Milan

מילאנו עם ילדים – אטרקציות מומלצות לחופשה משפחתית

מילאנו היא הבירה הלא רשמית של צפון איטליה ואחד היעדים הפופולריים ביותר לחופשה משפחתית שמשלבת משהו שמתאים לכל אחד: כדורגל ושופינג, אוכל ותרבות, אופנה והיסטוריה. בכתבה זו אספנו עבורכם המלצות על עשרות אטרקציות במילאנו שמתאימות לחופשה משפחתית – מעלייה לגג הדואומו או סיבוב באוטובוס התיירים של מילאנו, דרך צפייה בציור הידוע "הסעודה האחרונה", כניסה ליקב של ליאונרדו דה וינצ'י ועד טיולים באיצטדיון הכדורגל סאן סירו או "מקדש השופינג" של אאוטלט סרוואלה, הקניון הגדול באירופה

הזמנת דילים למילאנו | הזמנת דילים לאיטליה | הזמנת טיולים מאורגנים לאיטליה

מילאנו Milan היא העיר החשובה ביותר באיטליה מבחינה כלכלית. זוהי העיר השנייה בגודלה באיטליה מבחינת אוכלוסייה, אך "מילאנו רבתי", כולל הפרברים והעיירות שמסביב למילאנו, הוא למעשה המטרופולין הגדול ביותר של איטליה. באופן טבעי, הפכה מילאנו, העיר החשובה ביותר בצפון איטליה, למוקד עיקרי של טיולי משפחות לאיטליה ואף טיולי בר מצווה. בעבר מילאנו נחשבה לפחות יפה ותיירותית מאשר חלק מהערים האיטלקיות, לאחר שהיא הושמדה בחלקה בהפצצות בזמן מלחמת העולם השנייה, אך מאז מילאנו בנתה את עצמה מחדש כבירת עסקים קוסמופוליטית, וכמוקד מיוחד של הנאה מתענוגות החיים: גן עדן של אופנה, קניות, כדורגל, חיי לילה, תרבות ואופרה.

כרטיסים למילאן כדורגל

חופשה במילאנו – מה עוד כדאי לדעת?

טיסות למילאנו – השוואת מחירים וטיפים

השכרת רכב במילאנו – השוואת מחירים וטיפים

חופשה משפחתית במילאנו – 10 מלונות עם שירותי בייביסיטר

SIM ו-eSIM לאיטליה – טיפים ומידע על תקשורת במהלך החופשה

לוח אירועים ומופעים במילאנו

טיול במילאנו

אל תתנו להילה המודרנית של מילאנו לשטות בכם, זוהי אחת הערים העתיקות ביותר באירופה עם יותר מ26 מאות של היסטוריה ומורשת. מילאנו מפורסמת בשל עושר האטרקציות ההיסטוריות והמודרניות שלה – הדואומו, אחת הקתדרלות הגותיות הגדולות והמרשימות ביותר בעולם, לה סקאלה (La Scala), אחד מבתי האופרה הטובים ביותר בעולם, הגלריה ויטוריו עמנואל שהיא למעשה הקניון המקורה הראשון בעולם, גלריית האומנות בררה (Brera), המציגה כמה מיצירות האמנות המדהימות ביותר באירופה, מגדל פירלי (Pirelli Tower), דוגמה כבירה לאדריכלות מודרנית איטלקית של שנות השישים, הסן סירו (San Siro), אצטדיון ענק ומפורסם בו משחקת קבוצת הכדורגל הידועה מילאן, הקסטלו ספורצסקו (Castell Sforzesco), טירת ימי ביניים מרשימה ובזיליקת סנטה מריה דלה גרציה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שמכילה את אחד הציורים המפורסמים ביותר בעולם: הסעודה האחרונה של לאונרדו דה וינצ'י.

אם רומא מייצגת את איטליה "הישנה", מילאנו מייצגת את איטליה "החדשה". מילאנו היא המודרנית ביותר מבין כל הערים האיטלקיות, אך עדיין שומרת על רוב ההיסטוריה שלה ללא פגע. בנוסף, מילאנו היא ללא ספק בירת האופנה האיטלקית – מעריצי אופנה מושבעים, דוגמניות על ופפראצי מכל העולם מגיעים למילאנו פעמיים בשנה לירידי האביב והסתיו של תעשיית האופנה.

במבט ראשון, מילאנו נראית כמו עיר מהירה ואפנתית יחסית, עם חלונות הראווה הנוצצים והחנויות האלגנטיות, אך גם עם מספר רב של ארמונות מרשימים וכנסיות מובחרות במרכז העיר. אך למרות זאת, בשהייה של מספר ימים, או כאשר לא מתכוננים לטיול ולא יודעים להיכן ללכת, מילאנו עלולה להראות כמקום פחות תיירותי, מעט חד גוני, חסר נשמה ומוכוון לעסקים. בנוסף, מחוץ לעונת הקיץ מילאנו יכולה להיות די גשומה, אפורה ומעורפלת, וחלק מהבניינים, עתיקים או מודרניים, הם די פשוטים למראה לעומת ערים היסטוריות כמו פיזה או טורינו.

יש במילאנו פארקים רבים, אך בשיטוט ברחובות מילאנו נראה כאילו יש בה מעט מאוד צמחייה, ומלבד החלק ההיסטורי המשומר היטב, חלק מהאזורים המרוחקים מעט ממרכז מילאנו מוזנחים. עם זאת, מילאנו, שלא כמו רוב הערים האירופיות ההיסטוריות אשר בהן רוב האתרים התיירותיים מרוכזים בד"כ במרכז ההיסטורי של העיר, מילאנו דורשת לא מעט סיור – אם תעברו במוקדיה העיקריים ותלמדו להכיר אותה כמו שהיא, אולי תיהנו מהזוהר האפנתי והמודרניות העסקית שלה, אך אולי תחשבו שהיא לא מאוד כובשת.

אם תקדישו זמן לטיול באזורים של מילאנו כמו נבילי (Navigli) היפה, רובע בררה (Brera) המסוגנן, רובע האוניברסיטה מלא החיים, או חלק מהכנסיות והבניינים הקטנים יותר, תמצאו עיר מגוונת עם חשיבה מתקדמת, מלאה בהיסטוריה בכל פינה ובשפע של דברים טובים ונסתרים. בנוסף, עם כזו היסטוריה מבוססת של תאטרון, מוזיקה, ספרות, ספורט, אמנות ואופנה, כמעט כל אחד ימצא משהו לטעמו האישי.

מילאנו לא לגמרי מרגישה כמו חלק מאיטליה. למרות נקודות הדמיון בינה לבין הערים האיטלקיות הטיפוסיות כמו ורונה או ונציה, אכן יש לה אווירה שונה. מילאנו מרגישה יותר כמו בירת עסקים מהירה, עסוקה ואופנתית – בה בחלק מבתי הקפה, רבים עוצרים רק בשביל לשתות אספרסו מהיר בעמידה על דלפק הבר, והתיירים לעתים נראים רגועים יותר מהמקומיים.

מילאנו, שלא כמו הערים האיטלקיות עם גג אבן הטרקוטה האדומה המסורתי, היא די אפורה בגווניה, כאשר בניינים רבים נבנים בשימוש באבני סיד או אבנים כהות. לבניינים עתיקים יש בעיקר מעין מראה אוסטרי/גרמני ניאו קלאסי עם מעט השפעות צרפתיות. עם זאת, עם מעט טיולי אופניים, פיאצות וכנסיות, כיסאות ושולחנות של מסעדות בחוץ בקיץ שמלאים בתיירים וגם במקומיים, ואנשים שמטיילים בשדרות הולכי הרגל, מלקקים גלידה או סוחבים שקיות שופינג כבדות, מילאנו אכן מתהדרת ב"סגנון איטלקי".

אטרקציות במילאנו

מילאנו עם ילדים

אוטובוס התיירים של מילאנו בשיטת עלה ורד

מילאנו, בירת האופנה של העולם, היא גם ביתן של יותר אטרקציות, מוזיאונים וכנסיות ממה שאפשר לדמיין – אבל תוכלו לנסות לראות כמה שיותר אטרקציות במילאנו באמצעות אוטובוס התיירים בסגנון עלה ורד. הכרטיס תקף למשך יום שלם על פני שלושה קווים שמפעילים שישה אוטובוסים הנוסעים במסלול מעגלי בין אטרקציות במילאנו, והמדריך הקולי יספק לכם את המידע והפרטים (באנגלית) בזמן הנסיעה.

על אוטובוס התיירים המסתובב בין אטרקציות במילאנו תוכלו לראות את הדואומו (הקתדרלה של מילאנו), את גלריית ויטוריו אמנואלה השני/ויטוריו עמנואל (Galleria Vittorio Emanuele II), את תיאטרון לה סקאלה (Teatro alla Scala) ואת כל קסמיה של העיר, כשאתם מלווים במדריך קולי שיאתגר אתכם עם משחקי טריוויה. זוהי שיטה טובה וחסכונית לראות את מילאנו עם ילדים אם אתם לא מעוניינים לשכור רכב ולנהוג במילאנו הפקוקה.

על מילאנו 'שומרת' המדונינה, הפסל של מריה הקדושה הניצב על קתדרלת מילאנו. היא אחת מבין אטרקציות במילאנו שתוכלו לראות כשאתם משתמשים באוטובוס התיירים. תוכלו לבקר במרכז הקניות הישן ביותר בעולם, הגלריה ויטוריו אמנואלה השני ולהתרשם מהאמנות והארכיטקטורה של הדואומו, הקתדרלה החלולה שבנייתה ארכה מעל 600 שנה! בקרו במנזר ובכנסיית סנטה מריה דלה גרציה (Santa Maria delle Grazie) כדי להציץ בציור הקיר המפורסם הסעודה האחרונה של לאונרדו דה וינצ'י. תראו את בית האופרה של מילאנו, את תיאטרון לה סקאלה, את כנסיית סנט אמבורג'יו (Basilica of Sant'Ambrogio) ….ועוד המון אטרקציות במילאנו!

להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של מילאנו

דואומו מילאנו – עלייה לגג וכניסה למוזיאון – Duomo di Milano

הדואומו, בכיכר דואומו (Duomo Square). זוהי הקתדרלה המרכזית של מילאנו, כנסייה גותית מאוחרת ענקית (בנייתה החלה ב1386) עשויה שיש לבן, עם מאות צריחים מחודדים ואלפי פסלים בחלקה החיצוני וחזית מפורסמת. אל תחמיצו את ההזדמנות לטפס לגג הדואומו וליהנות מהנוף המרהיב של העיר בין הצריחים המחודדים הגותיים.

הרגע המושלם ביותר של חופשה במילאנו הוא הצפייה בעיר מהגג של הכנסיה המפוארת ביותר באיטליה, הדואומו של מילאנו. מהגג של הקתדרלה תוכלו להשקיף על העיר כולה (ומעבר אליה על הרי האלפים ביום בהיר).

כרטיס המעבר הבלתי מוגבל לדואומו שניתן להזמין בקישור הוא הדרך הטובה ביותר לראות את האטרקציה המפורסמת ביותר של מילאנו. הקתדרלה של מילאנו היא תצוגה מדהימה של היכולת האנושית: היא מתנשאת לגובה של 108 מ' ומסוגלת להכיל 40 אלף איש, ומקושטת בפסלי ראש (GRAVITAS) גותיים. זוהי כנסייה מעוצבת בקפידה ומלאה בפרטים מעניינים.

הכרטיס מקנה לכם גישה לכל חלקי הדומו. מהמנזר ועד המוזיאון, ומהגג עד החלל המרכזי של הכנסיה היפהפיה הזו. כל האלמנטים שלה נהדרים, אבל גולת הכותרת היא ללא ספק הגג המפורסם של הקתדרלה. אם אתם מגיעים אל מילאנו עם ילדים קטנים – שיקלו היטב את נושא הטיפוס במדרגות אל הגג.

הגג מפורסם גם בשל הפסלים שבו. גולת הכותרת היא ה'מדונינה', פסל מוזהב של מריה הקדושה בגובה 5 מטרים שמסמן את הנקודה הגבוהה ביותר של המבנה, ואהוב על תושבי מילאנו כבר דורות. תמצאו גם את הקדושים הקתולים שניצבים על גבי 135 צריחי שיש ומנקדים את המתחם, ואת הדמויות הקדושות הניצבות בין עמודי התמיכה והעמודים הראשיים. בסך הכול, יש כאלפיים פסלים באתר כולו.

לבסוף, תוכלו להסיט את תשומת ליבכם לאופקים נרחבים יותר ותבינו שיש מתחתיכם עיר שלמה מלאה באדריכלות מופלאה. עשו את דרככם במעלה מעקי המדרגות המפוארים ותוכלו לצפות על מילאנו כולה. הנופים מכאן ממש עוצרי נשימה.

ניתן להגיע לדואומו ברכבת התחתית, בקווים 1MM או 3MM, תחנת דואומו, או בחשמליות ואוטובוסים רבים. הגג פתוח כל יום בשעות 09:00-17:30 (€7 לעלייה במדרגות, €12 לעלייה במעלית). אלא אם כן אתם עם ילדים קטנים או שאין לכם אפשרות מבחינה פיזית, מומלץ לעלות במדרגות (250 מדרגות בסה"כ) ולחסוך €5. בממוצע, לעלות במדרגות לא אמור לקחת יותר מ5-6 דקות, וכידוע, מדובר בפעילות ספורטיבית מומלצת. ייתכן וחפציכם ייבדקו ע"י משמר הגרדייה לפני שתיכנסו לקתדרלה, אז אל תיקחו איתכם חפצים רבים ומיותרים כדי לא להתעכב.

להזמנת כרטיסים לדומו של מילאנו

קתדרלת מילאנו ומוזיאון הקתדרלה – Duomo di Milano & Duomo Museum

אם אתם מגיעים אל מילאנו עם ילדים קטנים אולי תעדיפו לוותר על הכרטיס הכולל גישה בלתי מוגבלת לדואומו הכוללת טיפוס לגג הקתדרלה הנחשב לאטרקציה הכי מבוקשת במילאנו אך כרוך בטיפוס של המון מדרגות. בקישור תוכלו להזמין כרטיס כניסה לדואומו ולמוזיאון שיאפשר לכם להלך על השיש שהונח כאן לפני יותר מ-600 שנה ולצפות בבניין כל כך עצום שלקח כמעט אותו זמן להשלים את בנייתו.

כרטיס כולל כניסה למנזר שנמצא בקומת המרתף בו תוכלו לחזות בחורבות מהמאה הרביעית של כנסיה קודמת שהייתה שם. תהנו מקרני האור הנשקפים דרך חלונות הזכוכית הצבעוניים בני מאות השנים. או, אם אתם מעדיפים, חיקרו את החלונות ואת הדמויות המדהימות והסיפורים שמתלווים אליהן.

הכרטיס שבקישור כולל כניסה לדואומו (קתדרלת) מילאנו (Duomo di Milano), גישה לאזור הארכיאולוגי, גישה לכנסיית סן גוטרדו (Gottardo in Gorte church),  גישה למוזיאון הקתדרלה (Duomo Museum) וגישה למנזר.

להזמנת כרטיסים לדואומו של מילאנו ללא גישה לגג

קתדרלת מילאנו (דואומו די מילאנו) – כולל קומת הגג והמוזיאון

כרטיס זה מקנה כניסה לדואומו די מילאנו, כולל: גישה למוזיאון דואומו, גישה לגוטארדו (Gottardo) בכנסיית קורטה (Corte church) (בתוך הקתדרלה), גישה לגגות של הדואומו דרך המעלית (כרטיס מעלית של דואומו)או גישה רגילה דרך המדרגות (כרטיס מעבר למדרגות דואומו), גישה לאזור הארכיאולוגי – בית הטבילה סנט סטפנו (Baptistery of St. Stefano) (אם בחרתם בכרטיס המדרגות או המעלית של דואומו)

להזמנת כרטיסים לקומת הגג בדואומו מילאנו

איצטדיון הכדורגל סן סירו, קאסה מילאן ומועדון הכדורגל מילאן

אוהדי הכדורגל ימותו על החוויה הזו שאורכת חצי יום – ואם אתם מגיעים אל מילאנו עם ילדים אוהדי קבוצת הכדורגל מילאן, אז בכלל לא תרצו להחמיץ את האטרקציה הזאת. הכרטיס שניתן להזמין בקישור כולל נסיעת אוטובוס מהאזור המרכזי של מילאנו וסיור מאחורי הקלעים של איצטדיון הכדורגל סן סירו. משם אתם ממשיכים למועדון הכדורגל החדש והנוצץ קאסה מילאן, המטה של קבוצת הכדורגל איי.סי מילאן. ארוחה קלה במסעדת קאסה מילאן אף היא כלולה במחיר הכרטיס המיוחד.

הסיור יוצא ממרכז מילאנו בסטייל על אוטובוס קומותיים חדיש עם גג פתוח המביא אתכם ישירות ללב כל מה ש-calcio! באיצטדיון סן סירו ייקחו אתכם לחדר ההלבשה ולחדר העיתונאים, תוכלו לעמוד על היציע ואפילו לרדת למגרש עצמו. היכל הכדורגל הזה מסוגל להכיל 85 אלף איש!

תוכלו באותה עת גם לבקר במוזיאון המועדון 'Inter and Milan', שבו מאוחסנים הגביעים של שני המועדונים המהוללים. זהו גם המוזיאון היחיד באיטליה השוכן ממש בתוך שטח האיצטדיון, כך ששווה לעצור כאן לתמונה אחת או שתיים.

העצירה הבאה בטיול שלכם היא במועדון החדש של קבוצת הכדורגל, קאסה מילאן, קומפלקס חדיש ומודרני המוקדש ל- i rossoneri. כאן נמצאים משרדי הקבוצה, קופת הכרטיסים, המוזיאון, חנות מזכרות רשמית ואפילו מסעדה – שבה אתם מתיישבים לצהריים שכבר שילמתם עליה מראש, כאשר אנשי המועדון ושחקני מילאן עוברים בסביבה.

להזמנת כרטיסים לטיול מאורגן בסאן סירו וקאסה מילאן

הסעודה האחרונה – הציור המפורסם של דה וינצ'י

כרטיסים לצפייה בציור 'הסעודה האחרונה' של דה וינצ'י אינם קלים להשגה, אבל בקישור תמצאו אותם. ולא רק את זה, הכרטיסים שניתן להזמין בקישור גם מקנים לכם גישת דלגו – על – התור לאטרקציות במילאנו כמו כנסיית סנטה מריה דלה גרציה (Santa Maria delle Grazie) ולמוזיאון קאסה דגלי אטליני (Casa degli Atellani) הנמצא ממש מעבר לכביש, שבו יש שחזור של היקב הפרטי של דה וינצ'י. כל אחד מאלה יכול בקלות להפוך לגולת הכותרת של טיול במילאנו, ואם אתם מבקרים בשניהם גם יחד, אז נוצר יום מושלם של חופשה במילאנו – באמת חוויה שלא כדאי להחמיץ, אפילו אם אתם מגיעים אל מילאנו עם ילדים – הרשו לעצמכם להשקיע בעצמכם יום אחד.

'הסעודה האחרונה' נחשבת עד היום לאחד מן ההישגים האמנותיים המוערכים והנלמדים ביותר בעולם. לאמיתו של דבר, 'הסעודה האחרונה' איננה ציור קיר במלוא מובן המילה. דה וינצ'י בחר לערוך ניסוי שבו השתמש בצבעי טמפרה כדי ליצור שכבות. זוהי טכניקה שאינה נחשבת לעמידה וקשה לשימור, אבל לאחר שה'סעודה האחרונה' שרדה הפצצות של בעלות הברית בשנת 1943, מסתבר שכנראה שהעבודה הזו הייתה אמורה להחזיק מעמד.

הכרטיסים בקישור מיועדים לכניסה בשעת ערב מוקדמת כדי לצפות בציור הקיר המפורסם של דה וינצ'י מהמאה ה-15, ומקנים כניסה גם לבניין מעבר לכביש, הקשור בקשר אמיץ לעבודתו של דה וינצ'י. לודוביצ'ו סטורצה, הדוכס של מילאנו, נתן ללאונרדו דה וינצ'י יקב בתור תשלום חלקי על כך שצייר את 'הסעודה האחרונה'.

היקב, שנחרב בקרב בו נפגעה בכנסיה העומדת ממול, שוחזר ונבנה מחדש לאחרונה על סמך תוכניות עתיקות ותצלומים ובאמצעות בדיקות גנטיות מודרניות.

להזמנת כרטיסים לצפייה בסעודה האחרונה

מוזיאון Leonardo3 – עולמו של לאונרדו דה וינצ'י

מוזיאון לאונרדו דה וינצ'י שוכן במיקום נוח במרכז מילאנו, בין לה סקאלה לבין קתדרלת מילאנו. המוזיאון, הקרוי בפי המקומיים לאונרדו 3, הוא מקום מרתק לבילוי של מספר שעות במילאנו עם המשפחה או לבד. זוהי אחת מטובות האטרקציות של מילאנו למשפחות ומוזיאון שאסור לוותר עליו אם מגיעים אל מילאנו עם ילדים סקרנים.

התערוכה כאן היא אינטרקאקטיבית – המוזיאון מלא במאות דגמי מכונות פרי מחשבתו של דה וינצ'י, כולל צוללת, רובה קשת ושפירית מכאנית. זה מקום נהדר להתעמק בחייו של הממציא הגאון חסר המנוחה.

גודל התצוגה סביר מאוד ומתאים למשפחות המגיעות לחופשה במילאנו עם ילדים, כך שיש מספיק מה לראות אבל לא יותר מדי שתתעייפו באמצע.

בנוסף לעבודת הרסטורציה הדיגיטלית של ציור הסעודה האחרונה, המוזיאון קיבל לאחרונה תערוכה אינטראקטיבית חדשה המבוססת על היצירה המפורסמת "הגבירה עם ההרמין" ( La Dama con l’ermellino), אחד מהדיוקנאות המפורסמים ביותר של דה וינצ'י החושף בפני באי המוזיאון ניתוח מעמיק ופרטים מעניינים אודות היצירה.

אל תחמיצו ביקור במוזיאון אם אתם רוצים להתוודע לאחד מהמוחות הגדולים ביותר בתולדות האנושות. ואל תתפלאו אם לאחר הביקור ילדים ירצו לרוץ לחנות האמנות לרכוש כן ציור או משהו דומה.

להזמנת כרטיסים למוזיאון ליאונרדו3 במילאנו

המוזיאון הלאומי למדע ולטכנולוגיה על שם לאונרדו דה וינצ'י

מוזיאון המדע והטכנולוגיה של מילאנו (Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia) שוכן בתוך מנזר מן המאה ה-16. יש בו תצוגות הכוללות יותר מ-16 אלף פריטים, כולל דגמים המבוססים על רישומים של דה וינצ'י. זהו עוד מוזיאון מרתק המתאים למשפחות שמגיעות אל מילאנו עם ילדים שבו אפשר ללמוד הרבה על איך פעל מוחו של הגאון הזה, הכול באמצעות אמצעים טכנולוגיים מן החדשניים ביותר הקיימים היום בעולם. מומלץ מאוד לבני נוער סקרנים.

לאונרדו דה וינצ'י היה איש רנסאנס אמיתי ולא רק משום שחי בתקופה הרנסאנס האיטלקי – מוקדי העניין שלו נעו מהתבוננות בטבעה של אנטומיית גוף האדם ועד הנדסה צבאית והידראולית (הנדסת מים). דה וינצ'י הוא לא רק צייר מפורסם – מייחסים לו את המצאת המצנח, ההליקופטר והטנק. ההבחנות שלו ורעיונותיו ניכרים היום באלפי איורים שערך במהלך חייו כאמן וכמהנדס.

המוזיאון הוא עשיר וגדול מימדים, ומלא בדוגמאות שונות של הניסויים שדה וינצ'י החוקר ערך בתחומים שונים כמו אנרגיה ותקשורת. המוזיאון מכיל שבעה אזורים שונים בהתאם לסוג החומר המוצג, וכל אזור מכיל תצוגות חינוכיות וכן פעילויות אינטראקטיביות שונות לילדים. גולות הכותרת של המוזיאון כוללות את מחלקת ה"חזית החדשה" (New Frontiers Department) הכוללת סלע שנמצא על הירח, את האונייה Conte Biancamano Ocean Liner ואת הצוללת של אנריקו טוטי (Enrico Toti).

ילדים בעיקר ימותו על היכולת להתנסות במיצגים אינטראקטיביים, אבל באופן כללי, זהו מוזיאון מומלץ במילאנו למשפחות עם ילדים המספק חוויה מעולה לכל המשפחה ותמצאו שהזמן חולף כאן מהר מאוד, בדומה למהירות שדה וינצ'י קיווה שהאורניתופטר שלו יגיע אליה.

טיפ: המוזיאון כל כך מרתק שאם שאתם מגיעים אל מילאנו עם ילדים סקרנים תוכלו בקלות להעביר כאן יום שלם – כל עוד אתם דואגים לעצמכם לאוכל ומשקאות, מאחר שאין כאן בית קפה. אבל אם תצטיידו בארוחת צהריים ונשנושים למהלך שהותכם כאן, תוכלו להימנע מלרכוש מוצרים במכונות האוטומטיות.

כתובת: 21 Via San Vittore, ניתן להגיע למקום באוטובוס או ברכבת תחתית, קו MM2 תחנת סאנטאמברוגיו.

להזמנת כרטיסים למוזיאון המדע והטכנולוגיה ע"ש דה וינצ'י

מוזיאון היקב של לאונרדו דה וינצ'י La Vigna di Leonardo

מה דעתכם לשתות יין כמו אחד הגדולים ביותר? La Vigna di Leonardo, היקב של דה וינצ'י, היה פעם שייך לדה וינצ'י עצמו, וכיום מהווה את אחת המומלצות שבין אטרקציות במילאנו, בה תלמדו עוד על המאמצים שנוקטים מומחים איטלקים ליצור את אותו יין לבן שדה וינצ'י אהב, כשתסיירו ביקב מלא ההיסטוריה של מילאנו.

הנכס ניתן לאמן הדגול בשנת 1499 ממי שהיה אז דוכס מילאנו, לודוביצ'ו ספורצה כאות תודה על ציור הקיר הסעודה הגדולה. כמי שהיה נאמן לשורשיו הטוסאניים, דה וינצ'י היה אוהד יינות אמיתי, ובית אטלאני (Atellani House), המקום שבו שכנו גני היקב שלו לפני 500 שנה, הם אחד המבנים החשובים ביותר היום בעיר.

היקבים פעלו עד לפני מלחמת העולם השנייה, ולאחר הפצצות בנות הברית בשנת 1943, השטח הפך לשטח סגור שבו שוכנת טירת Casa degli Atellani. חפירות שנערכו במקום גילו עצי גפן שהודות לבדיקות גנטיות הנערכות היום, מאפשרים לגלות היום מה היה סוג היין האהוב ביותר על דה וינצ'י. חוץ מלגלות מה היה סוג היין שדה וינצ'י אהב לשתות, תמצאו כאן חריטות משגעות, ציורי קיר מפורטים ויצירות אמנות בתוך הארמון, כל אלה יוצגו בפניכם בסיור בן 25 דקות הכלול במחיר הכרטיס שניתן להזמין בקישור.

אם אתם מגיעים אל מילאנו עם ילדים גדולים מספיק כדי להיות סקרנים מדמותו של דה וינצ'י אל תוותרו על הסיור הזה – לא תמצאו אטרקציה כזו בשום מקום אחר בעולם. היקב נמצא ממש מול כנסיית סנטה מריה דלה גרציה (of Santa Maria delle Grazie), כך שתיירים העושים את מסלול דה וינצ'י, או שפשוט מתעניינים ביין, יכולים לבלות כאן יום חופשה במילאנו שלא יישכח לעולם.

להזמנת כרטיסים למוזיאון היקב של דה וינצ'י

מוזיאון קאסה מילאן – Casa Milan Museum

קאסה מילאן, עבור העיר מילאנו, הוא המפקדה של קבוצת הכדורגל איי.סי מילאן. יש כאן מוזיאון אינטראקטיבי, חנות מתנות רשמית מלאה כל טוב ומסעדה נחמדה מאוד. זוהי אטרקציה במילאנו שלא כדאי לוותר עליה אם אתם חובבי כדורגל או מגיעים אל מילאנו עם ילדים שאוהדים את קבוצת הכדורגל מילאן. גם אם אתם לא אוהדים מושבעים, זה מקום שכיף לבקר בו ולספוג את אווירת הכדורגל האיטלקי למשך כמה שעות.

איי.סי מילאן נוסדה בשנת 1899, אותה שנה שבה הומצא האטב המשרדי. מאז, אחד מהם הפך לתופעה בינלאומית עם הישגים מסחריים, והשני עדיין מחזיק ניירות יחד.

על אף שהקבוצה ספגה הפסדים כמו גם הצלחות בשנים האחרונות, מילאן נותרת אחת מקבוצות הכדורגל הנערצות והנתמכות ביותר באיטליה ובכל אירופה. הקבוצה זכתה בגביע אירופה לאלופות שבע פעמים – במקום השני אחרי ריאל מדריד !

מילאן לא רק חשובה מבחינה היסטורית וספורטיבית – לאחרונה מנהלי הקבוצה גם בנו קומפלקס מסיבי וחדשני שניצב בחזית הטכנולוגיה כדי לקבל את פני האוהדים שלהם. בקאסה מילאן תמצאו כל מה שקשור בקבוצה: המטה, החנות, המוזיאון, קופת הכרטיסים ואפילו מסעדה (אחרי הכול, הם איטלקים, ומובן שהאוכל פה טעים מאוד ובסגנון ביתי).

כאן אפשר להסתכל על המיצגים ועל ארון גביעי הניצחון, לאכול ארוחה טעימה, וגם לרכוש לעצמכם כדורגל רשמי של הקבוצה מהחנות ואז לבלות כמה שעות באימונים בפלאזה הסמוכה.

להזמנת כרטיסים לסיור במוזיאון קבוצת הכדורגל מילאן

סיור מודרך ממילאנו – אגם קומו, בלאג׳יו ולוגאנו

כנסו אל תוך נוף של גלויה למשך יום של טיול מאורגן ממילאנו (עם מדריך מקומי דובר אנגלית). התפעלו מהנוף היפה של אגם קומו בהפלגה החוצה את האגם למשך שעתיים. על הסיפון יש מסעדה והזדמנות להתענג על מראה הווילות הצבעוניות היושבות בתוך ההרים. בירידה מהספינה, תטיילו ברחובות המרוצפים של העיר בלאג׳יו, תבקרו במרכז העיר ותטעמו משקה ענבים איטלקיים בתור משקה לפני החזרה דרך לוגאנו, שנראית יותר כמו יצירת אמנות מאשר עיר.

להזמנת סיור ממילאנו לאגם קומו ולוגאנו

כרטיס מילאנו Milan Pass

כרטיס מילאנו המומלץ מניח את המיטב של אטרקציות במילאנו בהישג ידכם למשך 48 שעות מלאות, ומקנה לכם כניסה חופשית להמון יעדים מעניינים במילאנו. באמצעות כרטיס מילאנו תוכלו לבקר בבית האופרה לה סקאלה, במרפסות של הדואומו ובמוזיאון הקתדרלה, בעולמו של לאונרדו ועוד!

סיירו במרפסת של הדואומו (הקתדרלה של מילאנו) ובמוזיאון. בקרו בבניין האופרה של מילאנו, לה סקאלה, בגלריית בררה לאמנות (Brera Art Gallery) וב- Gallerie d’Italia וסיימו במוזיאון לה טריאנלה (La Triennale Museum), במוזיאון האינטראקטיבי של לאונרדו דה וינצ'י, במוזיאון באגטי וולסקי (Museo Bagatti Valsecchi) ובסיור המוזיאון של איצטדיון סן סירו (San Siro stadium) – כל אילו כלולים בכרטיס מילאנו. אם אתם מתכננים טיול אל מילאנו עם ילדים ואוהבים ימים גדושים באטרקציות כרטיס מילאנו יחסוך לכם הרבה זמן בתורים בקופות הכניסה של אטרקציות במילאנו ולא מעט כסף.

בנוסף, תקבלו המון הנחות על סיורים ופעילויות המתקיימים במילאנו, ביניהם טיולי אופניים וסגווי, ארוחות במסעדות, קניות בקניונים ועוד, על ידי הצגה של כרטיסכם במיגוון בתי עסק במילאנו.

בנוסף, בהזמנת כרטיס מילאנו בקישור תקבלו מפה וספר מדריך טיולים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול במילאנו.

להזמנת כרטיס מילאנו לחצו כאן

כרטיס מילאנו / מילאנוקארד MilanoCard

לא להתבלבל – למילאנו יש שני סוגי כרטיסי תיירים, כרטיס מילאנו שנקרא באנגלית מילאנו פאס, ומילאנוקארד. הם כוללים כניסה לאטרקציות שונות במילאנו. מילאנוקארד כולל כניסה להמון אטרקציות במילאנו מקתדרלת מילאנו (Duomo) ועד מוזיאון נובוצ'נטרו לאמנות מודרנית (Museo del Novecento), הטירה, קסטלו ספורצסקו (Sforzesco Castle), וכמובן הנחות בחנויות שהופכות את מילאנו לאחת מבירות האופנה של העולם, יש הרבה מה לעשות במילאנו. כרטיס מילאנוקארד – ה-MilanoCard מוצע בשלושה תוקפים: 24, 48 ו-72 שעות. הכרטיס מקנה לכם גישה מוזלת ליותר מ-20 מן המוזיאונים והאטרקציות החשובים של מילאנו!.

מילאנו היא המרכז הכלכלי של איטליה ואחת מערי האופנה החשובות בעולם, יש בה המון מה לראות אבל אם אתם מגיעים לראות את מילאנו עם ילדים לכמה ימים בלבד, כדאי להזמין מראש מילאנוקארד שמקנה כניסה כלולה במחיר לרבות מהאטרקציות שיש למילאנו להציע. הכרטיס כולל שימוש חינם בתחבורה הציבורית במילאנו והסביבה, כך שיהיה לכם קל ונוח להגיע לכל היעדים המבוקשים.

כדאי לבקר ברובע האופנה Quadrilatero della moda  ובקניון "גלריה ויטוריו אמנואלה השני" (Galleria Vittorio Emanuele) שבו תוכלו לערוך קניות ולראות את מקום הולדתו של מותג היוקרה המפורסם פראדה. תוכלו גם לבקר בטירת מילאנו המפורסמת, לראות את 'הסעודה האחרונה' של לאונרדו דה וינצ'י….ועוד אטרקציות במילאנו הכלולות בכרטיס.

להזמנת מילאנוקארד לחצו כאן

אאוטלט המעצבים סרוואלה Serravalle Designer Outlet

מילאנו היא בירת האופנה העולמית וגם כאשר מגיעים אל מילאנו עם ילדים מותר לכם להקדיש יום אחד לשופינג. כרטיס מיוחד ליוםשופינג במילאנו כולל אוטובוס מאורגן לאאוטלט המעצבים McArthurGlen הנמצא בסרוואלה ומקנה לכם הנחות גדולות (30 עד 70 אחוזי הנחה) במעל 170 חנויות בקניון – זהו מרכז הקניות הגדול ביותר באירופה, והקניון המוביל של איטליה.

רוצים להיראות כמו מיליון דולר בלי להוציא מיליון דולר? הקניון הגדול ביותר של אירופה הוא המקום להגיע אליו. האוטובוס המאורגן יאסוף אתכם במילאנו ויוריד אתכם ממש בקניון. אל תשכחו זוג נעליים נוחות כי יש הרבה הליכה בקניון העצום. תמצאו כאן את כל המותגים הנבחרים. רוצים תיק מעצבים של Bvlgari? חפתי קלווין קליין? נעלי ספורט של נייק? תמצאו כאן את כל אלה ועוד, בקניון המעוצב שיש בו אווירה מיוחדת של כפר בסגנון איטלקי. כמו כן, יש כאן שלל מסעדות ואפשרויות אוכל.

להזמנת כרטיסים לסיור מאורגן לאאוטלט בסרוואלה

לה סקאלה: סיור מודרך בתיאטרון וכניסה למוזיאון

כאחד מבתי האופרה החשובים ביותר של איטליה (ולמען האמת: גם בעולם), לה סקאלה היא אולי אפילו עוד יותר יפה ורומנטית מכל כנסיה או קתדרלה שתבקרו בה במהלך חופשה במילאנו. בואו ללמוד עוד על לה סקאלה במילאנו – סיירו בבית האופרה הקסום הזה, למדו פרטים מעניינים על האמנים הגדולים ביותר, וצפו באוסף מדהים של חפצי אמנות וכלים מוסיקליים הנמצא במוזיאון לה סקאלה.

הצטרפו למדריך לסיור מרתק בבניין האיקוני וראו היכן התקיימו מופעי הבכורה של המלחינים הקלאסיים הגדולים של איטליה – רוסיני, ורדי ופוצ'יני. אם אתם מתכננים טיול אל מילאנו עם ילדים, זוהי הזדמנות טובה לתת להם לספוג את התרבות האיטלקית ולהתרשם מהעיצוב המהודר, מתאי הקטיפה האדומים של התיאטרון המסוגל להושיב 3,000 צופים.

משם, תוכלו לרדת לבמה ולצפות בתיאטרון כולו מזווית הראייה שבדרך כלל ניתנת רק לאמנים המבצעים את האופרות.

במוזיאון לה סקאלה תגלו אוסף של תחפושות ישנות וכלים מוסיקליים, וכן ריהוט, פסלים וגלריית דיוקנאות ופסלי ראשים של מוסיקאים מפורסמים והסיפורים המתלווים אליהם.

להזמנת כרטיסים לסיור בלה סקאלה מילאנו

חופשה במילאנו – המלצות נוספות

המחוז ההיסטורי סינקוה וייה (Cinque Vieמקום שחייבים לראות! החלק העתיק ביותר של מילאנו, מוקף ברחובות וכיכרות היסטוריים – וייה מרביגלי, פיאצה קורדוסיו, וייה אורפיסי, וייה דל טורצ'יו, וייה סירקו, וייה קפוצ'ינו ווייה לואיני.

במרכז נמצא ה"סינקה וייה" – הצטלבות של חמישה רחובות: וייה סאנט-אורסולה, וייה סנטה מרתה, וייה דל בולו, וייה בוקטו ווייה סנטה מריה פולקורינה. ההצטלבות היא במרכז הרובע הזה, שהוא המשומר ביותר במילאנו. זה המקום בו היה מרכז העיר של מילאנו המקורית בעידן האימפריה הרומית, בפיאצה סן ספולקרו. באזור זה תוכלו למצוא המון אתרים ארכאולוגים רומאיים, כמו זה שמוקדש לקירקוס, לתיאטרון, לארמון הקיסרי, ולמטבע האימפריאלי.

באזור זה תוכלו למצוא כנסיות עתיקות רבות כגון: הסנטה מריה אלה פורטה (אוצר בארוק, המראה החיצוני שלה עוצב בידי האמן ריקיני), הכנסייה העירונית סן סבסטיאנו, סאן ג'ורג'ו אל פלצו, סנטה מריה פודונה, סן מאוריציו אל מונסטרו מאגיור, המוזיאון הארכיאולוגי ומגדל החומה הרומית העתיק שלו, סן ספולקרו וסן סיסטו.

גלריה ויטוריו עמנואל (Galleria Vittorio Emanuele) זהו הקניון הראשון בעולם, מרכז קניות מקורה שנבנה במאה ה- 19. היום תמצאו שם חנויות יוקרתיות בתוך קניון שהוא מעין ארמון נפלא מהמאה ה19, עם רצפת פסיפס מרהיבה וגג זכוכית נפלא. כדי להגיע אליו, רדו ברכבת התחתית בתחנת דואומו.

במקום נמצאים בוטיקים יוקרתיים כמו לואי ויטון ופראדה, חנות כלי כסף שנקראת ברנסוני, ומסעדות איטלקיות יוקרתיות כמו למשל זוקה בגלריה, ביפי או קפה גוצ'י. (ועוד הרבה חנויות אחרות,גלריות אומנות ראויות לציון, חנויות אופנה, ספרים ומסעדות). בזמן חג המולד, המקום הופך לקסום, עם אורות יפהפיים וקישוטים נוצצים. אם אתם מטיילים בגלריה ויטוריו עמנואל ומעוניינים לטעום ממאכלי מילאנו, טעימים, אותנטיים וזולים, לכו למסעדת לואיני בשביל פנזרוטי הסמוך, בוייה סן רדגונדה (Via San Radegonda).

מצודת ספורצסקו (The Sforzesco Castle) –  במצודה העתיקה נמצאים כיום כמה מהאוספים של גלריות האומנות והמוזיאונים של מילאנו. המצודה היא ביתם של כמה מוזיאונים – מוזיאון האמנות השימושית, מוזיאון האמנות העתיקה, מוזיאון כלי הנגינה ההיסטוריים, מוזיאון הפרה היסטוריה, מוזיאון האמנות המצרית ומוזיאון האמנות טהורה. לא לפספס את הפסל של מיכלאנג'לו של הפייטה רונדניני.- אם כי הוא  קצת מבהיל עבור ילדים קטנים. ניתן להגיע למצודה ברכבת התחתית, MM1 Cairoli- תחנת קסטלו וגם MM2 Lanza– תחנת פיקולו תאטרו או בחשמליות ובאוטובוסים רבים.

פארק סמפיונה (Sempione Park) – פארק גדול של טבע ירוק ממש מאחורי מצודת ספורצסקו. אחד מהפארקים המפורסמים והפופולריים במילאנו.  הוא מעוצב כמעין שטח גן נאו קלאסי, ובו אלמנטים מעניינים רבים כגון: אגם, קשת שנקראת Arco Della Pace (קשת השלום), אמפיתאטרון ספורט בסגנון רומי, מגדל (שכיום מארח את ה-Just Cavalli Hollywood) ומספר רכיבים מעניינים. זהו מקום נהדר מכוסה בירק בו אפשר ליהנות מטיול משפחתי נעים ברגל בכל זמן בשנה. ניתן להגיע אליו דרך תחנות קיירולי, לנזה, קדורנה או מוסקובה של הרכבת התחתית, תלוי באיזה חלק של הפארק מדובר.

ישנו אקווריום תצפית חינמי קטן ליד פארק סמפיונה, בו יש אוסף נהדר של דגים, לובסטרים וצבי ים מאיטליה ומהים התיכון. בנוסף, יש גם מיכל מיוחד עם דגים צבעוניים מהים האדום.

כנסיית סנטה מריה דלה גרציה Saint Mary of the Graces Saint Mary of the Graces (Chiesa di Santa Maria delle Grazie).

הבזיליקה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, היא אחת מיצירות המופת של אדריכל הרנסנס דונטו ברמנטה. הכיפה היא אחת מהיצירות המלבבות של תקופת הרנסנס. הכניסה לבזיליקה היא ללא עלות.

החלק החיצוני מגולף בעדינות, והחלק הפנימי מלא באורות בוהקים ואווירה לא רגילה, ניצחון של הרמוניה. אולם התווך הוא מהתקופה הגותית. קתדרלת הכומר נמצאת בנפרד מהסנטה מריה דלה גרציה ובה מוצג הציור המפורסם ה'סעודה האחרונה' ('Cenacolo Vinciano') של לאונרדו דה וינצ'י (למרות שלא נותר דבר מהציור המקורי "שלו", זהו כעת 100% שחזור). למרות שלא הפך ל"אייקון פופ" כמו שהמונה ליזה אולי הפכה להיות, ניתן לראות בקלות מדוע מומחים טוענים שציור הקיר הסעודה האחרונה הוא יצירת המופת של לאונרדו דה וינצ'י והעבודה המשפיעה ביותר שלו מבחינה אמנותית. זהו אתר מבוקש מאוד, מומלץ להזמין כרטיסים כמה חודשים לפני הביקור, אלו עולים €8 נכון ל2016. הזמנות מבוטלות נמכרות מ08:15 בכל בוקר (אם יש כאלו, הכי טוב יהיה להגיע באופן אישי). ניתן להזמין כרטיסים בטלפון (39289421146+). ניתן להגיע למקום בחשמליות 20, 24, 29 או 30 או ברכבת התחתית, קווים MM1 ו-2MM תחנת קאדורנה, או MM1 תחנת קונציליאציונה.

גיארדיני פאבליצ'יגנים הציבוריים) –  פארק מהמאה ה18 המורכב מקומפלקס של גנים, המעוצבים בסגנון גן אנגלי רומנטי, ברובע מונטנפולאונה/פורטה ונציה. בגנים הגדולים והמגוונים תוכלו למצוא מסלעות, אלמנטים של מים, מזרקות, פסלים, אנדרטאות ועוד אטרקציות מעולות למשפחות כמו פלנטריום, מוזיאון לתולדות הטבע, ובצד השני של רחוב פלסטרו תוכלו גם למצוא וילה מלכותית עשירה שכיום מארחת אוסף אמנות עכשווית בתוך אולמות גדולים ומקושטים.

ניתן להגיע למקום ברכבת התחתית, תחנות פורטה ונציה, טוראטי או פלסטרו. הגנים נמצאים במיקום מצוין כיוון שהם די קרובים לשכונות דואומו ובררה, ומאוד קרובים לרחוב מונטפולאונה ומתחם השופינג הזוהר שסביבו.

חופשה במילאנו
דירוג הגולשים 5 (5 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל