sri Dhalada Maligawa והגנים הבוטניים של פרדניה Peradeniya Botanical Gardens. כמו כן, אל תפספסו את הופעת ריקוד סרי לנקה המסורתי בכל יום בחמש בכיכר העירייה.

מטלה (Matale) – טפסו על הסיגיריה או סלע הפידורנגלה  צפו בציורי הקיר (פרסקו) העתיקים ותיהנו מנוף פנורמי של האזור.

רטוטה, מטלה Rattota, Matale – טפסו על הריבר סטון (Riverstone), צפו במיני סוף העולם (Mini World's End) וטיילו ישירות לוואסמואה (Wasgamuwa)

אנורה דפורה (Anuradhapura) ופולונארוה (Polonnaruwa) – כאן תמצאו חורבות היסטוריות ומקדשים עתיקים יפהפיים.

אונה וואטונה, גלה, טרינקומלי (חוף נילוולי) Unawatuna, Galle, Trincomalee (Nilaweli)- הגיעו לפסיקודה ואזורים צפוניים כדי לראות חופים מדהימים ביופיים.

מיריסה (Mirissa) וקלפיטיה (Kalpitiya) – כאן תוכלו לצפות בלווייתנים ודולפינים בטיולי סירה פרטיים.

נוארה אליה (Nuwara Eliya) – כפרים יפהפים שנראים כמו אנגליה. בנוארה אליה יש הרבה אחוזות תה, וגם את הגנים הבוטנים הקגלה (Hakgala botanical gardens).

ג'פנה Jaffna – כאן תוכלו לראות את המבצר שנבנה ע"י הפורטוגזים (1618) שמאוחר יותר הורחב ע"י ההולנדים (1795), מקדש נלור (Nallur Temple), אגם המים הטבעי קירימלאי (Keerimalai) שממוקם רק שלושה מטרים מהים, והאיים במחוז הצפוני ( דלפט, קיטס,ליידן, מידלבורג Delft, Kayts, Leyden, Middlburg ועוד…) כדי לראות צד של סרי לנקה שעוד לא התגלה לרוב התיירים.

שמורות הטבע יאלה, וילפאטו, וואסגמואה (Yala, Wilpattu , Wasgamuwa National Parks) – זהו המקום המומלץ לחוויות הספארי הטובות ביותר בסרי לנקה. באודוולווה (Udawalawe) תוכלו לראות פילים, ובקומנה (Kumana, מזרח יאלה),תוכלו לצפות בציפורים.

כיכר העצמאות בקולומבו (Independence Square Arcade) – מרכז עירוני מומלץ לסעודות טובות, בידור, ושופינג של מותגים בין לאומיים.

השוק הצף בבסטיאן מאווטה (Floating Market at the Bastian Mawatha) שוק צף קרוב לתחנת הרכבת המצודה (Fort Railway Station) – מומלץ לשופינג של מוצרים מקומיים, ואכילה במסעדות צפות.

גן החיות דהיוולה (Dehiwala Zoo) – ממוקם במחוז קולומבו (10 קילומטרים ממבצר קולומבו) . ייקח לכם בערך 8 -10 שעות כדי לראות את הכל בגן החיות הענקי – החיות הרבות, האקווריום, פארק הפרפרים, מופע הפילים, אריות הים, וחוות הנחשים. בתכנון הביקור בגן החיות שימו לב למספר הנחיות: ראשית, אסור להכניס למתחם גן החיות תיקי פוליאתילן. הנכנסים אל גן החיות עם מצלמה נדרשים לשלם תוספת תשלום בגין המצלמה (בלי קשר לעלות כרטיס הכניסה). מחירי הכרטיסים משתנים מאוד לפי גיל, אזרחות (תיירים ממדינות שונות משלמים מחירים שונים) ועוד. יש מסעדה טובה בתוך המתחם. ימי ראשון הם צפופים במיוחד, בעיקר בחופשות של בתי הספר בהם עלולים להיות בערך 5000 מבקרים ביום.

טרסת הפנים, גאלה (Galle Face Terrace) – ממוקמת בסמוך למרכז קולומבו, ובסמוך לקומפלקס הפרלמנט הישן על דרך גאלה ליד הים. זהו מקום מרכזי בגאלה בו המקומיים נפגשים ומבלים את הערב. בסוף הטרסה, נמצא מלון הפנים של גאלה בן ה 150 שנה. (Galle Face Hotel). בבקרים, המקום טוב להליכות וג'וגינג. בערב, זהו מקום ממנו אפשר לראות שקיעה נפלאה בצבעים שונים. יש במקום דוכני רחוב שמוכרים אוכל מקומי ושתייה. בעונה, תוכלו לראות סוגים שונים של עפיפונים עפים שם. כמו כן תוכלו לקנות עפיפון ולהעיף אותו. במקום נבנתה במת צפייה שנמשכת אל תוך הים, תוכלו ללכת עד מעקה הביטחון בסופה. בנוסף, נמצא שם הדגל העצום של סרי לנקה, ובזמני זריחת ושקיעת החמה תוכלו לצפות בטקס הנפת הדגל הצבעוני המתבצע בידי כוחות הביטחון. זה מקום טוב לצלם כל מיני תמונות משפחתיות מוצלחות.

מה לעשות בסרי לנקה

גלישה – סרי לנקה נחשבת למעצמה של גלישת גלים ורבים מאוד מהתיירים שמגיעים לסרי לנקה הם גולשי גלים המעוניינים בחוויות הגלישה העוצמתיות שיש לסרי לנקה להציע. מנובמבר ועד אפריל תוכלו לגלוש בחופים המערביים והדרומיים. אתרי הגלישה הטובים ביותר בסרי לנקה לגולשים מתחילים הם ווליגמה, והיקדואה (Hikkaduwa) בחוף הדרומי. אפשר לשכור גלשן ב1500 רופי (LKR) ליום, או 400 רופי (LKR) לשעה. שיעורים עולים 2500 רופי לשעה, אבל כדאי להתמקח, אפשר להוריד מחירים.

kitesurfing -מאפריל עד ספטמבר ומדצמבר עד מרץ אפשר לגלוש גלישת kitesurfing (גלשנים המחוברים למצנח) בחוף המזרחי. אתר הגלישה הטוב ביותר לקייטסרפינג למתחילים בסרי לנקה הוא קלפיטיה (לגונות סטוואדי וקפלדי Sethawadi, Kappaladi), שם תוכלו למצוא כמה בתי ספר לגלישת קייט. ( המומלץ הוא Wind4love מרכז לגלישת קייט), ואת התנאים הטובים ביותר ל kitesurfing באסיה.

צלילה – בחוף הדרומי של סרי לנקה אפשר לצלול בין נובמבר לאפריל, ובחוף המזרחי מאפריל עד אוקטובר. יש שפע של מרכזי צלילה ובתי ספר לצלילה שמציעים ציוד להשכרה ושיעורים. יש בסרי לנקה מיגוון מעניין של אתרי צלילה שונים עם שרידי ספינות, גני אלמוגים ומערות, ושפע של דגים ובעלי חיים ימיים.

טיסה בכדור פורח – ניתן לטוס בכדור פורח באזור דמבולה. פעילות זו היא עונתית ותלויה במזג האוויר, ולא מתקיימת מדי יום, וכאשר היא מתקיימת טיסות הכדור פורח מתבצעות בשעות הבוקר בלבד. הכדורים הפורחים מוטסים ע"י טייסים סרי לנקים המוסמכים לכך.

חוף בנטוטה (Bentota Beach) – מפורסם לא רק בגלל חוף הים עצמו אלא בשל חוות צבי הים והמדגרה, וגם אפשרויות הספורט הימי הרבות במקום.

רכיבה על פילים – רכיבה על פילים זמינה בעיקר בפינוואלה (Pinnawala), קרוב לבית היתומים לפילים, ואזורי סיגיריה (Sigiriya), מינריה (Minneriya) והברנה (Habarana).

מקלט לפילים – אם ברצונכם לראות פילים שמחים שלא רוכבים עליהם תיירים, תוכלו לבקר במקלט לפילים (בפינוואלה, למשל) המהווה בית לפילים. מטרתם  של מקלטי הפילים היא לתת לפילים שנלכדו, את החיים הטובים ביותר שאפשר.

דיג – טיולי דייג באגם אפשר למצוא באגם בולגודה באי רסקין, מקום מומלץ לדייג עם פיתיון, דייג מצוף ודייג זבובים של דגי ברמונדי, מנגרוב ג'ק, ועוד זנים באגם.

אפשרות מומלצת לדיג מאורגנת באי רסקין – "משחקי דייג באסיה", דייג באגם-  26 Ruskin Island, Diggala Road, Panadura, 10400 Sri Lanka

(מקולומבו לכיוון דרום על דרך גאלה , Galle road/A2, פנו שמאלה בצומת קסלווטה Keselwatta לדרך דיגלה Diggala Road, ועלו על המעבורת לאי ראסקין Ruskin Island. טיולי דייג יוצאים מבאיו, בולגודה Bayou of Bolgoda,  שנמצאת בערך 650 מטר מהנקודה בה עוגנת המעבורת באי. )

טיולי הדיג מתקיימים כל השנה חוץ מימים בהם הגשם כבד ביותר. העלות היא 250 דולר אמריקאי.

צפייה בדולפינים ולווייתנים – סרי לנקה הפכה ליעד מרכזי לצפייה בדולפינים ולווייתנים. סרי לנקה ממוקמת בלב האזור המוגן באוקיינוס ההודי עליו הכריזה הוועדה הבינלאומית לציד לוויתנים (IWC) כאיזור מוגן ללוויתנים. הנמלים לצפייה בלווייתנים ודולפינים בסרי לנקה: בחוף המערבי – חוף אלנקודה בקלפיטיה (Alankuda Beach), מיריסה  או דונדרה (Dondra) בדרום, וטרינקומלי בחוף המזרחי. טיולי השיט לצפייה בלוויתנים הם יקרים יחסית למחירי האטרקציות התיירותיות בסרי לנקה, העלויות נעות בין 150 ל- 800 דולר לאדם.

רפטינג במים לבנים ((White Water Rafting – רפטינג מים לבנים (גועשים), עם המים הזורמים והנוף היפהפה של נהר קלני (Kelani River) ביערות הגשם של קיטולגלה. שימו לב: הראפטינג איננו אטרקציה למשפחות. הוא מתאים להרפתקנים מבוגרים, אך כלל לא מומלץ לילדים.

כסף בסרי לנקה

המטבע בסרי לנקה הוא הרופי הסרי לנקי. (LKR). נכון לינואר 2017 150.05 רופי סרי לנקי שווים דולר אחד.

אוכל בסרי לנקה

באופן כללי, האוכל בסרי לנקה זול מאוד, כאשר ארוחה זולה עולה בערך דולר אחד. המקומות היקרים ביותר המיועדים לתיירים, גובים לעתים רחוקות יותר מעשרה דולרים לסועד. המזון העיקרי של הסרי לנקים הוא אורז וקארי, הנאכלים בדרך כלל כערימת אורז גדולה מוקפת בקארי ומעדנים שונים.  אם תרצו לאכול ארוחת צהריים זולה,  לכו אחר הקהל הסרי לנקי והיכנסו אל תוך אחד ממיליוני בתי הקפה הקטנים, שבאופן מבלבל נקראים מלונות. בד"כ הם מגישים ארוחת אורז וקארי, נשנושים, ורולים חריפים. זהו פיתרון אידיאלי אידאלי לתרמילאים, נוסעים על תקציב נמוך ואלו שרוצים לוותר על המלונות התיירותיים המוכרים עוף וצ'יפס שרופים. בבתי הקפה הללו מחייבים סועדים על פי כמות האוכל שאכלו, ואלא אם כן תגיעו גוועים ברעב, סביר להניח שהארוחה לא תעלה יותר מדולר.

רוטי קוטו – (תערובת של בשר לבחירתכם וירקות קצוצים) – היא מנה שכולם, תיירים או לא, חייבים לנסות בסרי לנקה. המנה מיוחדת לסרי לנקה, והיא טעימה ביותר כשהיא מוגשת טרייה בדוכני הרחוב. עם זאת, קרה בעבר מספר מסעדות רוטי קוטו נסגרו עקב הגשת תבשיל רוטי ישן, שגרם ללקוחות להיות חולים. כדאי לשאול את המקומיים איפה נמצאות מסעדות הרוטי קוטו הטובות ביותר.

האוכל הסרי לנקי הוא חריף בד"כ, אך תמיד ניתן לבקש שהאוכל יהיה פחות חריף כשמזמינים במסעדה.

בעיר קולומבו יש מבחר של מסעדות יוקרתיות. ישנן מספר מסעדות גורמה במלונות 5 כוכבים שמציעים מנות שף מהמטבח המקומי והבינלאומי. מסעדות כאלו נמצאים בעיקר בקולומבו המערבית (לאורך Galle Road), אך גם ברחבי קולומבו וערים מרכזיות אחרות. ניתן למצוא  רשתות מזון מהיר כגון KFC, פיצה האט וכו' בערים מרכזיות.

אם אתם נוסעים מחוץ לקולומבו, יש אינספור אופציות למקומות עצירה לארוחת צהריים. בבתי הארחה ומלונות בדרכים הראשיות לאורכה ולרחבה של סרי לנקה, יש מסעדות טובות שמציעות גם תפריטים מערביים וגם סרי לנקים. אם אתם פחות הרפתקניים, תוכלו בקלות למצוא סנדוויצ'ים ומרקים במסעדות האלו. במקומות אלו יש מנות אורז וקארי מצוינות, ויגישו לכם הרבה סוגים שונים של קארי על כמות נדיבה מאוד של אורז. הארוחות האלו טעימות במיוחד, וישאירו אתכם שבעים ושמחים עם סיום הארוחה. לאכול בסרי לנקה זו חוויה בלתי נשכחת.

רוב המקומיים שותים ממי הברז, אך אתר התיירות של הממשלה מצהיר שמסוכן לעשות זאת.

סרי לנקה
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל